Постанова
від 09.05.2023 по справі 938/234/23
ВЕРХОВИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа№938/234/23

Провадження № 3/938/131/23

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 травня 2023 року селище Верховина

Суддя Верховинського районного суду Івано-Франківської області Джус Р.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу про адміністративне правопорушення, яка надійшла із Головного управління ДПС у Івано-Франківській області,

про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця селища Верховина, Верховинського району Івано-Франківської області, громадянина України, українця, з середньою освітою, пенсіонера, голови Селянського (фермерського) господарства ОСОБА_1 , вдівця, утриманців немає, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,

за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

без участі особи, яка притягається до

адміністративної відповідальності

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 , будучи головою Селянського (фермерського) господарства (код ЄДРПОУ 24684026) вчинив правопорушення, а саме, несвоєчасно подав звітність по платі за землю (земельний податок) на 2022 роки, фактично подано звітність - 20.02.2023, граничний термін подання - 21.02.2022, чим порушив п.286.2 та п.286,4 ст.286 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами і доповненнями). Також, не подав декларацію з податку на прибуток за 2022 рік, граничний термін подання якої- 01.03.2023, чим порушив п.п.49.18.6, 49.18 ст.49 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами і доповненнями), за що передбачена адміністративна відповідальність згідно ч.1 ст.163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 в судовому засіданні 21.04.2023 вину у вчиненому правопорушенні визнав частково. Пояснив, що дійсно до 21.02.2022 не подав звітність по платі за землю за 2022 роки, оскільки почалася війна. Також, зазначив, що податкову декларацію з податку на прибуток він подав. У зв`язку з цим, для надання особі, яка притягається до адміністривної відповідальності можливості надати докази подання податкової декларації з податку на прибуток, в судовому засідані оголошено перерву до 09.05.2023.

09.05.2023 через канцелярію суду ОСОБА_1 подав заяву, в якій зазначив, що на його усне звернення щодо надання йому податкової декларації з податку на прибуток за 2022 рік працівники ДПС повідомили йому, що станом на 01.03.2023 та на час звернення, вказану декларацію ним не подано. У поданій заяві вину у вчиненому визнав, просив справу розглянути без його участі.

Винуватість ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, вчиненого при вищевикладених обставинах повністю доведена дослідженими в судовому засіданні доказами у справі, що ретельно перевірені та оцінені судом з точки зору їх належності, допустимості, достовірності, достатності кожен окремо та у взаємозв`язку для ухвалення даного рішення, а саме:

- протоколом про адміністративне правопорушення №737 від 30.03.2023, складеним старшим державним інспектором Коломийського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС в Івано-Франківській області Глібчук Г.В., про те, що ОСОБА_1 , будучи головою Селянського (фермерського) господарства (код ЄДРПОУ 24684026) вчинив правопорушення, а саме, несвоєчасно подав звітність по платі за землю (земельний податок) на 2022 роки, фактично подано звітність - 20.02.2023, граничний термін подання - 21.02.2022, чим порушив п.286.2 та п.286,4 ст.286 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами і доповненнями). Також, не подав декларацію з податку на прибуток за 2022 рік, граничний термін подання - 01.03.2023, чим порушив п.п.49.18.6, 49.18 ст.49 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами і доповненнями), за що передбачена адміністративна відповідальність згідно ч.1 ст.163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення;

- актом від 02.03.2023 №1138/09-19-04-07-16/24684026 про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій декларації з плати за землю (земельний податок) на 2022 рік Селянського (фермерського) господарства ОСОБА_1 код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , в якому зафіксовано факт порушення, а саме, що податкову звітність з плати за землю ОСОБА_1 подано з порушенням термінів;

- актом від 06.03.2023 №1196/09-19-04-07-16/24684026 камеральної перевірки податкової звітності Селянського (фермерського) господарства Кікінчука В.І., код ЄДРПОУ 24684026, в якому зафіксовано факт порушення, а саме, що податкову звітність з податку на прибуток за 2022 рік ОСОБА_1 , не подано;

- копією податкової декларації з плати за землю (земельний податок та або/орендна платаза земельні ділянки державної або комунальної власності) до головного управління ДПС в Івано-Франківській області, Верховинської ДПІ, з якої вбачається, що декларація була заповнена 20.02.2023 та отримана податковим органом 20.02.2023 за №5697622;

Таким чином, вважаю, що своїми умисними діями направленими на порушення порядку ведення податкового обліку, посадова особа - ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.163-1 КУпАП.

Завданням Кодексу України про адміністративні правопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституціїі законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством (ст. 1 КУпАП).

Відповідно до ст.7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу, в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом. Додержання вимог закону при застосуванні заходів впливу за адміністративні правопорушення забезпечується систематичним контролем з боку вищестоящих органів і посадових осіб, правом оскарження, іншими встановленими законом способами.

Статтею 280 КУпАП, передбачено що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до вимог ст.245 КпАП України завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

Згідно з ст.251 КпАП України доказами у справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

За змістом диспозиції ч.1 ст.163-1 КУпАП об`єктивна сторона правопорушення полягає в відсутності податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.

Відповідно до п.п.49.18.6 п.49.18 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами і доповненнями) податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя). Туристичний збір - це місцевий збір, кошти від якого зараховуються до місцевого бюджету. Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу. Податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному року для платників податку на прибуток (у тому числі платників частини чистого прибутку (доходу)), для податкової декларації (у тому числі розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку), яка розраховується наростаючим підсумком за рік, - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Відповідно до п.286.2, п. 28.4 ст.286 ПКУ Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі. За нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

З матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 допустив несвоєчасне подання податкової декларації з плати за землю за 2022, граничний термін подання якої 21.02.2022 та не подав податкову декларацію з податку на прибуток за 2022 рік, граничний термін подання якої 01.03.2023, чим порушив п.п.49.18.6, 49.18 ст.49 та п.286.2, п. 28.4 ст.286 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (змінами та доповненнями), тобто вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.163-1 КУпАП.

Відповідно до ст.33 КУпАП при накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа правопорушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Отже, оцінюючи наявні письмові матеріали справи, беручи до уваги обставини події та характер правопорушення, відомості про особу пороушника, дослідивши всебічно і повно всі обставини справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю, суд приходить до висновку про доведеність вини вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КпАП України та вважає, що його слід притягнути до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.163-1 КУпАП та накласти на неї адміністративне стягнення у межах санкції даної статті.

Окрім цього, у відповідності до положень ст.40-1 КпАП України, слід також стягнути з неї судовий збір.

Керуючись статтями 24, 27, ч.1 ст. 163-1, 283, 284 КпАП України, суддя,

п о с т а н о в и в :

визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-1 КпАП України та застосувати до нього адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 5 (п`яти) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 85 гривень 00 копійок (вісімдесят п`ять гривень нуль копійок) .

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір в розмірі 536 гривень 80 копійок (п`ятсот тридцять шість гривень вісімдесят копійок).

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення до Івано-Франківського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги через Верховинський районний суд Івано-Франківської області або безпосередньо до Івано-Франківського апеляційного суду.

Суддя Роман ДЖУС

СудВерховинський районний суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення09.05.2023
Оприлюднено15.05.2023
Номер документу110750109
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків

Судовий реєстр по справі —938/234/23

Постанова від 09.05.2023

Адмінправопорушення

Верховинський районний суд Івано-Франківської області

Джус Р. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні