Рішення
від 08.05.2023 по справі 160/4043/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 травня 2023 року Справа № 160/4043/23

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Калугіної Н.Є., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Український Девелопмент" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної від 31 серпня 2022 року № 7274961/43439358 про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 31 серпня 2021 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ УКРАЇНСЬКИЙ ДЕВЕЛОПМЕНТ № 9 від 31 серпня 2021 року датою її подання на реєстрацію;

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної від 31 серпня 2022 року № 7274962/43439358 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 03 вересня 2021 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ УКРАЇНСЬКИЙ ДЕВЕЛОПМЕНТ № 1 від 03 вересня 2021 року датою її подання на реєстрацію;

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної від 30 вересня 2022 року № 7412243/43439358 про відмову в реєстрації податкової накладної №11 від 30 вересня 2021 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ УКРАЇНСЬКИЙ ДЕВЕЛОПМЕНТ № 11 від 30 вересня 2021 року датою її подання на реєстрацію;

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної від 11 жовтня 2022 року № 7448524/43439358 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 07 жовтня 2021 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ УКРАЇНСЬКИЙ ДЕВЕЛОПМЕНТ № 1 від 07 жовтня 2021 року датою її подання на реєстрацію;

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної від 11 жовтня 2022 року № 7448523/43439358 про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 29 жовтня 2021 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ УКРАЇНСЬКИЙ ДЕВЕЛОПМЕНТ № 9 від 29 жовтня 2021 року датою її подання на реєстрацію;

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної від 08 грудня 2022 року № 7804247/43439358 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 09 грудня 2021 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ УКРАЇНСЬКИЙ ДЕВЕЛОПМЕНТ № 1 від 09 грудня 2021 року датою її подання на реєстрацію;

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної від 08 грудня 2022 року № 7804246/43439358 про відмову в реєстрації податкової накладної №14 від 31 грудня 2021 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ УКРАЇНСЬКИЙ ДЕВЕЛОПМЕНТ № 14 від 31 грудня 2021 року датою її подання на реєстрацію;

- здійснити розподіл судових витрат.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що до контролюючого органу були подані достатні первинні документи та пояснення, які підтверджували та розкривали суть і зміст господарських операцій, на виконання яких складені податкові накладні, однак без належних на те підстав не були враховані при винесенні рішення про відмову у реєстрації ПН. Рішення комісії про зупинення реєстрації та про відмову у реєстрації податкової накладної не відповідають положенню статті 2 КАС України щодо обгрунтованості та повноти.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.03.2023 року відкрито провадження у справі та вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні, а також встановлено відповідачам строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання ухвали.

29.03.2023 року до суду надійшов відзив Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якому відповідач позовні вимоги не визнає, просить відмовити у їх задоволенні. У відзиві зазначає, що рішення щодо включення до переліку ризикових платників податку було прийнято з урахуванням наявної податкової інформації по ТОВ УКРАЇНСЬКИЙ ДЕВЕЛОПМЕНТ, яка стала відома у процесі поточної діяльності при реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції та свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій.

Використання контролюючим органом податкової інформації наявної в інформаційних системах ДПС або внесення інформації в такі бази за результатами її опрацювання у певний спосіб здійснення податкового контролю, зокрема, віднесення Товариства до платників, які відповідають критеріям ризиковості, є одним із заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на відповідача функцій та завдань, безпосередньо рішення Комісії по віднесенню платника податків до переліку таких платників, які відповідають критеріям ризиковості без прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань не порушує права та інтереси позивача.

Необхідність підтвердження Товариством господарських операцій первинними документами відповідно до п.п.1.2 п. 1, пп.2.1 п. 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №88 від 24.05.1995. Для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції дії або події, що спричинили реальні зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства, тобто майновому стані платника податків.

Відповідач зазначає, що зі змісту квитанцій вбачається, що платника податку повідомлено про факт зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, а також зазначено причини такого зупинення. Податковий орган при направленні квитанції дотримався абзацу 10 п. 201.10 ст. 201 ПК України та Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 №1246. Відповідач вважає, що податковий орган не зобов`язаний у квитанції вказувати перелік документів, який необхідно подати для підтвердження реальності господарської операції, оскільки таке прямо не передбачено нормативно-правовими актами.

29.03.2023 від ДПС України надійшов відзив на позов, згідно змісту якого, відповідач 2 просить відмовити у задоволенні позовних вимог та зазначає, що в разі ухвалення рішення про зобов`язання податковий орган зареєструвати податкову накладну, суд фактично візьме на себе повноваження суб`єкта владних повноважень (відповідача у справі), до компетенції якого, у даному випадку, віднесено розгляд пояснень та документів, здійснення автоматичної перевірки податкових накладних та/або розрахунку коригування в ЄРПН. Таким чином, реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу.

У відповіді на відзив позивач не погодився з доводами викладеними у відзивах, зазначив, що відповідачами не доведено наявність підстав для відмову у реєстрації спірних податкових накладних, також зазначив, що належним способом захисту його порушених прав є саме зобов`язати зареєструвати в Реєстрі податкових накладних спірні податкові накладні датою їх фактичного подання.

Справа розглядається судом в порядку спрощеного провадження за приписами статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про таке.

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ УКРАЇНСЬКИЙ ДЕВЕЛОПМЕНТ зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (дата запису в Єдиному державному реєстрі про проведення державної реєстрації юридичної особи від 08.01.2020 року за № 12241020000093203), взято на податковий облік в органах державної податкової служби 08.01.2020 року, перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області, Соборне управління, Соборна ДПІ (Соборний р-он м. Дніпра). Також, ТОВ УКРАЇНСЬКИЙ ДЕВЕЛОПМЕНТ зареєстровано платником податку на додану вартість (індивідуальний податковий номер 434393504639).

Одним із видів діяльності ТОВ УКРАЇНСЬКИЙ ДЕВЕЛОПМЕНТ є КВЕД 81.10 «Комплексне обслуговування об`єктів». Підприємство обслуговує об`єкт нерухомості за адресою: м. Київ, вул. Жилянська, буд. 118.

Для ведення господарської діяльності у вересні 2022 року придбано 26 об`єктів нерухомого майна. Так 16 вересня 2020 року було придбано згідно з Договором купівлі-продажу нерухомого майна № 285 від реєстраційним номером об`єкту нерухомого майна: 226228280391, назва об`єкту нерухомого майна: прибудовані нежитлові приміщення (літ.«А»), групи приміщень №l, №2, №3, №4, №5, №7, №8, №10, № l1, №12, №13, №14, №15, за адресою: м. Київ, вулиця Жилянська, будинок 118, загальною площею 3133 м2.

Для проведення комплексного обслуговування об`єкта позивачем укладено договори з підрядниками, а саме: ОСББ м. Київ, вулиця Жилянська, будинок 118 на утримання будинку; - ТОВ «ОК «ПАНТЕРА» охорона об`єкту м. Київ, вулиця Жилянська, будинок 18; ТОВ «ОК «ПАНТЕРА» прибирання об`єкту м. Київ, вулиця Жилянська, будинок 118; КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» постачання теплової енергії; ТОВ "ГЕНПІДРЯД-ЄВРАЗІЯ" Технічне обслуговування ліфтів.

09 березня 2021 року між позивачем (за договором Управитель) та ТОВ «РІЕЛ ЕСТЕЙТ 2020» (за договором Власник) укладено договір про надання послуг з управління будинком № 01-03/21, згідно умов якого Управитель зобов`язується надавати Власнику послуги з управління будинком та прибудинковою територією, що розташований за адресою: м. Київ, вул. Жилянська, 118, а Власник зобов`язується оплачувати Управителю послуги з управління, згідно з умовами цього договору.

Відповідно п. 3.1. Договору, ціна послуги з управління Будинку за 1 (один) місяць становить гривневий еквівалент 2 (двох) доларів США за даними Національного банку України на день сплати, в т.ч. ПДВ, з 1 (один) кв.м. площі приміщення, розташованого у будинку. Плата за послугу з управління вноситься Власником щомісяця не пізніше 10 числа за поточний місяць.

Згідно п. 3.2. Договору, власник зобов`язаний щомісяця компенсувати Управителю вартість отриманих комунальних послуг. Оплата комунальних послуг здійснюється Власником не пізніше 15 числа поточного місяця за попередній.

31 серпня 2021 року між позивачем та ТОВ «РІЕЛ ЕСТЕЙТ 2020» складено Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ОУ-0000033 про те, що Управителем були проведені такі роботи (надані такі послуги) по договору № 01-03/21 від 09.03.21: компенсація комунальних витрат за серпень 2021 року на загальну суму з ПДВ 10 795,51 грн.

31.08.2021 позивачем складено податкову накладну № 9 на суму 10 795,51 грн та через електронний кабінет платника податків було направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За результатами обробки податкової накладної № 9 від 31.08.2021 року 07.09.2021 року позивачем отримано квитанцію, у якій зазначено про прийняття документа та зупинення реєстрації вказаної податкової накладної з наступних підстав: «.Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку». Одночасно запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН, без конкретизації переліку.

03 вересня 2021 року від ТОВ «РІЕЛ ЕСТЕЙТ 2020» на рахунок Позивача було здійснено на умовах передоплати перерахування коштів у сумі 46 558,15 грн. з призначенням платежу: Оплата за комплексне обслуговування будинку та прибудинкової території, що підтверджується відповідним платіжним дорученням № 258.

03.09.2021 позивачем було складено податкову накладну № 1 від 03 вересня 2021 року на суму 46 558,15 грн. та через електронний кабінет платника податків було направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - ЄРПН).

За результатами обробки податкової накладної № 1 від 03.09.2021 року 27.09.2021 року позивачем отримано квитанцію, у якій зазначено про прийняття документа та зупинення реєстрації вказаної податкової накладної з наступних підстав: «.Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку». Одночасно запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН, без конкретизації переліку.

29.08.2022 позивачем контролюючому органу направлені пояснення з копіями первинних документів про підтвердження реальності здійснення операцій за податковими накладними від 31.08.2021 №9 та від 03.09.2021 №1.

За результатом розгляду наданих позивачем пояснень та документів Комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення від 31 серпня 2022 року № 7274961/43439358, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 9 від 31 серпня 2021 року, та рішення від 31 серпня 2022 року № 7274962/43439358, яким Позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 1 від 03 вересня 2021 року, у зв`язку з ненаданням платником податків копій документів. У додатковій інформації зазначено: наявність ризикових операцій.

30.09.2021 року між позивачем та ТОВ «РІЕЛ ЕСТЕЙТ 2020» складено Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ОУ-0000040 про те, що Управителем були проведені такі роботи (надані такі послуги) по договору № 01-03/21 від 09.03.21: компенсація комунальних витрат за вересень 2021 року на загальну суму з ПДВ 5 579,63 грн.

30.09.2021 позивачем складено податкову накладну № 11 на суму 5 579,63 грн та через електронний кабінет платника податків було направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За результатами обробки податкової накладної № 11 від 30.09.2021 року 12.10.2021 року позивачем було отримано квитанцію, у якій зазначено про прийняття документа та зупинення реєстрації вказаної податкової накладної з наступних підстав: «Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку». Одночасно було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН, без конкретизації переліку.

28.09.2022 року позивачем контролюючому органу направлені пояснення з копіями первинних документів про підтвердження реальності здійснення операцій за податковою накладною № 11 від 30.09.2021.

За результатом розгляду наданих позивачем пояснень та документів Комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення від 30.09.2022 року № 7412243/43439358, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 11 від 30 вересня 2021 року, у зв`язку з ненаданням платником податків копій документів. У додатковій інформації зазначено: наявність ризикових операцій.

07.10.2021 року від ТОВ «РІЕЛ ЕСТЕЙТ 2020» на рахунок позивача було здійснено на умовах передоплати перерахування коштів у сумі 45 396,30 грн з призначенням платежу: Оплата за комплексне обслуговування будинку та прибудинкової території, що підтверджується відповідним платіжним дорученням № 286.

07.10.2021 позивачем складено податкову накладну № 1 на суму 45 396,30 грн. та через електронний кабінет платника податків було направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За результатами обробки податкової накладної № 1 від 07.10.2021 року 25.10.2021 року позивачем було отримано квитанцію, у якій зазначено про прийняття документа та зупинення реєстрації вказаної податкової накладної з наступних підстав: «Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку». Одночасно було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН, без конкретизації переліку.

29.10.2021 року між позивачем та ТОВ «РІЕЛ ЕСТЕЙТ 2020» складено Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ОУ-0000055 про те, що Управителем були проведені такі роботи (надані такі послуги) по договору № 01-03/21 від 09.03.21: компенсація комунальних витрат за жовтень 2021 року на загальну суму з ПДВ 6 831,65 грн.

29.10.22021 позивачем складено податкову накладну № 9 на суму 6 831,65 грн. та через електронний кабінет платника податків було направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За результатами обробки податкової накладної № 9 від 29.10.2021 року 05.11.2021 року позивачем було отримано квитанцію, у якій зазначено про прийняття документа та зупинення реєстрації вказаної податкової накладної з наступних підстав: «Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку». Одночасно було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН, без конкретизації переліку.

Для продовження процедури реєстрації податкової накладної № 1 від 07.10.2021 та податкової накладної № 9 від 29.10.2021 року 06.10.2022 року позивачем до контролюючого органу направлені пояснення з копіями первинних документів про підтвердження реальності здійснення операцій податковою накладною № 1 від 07.10.2021 та податковою накладною № 9 від 29.10.2021 року.

За результатом розгляду наданих позивачем пояснень та документів Комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення від 11.102022 року № 7448524/43439358, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 1 від 07.10.2021 року, та рішення від 11.10.2022 року № 7448523/43439358, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 9 від 29.10.2021 року у зв`язку з ненаданням платником податків копій документів. У додатковій інформації зазначено: наявність ризикових операцій.

09.12.2021 року від ТОВ «РІЕЛ ЕСТЕЙТ 2020» на рахунок позивача було здійснено на умовах передоплати перерахування коштів у сумі 46 888,93 грн. з призначенням платежу: Оплата за комплексне обслуговування будинку та прибудинкової території, що підтверджується відповідним платіжним дорученням № 345.

09.12.2021 позивачем складено податкову накладну № 1 на суму 46 888,93 грн та через електронний кабінет платника податків було направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За результатами обробки податкової накладної № 1 від 09.12.2021 року 28.12.2021 року позивачем було отримано квитанцію, у якій зазначено про прийняття документа та зупинення реєстрації вказаної податкової накладної з наступних підстав: «Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку». Одночасно було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН, без конкретизації переліку.

31.12.2021 року між позивачем та ТОВ «РІЕЛ ЕСТЕЙТ 2020» складено Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ОУ-0000076 про те, що Управителем були проведені такі роботи (надані такі послуги) по договору № 01-03/21 від 09.03.21: компенсація комунальних витрат за грудень 2021 року на загальну суму з ПДВ 56 563,27 грн.

31.12.2021 позивачем складено податкову накладну № 14 на суму 56 563,27 грн та через електронний кабінет платника податків направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За результатами обробки податкової накладної № 14 від 31.12.2021 року 11.01.2022 року позивачем було отримано квитанцію, у якій зазначено про прийняття документа та зупинення реєстрації вказаної податкової накладної з наступних підстав: «Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку». Одночасно було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН, без конкретизації переліку.

06.12.2022 позивачем до контролюючого органу було направлено за Пояснення необхідні для розгляду питання прийняття Комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкових накладних від 09.12.021 №1 та від 31.12.2021 №14 в ЄРПН з копіями первинних документів про підтвердження реальності здійснення операцій.

За результатом розгляду наданих позивачем пояснень та документів Комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення від 08.12.2022 року № 7804247/43439358, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 1 від 09.12.2021 року, та рішення від 08.12.2022 року № 7804246/43439358, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 14 від 31.12.2021 року, у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. У додатковій інформації зазначено: встановлено наявність ризикових операцій.

Звертаючись до суду з даним позовом, позивач зазначив, що вищезазначені Рішення комісії ГУ ДПС у Дніпропетровській області про відмову в реєстрації податкових накладних № 9 від 31.08.2021, № 1 від 03.09.2021, № 11 від 30.09.2021, № 1 від 07.10.2021, № 9 від 29.10.2021, № 1 від 09.12.2021 та № 14 від 31.12.2021, прийняті необґрунтовано, без з урахуванням усіх обставин, що мали значення для прийняття рішення (вчинення дії), непропорційно, тобто без дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), а отже зазначені рішення є протиправними та підлягають скасуванню.

Вирішуючи даний спір по суті, суд виходить з такого.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з приписів частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), відповідно до яких завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з частиною 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії): безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України № 2755-VI від 02.12.2010 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі Податковий кодекс України).

Відповідно до підпункту 20.1.45 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.

Пунктом 61.1. статті 61 Податкового кодексу України визначено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно з підпунктом 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом, серед іншого, інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.

Відповідно до пункту 71.1 статті 71 Податкового кодексу України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Згідно з пунктом 74.1, пункту 74.3 статті 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, є державною власністю.

Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючими органами.

Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» від 11 грудня 2019 року № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).

Відповідно до пункту 2 Порядку № 1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Згідно з пунктом 5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Пунктом 6 Порядку № 1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку № 1165).

Додатками № 1 та № 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість та Критерії ризиковості здійснення операцій відповідно.

Додатком 1 до Порядку № 1165 встановлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість:

1. Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами.

4. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово- господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками.

5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ).

6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту16.1.3пункту16.1статті16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України.

7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України.

8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Пунктом 6 Порядку № 1165 передбачено, що питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Як вбачається зі змісту квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних, підставою для такого зупинення став п.8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Пунктами 4,5 Порядку № 520 встановлено, що у разі зупинення реєстрації ПН/РК в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Відповідно до пункту 6 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Згідно із пунктами 9,10,11 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/ відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до п.5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Пунктом 3 Порядку № 520 встановлено, що Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

До того ж, зміст переліку документів, встановлений пунктом 5 Порядку № 520 свідчить про те, що він є загальним і повинен диференціюватися в залежності від того, яка господарська операція покладена в основу виникнення податкових зобов`язань з ПДВ, тобто узгоджуватися з вимогами, як пункту 185.1 статті 185, так і пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України.

Разом з цим, Верховний суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в постановах від 16 квітня 2019 року у справі №826/10649/17, від 28 листопада 2019 року у справі №1640/2650/18 вказав, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

У квитанціях не конкретизовано, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованих квитанцій вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку №1165.

Формальне зазначення у квитанції пропозиції надання пояснень та копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній/розрахунку коригування для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН є лише дублюванням норми підпункту 3 пункту 11 Порядку №1165.

У випадку не конкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для податкового органу, відповідно створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Вказані висновки відповідають правовій позиції Верховного Суду, викладеній в постанові від 10.04.2020 по справі № 819/330/18, які у відповідності до положень частини 5 статті 242 КАС України є обов`язковими до врахування судом апеляційної інстанції.

Недотримання податковим органом вимог законодавства на етапі зупинення реєстрації податкової накладної щодо оформлення квитанції, яке у свою чергу прямо вказує на те, що рішення, які прийняті на наступному етапі, тобто рішення Комісії про відмову у реєстрації податкової накладної як наслідок є протиправним.

Позивачем були надані пояснення та копії ряду первинних документів, складених під час здійснення відповідної господарської операції, що підтверджується контролюючим органом.

Підставою для відмови в реєстрації податкових накладних в оскаржуваних рішеннях відповідач-1 зазначив, що платником не надано копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи) у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Проте посилання на вказану підставу в обґрунтування прийняття рішення про відмову, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність такого рішення.

Також суд зазначає, що відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути саме по собі підставою для відмови в реєстрації податкової накладної.

На думку суду, надані позивачем документи є достатніми для прийняття Комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію складених позивачем з дотриманням приписів статті 198 ПК України, спірних податкових накладних в ЄРПН. Господарські операції, за наслідками яких складені податкові накладні, здійснено позивачем в межах його господарської діяльності, та підтверджується первинними документами. При цьому, контролюючим органом не враховано специфіку діяльності позивача та не взято до уваги письмові пояснення платника податків.

Однак, посилання на вказані підстави в обґрунтування прийняття рішення про відмову, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що документи, подані позивачем є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність такого рішення.

Як було вище зазначено, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Вживання податковим органом загального посилання на пункт 8 Критеріїв оцінки, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Одночасно, суд звертає особливу увагу на той факт, що вирішуючи питання щодо прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен надавати аналіз господарської операцій позивача на предмет їх реальності.

Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення контролюючим органом податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України.

У свою чергу, при реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операцій чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд, за результатами розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкових накладних.

Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постановах від 21.02.2020 по справі №640/1131/19, від 21.05.2019 по справі № 0940/1240/18.

Враховуючи викладене, суд дійшов до висновку про те, що контролюючий орган не довів правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних № 9 від 31.08.2021, № 1 від 03.09.2021, № 11 від 30.09.2021, № 1 від 07.10.2021, № 9 від 29.10.2021, № 1 від 09.12.2021 та № 14 від 31.12.2021, тому оскаржувані рішення про відмову у реєстрації наведених податкових накладних підлягають скасуванню.

Стосовно вимог про реєстрацію податкових накладних у ЄРПН, слід зазначити таке.

Відповідно до вимог пунктів 201.1, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України обов`язок реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних покладений на платника податків.

В той же час суд зауважує, що наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних є іншим.

За приписами пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Отже, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням Державної податкової служби України.

У справі, яка розглядається, обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкових накладних № 9 від 31.08.2021, № 1 від 03.09.2021, № 11 від 30.09.2021, № 1 від 07.10.2021, № 9 від 29.10.2021, № 1 від 09.12.2021 та № 14 від 31.12.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд не встановив.

За змістом частини 1 статті 245 КАС України при вирішенні справи по суті суд може задовольнити позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково.

Згідно із пунктом 2 частини 2 статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

Відповідно частини 3 статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, а також з метою дотримання судом гарантій про те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні № 9 від 31.08.2021, № 1 від 03.09.2021, № 11 від 30.09.2021, № 1 від 07.10.2021, № 9 від 29.10.2021, № 1 від 09.12.2021 та № 14 від 31.12.2021в ЄРПН датою їх подання на реєстрацію.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За умовами частини першої статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи сукупність викладених обставин, системно проаналізувавши норми законодавства, оцінивши наявні докази у їх сукупності при безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, за результатами з`ясування обставини у справі та їх правової оцінки, суд дійшов висновку про наявність законних підстав для задоволення позовних вимог.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Так, позивачем понесені судові витрати у розмірі 18788,00 грн. (платіжне доручення № 2 від 28.02.2023 року), які підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів порівну.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 139, 241, 243-246, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд-

УХВАЛИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 31 серпня 2022 року № 7274961/43439358 про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 31 серпня 2021 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, 04053, м. Київ, Львівська пл., 8) зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ УКРАЇНСЬКИЙ ДЕВЕЛОПМЕНТ (код ЄДРПОУ 43439358, 49000, Дніпропетровська область, м. Дніпро, проспект Гагаріна, 24) № 9 від 31 серпня 2021 року датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення т реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 31 серпня 2022 року № 7274962/43439358 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 03 вересня 2021 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, 04053, м. Київ, Львівська пл., 8) зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ УКРАЇНСЬКИЙ ДЕВЕЛОПМЕНТ (код ЄДРПОУ 43439358, 49000, Дніпропетровська область, м. Дніпро, проспект Гагаріна, 24) № 1 від 03 вересня 2021 року датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30 вересня 2022 року № 7412243/43439358 про відмову в реєстрації податкової накладної №11 від 30 вересня 2021 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, 04053, м. Київ, Львівська пл., 8) зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ УКРАЇНСЬКИЙ ДЕВЕЛОПМЕНТ (код ЄДРПОУ 43439358, 49000, Дніпропетровська область, м. Дніпро, проспект Гагаріна, 24) № 11 від 30 вересня 2021 року датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11 жовтня 2022 року № 7448524/43439358 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 07 жовтня 2021 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, 04053, м. Київ, Львівська пл., 8) зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ УКРАЇНСЬКИЙ ДЕВЕЛОПМЕНТ (код ЄДРПОУ 43439358, 49000, Дніпропетровська область, м. Дніпро, проспект Гагаріна, 24) № 1 від 07 жовтня 2021 року датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11 жовтня 2022 року № 7448523/43439358 про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 29 жовтня 2021 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, 04053, м. Київ, Львівська пл., 8) зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ УКРАЇНСЬКИЙ ДЕВЕЛОПМЕНТ (код ЄДРПОУ 43439358, 49000, Дніпропетровська область, м. Дніпро, проспект Гагаріна, 24) № 9 від 29 жовтня 2021 року датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08 грудня 2022 року № 7804247/43439358 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 09 грудня 2021 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, 04053, м. Київ, Львівська пл., 8) зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ УКРАЇНСЬКИЙ ДЕВЕЛОПМЕНТ (код ЄДРПОУ 43439358, 49000, Дніпропетровська область, м. Дніпро, проспект Гагаріна, 24) № 1 від 09 грудня 2021 року датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08 грудня 2022 року № 7804246/43439358 про відмову в реєстрації податкової накладної №14 від 31 грудня 2021 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, 04053, м. Київ, Львівська пл., 8) зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ УКРАЇНСЬКИЙ ДЕВЕЛОПМЕНТ (код ЄДРПОУ 43439358, 49000, Дніпропетровська область, м. Дніпро, проспект Гагаріна, 24) № 14 від 31 грудня 2021 року датою її подання на реєстрацію.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а ІК ВП 43145015) на користь ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ УКРАЇНСЬКИЙ ДЕВЕЛОПМЕНТ (код ЄДРПОУ 43439358, 49000, Дніпропетровська область, м. Дніпро, проспект Гагаріна, 24) 9394,00 грн (дев`ять тисяч триста дев`яносто чотири гривни) сплаченого судового збору.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) на користь на користь ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ УКРАЇНСЬКИЙ ДЕВЕЛОПМЕНТ (код ЄДРПОУ 43439358, 49000, Дніпропетровська область, м. Дніпро, проспект Гагаріна, 24) 9394,00 грн (дев`ять тисяч триста дев`яносто чотири гривни) сплаченого судового збору.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складено 08.05.2023 року.

Суддя Н.Є. Калугіна

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.05.2023
Оприлюднено11.05.2023
Номер документу110731398
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/4043/23

Ухвала від 07.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 12.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 22.09.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 28.08.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 27.06.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 14.06.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Рішення від 08.05.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Калугіна Наталія Євгенівна

Ухвала від 07.03.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Калугіна Наталія Євгенівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні