Ухвала
від 12.05.2023 по справі 592/6371/23
КОВПАКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.СУМ

Справа № 592/6371/23

Провадження № 1-кс/592/2781/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 травня 2023 року м.Суми

Слідчий суддя Ковпаківського районного суду м. Суми ОСОБА_1 , за участі секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши в закритому судовому засіданні, клопотання сторони кримінального провадження - старшого слідчого Сумського РУП ГУНП в Сумській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором Окружної прокуратури м.Суми ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення обшуку у кримінальному провадженні №42021200000000007 від 16.01.2021 за ч.3 ст.191, ч.2 ст.364 КК України,

з участю учасника кримінального провадження:

слідчого - ОСОБА_3 ,

встановив:

Слідчий своє клопотання про проведення обшуку обґрунтовує тим, що у провадженні Сумського РУП ГУНП в Сумській області перебувають матеріали кримінального провадження №42021200000000007 від 16.01.2021 за ч.3 ст.191, ч.2 ст.364 КК України за фактом придбання службовими особами управління охорони здоров`я Сумської ОДА кисневих концентраторів у кількості 513 штук за завищеними цінами.

Згідно даних досудового розслідування, встановлено, що постановою Кабінету Міністрів України від 31 березня 2021 року №330 "Питання фінансування у 2021 році закупівлі кисневих концентраторів" та розпорядженням голови Сумської обласної державної адміністрації від 17.05.2021 № 308-ОД "Про внесення змін до обласного бюджету Сумської області на 2021 рік" Управлінню додатково виділено субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров`я загальною сумою 18 993 000,00 грн на закупівлю кисневих концентраторів.

На виконання вищезазначеної постанови, тендерним комітетом Управління внесено зміни до річного плану закупівлі на 2021 рік, а саме в п. 20 зазначено до плану закупівлі «Апаратура для радіотерапії, механотерапії, електротерапії та фізичної терапії», на суму 18 993 000,00 грн.

Так, для здійснення закупівлі, зловживаючи проведенням процедури закупівлі по спрощеній процедурі, без публіцкації в мережі інтернет, голова тендерного комітету ОСОБА_5 у період з 17.05 по 23.05.2021 направила листи інформування «Про закупівлю кисневих концентраторів» до заздалегідь відомих суб`єктів господарювання, а саме: ФОП ОСОБА_6 , ТОВ «Фарма системний інтегральний сервіс», ТОВ «Медгарант», ТОВ «Медична компанія ІНТЕРТЕХНОЛОГІЯ», ТОВ «ТСМ АСІСТАНС».

У відповідь на листи Управління, для утворення загального вигляду проведення процедури закупівлі, надійшли наступні пропозиції від постачальників:

- ТОВ "Медгарант" (Код ЄРДПОУ 32157279) - 37 000,00 грн. за одиницю товару без ПДВ на умовах стовідсоткової попередньої оплати за товар та поставки протягом 90 днів з дати укладання договору;

- ТОВ "ТСМ АСІСТАНС" ( Код ЄРДПОУ 43019711) - 37 000,00 грн. за одиницю товару без ПДВ на умовах оплати товару по факту поставки та поставки протягом 5-ти днів з дати укладення договору;

- ТОВ "Фарма системний інтегральний сервіс" (Код ЄРДПОУ 40168878) - 40 999,00 грн. за одиницю без ПДВ.

При цьому вищевказані пропозиції створені виключно формально для забезпечення акцептування пропозиції заздалегідь визначеного переможця ТОВ "ТСМ АСІСТАНС".

Таким чином, працівники Управління, діючи в інтересах ТОВ «ТСМ АСІСТАНС», достовірно знаючи, що ціни на кисневий концентратор "Биомед" JAY-10 (подвійний потік) у єдиного офіційного постачальника ТОВ "БІОМЕД" на момент проведення процедури закупівлі складали приблизно 32 000.00 грн. за одиницю товару, діючи погоджено з третьою особою, якій підконтрольне ТОВ «ТСМ АСІСТАНС», штучно створили антиконкурентні умови проведення процедури закупівлі, заздалегідь вирахувавши суму неправомірної вигоди ТОВ «ТСМ АСІСТАНС» у вигляді різниці між реальною вартістю товару та зазначеною у пропозиції вказаного товариства.

Відповідно до протоколу №4 від 26.05.2021 засідання тендерного комітету Управління прийнято рішення укласти договір на закупівлю товарів медичного призначення з ТОВ «ТСМ АСІСТАНС» на загальну суму 18 981 000,000 грн..

В подальшому 26.05.2021 року Управління в особі начальника ОСОБА_7 та Товариство з обмеженою відповідальністю "ТСМ АСІСТАНС" (код ЄДРПОУ 43019711) у відповідності до пункту 2-1 Прикінцевих та перехідних положень ЗУ «Про публічні закупівлі», ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), постанови Кабінету Міністрів України №225 «Деякі питання закупівлі товарів, робіт і послуг, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби (COVID-19), спричиненої коронавірусомSARS-CoV-2, на території України», уклали договір поставки №5 товарів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби (СOVID-29).

За результатами дослідження фінансово-господарської діяльності управління охорони здоров`я Сумської обласної державної адміністрації, код ЄДРПОУ 02013142, та ТОВ «ТСМ АСІСТАНС»,код ЄДРПОУ 43019711, щодо наявності ознак правопорушень, пов`язаних з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванням тероризму або фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення, та/або інших правопорушень за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року відділу запобігання фінансовим операціям, пов`язаним з легалізацією доходів, одержаних злочинним шляхом Головного управління ДПС у Сумській області встановлено наступне.

1. Фактичні обставини, встановлені досудовим розслідуванням в рамках кримінального провадження № 42021202510000088 від 06.07.2021, свідчать про розтрату службовими особами управління охорони здоров`я Сумської ОДА протягом періоду з 01.01.2021 по 31.12.2021 року бюджетних коштів в сумі 2 616 300,00 грн. внаслідок закупівлі концентраторів кисневих «БІОМЕД» JAY-10 (з подвійним потоком, з цифровим датчиком О2) у кількості 513 шт. за завищеною ціною.

2. За наявною змовою між ФОП ОСОБА_8 , ФОП ОСОБА_9 , ФОП ОСОБА_10 , ФОП ОСОБА_11 та ТОВ «ТСМ АСІСТАНС», останніми упродовж періоду з 01.01.2021 по 31.12.2021 року операцій з постачання в адресу управління охорони здоров`я Сумської ОДА концентраторів кисневих «БІОМЕД» JAY-10 (з подвійним потоком, з цифровим датчиком О2) у кількості 513 шт. за завищеною ціною, в результаті чого мають місце ознаки заволодіння бюджетними коштами в сумі 2 616 300,00 гривень.

3. Наявні підстави вважати, що придбання службовими особами управління охорони здоров`я Сумської ОДА Концентраторів кисневих «БІОМЕД» JAY-10 (з подвійним потоком, з цифровим датчиком О2) в кількості 513 шт. по ланцюгу постачання через ФОП ОСОБА_8 , ФОП ОСОБА_9 , ФОП ОСОБА_10 та ФОП ОСОБА_11 з участю комісіонера (ТОВ «ТСМ АСІСТАНС»), призвело до безпідставного завищення вартості зазначеного обладнання на 3 591 000,00 гривень.

З метою отримання кисневих концентраторів, ОСОБА_7 відповідно до матеріалів НСРД та допиту останнього у якості свідка 27.05.2021 виїхав до смт. Краснопілля разом з « ОСОБА_12 ». При цьому надав фото з «Бази спеціального медичного призначення» за 27.05.2023 на якому зафіксована ОСОБА_13 . При цьому повідомив, що ОСОБА_13 він не знає, впізнати людей, що були на фото він не зможе.

Також відповідно до матеріалів НСРД встановлено, що ОСОБА_13 27.05.2021 здійснювала супроводження фури з товаром за вказаним договором, та здійснювала приймання на «Базу спеціального медичного призначення» у смт. Краснопілля. При цьому будь яким чином відношення до вказаного договору остання не мала. В ході допиту відношення до виконання вказаного договору заперечувала, факт знайомства з ОСОБА_7 заперечила.

В свою чергу ОСОБА_13 є директором ТОВ «МЕДИЧНИЙ СИСТЕМНИЙ ІНТЕГРАЛЬНИЙ СЕРВІС», засновником якого є ОСОБА_14 , який також є засновником ТОВ «ТСМ АСІСТАНС»

Таким чином виникає обґрунтована підозра, про змову ОСОБА_7 та ОСОБА_13 в ході виконання вказаного договору, з метою заволодіння грошовими коштами виділеними на проведення закупівлі.

На даний час ОСОБА_7 працевлаштований на посаді директора КНП СОР «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф». Це підтверджується допитом ОСОБА_7 та інформацією з офіційного сайту КНП СОР «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф».

З метою підтвердження вказаних тверджень в ході досудового розслідування виникла необхідність на проведення обшуку за місцем роботи ОСОБА_7 , а саме у кабінеті директора та кабінеті приймальні, що розташовані на 4-му поверсі КНП СОР «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» що розташований за адресою: АДРЕСА_1.

Володільцем об`єкті нерухомості, що розташовані за адресою: АДРЕСА_1.

З метою відшукання майна, господарської документації ТОВ «ТСМ АСІСТАНС», стосовно виконання договору поставки №5 товарів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідеммій та пандемій гострої респіраторної хвороби (COVID-19) від 26.05.2021 між ТОВ «ТСМ АСІСТАНС» та управлінням охорони здоров`я Сумської обласної державної адміністрації, оскільки в наявності маються достатні підстави вважати, що вони знаходяться у зазначеному в клопотанні приміщенні, слідчий звернувся до слідчого судді з зазначеним клопотанням.

У судовому засіданні слідчий ОСОБА_3 клопотання підтримав та просив його задовольнити.

Заслухавши пояснення сторони кримінального провадження, перевіривши доводи клопотання, дослідивши додані до клопотання матеріали, приходжу до висновку, що подане клопотання підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів клопотання слідчого вбачається, що у провадженні СД Сумського РУП ГУНП в Сумській області перебувають матеріали кримінального провадження №42021200000000007 від 16.01.2021 за ч.3 ст.191, ч.2 ст.364 КК України.

Відповідно до ч.1 ст.234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Слідчим доведено наявність достатніх підстав вважати, що мобільні телефони, комп`ютерна техніка, планшетні пристрої, належні ОСОБА_7 , за допомогою яких було здійснено листування, спілкування по виконанню договору поставки №5 товарів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби (COVID-19) від 26.05.2021 між ТОВ «ТСМ АСІСТАНС» та управлінням охорони здоров`я Сумської обласної державної адміністрації можуть містити інформацію необхідну для повного та всебічного проведення досудового розслідування та можуть знаходитися за адресою АДРЕСА_1, в кабінеті директора та кабінеті приймальні, що розташовані на 4-му поверсі КНП СОР «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф», оскільки за доданих до клопотання матеріалів вбачається, що під час допиту ОСОБА_7 повідомив, що не знає особу, яка супроводжувала вантаж, проте в інших розмовах називав її по імені та по-батькові.

Вказані речі, мають значення для досудового розслідування, містять відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, оскільки вони містять відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження.

За встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей які мають значення для досудового розслідування, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя, оскільки застосування менш обтяжливих заходів забезпечення кримінального провадження може призвести до розголошення відомостей про розшукувані предмети та їх знищення з метою ухилення від кримінальної відповідальності за вчинення злочину.

В той же час матеріали клопотання не містять відомостей на підставі яких можно дійти висновку, що заявлені в клопотанні слідчого усі документи в паперовому чи електронному форматі ТОВ «ТСМ АСІСТАНС», стосовно виконання договору поставки №5 товарів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби (COVID-19) від 26.05.2021 між ТОВ «ТСМ АСІСТАНС» та управлінням охорони здоров`я Сумської обласної державної адміністрації( зокрема усі документи, що визначають місце надання послуг, з усіма додатками та специфікаціями, актами приймання-передачі, платіжними дорученнями, рахунками фактурами, ттн, податковими накладними, тощо), можуть знаходитися, в кабінеті директора та кабінеті приймальні, що розташовані на 4-му поверсі КНП СОР «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» за адресою АДРЕСА_1, а тому в цій частині клопотання задоволенню не підлягає.

Разом з тим, відповідно до ч.7 ст.236 КПК України при обшуку слідчий, прокурор має право, зокрема, тимчасово вилучати речі, які мають значення для кримінального провадження. Вилучені речі та документи, які не входять до переліку, щодо якого прямо надано дозвіл на відшукання в ухвалі про дозвіл на проведення обшуку, та не відносяться до предметів, які вилучені законом з обігу, вважаються тимчасово вилученим майном.

На підставі викладеного, слідчий суддя приходить до висновку про часткове задоволення клопотання.

Керуючись ст. 234, 235 КПК України, -

п о с т а н о в и в:

Клопотання старшого слідчого СВ Сумського РУП ГУНП в Сумській області ОСОБА_3 задовольнити частково.

Надати дозвіл на проведення обшуку в кабінеті директора та кабінеті приймальні, що розташовані на 4-му поверсі КНП СОР «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» що розташований за адресою: АДРЕСА_1, з метою відшукання наступних речей, а саме:

-мобільних телефонів, комп`ютерної техніки, планшетних пристроїв, належних ОСОБА_7 , за допомогою яких було здійснено листування, спілкування по виконанню договору поставки №5 товарів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби (COVID-19) від 26.05.2021 між ТОВ «ТСМ АСІСТАНС» та управлінням охорони здоров`я Сумської обласної державної адміністрації.

В іншій частині клопотання відмовити.

Визначити строк дії ухвали - до 30.05.2023 включно.

Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКовпаківський районний суд м.Сум
Дата ухвалення рішення12.05.2023
Оприлюднено16.05.2024
Номер документу110848444
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —592/6371/23

Ухвала від 12.05.2023

Кримінальне

Ковпаківський районний суд м.Сум

Онайко Р. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні