Герб України

Ухвала від 09.05.2023 по справі 200/3648/22

Донецький окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

09 травня 2023 року Справа №200/3648/22

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Давиденко Т.В.

розглянувши в порядку письмового провадження заяву Головного управління

Пенсійного фонду України в Донецькій області

про відстрочення виконання судового рішення

у справі № 200/3648/22

за адміністративним позовом ОСОБА_1

до відповідача Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування

України в Донецькій області

про зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 24 жовтня 2022 року у справі № 200/3648/22, яке залишено без змін постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 28 лютого 2023 року, позов ОСОБА_1 до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування в Донецькій області про зобов`язання вчинити певні дії задоволено.

Зобов`язано Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області виплатити ОСОБА_1 компенсацію втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків виплати страхових виплат за період з 01 квітня 2017 року по 24 січня 2022 року.

Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області звернулось до суду з заявою про відстрочення виконання судового рішення до виключення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області (ЄДРПОУ 41325231) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань .

Доводи заяви обґрунтовані тим, що ані дані щодо нарахування та строків виплати щомісячної страхової виплати потерпілим на виробництві, що містяться в Єдиній інформаційно-аналітичної системи Фонду соціального страхування України, ані безпосередньо інформаційно-аналітична система Фонду соціального страхування України, Пенсійному фонду України не передана станом на день подання цієї заяви.

Проаналізувавши матеріали справи, суд вважає клопотання таким, що не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до статті 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання.

Згідно ч.ч. 1,3 ст. 378 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

21.09.2022 року було прийнятоЗакон України № 2620-IX "Про внесення змін до Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" таЗакону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування"(набрав чинності з 01.01.2023 року), яким Закон України від 03.09.1999 року № 1105-XIV "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон № 1105-XIV) викладено у новій редакції.

Відповідно до пункту 9 частини 1 статті1та частини 1 статті4 Закону № 1105-XIVстраховиком в системі загальнообов`язкового державного соціального страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку є Пенсійний фонд України; уповноваженим органом управління є Пенсійний фонд України.

У свою чергу, положеннями пункту 2 розділу VІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону № 1105-XIV передбачено припинити з 01.01.2023 року Фонд соціального страхування України та управління виконавчої дирекції Фонду, реорганізувавши їх шляхом приєднання до Пенсійного фонду України; Пенсійний фонд України та його територіальні органи є правонаступниками Фонду соціального страхування України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції Фонду та їх відділень.

Також пунктом 2 розділу VІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону № 1105-XIV Кабінету Міністрів України доручено вжити заходів, що випливають із цього Закону.

Згідно з пунктом 3 розділу VІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону № 1105-XIV до завершення заходів, пов`язаних з приєднанням до Пенсійного фонду України Фонду соціального страхування України та його робочих органів, виконання функцій та завдань, передбачених цим Законом, забезпечують у межах компетенції виконавча дирекція та робочі органи Фонду соціального страхування України.

Відповідно до положень пункту 5 розділу VІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону № 1105-XIV Фонду соціального страхування України доручено забезпечити передачу Пенсійному фонду України особових справ потерпілих (членів їхніх сімей), баз даних, носіїв інформації та програмного забезпечення щодо ведення обліку і здійснення страхових виплат у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Згідно зпостановою Кабінету Міністрів України № 1442 від 27.12.2022 року "Питання припинення Фонду соціального страхування України та управлінь виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України"припинено (реорганізовано шляхом приєднання до Пенсійного фонду України) з 01.01.2023 року, серед інших, Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області.

Відповідно до абзацу 1 пункту 1постанови Кабінету Міністрів України № 1323 від 29.11.2022 року "Деякі питання забезпечення здійснення страхових виплат та надання соціальних послуг за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням"визначено, що залишки коштів, які утворилися на рахунках виконавчої дирекції Фонду соціального страхування та її робочих органів станом на кінець останнього банківського дня у системі електронних платежів Національного банку у 2022 році, перераховуються власниками рахунків в перший банківський день 2023 року на дохідний рахунок Пенсійного фонду України в Державній казначейській службі для обліку коштів загальнообов`язкового державного соціального страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та загальнообов`язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, з подальшим їх спрямуванням цього ж дня на видатковий рахунок Пенсійного фонду України для здійснення страхових виплат та надання соціальних послуг, визначенихЗаконом України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування".

Пунктом 3 зазначеної постанови доручено Пенсійному фонду України з 02.01.2023 року забезпечити здійснення страхових виплат та надання соціальних послуг відповідно доЗакону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування"на підставі переданих виконавчою дирекцією Фонду соціального страхування та її робочими органами справ, баз даних, носіїв інформації та програмного забезпечення, а також підготовлених нею виплатних документів на січень 2023 року.

Отже, повноваження Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області передані Головному управлінню Пенсійного фонду України в Донецькій області з січня 2023 року.

Суд зазначає, що заявником не надано доказів, які б підтверджувати те, що станом на травень 2023 року Пенсійному фонду України не були передані особові справи потерпілих (членів їхніх сімей), бази даних, носії інформації та програмне забезпечення щодо ведення обліку і здійснення страхових виплат.

Згідно з відомостями з офіційного вебсайту Міністерства соціальної політики України (https://www.msp.gov.ua/news/22481.html) та відомостями з офіційного вебсайту Пенсійного фонду України (https://www.pfu.gov.ua/2155503-yevgenij-kapinus-z-1-sichnya-strahovi-vyplaty-zdijsnyuye-pensijnyj-fond-ukrayiny/) Пенсійний фонд України, у зв`язку із приєднанням Фонду соціального страхування України до Пенсійного фонду України, є уповноваженим органом в системі загальнообов`язкового державного соціального страхування з 01.01.2023 року і саме органи Пенсійного фонду України з 01.01.2023 року здійснюватимуть виплату одноразових та щомісячних страхових виплат потерпілим на виробництві, членам їх сімей.

Відповідно до інформації, розміщеної на Урядовому порталі, у січні 2023 року Фондом соціального страхування України було повністю завершено передачу справ про страхові виплати потерпілих на виробництві до Пенсійного фонду (https://www.kmu.gov.ua/news/fond-sotsialnoho-strakhuvannia-ukrainy-zavershyv-peredachu-sprav-poterpilykh-do-pensiinoho-fondu).

Також суд зауважує, що заявник просить відстрочити виконання судового рішення до виключення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області (код ЄДРПОУ 41325231) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Відтак, заявником фактично не визначено конкретного строку, до якого він просить суд відстрочити виконання вищевказаного рішення.

Однак, відстрочення виконання рішення суду на невизначений строк є недопустимим, може призвести до безпідставного невиконання боржником рішення суду у даній справі та є порушенням прав та законних інтересів стягувача.

Відповідно до частини 4статті 378 КАС Українивирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: ступінь вини відповідача у виникненні спору; щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Правовими підставами для відстрочення чи розстрочення виконання рішення можуть бути виняткові обставини, які ускладнюють або роблять неможливим його виконання.

Факт наявності таких обставин має підтверджуватись певними доказами, відповідно до положеньстатей 72-77 КАС України.

При цьому, оскільки обов`язок доказування покладається на сторони, кожна сторона повинна довести наявність тих обставин, на які вона посилається як на підставу своїх вимог.

Верховний Суд у постанові від 11.10.2019 року у справі № 810/4643/18 зазначив, що нормамиКАСне встановлено вичерпний перелік обставин, за наявності яких суд може відстрочити або розстрочити виконання рішення в адміністративній справі. Це питання суд вирішує із врахуванням конкретних обставин адміністративної справи, зокрема, суб`єктного складу сторін у справі, зобов`язаної сторони (боржника) за рішенням суду, складного майнового стану чи складної життєвої ситуації зобов`язаної сторони (боржника), впливу виконання рішення на спроможність зобов`язаної сторони (боржника) виконати інший публічний обов`язок чи зобов`язання перед особами, які потребують соціального захисту. У випадку розстрочення (відстрочення) виконання свого рішення суд, який здійснює контроль за його виконанням, повинен забезпечити баланс публічного і приватного інтересів.

Суд вважає, що заявником не доведено належними та допустимими доказами існування виняткових обставин, які ускладнюють виконання рішення чи роблять його неможливим.

На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, Законом України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, Постановою Кабінету Міністрів України № 1442 від 27.12.2022 року Питання припинення Фонду соціального страхування України та управлінь виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, Кодексом адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

У задоволенні заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про відстрочення виконання рішення у справі за позовом ОСОБА_1 до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області про зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Т.В. Давиденко

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.05.2023
Оприлюднено11.05.2023
Номер документу110732102
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного соціального страхування, у тому числі

Судовий реєстр по справі —200/3648/22

Ухвала від 31.07.2025

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 11.07.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Волгіна Н.П.

Ухвала від 02.07.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Волгіна Н.П.

Ухвала від 27.06.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Волгіна Н.П.

Ухвала від 20.06.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Волгіна Н.П.

Ухвала від 13.06.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Волгіна Н.П.

Ухвала від 11.04.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Волгіна Н.П.

Ухвала від 04.04.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Волгіна Н.П.

Ухвала від 09.05.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

Ухвала від 17.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні