Рішення
від 02.05.2023 по справі 260/1085/23
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

02 травня 2023 року м. Ужгород№ 260/1085/23 11:20 год

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Скраль Т.В.

при секретарі Костелей І.Ф.,

за участю сторін:

позивач: Керівник Хустської окружної прокуратури - представник Медвідь Олександра Олександрівна,

відповідач: Міжгірська селищна рада - представник не з`явився,

третя особа: Відділ освіти, сім`ї, молоді, спорту та культури виконавчого комітету Міжгірської селищної ради - представник не з`явився,

третя особа: Репинський ліцей Міжгірської селищної ради Хустського району - представник не з`явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Керівника Хустської окружної прокуратури (90400, Закарпатська область, м. Хуст, вул. 900 річчя Хуста, 16) до Міжгірської селищної ради (90000, Закарпатська область, Хустський район, смт. Міжгір`я, вул. Шевченка, 77, код ЄДРПОУ 04350910), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Відділ освіти, сім`ї, молоді, спорту та культури виконавчого комітету Міжгірської селищної ради (Закарпатська область, Хустський район, смт. Міжгір`я, вул. Шевченка, 86, код ЄДРПОУ 44070606), Репинський ліцей Міжгірської селищної ради Хустського району (90032, Закарпатська область, Хустський район, с. Репинне, 135, код ЄДРПОУ 25439501) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

У відповідності до статті 243 частини 3 КАС України 02 травня 2023 року проголошено вступну та резолютивну частини рішення. Рішення у повному обсязі складено 11 травня 2023 року.

24 лютого 2023 року Керівник Хустської окружної прокуратури звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Міжгірської селищної ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Відділ освіти, молоді, спорту та культури виконавчого комітету Міжгірської селищної ради, Репинський ліцей Міжгірської селищної ради Хустського району, якою просить: 1) визнати протиправною бездіяльність Міжгірської селищної ради Хустського району Закарпатської області щодо не оформлення правовстановлюючих документів на приміщення закладу освіти «Репинський ліцей Міжгірської селищної ради» Закарпатської області, що знаходиться за І адресою с. Репинне, 135, Хустського району Закарпатської області; 2) зобов`язати Міжгірську селищну раду Хустського району Закарпатської області вжити заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на приміщення закладу освіти «Репинський ліцей Міжгірської селищної ради» Закарпатської області, що знаходиться за адресою с. Репинне, 135, Хустського району Закарпатської області загальною площею 13590 кв.м., вартістю 2047012,00 грн. (два мільйони сорок сім тисяч дванадцять гривень), І що знаходиться за адресою: с. Репинне, 135, Хустського району Закарпатської області.

01 березня 2023 року ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду було відкрито провадження в даній адміністративній справі.

28 березня 2023 року ухвалою суду закрито пiдготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті/

1. Позиції сторін.

Позивач свої позовні вимоги аргументував тим, що за адресою: с. Репинне, 135, Хустського району Закарпатської області функціонує заклад освіти «Репинський ліцей Міжгірської селищної ради» Закарпатської області (далі - Репинський ліцей), будівлі (приміщення) якого використовуються без оформлення та реєстрації права власності. Відповідно до інформації відділу освіти, молоді, спорту та культури Міжгірської селищної ради від 07.12.2022 № 01-15/913 технічний паспорт на вказаний об`єкт виготовляється, правовстановлюючі документи на будівлю (приміщення) закладу освіти « Репинський ліцей Міжгірської селищної ради» відсутні. Реєстрацію права власності на вказане приміщення Міжгірською селищною радою не здійснено. Отже, Міжгірською селищною радою із часу прийняття в комунальну власність закладу освіти, тобто з 21.01.2021, не вжито дій направлених на оформлення правовстановлюючих документів на будівлі та приміщення закладу. Таким чином, Хустською окружною прокуратурою встановлено, що на будівлі та приміщення закладу освіти «Репинський ліцей Міжгірської селищної ради» відсутні правовстановлюючі документи, що створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеними об`єктами нерухомості і ризики для нормального функціонування закладу та здійснення покладених на нього функцій, що може призвести до негативних наслідків. Відповідно, використання зазначеного нерухомого майна здійснюється із порушенням вимог чинного законодавства шляхом користування будівлями, спорудами без державної реєстрації права власності та правовстановлюючих документів (свідоцтва про право власності).

Відповідачем або уповноваженим представником відзиву на позовну заяву до суду, у строк наданий судом в ухвалі Закарпатського окружного адміністративного суду про відкриття провадження в адміністративній справі від 01 березня 2023 року, не надано, однак 07 березня 2023 року подано до суду заяву про визнання позову, (а.с. 66-67).

Відповідно до статті 162 частини 6 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Репинський ліцей Міжгірської селищної ради Хустського району письмових пояснень щодо позову не подав, однак 10 березня 2023 року до суду подано заяву, в якій не заперечують щодо задоволення позовних вимог, (а.с. 68-69)

Відділ освіти, сім`ї, молоді, спорту та культури виконавчого комітету Міжгірської селищної ради письмових пояснень щодо позову не подав та не повідомив суд про причини неподання.

Представник відповідача у судове засідання не з`явився, однак у заяві від 07 березня 2023 року про визнання позову просять суд справу розглянути без їх участі, (а.с. 66).

Представник Репинського ліцею Міжгірської селищної ради Хустського району у судове засідання не з`явився, однак у заяві від 10 березня 2023 року просять суд розглянути справу без їх участі, (а.с. 68).

Представник Відділу освіти, сім`ї, молоді, спорту та культури виконавчого комітету Міжгірської селищної ради у судове засідання не з`явився, однак про час і дату судового засідання повідомлені належним чином, що підтверджується звітом про надіслання судової повістки на електронну адресу.

У відповідності до статті 205 частини 1, 3 пункту 1 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті. Якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі, зокрема, неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Під час розгляду справи по суті уповноважений представник позивача позов підтримала повністю, просила суд його задовольнити з мотивів, що у ньому наведені.

2. Обставини, встановлені судом.

Судом встановлено, що за адресою: с. Репинне, 135, Хустського району Закарпатської області функціонує заклад освіти «Репинський ліцей Міжгірської селищної ради» Закарпатської області будівлі (приміщення) якого використовуються без оформлення та реєстрації права власності.

02 лютого 2021 року затверджено акт приймання-передачі цілісного майнового комплексу Репинського навчально виховного комплексу «загальноосвітній навчальний заклад І ІІІ ступенів із спільної власності територіальної громади сіл і селища Міжгірського району у власність Міжгірської територіальної громади, (а.с. 39-42).

Відповідно до акту приймання-передачі загальна площа приміщень навчального корпусу (будівлі) Репинського ліцею, що розташована за адресою с. Репинне, 135, Хустського району Закарпатської області становить 13590 м. кв. Балансова вартість будівлі 2047012,00 грн..

21 серпня 2021 року рішенням Міжгірської селищної ради ІІІ сесії VIII скликання «Про прийняття у комунальну власність Міжгірської селищної територіальної громади закладу освіти Репинського навчально виховного комплексу «загальноосвітній навчальний заклад І ІІІ ступенів дошкільний навчальний заклад» Міжгірської районної ради Закарпатської області» № 698 прийнято у комунальну власність Міжгірської селищної територіальної громади в особі Міжгірської селищної ради юридичну особу - Репинський навчально-виховний комплекс «загальноосвітній навчальний заклад І.ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» Міжгірської районної ради Закарпатської області, місцезнаходження якого с. Репинне, 135, (а.с. 37).

Пунктом 1.2 вищезазначеного рішення змінено назву навчального закладу на Репинський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Міжгірської селищної ради.

18 серпня 2022 року рішенням № 972 Міжгірської селищної ради Закарпатської області змінено найменування «Репинський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Міжгірської селищної ради» на «Репинський ліцей Міжгірської селищної ради», (а.с. 38).

Відповідно до пункту 1.1. Статуту «Репинського ліцею Міжгірської селищної ради», затвердженого рішенням Міжгірської селищної ради від 18 серпня 2022 року № 972 ( а.с. 18-36) навчальний заклад є правонаступником майна, прав та обов`язків Репинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Міжгірської районної ради Закарпатської області та є комінальною власністю Міжгірської територіальної громади.

Засновником закладу освіти є Міжгірська селищна рада (пункт 1.2. Статуту).

30 листопада 2022 року Хустська обласна прокуратура звернулась до Міжгірського селищного голови із запитом у порядку статті 23 Закону України «Про прокуратуру» № 07.54-5758вих.-22, в якому зазначають, що у ході вивчення інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна встановлено, що відомості щодо права власності на нерухоме майно за адресою с. Репинне, 135, Хустського району Закарпатської області відсутні. Разом з тим, за адресою с.Репинне, 135, Хустського району знаходиться нежитлова будівля Репинського ліцею Міжгірської селищної ради. Просять в строк до 07.12.2022 надати до Міжгірського відділу Хустської окружної прокуратури належним чином завірені копії документів на вказаний об`єкт нерухомого майна, який розташований на території Міжгірської селищної ради, в тому числі технічний паспорт, а також повідомити інформацію щодо перебування даної будівлі на балансі Міжгірської селищної ради, її технічні характеристики. Крім цього, просять надати інформацію про правові підстави використання зазначеної будівлі Репинським ліцеєм Міжгірської селищної ради, відомості щодо реєстрації у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб навчального закладу та надати належним чином завірену статуту, (а.с. 16).

07 грудня 2022 року Відділ освіти, сім`ї, молоді, спорту та культури виконавчого комітету Міжгірської селищної ради надіслав до Хустської окружної прокуратури у відповідь на запит від 30 листопада 2022 року інформацію про нежитлову будівлю Репинського ліцею Міжгірської селищної ради, яка розташована за адресою с.Репинне, 135 Хустського району та знаходиться на балансі відділу освіти, сім`ї, молоді, спорту та культури Міжгірської селищної ради: будівля побудована у 1957 році, загальна площа приміщень 13590 м. кв. Технічний паспорт на вказаний об`єкт розробляється. Правовстановлюючі документи на будівлю відсутні. Реєстрація права власності на майно відсутня. Балансова вартість будівлі Репинського ліцею становить: 2047012,00 грн., (а.с. 17).

Згідно з Інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно відомості щодо права власності на сільський клуб, розташований за адресою Закарпатська область, Міжгірський район, с. Репинне, буд. 135 відсутні, (а.с. 45).

3. Мотиви суду та норми права, застосовані судом.

Пунктом 3 частини першої статті 131-1 Конституції України передбачено, що в Україні діє прокуратура, яка здійснює: представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Згідно з частинами першою, третьою статті 23 Закону України «Про прокуратуру» від 14.10.2014 №1697-VII (далі - Закон №1697-VII) представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Пунктом 1 частини шостої статті 23 Закону №1697-VII передбачено, що під час здійснення представництва інтересів громадянина або держави у суді прокурор має право в порядку, передбаченому процесуальним законом та законом, що регулює виконавче провадження: звертатися до суду з позовом (заявою, поданням).

За приписами частин третьої - п`ятої статті 53 КАС України у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, вступає за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами. Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, визначених статтею 169 цього Кодексу. У разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.

Таким чином, звертаючись до суду в інтересах держави, у позовній заяві керівник Хустської окружної прокуратури обґрунтував, в чому полягає порушення інтересів держави та необхідність їх захисту.

Так, прокурор в адміністративному позові вказав, що обов`язок органів державної влади та місцевого самоврядування полягає у створенні, у межах визначених законом повноважень, умов для отримання дитиною освіти, забезпечення її доступності шляхом, зокрема, належного функціонування розгалуженої мережі навчальних закладів. Тобто, захисту підлягають інтереси держави у сфері охорони права на освіту дітей шляхом створення належних та безпечних умов для здобуття освіти та зобов`язання оформлення правовстановлюючих документів на будівлю закладу освіти.

Суд також враховує правову позицію, викладену у постанові Верховного Суду від 14.02.2023 у справі № 580/1374/22, щодо належного обґрунтування прокурором необхідності захисту інтересів держави в судовому порядку у подібних правовідносинах.

Згідно із частинами першою, третьою статті 22 Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 №2145-VIII (далі - Закон №2145-VIII) юридична особа має статус закладу освіти, якщо основним видом її діяльності є освітня діяльність. Заклад освіти залежно від засновника може діяти як державний, комунальний, приватний чи корпоративний.

Відповідно до частини третьої статті 66 Закону №2145-VIII сільські, селищні ради: відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти на відповідній території, забезпечення доступності дошкільної та повної загальної середньої освіти; засновують заклади освіти, а також реорганізовують, перепрофільовують (змінюють тип) та ліквідовують їх з урахуванням спеціальних законів; оприлюднюють офіційну звітність про всі отримані та використані кошти, а також перелік і вартість товарів, робіт, послуг, спрямованих на потреби кожного із заснованих ними закладів освіти, та інші видатки у сфері освіти; здійснюють інші повноваження у сфері освіти, передбачені законом.

За змістом частини першої статті 80 Закону №2145-VIII до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать: нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо.

Статтею 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 №280/97-ВР (далі - Закон №280/97-ВР) визначено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Згідно із частиною п`ятою статті 16 Закону №280/97-ВР від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

За змістом частини першої статті 10 вказаного Закону визначено статус сільських рад як органів місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

За приписами частин першої, другої, п`ятої статті 60 Закону №280/97-ВР територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини. Підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб`єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом. Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, укладати договори в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійні договори, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Частинами першою, другою статті 327 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) передбачено, що у комунальній власності є майно, у тому числі грошові кошти, яке належить територіальній громаді. Управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.

Згідно із частиною першою статті 328 ЦК України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів.

Відповідно до статті 329 ЦК України юридична особа публічного права набуває право власності на майно, передане їй у власність, та на майно, набуте нею у власність на підставах, не заборонених законом.

За приписами частини четвертої статті 334 ЦК України права на нерухоме майно, які підлягають державній реєстрації, виникають з дня такої реєстрації відповідно до закону.

Згідно із пунктом 1 частини першої статті 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 №1952-IV (далі - Закон №1952-IV) у цьому Законі терміни вживаються в такому значенні: державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Пунктом 2 частини першої статті 3 Закону №1952-IV передбачено, що загальними засадами державної реєстрації прав є: обов`язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав.

Відповідно до частини першої статті 5 Закону №1952-IV у Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об`єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення, меліоративні мережі, складові частини меліоративної мережі.

За приписами пунктів 6, 7, 44 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 №1127, державна реєстрація прав проводиться за заявою заявника шляхом звернення до суб`єкта державної реєстрації прав або нотаріуса. Для державної реєстрації прав заявник подає оригінали документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачені Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», іншими законами України та цим Порядком. Для державної реєстрації права власності на закінчений будівництвом об`єкт державної або комунальної власності, будівництво якого завершено та право власності на який не зареєстровано до 1 січня 2013 р., за відсутності документа, що посвідчує набуття права державної або комунальної власності на такий об`єкт, подаються: документ, що підтверджує факт перебування закінченого будівництвом об`єкта у комунальній власності, виданий відповідним органом місцевого самоврядування (у разі державної реєстрації права комунальної власності); документ, що підтверджує факт відсутності перебування закінченого будівництвом об`єкта у державній власності, виданий Фондом державного майна чи його регіональним відділенням (у разі державної реєстрації права комунальної власності).

В той же час, як встановлено судом, в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відомості щодо права власності на Репинський ліцей Міжгірської селищної ради, розташований за адресою за адресою Закарпатська область, Міжгірський район, с. Репинне, буд. 135 відсутні, (а.с. 45).

Відповідачем не надано жодного доказу на підтвердження вжиття заходів щодо належного оформлення права на приміщення закладу освіти «Репинський ліцей Міжгірської селищної ради» Закарпатської області, що знаходиться за адресою с. Репинне, 135, Хустського району Закарпатської області.

Враховуючи вищенаведене, суд приходить висновку, що така бездіяльність відповідача є протиправною та вважає за необхідне зобов`язати Міжгірську селищну раду Хустського району Закарпатської області вжити заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на приміщення закладу освіти «Репинський ліцей Міжгірської селищної ради» Закарпатської області, що знаходиться за адресою с. Репинне, 135, Хустського району Закарпатської області загальною площею 13590 кв.м., вартістю 2047012,00 грн..

Разом з тим, 07 березня 2023 року, до суду надійшла заява, в якій відповідач зазначає, що визнає позовні вимоги в повному обсязі.

Відповідно до вимог частини 1 статті 189 КАС України позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві.

Згідно з частиною 4 статті 189 КАС України у разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог.

Відповідно до частин першої та другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Положеннями статті 90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Враховуючи визнання позову відповідачем, а також те що позивачем доведено суду правомірність заявлених вимог, суд приходить висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до статті 139 частини 2 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Таким чином, судові витрати по справі з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 9, 14, 90, 139, 242-246, 256 КАС України, суд -

У Х В А Л И В:

1. Позов Керівника Хустської окружної прокуратури до Міжгірської селищної ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Відділ освіти, сім`ї, молоді, спорту та культури виконавчого комітету Міжгірської селищної ради, Репинський ліцей Міжгірської селищної ради Хустського району про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії - задоволити.

2. Визнати протиправною бездіяльність Міжгірської селищної ради Хустського району Закарпатської області щодо не оформлення правовстановлюючих документів на приміщення закладу освіти «Репинський ліцей Міжгірської селищної ради» Закарпатської області, що знаходиться за адресою с. Репинне, 135, Хустського району Закарпатської області.

3. Зобов`язати Міжгірську селищну раду Хустського району Закарпатської області вжити заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на приміщення закладу освіти «Репинський ліцей Міжгірської селищної ради» Закарпатської області, що знаходиться за адресою с. Репинне, 135, Хустського району Закарпатської області загальною площею 13590 кв.м., вартістю 2047012,00 грн. (два мільйони сорок сім тисяч дванадцять гривень, 00 коп.).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

СуддяТ.В.Скраль

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.05.2023
Оприлюднено15.05.2023
Номер документу110796524
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо управління об’єктами державної (комунальної) власності, у тому числі про передачу об’єктів права державної та комунальної власності

Судовий реєстр по справі —260/1085/23

Рішення від 02.05.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Рішення від 02.05.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 28.03.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 28.03.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 01.03.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні