ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
м. Київ
"19" квітня 2023 р. Справа № 911/2001/21
У справі за позовом Бориспільської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Київської обласної державної адміністрації
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Легран-Есетс-Менеджмент»
за участю третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Державного підприємства «Бориспільське лісове господарство», ОСОБА_1 та ОСОБА_2
за участю третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСОБА_3 та ОСОБА_4
про усунення перешкод в користуванні та розпорядженні майном
Суддя Карпечкін Т.П.
За участю представників сторін:
від прокуратури: Лук`янчук А.В. (посвідчення № 069056 від 01.03.2023 року);
від позивача: Уляник Р.Б. (виписка з ЄДР №591691628997 від 11.04.2023 року);
від відповідача: не з`явився;
від третьої особи 1: Панченко Т.А. (ордер АІ № 1337238 від 20.01.2023 року);
від третьої особи 2: не з`явився;
від третьої особи 3: не з`явився;
від третьої особи 4: не з`явився;
від третьої особи 5: не з`явився.
обставини справи:
В провадженні Господарського суду Київської області знаходиться справа за позовом Бориспільської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Київської обласної державної адміністрації до Товариства з обмеженою відповідальністю «Легран-Есетс-Менеджмент» за участю третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Державного підприємства «Бориспільське лісове господарство» та за участю третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСОБА_3 та ОСОБА_4 про усунення перешкод в користуванні та розпорядженні майном.
Ухвалою Господарського суду Київської області від 18.07.2022 року закрито підготовче провадження у справі № 911/2001/21 та призначено справу до розгляду по суті на 17.08.2022 року.
В ході розгляду спору, 18.07.2022 року через канцелярію суду від представника ОСОБА_1 та ОСОБА_2 надійшло клопотання про залучення до участі у справі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .
Ухвалою Господарського суду Київської області від 17.08.2022 року розгляд справи відкладено на 14.09.2022 року.
До початку розгляду справи по суті, в судовому засіданні 14.09.2022 року, суд розглянувши клопотання про залучення третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на стороні позивача: ОСОБА_1 та ОСОБА_2 подане 18.07.2022 року, заслухавши думку представників учасників справи, дійшов висновку, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .
Зокрема, встановлено, що за твердженням ОСОБА_1 та ОСОБА_2 вони є первісними власниками земельних ділянок з кадастровими номерами 3220886001:01:018:0005 та 3220886001:01:018:0006, які згодом були об`єднані в земельну ділянку з кадастровим номером 3220886000:04:001:0053 до набуття відповідачем права власності на таку земельну ділянку.
У зв`язку з чим, суд дійшов висновку про залучення наведених осіб - ОСОБА_1 та ОСОБА_2 до участі у справі у відповідності до ч. 2 ст. 50 Господарського процесуального кодексу України. ОСОБА_1 залучено до участі у справі в якості третьої особи 4, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача, ОСОБА_2 залучено до участі у справі в якості третьої особи 5, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача.
В судове засідання 14.09.2022 року позивач та треті особи 1, 2, 3 не з`явилися. З метою повного та всебічного розгляду справи та необхідністю подачі пояснень третіми особами та з урахуванням положень ст. 182 Господарського процесуального кодексу України, суд ухвалою від 14.09.2022 року повернувся до розгляду справи у підготовчому провадженні та відклав підготовче засідання на 07.11.2022 року. Третіх осіб 4 та 5 було зобов`язано надати письмові пояснення по суті позовних вимог.
Позивач та треті особи в підготовче засідання 14.09.2022 року не з`явилися. Оскільки судом встановлено, що у матеріалах справи відсутні відомості щодо отримання позивачем та третіми особами ухвали суду від 14.09.2022 року з повідомленням про дату, час і місце судового засідання, суд дійшов висновку про відкладення підготовчого засідання на 05.12.2022 року. Зобов`язано третіх осіб 4 та 5 виконати вимоги ухвали від 14.09.2022 року, а саме надати письмові пояснення по суті позовних вимог.
05.12.2022 року до канцелярії суду представником третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог ОСОБА_2 та ОСОБА_1 , подано клопотання про відкладення підготовчого засідання.
Підготовче засідання, яке було призначено на 05.12.2022 не відбулось у зв`язку з оголошенням у місті Києві сигналу «Повітряна тривога» та загрозою ракетних ударів. Ухвалою Господарського суду Київської області від 05.12.2022 року підготовче засідання призначено на 26.12.2022 року.
19.12.2022 року представником третіх осіб 4, 5 через канцелярію суду подано письмові пояснення.
Позивач та треті особи в підготовче засідання 26.12.2022 року не з`явилися.
Оскільки судом встановлено, що у матеріалах справи відсутні відомості щодо отримання третьою особою 2 ухвали суду від 05.12.2022 року з повідомленням про дату, час і місце судового засідання, суд дійшов висновку про відкладення підготовчого засідання на 23.01.2023 року.
В підготовчому судовому засіданні 23.01.2023 року судом досліджено та встановлено, що як вбачається з наданих 19.12.2022 року третіми особами 4, 5 пояснень, ОСОБА_2 зазначає, що є власником земельної ділянки з кадастровим номером 3220886001:01:018:0005 площею 0,963 га, яка розташована в межах села Проців, Бориспільського району Київської області та має цільове призначення «для будівництва та обслуговування житлового будинку».
Право власності на вказану ділянку було набуто ОСОБА_2 згідно укладених та нотаріально посвідчених договорів купівлі-продажу з ОСОБА_5 щодо придбання земельної ділянки з кадастровим номером 3220886000:01:018:0001, площею 0,084 га від 22.09.2004 року; ОСОБА_6 щодо придбання земельної ділянки з кадастровим номером 3220886001:01:046:0103, площею 0,240 га від 12.08.2004 року; ОСОБА_7 щодо придбання земельної ділянки з кадастровим номером 3220886001:01:046:0102, площею 0,240 га від 12.08.2004 року; ОСОБА_8 щодо придбання земельної ділянки з кадастровим номером 3220886001:01:046:0104, площею 0,240 га від 12.08.2004 року; ОСОБА_9 щодо придбання земельної ділянки з кадастровим номером 3220886001:01:046:0101, площею 0,159 га від 12.08.2004 року.
Факт укладання договорів купівлі-продажу вказаних вище земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку підтверджується довідкою від 29.03.2021 року № 44/17-11-02, виданою Вороньківською сільською радою, в якій зазначено, що договори дійсно були зареєстровані в Процівській сільській раді Бориспільського району Київської області 28.09.2004 році.
В подальшому на підставі укладених у серпні та вересні 2004 року договорів купівлі-продажу та технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку ОСОБА_2 в с. Проців в адмінмежах Процівської сільської ради Бориспільського району Київської області, придбані земельні ділянки були об`єднані та Бориспільським районним відділом земельних ресурсів ОСОБА_2 було видано Державний акт серії ЯБ № 266265 на земельну ділянку з кадастровим номером 3220886001:01:018:0005 загальною площею 0,963 га.
В свою чергу, продавці земельних ділянок набули права власності на підставі рішення Процівської сільської ради Бориспільського району Київської області від 25.12.2003 року № 132 «Про затвердження проекту землеустрою відведення земельних ділянок громадянам», відповідно до якого були затверджені проекти відведення земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку та видані державні акти громадянам ОСОБА_5 (0,25 га, ЯБ № 152002), ОСОБА_6 (0,24 га, КВ № 088204), ОСОБА_9 (0,159 га, КВ № 088202), ОСОБА_8 (0,24 га, КВ № 088205), ОСОБА_10 (0,24 га, КВ № 0882006), ОСОБА_11 (0,24 га, КВ № 088207), ОСОБА_12 (0,24 га, КВ № 088208), ОСОБА_13 (0,24 га, КВ № НОМЕР_1 ) та ОСОБА_7 (0,24 га, КВ № 088203) та передані земельні ділянки у приватну власність. Наведене також підтверджується листом Вороньківської сільської ради Бориспільською району Київської області від 23.03.2021 року № 536/02-23.
ОСОБА_1 є власником земельної ділянки з кадастровим номером 3220886001:01:018:0006 площею 0,960 га, яка розташована в межах села Проців, Бориспільського району Київської області та має цільове призначення «для будівництва та обслуговування житлового будинку».
Право власності на вказану ділянку було набуте ОСОБА_1 згідно укладених та нотаріально посвідчених договорів купівлі-продажу з: ОСОБА_13 щодо придбання земельної ділянки з кадастровим номером 3220886001:01:046:0108, площею 0,240 га від 22.09.2004 року; ОСОБА_11 щодо придбання земельної ділянки з кадастровим номером 3220886001:01:046:0106, площею 0,240 га від 12.08.2004 року; ОСОБА_12 щодо придбання земельної ділянки з кадастровим номером 3220886001:01:046:0107, площею 0,240 га від 12.08.2004 року; ОСОБА_10 щодо придбання земельної ділянки з кадастровим номером 3220886001:01:046:0105, площею 0,240 га від 12.08.2004 року.
Факт укладання договорів купівлі-продажу вказаних вище земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку підтверджується довідкою від 29.03.2021 року № 44/17-11-02, виданою Вороньківською сільською радою, в якій зазначено, що договори дійсно були зареєстровані в Процівській сільській раді Бориспільського району Київської області 28.09.2004 році.
В подальшому на підставі укладених у серпні та вересні 2004 року та технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку ОСОБА_1 в с. Проців в адмінмежах Процівської сільської ради Бориспільського району Київської області, придбані земельні ділянки були об`єднані та Бориспільським районним відділом земельних ресурсів ОСОБА_1 було видано Державний акт серії ЯБ № 266264 на земельну ділянку з кадастровим номером 3220886001:01:018:0006 площею 0,960 га.
В свою чергу продавці земельних ділянок набули права власності на підставі рішення Процівської сільської ради Бориспільського району Київської області від 25.12.2003 року № 132 «Про затвердження проекту землеустрою відведення земельних ділянок громадянам», відповідно до якого були затверджені проекти відведення земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку громадянам ОСОБА_5 (0,25 га, ЯБ № 152002), ОСОБА_6 (0,24 га, КВ № 088204), ОСОБА_9 (0,159 га, КВ № 088202), ОСОБА_8 (0,24 га, КВ № 088205), ОСОБА_10 (0,24 га, КВ № 0882006), ОСОБА_11 (0,24 га, КВ № 088207), ОСОБА_12 (0,24 га, КВ № 088208), ОСОБА_13 (0,24 га, КВ № НОМЕР_1 ) та ОСОБА_7 (0,24 га, КВ № 088203) та передані земельні ділянки у приватну власність. Наведене також підтверджується листом Вороньківської сільської ради Бориспільського району Київської області від 23.03.2021 року № 536/02-23.
В березні 2021 року третім особам 4, 5 стало відомо, що їх земельні ділянки з кадастровими номерами 3220886001:01:018:0005 та 3220886001:01:018:0006 не відображаються на Публічній кадастровій карті. На їх місці розташована земельна ділянка з кадастровим номером 3220886000:04:001:0053, що згідно отриманої Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна належить відповідачу - Товариству з обмеженою відповідальністю «Легран-Есетс-Менеджмент».
Реєстрація права власності за відповідачем була проведена державним реєстратором Власко Яною Валеріївною, Сошниківської сільської ради Бориспільського району Київської області 08.12.2020 року. Право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3220886000:04:001:0053 було набуто відповідачем шляхом об`єднання двох земельних ділянок, що належали ОСОБА_4 (земельна ділянка з кадастровим номером 3220886000:04:001:0026) та ОСОБА_3 (земельна ділянка з кадастровим номером 3220886000:04:001:0027), які були придбані ТОВ «Легран-Есетс-Менеджмент».
У справі № 911/2001/21 розглядаються вимоги Бориспільської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Київської обласної державної адміністрації до Товариства з обмеженою відповідальністю «Легран-Есетс-Менеджмент» про усунення перешкод в користуванні та розпорядженні майном, а саме земельною ділянкою з кадастровим номером 3220886000:04:001:0053, яка утворена шляхом об`єднання земельних ділянок з кадастровими номерами 3220886000:04:001:0026 (надавалась ОСОБА_4 ) та 3220886000:04:001:0027 (надавалась ОСОБА_3 ).
Наведені позовні вимоги обґрунтовані належністю земельної ділянки з кадастровим номером 3220886000:04:001:0053 до земель лісогосподарського фонду Державного підприємства «Бориспільське лісове господарство».
19.01.2022 року третіми особами 4, 5 був отриманий Висновок судового експерта за результатами проведення земельно-технічної експертизи, яким встановлено, що земельна ділянка з кадастровим номером 3220886000:04:001:0053 частково накладається на належні третім особам 4, 5 земельні ділянки з кадастровими номерами: 3220886001:01:018:0005, 3220886001:01:018:0006. Площа накладання становить 0,85 га та 0,86 га відповідно.
Треті особи 4, 5 стверджують, що належні їм земельні ділянки в межах села Проців, Бориспільського району Київської області, зокрема, з кадастровими номерами 3220886001:01:018:0005 (площею 0,963 га, ОСОБА_2 ) та 3220886001:01:018:0006 (площею 0,960 га, ОСОБА_1 ) мають цільове призначення «для будівництва та обслуговування житлового будинку» і в переважній частині перетинаються з земельною ділянкою відповідача з кадастровим номером 3220886000:04:001:0053, що ставить під обґрунтований сумнів викладені в позові твердження про належність земельної ділянки відповідача до земель лісогосподарського фонду Державного підприємства «Бориспільське лісове господарство».
Про накладення земельної ділянки відповідача з кадастровим номером 3220886000:04:001:0053 на землі лісогосподарського призначення лише в певній частині зазначає і ДП «Бориспільське лісове господарство» у відповідях на адвокатські запити.
Треті особи не заперечують щодо наявності прав та законності позовних вимог позивача на частину земельної ділянки з кадастровим номером 3220886000:04:001:0053, але тільки в тій частині, яка не накладається на земельні ділянки, що належать ОСОБА_2 та ОСОБА_1 на праві власності. Площа накладення земельної ділянки відповідача на земельні ділянки третіх осіб 4, 5 визначена Висновком судового експерта та становить 0,85 та 0,86 га, що разом становить 1,71 га.
Загальна площа земельної ділянки відповідача складає 3,2967 га, з якої треті особи 4, 5 вважають, що їм належить 1,71 га, відповідно позивач має право на вимоги про усунення перешкод у користуванні лише частиною земельної ділянки відповідача з кадастровим номером 3220886000:04:001:0053 в решті площі 1,5867 га.
Оскільки, наданий третіми особами висновок експертизи від 19.01.2022 року № 15086 складений за наслідками проведення експертизи у цивільній справі Бориспільського міськрайонного суду № 359/3411/21 і такий висновок не містить відповідей на всі питання, які мають значення для правильного та всебічного вирішення спору у справі № 911/2001/21, суд дійшов висновку про необхідність встановлення факту, обсягу та причин накладення земельних ділянок третіх осіб 4, 5 з кадастровими номерами 3220886001:01:018:0005 (площею 0,963 га, ОСОБА_2 ) та 3220886001:01:018:0006 (площею 0,960 га, ОСОБА_1 ) на земельну ділянку відповідача з кадастровим номером 3220886000:04:001:0053.
У зв`язку з чим, з метою встановлення факту, обсягу та причин накладення земельних ділянок, суд дійшов висновку про необхідність застосування спеціальних знань та призначення у справі судової земельно-технічної експертизи з питань землеустрою.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про судову експертизу» судова експертиза - це дослідження експертом на основі спеціальних знань матеріальних об`єктів, явищ і процесів, які містять інформацію про обставини справи, що перебуває у провадженні, зокрема, суду.
Наказом Міністерства юстиції України «Про затвердження інструкції про призначення та проведення судових експертиз та Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень» від 08.10.1998 року № 53/5 передбачено можливість проведення земельно-технічної експертизи.
Як визначено главою 6 розділу ІІ Інструкції (п. 6.1) Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень та Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, основними завданнями земельно-технічної експертизи є, зокрема, визначення фактичного землекористування земельними ділянками, а саме фізичних характеристик земельних ділянок (конфігурації, площі, промірів тощо); визначення відповідності фактичного розташування будівель, споруд та інших об`єктів відносно меж земельних ділянок їх розташуванню у відповідній технічній документації; визначення відповідності фактичного землекористування в частині порушення меж та накладання земельних ділянок відповідно до правовстановлювальних документів та документації із землеустрою на ці земельні ділянки.
Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 99 Господарського процесуального кодексу України суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов:
1) для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо;
2) жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань або висновки експертів, надані сторонами, викликають обґрунтовані сумніви щодо їх правильності, або за клопотанням учасника справи, мотивованим неможливістю надати експертний висновок у строки, встановлені для подання доказів, з причин, визнаних судом поважними, зокрема через неможливість отримання необхідних для проведення експертизи матеріалів.
У разі необхідності суд може призначити декілька експертиз, додаткову чи повторну експертизу.
Відповідно до ч. 1 ст. 100 Господарського процесуального кодексу України про призначення експертизи суд постановляє ухвалу, в якій зазначає підстави проведення експертизи, питання, з яких експерт має надати суду висновок, особу (осіб), якій доручено проведення експертизи, перелік матеріалів, що надаються для дослідження, та інші дані, які мають значення для проведення експертизи.
Частиною 1 ст. 102 Господарського процесуального кодексу України визначено, що матеріали, необхідні для проведення експертизи, експерту надає суд, якщо експертиза призначена судом, або учасник справи, якщо експертиза проводиться за його замовленням. При призначенні експертизи суд з урахуванням думки учасників справи визначає, які саме матеріали необхідні для проведення експертизи. Суд може також заслухати призначених судом експертів з цього питання. Копії матеріалів, що надаються експерту, можуть залишатися у матеріалах справи.
Частинами 3-6 ст. 99 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що при призначенні експертизи судом експерт або експертна установа обирається сторонами за взаємною згодою, а якщо такої згоди не досягнуто у встановлений судом строк, експерта чи експертну установу визначає суд. З урахуванням обставин справи суд має право визначити експерта чи експертну установу самостійно. У разі необхідності може бути призначено декілька експертів для підготовки одного висновку (комісійна або комплексна експертиза).
Питання, з яких має бути проведена експертиза, що призначається судом, визначаються судом.
Учасники справи мають право запропонувати суду питання, роз`яснення яких, на їхню думку, потребує висновку експерта. У разі відхилення або зміни питань, запропонованих учасниками справи, суд зобов`язаний мотивувати таке відхилення або зміну. Питання, які ставляться експерту, і його висновок з них не можуть виходити за межі спеціальних знань експерта.
У зв`язку з чим, остаточне коло питань, відповіді на які достатні для розгляду спору, визначено судом.
Зокрема, в ході земельно-технічної експертизи має бути досліджено факти накладення земельної ділянки з кадастровим номером 3220886000:04:001:0053 площею 3,2967 га, яка належить Товариству з обмеженою відповідальністю «Легран-Есетс-Менеджмент» на земельні ділянки з кадастровими номерами 3220886001:01:018:0005, площею 0,963 га, яка належить ОСОБА_2 та 3220886001:01:018:0006, площею 0,960 га, яка належить ОСОБА_1 .
Якщо має місце накладення вищенаведених земельних ділянок, то необхідно дослідити та встановити в якому обсязі має місце накладення по кожній з наведених земельних ділянок; яка конфігурація такого накладення з зазначенням точок координат, по яким має місце накладення; які можуть бути технічні причини такого накладення (наприклад невірне визначення координат чи місця розташування вже існуючих земельних ділянок, невірне визначення координат чи місця розташування новоутвореної земельної ділянки, похибки при зміні систем координат, тощо).
Оскільки експертиза необхідна для встановлення фактів, на які посилаються треті особи 4, 5, вирішення організаційних питань, пов`язаних з проведенням експертизи та оплата експертизи на даній стадії розгляду справи покладаються на третіх осіб 4, 5.
Проведення судової експертизи доручається державним спеціалізованим установам чи безпосередньо особам, які відповідають вимогам, встановленим Законом України «Про судову експертизу». Особа, яка проводить судову експертизу (далі - судовий експерт) користується правами і несе обов`язки, зазначені у статті 31 цього Кодексу.
Відповідно до п. 1.6. Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень та Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, затвердженої Наказом Мінюсту від 08.10.1998 року № 53/5 експертизи та дослідження проводяться експертними установами, як правило, за зонами регіонального обслуговування, згідно із переліком зон, наведеним у додатку до даної Інструкції.
Зважаючи на відсутність пропозицій чи заперечень з приводу вибору експертної установи, судом вирішено доручити проведення експертизи у справі № 911/3711/20 Київському науково-дослідному інституту судових експертиз Міністерства юстиції України (03057, м. Київ, вул. Смоленська, 6), зона регіонального обслуговування якого поширюється на територію діяльності сторін у справі.
Згідно з ч. 3, 5 ст. 100 Господарського процесуального кодексу України ухвала про призначення експертизи направляється особам, яким доручено проведення експертизи, та учасникам справи. Об`єкти та матеріали, що підлягають дослідженню, направляються особі, якій доручено проведення експертизи (провідному експерту або експертній установі).
В ухвалі про призначення експертизи суд попереджає експерта про кримінальну відповідальність за завідомо неправдивий висновок та за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків.
Згідно з ч. 1 ст. 103 Господарського процесуального кодексу України експертиза проводиться у судовому засіданні або поза межами суду, якщо це потрібно у зв`язку з характером досліджень, або якщо об`єкт досліджень неможливо доставити до суду, або якщо експертиза проводиться за замовленням учасника справи.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 228 Господарського процесуального кодексу України суд може за заявою учасника справи, а також з власної ініціативи зупинити провадження у справі у випадках: призначення судом експертизи. Згідно з п. 6 ч. 1 ст. 229 Господарського процесуального кодексу України провадження у справі зупиняється на час проведення експертизи.
За таких обставин, враховуючи, що в судовому засіданні 19.04.2023 року судом призначено судову земельно-технічну експертизу, проведення якої за характером досліджень має відбуватись поза межами суду (в експертній установі), провадження у справі № 911/2001/21 підлягає зупиненню.
Керуючись ст. ст. 99, 100, 234, п. 2 ч. 1 ст. 228, п. 6 ч. 1 ст. 229 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1. Призначити у справі № 911/2001/21 судову земельно-технічну експертизу з метою встановлення факту накладення земельних ділянок, проведення якої доручити Київському науково-дослідному інституту судових експертиз (03680, м. Київ, вул. Смоленська, 6).
2. На вирішення земельно-технічної експертизи поставити наступні питання:
2.1. Чи має місце накладення земельної ділянки з кадастровим номером 3220886000:04:001:0053 3,2967 га, яка належить Товариству з обмеженою відповідальністю «Легран-Есетс-Менеджмент» на земельну ділянку з кадастровим номером 3220886001:01:018:0005, площею 0,963 га, яка належить ОСОБА_2 ?
2.2. Чи має місце накладення земельної ділянки з кадастровим номером 3220886000:04:001:0053 3,2967 га, яка належить Товариству з обмеженою відповідальністю «Легран-Есетс-Менеджмент» на земельну ділянку з кадастровим номером 3220886001:01:018:0006, площею 0,960 га, яка належить ОСОБА_1 ?
2.3. Якщо має місце накладення земельних ділянок, то визначити по кожній з земельних ділянок в якому обсязі, яка конфігурація такого накладення (зобразити схематично, зазначити площі та точки координат, по яким має місце накладення) та які причини такого накладення (визначити технічні причини: невірне визначення координат чи місця розташування вже існуючих земельних ділянок, невірне визначення координат чи місця розташування новоутвореної земельної ділянки, похибки при зміні систем координат, тощо)?
3. Витрати на проведення експертизи та організаційні питання, пов`язані з її проведенням, на даній стадії розгляду справи покласти на третіх осіб ОСОБА_2 та ОСОБА_1 .
4. Матеріали справи № 911/2001/21, в яких містяться всі наявні у суду копії документів, надіслати для здійснення експертизи до Київського науково-дослідного інституту судових експертиз, який знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Смоленська, 6.
5. Зобов`язати сторони за першою вимогою експертів своєчасно подати необхідні для проведення експертизи матеріали (документи, зразки, пояснення тощо) безпосередньо до експертної установи та забезпечити допуск і належні умови для проведення експертизи. Попередити сторони про майнову відповідальність в порядку ст. 135 ГПК України у вигляді штрафу за ухилення від вчинення дій, обов`язок вчинення яких покладено господарським судом на сторони. Попередити учасників провадження у справі про кримінальну відповідальність згідно ст. 382 Кримінального кодексу України за невиконання рішень, ухвал суду, що набрали законної сили.
6. Попередити експертів, що будуть здійснювати експертизу, про кримінальну відповідальність за ст. ст. 384, 385 Кримінального кодексу України.
7. По закінченню експертизи, висновок експерта разом з матеріалами справи № 911/2001/21, а також дані щодо витрат, пов`язаних з проведенням експертизи, подати господарському суду.
8. Зупинити провадження у справі № 911/2001/21 на час проведення судової експертизи.
9. Матеріали справи № 911/2001/21 надіслати до Київського науково-дослідного інституту судових експертиз, який знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Смоленська, 6.
Ухвала набирає законної сили відповідно до ст. 235 Господарського процесуального кодексу України та може бути оскаржена в порядку і строк встановлені, ст. ст. 256, 257 Господарського процесуального кодексу України.
Суддя Т.П. Карпечкін
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2023 |
Оприлюднено | 17.05.2023 |
Номер документу | 110844927 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про припинення права власності на земельну ділянку |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні