Справа № 461/1333/23
Провадження №3/461/664/23
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09.05.2023 року м. Львів
Суддя Галицького районного суду м. Львова Кротова О.Б., при секретарі судових засідань Ігнат Т.І., за участі представника Львівської митниці Державної митної служби України Сліпенка С.В., розглянувши матеріали, які надійшли з Львівської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил
ОСОБА_1 ,громадянина України, ІНФОРМАЦІЯ_1 , пенсіонера, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт громадянина України серії НОМЕР_1 , виданий 17.12.1997 Самбірським МВ УМВС України у Львівській області, паспорт громадянина для виїзду за кордон № НОМЕР_2 , виданий 25.10.2017 органом №4634, ідентифікаційний номер НОМЕР_3 ,
за ч.1ст.483 Митного Кодексу України, -
в с т а н о в и в :
згідно протоколу про порушення митних правил №0146/20900/23, 19.12.2021 через пункт пропуску «Шегині-Медика» митного поста «Мостиська» Львівськоїмитниці здійсненопропуск намитну територіюУкраїни товару «легковий автомобіль марки - SKODA, модель - OCTAVIA, ідентифікаційний номер (номер кузова) - НОМЕР_4 , тип двигуна - дизельний, робочий об`єм циліндрів - 1598 см3, потужність - 85 kW, тип кузова - універсал, колісна формула - 4x2, бувший у використанні, календарний рік виготовлення - 2017», який переміщувався за митною декларацією типу IM40EE № UA209000/2021/970216 від 17.12.2021.
Як підставудля пропускуна митнутериторію Українивказаного товаругромадянином України ОСОБА_1 дляздійснення митногоконтролю особистобуло подано наступні документи: рахунок-фактуру № 211217.60-TXD/MARO від 17.12.2021, специфікацію № 211217.60-TXD/MARO від 17.12.2021, CMR б/н від 18.12.2021, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_5 від 12.06.2017 та № ZBI191346046 від 12.06.2017, видані компетентними органами Німеччини, довіреність № D1639741859 від 18.12.2021.
Відповідно довказаних документів,продавцем товарузаявлено грузинськукомпанію TXDFEDERATIONLLC(CityTbilisi,SamgoriDistrict,MikheilGakhokidzeStr.,N49,Грузія),покупцем -приватне підприємство"МАРОСЕРВІС"(кодЄДРПОУ 44402177;43020,м.Луцьк,вул.Рівненська,буд.76А).Фактурна тамитна вартістьтовару становить 3500 євро.
Вказаний автомобіль переміщувався під керуванням громадянина України ОСОБА_1 відповідно до довіреності № D1639741859 від 18.12.2021, виданої директором компанії TXD FEDERATION LLC, якою громадянина ОСОБА_2 уповноважено транспортувати товар: автомобіль марки SKODA OCTAVIA, номер кузова НОМЕР_4 , та у випадку необхідності здійснити митне оформлення даного товару згідно з законодавством ЄС; доставити товар в митний орган для оформлення на приватне підприємство "МАРО СЕРВІС" (43020, м. Луцьк, вул. Рівненська, буд. 76А); здійснити митне оформлення; надавати відповідні документи та здійснювати необхідні платежі під час митного оформлення.
20.12.2021 Львівською митницею автомобіль марки SKODA OCTAVIA, номер кузова НОМЕР_4 , випущено у вільний обіг за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UA209200/2021/202351.
Митними органами Республіки Польщі листом від 25.08.2022 № 0201- IGM.541.695.2022.4.ВМ (лист Держмитслужби від 12.10.2022 № 26/26-04/7.4/1596) надано видрук митної декларації № 21PL402010E1980782 від 18.12.2021, на підставі якої було здійснено вивезення вказаного автомобіля з митної території Республіки Польщі.
Відповідно донаданої митноїдекларації експортеромавтомобіля маркиSKODAOCTAVIA,номер кузова НОМЕР_4 ,заявлено польськукомпанію WestAutohausSpolka z organiczonaodpowiedzialnoscia(Walowa,9,37-700Przemysl),отримувачем -громадянина України ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 ),а фактурнавартість товарустановить 9400євро (згідноз курсомНБУ станомна 19.12.2021відповідає сумі 289 928,90 грн.).
З метою отримання пояснень від ОСОБА_1 та прийняття ним участі у складанні протоколу про порушення митних правил Львівською митницею на його адресу скеровано лист від 07.02.2023 № 7.4-4/20-01/10/2707, яким громадянину запропоновано прибути до Львівської митниці. Однак громадянин у вказаний термін не з`явився та про причини неявки не повідомив.
Дії ОСОБА_1 посадовими особами митного органу кваліфіковані за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України, оскільки він вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митного органу як підставу для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, отримувача та вартості товару.
В судовому засіданні 30.03.2023 року особа, яка притягається до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1 вину заперечив, пояснив, що він є водієм, відтак не є суб`єтом вказаного адміністративного правопорушення, оскільки подавав до митного оформлення документи, які ним не складались.
Представник ОСОБА_1 адвокат Ульчак Б.І. 02.05.2023 року подав письмові пояснення, в яких вказав, що ОСОБА_1 своєї вини у порушенні митних правил не визнає. Документи, які пред`явлені ОСОБА_1 при перетині кордону є дійсними, достовірними і відповідають умовам укладеного останнім договору купівлі-продажу транспортного засобу. Жодної недостовірності інформації щодо продавця, покупця, ціни товару немає. Визнає, що ним придбавався транспортний засіб марки SKODA OCTAVIA, номер кузова НОМЕР_4 , 2017 р.в., на території Республіки Польща у компанії ОСОБА_3 . В подальшому виявилось, що у вказаному автомобілі є несправності в моторі, у зв`язку із тим, що в ОСОБА_1 були відсутні кошти для ремонту, він вирішив продати вказаний автомобіль компанії TXD FEDERATION LLC за ціною 3480 Євро. Умовою викупу було те, що останньому слід здійснити доставку транспортного засобу до України на адресу компанії клієнта TXD FEDERATION LLC. Йому видали грошові кошти за продаж авто, довіреність та інвойс. В подальшому ним доставлено вказаний транспортний засіб на територію України на адресу ПП «Маро Сервіс». Жодних претензій до нього не було. Лише з інформації від компанії отримувача на адвокатський запит стало відомо, що вказаний транспортний засіб розмитнено згідно митної декларації UA209200/2021/202351 та відчужено ПП «Маро Сервіс» 09.02.2022 року ОСОБА_4 . З огляду на вищевказане, вважає, що в діях ОСОБА_1 відсутні ознаки порушення митних правил, передбачені ст.483 МК України.
Представник Львівської митниці Державної митної служби України Сліпенко С.В. у судовому засіданні вважав доведеною вину ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1ст.483 МК України, просив визнати його винним та накласти стягнення у виді штрафу з конфіскацією предметів правопорушення.
В судове засідання 09.05.2023 року ОСОБА_1 не з`явився, 08.05.2023 його представник адвокат Ульчак Б.І. подав заяву, в якій вказує, що підтримує раніше висловлену позицію у даній справі, просить провадження закрити у зв`язку із відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення. Водночас, просить проводити розгляд справи у їх відсутності.
Заслухавши думку учасників справи, дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступного висновку.
Згідно зі ст.9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначають вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
Згідно ч.1ст.495 МК Українидоказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
У відповідності дост.252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Відповідно до положеньст.2 КУпАП, законодавство України про адміністративні правопорушення складається з цьогоКодексута інших законів України.
Згідно ст.487 МК Українипровадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цьогоКодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Завданнями провадження у справах про порушення митних правил, як це передбаченост. 486 МК України, є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.
Частиною першоюстатті 483 МК Українипередбачено відповідальність особи за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару, згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.
У цьому розумінні переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю може бути вчинено одним із способів, перелічених уст. 483 МК України
Таким чином, основним безпосереднім об`єктом порушення є встановлений порядок переміщення товарів та транспортних засобів через митний кордон України.
Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.
Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.
Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.
Відповідно до п.6Постанови Пленуму Верховного Суду України №8 від 03 червня 2005року «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил»документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності.
Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.
З дослідженихдоказів встановленопідстави длявисновку пронаявність двохгруп документів,що стосуєтьсянабуття правна транспортнийзасібмарки SKODA OCTAVIA, номер кузова НОМЕР_4 :перша -митна деклараціятипуIM40EE № UA209000/2021/970216 від 17.12.2021 на підставі якої переміщувався автомобіль, митна декларація типу ІМ40ДЕ № UA209200/2021/202351, на підставі якої автомобіль випущено у вільний обіг, друга - одержана від митних органів Республіки Польща експортна декларація № 21PL402010E1980782 від 18.12.2021.
Як встановлено з досліджених матеріалів справи, ОСОБА_1 переміщував транспортний засіб як перевізник, що вбачається з декларації типу IM40EE№ UA209000/2021/970216від 17.12.2021 та декларації типу IM40ДE № UA209200/2021/202351.
Згідно ч.2ст.460 МК Україниперевізники несуть відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення цих товарів документів, що містять неправдиві відомості (стаття 483 цього Кодексу), виключно у разі якщо ці відомості стосуються кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, а перевізниками не вжито заходів до перевірки правдивості зазначених відомостей або у разі неможливості такої перевірки не внесено відповідного запису до міжнародної автомобільної накладної (CMR).
Відповідно до наведених норм ОСОБА_1 як водій-перевізник не може нести відповідальність за переміщення товарів на підставі документів, що містять неправдиві відомості щодо продавця (відправника), покупця (одержувача) товару та фактурної вартості.
Як свідчать зібрані у справі докази звинувачення ОСОБА_1 за складеним протоколом у вчиненні передбаченого ч.1ст.483 МК Українипорушення митних правил ґрунтується виключно на отриманій від митних органів Республіки Польща відповіді на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи.
Разом із цим, документи на транспортний засіб, що подавались ОСОБА_1 до митного контролю, ніким не скасовані і не визнані недійсними.
Саме ці документи слугували підставою для митного оформлення автомобіля і його випуск у вільний обіг на території України.
Із митної декларації типу IM40EE № UA209000/2021/970216 від 17.12.2021 вбачається, що декларування автомобіля марки SKODA OCTAVIA, номер кузова НОМЕР_4 здійснював декларант ПП «МАРО СЕРВІС» /а.с.26/.
По справі встановлено, що митне оформлення переміщуваного транспортного засобу проведено відповідно до митної декларації типу IM40ДE № UA209200/2021/202351, в якій митна вартість автомобіля визначена в сумі 3500 євро» /а.с.34/.
Таке митне оформлення, в тому числі, визначення митної вартості, нарахування і сплата митних платежів, завершене, його результати не оспорені у встановленому порядку і не скасовані.
Отже, законність проведення митного оформлення ввезеного автомобіля на підставі наданих товарно-супровідних документів, у встановленому порядку митним органом не спростована, а тому жодних підстав для надання переваги отриманим від митних органів Республіки Польща документам не встановлено.
Крім цього, в митній декларації типу IM40ДE № UA209200/2021/202351 особою, відповідальною за фінансове врегулювання є також ПП «МАРО СЕРВІС» /а.с.34/.
До того ж існування змови між ПП «МАРО СЕРВІС» та ОСОБА_1 на переміщення автомобіля марки SKODA OCTAVIA, номер кузова НОМЕР_4 через митний кордон України у незаконний спосіб із приховуванням від митного контролю по справі не відслідковується.
Під час розгляду протоколу встановлено істотні суперечності між поданою до митного контролю митною декларацією типу IM40EE № UA209000/2021/970216 від 17.12.2021, митною декларацією типу IM40ДE№ UA209200/2021/202351 і документами, отриманими від митних органів Республіки Польща, і ці суперечності по справі не усунуті.
В матеріалах справи не міститься жодних пояснень керівника ПП «МАРО СЕРВІС», в користь якого проведено митне оформлення транспортного засобу, хоча причетність до подій увезення транспортного засобу такого підприємства є очевидним, а лише наявний один виклик.
За сукупності таких суперечливих обставин митний орган обмежився лише приєднанням наданих митними органами Республіки Польща документів, а обґрунтування їх виняткової чи переважної доказової сили матеріали справи не містять.
З врахуванням наведеного вбачаються підстави вважати, що належні, достатні, допустимі і достовірні докази, які поза розумним сумнівом доводили б винуватість ОСОБА_1 у вчиненні передбаченого ч.1ст.483 МК Україниправопорушення, який в цій справі не є відповідальною особою за декларування, а є перевізником, що прямо значиться в товаросупровідних документах, по справі не зібрані, на розгляд протоколу не подані, а клопотання про сприяння з боку суду в отриманні таких доказів не надходили.
За змістом ч.3ст.62 Конституції Україниобвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
У зв`язку із цим відсутні достатні та обґрунтовані підстави вважати про умисність дій ОСОБА_1 на подання митному органу документів, які б містили неправдиву інформацію про відправника,одержувача та ціну транспортного засобу.
Згідно ч.1ст.527 МК України, у справі про порушення митних правил митний орган або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов:
1) про проведення додаткової перевірки;
2) про накладення адміністративного стягнення;
3) про закриття провадження у справі.
Відповідно до п.1ст.247 КУпАПпровадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю, у разі відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
На підставі вищевикладеного, суд дійшов висновку, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1ст.483 МК України, а тому справа підлягає закриттю на підставі п.1ст.247 КУпАП, за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
В порядкуст.511 МК Українипредмети по справі не вилучались; оскільки стягнення не накладається, передбачений ст.401КУпАПсудовий збір не справляється.
Керуючись ст.ст.7,9,243-244,247,248,249,251,257,283-285 КУпАП, ст.ст.483, 487, 527,528 МК України, суд,-
п о с т а н о в и в :
Провадження у справі про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 зач.1 ст.483 МК Українизакрити у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м.Львова протягом десяти днів з дня її винесення і набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.
Суддя Кротова О.Б.
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 09.05.2023 |
Оприлюднено | 12.05.2023 |
Номер документу | 110751604 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Галицький районний суд м.Львова
Кротова О. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні