Постанова
від 02.09.2010 по справі 2а-3469/10/1670
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

          

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 вересня 2010 року < ЧАС >

м. Полтава

Справа № 2а-3469/10/1670

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді – Супруна Є.Б.,

при секретарі  – Ємець Я.М.,  

за участю прокурора Савченка В.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом прокурора Октябрського району м. Полтави в інтересах держави , в особі Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Полтавській області  до Товариства з обмеженою відповідальністю "Хайдженікс-Сервіс" про стягнення фінансових санкцій, -

В С Т А Н О В И В:

20 липня 2010 року  прокурор Октябрського району м. Полтави   звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду в інтересах держави в особі Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Полтавській області (далі –ТУ Головавтотрансінспекції) з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю (далі – ТОВ) "Хайдженікс-Сервіс" про стягнення фінансових санкцій у розмірі 1700,00 грн., мотивуючи свої вимоги тим, що відповідачем порушено положення Закону України від 05.04.2001 р. №2344-ІІІ «Про автомобільний транспорт» (далі – Закон №2344-ІІІ) у зв’язку з чим до нього застосовано фінансову санкцію, яка до теперішнього часу до Державного бюджету України не перерахована, а тому підлягає стягненню в судовому порядку

Прокурор у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив такі задовольнити, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві.

Позивач у судове засідання не з’явився, про розгляд справи повідомлявся належним чином, причини неявки суду не повідомив.

Відповідач у судове засідання не з’явився, заперечень проти адміністративного позову не надав, про причини неявки суд не повідомив. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином. Судова повістка, направлена судом за адресою: вул. Ветеринарна, 22, м. Полтава, повернулася з поштовою відміткою «Адресат вибув».

Частиною 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

За таких обставин суд вважає за можливе провести розгляд справи за даної явки сторін.

Розглянувши матеріали справи та дослідивши наявні докази в їх сукупності, суд встановив такі обставини.

Відповідно до ст. 6 Закону №2344-ІІІ державний контроль за додержанням суб’єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів законодавчо регульованої сфери, що визначають організацію перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, а також державний контроль за недопущенням надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільними перевізниками, які не одержали відповідної ліцензії та ліцензійних карток на транспортні засоби, що при цьому використовуються, який здійснюється на автостанціях, автобусних зупинках, у місцях посадки та висадки пасажирів, на стоянках таксі, у місцях навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, здійснює урядовий орган державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті, яким є Головна державна інспекція на автомобільному транспорті, що діє на підставі Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.09.2004 р. №1190.

Для виконання покладених на Головавтотрансінспекцію  завдань, згідно пункту 8 зазначеного Положення, утворюються територіальні органи Головавторансінспекції в межах  граничної чисельності її працівників.

Відповідно до пункту 4 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 р. №1567, державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю шляхом проведення планових, позапланових, рейдових перевірок.

27.02.2009 р. на підставі завдання на перевірку від 24.02.2009 р. №014850 державними інспекторами ТУ Головавтотрансінспекції у Полтавській області  проведена рейдова перевірка транспортного засобу марки ГАЗ 3302АХУ-1-ЗИГ, номерний знак НОМЕР_1, власником якого, згідно свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу серії ВІС 019066, є ТОВ "Хайдженікс-Сервіс". В ході проведення перевірки виявлено порушення законодавства про автомобільний транспорт, а саме –при здійсненні вантажних перевезень не оформлено належним чином документи на вантаж, відсутня назва та реквізити відправника. В подорожньому листі, що виданий з 23 –22 березня зазначено маршрут по м. Полтаві та області. Транспортний засіб 27.02.2009 року знаходився в м. Полтава. Відсутній подорожній лист за 27.02.2009 р.

Про виявлене порушення складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 27.02.2009 р. №058075. Водій ОСОБА_1 з актом ознайомлений.

Статтею 1 Закону №2344-ІІІ визначено поняття автомобільного перевізника, як фізичної або юридичної особи, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами. Цією ж нормою визначено поняття вантажних перевезень, як перевезення вантажів вантажними автомобілями.

Пунктом 33 статті 9 Закону України від 01.06.2000 р. №1775-ІІІ "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до видів робіт, визначених Законом України "Про автомобільний транспорт", віднесено до видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню.

Відповідно до ч.1 ст. 48 Закону №2344-ІІІ автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Документами для фізичної особи, що здійснює вантажні перевезення на договірних умовах, є: для автомобільного перевізника –ліцензія та документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України; для водія –посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством України.  (ч.3 ст. 48 Закону №2344-ІІІ).

Відповідно до положень пунктів 25 - 27 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 р. №1567, справа про порушення розглядається посадовою особою органу державного контролю за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або за місцем виявлення  порушення  (за  письмовою заявою уповноваженої особи суб'єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення. Справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа  суб'єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням. У разі неявки уповноваженої особи суб'єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі. За наявності підстав керівник органу державного контролю  або його  заступник  виносить  постанову  про  застосування фінансових санкцій, яка оформляється згідно з додатком 5.

Відповідач належним чином повідомлявся про розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт, що підтверджується копією повідомлення про вручення поштового відправлення.

Абзацом 3 ч.1 ст. 60 Закону №2344-ІІІ передбачено, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів,  перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, а саме –штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

На підставі вказаної норми та акту від 27.02.2009 р. №058075 ТУ Головавтотрансінспекції у Полтавській області 23.03.2009 р. винесено постанову №066064 про застосування до відповідача фінансових санкцій у розмірі 1700,00 грн. за порушення законодавства про автомобільний транспорт.

Згідно з положеннями пунктів 28, 29 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 р. №1567, фінансова санкція  повинна  бути  перерахована  суб'єктом господарювання  на  зазначений  у постанові рахунок не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти днів після отримання ним копії постанови про застосування фінансових санкцій, про що повідомляється орган державного контролю,  посадовою особою якого винесено відповідну постанову. Копія  постанови  видається не пізніше ніж протягом трьох днів після її винесення уповноваженій особі суб'єкта господарювання під розписку чи надсилається рекомендованим листом із повідомленням. У разі оскарження постанови про застосування фінансових санкцій стягнення сплачується не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти днів після отримання повідомлення  про  залишення  скарги   без задоволення.

Зазначена постанова 30.03.2009 р. вручена працівнику ТОВ "Хайдженікс-Сервіс", що підтверджується копією повідомлення про вручення поштового відправлення.

У встановленому Законом порядку постанова про застосування фінансових санкцій відповідачем не оскаржувалася.

Статтею 36 Закону України "Про прокуратуру" передбачено, що представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.

Відповідно до ст.. 60 Кодексу адміністративного судочинства України прокурор може звертатися до адміністративного суду із адміністративними позовами про захист прав, свобод та інтересів інших осіб і брати участь у цих справах, прокурор здійснює в суді представництво інтересів громадянина або держави  в порядку, встановленому цим Кодексом та іншими законами, і може здійснювати представництво на будь-якій стадії адміністративного процесу.

Таким чином, прокурор Октябрського району м. Полтави, діючи в межах наданих йому законодавством повноважень, обґрунтовано звернувся до суду в інтересах держави в особі  ТУ Головавтотрансінспекції у Полтавській області з даним адміністративним позовом.

Зважаючи на те, що постанова про застосування фінансових санкцій відповідачем у встановленому чинним законодавством порядку не оскаржена, при цьому фінансові санкції до Державного бюджету не сплачені, позов про їх стягнення є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись  статтями 9, 71, 160-163  Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -   

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов прокурора Октябрського району м. Полтави в інтересах держави в особі Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Полтавській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Хайдженікс-Сервіс" про стягнення фінансових санкцій – задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Хайдженікс-Сервіс" (вул. Ветеринарна, 22, м. Полтава, ідентифікаційний номер 34503050) до Державного бюджету України  (р/р 31115106700002, УДК у м. Полтава, код ЄДРПОУ 34698804, банк одержувача ГУДКУ в Полтавській області, МФО 831019, код платежу 21081100, символ 106) фінансові санкції у розмірі 1 700,00 (одна тисяча сімсот) грн.

          

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням  її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160  Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

          Повний текст постанови виготовлено 03 вересня 2010 року.

   

          Суддя                                                                                Є.Б. Супрун

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.09.2010
Оприлюднено02.02.2011
Номер документу11082312
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3469/10/1670

Ухвала від 29.04.2013

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Ухвала від 22.04.2013

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Постанова від 02.09.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Супрун Є.Б.

Ухвала від 10.08.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Супрун Є.Б.

Ухвала від 21.07.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Супрун Є.Б.

Ухвала від 21.07.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Супрун Є.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні