печерський районний суд міста києва
Справа № 757/18006/23-к
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 травня 2023 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні клопотання прокурора у кримінальному провадженні - прокурора Київської міської прокуратури ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному провадженні № 62022100110000085 від 26.08.2022,
ВСТАНОВИВ:
04.05.2023 у провадження слідчого судді Печерського районного суду м. Києва надійшло клопотання прокурора Київської міської прокуратури ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному провадженні № 62022100110000085 від 26.08.2022, а саме на земельні ділянки з кадастровими номерами 8000000000:90:020:0016, 8000000000:90:020:0013, 8000000000:90:020:0011, 8000000000:90:020:0022, 8000000000:90:020:0021, 8000000000:75:139:0007, 8000000000:75:139:0005, 8000000000:75:139:0006, 8000000000:90:051:0015, 8000000000:90:024:0013, 8000000000:90:024:0006, 8000000000:90:024:0544, 8000000000:90:024:0008, 8000000000:90:024:0011, 8000000000:90:024:0010, 8000000000:90:024:0014, 8000000000:79:097:1004, 8000000000:90:242:0001, 8000000000:90:242:0029, 8000000000:90:242:0027, 8000000000:90:242:0031, 8000000000:90:242:0032.
Згідно з нормою ч. 4 ст. 107 КПК України, фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.
У судове засідання прокурор не з`явився, про місце і час розгляду клопотання повідомлений належним чином, через канцелярію суду подав заяву про розгляд клопотання у його відсутність, вимоги підтримує та просить задовольнити.
На підставі ч. 2 ст. 172 КПК України, клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.
Частиною 1 статті 172 КПК України передбачено окрім іншого, що неприбуття слідчого, прокурора у судове засідання не перешкоджає розгляду клопотання.
У відповідності до положень ст. 26 КПК України, сторони кримінального провадження є вільними у використанні своїх прав у межах та спосіб, передбачених цим Кодексом.
За таких обставин, приймаючи до уваги те, що слідчий суддя, зберігаючи об`єктивність та неупередженість, у порядку, передбаченому кримінальним процесуальним законодавством України, створив необхідні умови для реалізації особою, яка подала клопотання, її процесуальних прав на участь у розгляді цієї справи в суді, ураховуючи, що підстав для визнання явки сторони обвинувачення обов`язковою не має, вважаю за можливе розглянути клопотання у його відсутність.
Вивчивши клопотання, дослідивши його матеріали, слідчий суддя за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінивши кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення, приходить до наступного висновку.
Як вбачається з матеріалів клопотання, Першим слідчим відділом Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві, здійснюється досудове розслідування кримінального провадження за №62022100110000085 від 26.08.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 362 КК України.
Процесуальне керівництво у кримінальному провадженні здійснює група прокурорів Київської міської прокуратури.
Обгрунтовуючи клопотання прокурор зазначив наступне.
В ході досудового розслідування встановлено, що працівники відділу державного контролю за додержанням земельного законодавства та оперативного реагування управління з контролю за використанням та охороною земель ГУ Держгеокадастру у м. Києві, за попередньою змовою з окремими суб`єктами господарювання, приватними нотаріусами Київського міського нотаріального округу, сертифікованими інженерами з технічної інвентаризації об`єктів нерухомого майна, сертифікованими інженерами землевпорядниками з залученням громадян організували схему щодо незаконного отримання прав на земельні ділянки, шляхом складання та внесення до Реєстру будівельної діяльності щодо інформації про технічні інвентаризації Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва відомостей про неіснуючі об`єкти нерухомості, подальшої незаконної реєстрації прав власності на такі неіснуючі об`єкти в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, подальшого складання технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) навколо таких неіснуючих об`єктів нерухомості, та внесення відомостей до Державного земельного кадастру з присвоєнням кадастрових номерів земельним ділянкам, тобто несанкціоновані зміні інформації, яка обробляється в комп`ютерних мережах, вчиненій особами, які мають право доступу до неї, за попередньою змовою групою осіб.
Слідством встановлено, в 2021 році ФОП « ОСОБА_4 », ТОВ «Проекттехсервісбуд» та ФОП « ОСОБА_5 », у відповідності до договорів із ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 та ОСОБА_12 складено технічні паспорти на об`єкти нерухомого майна за адресами АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 . До вказаних технічних паспортів внесено недостовірні відомості про розташування за вказаними адресами будинків садибного типу побудованих до 1991 року, хоча насправді такі об`єкти нерухомості не існують. В подальшому складені технічні паспорти внесені до Реєстру будівельної діяльності щодо інформації про технічні інвентаризації Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.
Після виготовлення підроблених технічних паспортів, громадяни, які у відповідності до відомостей зазначених в таких техпаспортах як власники майна, звернулись до приватних нотаріусів КМНО ОСОБА_13 та ОСОБА_14 , які виконуючи функції державних реєстраторів, не маючи на це законних прав, на підставі заяв ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 та ОСОБА_12 внесли до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно відомості про право власності на садибні будинки за адресами АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 .
В подальшому, ФОП ОСОБА_15 », ФОП « ОСОБА_16 » та ПП «Фірма Інженер» на підставі підроблених технічних паспортів, та сформованих нотаріусами витягів з Реєстру прав власності, у відповідності до договорів із ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 та ОСОБА_12 склали технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) навколо таких неіснуючих об`єктів нерухомості, внісши до виготовленої документації недостовірні відомості, щодо розміщення на земельних ділянках нерухомого майна. Після виготовлення зазначеної технічної документації, вона була подана до ГУ Держгеокадастру у м. Києві, де така була внесена до Державного земельного кадастру, з присвоєнням земельним ділянкам кадастрових номерів 8000000000:90:125:0054, 8000000000:90:125:0039, 8000000000:90:125:0044, 8000000000:90:125:0063, 8000000000:90:125:0068, 8000000000:90:125:0069, 8000000000:90:125:0067 та зазначенням відомостей про власників земельних ділянок.
Зокрема приватним нотаріусом КМНО ОСОБА_13 22.06.2021 на підставі заяви ОСОБА_6 щодо проведення державної реєстрації прав на об`єкт нерухомого майна внесено відомості до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за адресою АДРЕСА_2 , на підставі заяви ОСОБА_7 щодо проведення державної реєстрації прав на об`єкт нерухомого майна внесено відомості до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за адресою АДРЕСА_2 та на підставі заяви ОСОБА_8 щодо проведення державної реєстрації прав на об`єкт нерухомого майна внесено відомості до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за адресою АДРЕСА_3 . Крім цього 09.11.2021 на підставі заяви ОСОБА_9 щодо проведення державної реєстрації прав на об`єкт нерухомого майна внесено відомості до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за адресою АДРЕСА_1 , на підставі заяви ОСОБА_10 щодо проведення державної реєстрації прав на об`єкт нерухомого майна внесено відомості до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за адресою АДРЕСА_1 , на підставі заяви ОСОБА_11 щодо проведення державної реєстрації прав на об`єкт нерухомого майна внесено відомості до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за адресою АДРЕСА_1 .
Серед іншого, підставами для внесення відомостей приватним нотаріусом КМНО ОСОБА_13 09.11.2021 до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно стали технічні паспорти на будинки садибного типу за адресами АДРЕСА_1 , АДРЕСА_4 та АДРЕСА_5 , а також довідки про технічні показники об`єкта та підтвердження поштової адреси, які складені та видані ФОП « ОСОБА_5 ». Підставами для внесення відомостей приватним нотаріусом КМНО ОСОБА_13 22.06.2021 до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно стали технічні паспорти на будинки садибного типу за адресами АДРЕСА_2 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , а також довідки про технічні показники на об`єкти нерухомого майна, які складені та видані БТІ ФОП « ОСОБА_4 ».
Одночасно, відповідно до матеріалів аерофотозйомки земельних ділянок за адресами АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , станом на 2014 рік та 2019 роки на них відсутні будь-які об`єкти нерухомого майна. За результатами проведення огляду місця події, на зазначених ділянках не виявлено будь-якого нерухомого майна.
У відповідності до інформації наданої КП КМР «КМ БТІ» за вказаними адресами не реєструвалось нерухоме майно.
Крім цього, в ході проведення досудового слідства у кримінальному провадженні №62022100110000085 від 26.08.2022, здійснено тимчасовий доступ до інформації ДП «НАІС» щодо реєстраційних дій приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_13 . За результатами проведеного аналізу встановлені факти можливого протиправного внесення відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна (далі Реєстр). Внесення відомостей до Реєстру здійснювалось в порядку передбаченому ч. 1 ст. 31 ЗУ «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», зокрема проведення державної реєстрації прав власності на індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, господарські (присадибні) будівлі і споруди, прибудови до них, що були закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 року та розташовані на територіях сільських, селищних, міських рад, якими відповідно до законодавства здійснювалося ведення погосподарського обліку, і щодо зазначених об`єктів нерухомості раніше не проводилася державна реєстрація прав власності.
Зокрема, в ході проведеного аналізу реєстраційних дій приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_13 , відомостей Реєстру та реєстраційних справ об`єктів, встановлені факти внесення відомостей до Реєстру, окрім як будинків за адресами АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , на підставі документів, які відповідно до ЗУ «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та постанови Кабміну №1127 «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» не надавали права проводити такого роду реєстраційні дії, щодо об`єктів нерухомості за адресами: АДРЕСА_6 , АДРЕСА_7 , АДРЕСА_8 , АДРЕСА_9 , АДРЕСА_10 , АДРЕСА_11 , АДРЕСА_8 , АДРЕСА_12 , АДРЕСА_6 , АДРЕСА_11 , АДРЕСА_13 , АДРЕСА_14 , АДРЕСА_15 , АДРЕСА_16 , АДРЕСА_17 , АДРЕСА_18 , АДРЕСА_19 , АДРЕСА_20 , АДРЕСА_21 , АДРЕСА_22 , АДРЕСА_17 , АДРЕСА_23 , АДРЕСА_24 , АДРЕСА_25 , АДРЕСА_9 , АДРЕСА_26 , АДРЕСА_22 , АДРЕСА_19 , АДРЕСА_27 , АДРЕСА_15 , АДРЕСА_17 , АДРЕСА_18 , АДРЕСА_28 , АДРЕСА_24 , АДРЕСА_9 , АДРЕСА_11 , АДРЕСА_28 , АДРЕСА_11 , АДРЕСА_12 , АДРЕСА_29 , АДРЕСА_27 , АДРЕСА_30 , АДРЕСА_19 , АДРЕСА_14 , АДРЕСА_29 , АДРЕСА_14 , АДРЕСА_31 , АДРЕСА_7 , АДРЕСА_6 , АДРЕСА_19 , АДРЕСА_10 , АДРЕСА_32 , АДРЕСА_33 , АДРЕСА_7 , АДРЕСА_7 , АДРЕСА_24 , АДРЕСА_34 , АДРЕСА_35 , АДРЕСА_36 , АДРЕСА_37 , АДРЕСА_38 , АДРЕСА_39 , АДРЕСА_40 , АДРЕСА_41 , АДРЕСА_42 .
Підставами внесення відомостей до Реєстру, згідно відомостей реєстраційних справ об`єктів, являлись технічні паспорти об`єктів зазначеного нерухомого майна та довідки про технічна показники об`єктів, які видавались:
ФОП « ОСОБА_5 » - АДРЕСА_6 замовник ОСОБА_17 , АДРЕСА_8 замовник ОСОБА_18 , АДРЕСА_10 замовник ОСОБА_18 , АДРЕСА_6 замовник ОСОБА_19 , АДРЕСА_14 замовник ОСОБА_20 , АДРЕСА_15 замовник ОСОБА_20 , АДРЕСА_16 замовник ОСОБА_21 , АДРЕСА_17 замовник ОСОБА_22 , АДРЕСА_18 замовник ОСОБА_22 , АДРЕСА_19 замовник ОСОБА_23 , АДРЕСА_20 замовник ОСОБА_24 , АДРЕСА_22 замовник ОСОБА_25 , АДРЕСА_17 замовник ОСОБА_26 , АДРЕСА_23 замовник ОСОБА_26 , АДРЕСА_27 замовник ОСОБА_27 , АДРЕСА_15 замовник ОСОБА_27 , АДРЕСА_17 замовник ОСОБА_28 , АДРЕСА_18 замовник ОСОБА_28 , АДРЕСА_24 замовник ОСОБА_29 , АДРЕСА_28 замовник ОСОБА_29 , АДРЕСА_11 замовник ОСОБА_30 , АДРЕСА_29 замовник ОСОБА_31 , АДРЕСА_27 замовник ОСОБА_32 , АДРЕСА_30 замовник ОСОБА_32 , АДРЕСА_19 замовник ОСОБА_33 , АДРЕСА_14 замовник ОСОБА_34 , АДРЕСА_29 замовник ОСОБА_34 , АДРЕСА_14 замовник ОСОБА_35 , АДРЕСА_31 замовник ОСОБА_35 , АДРЕСА_6 замовник ОСОБА_36 , АДРЕСА_19 замовник ОСОБА_36 ;
ТОВ «Білд-Інвест Групп» код ЄДРПОУ 43430088 - м. Київ вул. Дежнєва, буд. 30-А замовник ОСОБА_37 , АДРЕСА_7 замовник ОСОБА_38 , АДРЕСА_25 замовник ОСОБА_37 , АДРЕСА_9 замовник ОСОБА_18 , АДРЕСА_9 замовник ОСОБА_29 , АДРЕСА_9 замовник ОСОБА_37 , АДРЕСА_11 замовник ОСОБА_39 , АДРЕСА_11 замовник ОСОБА_18 , АДРЕСА_11 замовник ОСОБА_29 , АДРЕСА_7 замовник ОСОБА_22 , АДРЕСА_7 замовник ОСОБА_40 , АДРЕСА_24 замовник ОСОБА_23 , АДРЕСА_34 замовник ОСОБА_28 , АДРЕСА_35 замовник ОСОБА_33 ;
ТОВ «БТІ Плюс» код ЄДРПОУ 38656705 - м. Київ вул. Джерельна (Дарницький р-н), буд. 61 замовник ОСОБА_41 , АДРЕСА_10 замовник ОСОБА_42 , АДРЕСА_21 замовник ОСОБА_24 , АДРЕСА_19 замовник ОСОБА_43 , АДРЕСА_36 замовник ОСОБА_44 , АДРЕСА_37 замовник ОСОБА_45 , АДРЕСА_38 замовник ОСОБА_46 , АДРЕСА_39 замовник ОСОБА_47 , АДРЕСА_40 замовник ОСОБА_22 , АДРЕСА_41 замовник ОСОБА_23 , АДРЕСА_42 замовник ОСОБА_28 ;
ФОП « ОСОБА_48 » - АДРЕСА_33 замовник ОСОБА_49 ;
ФОП « ОСОБА_4 » - АДРЕСА_12 замовник ОСОБА_50 , АДРЕСА_12 замовник ОСОБА_51 , АДРЕСА_26 замовник ОСОБА_52 ;
ТОВ «Ніка ЛТД» код ЄДРПОУ 16399950 - м. Київ вул. Новопирогівська, буд. 1-А замовник ОСОБА_53 , АДРЕСА_32 замовник ОСОБА_54 ;
ТОВ «Проекттехсервісгруп» код ЄДРПОУ 41515578 - м. Київ вул. Цілинна, буд. 32-А замовник ОСОБА_55 .
В свою чергу, згідно інформаційних довідок КП КМР «КМ БТІ», які містяться в реєстраційних справах зазначених об`єктів нерухомого майна, та які видані на запити приватного нотаріуса КМНО ОСОБА_13 , вказано, що такі житлові будинки, згідно з даними реєстрових книг, на праві власності не зареєстровані.
Крім цього, згідно матеріалів реєстраційних справ, в таких відсутні документи, що посвідчували речові права на земельні ділянки під такими об`єктами, що є порушенням п. 2 ч. 1 ст. 31 ЗУ «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
У відповідності до оперативних матеріалів, причетними до організації вчинення зазначеного правопорушення можуть бути громадяни України, які пов`язані між собою родинними зв`язками: ОСОБА_56 (чоловік), ОСОБА_57 (дружина), ОСОБА_58 (батько), ОСОБА_32 (мати), ОСОБА_59 (брат), ОСОБА_60 (сестра), ОСОБА_44 (чоловік), ОСОБА_61 (дружина), ОСОБА_62 . Вказані вище особи можуть зберігати за адресами проживання документи в яких містяться відомості щодо підстав та обставин проведення реєстраційних дій у реєстрі речових прав на нерухоме майно про яке йдеться в кримінальному провадженні.
Слідством встановлено, що сертифікованими інженерами землевпорядниками складено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) навколо вказаних вище неіснуючих об`єктів нерухомості, внісши до виготовленої документації недостовірні відомості, щодо розміщення на земельних ділянках нерухомого майна. Після виготовлення зазначеної технічної документації, вона була подана до органів Держгеокадастру, де така була внесена до Державного земельного кадастру, з присвоєнням земельним ділянкам кадастрових номерів. Зокрема:
- земельній ділянці за адресою АДРЕСА_2 присвоєно кадастровий номер 8000000000:90:125:0039;
- земельній ділянці за адресою АДРЕСА_2 присвоєно кадастровий номер 8000000000:90:125:0044;
- земельній ділянці за адресою АДРЕСА_1 присвоєно кадастровий номер 8000000000:90:125:0054;
- земельній ділянці за адресою АДРЕСА_3 присвоєно кадастровий номер 8000000000:90:125:0063;
- земельній ділянці за адресою АДРЕСА_1 присвоєно кадастровий номер 8000000000:90:125:0069;
- земельній ділянці за адресою АДРЕСА_1 присвоєно кадастровий номер 8000000000:90:125:0068;
- земельній ділянці за адресою АДРЕСА_1 присвоєно кадастровий номер 8000000000:90:125:0067;
- земельній ділянці за адресою АДРЕСА_7 присвоєно кадастровий номер 8000000000:90:020:0016;
- земельній ділянці за адресою АДРЕСА_7 присвоєно кадастровий номер 8000000000:90:020:0013;
- земельній ділянці за адресою АДРЕСА_24 присвоєно кадастровий номер 8000000000:90:020:0011;
- земельній ділянці за адресою АДРЕСА_34 присвоєно кадастровий номер 8000000000:90:020:0022;
- земельній ділянці за адресою АДРЕСА_35 присвоєно кадастровий номер 8000000000:90:020:0021;
- земельній ділянці за адресою АДРЕСА_17 присвоєно кадастровий номер 8000000000:75:139:0007;
- земельній ділянці за адресою АДРЕСА_17 присвоєно кадастровий номер 8000000000:75:139:0005;
- земельній ділянці за адресою АДРЕСА_17 присвоєно кадастровий номер 8000000000:75:139:0006;
- земельній ділянці за адресою АДРЕСА_25 присвоєно кадастровий номер 8000000000:90:051:0015;
- земельній ділянці за адресою АДРЕСА_36 присвоєно кадастровий номер 8000000000:90:024:0013;
- земельній ділянці за адресою АДРЕСА_37 присвоєно кадастровий номер 8000000000:90:024:0006;
- земельній ділянці за адресою АДРЕСА_38 присвоєно кадастровий номер 8000000000:90:024:0544;
- земельній ділянці за адресою АДРЕСА_39 присвоєно кадастровий номер 8000000000:90:024:0008;
- земельній ділянці за адресою АДРЕСА_40 присвоєно кадастровий номер 8000000000:90:024:0011;
- земельній ділянці за адресою АДРЕСА_41 присвоєно кадастровий номер 8000000000:90:024:0010;
- земельній ділянці за адресою АДРЕСА_42 присвоєно кадастровий номер 8000000000:90:024:0014;
- земельній ділянці за адресою АДРЕСА_43 присвоєно кадастровий номер 8000000000:79:097:1004;
- земельній ділянці за адресою АДРЕСА_44 присвоєно кадастровий номер 8000000000:90:242:0001;
- земельній ділянці за адресою АДРЕСА_45 присвоєно кадастровий номер 8000000000:90:242:0029;
- земельній ділянці за адресою АДРЕСА_46 присвоєно кадастровий номер 8000000000:90:242:0027;
- земельній ділянці за адресою АДРЕСА_47 присвоєно кадастровий номер 8000000000:90:242:0031;
- земельній ділянці за адресою АДРЕСА_48 присвоєно кадастровий номер 8000000000:90:242:0032.
Водночас, указані дії вчинено в тому числі працівниками відділу державного контролю за додержанням земельного законодавства та оперативного реагування управління з контролю за використанням та охороною земель ІНФОРМАЦІЯ_1 , які за грошову винагороду організовували виготовлення підробленої технічної документації на земельні ділянки.
Таким чином, у діях вказаних вище осіб вбачаються ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 362 КК України.
Допитані в якості свідків ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_15 підтвердили факти виготовлення та видачі завідомо підроблених документів за грошову винагороду, та з даного приводу на даний час вироками судів визнані винними у вчиненні кримінальних правопорушень.
Відповідно до ч. 1 ст. 31 ЗУ «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» для проведення державної реєстрації прав власності на індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, господарські (присадибні) будівлі і споруди, прибудови до них, що були закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 року та розташовані на територіях сільських, селищних, міських рад, якими відповідно до законодавства здійснювалося ведення по господарського обліку, і щодо зазначених об`єктів нерухомості раніше не проводилася державна реєстрація прав власності, подаються в тому числі документ, що посвідчує речове право на земельну ділянку під таким об`єктом, крім випадку, коли таке речове право зареєстровано в Державному реєстрі прав.
При цьому, згідно витягів з Державного реєстру прав, такі не зареєстровані на вказані земельні ділянки.
Зважаючи на вищевикладене, слідчим у кримінальному провадженні винесено постанову про визнання речовим доказом земельних ділянок з кадастровими номерами 8000000000:90:125:0054, 8000000000:90:125:0039, 8000000000:90:125:0044, 8000000000:90:125:0063, 8000000000:90:125:0068, 8000000000:90:125:0069, 8000000000:90:125:0067, 8000000000:90:020:0016, 8000000000:90:020:0013, 8000000000:90:020:0011, 8000000000:90:020:0022, 8000000000:90:020:0021, 8000000000:75:139:0007, 8000000000:75:139:0005, 8000000000:75:139:0006, 8000000000:90:051:0015, 8000000000:90:024:0013, 8000000000:90:024:0006, 8000000000:90:024:0544, 8000000000:90:024:0008, 8000000000:90:024:0011, 8000000000:90:024:0010, 8000000000:90:024:0014, 8000000000:79:097:1004, 8000000000:90:242:0001, 8000000000:90:242:0029, 8000000000:90:242:0027, 8000000000:90:242:0031, 8000000000:90:242:0032.
Таким чином, з метою забезпечення збереження речового доказу, а також з метою недопущення, в подальшому, можливого відчуження або ж передачі права користування зазначених земельних ділянок на користь третіх осіб та їх незаконного використання, запобігання можливості їх подальшого пошкодження, псування, знищення, перетворення, сторона обвинувачення вважає, що є достатні підстави для накладення арешту на вищевказані земельні ділянки, відомості щодо права власності на які не внесенні до Державного реєстру прав.
Відповідно до ч.5 ст.9 КПК України, кримінальне процесуальне законодавство України застосовується з урахуванням практики Європейського суду з прав людини, а саме у рішенні по справі «Жушман проти України» зазначається - «Кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності».
Європейський суд з прав людини через призму своїх рішень неодноразово акцентував увагу на тому, що володіння майном повинно бути законним (див. рішення у справі "Іатрідіс проти Греції" [ВП], заява N 31107/96, п. 58, ECHR 1999-ІІ). Вимога щодо законності у розумінні Конвенції вимагає дотримання відповідних положень національного законодавства та відповідності принципові верховенства права, що включає свободу від свавілля (див. рішення у справі "Антріш проти Франції", від 22 вересня 1994 року, Series А N 296-А, п. 42, та "Кушоглу проти Болгарії", заява N 48191/99, пп. 49 - 62, від 10 травня 2007 року). Будь-яке втручання державного органу у право на мирне володіння майном повинно забезпечити "справедливий баланс" між загальним інтересом суспільства та вимогами захисту основоположних прав конкретної особи. Необхідність досягнення такого балансу відображена в цілому в структурі статті 1 Першого протоколу. Необхідного балансу не вдасться досягти, якщо на відповідну особу буде покладено індивідуальний та надмірний тягар (див., серед інших джерел, рішення від 23 вересня 1982 року у справі "Спорронг та Льонрот проти Швеції", пп. 69 і 73, Series А N 52). Іншими словами, має існувати обгрунтоване пропорційне співвідношення між засобами, які застосовуються, та метою, яку прагнуть досягти (див., наприклад, рішення від 21 лютого 1986 року у справі "Джеймс та інші проти Сполученого Королівства", п. 50, Series А N 98).
Статтею 170 КПК України передбачено, що арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення збереження речових доказів.
Крім того, у випадку, передбаченому ч. 3 ст. 170 КПК України арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у ст. 98 цього Кодексу.
Відповідно до ст. 98 КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій та набуті кримінально протиправним шляхом.
Згідно ч 10 ст. 170 КПК України арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.
Так, слідчим суддею встановлено, що майно, на арешті якого наполягає сторона обвинувачення, відповідає критеріям визначеним ст. 98 КПК України, а тому за викладених обставин, враховуючи правове обґрунтування клопотання, яке відповідає положенням ст. ст. 170-173 КПК України, приходжу до переконання, що клопотання прокурора про накладення арешту на майно підлягає задоволенню з метою збереження речових доказів, задля забезпечення дієвості та об`єктивності розслідування у вказаному кримінальному провадженні.
Приходячи до такого висновку, слідчий суддя враховує й те, що в даному випадку обмеження права власності є розумним і співрозмірним завданням кримінального провадження та обставини кримінального провадження станом на час прийняття рішення вимагають вжиття такого методу державного регулювання як накладення арешту. При цьому, доказів негативних наслідків від застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження слідчим суддею не встановлено.
На підставі викладеного і керуючись ст. ст. 107, 117, 131, 132, 171-173, 309 КПК України, слідчий суддя,
УХВАЛИВ:
Клопотання задовольнити.
Накласти арешт із забороною розпорядження, використання, проведення будівельних робіт на земельні ділянки з кадастровими номерами 8000000000:90:020:0016, 8000000000:90:020:0013, 8000000000:90:020:0011, 8000000000:90:020:0022, 8000000000:90:020:0021, 8000000000:75:139:0007, 8000000000:75:139:0005, 8000000000:75:139:0006, 8000000000:90:051:0015, 8000000000:90:024:0013, 8000000000:90:024:0006, 8000000000:90:024:0544, 8000000000:90:024:0008, 8000000000:90:024:0011, 8000000000:90:024:0010, 8000000000:90:024:0014, 8000000000:79:097:1004, 8000000000:90:242:0001, 8000000000:90:242:0029, 8000000000:90:242:0027, 8000000000:90:242:0031, 8000000000:90:242:0032.
Заборонити будь-яким суб`єктам державної реєстрації прав, визначених Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», зокрема державним реєстраторам прав на нерухоме майно та органам державної реєстрації прав (в тому числі Міністерству юстиції України (ідентифікаційний код юридичної особи 00015622) та його територіальним органам, ДП Національні інформаційні системи (ідентифікаційний код юридичної особи 39787008) виконавчим органам сільських, селищних та міських рад, Київській, Севастопольській, міським, районним, районним у містах Києві і Севастополі державним адміністраціям, акредитованим суб`єктам, нотаріусам (державним та/або приватним), іншим особам та органам, які виконують функції державного реєстратора прав на нерухоме майно відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень») вчиняти будь-які реєстраційні дії, перелік яких міститься в Законі України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», спрямовані на зміну, виникнення, перехід, припинення прав власності, реєстрацію обтяжень та арештів, реєструвати заяви в Єдиному державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень в тому числі, але не обмежуючись, державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень на нерухоме майно, скасування державної реєстрації речових прав та їх обтяжень на нерухоме майно, відкриття та/або закриття розділів в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, а також вносити до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно записи про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень, записи про скасування державної реєстрації речових прав та їх обтяжень, зміни до таких записів щодо земельних ділянок із кадастровими номерами 8000000000:90:020:0016, 8000000000:90:020:0013, 8000000000:90:020:0011, 8000000000:90:020:0022, 8000000000:90:020:0021, 8000000000:75:139:0007, 8000000000:75:139:0005, 8000000000:75:139:0006, 8000000000:90:051:0015, 8000000000:90:024:0013, 8000000000:90:024:0006, 8000000000:90:024:0544, 8000000000:90:024:0008, 8000000000:90:024:0011, 8000000000:90:024:0010, 8000000000:90:024:0014, 8000000000:79:097:1004, 8000000000:90:242:0001, 8000000000:90:242:0029, 8000000000:90:242:0027, 8000000000:90:242:0031, 8000000000:90:242:0032.
Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню.
Зобов`язати слідчого/прокурора у кримінальному провадженні передати ухвалу особі, на майно якої накладено арешт.
Підозрюваний, його захисник, інший власник або володілець майна, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково.
Ухвала про накладення арешту може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом 5 днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 05.05.2023 |
Оприлюднено | 18.05.2023 |
Номер документу | 110854230 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Литвинова І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні