Придніпровський районний суд м.Черкаси
Справа № 711/2968/23
Номер провадження 1-кс/711/898/23
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 травня 2023 року м.Черкаси
Слідчий суддя Придніпровського районного суду м. Черкаси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні в приміщенні суду клопотання старшого слідчого СУ ГУ Національної поліції в Черкаській області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю у кримінальному №12022250000000154 від 13 червня 2022 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.110-2 КК України,-
ВСТАНОВИВ:
Старший слідчий СУ ГУ Національної поліції в Черкаській області ОСОБА_3 , звернулася до слідчого судді із клопотанням в якому просить надати доступ до документів, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .
Своє клопотання мотивує тим, що СУ ГУНП в Черкаській області проводиться досудове розслідування по кримінальному провадженню №12022250000000154 від 13.06.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.110-2 КК України.
Підставою внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань слугували матеріали УСР в Черкаській області ДСР Національної поліції України, щодо можливого розкрадання бюджетних коштів службовими особами низки суб`єктів господарської діяльності, з залученням до своєї протиправної схеми службових осіб органів державної влади, а також здійснення фінансової діяльності на території України низки суб`єктів господарської діяльності, які забезпечують фінансування дій спрямованих на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України.
В ході проведення оперативно-розшукових заходів встановлено, що на території Черкаської області проводить свою господарську діяльність ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ), а саме: АДРЕСА_2 , основний вид діяльності: 49.41 - Вантажний автомобільний транспорт, 52.10 - Складське господарство, 68.20 - Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна. Встановлено, що 50 % статутного капіталу (в розмірі 987 500 грн.) вищевказаного суб`єкта господарської діяльності, через російську компанію ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ОКПО НОМЕР_3 , ИНН НОМЕР_4 ), зареєстрованої в АДРЕСА_3 , володіють: ОСОБА_4 , 1993 р.н. та ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , які зареєстровані за адресою: росія, АДРЕСА_3 та є доньками кінцевого бенефіціарного власника ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » - ОСОБА_6 , зареєстрованого росія, АДРЕСА_3 .
На території російської федерації ОСОБА_6 є власником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » ідентифікаційний номер платника податків НОМЕР_5 , АДРЕСА_3 , яке в свою чергу здійснювало поставки товарів за державні кошти органам влади росії, в тому числі федеральній державній бюджетній установі «Комбінат харчування « ІНФОРМАЦІЯ_6 », яке є підвідомчою установою федерального органу виконавчої влади росії « ІНФОРМАЦІЯ_7 », яке напряму підпорядковане президенту російської федерації, на загальну суму 5 149 889,94 рублів, при цьому федеральне державне бюджетне підприємство Управління справами президента росії з 03.03.2022 включений в санкційні списки США.
Також в ході аналізу інформації з відкритих джерел встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » отримало в 2021 році виручку в розмірі 1,4 мільярдів рублів та дохід в розмірі 155,9 мільйоні рублів, з яких сплатило податки до росії.
Окрім цього ОСОБА_6 є засновником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » ідентифікаційний номер платника податків НОМЕР_6 , росія, АДРЕСА_4 , яке здійсню оптову торгівлю машинами, обладнанням та інструментами для селянського господарства. в ході аналізу інформації з відкритих джерел встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » отримало в 2021 році виручку в розмірі 88,2 мільйона рублів та дохід в розмірі 13,1 мільйоні рублів, з яких сплатило податки до росії.
Враховуючи вищевикладене, в органу досудового розслідування існують достатні підстави вважати, що з території України виводились та на даний час можуть незаконно виводитись кошти до Російської Федерації, що може забезпечувати фінансування дій спрямованих на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України.
Так, на виконання рішення Ради національної безпеки і оборони України від 24.02.2022 Про введення в дію плану оборони України та Зведеного плану територіальної оборони України, уведеного в дію Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 70/2022, Головним слідчим управлінням Національної поліції України в межах компетенції здійснюється комплекс заходів, передбачених планом оборони України, за сценарієм першим - Ескалація Російською Федерацією збройної агресії проти України, збройна агресія з боку інших держав або коаліцій держав повномасштабне застосування воєнної сили проти України шляхом проведення військових операцій з рішучими цілями, що може супроводжуватись інформаційними кампаніями, інформаційно-психологічними операціями, кіберопераціями та спеціальними операціями проти України, а також блокадою її портів, узбережжя, повітряного простору.
На теперішній час, в умовах запровадженого Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64 воєнного стану в Україні, відбувається надзвичайна ситуація в економіці держави, у зв`язку з чим вживаються необхідні заходи, направлені на встановлення фізичних та юридичних осіб проросійської спрямованості, які своїми діями можуть спричинити шкоду національній безпеці України та здійснювати дії, направлені на збір і передачу представникам країни - агресора охоронювану законом інформацію, а також здійснювати фінансування проросійсько-налаштованих організацій в момент дії військового положення.
Відповідно до Закону України «Про основні засади примусового вилучення в Україні об`єктів права власності російської федерації та її резидентів», мета полягає у захисті суверенітету і територіальної цілісності України, національних інтересів, національної безпеки, забезпечення її економічної самостійності, прав, свобод та законних інтересів громадян України, суспільства та держави, враховуючи повномасштабну агресивну війну, яку Російська Федерація розв`язала і веде проти України та українського народу з порушенням норм міжнародного права, вчиняючи злочини проти людства, виходячи з положень Конституції України, Декларації про державний суверенітет України та загальновизнаних міжнародних норм і правил, зокрема щодо суверенного права України на захист, враховуючи Указ Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затверджений Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, з урахуванням потреби невідкладного та ефективного реагування на наявні загрози національним інтересам України, враховуючи положення IV Гаазької конвенції про закони і звичаї війни на суходолі та додатка до неї: Положення про закони і звичаї війни на суходолі від 18 жовтня 1907 року, Верховна Рада України прийняла цей Закон, який визначає правові засади примусового вилучення з мотивів суспільної необхідності (включаючи випадки, за яких це настійно вимагається військовою необхідністю) об`єктів права власності Російської Федерації як держави, яка почала повномасштабну війну проти України, та її резидентів.
Відповідно до Розділу І ст. 1 ЗУ «Про основні засади примусового вилучення в Україні об`єктів права власності Російської Федерації та її резидентів», ІНФОРМАЦІЯ_9 , яка рішенням Верховної Ради України відповідно до Резолюції Генеральної Асамблеї ООН 3314 "Визначення агресії" від 14 грудня 1974 року визнана державою-агресором і здійснює збройну агресію проти України:
- резиденти - юридичні особи (їх філії, представництва), що здійснюють свою діяльність відповідно до законодавства України на території України, засновником (учасником, акціонером) або бенефіціаром яких прямо або опосередковано є російська федерація та/або у яких російська федерація прямо або опосередковано чи юридичні особи, засновником (учасником, акціонером) або бенефіціаром яких є російська федерація та/або у яких російська федерація прямо або опосередковано має частку у статутному (складеному) капіталі, акції, паї, інше членство (участь у будь-якій формі) у юридичній особі;
- примусове вилучення в Україні об`єктів права власності російської федерації та її резидентів - примусове вилучення об`єктів права власності російської федерації та об`єктів права власності її резидентів з мотивів суспільної необхідності (включаючи випадки, за яких це настійно вимагається військовою необхідністю) на користь держави Україна на підставі і в порядку, встановлених цим Законом;
- об`єкти права власності російської федерації та її резидентів - рухоме і нерухоме майно, кошти, вклади у банках, цінні папери, корпоративні права, інше майно (активи), що знаходяться (зареєстровані) на території України та безпосередньо або через афілійованих осіб належать російській федерації та її резидентам.
Відповідно до Розділу ІІ ст.2 ЗУ «Про основні засади примусового вилучення в Україні об`єктів права власності російської федерації та її резидентів», цей Закон не виключає і не обмежує прав держави Україна вимагати відповідно до норм міжнародного права притягнення до відповідальності держави Російська Федерація, у тому числі вимагати відшкодування (компенсації) шкоди, заподіяної внаслідок повномасштабної агресивної війни, яку Російська Федерація розв`язала і веде проти України та Українського народу з порушенням норм міжнародного права, вчиняючи злочини проти людства.
Встановлено, що реєстраційна справа ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , знаходиться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_10 (згідно відомостей загально доступного сайту за наступним посиланням: ІНФОРМАЦІЯ_11 , однак станом на сьогоднішній день, відповідно до рішення ІНФОРМАЦІЯ_12 від 09.06.2022 №25-9 «Про утворення департаменту « ІНФОРМАЦІЯ_13 » ІНФОРМАЦІЯ_14 та внесення змін до рішень ІНФОРМАЦІЯ_12 » відділ реєстрації суб`єктів підприємницької діяльності введено до структури ІНФОРМАЦІЯ_1 .
На теперішній час, з метою повного, всебічного розслідування кримінального провадження, виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до документів реєстраційної справи ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код ЄДРПОУ НОМЕР_2 (юридична адреса: АДРЕСА_2 ), з можливістю її вилучення в паперовому та завіреному належним чином вигляді, яка знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .
Потреба у вилученні та приєднанні до матеріалів кримінального провадження зазначених документів пов`язана з тим, що шляхом їх вивчення можливо встановити осіб, які фактично вчиняли дії з реєстрації (перереєстрації) зазначеного суб`єкта господарювання, отримували (видавали) доручення щодо проведення таких дій, а також які підписували та складали первинні документи.
В судове засідання слідчий ОСОБА_3 не з`явилася, проте надала суду заяву, в якій просила провести розгляд клопотання за її відсутності на підставі обґрунтування, викладеного у клопотанні та з урахуванням доказів доданих до нього.
Представник ІНФОРМАЦІЯ_1 в судове засідання не викликався відповідно до ч.2 ст.163 КПК України.
Перевіривши надані матеріали клопотання, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, у рамках якого було подано клопотання, та дослідивши докази по даних матеріалах, вважаю, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до положень ч.2 ст.159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді.
Ч.1 ст.159 КПК України передбачає, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до положень ч.ч.5, 6 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Інформація, тимчасовий доступ до якої просить надати слідчий, перебуває у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , та відповідно до положень ч.1 ст.162 КПК України відноситься до охоронюваної законом таємниці.
Варто зазначити, що тимчасовий доступдо речейі документів проводиться лише за зареєстрованим кримінальним провадженням, тобто у разі офіційно розпочатого кримінального переслідування (п.1 ч.2 ст.160 КПК України).
Аналіз доданих до клопотання слідчого документів свідчить про те, що на даному етапі проведення досудового розслідування кримінального провадження є достатньо відомостей, які свідчать про те, що було вчинене кримінальне правопорушення, передбачене ч.3 ст.110-2 КК України.
Таким чином, як на думку слідчого судді, органом досудового розслідування доведено, що є достатньо відомостей, які підтверджують той факт, що інформація, до якої слідчий просить надати тимчасовий доступ, може бути використана в якості доказів та має суттєве значення для встановлення обставин події кримінального правопорушення, оскільки може підтвердити або спростувати такі обставини та на підставі цих відомостей можливо встановлення осіб, причетних до його вчинення, а також враховуючи неможливість отримати відомості в інший спосіб, слідчий суддя вважає, за необхідне задовольнити клопотання слідчого.
Керуючись ст.ст.159, 163-164, 166 КПК України, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання старшого слідчого СУ ГУ Національної поліції в Черкаській області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю у кримінальному №12022250000000154 від 13 червня 2022 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.110-2 КК України задовольнити.
Надати тимчасовий доступ слідчому СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_7 , старшому слідчому СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 , старшому слідчому СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_8 , старшому слідчому в ОВС СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_9 , старшому слідчому в ОВС СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_10 , старшому слідчому в ОВС СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_11 та заступнику начальника відділу СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_12 до документів реєстраційної справи ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код ЄДРПОУ НОМЕР_2 (юридична адреса: АДРЕСА_2 ), з можливістю її вилучення в копіях, в паперовому, належним чином завіреному вигляді, яка знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .
Строк дії цієї ухвали становить два місяці з дня її винесення.
Володільцю речей роз`яснити наслідки невиконання даної ухвали, передбачені ст.166 КПК України.
Ухвала оскарженню не підлягає і заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Придніпровський районний суд м.Черкас |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2023 |
Оприлюднено | 07.05.2024 |
Номер документу | 110893931 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Придніпровський районний суд м.Черкас
Піковський В. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні