ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
08 липня 2010 р. Справа №2а-4202/10/8/0170
(16:52год.) м.С імферополь
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі головуючого суд ді Кушнової А.О. , при секретар і ГнатенкоІ.О., розглянув у від критому судовому засіданні а дміністративну справу
за позовом Прокурора Залі зничного району м. Сімферопо ля АР Крим в інтересах держа ви в особі Територіального управління Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку в АР Крим
до Акціонерного товарист ва закритого типу "Інвестиці йний фонд "Кримська приватиз ація"
про стягнення
за участю представників:
від прокурора - Афанасенко К атерина Володимирівна, посві дчення № 10040;
від позивача - Ніколаішві лі Вероніка Яківна, довірен ість № 03 від 11.01.2010р.;
від відповідача - не з' явив ся,
Суть спору Прокурор Залізн ичного району м. Сімферополя в інтересах держави в особі Територіального управління Державної комісії з цінних п аперів та фондового ринку в А Р Крим звернувся до Окружног о адміністративного суду АРК з адміністративним позовом до Акціонерного товариства з акритого типу «Інвестиційни й фонд «Кримська приватизаці я», про стягнення штрафу в сум і 17 000,00грн.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що Територіальне упра вління Державної комісії з ц інних паперів та фондового р инку в АР Крим здійснює розгл яд справ про правопорушення на ринку цінних паперів, вчин ених на території України зг ідно з Законом України “П ро державне регулювання ринк у цінних паперів в Україні” № 448/96-ВР від 30.10.1996р., Положенням про територіальне управління Де ржавної комісії з цінних пап ерів та фондового ринку в Авт ономної Республіці Крим, зат вердженого рішенням Державн ої комісії з цінних паперів т а фондового ринку № 585 від 14.10.2005р ., та Правилами розгляду справ про порушення вимог законод авства на ринку цінних папер ів та застосування санкцій, з атвердженими наказом Держав ної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 09.01.1997р. № 2 (у редакції рішення Державн ої комісії з цінних паперів т а фондового ринку від 13.02.2001р. №27) (із змінами та доповненнями), я кі були чинні на час розгляду справи про правопорушення.
25.06.2009р. Державною комісією з ц інних паперів та фондового р инку в АР Крим було винесено п останову про накладення санк цій за правопорушення на рин ку цінних паперів, якою було п остановлено за невиконання р озпорядження № 1147-ІД від 28.11.2008р. п ро усунення порушень законод авства про цінні папери до АТ ЗТ «Інвестиційний фонд «Кри мська приватизація» було зас тосовано санкцію у вигляді ш трафу у розмірі 17000грн., який ві дповідачем не сплачено, тому сума штрафу підлягає стягне нню в судовому порядку.
Прокурор та позивач у судов ому засіданні позовні вимоги підтримали у повному обсязі , просили позов задовольнити .
Відповідач у судове засіда ння не з' явився, про день, час та місце судового розгляду с прави повідомлений належним чином та завчасно - рекомендо ваною кореспонденцію з реком ендованим повідомленням про вручення. Відповідач запере чень проти позову не предста вив, про причини неявки суду н е повідомив.
Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, заслухавши представника п озивача та прокурора, суд
ВСТАНОВИВ:
Акціонерне товариство закритого типу «Інвестиційн ий фонд «Кримська приватизац ія» (далі - АТЗТ «Інвестиційни й фонд «Кримська приватизаці я») «Кримська приватизація» зареєстроване у якості юриди чної особи виконавчим коміте том Сімферопольської місько ї ради АР Крим 08.07.1994р., дата реєст раційних дій 27.01.1999р., ідентифіка ційний код 22235933, що підтверджує ться довідкою Головного упра вління статистики в АР Крим № 05.3-8.1/802 від 23.03.2010р. (а.с.19).
Судом встановлено, що Терит оріальним управлінням Держа вної комісії з цінних папері в та фондового ринку в АР Крим за наслідками розгляду спра ви про порушення на ринку цін них паперів на підставі п. 10 ст . 8 закону України «Про держав не регулювання ринку цінних паперів в Україні» № 448/96-ВР від 30.10.1996р. зі змінами та доповненн ями у відношенні АТЗТ «Інвес тиційний фонд «Кримська прив атизація» винесено розпоряд ження № 1147-ІД від 28.11.2008р. про усун ення порушень законодавства про цінні папери щодо привед ення товариством своєї діяль ності у відповідність до вим ог пункту 3 розділу ХІ Закону У країни «Про інститути спільн ого інвестування (пайові та к орпоративні інвестиційні фо нди)» № 2299-ІІІ від 15.03.1991р. зі зміна ми та доповненнями та п. 2.3 Поло ження про порядок розрахункі в з учасниками при ліквідаці ї інвестиційних фондів або в заємних фондів інвестиційни х компаній, затвердженого на казом Фонду державного майна України та Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку від 17.11.1999р. № 2167/321, зареєс трованого Міністерством юст иції України 29.12.1999р. за № 920/4213.
Відповідно до розпоряджен ня № 1147-ІД від 28.11.2008р. про усуненн я порушень законодавства про цінні папери АТЗТ «Інвестиц ійний фонд «Кримська привати зація» у термін до 28.05.2009р. необх ідно усунути порушення чинно го законодавства про цінні п апери та до 29.05.2009р. письмово про інформувати уповноважену ос обу Комісії про виконання ро зпорядження.
Таким чином, судом встановл ено, що розпорядження № 1147-ІД в ід 28.11.2008р. про усунення порушен ь законодавства про цінні па пери АТЗТ «Інвестиційний фо нд «Кримська приватизація» н е виконано, про що складено Акт № 6-ІД про правопорушенн я на ринку цінних паперів від 12.06.2009р. (а.с.10-11).
Вказаний Акт № 6-ІД від 12.06.2009 р. був направлений відповіда чу, про що свідчить поштовий р еєстр на відправлення від 15.16.20 09р. (а.с.12).
25.06.2009р. Державною комісією з ц інних паперів та фондового р инку в АР Крим було винесено п останову про накладення санк цій за правопорушення на рин ку цінних паперів, якою було п остановлено за невиконання р озпорядження № 1147-ІД від 28.11.2008р. п ро усунення порушень законод авства про цінні папери до АТ ЗТ «Інвестиційний фонд «Кри мська приватизація» було зас тосовано санкцію у вигляді ш трафу у розмірі 17000грн. (а.с.7-8).
Вказана Постанова від 25.06.2 009р. була надіслана відповідач у, про що свідчить поштовий ре єстр на відправлення від 30.06.2009р . (а.с.13).
Відповідачем не надано док азів оскарження постанови пр о накладення санкцій за прав опорушення на ринку цінних п аперів до Державної комісії з цінних паперів та фондовог о ринку або у судовому порядк у.
Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.
Відповідно до п.1 ч. 1 ст. 3 КАС У країни справа адміністратив ної юрисдикції це переданий на вирішення адміністративн ого суду публічно-правовий с пір, у якому хоча б однією зі с торін є орган виконавчої вла ди, орган місцевого самовряд ування, їхня посадова чи служ бова особа або інший суб'єкт, я кий здійснює владні управлін ські функції на основі закон одавства, в тому числі на вико нання делегованих повноваже нь.
Відповідно до ст. 4 КАС Украї ни правосуддя в адміністрати вних справах здійснюється ад міністративними судами. Юрис дикція адміністративних суд ів поширюється на всі публіч но-правові спори, крім спорів , для яких законом встановлен ий інший порядок судового ви рішення.
Відповідно до п. 4 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори за звернен ням суб'єкта владних повнова жень у випадках, встановлени х законом.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КА С України дано визначення су б' єктів владних повноважен ь, до яких належать орган держ авної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа, інший су б' єкт, який здійснює владні управлінські функції на осн ові законодавства, в тому чис лі на виконання делегованих повноважень.
Отже позивач є суб' єктом в ладних повноважень, а спір пр о стягнення штрафу, накладен ого позивачем на відповідача при виконанні владних управ лінських функцій має ознаки публічно-правового спору та повинний розглядатися в поря дку адміністративного судоч инства.
Відповідно до ч.2 ст. 19 Консти туції України органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.
Правові засади здійснення державного регулювання ринк у цінних паперів та державно го контролю за випуском і обі гом цінних паперів та їх похі дних в Україні визначає Зак он України “Про державне ре гулювання ринку цінних папер ів в Україні” від 30.10.1996р. за № 448/96-В Р (із змінами та доповненнями ) (далі Закон № 448).
Згідно ст. 1 Закону Закон № 448 Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку з дійснює захист інтересів дер жави шляхом державного регул ювання ринку цінних паперів, тобто здійснення комплексни х заходів щодо впорядкування , контролю, нагляду за ринком ц інних паперів та їх похідних та попереджує зловживання т а порушення у цій сфері.
Відповідно до ст. 5 Закону № 448 державне регулювання ри нку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних па перів та фондового ринку. Інш і державні органи здійснюють контроль за діяльністю учас ників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, виз начених чинним законодавств ом.
Відповідно до ст. 6 Закону № 448 Державна комісія з цінн их паперів та фондового ринк у є державним органом, підпор ядкованим Президенту Україн и і підзвітним Верховній Ра ді України. До системи цьог о органу входять Державна ко місія з цінних паперів та фон дового ринку, її центральний апарат і територіальні орга ни (ч.1). Державна комісія з цінн их паперів та фондового ринк у здійснює повноваження чере з центральний апарат і свої т ериторіальні органи (ч.2).
Відповідно до ст. 7 Закону № 448 до основних завдань Дер жавної комісії з цінних папе рів та фондового ринку входи ть захист прав інвесторів шл яхом застосування заходів що до запобігання і припинення порушень законодавства на ри нку цінних паперів, застосув ання санкцій за порушення за конодавства у межах своїх по вноважень (п.4 ч.1).
Державна комісія з цінних п аперів та фондового ринку ві дповідно до покладених на не ї завдань встановлює вимоги, порядок та стандарти щодо об ов'язкового розкриття інформ ації емітентами та особами, я кі здійснюють професійну дія льність на ринку цінних папе рів, забезпечує створення ін формаційної бази даних про р инок цінних паперів відповід но до чинного законодавства (п.15 ч.2).
Відповідно до п.14 ст.8 Закон у № 448 Державна комісія з цін них паперів та фондового рин ку має право накладати адмін істративні стягнення, штрафн і та інші санкції за порушенн я чинного законодавства на ю ридичних осіб та їх співробі тників.
Відповідно до ст.9 Закону № 448 уповноваженими особами Д ержавної комісії з цінних па перів та фондового ринку є: Го лова та члени Державної комі сії з цінних паперів та фондо вого ринку; начальники відпо відних територіальних орган ів Державної комісії з цінни х паперів та фондового ринку ; працівники центрального ап арату - за письмовим дорученн ям Голови або членів Державн ої комісії з цінних паперів т а фондового ринку; працівник и відповідних територіальни х органів Державної комісії з цінних паперів та фондовог о ринку - за письмовим доручен ням начальника відповідного територіального органу Комі сії.
Перелік правопорушень на р инку цінних паперів, а також к онкретні санкції, що можуть з астосовуватися до юридичних осіб за правопорушення на ри нку цінних паперів, передбач ені ст. 11 Закону № 448.
Згідно п. 8 Закону № 448 Дер жавна комісія з цінних папер ів та фондового ринку застос овує до юридичних осіб фінан сові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рі шень Державної комісії з цін них паперів та фондового рин ку або розпоряджень, постано в або рішень уповноважених о сіб Державної комісії з цінн их паперів та фондового ринк у щодо усунення порушень зак онодавства на ринку цінних п аперів -
у розмірі від тисячі до п'ят и тисяч неоподатковуваних мі німумів доходів громадян.
За ті самі дії, вчинені повт орно протягом року, -
у розмірі від п'яти до десят и тисяч неоподатковуваних мі німумів доходів громадян.
Правові та організаційні о снови створення, діяльності та відповідальності суб'єкті в спільного інвестування, ос обливості управління їх акти вами, вимоги до складу, структ ури та зберігання активів, ос обливості розміщення та обіг у цінних паперів інститутів спільного інвестування, поря док та обсяг розкриття інфор мації інститутами спільного інвестування з метою залуче ння та ефективного розміщенн я фінансових ресурсів інвест орів регулюються Законом України «Про інститути спіл ьного інвестування (пайові т а корпоративні інвестиційні фонди)» № 2299-ІІІ від 15.03.1991р. зі змі нами та доповненнями (далів - Закону № 2299).
Відповідно до ст. 1 Закону № 2299 завданням цього Закон у є регулювання суспільних відносин, що виникають у сфер і спільного інвестування щод о створення та діяльності су б'єктів спільного інвестуван ня, забезпечення гарантій пр ав власності на цінні папери та захист прав учасників фон дового ринку.
Відповідно до пункту 3 розді лу ХІ Перехідних положень З акону № 2299 закриті інвестиц ійні фонди та закриті взаємн і фонди інвестиційних компан ій, які були створені у встано вленому законодавством поря дку до набрання чинності цим Законом, здійснюють свою діяльність відповідно до По ложення про інвестиційні фон ди та інвестиційні компанії, затвердженого Указом Презид ента України від 19 лютого 1994 ро ку № 55/94 "Про інвестиційні фонд и та інвестиційні компанії", п ротягом строку, на який вони б ули створені.
У разі закінчення строку ді яльності таких інвестиційни х фондів та взаємних фондів і нвестиційних компаній вони п овинні ліквідуватися або при йняти рішення про реорганіза цію в пайовий або корпоратив ний інвестиційний фонд шляхо м приведення своїх установчи х документів та діяльності у відповідність з вимогами ць ого Закону.
Послідовність дій та орган ізаційних заходів, які необх ідно здійснити при проведенн і розрахунків з учасниками п ід час ліквідації інвестицій них фондів і взаємних фондів інвестиційних компаній та з метою забезпечення захисту прав учасників зазначених Фо ндів як інвесторів на ринку ц інних паперів в Україні, регу люється Положенням про поряд ок розрахунків з учасниками при ліквідації інвестиційни х фондів або взаємних фондів інвестиційних компаній, зат вердженим наказом Фонду держ авного майна України та Держ авної комісії з цінних папер ів та фондового ринку від 17.11.1999 р. № 2167/321, зареєстрованого Мініс терством юстиції України 29.12.199 9р. за № 920/4213 (далі - Положення).
Відповідно до п.1.2 Положення це Положення застосовується виключно під час ліквідації Фондів.
Ліквідація Фондів здійсню ється в порядку, передбачено му чинним законодавством Укр аїни щодо ліквідації юридичн их осіб та філіалів юридични х осіб з обов'язковим урахува нням особливостей та вимог, у становлених Положенням про і нвестиційні фонди та інвести ційні компанії, затвердженим Указом Президента України в ід 19 лютого 1994 року № 55/94. (п. 1.3 Полож ення).
При зміні Фондом терміну йо го діяльності будь-які дії що до ліквідації Фонду здійснюю ться виключно після опубліку вання (відповідно до п.1.4 Полож ення про порядок реєстрації випуску інвестиційних серти фікатів інвестиційного фонд у та інформації про їх випуск або Положення про порядок ре єстрації випуску інвестицій них сертифікатів інвестицій ної компанії та інформації п ро їх випуск, затверджених рі шенням Державної комісії з ц інних паперів та фондового р инку від 15 січня 1998 року N 8 - відпо відно для інвестиційного фон ду або взаємного фонду інвес тиційної компанії) тексту зм ін до інформації про випуск й ого інвестиційних сертифіка тів (п. 1.4 Положення)..
Процес ліквідації Фонду ви значається згідно з нормами чинного законодавства Украї ни, та вимогами, встановленим и нормативними актами Держав ної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
За ініціативою учасників Ф онду до складу ліквідаційної комісії можуть бути включен і вони або їх представники, ал е не більше 50% від чисельності ліквідаційної комісії.
Учасники Фонду, які є афілій ованими особами Фонду, не мож уть бути членами ліквідаційн ої комісії Фонду (п. 1.5 Положенн я).
Розрахунки з учасниками Фо нду здійснюються за вартістю чистих активів у розрахунку на 1 інвестиційний сертифіка т Фонду, розрахованою за стан ом на останню звітну дату (від повідно до Положення про пор ядок оцінки вартості чистих активів інвестиційних фонді в і взаємних фондів інвестиц ійних компаній, затвердженог о рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондовог о ринку від 18.03.2002 № 104, зареєстров аного в Міністерстві юстиції України 24.04.2002 за № 392/6680) (п. 1.6 Положе ння).
З моменту прийняття вищим о рганом Фонду рішення про лік відацію Фонду грошові кошти такого Фонду належать до акт ивів, розміщених у цінні папе ри при розрахунку обмеження щодо утримання в цінних папе рах не менше ніж 70% активів Фон ду (п.17 Положення про інвестиц ійні фонди та інвестиційні к омпанії, затвердженого Указо м Президента України від 19 лют ого 1994 року 55/94) (п. 1.7 Положення).
Відповідно до п. 2.1 Положення рішення про ліквідацію Фонд у приймається вищим органом інвестиційного фонду (інвест иційної компанії) у зв'язку із закінченням заявленого терм іну діяльності Фонду.
Пунктом 2.2 Положення передб ачено, що моменту прийняття в ищим органом Фонду рішення п ро ліквідацію Фонду всі повн оваження щодо ліквідації пер еходять до ліквідаційної ком ісії, яка виконує свої функці ї на підставі затвердженого вищим органом Фонду Положенн я про ліквідаційну комісію. П оложення про ліквідаційну ко місію повинно обов'язково мі стити відомості про:
а) обов'язки та повноваження ліквідаційної комісії;
б) опис процедур прийняття р ішень;
в) форми роботи і виконання рішень ліквідаційної комісі ї;
г) джерела фінансування дія льності ліквідаційної коміс ії;
ґ) кошторис витрат ліквідац ійної комісії.
Згідно п. 2.3 Положення у тижн евий термін із дня затвердже ння Положення про ліквідацій ну комісію ліквідаційна комі сія схвалює своїм рішенням П орядок розрахунків з учасник ами Фонду (далі - Порядок), яким вона керується під час розра хунків.
Порядок повинен ураховува ти:
кількість юридичних та/або фізичних осіб - учасників Фон ду та їх місцезнаходження;
структуру, ліквідність та з агальну вартість інвестицій ного портфеля Фонду;
наявність нарахованих та н есплачених дивідендів;
місце зберігання та систем у обліку прав власності на ці нні папери Фонду;
наявність або відсутність у складі активів фонду інших видів активів, крім цінних па перів та грошових коштів;
інші суттєві моменти.
Крім того, зазначений Поряд ок обов'язково повинен місти ти інформацію про:
а) прийняте на загальних збо рах Фонду рішення щодо розра хунків з його учасниками цін ними паперами та/або грошови ми коштами;
б) рішення вищого органу інв естиційного фонду (інвестиці йної компанії щодо взаємного фонду, який ліквідується) про затвердження порядку відшко дування за рахунок коштів за сновників інвестиційного фо нду (інвестиційної компанії) різниці, яка виникає, коли вар тість майна в розрахунку на 1 і нвестиційний сертифікат Фон ду нижча за його номінальну в артість;
в) строки та порядок подачі учасниками Фонду заяв на отр имання розрахунків цінними п аперами (що належать Фонду) за належними їм інвестиційними сертифікатами;
г) строки та процедуру прове дення аукціону (аукціонів) з п родажу активів Фонду з метою забезпечення здійснення роз рахунків з учасниками грошов ими коштами;
ґ) порядок, умови та терміни розрахунків з учасниками за рахунок цінних паперів, що пе ребувають у власності Фонду, та здійснення розрахунків з а підсумками аукціону (аукці онів) з продажу активів Фонду грошовими коштами;
д) вимогу щодо одночасного п роведення розрахунків з учас никами Фонду за належними їм інвестиційними сертифіката ми як за рахунок грошових кош тів, так і цінних паперів (післ я завершення розрахунків за результатами аукціону (аукці онів) з продажу активів Фонду );
е) способи інформування уча сників (періодичність та кіл ькість інформаційних повідо млень, персональне повідомле ння учасників - якщо таке пові домлення заплановано здійсн ити), засоби масової інформац ії, які для цього передбачаєт ься використовувати, та скла д інформації, яка надається у часникам Фонду;
є) умови, порядок та строки п роведення процесу депонуван ня коштів та/або цінних папер ів, які належать до виплати (пе редачі) учасникам за належни ми їм інвестиційними сертифі катами, що не були пред'явлені до викупу, відповідно до норм чинного законодавства.
Загальний термін підготов ки та здійснення розрахунків з учасниками Фонду не повине н перевищувати 1 року.
Таким чином АТЗТ «Інвестиц ійний фонд «Кримська привати зація» повинне було у відпов ідності до норм Закону № 2299 ліквідуватися або прийняти рішення про реорганізацію в пайовий або корпоративний і нвестиційний фонд шляхом при ведення своїх установчих док ументів та діяльності у відп овідність з вимогами цього Закону.
Для цього АТЗТ «Інвестицій ний фонд «Кримська приватиза ція» повинне було затвердити Положення про ліквідаційну комісію та у тижневий строк п ісля затвердження Положення про ліквідаційну комісію лі квідаційна комісія повинна б ула схвалити своїм рішенням Порядок розрахунків з учасни ками Фонду з урахуванням вим ог п. 2.3 Положення про порядок о цінки вартості чистих активі в інвестиційних фондів і вза ємних фондів інвестиційних к омпаній та протягом року роз рахуватися з учасниками Фонд у.
Судом встановлено, що невик онання цих умов АТЗТ «Інвест иційний фонд «Кримська прива тизація» стало підставою для винесення Територіальним уп равлінням Державної комісії з цінних паперів та фондовог о ринку в АР Крим розпоряджен ня № 1147-ІД від 28.11.2008р. про усуненн я порушень законодавства про цінні папери щодо приведенн я товариством своєї діяльнос ті у відповідність до вимог п ункту 3 розділу ХІ Закону Укра їни «Про інститути спільного інвестування (пайові та корп оративні інвестиційні фонди )» та постанову від 25.06.2009р. про на кладення санкцій за правопор ушення на ринку цінних папер ів, якою було застосовано сан кцію у вигляді штрафу у розмі рі 17000грн.
Діяльність територіальног о управління Державної коміс ії з цінних паперів та фондов ого ринку в АР Крим регулюєть ся Положенням про територіал ьне управління Державної ком ісії з цінних паперів та фонд ового ринку в АР Крим, затверд женим Рішенням Державної ко місії з цінних паперів та фон дового ринку № 585 від 14.10.2005р. (далі - Положення). Дія Положення п оширюється на всіх емітентів цінних паперів, крім емітент ів державних цінних паперів, інвестиційних сертифікатів .
Згідно з Положенням Управл іння є територіальним органо м Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, п ідпорядкованим та підзвітни м їй та реалізує в АРК завданн я, покладені на Державну комі сію з цінних паперів та фондо вого ринку.
Відповідно до Положення уп равління відповідно до покла дених на нього завдань, зокре ма, контролює дотримання в ре гіоні законодавства про цінн і папери; здійснює заходи щод о усунення порушення законод авства про цінні папери.
Крім того, у правління має п раво, зокрема, надавати еміте нтам, особам, які здійснюють професійну діяльнім на ринку цінних паперів, фондовим бір жам та саморегулівним органі заціям обов' язкові для вико нання розпорядження про усун ення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документ ів відповідно до чинного зак онодавства; накладати на юри дичних та фізичних осіб, винн их у порушенні законодавства про цінні папери, адміністра тивні стягнення, а також штра фи та інші санкції в межах пов новажень, наданих управлінню .
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, пр о те, що Територіальне управл іння Державної комісії з цін них паперів та фондового рин ку в АР Крим має право наклада ти на юридичних та фізичних о сіб, винних у порушенні закон одавства про цінні папери, ад міністративні стягнення, а т акож штрафи та інші санкції в межах повноважень, наданих У правлінню.
Правила розгляду справ про порушення вимог законодавст ва на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затве рджені наказом Державної ком ісії з цінних паперів та фонд ового ринку від 09.01.1997р. № 2 (у реда кції рішення Державної коміс ії з цінних паперів та фондов ого ринку від 13.02.2001р. №27) (із зміна ми та доповненнями) (надалі - П равила), визначають порядок т а строки розгляду Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку та її терито ріальними органами справ про порушення громадянами, поса довими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів. Прав ила визначають, що Комісія та іі територіальні органи в ме жах своїх повноважень зобов' язані в кожному випадку вияв лення ознак правопорушення в жити всіх необхідних заходів для встановлення факту прав опорушення та його документа льного закріплення, а також с воєчасно застосувати передб ачені законодавством санкці ї. Юридична особа може бути пр итягнена до відповідальност і за вчинення правопорушення не пізніше трьох років з дня в чинення правопорушення.
Виходячи з вищенаведеного , Територіальне управління Д ержавної комісії з цінних па перів та фондового ринку в АР Крим уповноважене розглядат и справу про порушення вимог законодавства на ринку цінн их паперів АТЗТ «Інвестицій ний фонд «Кримська приватиза ція».
Як вбачається із матеріалі в справи, у зв' язку з невикон анням вимог пункту 3 розділу Х І Закону України «Про інстит ути спільного інвестування ( пайові та корпоративні інвес тиційні фонди)» № 2299-ІІІ від 15.03.1 991р. зі змінами та доповненням и та п. 2.3 Положення про порядок розрахунків з учасниками пр и ліквідації інвестиційних ф ондів або взаємних фондів ін вестиційних компаній, затвер дженого наказом Фонду держав ного майна України та Держав ної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 17.11.1999р. № 2167/321, зареєстрованого Міністе рством юстиції України 29.12.1999р. з а № 920/4213 до АТЗТ «Інвестиційний фонд «Кримська приватизація » Територіальним управління м Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в АР Крим застосовані фінансо ві санкції у вигляді штрафу у розмірі 17000,00 грн., що підтверджу ється актом № 1147-ІД від 28.11.2008р. та постановою від 25.06.2009р.
Постанова Територіального управління Державної коміс ії з цінних паперів та фондов ого ринку в АР Крим від 25.06.2009р. ві дповідачем не оскаржена, нед ійсною у встановленому поряд ку не визнана, не скасована, та є належним доказом наявност і заборгованості у сумі 17000,00 гр н.
Враховуючи вище викладене , суд приходить до висновку, що позовні вимоги Територіальн ого управління Державної ком ісії з цінних паперів та фонд ового ринку в АР Крим підляга ють задоволенню у повному об сязі.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична ч и юридична особа, судові витр ати, здійснені позивачем, з ві дповідача не стягуються. Вра ховуючи, що позивач не здійсн ював судових витрат по справ і, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.
В судовому засіданні 08.07.2010р. п роголошено вступну та резолю тивну частини постанови.
У повному обсязі постанову виготовлено 13.07.2010 року.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 94, 158-163, ст. 167 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з Акціонерного т овариства закритого типу «Ін вестиційний фонд «Кримська п риватизація» (м. Сімферополь , вул. Балаклавська, 68, код ЄДР 2223 5933) у дохід Державного бюджету України (УДК в м. Сімферополі ГУ ДКУ в АРК, р/р 31112106700002, балансов ий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету» по коду бюджетної к ласифікації 21081100 «Адміністрат ивні штрафи та інші санкції» , МФО 824026) штраф у сумі 17000,00 грн.
3. За заявою позивача після н абрання постановою суду зако нної сили видати виконавчий лист.
У разі неподання заяви про а пеляційне оскарження, постан ова набирає законної сили че рез 10 днів з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до статті 160 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни - з дня складення в повном у обсязі.
Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.
Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.
Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки передб ачені ст. 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.
Суддя Ку шнова А.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 08.07.2010 |
Оприлюднено | 10.09.2010 |
Номер документу | 11080900 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні