ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
м. Вінниця, вул. Островського, 14
тел/факс (0432) 55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court.gov.ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 серпня 2010 р. Справа № 2-а-2553/10/0270
Вінницький окружний адміністративний суд в складі
Головуючого судді Поліщук Ірини Миколаївни,
розглянувши у порядку письмового провадження матеріали справи
за позовом: Жмеринської об`єднаної державної податкової інспекції
до: Громадської організації "Жмеринське козацьке товариство Всеукраїнської громадської організації "Українське реєстрове козацтво"
про: примусове стягнення активів
ВСТАНОВИВ :
15 червня 2010 до Вінницького окружного адміністративного суду звернулась Жмеринська об`єднана державна податкова інспекція з позовом до Громадської організації "Жмеринське козацьке товариство Всеукраїнської громадської організації "Українське реєстрове козацтво" про примусове стягнення активів .
Позовні вимоги мотивовані тим, що станом на 07.06.2010р. Громадська організація "Жмеринське козацьке товариство Всеукраїнської громадської організації "Українське реєстрове козацтво" має податковий борг по податку на прибуток підприємств в сумі 170,00 грн. Оскільки відповідач у добровільному порядку суму боргу не сплачує, позивач змушений звернутись до суду.
Представник позивача на розгляд справи з`явилась, однак враховуючи те, що відсутня потреба заслухати свідка чи експерта, а також відсутні перешкоди для розгляду справи за відсутності сторін, суд, керуючись ч. 6 ст. 128 КАС України, прийшов до висновку про розгляд справи за відсутності представників сторін у письмовому провадженні.
В силу частини 2 статті 5 КАС України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився. Ухвала про відкриття провадження та призначення судового засідання на 12.08.2010р. направлялась відповідачу рекомендованим листом з повідомленням, однак на адресу суду повернувся конверт з довідкою ф.20: за відмовою адресата від одержання (а.с. 27). Відповідно до ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не більше місяця з дня відкриття провадження у справі, якщо інше не встановлено цим Кодексом. Згідно ст. 37 КАС України, у разі відмови адресата від одержання повістки особа, яка її доставляє, робить відповідну відмітку на повістці, засвідчує її власним підписом і негайно повертає до адміністративного суду. Особа, яка відмовилася одержати повістку, вважається такою, що її повідомлено про дату, час і місце судового засідання.
Суд, вважає, що за даних обстави можливо та доцільно розглянути дану адміністративну справу без участі сторін на підставі наявних в ній доказів в порядку письмового провадження, що відповідає положенням ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України.
Дослідивши докази, що містяться в матеріалах справи, надавши їм юридичну оцінку, суд прийшов до висновку про задоволення позову з огляду на наступне.
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» одним із завдань органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильного обчислення, повнотою та своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (обов’язкових платежів).
Статтею 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» на державні податкові інспекції покладено функції щодо контролю за додержанням законодавства про податки, інші платежі; обліку податків, інших платежів, правильності обчислення і своєчасності надходження цих платежів, зокрема пунктом 11 зазначеної статті державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об`єднані державні податкові інспекції виконують, зокрема, таку функцію, а саме, подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Судом встановлено, що відповідач – Громадська організація "Жмеринське козацьке товариство Всеукраїнської громадської організації "Українське реєстрове козацтво", зареєстрована як юридична особа виконавчим комітетом Жмеринської міської ради народних депутатів 28.12.2008 року (Свідоцтво № 239096 (а.с. 5)) та взята на облік, як платник податків 01.12.2008 року (а.с. 8). Відповідно до рішення Жмеринської ОДПІ № 120 від 02.12.2008 року відповідач внесений до реєстру неприбуткових організацій (а.с. 6).
Відповідно до підпункту 1.11 статті 1 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкова декларація, розрахунок (далі – податкова декларація) – документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу).
Пунктом 16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» передбачено, що податок за звітний період сплачується його платником до відповідного бюджету у строк, визначений законом для квартального податкового періоду. Платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону.
Актом № 143/15-36292786 (а.с. 13) встановлено порушення відповідачем терміну подання звіту з податку на прибуток: подано звіт 24.02.2010р., а повинні подати не пізніше 09.02.2010р., чим порушено п.п. 4.1.4 п. 4.1. ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».
На підставі зазначеного Акту позивачем було прийнято податкове повідомлення-рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0001391501/0 від 11.03.2010р. на суму 170.00 грн. за платежем: «Податок на прибуток приватних підприємств».
Згідно п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Відповідно до п. 5.2.1 п. 5.1 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов’язання платника податку, нараховане контролюючим органом вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, коли такі рішення оскаржені у апеляційному або судовому порядку.
Згідно з п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»у випадку, коли сума податкового зобов’язання визначена контролюючим органом, платник податків зобов’язаний погасити нараховану суму податкового зобов’язання протягом 10 днів з дня отримання податкового повідомлення, окрім випадків, коди податківець починає процедуру апеляційного або судового узгодження. П.п. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 передбачено, що узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена протягом 10 днів, вважається сумою податкового боргу платника податків.
Відповідно до п. 4.9 Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій, затвердженого наказом ДПА України № 253 від 21.06.2001р. якщо податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, то працівник структурного підрозділу, у якому складено таке податкове повідомлення, на підставі інформації від структурного підрозділу, до функцій якого входить реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції, або відповідальна особа, визначена керівником податкового органу для виконання таких функцій, у день надходження до податкового органу такої інформації оформляє відповідний акт, у якому вказує причину, яка призвела до неможливості вручення податкового повідомлення. Зазначений акт долучається до справи платника податків. У той самий день структурний підрозділ, до функцій якого входить реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції, або відповідальна особа, визначена керівником податкового органу для виконання таких функцій, розміщує податкове повідомлення на дошці податкових оголошень (повідомлень), установленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такого податкового повідомлення на дошці податкових оголошень (повідомлень), зафіксований в акті про неможливість його вручення платнику податків, вважається днем його вручення.
Так, відповідно до Акту № 186/15/36292786 від 15.03.2010р. (а.с. 15) голова Громадської організації „Жмеринське козацьке товариство Всеукраїнської громадської організації „Українське реєстрове козацтво" на ознайомлення з актом не з'явився. Жмеринською ОДШ акт перевірки разом з податковим повідомленням-рішенням було надіслано на адресу Відповідача, однак останній відмовився підписати повідомлення про вручення поштового відправлення. Тому Позивачем 22.03.2010р. було складено акт про неможливість вручення податкового повідомлення-рішення № 229/15/36292786, в якому зазначено, що податкове повідомлення-рішення № 0001391501/0 від 11.03.2010р. розміщено на дошку оголошень 22.03.2010р. (а.с. 16)
Статтею 11 Закону України "Про систему оподаткування" встановлено, що відповідальність за своєчасність сплати податків і зборів і додержання Законів про оподаткування несуть платники податків і зборів відповідно до Законів України.
За правилами п. 3 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування» обов’язок юридичної особи щодо сплати податків припиняється їх сплатою. Доказів сплати заборгованості відповідач не надав. Наявність заборгованості на час розгляду справи підтверджена податковим органом. Заходи, прийняті податковим органом щодо стягнення податкових зобов’язань, не призвели до їх погашення, строки їх добровільної сплати вийшли у відповідності до п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».
Таким чином, судом встановлено, що відповідач має заборгованість з податку на прибуток у сумі 170.00 грн.
Зі змісту ст. ст. 11, 71 КАС України вбачається, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об‘єктивному дослідженні.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи і підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб`єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд-
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з Громадської організації "Жмеринське козацьке товариство Всеукраїнської громадської організації "Українське реєстрове козацтво" (23100, Вінницька область, м. Жмеринка, вул. Леніна, 49, код ЄДРПОУ 36292786) до державного бюджету заборгованість по податку на прибуток підприємств в сумі 170,00 грн. (сто сімдесят гривень 00 коп.).
Судові витрати віднести на рахунок Державного бюджету України.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Поліщук Ірина Миколаївна
12.08.2010
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.08.2010 |
Оприлюднено | 10.09.2010 |
Номер документу | 11080989 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Поліщук Ірина Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Поліщук Ірина Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні