490/5992/22 15.05.2023
н\п 1-кс/490/4068/2023
Центральний районний суд м. Миколаєва
Справа № 490/5992/22
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 травня 2023 року м. Миколаїв
Слідчий суддя Центрального районного суду м. Миколаєва ОСОБА_1 , секретар судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , захисника - адвоката ОСОБА_4 , підозрюваного ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого в ОВС СУ ГУНП в Херсонській області ОСОБА_6 , погоджене прокурором відділу Херсонської обласної прокуратури ОСОБА_7 , про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно
ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Єникенд, Азербайджан, громадянина України, з вищою освітою, одруженого, пенсіонера, зареєстроване та фактичне місце проживання за адресою: АДРЕСА_1 , не судимого,
підозрюваного у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.28, ч.4 ст.111-1, ч.1 ст.111-2 КК України, -
В С Т А Н О В И В:
Органом досудового розслідування ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28, ч. 4 ст. 111-1, ч. 1 ст. 111-2 КК України, за наступних обставин.
Так, згідно з Конституцією України, Україна є суверенною і незалежною державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною. Перебування на території України підрозділів збройних сил інших держав з порушенням процедури, визначеної Конституцією та законами України, Гаазькими конвенціями 1907 року, IV Женевською конвенцією 1949 року, а також всупереч Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї 1994 року, Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і російською федерацією (далі рф) 1997 року та іншими міжнародно-правовими актами є окупацією частини території суверенної держави Україна та міжнародним протиправним діянням з усіма наслідками, передбаченими міжнародним правом.
Усупереч вказаним нормам міжнародного гуманітарного права президент рф, а також інші невстановлені на цей час досудовим розслідуванням представники влади рф, діючи всупереч вимогам п.п. 1, 2 Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 05.12.1994, принципам Заключного акта Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 01.08.1975 та вимогамч. 4 ст. 2 Статуту ООН і Декларацій Генеральної Асамблеї Організації Об`єднаних Націй від 09.12.1981 № 36/103, від 16.12.1970 № 2734 (ХХV), від 21.12.1965 № 2131 (ХХ), від 14.12.1974 № 3314 (ХХІХ) спланували, підготували і розв`язали агресивну війну та воєнний конфлікт проти України, а саме віддали наказ на вторгнення підрозділів зс рф на територію України.
Так, 24 жовтня 1945 року набув чинності Статут Організації Об`єднаних Націй, підписаний 26 червня 1945 року, яким фактично створено Організацію Об`єднаних Націй (далі ООН).До складу ООН входять Україна, рф та ще 49 країн-засновниць, а також інші країни світу.
Відповідно до ч. 4 ст. 2 Статуту ООН усі члени вказаної організації утримуються в своїх міжнародних відносинах від погрози силою або її застосування як проти територіальної недоторканності або політичної незалежності будь-якої держави, так і будь-яким іншим чином, несумісним із Цілями Об`єднаних Націй.
Декларацією Генеральної Асамблеї ООН № 36/103 від 9 грудня 1981 року про недопустимість інтервенції та втручання у внутрішні справи держав та резолюціями: № 2131 (XX) від 21 грудня 1965 року, що містить Декларацію про неприпустимість втручання у внутрішні справи держав та про захист їх незалежності та суверенітету; № 2625 (XXV) від 24 жовтня 1970 року, що містить Декларацію про принципи міжнародного права, що стосуються дружніх відносин і співробітництва між державами відповідно до Статуту ООН; № 2734 (XXV) від 16 грудня 1970 року, що містить Декларацію про зміцнення міжнародної безпеки; № 3314 (XXIX) від 14 грудня 1974 року, що містить Визначення агресії, установлено, що жодна з держав не має права здійснювати інтервенцію чи втручання у будь-якій формі або з будь-якої причини у внутрішні та зовнішні справи інших держав. Цими ж міжнародними документами закріплено обов`язок держав: утримуватися від озброєної інтервенції, підривної діяльності, військової окупації, здійснення сприяння, заохочення чи підтримки сепаратистської діяльності; не допускати на власній території навчання, фінансування та вербовки найманців чи засилання таких найманців на територію іншої держави.
Крім того, у статтях 1-5 Резолюції Генеральної Асамблеї ООН від 14 грудня 1974 року № 3314 (XXIX) серед іншого визначено, що ознаками агресії є: застосування збройної сили державою проти суверенітету, територіальної недоторканності чи політичної незалежності іншої держави;застосування збройної сили державою в порушення Статуту ООН.
Будь-яке з наступних діянь, незалежно від оголошення війни, кваліфікується як акт агресії: - вторгнення або напад збройних сил держави на територію іншої держави або будь-яка військова окупація, який би тимчасовий характер вона не мала, яка є результатом такого вторгнення або нападу, або будь-яка анексія із застосуванням сили території іншої держави або частини її;
- бомбардування збройними силами держави території іншої держави або застосування будь-якої зброї державою проти території іншої держави;
- блокада портів або берегів держави збройними силами іншої держави:
- напад збройними силами держави на сухопутні, морські або повітряні сили, або морські та повітряні флоти іншої держави;
- застосування збройних сил однієї держави, що знаходяться на території іншої держави за угодою з приймаючою державою, у порушення умов, передбачених в угоді, або будь-яке продовження їх перебування на такій території після припинення дії угоди;
- дія держави, яка дозволяє, щоб її територія, яку вона надала в розпорядження іншої держави, використовувалася цією іншою державою для здійснення акту агресії проти третьої держави;
- засилання державою або від імені держави збройних банд, груп, іррегулярних сил або найманців, які здійснюють акти застосування збройної сили проти іншої держави, які мають настільки серйозний характер, що це є рівносильним наведеним вище актам, або її значна участь у них.
Жодні міркування будь-якого характеру, чи то політичного, економічного, військового чи іншого характеру, не можуть слугувати виправданням агресії. Крім того, принципи суверенної рівності, поваги прав, притаманних суверенітету, незастосування сили чи погрози силою, непорушності кордонів, територіальної цілісності держав, мирного врегулювання спорів та невтручання у внутрішні справи держав були закріплені також у Заключному акті Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 1 серпня 1975 року, який підписаний СРСР, правонаступником якого є рф.
У преамбулі Декларації про державний суверенітет України від 16 липня 1990 року (далі Декларація) вказано, що Верховна Рада Української Радянської Соціалістичної Республіки проголошує державний суверенітет України як верховенство, самостійність, повноту і неподільність влади Республіки в межах її території та незалежність і рівноправність у зовнішніх зносинах.
Відповідно до розділу V Декларації територія України в існуючих кордонах є недоторканною і не може бути змінена та використана без її згоди.
24 серпня 1991 року Верховною Радою Української Радянської Соціалістичної Республіки схвалено Акт проголошення незалежності України, яким урочисто проголошено незалежність України та створення самостійної української держави України. Згідно з указаним документом територія України є неподільною та недоторканною. Незалежність України визнали держави світу, серед яких і рф. 31 травня 1997 року відповідно до положень Статуту ООН і зобов`язань згідно із Заключним актом Наради з безпеки і співробітництва в Європі, Україна та рф уклали Договір про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і рф (ратифікований Законом України від 14 січня 1998 року №13/98-ВР та Федеральним Законом РФ від 2 березня 1999 року № 42-ФЗ). Відповідно до статей 2, 3 зазначеного Договору рф зобов`язалася поважати територіальну цілісність України, підтвердила непорушність існуючих між ними кордонів та зобов`язалася будувати відносини одна з одною на основі принципів взаємної поваги, суверенної рівності, територіальної цілісності, непорушності кордонів, мирного врегулювання спорів, незастосування сили або погрози силою, у тому числі економічні та інші способи тиску, права народів вільно розпоряджатися своєю долею, невтручання у внутрішні справи, додержання прав людини та основних свобод, співробітництва між державами, сумлінного виконання взятих міжнародних зобов`язань, а також інших загальновизнаних норм міжнародного права.
Відповідно до опису і карти державного кордону, які є додатками до Договору між Україною та рф про українсько-російський державний кордон від 28 січня 2003 року (ратифікований РФ 22 квітня 2004 року), територія Автономної Республіки Крим, м. Севастополя, Донецької і Луганської областей відноситься до території України.
Статтями 1, 2 Конституції України визначено, що Україна є суверенною і незалежною, демократичною, соціальною, правовою державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною.
Згідно зі статтею 5 Конституції України носієм суверенітету та єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Право визначати і змінювати конституційний лад в Україні належить виключно народові і не може бути узурповане державою, її органами або посадовими особами.
Відповідно до статі 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Статтею 73 Конституції України визначено, що виключно всеукраїнським референдумом вирішується питання про зміну території України. Відповідно до статей 132-134 Конституції України територіальний устрій України ґрунтується на засадах єдності та цілісності державної території. До складу України входять: Автономна Республіка Крим, Вінницька, Волинська, Дніпропетровська, Донецька, Житомирська, Закарпатська, Запорізька, Івано-Франківська, Київська, Кіровоградська, Луганська, Львівська, Миколаївська, Одеська, Полтавська, Рівненська, Сумська, Тернопільська, Харківська, Херсонська, Хмельницька, Черкаська, Чернівецька, Чернігівська області, міста Київ та Севастополь. Місто Севастополь має спеціальний статус, Автономна Республіка Крим (далі АР Крим) є невід`ємною складовою частиною України і в межах повноважень, визначених Конституцією України, вирішує питання, віднесені до її відання.
22 лютого 2022 року президент рф направив до Ради Федерації звернення про використання Збройних Сил (далі зс) рф за межами рф, яке було задоволено.24 лютого 2022 року, близько 5 години ранку президент рф публічно оголосив про рішення розпочати повномасштабну військову агресію проти України.
24 лютого 2022 року указом Президента України №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» у зв`язку з військовою агресією рф проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» постановлено введення в Україні воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який неодноразово продовжувався, востаннє з 05 годин 30 хвилин 06 лютого 2023 року строком на 90 діб відповідно до Закону України № 2915-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку воєнного стану в Україні». Так, 24.02.2022 військовослужбовці зсрф шляхом збройної агресії із застосуванням зброї незаконно вторглись на територію Україну через державні кордони України в Харківській, Херсонській, Миколаївській, Сумській, Чернігівській, Запорізькій, Київській, інших областях та здійснили збройний напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення, та здійснили окупацію частин указаної території.
У період з 24.02.2022 по теперішній час більшу частину території Херсонської області захоплено військовослужбовцями зсрф та на даний час вона знаходиться під окупацією держави-агресора. Відповідно до п. 7 ст. 1-1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» тимчасово окупована рф територія України (далі тимчасово окупована територія) це частини території України, в межах яких збройні формування рф та окупаційна адміністрація рф встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування рф встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації рф. Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 75 від 25.04.2022 (у редакції наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 14 червня 2022 року №119) «Про затвердження Переліку територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 11.06.2022», станом на 11.06.2022 (на момент вчинення злочину) та у редакції наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 26 вересня 2022 року № 217) «Про затвердження Переліку територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 23.09.2022», Херсонська міська територіальна громада включена до переліку територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 23.09.2022. 12.12.2003 засновано підприємство «Центральний ринок», Херсонської обласної спілки споживчих товариств (код ЄДРПОУ № 01563610), юридична адреса: місто Херсон, вулиця Белінського, 19, основним напрямком діяльності якого є надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна, надання інших допоміжних комерційних, індивідуальних послуг.
31.08.2020 у відповідності до постанови № 54 голови правління Херсонської обласної спілки споживчих товариств, директором підприємства «Центральний ринок», Херсонської обласної спілки споживчих товариств призначено ОСОБА_9 , яка з цього дня почала виконувати свої функції, продовжуючи їх виконувати після 24.02.2022. ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 23.06.2022, знаходячись в місті Херсон, Херсонської області (більш точне місце в ході досудового розслідування не встановлено), достовірно знаючи про окупацію території Херсонської області зс рф, створення на території міста Херсона так званої окупаційної «Військово-цивільної адміністрації Херсонської області», діючи умисно, на шкоду суверенітетові, територіальної цілісності та незалежності України, усвідомлюючи протиправність та суспільно- небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно-небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, сповідуючи проросійські погляди, з метою провадження господарської діяльності у взаємодії з державою агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території міста Херсона, в тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора,добровільно погодився зайняти посаду директора підприємства «Центральний ринок» Херсонської обласної спілки споживчих товариств з правом першого підпису на всіх документах.
23.06.2022 у відповідності до постанови № 19 голови правління Херсонської обласної спілки споживчих товариств, ОСОБА_10 прийнято на посаду директора підприємства «Центральний ринок» Херсонської обласної спілки споживчих товариств. Цього ж дня (більш точний час в ході досудового розслідування не встановлено) ОСОБА_10 розпочавши реалізовувати свій протиправний умисел направлений на провадження господарської діяльності у
взаємодії з державою агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території міста Херсона, в тому числі окупаційною адміністрацією держави - агресора, знаходячись у місті Херсоні (більш точне місце в ході досудового розслідування не встановлено) видав наказ № 23/06-к, відповідно до якого приступив до виконання обов`язків директора підприємства «Центральний ринок» Херсонської обласної спілки споживчих товариств.
Так, ОСОБА_10 забезпечуючи належну організацію та функціонування підприємства «Центральний ринок» Херсонської обласної спілки споживчих товариств, розподілу організаційно-розпорядчих та адміністративно господарських функцій, з метою подальшого провадження господарської діяльності у взаємодії з державою агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території міста Херсона, залучив до вчинення вказаного кримінального правопорушення, за попередньою згодою: - ОСОБА_5 , призначивши його на посаду завідуючим господарством підприємства «Центральний ринок» Херсонської обласної спілки споживчих товариств; - ОСОБА_11 , призначивши його на посаду заступника директора з комерційної діяльності підприємства «Центральний ринок» Херсонської обласної спілки споживчих товариств; - ОСОБА_12 , призначивши її на посаду головного бухгалтера підприємства «Центральний ринок» Херсонської обласної спілки споживчих товариств; - ОСОБА_13 , призначивши його на посаду контролера ринку підприємства «Центральний ринок» Херсонської обласної спілки споживчих товариств (матеріали відносно якого виділенні в окреме провадження).
ОСОБА_5 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 та ОСОБА_13 (матеріали відносно якого виділенні в окреме провадження) будучи призначеними на посади ОСОБА_10 , достовірно знаючи про окупацію території Херсонської області зс рф, створення на території міста Херсона так званої окупаційної «Військово-цивільної адміністрації Херсонської області», діючи умисно, на шкоду суверенітетові, територіальної цілісності та незалежності України, усвідомлюючи протиправність та суспільно-небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно-небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, сповідуючи проросійські погляди, фактично надали згоду на провадження господарської діяльності у взаємодії з державою агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території міста Херсона, в тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора.
26.08.2022 ОСОБА_5 написано заяву про прийняття на посаду завідуючого господарством підприємства «Центральний ринок» Херсонської обласної спілки споживчих товариств на ім`я директора підприємства «Центральний ринок» Херсонської обласної спілки споживчих товариств ОСОБА_10 , який завізував вказану заяву власним підписом. Поряд з цим, продовжуючи реалізовувати свій протиправний умисел спрямований на провадження господарської діяльності з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території міста Херсона, в тому числі окупаційною адміністрацією держави - агресора, ОСОБА_5 , у невстановлений досудовим розслідуванням час, заповнив та підписав договір про повну індивідуальну матеріальну відповідальність, укладений з ОСОБА_10 , директором підприємства «Центральний ринок» Херсонської обласної спілки споживчих товариств.
У подальшому з 26.08.2022 року по 11.11.2022 ОСОБА_5 , діючи за попередньою змовою з ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 та ОСОБА_13 (матеріали відносно якого виділені в окреме провадження), знаходячись в місті Херсон Херсонської області, на території «Центрального ринку» достовірно знаючи про окупацію території Херсонської області, діючи умисно, на шкоду суверенітетові та територіальної цілісності України, усвідомлюючи протиправність та суспільно-небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, сповідуючи проросійські погляди, завершуючи реалізацію свого протиправного умислу, вчинив умисні, незаконні дії, спрямовані на провадження господарської діяльності у взаємодії з державою агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території міста Херсона, в тому числі окупаційною адміністрацією держави - агресора, а саме: - змушував приватних підприємців, з якими складав договір оренди нежитлового приміщення, реєструватись в так званому «Реєстрі юридичних осіб, які здійснюють діяльність в Херсонській області»; - вимагав від приватних підприємців, з якими укладено договір оренди нежитлового приміщення, здійснювати торгівлю в розміщених на території «Центрального ринку» торгівельних місцях, лише в російській валюті.
Вказані дії ОСОБА_5 , кваліфіковано за ч. 2 ст. 28, ч. 4 ст. 111-1 КК України, як провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора, вчинене за попередньою змовою групою осіб.
Крім того, після окупації Херсонської міської територіальної громади Херсонської області представниками збройних формувань російської федерації встановлено фактичний контроль над суспільним життям на цій території України та узурповані всі владні повноваження шляхом збройного захоплення адміністративних будівель органів державної влади та місцевого самоврядування, встановлення інституту військових комендатур, впровадження тотального контролю та жорсткого управління у всіх сферах життєдіяльності громади міста, фактичної ліквідації приватної власності, пересування та волевиявлення, а також шляхом повсякденного залякування населення, застосування фізичного та психологічного впливу окремих категорій та верств населення, в тому числі незаконного позбавлення волі діючих представників органів державної влади України та місцевого самоврядування. Разом з тим, в період квітня - травня 2022 року, представники збройних формувань рф всупереч порядку, встановленого Конституцією України, Законами України «Про місцеві державні адміністрації», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими нормативно-правовими актами, на тимчасово окупованій території Херсонської міської територіальної громади цілеспрямовано створили підпорядковану, керовану та фінансовану російською федерацією окупаційну адміністрацію - так звану «Військово-цивільну адміністрацію Херсонської області», в яку входили органи і структури, функціонально відповідальні за управління тимчасово окупованою територією України, з метою подальшого утримання адміністративно-політичного контролю на захопленій військовим шляхом території та реалізації всіх узурпованих владних повноважень. При цьому, представники контрольованих російською федерацією самопроголошених органів узурпували виконання владних функцій держави, а також легітимних державних та комунальних підприємств, установ, організацій на тимчасово окупованій частині Херсонської міської територіальної громади Херсонської області та мали за мету інтеграцію і подальше незаконне включення захопленої частини суверенної України до складу російської федерації.
Крім цього, керованою та фінансованою російською федерацією окупаційною адміністрацією так званою «Військово-цивільною адміністрацією Херсонської області» в травні 2022 року впроваджено на тимчасово окупованій території Херсонської області обіг грошової одиниці російської федерації - рубль.
З метою контролю за своєчасністю та повнотою сплати податків, зборів та інших платежів у російській валюті на тимчасово окупованій території Херсонської області, невстановлені особи з числа підпорядкованої, керованої та фінансованої російською федерацією окупаційної адміністрації - так званої «Військово-цивільної адміністрації Херсонської області» створили так звану «Податкову службу Херсонської області», що знаходилась за адресою: Херсонська область, м. Херсон, проспект Ушакова, буд. 75.
Громадянин України ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 23.06.2022, знаходячись в місті Херсон, Херсонської області (більш точне місце в ході досудового розслідування не встановлено), достовірно знаючи про окупацію території Херсонської області зсрф, створення на території міста Херсона так званої окупаційної «Військово-цивільної адміністрації Херсонської області», діючи умисно на шкоду суверенітетові, територіальної цілісності та незалежності України, прийняв пропозицію невстановлених представників окупаційної адміністрації держави-агресора рф та добровільно обійняв посаду директора так званого підприємства «Центральний ринок» Херсонської обласної спілки споживчих товариств.
В подальшому, у невстановлений під час досудового розслідування час, але не пізніше 26.08.2022(більш точний час в ході досудового розслідування не встановлено) директор так званого підприємства «Центральний ринок» Херсонської обласної спілки споживчих товариств ОСОБА_10 , реалізуючи та підтримуючи рішення та дії держави-агресора, а також окупаційної адміністрації держави-агресора так званої окупаційної «Військово-цивільної адміністрації Херсонської області» щодо впровадженню на тимчасово окупованій території Херсонської області обігу грошової одиниці російської федерації - рубль, звернувся до так званої «Податкової служби Херсонської області» з метою реєстрації підприємства «Центральний ринок» у «Реєстрі юридичних осіб, які здійснюють діяльність в Херсонській області».26.08.2022 так званою «Податковою службою Херсонської області» підприємство «Центральний ринок» Херсонської обласної спілки споживчих товариств, зареєстровано в «Реєстрі юридичних осіб, які здійснюють діяльність в Херсонській області» за номером № 1022112520.
Поряд з цим, 15.09.2022 (більш точний час в ході досудового розслідування не встановлено) ОСОБА_10 відкрив в так званому «Додатковому офісі № 1 Філіалу № 4 Комерційно Банку «Міжнародний розрахунковий банк» розрахунковий рахунок № НОМЕР_1 у валюті російської федерації - рубль.
Громадянин України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , 26.08.2022 року знаходячись в місті Херсон, Херсонської області (більш точне місце в ході досудового розслідування не встановлено), достовірно знаючи про окупацію території Херсонської області зс рф, створення на території міста Херсона так званої окупаційної «Військово-цивільної адміністрації Херсонської області», діючи умисно, на шкоду суверенітетові, територіальної цілісності та незалежності України, усвідомлюючи, що Україна є унітарною державою, суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно-небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, сповідуючи проросійські погляди, з метою завдання шкоди Україні, бажаючи реалізувати та підтримати рішення та дії країни-агресора та її окупаційної адміністрації щодо встановлення контролю на території тимчасово окупованого міста Херсон, становлення і зміцнення окупаційної влади та недопущення контролю Української влади, в порушення вимог ст. 65 Конституції України, якою передбачено обов`язок громадян України щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, прийняв пропозицію директора підприємства «Центральний ринок» Херсонської обласної спілки споживчих товариств ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , на зайняття посади завідуючого господарством так званого підприємства «Центральний ринок» Херсонської обласної спілки споживчих товариств та написав відповідну заяву про прийняття його на посаду на ім`я директора ОСОБА_10 , який завізував вказану заяву власним підписом.
В подальшому, ОСОБА_5 , продовжуючи реалізацію свого протиправного умислу спрямованого на реалізацію та підтримку рішень та дії держави-агресора та окупаційної адміністрації держави-агресора, у невстановлений досудовим розслідуванням час, заповнив та підписав договір про повну індивідуальну матеріальну відповідальність, укладений з директором так званого підприємства «Центральний ринок» Херсонської обласної спілки споживчих товариств ОСОБА_10 .
Крім того, ОСОБА_5 , реалізуючи свій протиправний умисел, спрямований на допомогу державі-агресору та окупаційній адміністрації держави-агресора, з метою завдання шкоди Україні, шляхом реалізації та підтримки дій та рішень держави-агресора та окупаційної адміністрації держави-агресора щодо впровадженню на тимчасово окупованій території Херсонської області обігу грошової одиниці російської федерації - рубль, перебуваючи на посаді завідуючого господарством так званого підприємства «Центральний ринок» Херсонської обласної спілки споживчих, знаходячись за адресою: місто Херсон, вулиця Белінського, 19, вчинив наступні дії, а саме: - змушував приватних підприємців, з якими складав договір оренди нежитлового приміщення, реєструватись в так званому «Реєстрі юридичних осіб, які здійснюють діяльність в Херсонській області»; - вимагав від приватних підприємців, з якими укладено договір оренди нежитлового приміщення, здійснювати торгівлю в розміщених на території «Центрального ринку» торгівельних місцях в грошовій одиниці російської федерації - рубль.
Вказані дії ОСОБА_5 , кваліфіковано за ч. 1 ст. 111-2 КК України, як умисні дії, спрямовані на допомогу державі- агресору (пособництво) та окупаційній адміністрації держави-агресора, вчинені громадянином України, з метою завдання шкоди Україні шляхом реалізації та підтримки рішень та дій держави-агресора та окупаційної адміністрації держави-агресора.
Посилаючись на необхідність запобігання переховування від органів досудового розслідування та/або суду ОСОБА_5 , який має стійкі зв`язки з іншими підозрюваними у даному кримінальному провадженні, які перебувають на тимчасово окупованій території, оскільки тяжкість покарання, яке загрожує підозрюваному, в разі визнання його винуватим у вчиненні вказаного злочину (зокрема це позбавлення волі на строк від десяти до п`ятнадцяти років), може спонукати його залишити місце проживання та виїхати за межі України або сховатися на тимчасово окупованій території, незаконно впливати на свідків у цьому кримінальному провадженні, оскільки на сьогоднішній день ще не допитано всіх свідків по кримінальному провадженню, встановлюється їх місцезнаходження, крім того, свідки, які допитані у провадженні, особисто знайомі з ОСОБА_5 , а також на те, що більш м`який запобіжний захід не зможе забезпечити належної процесуальної поведінки та виконання обов`язків підозрюваним ОСОБА_5 , який вільно пересуваючись зможе перешкоджати кримінальному провадженню й іншим чином та вчинити інше кримінальне правопорушення, оскільки у підозрюваного існують стійкі зв`язки з представниками іноземної держави російської федерації, державними зрадниками та колаборантами, слідчий просить про застосування до підозрюваного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою строком на 60 днів.
Прокурор у судовому засіданні клопотання підтримав, з підстав у ньому викладених.
Підозрюваний ОСОБА_5 , який винуватість свою у вчиненні кримінальних правопорушень за викладених у повідомленні про підозру обставин заперечив, його захисник - адвокат ОСОБА_4 проти задоволення клопотання заперечили, пославшись на недоведеність існування ризиків, вказаних у клопотанні, та вказавши на належне виконання підозрюваним покладених на нього обов`язків після внесення застави, як запобіжного заходу.
Вивчивши доводи клопотання, вислухавши доводи прокурора на його підтримку, думку підозрюваного та його захисника, дослідивши надані матеріали кримінального провадження, слідчий суддя приходить до наступного висновку.
Відповідно до вимог ст. 194 КПК України, під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу, слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення; наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених ст. 177 КПК України, і на які вказує слідчий, прокурор; недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.
Обґрунтованість підозри ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28, ч. 4 ст. 111-1, ч. 1 ст. 111-2 КК України, з урахуванням обґрунтованості підозри, встановленої відповідно до ухвали слідчого судді Центрального районного суду м. Миколаєва від 16.02.2023 р., підтверджується даними: протоколу допиту свідка ОСОБА_14 від 23.12.2023 р., протоколу огляду приміщення кабінету бухгалтерії підприємства „Центральний ринок" від 23.12.2023 р., протоколу допиту свідка ОСОБА_15 від 04.01.2023 р., протоколу допиту свідка ОСОБА_16 від 04.01.2023 р., протоколу допиту свідка ОСОБА_17 від 04.01.2023 р., протоколу допиту свідка ОСОБА_18 від 09.01.2023 р., протоколу додаткового допиту свідка ОСОБА_19 від 10.02.2023 р., протоколу допиту свідка ОСОБА_19 від 04.01.2023 р., протоколу допиту свідка ОСОБА_20 від 23.01.2023 р., протоколу допиту свідка ОСОБА_21 від 14.01.2023 р., протоколу допиту свідка ОСОБА_22 від 27.01.2023 р., протоколу допиту свідка ОСОБА_23 від 12.01.2023 р., протоколу огляду публікації від 23.05.2022 р., указу военно-гражданской администрации №027-р від 23.05.2022 р., Распоряжения военно-гражданской администрации №026-р від 23.05.2022 р., висновком експерта судової почеркознавчої експертизи №СЕ-19/115-23/3494-ПЧ від 21.03.2023 р.
Досліджені у судовому засіданні дані у своїй сукупності є достатньо вагомими для висновку про обґрунтованість підозри ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28, ч. 4 ст. 111-1, ч. 1 ст. 111-2 КК України.
Крім того, в ході розгляду клопотання встановлено, що у вказаному кримінальному провадженні № 42022230000000472 15.02.2023 ОСОБА_5 затримано у порядку п. 6 ч. 1 ст. 615 КПК України та повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 4 ст. 111-1 КК України.
16.02.2023 р. ухвалою слідчого судді Центрального районного суду м. Миколаєва, яку згідно з ухвалою Миколаївського апеляційного суду від 08.03.2023 р. залишено без змін, відносно підозрюваного ОСОБА_5 застосовано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою строком до 15.04.2023 року включно із визначенням застави у розмірі 53680,00 грн., у разі внесення якої на підозрюваного покладено обов`язки: прибувати до слідчого, прокурора, слідчого судді та суду за першою вимогою; не відлучатись з місця проживання, без дозволу слідчого, прокурора або суду, залежно від стадії кримінального провадження; повідомляти слідчого, прокурора чи суд, залежно від стадії кримінального провадження, про зміну свого місця проживання та місця роботи; утримуватися від спілкування з свідками у кримінальному провадженні; у разі наявності здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.
Визначений вказаною ухвалою слідчого судді розмір застави визнаний достатнім для забезпечення виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків та запобіганню спробам іншої протиправної поведінки.
17.02.2023 р. підозрюваного ОСОБА_5 звільнено із під варти у зв`язку із внесенням застави.
07.04.2023 р. ОСОБА_5 у цьому ж кримінальному провадженні повідомлено про нову підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28, ч. 4 ст. 111-1, ч. 1 ст. 111-2 КК України.
Постановою заступника керівника Херсонської обласної прокуратури від 30.03.2023 р. строк досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42022230000000472 від 10.12.2022 за підозрою ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_5 та ОСОБА_12 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 4 ст. 111-1, ч. 1 ст. 111-2 КК України продовжено до трьох місяців, а саме до 04 травня 2023 року включно.
02.05.2023 року ухвалою слідчого судді Центрального районного суду м. Миколаїв продовжено строк досудового розслідування у кримінальному провадження до 6-ти місяців, тобто до 04.08.2023 року.
Будь-які дані про порушення виконання покладених на підозрюваного ОСОБА_5 обов`язків після внесення ним застави відповідно до ухвали слідчого судді від 16.02.2023 р. у матеріалах кримінального провадженні відсутні.
Матеріали кримінального провадження містять дані, які вказують на наявність достатніх підстав вважати, що існує ризик незаконного впливу на свідків у кримінальному провадженні, з якими підозрюваний проживає у одному населеному пункті, показання яких суд під час розгляду кримінального провадження по суті має сприймати безпосередньо.
Проте, на даний час відсутні підстави вважати доведеним існування ризиків переховування від органів досудового розслідування та/або суду підозрюваним ОСОБА_5 , перешкоджання кримінальномупровадженню іншим чином, що слідчим взагалі не конкретизовано, та вчинення іншого кримінального правопорушення, враховуючи, що підозрюваний перебуває у зареєстрованому шлюбі, є пенсіонером, має постійне зареєстроване місце проживання, не судимий, обов`язків, покладених на нього відповідно до ухвали слідчого судді від 16.02.20223 р. після внесення застави не порушував.
З урахуванням наведеного, а також того, що на момент повідомлення ОСОБА_5 у цьому ж кримінальному провадженні про нову підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28, ч. 4 ст. 111-1, ч. 1 ст. 111-2 КК України, відносно нього вже було застосовано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою з можливістю внесення застави у розмірі 53680,00 грн., у разі внесення якої на підозрюваного покладено обов`язки: прибувати до слідчого, прокурора, слідчого судді та суду за першою вимогою; не відлучатись з місця проживання, без дозволу слідчого, прокурора або суду, залежно від стадії кримінального провадження; повідомляти слідчого, прокурора чи суд, залежно від стадії кримінального провадження, про зміну свого місця проживання та місця роботи; утримуватися від спілкування з свідками у кримінальному провадженні; у разі наявності здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну, внесення підозрюваним застави у необхідному розмірі та належне виконання обов`язків, слідчий суддя приходить до висновку про те, що стороною обвинувачення не наведено підстав застосування запобіжного заходу відносно підозрюваного у цьому ж кримінальному провадженні, у якому відносно підозрюваного вже застосовано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, трансформований у запобіжний захід у вигляді застави внаслідок виконання вимог ухвали слідчого судді.
Сам по собі той факт, що на даний час сплинув строк дії обов`язків відносно підозрюваного, а також повідомлення останньому нової підозри у цьому ж самому кримінальному провадженні, не є підставою для застосування до підозрюваного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, який вже застосовано з можливістю внесення застави, повторно.
Керуючись ст.ст.176 - 178, 183, 186, 193, 194, 196, 197 КПК України, слідчий суддя,
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні клопотання відмовити.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Миколаївського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Ухвала підлягає негайному виконанню після її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Центральний районний суд м. Миколаєва |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2023 |
Оприлюднено | 18.05.2023 |
Номер документу | 110895885 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою |
Кримінальне
Центральний районний суд м. Миколаєва
Демінська О. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні