Ухвала
від 12.05.2023 по справі 644/2557/23
ОРДЖОНІКІДЗЕВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Суддя ОСОБА_1

Справа № 644/2557/23

Провадження № 1-кс/644/582/23

12.05.2023

У Х В А Л А

про тимчасовий доступ до речей і документів

12 травня 2023 року м. Харків

Слідчий суддя Орджонікідзевського районного суду м. Харкова ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого СВ ВП № 1 ХРУП № 2 ГУНП України в Харківській області в кримінальному провадженні №42023222020000039 від 27.03.2023 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України про тимчасовий доступ до речей та документів, -

в с т а н о в и в :

До Орджонікідзевського районного суду м. Харкова надійшло клопотання слідчого, погоджене з прокурором Немишлянської окружної прокуратури м. Харкова про надання тимчасового доступу до оригіналів документів по взаємовідносинам та взаєморозрахункам з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код ЄДРПОУ НОМЕР_1 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , щодо постачання електричної енергії, а саме: договори, додаткові угоди, додатки до договорів, договорів про надання послуг з розподілу з оператором систем розподілу споживача, заяви-приєднання, порядків та обсягів постачання електричної енергії, тарифів, обсягів, розрахунків, комерційних пропозицій, графіків, графіків погашення заборгованості, довідок, переліків об`єктів постачання електричної енергії, актів, дозвільних документів, ліцензій, тендерних пропозицій, документів щодо проведення аукціону, проектів, календарні плани, кошториси, локальні кошториси, актів приймання, довідок про вартість, акти обстеження, податкові накладні, реєстр виданих та отриманих податкових накладних; виписки про рух коштів на банківських рахунках або платіжних доручень; видаткові касові ордери та інші документи, які складалися під час виконання даних договірних зобов`язань, та являються невід`ємною частиною проведених фінансово-господарських операцій, за термін часу з 01.01.2020 року по теперішній час.

В клопотанні зазначено, що в ході проведення досудового розслідування встановлено, що ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » укладено ряд договорів з підприємствами комунальної форми власності щодо постачання електричної енергії на 2022 рік за ціною 3,95334 грн./кВт.год (без ПДВ), яка включає в себе наступні складові: середньозважена ціна купівлі електричної енергії; тарифна передачу електричної енергії; коефіцієнт прибутковості постачальника.

Адміністрацією ІНФОРМАЦІЯ_4 , код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , у продовж 2021-2023 років укладено договори з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », код ЄДРПОУ НОМЕР_4 на постачання електричної енергії за ціною на 2023 рік 5,20 грн./кВт.год.

ІНФОРМАЦІЯ_6 , код ЄДРПОУ НОМЕР_5 укладено договір про постачання електричної енергії з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код ЄДРПОУ НОМЕР_1 за ціною 6,678816 грн./кВт.год. та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код ЄДРПОУ НОМЕР_2 за ціною 5,298744 грн./кВт.год.

ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код ЄДРПОУ НОМЕР_1 уклало договір про постачання електричної енергії з КНП « ІНФОРМАЦІЯ_7 » Харківської міської ради, код ЄДРПОУ НОМЕР_6 , за ціною 5,58 грн./кВт.год., а ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код ЄДРПОУ НОМЕР_2 уклало договір про постачання електричної енергії з КНП « ІНФОРМАЦІЯ_8 » Харківської міської ради, код ЄДРПОУ НОМЕР_7 за ціною 4,53 грн./кВт.год.

Проте на даний час є достатні підстави вважати, що вартість електричної енергії суттєво завищено та не відповідає дійсності, тобто посадові особи ІНФОРМАЦІЯ_9 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , діючи у змові з посадовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », код ЄДРПОУ НОМЕР_4 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код ЄДРПОУ НОМЕР_2 та іншими суб`єктами господарювання допустили службову недбалість.

Відповідно до листа від 11.04.2023 № 11/04-443 ІНФОРМАЦІЯ_10 встановлено, що електронні аукціони з продажу електричної енергії за двосторонніми договорами проводяться Організатором аукціону на підставі Порядку проведення електронних аукціонів з продажу електричної енергії за двосторонніми договорами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5 червня 2019 року № 499 та у відповідності до Регламенту організації та проведення електронного аукціону з продажу електричної енергії на товарній біржі ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 », погодженого Протоколом Аукціонного комітету з продажу електричної енергії за двосторонніми договорами від 25 червня 2019 року № 1.

Відповідно до Регламенту організації та проведення електронних аукціонів з купівлі-продажу електричної енергії за двосторонніми договорами в комерційних секціях на товарній біржі проводилися в режимі торгівлі коефіцієнтами. Частина 6 статті 67 Закону України «Про ринок електричної енергії» встановлювала, що за результатами торгів відповідно до правил ринку «на добу на перед» та внутрішньодобового ринку оприлюднюються ціна та обсяги купівлі-продажу електричної енергії для кожного розрахункового періоду та інші показники, що можуть використовуватися як орієнтир (індикатор) для укладання правочинів щодо купівлі-продажу електричної енергії на ринку електричної енергії.

Законом передбачено функціонування декількох ринків електричної енергії ринку «на добу на перед», внутрішньодобового ринку, балансуючого ринку, ринку допоміжних послуг, кожен з яких має визначеного законодавством організатора, а також певний перелік учасників.

Відповідно до ст. 51 Закону забезпечення функціонування ринку «на добу на перед» та внутрішньодобового ринку покладено на Оператора ринку.

ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на електронних аукціонах відповідно до Регламенту або Регламенту організації та проведення електронних аукціонів з купівлі-продажу електричної енергії за двосторонніми договорами в комерційних секціях на товарній біржі « ІНФОРМАЦІЯ_11 » не брали участі у якості ініціатора аукціону та не були визнані переможцями жодного аукціону.

Відповідно до листа від 12.04.2023 № 4005/17.3.2/7-23 ІНФОРМАЦІЯ_12 ( ІНФОРМАЦІЯ_13 ) встановлено, що згідно Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачено з одного боку, державне регулювання монопольних ринків (передача та розподіл електричної енергії), з іншого запровадження конкурентних механізмів функціонування ринку електричної енергії (виробництво та постачання), вільний вибір контрагентів та забезпечення права споживача обирати постачальника електричної енергії.

Згідно з положеннями частини третьої статті 63 Закону постачальник надає універсальні послуги за економічно обґрунтованими, прозорими та недискримінаційними цінами, що формуються ним відповідно до методики (порядку), затвердженої НКРЕКП.

Так, механізм формування цін на електричну енергію для побутових та малих непобутових споживачів під час надання універсальних послуг визначено Порядком формування цін на універсальні послуги, затвердженим постановою НКРЕКП від 05.10.2018 № 1177.

Відповідно до пункту 1.4 глави 1 Порядку ціна на універсальні послуги включає в себе ціну купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії, ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу на відповідному класі напруги згідно з укладеними договорами про надання послуг.

ПРАТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » є електропостачальником, що виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території відповідно до вимог Закону на підставі ліцензії, виданої постановою НКРЕКП від 19.06.2018 № 505.

Відповідно до листа від 12.04.2023 № 4005/17.3.2/7-23 ІНФОРМАЦІЯ_12 ( ІНФОРМАЦІЯ_13 ) надано ціни універсальної послуги (грн./кВт.год) за 2021-2023 роки, відповідно до яких ціна у 2021 році вагається від 1,91564 до 3,50182 для першого класу напруги та від 1,94084 до 4,13509 для другого класу напруги; ціна у 2022 році вагається від 2,38791 до 4,52339 для першого класу напруги та від 3,08948 до 5,22496 для другого класу напруги; ціна у 2023 році вагається від 4,17554 до 4,44519 для першого класу напруги та від 4,97572 до 5,24537 для другого класу напруги.

Відповідно до комерційних пропозицій ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » ціна (тариф) електричної енергії, у тому числі диференційовані ціни (тарифи) суттєво відрізняються від цін наданих НКРЕКП.

У зв`язку з викладеними обставинами, в ході проведення досудового розслідування виникла необхідність у проведенні судової економічної експертизи для порівняння ціноутворення на постачання електричної енергії, а також обчислення збитків нанесених державі, яку неможливо провести без наявності документів по взаємовідносинам та взаєморозрахункам органів місцевого самоврядування, комунальних закладів охорони здоров`я з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 ».

18.04.2023 року на адресу НКРЕКП направлено вимогу щодо отримання копій документів, які стали підставою отримання ліцензій наступними суб`єктами підприємницької діяльності: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », код ЄДРПОУ НОМЕР_4 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код ЄДРПОУ НОМЕР_2 .

Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань Міністерства юстиції України ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , зареєстровано за адресою: АДРЕСА_1 , директор ОСОБА_3 . В ході проведення виїзду за місцем юридичної реєстрації товариства встановлено, що за місцем реєстрації зазначене товариство відсутнє, а офісне приміщення 443Г в зазначеній будівлі взагалі відсутнє.

Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань Міністерства юстиції України ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , зареєстровано за адресою: АДРЕСА_2 , директор ОСОБА_4

29.03.2023 року на адреси ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 »,Адміністрацію Індустріального району ІНФОРМАЦІЯ_15 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , КНП « ІНФОРМАЦІЯ_7 » Харківської міської ради та КНП « ІНФОРМАЦІЯ_8 » Харківської міської ради направлено вимоги щодо надання копій документів по взаємовідносинам та взаєморозрахункам між суб`єктами господарювання стосовно постачання електричної енергії.

07.04.2023 року на адресу ВП № 1 ХРУП № 2 ГУНП в Харківській області надійшла відповідь ІНФОРМАЦІЯ_4 , відповідно до якої у наданні копій документів відмовлено.

11.04.2023 року на адресу ВП № 1 ХРУП № 2 ГУНП в Харківській області надійшла відповідь ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » - у наданні копій документів відмовлено.

13.04.2023 року на адресу ВП № 1 ХРУП № 2 ГУНП в Харківській області надійшла відповідь КНП « ІНФОРМАЦІЯ_7 » Харківської міської ради - у наданні копій документів відмовлено.

ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ІНФОРМАЦІЯ_6 та КНП « ІНФОРМАЦІЯ_8 » Харківської міської ради відповіді на вимогу слідчого взагалі не надали.

Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України, в матеріалах кримінального провадження мається наявність достатніх підстав вважати, що документи Комунального некомерційного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_7 » Харківської міської ради, а також документи щодо діяльності зазначеного підприємства мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Враховуючи вищевикладене, з метою з`ясування об`єктивної істини у кримінальному провадженні, з`ясування усіх обставин кримінального провадження, проведення відповідних судових експертиз, а також встановлення осіб, причетних до події кримінального правопорушення, необхідно здійснити тимчасовий доступ до документів, що знаходяться у володінні Комунального некомерційного підприємства« ІНФОРМАЦІЯ_7 » Харківської міської ради, код ЄДРПОУ НОМЕР_6 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_3 .

Слідчий в судове засідання не з`явився, надав заяву, в якій клопотання підтримав та просив його задовольнити.

Слідчий суддя, дослідивши надані докази, вважає клопотання таким, що підлягає задоволенню, при цьому виходить із наступного.

Згідно ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Як вбачається із клопотання слідчого, останній просить за для повного та всебічного розслідування кримінального провадження, надати тимчасовий доступ до документів, які знаходяться у володінні Комунального некомерційного підприємства« ІНФОРМАЦІЯ_7 » Харківської міської ради.

Сторона обвинувачення довела наявність достатніх підстав вважати, що вказані документи перебувають у володінні Комунального некомерційного підприємства« ІНФОРМАЦІЯ_7 » Харківської міської ради, самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, ці відомості можуть бути використані як докази, іншими способами неможливо довести обставини, які передбачається довести за допомогою зазначеної інформації, отже, суд задовольняє клопотання в повному обсязі.

На підставі викладеного і керуючись ст.ст. 40, 131, 132, 159-163, 166, 372 КПК України, слідчий суддя, -

п о с т а н о в и в :

Надати слідчомуСВ відділуполіції №1Харківського РУП№ 2ГУНП вХарківській областіпідполковнику поліції ОСОБА_5 ,а такожпроцесуальному керівнику прокуроруНемишлянської окружноїпрокуратури м.Харкова Харківськоїобласті ОСОБА_6 тимчасовий доступдо оригіналівдокументів зметою вилучення(виїмки)належним чиномзавірених копійдокументів таінформації,що знаходятьсяу володінніКомунального некомерційногопідприємства « ІНФОРМАЦІЯ_7 »Харківської міськоїради,код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ,зареєстрованого заадресою: АДРЕСА_3 ,а саме:документів повзаємовідносинам тавзаєморозрахункам зТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 »,код ЄДРПОУ НОМЕР_1 та ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_2 »,код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ,щодо постачанняелектричної енергії,а саме:договори,додаткові угоди,додатки додоговорів,договорів пронадання послугз розподілуз операторомсистем розподілуспоживача,заяви-приєднання,порядків таобсягів постачанняелектричної енергії,тарифів,обсягів,розрахунків,комерційних пропозицій,графіків,графіків погашеннязаборгованості,довідок,переліків об`єктівпостачання електричноїенергії,актів,дозвільних документів,ліцензій,тендерних пропозицій,документів щодопроведення аукціону,проектів,календарні плани,кошториси,локальні кошториси,актів приймання,довідок провартість,акти обстеження,податкові накладні,реєстр виданихта отриманихподаткових накладних;виписки прорух коштівна банківськихрахунках абоплатіжних доручень;видаткові касовіордери таінші документи,які складалисяпід часвиконання данихдоговірних зобов`язань,та являютьсяневід`ємною частиноюпроведених фінансово-господарськихоперацій,за термінчасу з01.01.2020року подату винесенняухвали.

Встановити строк дії ухвали протягом місяця з дня постановлення ухвали, тобто до 12 червня 2023 року.

Роз`яснити Комунальному некомерційному підприємству « ІНФОРМАЦІЯ_7 » Харківської міської ради, що відповідно до ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя : ОСОБА_1

СудОрджонікідзевський районний суд м.Харкова
Дата ухвалення рішення12.05.2023
Оприлюднено07.05.2024
Номер документу110810384
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —644/2557/23

Ухвала від 12.05.2023

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м.Харкова

Ізмайлов І. К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні