Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 травня 2023 р. № 520/4608/23
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панова М.М., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОЛІГА-ТРЕЙД до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служба України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю АГРОЛІГА-ТРЕЙД звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Харківській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 01.02.2023 № 8192245/42349321, від 01.02.2023 №8192244/42349321; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» (ЄДРПОУ 42349321) податкові накладні №10 від 08.12.2022, №63 від 25.12.2022 днем їх надходження.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуване рішення відповідача є протиправним та таким, що прийняте всупереч нормам законодавства, яке регулює спірні правовідносини.
Ухвалою суду відкрито спрощене провадження по справі в порядку, передбаченому статтею 257 Кодексу адміністративного судочинства України та запропоновано відповідачам надати відзив на позов, позивачу подати до суду відповідь на відзив, а відповідачу - заперечення протягом п`яти календарних днів з моменту отримання відповідних документів.
Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана та вручена відповідачам.
Представником Головного управління ДПС у Харківській області 24.03.2023 до суду надано відзив на позов, в якому зазначено, що оскаржуване рішення відповідача є правомірним, та прийнятим з дотриманням вимог чинного законодавства. В задоволенні адміністративного позову просить відмовити.
Оцінивши повідомлені сторонами обставини, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що позивач, ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" зареєстровано, як платник податків в Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб 02.08.2018 за №14551020000000369 та перебуває на обліку в ГУ ДПС у Харківській області.
Юридична адреса підприємства - 63200, Харківська обл., Харківський р-он, смт Нова Водолага, вул. Кропивницька, 14.
ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» належить до підприємств реального сектору економіки, та займається продажем рослинних олій та шроту. З метою здійснення господарської діяльності ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» використовує наступні об`єкти нерухомого майна:
1) за договором оренди нежитлового приміщення від 01.06.2022 №0106-01 з ТОВ "АГРОКОМ НОВА ВОДОЛАГА" та актом прийому-передачі приміщення від 01.06.2022 нежитлову будівлю адміністративної будівлі літ. А-1, каб. 2, загальною площею 11,0 кв.м, за адресою: 63200, Харківська обл., смт Нова Водолага, вул. Кропивницька, буд. 14;
2) за Договором суборенди приміщення від 01.02.2022 №0102Ар з ТОВ «АГРОЛІГА» та акт прийому-передачі приміщення від 01.02.2022р. з ТОВ «Агроліга Трейд» (42349321) - приміщення під офіс за адресою м. Харків пр. Науки., буд.27-Б, 7 поверх. Загальна площа 30,0 кв.м;
3) за договором оренди приміщення від 01.09.2021 №0109-01 з ТОВ "АГРОКОМ НОВА ВОДОЛАГА" та актом прийому-передачі приміщення №1 від 01.09.2021 нежитлову будівлю склад літ. З, загальною площею 250,0 кв.м, за адресою: 63200, Харківська обл., смт Нова Водолага, вул. Чехова, буд. 14.
Окрім того, позивач володіє іншими основними засобами - оргтехнікою, що відображено у оборотно-сальдовій відомості по рахунку 10. У товаристві працює достатня кількість осіб, що підтверджується відповідними даними зі штатного розкладу.
Основний вид діяльності ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" здійснює за КВЕД 46.39 Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами та 10.41 Виробництво олії та тваринних жирів.
ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» займається закупкою соняшника (код УКТ ЗЕД 120600) у підприємств-сільгоспвиробників та посередників. Соняшник закупається з метою переробки його на олію соняшникову (код УКТ ЗЕД 1512) (далі готова продукція) та шрот соняшниковий (код УКТ ЗЕД 2306) (далі готова продукція).
Для переробки соняшника (далі сировина) ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» уклало з ТОВ «АГРОКОМ НОВА ВОДОЛАГА» (код 33001687) (далі Виробник) договір про переробку насіння соняшника №2808-01 від 28.08.2018р. Згідно цього договору ТОВ «АГРОЛІГА- ТРЕЙД» передає Виробнику давальницьку сировину - насіння соняшника (на підставі актів приймання-передачі сировини) для переробки на готову продукцію (шрот та олію) згідно Заявці замовника на переробку сировини. Про кількість переробленої сировини та виробленої готової продукції свідчить акт переробки сировини до акту надання послуг по переробці, готова продукція передається на підставі актів передачі-приймання шроту та олії соняшникової. Приміщення ТОВ «Агроком Нова Водолага» для приймання сировини (насіння соняшника) обладнані спеціальними механізмами для розвантаження товару. Зокрема, після заїзду на територію заводу ТОВ «Агроком Нова Водолага» автомобіль заїжджає на ваги підприємства, де відбувається зважування повної ваги автомобіля і відбір проб насіння лаборантом акредитованої лабораторії. Потім автомобіль з`їжджає з терезів і очікує результати аналізу соняшнику. При позитивних результатах аналізу (сміття до 3%, волога до 8%) автомобіль автоматично розвантажується в завальну яму за допомогою підйомника ГУАР-35. Після розвантаження автомобіль зважується та виїжджає за межі території підприємства. Якщо згідно з аналізами йде перевищення сміття і вологи, соняшник допрацьовується до необхідних показників на зерноочисному комплексі КБС-10 і зерносушарки FSN 15 1138Т. Виробник має складські приміщення для зберігання зерна (складський облік сировини та готової продукції ведеться у Виробника) та основні засоби для переробки соняшника на олію та шрот. Всі витрати пов`язані з організацією зберігання, розвантаження і розміщенням сировини та з відвантаженням готової продукції здійснюються силами Виробника і включені в вартість послуг по переробці соняшника.
ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» (Постачальник) було укладено з ПАОП "ПРОМІНЬ" (Покупець) (код 30713300) договір поставки №30092022-01Ш від 30.09.2022 на поставку шроту соняшникового (в подальшому Товар) на умовах поставки EXW (Інкотермс-2020)-місце поставки Харківська обл., Нововодолазький р-н, с. Ватутіне, вул. Станційна, 88. Зобов`язання Постачальника щодо поставки товару вважаються виконаним після передачі товару покупцю на складі продавця, розвантаження товару та укладення договору з перевізником здійснювалось Покупцем. На виконання вказаного договору Продавець передав Товар 33,02т. на суму 234650,70 грн. у т. ч. ПДВ 39108,45 грн., що підтверджується наступними первинними документами: видатковими накладними, товарно-транспортними накладними (далі ТТН) та посвідченнями якості ( всі документи додаються).
Згідно видаткових накладних були виписані податкові накладні: від 08.12.2022 №10 на суму 114530,70 грн. у т. ч. ПДВ 19088,45грн., від 25.12.2022 №63 на суму 120120,00 грн. у т. ч. ПДВ 20020,00грн.
Згідно умов договору оплата поставленої партії Товару здійснюється Покупцем у наступному порядку: 100% вартості поставленого Товару - яка вказана у Специфікації, сплачується у день постачання товару, який зазначено у видатковій накладній і передачі Продавцем Покупцеві повного пакету належним чином оформлених супровідних документів, а саме: видаткова накладна; товарно-транспортна накладна; документ, що підтверджує якість товару.
ПАОП "ПРОМІНЬ" товар оплатило не в повному обсязі згідно платіжних доручень, що відображені в виписці по розрахунковому рахунку.
Відносно ненадання «Розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків» - незавірені виписки банку та платіжні доручення», банківські виписки що підтверджують сплату за умовами договорів Постачальникам за сировину (соняшник), послуги переробки та оплату за шрот соняшниковий від Покупця були додані до повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №1 від 26.01.2023 додатками під номером 7 та 10 та завірені печаткою банка, підписом директора та печаткою ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД». Дані документи також були додані до скарг.
Таким чином, Постачальник склав та подав на реєстрацію податкові накладні по реальній операції, яка проводилась на підставі договору поставки №30092022-01Ш від 30.09.2022, укладеного між ТОВ «АГРОЛІГА -ТРЕЙД» та ПАОП "ПРОМІНЬ".
Насіння соняшника ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» для виробництва олії та шроту соняшникового придбало у ПСП «ЗАРОЖНЯНСЬКЕ» (код 33071534). З ПСП «ЗАРОЖНЯНСЬКЕ» було укладено договір №3006-0322ПТ від 30.06.2022р. Згідно даного договору був поставлений соняшник в кількості 1013,278т. згідно видаткових накладних та ТТН (додаються) на суму 10968117,98 грн., у т. ч. ПДВ 14% 1 346 961,86грн. ТТН виписані з усіма обов`язковими реквізитами передбаченими п.п.11.1 Наказу Міністерства транспорту України №363 від 14.10.1997р. Оплата за товар здійснювалась в безготівковій формі згідно платіжних доручень (додається). Товар доставлявся за рахунок ПСП «ЗАРОЖНЯНСЬКЕ». ПСП «ЗАРОЖНЯНСЬКЕ» ніколи не знаходилося на тимчасово окупованих територіях тому довідку видану СБУ ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» не вимагало.
Соняшник, придбаний у постачальника, доставляється на склад за адресою Харківська обл., Нововодолазький р-н, смт. Нова Водолага, вул. Кропивницька, 14 або Харківська обл., Нововодолазький р-н, с. Ватутіне, вул. Станційна, 88. За вказаною адресою «Харківська обл., смт. Нова Водолага, вул. Кропивницька, 14» знаходиться ТОВ «Агроком Нова Водолага» (п. н. 33001687), з яким ТОВ «АГРОЛІГА- ТРЕЙД» уклало договір на переробку насіння соняшнику №2808-01 від 28.08.2018р. Відповідно до умов договору ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» передає сировину, а ТОВ «Агроком Нова Водолага» приймає її на визначених умовах та на підставі законодавчо передбачених документів.
Приміщення ТОВ «Агроком Нова Водолага» для приймання сировини (насіння соняшника) обладнані спеціальними механізмами для розвантаження товару. Приймання та розвантаження здійснюється наступним чином.
Після заїзду на територію заводу ТОВ «Агроком Нова Водолага» автомобіль заїжджає на ваги підприємства, де відбувається зважування повної маси автомобіля і відбір проб насіння лаборантом акредитованої лабораторії. Потім автомобіль з`їжджає з вагів і очікує результати аналізу соняшнику.
При позитивних результатах аналізу автомобіль автоматично розвантажується в завальну яму за допомогою підйомника ГУАР-35, потім норією 100 вивантажується в бункер і за допомогою автомобіля ГАЗ-53Б розвозиться по складах.
Після розвантаження автомобіль зважується, заповнюється вага в товарно-транспортній накладній та виїжджає за межі території підприємства.
Якщо згідно заналізами йдеперевищеннясміттяі вологи, соняшник допрацьовується до необхідних показників на зерноочисному комплексі КБС-100 і зерносушарки FSN 15 1138Т.
За адресою «с. Ватутіне, вул. Станційна, 88» також знаходяться виробничі потужності ТОВ«Агроком Нова Водолага» (п. н. 33001687), які обладнані спеціальними механізмами для розвантаження товару як і за адресою «Харківська обл., смт. Нова Водолага, вул. Кропивницька, 14», що описано вище.
При позитивних результатах аналізу автомобіль автоматично розвантажується в завальну яму за допомогою Автомобілерозвантажувача У-АРГ-2280, потім норією 175 вивантажується в бункер і надходить силос. Коли волога не відповідає показникам, то соняшник подається до накопичувального силосу перед сушкою.
Якщо згідно заналізами йдеперевищеннясміттяі вологи, соняшник допрацьовується до необхідних показників на зерноочисному комплексі БСХ-200 і зерносушарки Ravaro.
Після розвантаження автомобіль зважується, заповнюється вага в товарно-транспортній накладній та виїжджає за межі території підприємства.
Таким чином, у ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» відсутня необхідність щодо наймання вантажників для розвантаження товару.
Відповідно до умов договору на переробку насіння соняшнику №2808-01 від 28.08.2018 ТОВ «Агроком Нова Водолага» зобов`язане в обумовлені строки прийняти сировину у встановлених обсягах, провести розміщення на переробку сировини, передати виготовлену продукцію, надати послуги по відвантаженню продукції. Послуги зберігання соняшнику здійснюються на підставі та умовах договору на переробку насіння соняшнику №2808-01 від 28.08.2018.
Соняшник, придбаний ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» у постачальника, приймається в акредитованій лабораторії. Відповідно до умов договорів постачання залікова вага товару розраховується за формулою Дюваля виходячи з фізичної ваги, визначеної на вагах ТОВ «Агроком Нова Водолага», що знаходиться за адресою: Харківська обл., смт. Нова Водолага, вул. Кропивницька, 14 або с. Ватутіне, вул. Станційна, 88. Якість товару вважається остаточною відповідно до результатів аналізу товару при його прийманні на ТОВ«Агроком Нова Водолага», акредитованою лабораторією ТОВ «Агроком Нова Водолага».
Далі ТОВ «Агроком Нова Водолага» переробляє соняшник на олію соняшникову та шрот соняшниковий, що підтверджується актами виконаних послуг. Якість олії соняшникової та шроту соняшникового, підтверджується посвідченнями про якість, виданими ТОВ «Агроком Нова Водолага».
ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» реалізує олію соняшникову та шрот соняшниковий (далі Товар або Готова продукція) на території України та за її межами-основна частка Готової продукції експортується до Польщі, Швейцарії, Іспанії та в інші країни.
Олія соняшникова та шрот соняшниковий згідно договорів постачання з Покупцями реалізується зі складу ТОВ «Агроком Нова Водолага», що знаходиться за адресою: Харківська обл., смт. Нова Водолага, вул. Кропивницька, 14 або с. Ватутіне, вул. Станційна, 88. Здійснення господарських операцій по реалізації Товару підтверджується видатковими накладними, товарно-транспортними накладними, документами, що підтверджує якість Товару. Всі господарські операції підтверджуються належно оформленими первинними документами, які не мають недоліків змісту та форми та відповідають вимогам ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".
Так, позивачем було складено в електронній формі та направлено через електронний кабінет платника податків на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №10 від 08.12.2022, №63 від 25.12.2022.
Документи було прийнято контролюючим органом, але реєстрацію ПН було зупинено. Згідно квитанції до податкової накладної підставою для зупинення реєстрації зазначено - "Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ ДКПП товару/послуг 2306, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари /послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій". Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПК/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних." .
У відповідності до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 та Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року №520 позивачем було направлено контролюючому органу відповідні пояснення та копії документів первинного бухгалтерського обліку та інших документи (за вичерпним переліком, затвердженим наказом Мінфіну України), які достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
01.02.2023 позивач отримав рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 01.02.2023 №8192245/42349321, від 01.02.2023 №8192244/42349321, якими було відмовлено в реєстрації податкових накладних. Вказані рішення обґрунтовані тим, що платник податків не подав контролюючому органу відповідні копії розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Проте ТОВ "АГРОЛІГА-ТРЕЙД" були надані первинні документи в повному обсязі.
Не погоджуючись з вказаними рішеннями, позивач звернувся зі скаргами до ДПС України, до яких також додав первинні документи на підтвердження господарської операції.
21.02.2023 відповідними рішенням відповідача за результатами розгляду скарг, їх було залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня без змін.
Позивача вважаючи такі дії відповідачів протиправними, звернувся до суду з даним позовом.
З приводу спірних правовідносин суд зазначає, що Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
У відповідності до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; дата відвантаженим товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.
Згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України регламентовано, що платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер покупцям - платникам податку - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця.
У відповідності п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені (терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та відати покупцю за його вимогою.
Відповідно до п. 2 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Згідно п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. В свою чергу первинний документи це документ, який містить відомості про господарську операцію.
У відповідності до п. 1 наказу від 14.10.1997 №363 «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні» товарно-транспортна документація - це комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюють облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу.
В свою чергу товарно-транспортна накладна це єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.
Підпунктом 11.1 пункту 11 вказаного наказу регламентовано, що основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна.
Таким чином, товарно-транспортна накладна є достатнім підтвердженням щодо навантаження, транспортування, відвантаження товару, його оприбуткування та бухгалтерського обліку тобто достатнім підтвердженням надання транспортної послуги.
За приписами пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Згідно пункту 74.3 статті 74 Податкового кодексу України, зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Пункт 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165, передбачає у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Пунктом 11 цього Порядку встановлено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3)пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Аналогічні приписи містить абзац 10 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Пунктом 4 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Отже, згідно з направленими до Головного управління ДПС у Харківській області бухгалтерськими та фінансово - господарськими документами ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» в повному обсязі підтверджено реальність та законність проведення господарських операцій з вказаними контрагентами, законність реєстрації податкових накладних в ЄРПН.
Також суд зазначає, що пунктом 25 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019 встановлено, що комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Пунктом 5 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктом 11 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 встановлено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Таким чином, суд приходить до висновку, що рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, у даному випадку, або "надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства", або "ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку".
Отже, з огляду на вище описане, рішення від 01.02.2023 № 8192245/42349321, від 01.02.2023 №8192244/42349321 щодо відмови у реєстрації податкових накладних №10 від 08.12.2022, №63 від 25.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних є неправомірними та підлягають скасуванню, а податкові накладні №10 від 08.12.2022, №63 від 25.12.2022 - реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОЛІГА-ТРЕЙД підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 262, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОЛІГА-ТРЕЙД (вул. Кропивницька, буд. 14, смт. Нова Водолага, Харківський район, Харківська область, 63200, ЄДРПОУ 42349321) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, ЄДРПОУ 43983495), Державної податкової служба України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Харківській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 01.02.2023 №8192245/42349321, від 01.02.2023 №8192244/42349321.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» (ЄДРПОУ 42349321) податкові накладні №10 від 08.12.2022, №63 від 25.12.2022 днем їх надходження.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОЛІГА-ТРЕЙД (ЄДРПОУ 42349321) сплачену суму судового збору в розмірі 2147 (дві тисячі сто сорок сім) грн 20 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області (ЄДРПОУ 43983495).
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОЛІГА-ТРЕЙД (ЄДРПОУ 42349321) сплачену суму судового збору в розмірі 2147 (дві тисячі сто сорок сім) грн 20 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (ЄДРПОУ 43005393).
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя М.М.Панов
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.05.2023 |
Оприлюднено | 12.05.2023 |
Номер документу | 110767203 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Панов М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні