Ухвала
від 11.05.2023 по справі 580/1353/23
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про зупинення провадження в адміністративній справі

11 травня 2023 року Справа № 580/1353/23

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Рідзеля О.А.,

за участю:

секретаря судового засідання Мельникової О.М.,

представника позивача адвоката Ніколаєва О.В. (за ордером),

представника відповідача Білоуса В.Ю. (у порядку самопредставництва),

розглянивши в залі суду у підготовчому засідання за правилами загального позовного провадження клопотання про зупинення провадження в адміністративній справі за позовом приватного акціонерного товариства Ватутінський комбінат вогнетривів до Головного управління ДПС у Черкаській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

24.02.2022 у Черкаський окружний адміністративний суд надійшов позов приватного акціонерного товариства Ватутінський комбінат вогнетривів (далі позивач) до Головного управління ДПС у Черкаській області (далі відповідач), в якому позивач просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 07.02.2023 №981/23-00-07-05-01, №992/23-00-07-05-01 та №993/23-00-07-05-01.

Ухвалою суду від 01.03.2023 відкрито провадження у справі, вирішено її розгляд здійснювати за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.

11.05.2023 відповідач подав суду клопотання, в якому просить зупинити провадження у справі до набрання законної сили рішеннями Черкаського окружного адміністративного суду в адміністративних справах №580/2055/23 та №580/2971/23.

В обґрунтування зазначив, що у вказаній справі оскаржуються податкові повідомлення-рішення, винесені згідно з висновками акту перевірки дотримання позивачем вимог податкового законодавства про завищення від`ємного значення ПДВ під час декларування ПДВ за жовтень 2022 року. Залишок такого від`ємного значення перенесений платником у декларацію за жовтень 2022 року з попередніх звітних періодів, зокрема, за серпень та вересень 2022 року, та включений до заяв про відшкодування ПДВ у цих періодах, що відкоригований податковими повідомленнями-рішеннями, які є предметом справ №580/2055/23 та №580/2971/23. Тому до набрання законної сили рішеннями судів у вказаних справах неможливо об`єктивно вирішити цей спір.

11.05.2023 представник відповідача подав суду заперечення на клопотання про зупинення провадження, яке мотивоване тим, що предметом доказування у цій справі є обставина обов`язку позивач внесення змін в декларацію за жовтень 2022 року у разі незгоди з рішеннями податкового органу щодо зменшення бюджетного відшкодування ПДВ за попередні періоди. Отже, рішення у справах №580/2055/23 та №580/2971/23 не впливають на вирішення цього спору.

У підготовчому засіданні 11.05.2023 представники сторін підтримали правові позиції щодо клопотання.

Заслухавши пояснення учасників справи, перевіривши матеріали справи, суд вирішив зупинити провадження, з огляду на таке.

Суд встановив, що предмет спору у справі, що розглядається стосується правовідносин, які виникли в результаті податкової перевірки, щодо правильності декларування позивачем за жовтень 2022 року від`ємного значення ПДВ, у т.ч. заявленого до відшкодування.

Спірними ППР від 07.02.2023 №981/23-00-07-05-01 збільшено позивачу суму бюджетного зобов`язання з ПДВ на 63705,00 грн., ППР №992/23-00-07-05-01 зменшено суму бюджетного відшкодування на 1137845,00 грн., ППР №993/23-00-07-05-01 зменшено від`ємне значення ПДВ на 775213,00 грн.

Вказані донарахування здійснені у зв`язку з допущенням позивачем порушення при складання декларацій з ПДВ за серпень, вересень 2022 року, що вплинуло на формування рядків 16, 16.1, 17 декларації за жовтень 2022 року.

Суд врахував, що податкові зобов`язання позивача з ПДВ за серпень, вересень 2022 року є предметом розгляду у справах №580/2055/23, де предметом є ППР від 07.12.2022 №7021/23-00-07-05-01, №7022/23-00-07-05-01 та №580/2971/23, де предметом є ППР від 10.01.2023 № 258/23-00-07-05-01 та № 262/23-00-07-05-01.

При цьому обставини спору у справі, що розглядається (№580/1353/23) та справах №580/2055/23, №580/2971/23 пов`язані щодо сум коштів безтоварних, на думку відповідача, операцій, які одночасно враховані актах перевірок.

Оскільки податковий кредит, задекларований позивачем за серпень вересень 2022 року, частково перенесений у звітність за жовтень 2022 року, правова оцінка у справах №580/2055/23, №580/2971/23 впливає на судову оцінку частини позовних вимог у цій справі.

Так, відповідно до п.200.1 ст.200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

При від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума згідно з п.200.4 ПК України:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на відповідний рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Відповідно до п.200.7 вказаної статті ПК України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

Абзац перший п.200-1.6 ст.200-1 ПК України встановлює, що за підсумками звітного податкового періоду, відповідно до задекларованих в податковій декларації результатів, а також у разі подання уточнюючих розрахунків до податкової декларації, платником проводиться розрахунок з бюджетом у порядку, визначеному статтями 200 та 209 цього Кодексу.

Зазначене не спростовує твердження позивача про необхідність надання оцінки його доводам про факт подвійного притягнення спірними ППР до відповідальності за одні і ті ж порушення та підтверджує необхідність отримання судової оцінки дотримання позивачем податкового законодавств у справах №580/2055/23, №580/2971/23.

Тому суд дійшов висновку про обґрунтованість твердження відповідача, що до дати набрання законної сили рішенням суду у справах №580/2055/23, №580/2971/23 повно та об`єктивно вирішити спір неможливо.

Відповідно до ч.4 ст.78 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Суд врахував, що зупинення провадження можливе за наявності обставин, що перешкоджають або унеможливлюють вирішення спору з дотриманням встановлених принципів адміністративного судочинства.

Так, частиною 1 ст.236 КАС України визначено вичерпний перелік підстав, за наявності яких суд зобов`язаний зупинити провадження у адміністративній справі. Зокрема, п.3 ч.1 ст.236 КАС України встановлено, що суд зупиняє провадження у справі в разі об`єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного провадження, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі.

У зв`язку з цим, суд дійшов висновку зупинити провадження у справі до набрання законної сили рішеннями Черкаського окружного адміністративного суду в адміністративних справах №580/2055/23 та №580/2971/23.

Керуючись ст. ст. 2-20, 44-45, 183, 236, 243, 248, 294 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

1. Клопотання Головного управління ДПС у Черкаській області від 10.05.2023 (вх. від 11.05.2023 №18347/23) про зупинення провадження задовольнити повністю.

Зупинити провадження в адміністративній справі №580/1353/23 до часу набрання законної сили рішеннями Черкаського окружного адміністративного суду в адміністративних справах №580/2055/23 та №580/2971/23.

2. Копію ухвали направити учасникам справи.

3. Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом 15 днів з моменту її складення до Шостого апеляційного адміністративного суду.

Суддя Олексій РІДЗЕЛЬ

Ухвала складена у повному обсязі 16.05.2023.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.05.2023
Оприлюднено18.05.2023
Номер документу110890889
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —580/1353/23

Рішення від 16.05.2025

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Олексій РІДЗЕЛЬ

Ухвала від 28.04.2025

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Олексій РІДЗЕЛЬ

Ухвала від 16.04.2025

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Олексій РІДЗЕЛЬ

Ухвала від 02.04.2025

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Олексій РІДЗЕЛЬ

Ухвала від 11.05.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Олексій РІДЗЕЛЬ

Ухвала від 01.03.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Олексій РІДЗЕЛЬ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні