ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №380/6355/23
У Х В А Л А
з питань зупинення провадження
11 травня 2023 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кравціва О.Р. розглянув в порядку письмового провадження клопотання представника відповідача про зупинення провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Самбірського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Військової частини НОМЕР_1 , про визнання протиправними та скасування наказів,-
в с т а н о в и в :
До Львівського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовом до Самбірського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Військової частини НОМЕР_1 , в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати наказ начальника Симбірського територіального центру комплектування та соціальної підтримки від 27.02.2022 в частині призову ОСОБА_1 на військову службу під час мобілізації та направлення для проходження військової служби до військової частини НОМЕР_1 ;
- визнати протиправним та скасувати наказ начальника Симбірського територіального центру комплектування та соціальної підтримки від 27.02.2022 року в частині призову ОСОБА_1 на військову службу під час мобілізації та направлення для проходження військової служби до військової частини НОМЕР_1 .
Ухвалою від 05.04.2023 суд відкрив спрощене позовне провадження у справі.
Відповідачі проти позову заперечили з підстав викладених у поданих відзивах.
Водночас від представника Самбірського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки надійшло клопотання про зупинення провадження у справі, яке аргументовано введенням на території України воєнного стану та перебуванням позивача на військовій службі у Збройних Силах України.
З приводу заявленого клопотання суд зазначає таке.
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 236 КАС України суд зупиняє провадження у справі в разі перебування сторони або третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан або залучені до проведення антитерористичної операції, - до припинення перебування сторони або третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан або залучені до проведення антитерористичної операції.
Із змісту наведеної норми слідує, що така стосується в першу чергу фізичної особи, яка перебуває у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан або залучені до проведення антитерористичної операції.
Суд враховує, що з 24.02.2022 у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України Указом Президента України №64/2022 введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, Указом Президента України №133/2022 продовжено строк дії воєнного часу в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб, Указом Президента України №259/2022 продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб, Указом Президента України №341/2022 продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб, Указом Президента України №573/2022 продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб, Указом Президента України №757/2022 продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб, Указом Президента України №58/2023 продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб.
Зміст правового режиму воєнного стану, порядок його введення та скасування, правові засади діяльності органів державної влади, військового командування, військових адміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій в умовах воєнного стану, гарантії прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб, визначені нормами Закону України №389-VIII від 12.05.2015 «Про правовий режим воєнного стану».
Згідно з ст. 26 цього Закону правосуддя на території, на якій введено воєнний стан, здійснюється лише судами. На цій території діють суди, створені відповідно до Конституції України.
Скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється.
У разі неможливості здійснювати правосуддя судами, які діють на території, на якій введено воєнний стан, законами України може бути змінена територіальна підсудність судових справ, що розглядаються в цих судах, або в установленому законом порядку змінено місцезнаходження судів.
Своєю чергою суд зазначає, що навіть враховуючи введення воєнного стану на території України судом у даній справі вчинено всі процесуальні дії, необхідні для здійснення розгляду.
Клопотання не містить обґрунтування необхідності зупинення провадження у справі.
Виконання позивачем завдань спрямованих на захист територіальної цілісності та суверенітету України, на думку суду не є окремою підставою неможливості розгляду справи, як про це вказує відповідач.
Доказів на підтвердження зазначених у клопотанні обставин відповідачем не надано.
Ба більше, суд наголошує, що враховуючи предмет спору зупинення провадження у справі до закінчення воєнного стану, чи до звільнення позивача з військової служби фактично знівелює актуальність позову, оскільки такий власне і стосується правомірності направлення на військову службу позивача.
Крім того, ст. 236 КАС України не містить такої підстави для зупинення провадження у справі як введення в країні воєнного стану.
Додатково суд звертає увагу, що відповідно до п. 1 ч. 6 ст. 12 КАС України справами незначної складності є справи щодо: прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби, окрім справ, в яких позивачами є службові особи, які у значенні Закону України "Про запобігання корупції" займають відповідальне та особливо відповідальне становище
Згідно з ч. 2 ст. 12 КАС України спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.
Враховуючи викладене, характер позовних вимог та зазначені приписи КАС України, суд відмовляє у задоволенні клопотання про зупинення провадження у справі.
Керуючись ст.ст. 248, 250, 256 КАС України,
у х в а л и в :
1. У задоволенні клопотання представника Самбірського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки про зупинення провадження у справі - відмовити.
2. Копію ухвали скерувати учасникам справи.
Ухвала суду набирає законної сили негайно після її підписання та оскарженню не підлягає.
СуддяКравців О.Р.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.05.2023 |
Оприлюднено | 15.05.2023 |
Номер документу | 110830578 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Мікула Оксана Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кравців Олег Романович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні