Ухвала
від 11.05.2023 по справі 805/508/15-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

про повернення заяви без розгляду

11 травня 2023 року Справа №805/508/15-а

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Буряк І.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Головного Управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про видачу дублікату виконавчого листа, поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання у справі №805/508/15-а, -

УСТАНОВИЛА:

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 24 грудня 2012 року позовні вимоги Управління пенсійного фонду України в м. Артемівську та Артемівському районі до Товариства з обмеженою відповідальністю Гідрозалізобетон про стягнення заборгованості по сплаті фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за Списком №2 у розмірі 11 097,26 грн. та заборгованості з нарахування несплаченого платежу згідно договору розстрочки від 25.03.2011 у розмірі 20 533,28 грн. задоволено.

Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю Гідрозалізобетон (код ЄДРПОУ 31049512, 84551, м. Часів-Яр, вул. О.Кошового, буд.1) на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Артемівську та Артемівському районі Донецької області (код ЄДРПОУ 37868797, 84500, м. Артемівськ, вул. Артема, буд.35) заборгованість з покриття фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення за період з 01.02.2014 по 30.04.2014 у розмірі 11 097 (одинадцять тисяч дев`яносто сім) грн. 26 коп.

Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю Гідрозалізобетон (код ЄДРПОУ 31049512, 84551, м. Часів-Яр, вул. О.Кошового, буд.1) на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Артемівську та Артемівському районі Донецької області (код ЄДРПОУ 37868797, 84500, м. Артемівськ, вул. Артема, буд.35) заборгованість з нарахування несплаченого платежу згідно договору розстрочки від 25.03.2011 у розмірі 20533 (двадцять тисяч п`ятсот тридцять три) грн. 28 коп.

14.05.2015 Управлінню Пенсійного фонду України в м. Красний Лиман Донецької області видано виконавчий лист у справі №805/508/15-а.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 01.11.2021 заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькі області про заміну сторони виконавчого провадження задоволено.

Замінено стягувача у виконавчому провадженні у справі №805/508/15-а, а саме Бахмутсько-Лиманське об`єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області (код ЄДРПОУ 42172734) на правонаступника Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (код ЄДРПОУ 13486010, місцезнаходження: пл. Соборна, буд. 3, м. Слов`янськ, Донецька область, 84122).

01.05.2023 на адресу суду від Головного управління Пенсійного фонду України у Донецькій області надійшла заява про видачу дублікату виконавчого листа, поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання.

Ухвалою від 04.05.2023 вищевказану заяву залишено без руху. Заявнику встановлений десятиденний строк з дня отримання цієї ухвали на усунення недоліків шляхом надання суду доказів сплати судового збору у визначеному судом розмірі, доказів направлення вказаної заяви іншим учасникам справи та доказів в обґрунтування підстав для поновлення строку звернення із заявою про видачу дублікату виконавчого листа.

05.05.2023 від Головного управління Пенсійного фонду України у Донецькій області надійшла заява про долучення квитанції про плату судового збору.

08.05.2023 від заявника надійшла заява де в обґрунтування поновлення строку вказані ті самі підстави що були зазначені в первинній заяві, а саме: Указом Президента України № 64/2022 «Про ведення воєнного стану в Україні», у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України постановлено введення в Україні воєнний стан із 5 год. 30 хв. 24 лютого 2022 року на 30 діб, та відповідними Указами Президента України продовжено строки дії воєнного стану в Україні. Обмежено доступи до підсистем Пенсійного фонду України, до підсистеми «Електронний суд», до Єдиного державного реєстру судових рішень, також було обмежено роботу Укрпошти на території Донецької області у зв`язку з активними бойовими діями на території області. З офіційної інформації з веб-сайту Верховного Суду від 04 березня 2022 року під назвою «Особливості здійснення правосуддя на території, на якій введено воєнний стан», вбачається, що запровадження воєнного стану на певній території є поважною причиною як для поновлення так і для продовження процесуального строку.

Також, в Рекомендаціях від 02.03.2022, прийнятих Радою Суддів України, зазначено таке: «6. Виважено підходити до питань, пов`язаних із поверненням різного роду процесуальних документів, залишення їх без руху, встановлення різного роду строків, по можливості продовжувати їх щонайменше до закінчення воєнного стану». Таким чином, Рада Суддів України фактично визнала воєнний стан об`єктивною та поважною причиною для поновлення процесуальних строків.

Водночас, відповідно до частини 1 статті 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», воєнний стан це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Наказами Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України

від 06 березня 2023 року № 80 та від 09 березня 2023 року № 84 внесено зміни до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією. Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України неодноразово оновлювало цей перелік. Таким чином, до оновленого переліку територій можливих та активних дій увійшли населені пункти Донецької області, в тому числі і м. Бахмут.

Водночас надалі на території Донецької області проводяться бойові дії, що створює загрозу життю працівників Фонду та перешкоджають здійсненню та реалізації права на захист інтересів Фонду.

Разом із тим, пояснень стосовно завершення виконавчого провадження за виконавчим листом у справі №805/508/15-а - 04.06.2021, як і доказів направлення виконавчого листа після 04.06.2021 до виконавчої служби, як то квитанції про направлення та опису вкладення поштового відправлення, на вимогу ухвали від 04.05.2023 суду не надано.

Пунктом 1 частини 1 статті 3 Закону України Про виконавче провадження №1404-VIII від 02.06.2016 року передбачено, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення зокрема на підставі виконавчих листів.

Відповідно до статті 12 Закону України Про виконавче провадження №1404-VIII від 02.06.2016 року, якою установлені строки пред`явлення виконавчих документів до виконання, виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.

Строки, зазначені в частині першій цієї статті, встановлюються для виконання рішення з наступного дня після набрання ним законної сили чи закінчення строку, встановленого в разі відстрочки чи розстрочки виконання рішення, а якщо рішення підлягає негайному виконанню - з наступного дня після його прийняття.

Згідно з частиною 6 статті 12 Закону України Про виконавче провадження №1404-VIII від 02.06.2016 року стягувач, який пропустив строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутися із заявою про поновлення такого строку до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції.

Відповідно до пункту 5 Розділу XIII Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про виконавче провадження №1404-VIII від 02.06.2016 виконавчі документи, видані до набрання чинності цим Законом, пред`являються до виконання у строки, встановлені цим Законом.

Відповідно до висновків, викладених у постанові Великої Палати Верховного Суду від 21.08.2019 року у справі №2-836/11, у разі пропуску стягувачем строку на пред`явлення виконавчого документа до виконання відсутні перешкоди для задоволення заяви такого стягувача про видачу дубліката втраченого виконавчого документа за умови, якщо суд задовольнив заяву стягувача про поновлення пропущеного строку для пред`явлення такого документа для виконання.

Тобто, в даному випадку відсутність пояснень заявника стосовно відомостей про завершення виконавчого провадження за виконавчим листом у справі №805/508/15-а - 04.06.2021, зокрема до ведення воєнного стану в Україні, не надають змоги для розгляду клопотання про поновлення строку для пред`явлення виконавчого документу до виконання, а вказані підстави не свідчать про поважність причин пропуску такого строку.

Щодо виконання вимог ухвали суду в частині не дотримання вимог ст. 167 КАС України якою визначено, що до заяви, скарги, клопотання чи заперечення, які подаються на стадії виконання судового рішення, в тому числі в процесі здійснення судового контролю за виконанням судових рішень, додаються докази їх надіслання (надання) іншим учасникам справи (провадження) заявником зазначено наступне.

Порядок видачі дублікату виконавчого документу встановлений пунктом 18.4 частини першої «Перехідних положень» Кодексу адміністративного судочинства та не містить обов`язку стягувача щодо надсилання (надання) даних заяв іншим учасникам справи, зокрема відповідачу (Боржнику).

Разом із тим, суд не приймає до уваги вищевказані пояснення, та звертає увагу Головного управління Пенсійного фонду України у Донецькій області, що ухвалюючи рішення суд керується Кодексом адміністративного судочинства України, який визначає юрисдикцію та повноваження адміністративних судів, встановлює порядок здійснення судочинства в адміністративних судах.

Згідно з пунктом 18 розділу VІІ Перехідні положення КАС України до дня початку функціонування Єдиного державного реєстру виконавчих документів: 18.4) у разі втрати виконавчого документа суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий документ, може видати його дублікат, якщо стягувач або державний виконавець звернувся із заявою про це до закінчення строку, встановленого для пред`явлення виконавчого документа до виконання. Про видачу дубліката виконавчого документа постановляється ухвала у десятиденний строк із дня надходження заяви. За видачу стягувачу дубліката виконавчого документа справляється судовий збір у розмірі 0,03 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Ухвала про видачу чи відмову у видачі дубліката виконавчого документа може бути оскаржена в апеляційному та касаційному порядку.

Статтею 167 КАС України визначені загальні вимоги до форми та змісту письмової заяви, клопотання, заперечення.

1. Будь-яка письмова заява, клопотання, заперечення повинні містити:

1) повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові) (для фізичних осіб) особи, яка подає заяву чи клопотання або заперечення проти них, її місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України;

2) найменування суду, до якого вона подається;

3) номер справи, прізвище та ініціали судді (суддів), якщо заява (клопотання, заперечення) подається після постановлення ухвали про відкриття провадження у справі;

4) зміст питання, яке має бути розглянуто судом, та прохання заявника;

5) підстави заяви (клопотання, заперечення);

6) перелік документів та інших доказів (за наявності), що додаються до заяви (клопотання, заперечення);

7) інші відомості, які вимагаються цим Кодексом.

Вимога вказати в заяві по суті справи, скарзі, заяві, клопотанні або запереченні ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України стосується лише юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України. Іноземна юридична особа подає документ, що є доказом її правосуб`єктності за відповідним законом іноземної держави (сертифікат реєстрації, витяг з торгового реєстру тощо).

До заяви, скарги, клопотання чи заперечення, які подаються на стадії виконання судового рішення, в тому числі в процесі здійснення судового контролю за виконанням судових рішень, додаються докази їх надіслання (надання) іншим учасникам справи (провадження).

2. Якщо заяву (клопотання, заперечення) подано без додержання вимог частини першої цієї статті і ці недоліки не дають можливості її розглянути, або якщо вона є очевидно безпідставною та необґрунтованою, суд повертає таку заяву (клопотання, заперечення) заявнику без розгляду.

Суд вдруге наголошує, що заява про видачу дубліката виконавчого листа є заявою з процесуальних питань, яка подається на стадії виконання судового рішення.

З огляду на викладене суд дійшов висновку, що заявником вимоги ухвали про залишення заяви без руху не виконані.

Таким чином, з огляду на невідповідність поданої заяви вимогам ч. 1 ст. 167 КАС України суд дійшов висновку про наявність правових підстав для повернення заяви.

Керуючись статтями 14, 44,167, 243, 248, 250 суд

УХВАЛИВ

Заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про заміну сторони виконавчого провадження, про видачу дублікату виконавчого листа, поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання у справі 805/508/15 - повернути без розгляду.

Роз`яснити, що повернення заяви не перешкоджає реалізувати право на повторне звернення до суду у порядку, встановленому законом.

Повідомити заявника про можливість звернення до суду із використанням підсистеми "Електронний суд".

Ухвала набирає законної сили в порядку та в строки, передбачені ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України. Ухвала може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції порядку та в строки, передбачені ст.ст. 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.В. Буряк

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.05.2023
Оприлюднено15.05.2023
Номер документу110796168
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/508/15-а

Ухвала від 10.08.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І.В.

Ухвала від 06.06.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І.В.

Ухвала від 26.05.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І.В.

Ухвала від 11.05.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І.В.

Ухвала від 04.05.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І.В.

Ухвала від 01.11.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І.В.

Постанова від 11.03.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кірієнко В.О.

Ухвала від 16.02.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кірієнко В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні