Рішення
від 16.05.2023 по справі 340/1928/23
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 травня 2023 року справа № 340/1928/23

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Брегея Р.І., розглянувши у м.Кропивницький в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін (у порядку письмового провадження) адміністративний позов депутата Кіровоградської обласної ради ОСОБА_1 до Комунального некомерційного підприємства «Устинівська лікарня» Устинівської селищної ради (далі Лікарня) про визнання бездіяльності протиправною і зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду зі заявою до Лікарні про визнання бездіяльності протиправною щодо надання у виді таблиці публічної інформації про заробітну плату (і стан розрахунку) усіх працівників і копії наказів про нарахування надбавок, премій та інших виплат за період з грудня 2021 року по грудень 2022 року.

Водночас просив суд зобов`язати відповідача надати інформацію.

Зазначив, що Лікарня протиправно відмовила у наданні інформації, спотворивши розуміння норм законодавства, яке регулює спірні правовідносини.

Лікарня не надала відзиву на позов, хоча про відкриття провадження у справі повідомлена належним чином (а.с.27).

14 квітня 2023 року судом відкрито спрощене позовне провадження без виклику сторін у порядку припису пункту 1 частини 1 статті 263 КАС України. (а.с.20-21).

Суд, дослідивши матеріали справи, зробив висновок про задоволення позову з таких підстав.

Встановлені судом факти і обставини, що стали підставами звернення до суду.

Так, ОСОБА_1 обраний депутатом Кіровоградської обласної ради 8 скликання (а.с.11).

29 січня 2023 року позивач звернувся (депутатське звернення) до Лікарні з вимогою про надання у виді таблиці публічної інформації про заробітну плату (і стан розрахунку) усіх працівників і копії наказів про нарахування надбавок, премій та інших виплат за період з грудня 2021 року по грудень 2022 року (а.с.12.).

05 квітня 2023 року відповідач відмовив у наданні інформації (а.с.14-16).

Підстави відсутнє пояснення щодо мети отримання і використання інформації у депутатській діяльності; надання інформації у період дії воєнного стану може завдати шкоди інтересам національної безпеки і оборони держави, оскільки мова йде про лікарів та медичний персонал, а бойові дії відбуваються у сусідній області (Миколаївська область); працівники лікарні не надали згоди на надання інформації щодо себе; відсутній суспільний інтерес, а ризик завдання шкоди державі і окремим громадянам змушує обмежити доступ до інформації.

Юридична оцінка, встановлених судом, фактів і обставин справи.

Перш за все, з 24 лютого 2022 року на території України введено в дію воєнний стан (загальновідомий факт).

Приписами частини 1 статті 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» (далі Закон) встановлено, що публічна інформація це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

Позивач не ставить питання про визнання бездіяльності в частині порушення строків надання відповіді, оскільки, на його погляд, її не надали.

Юрисдикція Кіровоградської обласної ради поширюється на всю область, а Лікарня фінансується за рахунок коштів місцевого бюджету територіальної громади цієї ж області.

Приписами пункту 1 частини 2 статті 11 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» (далі Закон 2) встановлено, що при здійсненні депутатських повноважень депутат місцевої ради має також право на депутатське звернення.

Приписами частини 1 статті 13 Закону 2 визначено, що депутатське звернення викладена в письмовій формі вимога депутата місцевої ради з питань, пов`язаних з його депутатською діяльністю, до місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб, а також керівників правоохоронних та контролюючих органів, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, розташованих на території відповідної ради, здійснити певні дії, вжити заходів чи дати офіційне роз`яснення з питань, віднесених до їх компетенції.

Отже, позивач наділений повноваженням стосовно надіслання депутатського запиту щодо надання публічної інформації про діяльність комунального підприємства на території Кіровоградської області.

Приписами частини 2 статті 14 Закону 2 передбачено, шо посадові особи місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, керівники підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, розташованих на території відповідної ради, на звернення депутата місцевої ради надають йому довідкові матеріали та іншу інформацію, необхідні для здійснення депутатських повноважень.

Закон 2 не зобов`язує депутата у зверненні про надання публічної інформації пояснювати кінцеву мету її використання.

Приписами частини 5 статті 6 Закону встановлено, що не може бути обмежено доступ до інформації про складання, розгляд і затвердження бюджетів, кошторисів розпорядників бюджетних коштів та плани використання бюджетних коштів одержувачів бюджетних коштів, а також їх виконання за розписами, бюджетними програмами та видатками (крім таємних видатків відповідно до статті 31 Бюджетного кодексу України), взяття розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів бюджетних зобов`язань або здійснення розпорядження бюджетними коштами у будь-який інший спосіб, планування, формування, здійснення та виконання закупівлі товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти, у тому числі оборонних закупівель (крім випадків, якщо окрема інформація про закупівлі товарів, робіт і послуг становить державну таємницю відповідно до Закону України «Про державну таємницю»), володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно (крім випадків, передбачених частиною другою статті 23 Закону України «Про основи національного спротиву»).

Отже, не може бути обмежена інформація про володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно.

Працівники Лікарні (комунальне підприємство) отримують заробітну плату, витрати на яку фінансуються з місцевого бюджету.

Підсумовуючи, суд зробив висновок, що доступ до публічної інформації, яку прагнув отримати позивач, не міг бути обмежений.

Тому відповідач протиправно не надав публічну інформацію.

Таким чином позов належить задовільнити.

Приписами частини 2 статті 371 КАС України передбачено, що негайно також виконуються рішення суду, прийняті в адміністративних справах, визначених пунктами 1, 5 частини першої статті 263, пунктами 1-4 частини першої статті 283 цього Кодексу.

Приписами пункту 1 частини 1 статті 263 КАС України встановлено, що суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо оскарження бездіяльності суб`єкта владних повноважень або розпорядника інформації щодо розгляду звернення або запиту на інформацію.

Судові витрати складаються зі сплати судового збору у сумі 1073,60 грн (а.с.8).

Суд розподіляє їх відповідно до приписів статті 139 КАС України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.139, 243-246, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Задовільнити позов.

Визнати протиправною бездіяльність Комунального некомерційного підприємства «Устинівська лікарня» Устинівської селищної ради у надані публічної інформації на депутатське звернення депутата Кіровоградської обласної ради Міщенка Валерія Петровича від 29 січня 2023 року.

Зобов`язати Комунальне некомерційне підприємство «Устинівська лікарня» Устинівської селищної ради надати публічну інформацію на депутатське звернення депутата Кіровоградської обласної ради Міщенка Валерія Петровича від 29 січня 2023 року.

Стягнути з Комунального некомерційного підприємства «Устинівська лікарня» Устинівської селищної ради на користь ОСОБА_1 судові витрати у сумі 1073,60 грн.

Допустити негайне виконання рішення суду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду в апеляційному окрузі, що включає Дніпропетровську, Запорізьку та Кіровоградську області, протягом тридцяти днів з дня його складення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Р.І. БРЕГЕЙ

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.05.2023
Оприлюднено18.05.2023
Номер документу110888082
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів

Судовий реєстр по справі —340/1928/23

Рішення від 16.05.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. БРЕГЕЙ

Ухвала від 14.04.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. БРЕГЕЙ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні