Головуючий у 1 інстанції - Матвєєва В.В.
Суддя-доповідач - Яманко В.Г.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 липня 2010 року справа №2а-1400/10/1270
приміщення суду за адресою : 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Колегія суддів Донецько го апеляційного адміністрат ивного суду у складі:
головуючого судді: Яманко В. Г.
суддів: Шишова О. О.
Жаботинської С. В .
при секретарі судового зас ідання Балакай І. Л.
за участю представників ві д:
позивача Харченко О . О. - за дов. № 9-6-30/0718 від 03.03.2010 р.,
Пентела-Правд юк Н. А.- за дов. № 9-6-30/0207 від 20.01.2010 р.
відповідача не з' явилис я, повідомлені належним чино м,
розглянувши у відкритому с удовому Державної інсп екції з контролю за цінами в
засіданні апеляційну скар гу Луганській о бласті
на постанову Луганського о кружного адміністративного суду
від 26 квітня 2010 року
по адміністративній справ і № 2-а-1400/10/1270 (суддя Матвєєва В.В.)
за позовом Головного уп равління Держкомзему
у Луганській о бласті
до Державної інспе кції з контролю за цінами в
Луганській обл асті
про скасування рішення та припису, -
ВСТАНОВИЛА:
Головне управління Держко мзему у Луганській області з вернулося до суду першої інс танції з адміністративним по зовом (арк. спр. 3-5) до Державної інспекції з контролю за ціна ми в Луганській області про с касування рішення № 19 від 8 лют ого 2010 року про застосування е кономічних санкцій за поруше ння державної дисципліни цін в повному обсязі, скасування припису № 31 від 8 лютого 2010 року про виконання законних вимог щодо усунення порушень держ авної дисципліни цін.
Постановою Лугансько го окружного адміністративн ого суду від 26 квітня 2010 року (ар к. спр. 61-63) позовні вимоги були з адоволені повністю шляхом ск асування рішення Державної і нспекції з контролю за цінам и в Луганській області № 19 від 8 лютого 2010 року про застосуван ня економічних санкцій за по рушення державної дисциплін и цін в сумі 71572 грн. 05 коп. та скас ування припису Державної інс пекції з контролю за цінами в Луганській області № 31 від 8 лю того 2010 року про виконання зак онних вимог щодо усунення по рушень державної дисципліни цін.
В апеляційній скарзі (арк. с пр. 67-68) відповідач просив скасу вати постанову суду першої і нстанції та постановити нове судове рішення, яким відмови ти в задоволенні позовних ви мог в повному обсязі.
Відповідач про час, місце та дату судового розгляду був п овідомлений належним чином, проте на судовий розгляд не з ' явився.
Представники позивача про ти апеляційної скарги запере чували та просили апеляційну скаргу відповідачів залишит и без задоволення, а постанов у суду першої інстанції - без з мін.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, п ояснення позивача, перевірив ши матеріали справи, обговор ивши доводи апеляційної скар ги та заперечень на неї, встан овила наступне.
Фактичні обставини справи .
Головне управління Держко мзему у Луганській області з ареєстровано як юридична осо ба, що підтверджено свідоцтв ом про реєстрацію (арк. спр. 19, 96), Положенням (арк. спр. 6-14), включе но до ЄДРПОУ за номером 21760755, що підтверджено довідкою стати стики (арк. спр. 15, 95). Позивач пер ебуває на обліку Ленінської міжрайонної державної подат кової інспекції у м. Луганськ у як платник податків з 5 червн я 2000 року за № 140 (арк. спр. 97). Згідно рішення Ленінської МДПІ у м. Л уганську № 18 від 18 вересня 2008 рок у (арк. спр. 98) позивача внесено до реєстру неприбуткових орг анізацій (установ).
На підставі Плану роботи на 1 квартал 2010 року (арк. спр. 167-170) та посвідчення від 19 січня 2010 рок у № 27 (арк. спр. 171), в період з 20 січн я 2010 року по 5 лютого 2010 року поса довими особами Державної інс пекції з контролю за цінами в Луганській області проведен о планову перевірку Головно го управління Держкомзему у Луганській області з питання дотримання підрозділами Дер жкомзему державної дисциплі ни цін при наданні платних по слуг за період січень-груден ь 2009 року. За результатами пров еденої перевірки складено ак т № 27 від 5 лютого 2010 року (арк. спр . 79-86), яким визначено про необґр унтоване стягнення Головним управлінням Держкомзему у Л уганській області за період з березня 2009 року по грудень 2009 р оку плати за проведення держ авної експертизи землевпоря дної документації з замовник ів в розмірі 3 відсотки від кош торисної вартості проектно - вишукувальних робіт, але не м енше 20 гривень, чим порушено в имоги статті 39 Закону України “Про державну експертизу зе млевпорядної документації” .
На підставі акту перевірки № 27 від 5 лютого 2010 року відповід ачем прийнято припис № 31 від 8 л ютого 2010 року з вимогами про у сунення порушень державної д исципліни цін причин та умов , що їм сприяють у місячний тер мін шляхом приведення вартос ті державної експертизи земл евпорядної документації у ві дповідність з діючим законод авством (арк. спр. 18, 23).
8 лютого 2010 року відповідачем було прийнято рішення № 19 про застосування економічних са нкцій за порушення державної дисципліни цін в розмірі 71 572 г рн. 05 коп. (арк. спр. 17, 22)
Обґрунтування судом першо ї інстанції задоволення позо вних вимог.
- доведеність позивач ем законності підстав для от римання оплати за проведення державної експертизи землев порядної документації за рах унок коштів замовника за пер іод березень - грудень 2009 року,
- недоведеність відпо відачем факту необґрунтован ого отримання плати від замо вників за проведення державн ої експертизи землевпорядно ї документації та відповідно недоведеність підстав для п рийняття спірного рішення та припису.
Основні доводи апеляційно ї скарги.
- порушення судом першої інс танції при прийнятті спірної постанови норм матеріальног о права, оскільки законодавс твом випадки здійснення держ авної експертизи за рахунок коштів замовника не передбач ені, внаслідок цього позивач ем необґрунтовано одержана в иручка за проведення державн ої експертизи землевпорядно ї документації з березня 2009 ро ку по грудень 2009 року, тому спір ні рішення та припис прийнят і обґрунтовано та відповідно до норм законодавства.
Оцінка обставин спра ви, відповідності прийнятого судового рішення
нормам матеріального та пр оцесуального права.
Згідно частини 1 статті 195 Код ексу адміністративного судо чинства України суд апеляці йної інстанції переглядає су дові рішення суду першої інс танції в межах апеляційної с карги.
Як вбачається з матеріалів справи та підтверджено відп овідачем позивач отримував з а виконання державної експер тизи землевпорядної докумен тації з замовників плату в ро змірі 3 відсотки від кошторис ної вартості проектно - виш укувальних робіт, але не менш е 20 гривень.
Відповідно до вимог статті 7 Закону України «Про державн у експертизу землевпорядної документації» від 17 червня 2004 року № 1808-IV (далі по тексту - Зак он № 1808) суб'єктами державної ек спертизи є замовники та вико навці. Замовниками державної експертизи є органи виконав чої влади та органи місцевог о самоврядування, землевласн ики, землекористувачі, підпр иємства, установи, організац ії і громадяни, заінтересова ні у проведенні такої експер тизи, а також розробники об'єк тів державної експертизи. Ви конавцями державної експерт изи є експерти, які працюють у складі спеціально уповноваж еного органу виконавчої влад и у сфері державної експерти зи і мають високу кваліфікац ію та спеціальні знання, а так ож висококваліфіковані спец іалісти або наукові працівни ки, які залучаються цими орга нами до її проведення відпов ідно до закону.
За Положенням (арк. спр. 6-14) Гол овне управління Держкомзему у Луганській області є терит оріальним органом Держкомзе му, одним з завдань якого є про ведення у межах компетенції, визначеної Держкомземом, де ржавної експертизи проектів з питань землеустрою, веденн я державного земельного када стру, охорони земель, реформу вання земельних відносин, а т акож техніко-економічних обґ рунтувань таких проектів. Пр и цьому, згідно пункту 7 Положе ння Головне управління здійс нює свої повноваження безпос ередньо та через підлеглі те риторіальні управління (відд іли).
Таким чином, колегія суддів не приймає посилання скаржн ика на відсутність у відпові дача повноважень на здійснен ня державної експертизи з зе мельних питань.
Згідно статті 8 Закону № 1808 де ржавна експертиза проводить ся в обов'язковій, вибірковій та добровільній формах. За ч астинами 1, 4 статті 10 Закону № 1808 вибіркова державна експерти за проводиться за ініціативо ю спеціально уповноваженого органу виконавчої влади у сф ері державної експертизи щод о об'єктів, які не підлягають о бов'язковій експертизі. Вибі ркова державна експертиза пр оводиться безоплатно, а в раз і отримання негативного висн овку - за кошти розробників об 'єктів державної експертизи. За статтею 11 Закону № 1808 добров ільна державна експертиза пр оводиться за ініціативою зам овника або розробника об'єкт а експертизи щодо об'єктів, як і не підлягають обов'язковій державній експертизі. Крім т ого, за ініціативою замовник а може бути проведена повтор на та додаткова експертиза. С таттею 28 Закону № 1808 визначено у випадках проведення вищена ведених видів експертизи обо в'язки замовників державної експертизи, зокрема щодо опл ати виконаних експертних роб іт.
Згідно пункту 1 Порядку вико нання земельно-кадастрових р обіт та надання послуг на пла тній основі державними орган ами земельних ресурсів, затв ердженого постановою Кабіне ту Міністрів України від 1 лис топада 2000 року № 1619 (далі по текс ту - Порядок) цей Порядок визна чає основні вимоги щодо вико нання земельно-кадастрових р обіт та надання послуг держа вними органами земельних рес урсів, бюджетними установами та організаціями, які належа ть до сфери їх управління, на п латній основі.
Згідно пункту 2 Порядку вико нання земельно-кадастрових р обіт та надання послуг здійс нюється на платній основі ві дповідно до поданих заяв та у кладених договорів. Пунктом 5 Порядку встановлено, що держ авні органи земельних ресурс ів можуть виконувати та нада вати на платній основі послу ги з проведення державної зе млевпорядної експертизи.
В пункті 6 Порядку передбаче но, що виконання земельно-кад астрових робіт та надання по слуг, вартість яких не встано влено, здійснюється за цінам и, визначеними договорами. Пр и цьому розмір оплати цих роб іт і послуг не повинен переви щувати реальної вартості їх підготовки.
Відповідно до пункту 1.1 Мето дики проведення державної ек спертизи землевпорядної док ументації, затвердженої Нака зом Держкомзему від 3 грудня 20 04 року № 391 (далі по тексту - Метод ика) ця Методика визначає орг анізаційні засади і вимоги щ одо організації та проведенн я державної експертизи земле впорядної документації, веде ння звітності у цій сфері. За п унктом 1.4 дія Методики поширює ться на виконавців та замовн иків державної експертизи, а також на розробників землев порядної документації. За пу нктом 1.6 Методики фінансуванн я проведення державної експе ртизи забезпечується її замо вником відповідно до закону.
В межах підготовчої стадії проведення державної експер тизи відповідно до підпункту 3.3.1 пункту 3.3 Методики здійснює ться приймання землевпорядн ої документації, перевірка ї ї складу, а також реєстрація о б'єктів державної експертизи . Згідно підпункту 3.3.4 пункту 3.3 М етодики виконавець державно ї експертизи відповідно до к лопотання (заяви) із відповід ною візою керівника експертн ого підрозділу заповнює раху нок на оплату робіт за провед ення експертизи та передає й ого для оплати замовнику екс пертизи.
Відповідно до пункту 1, 2 Розм ірів оплати земельно-кадастр ових робіт та послуг, затверд жених наказом Держкомзему, М інфіну, Міністерства економі ки України від 15 червня 2001 року № 97/298/124, зареєстрованих в Мініс терстві юстиції України 10 лип ня 2001 р. за N 579/5770, розміри оплати зе мельно-кадастрових робіт та послуг застосовуються держа вними органами земельних рес урсів та рекомендовані для з астосування підприємствами , організаціями, проектними і нститутами, вишукувальними е кспедиціями, госпрозрахунко вими групами та іншими підпр иємницькими структурами нез алежно від форм власності та відомчої належності на всій території України. Виконанн я земельно-кадастрових робіт та надання послуг, вартість я ких не встановлено, здійснює ться за цінами, визначеними д оговорами. Розміри оплати зе мельно-кадастрових робіт та послуг використовуються при визначенні вартості робіт з виготовлення проектної і ви шукувальної продукції та над ання послуг у відповідності до діючих в Україні норматив но-правових та технічних акт ів.
Статтею 39 Закону України «П ро державну експертизу земле впорядної документації» вст ановлено, що державна експер тиза здійснюється за рахунок коштів замовника державної експертизи у випадках, визна чених законом. Розмір плати з а проведення державної експе ртизи встановлюється в розмі рі 3 відсотки від кошторисної вартості проектно-вишукувал ьних робіт, але не може бути ме нше 20 гривень. Тобто, розмір пл ати передбачений прямою норм ою закону, яку було дотримано Головним управлінням Держко мзему у Луганській області.
Розділом 8 Розмірів оплати з емельно-кадастрових робіт та послуг встановлено, що компл екс робіт включає: ознайомле ння з документацією; визначе ння відповідності документа ції нормативно-правовій базі виконання даного виду робіт ; підготовку та оформлення ви сновку. Вартість виконання е кспертизи всіх видів земельн о-кадастрових та земельно-оц інних робіт установлюється в розмірі 3 % від загальної варт ості даного виду робіт, але не менше 20 грн.
Таким чином, колегія суддів погоджує висновок суду перш ої інстанції про дотримання позивачем порядку та розміру стягнення плати за проведен ня державної експертизи земл евпорядної документації з за мовників.
З врахуванням викладеного , колегія суддів дійшла до вис новку, що постанова суду перш ої інстанції прийнята відпов ідно до вимог матеріального права, тому залишається без з мін, а апеляційна скарга відп овідача - без задоволення з ви кладених в даній ухвалі підс тав.
Керуючись статтями 24, 69, 71, 160, 167, 18 4, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Державн ої інспекції з контролю за ці нами в Луганській області на постанову Луганського окруж ного адміністративного суду від 26 квітня 2010 року по адмініс тративній справі № 2а-1400/10/1270 - зал ишити без задоволення.
Постанову Луганського окр ужного адміністративного су ду від 26 квітня 2010 року по адмін істративній справі № 2а-1400/10/1270 - з алишити без змін.
На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України відклас ти з дня закінчення судового розгляду справи на строк п' ять днів складання судового рішення у повному обсязі.
Вступна та резолютивна час тини ухвали складені, підпис ані колегією суддів у нарадч ій кімнаті та проголошені в с удовому засіданні 13 липня 2010 ро ку.
Ухвала набирає законної си ли з моменту її проголошення та може бути оскаржена в каса ційному порядку безпосередн ьо до Вищого адміністративно го суду України протягом одн ого місяця з дня складення в п овному обсязі.
Ухвала складена в повному о бсязі та підписана колегією суддів 14 липня 2010 року.
Головуючий: В.Г.Яманко
Судді: О.О.Шишов
С.В.Жаботинськ а
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.07.2010 |
Оприлюднено | 10.09.2010 |
Номер документу | 11082696 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Яманко Валентина Григорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Яманко Валентина Григорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Яманко В.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні