Справа № 592/6370/23
Провадження № 1-кс/592/2780/23
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 травня 2023 року м.Суми
Слідчий суддя Ковпаківського районного суду м.Суми ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання - ОСОБА_2 , слідчого - ОСОБА_3 , розглянувши у судовому засіданні клопотання старшого слідчого СВ Сумського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Сумській області ОСОБА_3 , про дозвіл на проведення обшуку об`єкта нерухомості, що розташований за адресою: АДРЕСА_1 , володільцем якого є ОСОБА_4 , у якому проживає ОСОБА_5 , за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42021200000000007 від 16.01.2021 року, за попередньою правовою кваліфікацією ч.3 ст.191, ч.2 ст.364 КК України.
Перевіривши надані матеріали клопотання та дослідивши докази по даних матеріалах, заслухавши думку слідчого, -
ВСТАНОВИВ:
Старший слідчий СВ Сумського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Сумській області ОСОБА_3 , клопотання обґрунтовує тим, що в провадженні слідчого Сумського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Сумської області перебувають матеріали досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42021200000000007 від 16.01.2021 року, за попередньою правовою кваліфікацією ч.3 ст.191, ч.2 ст.364 КК України за фактом придбання службовими особами управління охорони здоров`я Сумської ОДА кисневих концентраторів у кількості 513 штук за завищеними цінами.
В ході досудового розслідування встановлено, що постановою Кабінету Міністрів України від 31 березня 2021 року №330 «Питання фінансування у 2021 році закупівлі кисневих концентраторів» та розпорядженням голови Сумської обласної державної адміністрації від 17.05.2021 №308-ОД «Про внесення змін до обласного бюджету Сумської області на 2021 рік» Управлінню додатково виділено субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров`я загальною сумою 18993000,00грн., на закупівлю кисневих концентраторів.
На виконання вищезазначеної постанови, тендерним комітетом Управління внесено зміни до річного плану закупівлі на 2021 рік, а саме в п.20 зазначено до плану закупівлі «Апаратура для радіотерапії, механотерапії, електротерапії та фізичної терапії», на суму 18993000,00грн.
Так, для здійснення закупівлі, зловживаючи проведенням процедури закупівлі по спрощеній процедурі, без пбліцкації в мережі інтернет, голова тендерного комітету ОСОБА_6 у період з 17.05 по 23.05.2021 року направила листи інформування «Про закупівлю кисневих концентраторів» до заздалегідь відомих суб`єктів господарювання, а саме: ФОП ОСОБА_7 , ТОВ «Фарма системний інтегральний сервіс», ТОВ «Медгарант», ТОВ «Медична компанія ІНТЕРТЕХНОЛОГІЯ», ТОВ «ТСМ АСІСТАНС».
У вказаних листах навмисно зазначено лише суму очікуваної вартості закупівлі, а саме 18993000,00грн., при цьому не зазначено кількість закуповуваних товарів та вимоги до характеристик товару. Водночас, достовірно знаючи що предметом закупівлі буде саме кисневий концентратор «Биомед» JAY-10 (подвійний потік), а також що єдиним офіційним постачальником вказаного товару в Україні є ТОВ «БІОМЕД ЛТД», ОСОБА_6 , не надіслала аналогічного листа на вказаного постачальника, розуміючи, що від ТОВ «БІОМЕД ЛТД» надійшла б єдина найвигідніша пропозиція.
У відповідь на листи Управління, для утворення загального вигляду проведення процедури закупівлі, надійшли наступні пропозиції від постачальників: ТОВ «Медгарант» (Код ЄРДПОУ 32157279) - 37000,00грн. за одиницю товару без ПДВ на умовах стовідсоткової попередньої оплати за товар та поставки протягом 90 днів з дати укладання договору; ТОВ «ТСМ АСІСТАНС» (Код ЄРДПОУ 43019711) - 37000,00грн. за одиницю товару без ПДВ на умовах оплати товару по факту поставки та поставки протягом 5-ти днів з дати укладення договору; ТОВ «Фарма системний інтегральний сервіс» (Код ЄРДПОУ 40168878) - 40999,00грн. за одиницю без ПДВ.
При цьому вищевказані пропозиції створені виключно формально для забезпечення акцептування пропозиції заздалегідь визначеного переможця ТОВ «ТСМ АСІСТАНС».
Таким чином, працівники Управління, діючи в інтересах ТОВ «ТСМ АСІСТАНС», достовірно знаючи, що ціни на кисневий концентратор «Биомед» JAY-10 (подвійний потік) у єдиного офіційного постачальника ТОВ «БІОМЕД» на момент проведення процедури закупівлі складали приблизно 32 000.00 грн. за одиницю товару, діючи погоджено з третьою особою, якій підконтрольне ТОВ «ТСМ АСІСТАНС», штучно створили антиконкурентні умови проведення процедури закупівлі, заздалегідь вирахувавши суму неправомірної вигоди ТОВ «ТСМ АСІСТАНС» у вигляді різниці між реальною вартістю товару та зазначеною у пропозиції вказаного товариства.
Відповідно до протоколу №4 від 26.05.2021 засідання тендерного комітету Управління прийнято рішення укласти договір на закупівлю товарів медичного призначення з ТОВ «ТСМ АСІСТАНС» на загальну суму 18981000,000грн..
Для приховання реальних цін на товар та приховання вчинення злочину ТОВ «ТСМ АСІСТАНС» залучило: ФОП ОСОБА_8 ( НОМЕР_1 ) з якою укладено договір комісії №К/04-2-12 від 29.04.2021; ФОП ОСОБА_9 ( НОМЕР_2 ) з якою укладено договір комісії №К/05-2-21 від 24.05.2021; ФОП ОСОБА_10 ( НОМЕР_3 ) з яким укладено договір комісії №К03-21 від 01.03.2021; ФОП ОСОБА_11 ( НОМЕР_4 ) з яким укладено договір комісії №К/21/1-20 від 18.12.2020 року.
За результатами дослідження фінансово-господарської діяльності управління охорони здоров`я Сумської обласної державної адміністрації, код ЄДРПОУ 02013142, та ТОВ «ТСМ АСІСТАНС»,код ЄДРПОУ 43019711, щодо наявності ознак правопорушень, пов`язаних з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванням тероризму або фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення, та/або інших правопорушень за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року відділу запобігання фінансовим операціям, пов`язаним з легалізацією доходів, одержаних злочинним шляхом Головного управління ДПСу Сумській області встановлено наступне: 1. Фактичні обставини, встановлені досудовим розслідуванням в рамках кримінального провадження №42021202510000088 від 06.07.2021, свідчать про розтрату службовими особами управління охорони здоров`я Сумської ОДА протягом періоду з 01.01.2021 по 31.12.2021 року бюджетних коштів в сумі 2616300,00грн. внаслідок закупівлі концентраторів кисневих «БІОМЕД» JAY-10 (з подвійним потоком, з цифровим датчиком О2) у кількості 513 шт. за завищеною ціною. 2. За наявною змовою між ФОП ОСОБА_9 , ФОП ОСОБА_8 , ФОП ОСОБА_11 , ФОП ОСОБА_10 та ТОВ «ТСМ АСІСТАНС», останніми упродовж періоду з 01.01.2021 по 31.12.2021 року операцій з постачання в адресу управління охорони здоров`я Сумської ОДА концентраторів кисневих «БІОМЕД» JAY-10 (з подвійним потоком, з цифровим датчиком О2) у кількості 513 шт. за завищеною ціною, в результаті чого мають місце ознаки заволодіння бюджетними коштами в сумі 2616300,00 гривень. 3. Наявні підстави вважати, що придбання службовими особами управління охорони здоров`я Сумської ОДА Концентраторів кисневих «БІОМЕД» JAY-10 (з подвійним потоком, з цифровим датчиком О2) в кількості 513 шт. по ланцюгу постачання через ФОП ОСОБА_9 , ФОП ОСОБА_8 , ФОП ОСОБА_11 та ФОП ОСОБА_10 з участю комісіонера (ТОВ «ТСМ АСІСТАНС»), призвело до безпідставного завищення вартості зазначеного обладнання на 3591000,00 гривень.
З метою отримання кисневих концентраторів, ОСОБА_12 відповідно до матеріалів НСРД та допиту останнього у якості свідка 27.05.2021 виїхав до смт. Краснопілля разом з « ОСОБА_13 ». При цьому надав фото з «Бази спеціального медичного призначення» за 27.05.2023 на якому зафіксована ОСОБА_5 . При цьому повідомив, що ОСОБА_5 він не знає, впізнати людей, що були на фото він не зможе.
Також відповідно до матеріалів НСРД встановлено, що ОСОБА_5 27.05.2021 здійснювала супроводження фури з товаром за вказаним договором, та здійснювала приймання на «Базу спеціального медичного призначення» у смт. Краснопілля. При цьому будь яким чином відношення до вказаного договору остання не мала. В ході допиту відношення до виконання вказаного договору заперечувала, факт знайомства з ОСОБА_12 заперечила.
В свою чергу ОСОБА_5 є директором ТОВ «МЕДИЧНИЙ СИСТЕМНИЙ ІНТЕГРАЛЬНИЙ СЕРВІС», засновником якого є ОСОБА_14 , який також є засновником ТОВ «ТСМ АСІСТАНС».
Таким чином виникає обґрунтована підозра, про змову ОСОБА_12 та ОСОБА_5 в ході виконання вказаного договору, з метою заволодіння грошовими коштами виділеними на проведення закупівлі.
Місце проживання ОСОБА_5 за вказаною адресою підтверджується допитом у якості свідка ОСОБА_15 , котра працевлаштована консьєржкою у вказаному будинку та яка вказала, що ОСОБА_5 є орендатором квартири за адресою АДРЕСА_1 .
Володільцем об`єкті нерухомості, що розташовані за адресою: АДРЕСА_1 є ОСОБА_4 .
В судовому засіданні старший слідчий СВ Сумського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Сумській області ОСОБА_3 , клопотання підтримав та просив надати дозвіл на обшук.
Відповідно до ст.30 Конституції України кожному гарантується недоторканість житла та не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду. Проведення обшуку є суттєвим обмеженням конституційних прав громадян, у зв`язку з чим він має застосовуватися у виняткових випадках при наявності беззаперечних підстав для його проведення в умовах реальної необхідності та за відсутності можливості отримання інформації іншим шляхом. Обшук має провадитись за наявності достатніх даних, які вказують на те, що об`єкти, які мають значення у справі, по-перше, знаходяться у певної особи (в певному місці), по-друге, що дані об`єкти сховані й добровільно видані не будуть.
Згідно до ч.5 ст.234 КПК України слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що: 1) було вчинено кримінальне правопорушення; 2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; 3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; 4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи; 5) за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.
Вислухавши думку старшого слідчого СВ Сумського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Сумській області ОСОБА_3 , дослідивши матеріали клопотання, вважаю, що клопотання не підлягає задоволенню, оскільки слідчим не доведена наявність достатніх підстав вважати, що відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування
На підставі викладеного і керуючись ст.234 КПК України,
ПОСТАНОВИВ:
Відмовити в задоволенні клопотання старшого слідчого СВ Сумського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Сумській області ОСОБА_3 про дозвіл на проведення обшуку.
Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Ковпаківський районний суд м.Сум |
Дата ухвалення рішення | 12.05.2023 |
Оприлюднено | 13.05.2024 |
Номер документу | 110806022 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Ковпаківський районний суд м.Сум
Котенко О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні