Постанова
від 23.08.2006 по справі а13/177-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

А13/177-06

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

23.08.06р.

Справа № А13/177-06

За позовом  Прокурора Покровського району Дніпропетровської області, смт. Покровське, Покровський район, Дніпропетровська область в інтересах держави в особі Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м.Дніпропетровськ

до  Районного дочірнього підприємства Покровської райспоживспілки „Покровський ринок”, смт. Покровське, Покровський район, Дніпропетровська область

про стягнення 1 808 грн. 58 коп.

                                                                                   Суддя Рудь І.А.

                                                                                   Секретар судового засідання Заіменко А.С.

Представники сторін:

від прокуратури –Зіма В.Б., прокурор відділу прокуратури області, посв. № 167 від 09.08.2002р.

від позивача –Іващенко С.Г., провідний спеціаліст, дов. № 03-06/22 від 11.01.2006р.

від відповідача –Секеда М.А., директор ДП „Покровський ринок”, розпорядження № 30 від 18.07.2000р.

СУТЬ СПОРУ:

Прокурор Покровського району Дніпропетровської області в інтересах держави в особі Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернувся до суду з позовом, в якому просить стягнути з Відповідача - Районного дочірнього підприємства Покровської райспоживспілки „Покровський ринок” адміністративно-господарські санкції у розмірі 1 808 грн. 58 коп.

Відповідач позов не визнає, посилаючись на їх безпідставність, оскільки вважає, що він не порушував норми чинного законодавства, так як фактично робоче місце для інваліда було створено. Відповідно до довідки № 707 від 02.08.2006р., наданої Покровським РЦЗ в 2005р. в Покровський районний центр зайнятості за одержанням соціальних послуг звертались 2 інваліди. Відповідно до цієї довідки їхня кваліфікація не відповідає вимогам робочого місця, яке було створено адміністрацією Відповідача.

У судовому засіданні оголошені вступна та резолютивна частини постанови.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши представників сторін, господарський суд встановив,-

                                                            ВСТАНОВИВ:

Відповідно до Положення про Дніпропетровське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів основними завданнями відділення є участь у реалізації на території області у державній політики у сфері соціального захисту інвалідів, а також здійснення на території області за додержанням підприємствами (об'єднаннями), установами та організаціями нормативів робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.

На підставі Положення відділення є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах державного казначейства, печатку з зображенням Державного герба України і своїм найменуванням.

Відповідно до ч. 2 ст. 11 Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів –у разі несплати штрафних санкцій у встановлений строк відділення Фонду вживають заходів щодо їх стягнення у судовому порядку.

Згідно з Постановою КМУ від 03.05.1995р. „Про організацію робочих місць та працевлаштування інвалідів”, ст. 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, Постановою КМУ від 28.12.2001р. № 1767 „Про затвердження порядку сплати підприємствами (об'єднаннями, установами та організаціями) штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку і витрачення цих коштів”  Відповідач повинний був створити у 2005р. робочі місця для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі 4 % від загальної чисельності працюючих, що становить 1 робоче місце для інвалідів.

На підставі ст. 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форм власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі 4 % від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік –у кількості одного робочого місця (середньооблікова чисельність штатних працівників на підприємстві –13 осіб).

Відповідно до Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів у 2005р. Відповідач, в порушення вищезазначених норм законодавства, не створив передбачені робочі місця для працевлаштування інвалідів (на підприємстві Відповідача у 2005р. працювало 0 осіб).

Несплачена Відповідачем сума штрафних санкцій за нестворені у 2005р. робочі місця становить 1 808 грн. 58 коп.

На підставі до п. 9 ст. 19 Закону підприємства, громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку не пізніше 1 лютого подають до зазначених відділень звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

Підприємства, у тому числі підприємства громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж встановлено нормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньорічної заробітної плати на відповідному підприємстві.

Частиною 1 ст. 20 Закону адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу.

Сплата адміністративно-господарських санкцій здійснюється підприємством відповідно до Закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів. У разі несплати за рішенням господарського суду їх стягнення в примусовому порядку може бути звернуто на майно. У разі несплати штрафних санкцій в установлений термін відділення Фонду вживають заходів щодо їх стягнення у судовому порядку.

Відповідно до п. 20 ст. 11 Закону України “Про державний бюджет України на 2006 рік”  адміністративно-господарські санкції, що перераховуються підприємствами, відносяться до доходів спеціального фонду Державного бюджету України і використовуються Фондом соціального захисту інвалідів на здійснення заходів соціальної, трудової, фізкультурно-спортивної та професійної реабілітації інвалідів, у тому числі шляхом створення додаткових робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Положенням про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів визначено, що робоче місце інваліда - це окреме робоче місце або ділянка виробничої площі на підприємстві (об'єднанні), в установі та організації незалежно від форм власності та господарювання, де створено необхідні умови для праці інваліда; робоче місце вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів відповідної нозології, атестоване спеціальною комісією підприємства за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці, громадських організацій інвалідів і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда; підприємства розробляють заходи щодо створення робочих місць для інвалідів, включають їх до колективного договору, інформують центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Пунктом 14 Положення встановлено, що підприємства, зокрема, у межах доведеного нормативу створюють за власні кошти робочі місяця для працевлаштування інвалідів; інформують державну службу зайнятості та місцеві органи соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів.

Відповідно до ст. 18 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” працевлаштування інвалідів здійснюється органами Міністерства праці України, Міністерства соціального захисту населення України, місцевими Радами народних депутатів, громадськими організаціями інвалідів, але обов'язок щодо забезпечення зазначених нормативів робочих місць, на яких можуть працювати інваліди, покладається на підприємство.

Наказом Державного комітету статистики України від 06.07.1998р. № 244, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.07.1998р № 464/2904, затверджено Інструкцію щодо заповнення державної статистичної звітності за формами № 3-ПН „Звіт про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) та потребу в працівниках” і № 4-ПН „Звіт про вивільнення працівників”, відповідно до підпункту 2.1 пункту 2 якої:

-          звіт за формою № 3-ПН подається підприємствами, незалежно від форм власності і господарювання, місцевому центру зайнятості 28 числа щомісячно;

-          у разі потреби термінового заміщення наявних вільних робочих місць, що виникли у міжзвітний період у зв'язку зі звільненням працівників, дані про ці місця подаються додатково, в міру їх виникнення;

-          в графі 4 звіту за формою № 3-ПН проставляється наявність вільних робочих місць (вакантних посад) в рахунок річної броні, встановленої місцевими державними адміністраціями, для працевлаштування громадян, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці, а також для пенсіонерів, учнів, студентів, інвалідів. Наявність вільних робочих місць (вакантних посад) зазначається щодо кожної категорії громадян окремо під встановленими шифрами (інваліди мають шифр „14”).

Аналіз наведених положень чинного законодавства України дає підстави для висновку про те, що виконанню відповідними органами обов'язку працевлаштовувати інвалідів повинно передувати вжиття підприємством необхідних заходів для забезпечення такого працевлаштування, до яких належать, зокрема, здійснення заходів зі створення в установленому порядку робочих місць у межах нормативу та інформування названих органів про наявність вакантних посад для інвалідів.

Матеріалами справи доведено, що у 2005р. Відповідач не вжив заходів зі створення робочих місць для інвалідів.

Заперечення Відповідача про створення одного робочого місця для інваліда (на підприємстві Відповідача у 2005р. працювало 0 осіб) спростовується наявними у справі матеріалами, а саме:  звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005 рік від 28.03.2006 р., листи Покровського районного центру зайнятості  № 466 від 16.05.2006 р., № 707 від 02.08.2006 р., звіти про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) та потребу в працівниках (форма № 3-ПН) за 2005 р., штатний розклад іншого складу працівників ДП "Покровський ринок" Покровський РСС на 01.07.2005 р.

Пунктом 3.1  Інструкції зі статистики чисельності працівників, зайнятих у народному господарстві України передбачено, що для визначення чисельності працівників підприємства за будь-який період (місяць, квартал, з початку року, рік) недостатньо мати чисельність працівників на дату, наприклад, тільки на початок або кінець звітного періоду, тому що в цих показниках не враховуються зміни, що відбулися протягом розглянутого періоду.

Відповідно до п. 3.2 Інструкції середньооблікова чисельність працівників за звітний місяць обчислюється шляхом підсумовування чисельності працівників облікового складу за кожний календарний день звітного місяця, тобто з 1 по 30 або 31 (для лютого –по 28 або 29 число), включаючи святкові (неробочі) і вихідні дні і ділення одержаної суми на число календарних днів звітного місяця.

Згідно з підпунктом 3.3.3 Інструкції середньооблікова чисельність працівників за період з початку року (в тому числі за квартал, півріччя, 9 місяців, рік) обчислюється шляхом підсумовування середньооблікової чисельності працівників за всі місяці роботи підприємства, що минули за період з початку року до звітного місяця включно, та ділення одержаної суми на кількість місяців за період з початку року.

Таким чином, матеріалами справи доведено невиконання Відповідачем вимог ст. 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, штрафні санкції не сплачені (доказів не надано).

Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 87, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, п.6 Розділу VII Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

                                                       ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Районного дочірнього підприємства Покровської райспоживспілки „Покровський ринок”, 53600, Дніпропетровська область, Покровський район, смт. Покровське, вул. Горького, 64 (код ЄДРПОУ 30465153, р/р 26003075520100 в Дніпропетровській обласній дирекції банку “Аваль”, МФО 305653) на користь Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, 49000, м.Дніпропетровськ, пр. К.Маркса, 60, к. 18 (код ЄДРПОУ 25005978, р/р 31212230600004 в банку УДКУ в Дніпропетровській області, МФО 805012) 1 808 грн. 58 коп. (одну тисячу вісімсот вісім гривень п'ятдесят вісім копійок) – адміністративно-господарські санкції, 3 грн. 40 коп. (три гривні сорок копійок) –судовий збір.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного господарського суду шляхом подання до господарського суду Дніпропетровської області заяви на протязі 10 днів із дня складання.

Постанова набирає законної сили у відповідності до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

        Суддя

                        І.А. Рудь

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення23.08.2006
Оприлюднено22.08.2007
Номер документу110740
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —а13/177-06

Ухвала від 20.07.2006

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь І.А.

Ухвала від 03.08.2006

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь І.А.

Постанова від 23.08.2006

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь І.А.

Постанова від 23.08.2006

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні