Ухвала
від 04.05.2023 по справі 759/8106/23
СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. КИЄВА

пр. № 1-кс/759/2708/23

ун. № 759/8106/23

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 травня 2023 року Слідчий суддя Святошинського районного суду м.Києва ОСОБА_1 , за участю секретарясудових засідань ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у закритому судовому засіданні клопотання прокурора відділу Київської обласної прокуратури ОСОБА_3 , про проведення огляду у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42021110000000108 за ознаками складу злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364КК України, -

встановив:

Прокурор відділу Київської обласної прокуратури ОСОБА_3 , звернувся до суду з клопотанням про надання йому та іншим прокурорам, що входять до складу групи прокурорів, слідчим СУ ГУНП в Київській області, включеним до складу групи слідчих, із залученням сертифікованих інженерів-геодезистів та інших спеціалістів, залучених до слідчої дії в порядку ст. 71 Кримінального процесуального кодексу України, дозво уна проведення огляду за правилами обшуку території земельних ділянок з кадастровими номерами 3223155400:03:005:0006, 3223155400:03:004:0157, 3223155400:03:004:0158, 3223155400:03:004:0159, 3223155400:03:004:0160, 3223155400:03:004:0161, 3223155400:03:004:0162 і 3223155400:03:004:0097, що знаходяться в адміністративних межах Козинської селищної ради Обухівського району Київської області.

Клопотання обґрунтовується тим, що Київською обласною прокуратурою здійснюється процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у кримінальному провадженні, відомості про яке 29.04.2021 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021110000000108 за фактом зловживання посадовими особами Козинської селищної ради і Головного управління Держгеокадастру у Київській області своїми службовим становищем за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 Кримінального кодексу України.

Установлено, що у користуванні ТОВ «Лотос» (ЄДРПОУ 32111544) та власності територіальної громади в особі Козинської селищної ради (ЄДРПОУ 04362697) перебуває земельна ділянка площею 1,5273 га із кадастровим номером 3223155400:03:004:0097.

Водночас установлено, що згідно відомостей Державного земельного кадастру на місці земельної ділянки із кадастровим номером 3223155400:03:004:0097 перебуває ряд інших земельних ділянок:

- площею 1,737 га з кадастровим номером 3223155400:03:005:0006, щодо вказаної ділянки в Реєстрі речових прав наявне обтяження, де вказано, що власником даної ділянки є ОСОБА_4 ;

- площею 0,12 га з кадастровим номером 3223155400:03:004:0157, щодо якої в Реєстрі речових прав за ОСОБА_5 зареєстровано право приватної власності, яке на підставі рішення Обухівського районного суду від 19.01.2012 у справі № 2-15-12 скасовано;

- площею 0,12 га з кадастровим номером 3223155400:03:004:0158, щодо якої в Реєстрі речових прав за ОСОБА_6 зареєстровано право приватної власності, яке на підставі рішення Обухівського районного суду від 19.01.2012 у справі № 2-15-12 скасовано;

- площею 0,12 га з кадастровим номером 3223155400:03:004:0159, щодо якої в Реєстрі речових прав за ОСОБА_7 зареєстровано право приватної власності, яке на підставі рішення Обухівського районного суду від 19.01.2012 у справі № 2-15-12 скасовано;

- площею 0,12 га з кадастровим номером 3223155400:03:004:0160, щодо якої в Реєстрі речових прав за ОСОБА_8 зареєстровано право приватної власності, яке на підставі рішення Обухівського районного суду від 19.01.2012 у справі № 2-15-12 скасовано;

- площею 0,12 га з кадастровим номером 3223155400:03:004:0161, щодо якої в Реєстрі речових прав за ОСОБА_9 зареєстровано право приватної власності, яке на підставі рішення Обухівського районного суду від 19.01.2012 у справі № 2-15-12 скасовано;

- площею 0,12 га з кадастровим номером 3223155400:03:004:0162, щодо якої в Реєстрі речових прав за ОСОБА_10 зареєстровано право приватної власності, яке на підставі рішення Обухівського районного суду від 19.01.2012 у справі № 2-15-12 скасовано.

Розташування даних ділянок з кадастровими номерами 3223155400:03:005:0006, 3223155400:03:004:0157, 3223155400:03:004:0158, 3223155400:03:004:0159, 3223155400:03:004:0160, 3223155400:03:004:0161, 3223155400:03:004:0162 в межах ділянки із кадастровим номером 3223155400:03:004:0097 підтверджується відповідним протоколом огляду.

Зазначені вище земельні ділянки відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно та даних Державного земельного кадастру мають цільове призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) та для іншої житлової забудови та індивідуального садівництва.

Зазначені вище земельні ділянки розташовано в адміністративних межах смт. Козин Обухівського району.

Однак, в ході досудового розслідування кримінального провадження під час огляду інтернет-ресурсу «nks.dzk.gov.ua», в якому відображено відомості Публічної кадастрової карти України, установлено, що земельні ділянки з кадастровими номерами 3223155400:03:005:0006, 3223155400:03:004:0157, 3223155400:03:004:0158, 3223155400:03:004:0159, 3223155400:03:004:0160, 3223155400:03:004:0161, 3223155400:03:004:0162 і 3223155400:03:004:0097 знаходяться в межах 100 метрової прибережної захисної смуги річки Дніпро та відповідно до вимог Водного кодексу України відносяться до земель водного фонду.

Згідно ст. ст. 59, 83, 84 Земельного кодексу України до земель комунальної і державної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, належать землі водного фонду, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Громадянам та юридичним особам за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування можуть безоплатно передаватись у власність замкнені природні водойми (загальною площею до 3 гектарів).

Громадянам та юридичним особам органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування із земель водного фонду можуть передаватися на умовах оренди земельні ділянки прибережних захисних смуг, смуг відведення і берегових смуг водних шляхів, озера, водосховища, інші водойми, болота та острови для сінокосіння, рибогосподарських потреб (у тому числі рибництва (аквакультури), культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, проведення науково-дослідних робіт, догляду, розміщення та обслуговування об`єктів портової інфраструктури і гідротехнічних споруд тощо, а також штучно створені земельні ділянки для будівництва та експлуатації об`єктів портової інфраструктури та інших об`єктів водного транспорту.

Відповідно до вимог ст. ст. 88, 89 Водного кодексу України прибережні захисні смуги встановлюються по берегах річок та навколо водойм уздовж урізу води (у меженний період) шириною: для малих річок, струмків і потічків, а також ставків площею менше 3 гектарів - 25 метрів; для середніх річок, водосховищ на них та ставків площею більше 3 гектарів - 50 метрів; для великих річок, водосховищ на них та озер - 100 метрів.

Прибережні захисні смуги встановлюються на земельних ділянках всіх категорій земель, крім земель морського транспорту.

Землі прибережних захисних смуг перебувають у державній та комунальній власності та можуть надаватися в користування лише для цілей, визначених цим Кодексом.

Прибережні захисні смуги є природоохоронною територією з режимом обмеженої господарської діяльності.

У прибережних захисних смугах уздовж річок, навколо водойм та на островах забороняється: розорювання земель (крім підготовки ґрунту для залуження і залісення), а також садівництво та городництво; зберігання та застосування пестицидів і добрив; влаштування літніх таборів для худоби; будівництво будь-яких споруд (крім гідротехнічних, навігаційного призначення, гідрометричних та лінійних, а також інженерно-технічних і фортифікаційних споруд, огорож, прикордонних знаків, прикордонних просік, комунікацій), у тому числі баз відпочинку, дач, гаражів та стоянок автомобілів; миття та обслуговування транспортних засобів і техніки; влаштування звалищ сміття, гноєсховищ, накопичувачів рідких і твердих відходів виробництва, кладовищ, скотомогильників, полів фільтрації тощо; випалювання сухої рослинності або її залишків з порушенням порядку, встановленого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Тобто, в межах прибережних захисних смуг відведення та використання земель для потреб будівництва житлових будинків та індивідуального садівництва заборонено, при цьому органом місцевого самоврядування і органом виконавчої влади всупереч вимог земельного законодавства відведено у приватну власність дані земельні ділянки саме за рахунок земель водного фонду в межах прибережної захисної смуги річки Дніпро.

Належність вищевказаних земельних ділянок до земель водного фонду підтверджується листом ТОВ «Геоматичні рішення», (код ЄДРПОУ 32043710) основним видом діяльності якого є діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах.

Таким чином, попри скасування в Реєстрі речових прав права власності фізичних осіб на ділянки із кадастровими номерами 3223155400:03:005:0006, 3223155400:03:004:0157, 3223155400:03:004:0158, 3223155400:03:004:0159, 3223155400:03:004:0160, 3223155400:03:004:0161, 3223155400:03:004:0162, останні дотепер рахуються в Державному земельному кадастрі у приватній власності та імовірно використовуються фізичними особами в приватних інтересах.

Право власності на вказані вище земельні ділянки за територіальною громадою Козинської селищної ради не зареєстрованою.

При цьому, в силу положень ст. 122 Земельного кодексу України власником вказаних вище земельних ділянок, у зв`язку із скасуванням права приватної власності, є Козинська селищна рада.

Відповідно до ст. 10 Водного кодексу України до відання сільських, селищних, міських та районних у містах рад у галузі регулювання водних відносин на їх території належить контроль за використанням і охороною вод та відтворенням водних ресурсів.

Згідно ст. ст. 12, 17-1 Закону України «Про охорону земель» до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі охорони земель на території сіл, селищ, міст належать установлення обмежень (обтяжень) у використанні, тимчасова заборона (зупинення) чи припинення використання земельної ділянки громадянами та юридичними особами в разі порушення ними вимог законодавства в галузі охорони земель.

До повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, у галузі охорони земель, належать здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про використання та охорону земель щодо: додержання режиму використання земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, а також територій, що підлягають особливій охороні; додержання екологічних нормативів з питань використання та охорони земель; установлення та використання водоохоронних зон і прибережних захисних смуг, а також щодо додержання режиму використання їх територій; ведення будівельних, днопоглиблювальних робіт, видобування піску і гравію, прокладення кабелів, трубопроводів та інших комунікацій на землях водного фонду.

В свою чергу, згідно п. 4 Положення про Головне управління Держгеокадастру в області, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 29.09.2016 № 333, Головне управління відповідно до покладених на нього завдань: здійснює державний нагляд (контроль) в агропромисловому комплексі: у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, в тому числі за: дотриманням вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових договорів, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок; дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; використанням земельних ділянок відповідно до цільового призначення; дотриманням вимог земельного законодавства органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування з питань передачі земель у власність та надання у користування, у тому числі в оренду, зміни цільового призначення.

Таким чином, вбачається, що Козинською селищною радою за попереднім погодженням Головного управління Держгеокадастру у Київській області відведено у приватну власність земельні ділянки водного фонду всупереч вимог земельного законодавства.

Таким чином, під час досудового розслідування кримінального провадження виникла потреба встановлення факту віднесення земельних ділянок з кадастровими номерами 3223155400:03:005:0006, 3223155400:03:004:0157, 3223155400:03:004:0158, 3223155400:03:004:0159, 3223155400:03:004:0160, 3223155400:03:004:0161, 3223155400:03:004:0162 і 3223155400:03:004:0097 до земель водного фонду.

Вказана протиправна діяльність є предметом розслідування у даному кримінальному провадженні, а земельні ділянки містять на собі матеріальні сліди, що можуть підтвердити або спростувати факт незаконного відведення органом місцевого самоврядування і органом виконавчої влади земель водного фонду, що являється злочинним наслідком вчинення кримінального правопорушення службовими особами Козинської селищної ради та Головного управління Держгеокадастру у Київській області.

З огляду на викладене, у органу досудового розслідування виникла необхідність у проведенні огляду земельних ділянок на території смт. Козин Обухівського району із кадастровими номерами 3223155400:03:005:0006, 3223155400:03:004:0157, 3223155400:03:004:0158, 3223155400:03:004:0159, 3223155400:03:004:0160, 3223155400:03:004:0161, 3223155400:03:004:0162 і 3223155400:03:004:0097, а також можливих розміщених на останніх об`єктів будівництва.

Під час проведення вказаної слідчої дії, із залученням сертифікованих інженерів-геодезистів планується визначити територію земельних ділянок, їх координати, конфігурацію, розміри та площу, характеристики ділянок, а також крутизну схилів біля річки Дніпро, ширину її прибережної захисної смуги. Окрім того, у випадку забудови спірних земель, необхідно визначити територію забудови вказаних земельних ділянок, координати, конфігурацію, розміри та площу об`єктів будівництва, інші будівельно-технічні характеристики, що можуть свідчити про факт проведення будівельних робіт всупереч ст. ст. 24, 29, 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», зафіксувати інші відомості, що вказують на обставини вчинення кримінального правопорушення.

Без проведення огляду земельних ділянок неможливо виконати покладені на орган досудового розслідування завдання кримінального провадження, передбачені ст. 2 Кримінального процесуального кодексу України, в частині захисту осіб, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини та, окрім того, може призвести до приховування злочину.

Для досягнення завдань кримінального провадження виникає необхідність у проведенні огляду земельних ділянок з кадастровими номерами 3223155400:03:005:0006, 3223155400:03:004:0157, 3223155400:03:004:0158, 3223155400:03:004:0159, 3223155400:03:004:0160, 3223155400:03:004:0161, 3223155400:03:004:0162 і 3223155400:03:004:0097, розташованих на території смт. Козин, Обухівського району Київської області, із залученням сертифікованих інженерів-геодезистів.

Прокурор у судовому засіданні вимоги клопотання підтримав та просив його задовольнити.

Дослідивши клопотання та матеріали додані до клопотання, слідчий суддя приходить до висновку про його задоволення, виходячи з наступного.

Із матеріалів клопотання вбачається, що 29.04.2023 року до ЄРДР за №42021110000000108 внесені відомості про кримінальне правопорушення, передбачене ч.2 ст. ч. 364 КК України.

Під час проведення досудового розслідування виникла необхідність проведення огляду земельних ділянок з кадастровими номерами 3223155400:03:005:0006, 3223155400:03:004:0157, 3223155400:03:004:0158, 3223155400:03:004:0159, 3223155400:03:004:0160, 3223155400:03:004:0161, 3223155400:03:004:0162 і 3223155400:03:004:0097, що знаходяться в адміністративних межах Козинської селищної ради Обухівського району Київської області.

Відповідно до ст.84 КПК України, доказами в кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому КПК порядку, на підставі яких слідчий, прокурор, слідчий суддя і суд встановлюють наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню.

Статтею 132 КПК України передбачено, що застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що: існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження; потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора; може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, прокурор звертається із клопотанням.

Для оцінки потреб досудового розслідування слідчий суддя або суд зобов`язаний врахувати можливість без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні.

Відповідно до ст.233 КПК України, ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті.

Відповідно до ч.1 ст.237 КПК України, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів.

Згідно ч.2 ст.237 КПК Ураїни, огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Під житлом особи розуміється будь-яке приміщення, яке знаходиться у постійному чи тимчасовому володінні особи, незалежно від його призначення і правового статусу, та пристосоване для постійного або тимчасового проживання в ньому фізичних осіб, а також всі складові частини такого приміщення. Не є житлом приміщення, спеціально призначені для утримання осіб, права яких обмежені за законом. Під іншим володінням особи розуміються транспортний засіб, земельна ділянка, гараж, інші будівлі чи приміщення побутового, службового, господарського, виробничого та іншого призначення тощо, які знаходяться у володінні особи.

Слідчий суддя, беручи до уваги вищевикладене, враховуючи те, що в матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані обставини мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, іншими способами довести обставини, які передбачається довести, неможливо, вважає, що клопотання необхідно задовольнити, надавши дозвіл на проведення огляду земельної ділянки, зазначеної у клопотанні.

Керуючись ст. ст.84, 233, 237, 309 КПК України, слідчий суддя, -

постановив:

Клопотання прокурора відділу Київської обласної прокуратури ОСОБА_3 , про проведення огляду у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42021110000000108 за ознаками складу злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364КК України - задовольнити.

Надати дозвіл прокурорам ОСОБА_3 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 та іншим прокурорам, що входять до складу групи прокурорів, слідчим СУ ГУНП в Київській області, включеним до складу групи слідчих, із залученням сертифікованих інженерів-геодезистів та інших спеціалістів, залучених до слідчої дії в порядку ст. 71 Кримінального процесуального кодексу України, на проведення огляду за правилами обшуку території земельних ділянок в адміністративних межах Козинської селищної ради Обухівського району:

- з кадастровим номером 3223155400:03:004:0097, що перебуває у власності територіальної громади в особі Козинської селищної ради (ЄДРПОУ 04362697) і користуванні ТОВ «Лотос» (ЄДРПОУ 32111544), а також об`єкту (об`єктів) будівництва, який (які) на ній розташований (-ні);

- з кадастровим номером 3223155400:03:005:0006, що перебуває у власності територіальної громади в особі Козинської селищної ради (ЄДРПОУ 04362697) і ОСОБА_4 ;

- з кадастровим номером 3223155400:03:004:0157, що перебуває у власності територіальної громади в особі Козинської селищної ради (ЄДРПОУ 04362697) і ОСОБА_5 ;

- з кадастровим номером 3223155400:03:004:0158, що перебуває у власності територіальної громади в особі Козинської селищної ради (ЄДРПОУ 04362697) і ОСОБА_6 ;

- з кадастровим номером 3223155400:03:004:0159, що перебуває у власності територіальної громади в особі Козинської селищної ради (ЄДРПОУ 04362697) і ОСОБА_7 ;

- з кадастровим номером 3223155400:03:004:0160, що перебуває у власності територіальної громади в особі Козинської селищної ради (ЄДРПОУ 04362697) і ОСОБА_8 ;

- з кадастровим номером 3223155400:03:004:0161, що перебуває у власності територіальної громади в особі Козинської селищної ради (ЄДРПОУ 04362697) і ОСОБА_9 ;

- з кадастровим номером 3223155400:03:004:0162, що перебуває у власності територіальної громади в особі Козинської селищної ради (ЄДРПОУ 04362697) і ОСОБА_10 .

Перед проведенням огляду земельної ділянки копію ухвали слідчого судді щодо проведення огляду вручити представнику Козинської селищної ради Обухівського району Київської області.

Строк дії ухвали становить один місяць, з дня її постановлення.

Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає.

Повний текст ухвали складено та оголошено 08.05.2023 року.

Cлідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення04.05.2023
Оприлюднено10.05.2023
Номер документу110709107
СудочинствоКримінальне
Сутьпроведення огляду у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42021110000000108 за ознаками складу злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364КК України

Судовий реєстр по справі —759/8106/23

Ухвала від 04.05.2023

Кримінальне

Святошинський районний суд міста Києва

Бандура І. С.

Ухвала від 04.05.2023

Кримінальне

Святошинський районний суд міста Києва

Бандура І. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні