Рішення
від 11.05.2023 по справі 904/600/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11.05.2023м. ДніпроСправа № 904/600/23за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Центріно Груп", м. Олександрія Кіровоградської області

до Комунального некомерційного підприємства "Міська клінічна лікарня №4" Дніпровської міської ради, м. Дніпро

про стягнення 279 064,00грн.

Суддя Євстигнеєва Н.М.

Секретар судового засідання Чернявська Е.О.

Представники:

Від позивача: Шпакова Т.С., адвокат

Від відповідача: не з`явився

С У Т Ь С П О Р У:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Центріно Груп" звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області із позовом, в якому просить стягнути з Комунального некомерційного підприємства "Міська клінічна лікарня №4" Дніпровської міської ради грошові кошти у розмірі 279 064,00грн.

В обгрунтування позовних вимог зазначає, що відповідно до умов укладеного договору № 463/21 від 12.11.2021 виконав роботи на замовлення КНП "Міська клінічна лікарня №4". За результатами виконаних робіт було підписано довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат форми КБ-3 та акти виконаних робіт форми КБ-2 від 22.12.2021. Будівельні роботи виконані та повністю оплачені відповідачем у сумі 1911178,46грн. 24.11.2022 відповідач направив позивачу вимогу про повернення раніше сплачених коштів у сумі 279 064,00грн, посилаючись на вимогу контрольно-ревізійної служби. Вимога відповідача про повернення коштів задоволена позивачем повністю. У зв`язку з тим, що роботи згідно договору були виконані на більшу суму, будівельні матеріали, які були використані під час надання послуг неможливо відокремити від об`єкту нерухомості без завдання йому шкоди, позивач просить стягнути витрати, понесені в результаті виконання погоджених будівельних робіт, в розмірі 279064,00грн.

Відповідач просить вирішити спір з урахуванням вимог чинного законодавства. Звертає увагу на те, що КНП "Міська клінічна лікарня №4" ДМР не має можливості виконати вимогу ТОВ "Центріно Груп" про повернення безпідставно набутого майна та відшкодування збитків, у зв`язку з відсутністю можливості виокремити ціну наданих робіт (послуг) та вартості будівельних матеріалів.

Згідно Протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 01.02.2023 справу №904/600/23 передано на розгляд судді Євстигнеєвої Н.М.

Ухвалою суду від 06.02.2023 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 07.03.2023. У судовому засіданні 07.03.2023 оголошено перерву до 04.04.2023.

Ухвалою господарського суду від 04.04.2023 продовжено строк підготовчого провадження по справі № 904/600/23 на тридцять днів та відкладено підготовче засідання у справі на 20 квітня 2023 року.

20 квітня 2023 року до господарського суду надійшло клопотання від позивача про долучення до матеріалів справи висновку спеціаліста серії АТ №09408.

У судовому засіданні 20.04.2023 закрито підготовче провадження у справі, справу призначено до розгляду на 11.05.2023.

Судом досліджені докази, наявні в матеріалах справи.

У судовому засіданні 11.05.2023 проголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши доводи представника позивача, господарський суд, -

В С Т А Н О В И В:

12 листопада 2021 року між Комунальним некомерційним підприємством "Міська клінічна лікарня №4" Дніпровської міської ради (замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Центріно Груп" (виконавець) укладено договір № 463/21.

За змістом п.1.1. договору, Замовник доручає, а Виконавець, в порядку та на умовах, визначених цим Договором, зобов`язується надати послуги з поточного ремонту за ДК 021:2015- код 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи (Послуги з поточного ремонту рентген-діагностичного кабінету №6 в рентгенівському відділенні, розташованого на другому поверсі блоку Г КНП "Міська клінічна лікарня №4" Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Ближня, 31) (надалі - послуги).

Перелік та обсяги послуг, що доручаються до виконання за Договором, визначаються

Кошторисною документацією, яка є невід`ємною частиною цього Договору (п.1.2. договору).

Умови тендерної документації за закупівлею UA-2021-10-07-011857-b є невід`ємною частиною цього Договору (п.1.3.).

Договірна ціна послуг, що надаються Виконавцем, визначається за результатами відкритих торгів та складає 1911178,46 грн, в тому числі 318 529,74 ПДВ (п.2. договору).

Згідно п. 3.1. договору Замовник зобов`язаний оплатити надані Виконавцем послуги в розмірі, передбаченому п. 2.1. цього Договору, протягом 30 (тридцяти) днів з дати підписання Сторонами Акту приймання-передачі наданих послуг.

У разі затримки фінансування на вказані послуги Замовник здійснює розрахунки з Виконавцем протягом десяти робочих днів з дня надходження коштів на його рахунок. Розрахунки за надані послуги здійснюються на підставі Бюджетного кодексу України. Замовник не несе відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов`язань у разі затримки бюджетного фінансування. Оплата послуг за Договором здійснюється у національній валюті шляхом перерахування Замовником грошових коштів на поточний рахунок Виконавця. Замовник при наявності бюджетних коштів перераховує Підряднику аванс на придбання матеріалів, конструкцій, виробів у розмірі не більше 30% від вартості річного обсягу робіт за цим Договором на строк не більше трьох місяців згідно постанови Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 №1070 "Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти" (пп.3.2- 3.5. договору).

Виконавець зобов`язується надати послуги за договором до 15.12.2021 (п.4.2. договору).

Договір набуває чинності з моменту підписання його сторонами і діє до 31.12.2021, але в будь-якому разі до повного виконання сторонами своїх зобов`язань за договором (п.5.1. договору).

Невід`ємною частиною цього договору є кошторисна документація у складі: договірна ціна, локальний кошторис, пояснювальна записка, відомість ресурсів до локальних кошторисів, загальновиробничі та адміністративні витрати, розрахунок вартості експлуатації машин та механізмів (п.12.1. договору).

22.12.2021 сторонами підписано та скріплено печатками Акт приймання-передачі виконаних будівельних робіт на суму 1911178,46грн (а.с.49-80).

Згідно довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати від 22.12.2021 вартість робіт складає 1911 178,46грн (а.с.81).

Таким чином, вбачається, що відповідачем прийнято виконані будівельні роботи у повному обсязі без жодних зауважень.

Згідно платіжного доручення № 242 від 29.12.2021 КНП "Міська клінічна лікарня №4" Дніпровської міської ради перерахувала на рахунок позивача кошти у сумі 1 911 178,46грн (а.с.82).

У 2022 році Головним державним аудитором відділу контролю у сфері будівництва Східного офісу Держаудитслужби проведено ревізію (контрольні обміри) та встановлено завищення обсягів робіт з улаштування покриття з лінолеуму площею покриття понад 10м.кв (PH2-49-6, пункти45/48, 46/49, 122/34 та 123/35 акту виконаних будівельних робіт № 1 від 22.12.2022).

За результатами перевірки складено Акт, встановлено наступне.

Підрядною організацією ТОВ "Центріно Груп" включено до акту виконаних будівельних робіт, а інженером технічного нагляду ПП "Фенікс" Сєдих Ігорем Андрійовичем прийнято та підписано виконання робіт та матеріалів, обсяги яких не передбачено кошторисною документацією та договірною ціною:

перевищення обсягів робіт, передбачених кошторисною документацією, у пункті 1/1 з од.виміру 100 м2 Розбирання дощатих покриттів підлог (РН7-2-І) становить - 0,0112; перевищення обсягів робіт, передбачених кошторисною документацією, у пункті 8/96 з од.виміру І00м2 Розбирання цементних покриттів підлог (РН7-2-8) становить - 0,4385; перевищення обсягів робіт, передбачених кошторисною документацією, у пункті 9/99 з од.виміру 1т Навантаження сміття вручну (РН20-40-І) становить - 6,5840;

перевищення обсягів робіт, передбачених кошторисною документацією, у пункті 10/100 з од.виміру 1т Перевезення сміття до 30 км (С311-30-М) становить - 4,5840; перевищення обсягів матеріалів, передбачених кошторисною документацією, у пункті 33/36 з од.виміру 1т Барітобетон (с111-1597-1) становить - 3,8980; перевищення обсягів робіт, передбачених кошторисною документацією, у пункті 36/39 з од.виміру 100м2 Улаштування цементної стяжки товщиною 20мм по бетонній основі площею до 20м2 РН7-І7-) становить - 0,0112;

перевищення обсягів робіт, передбачених кошторисною документацією, у пункті 37/40 і од.виміру І00м2. На кожні 5 мм зміни товщини шару цементної стяжки додавати до 50мм (РН7-17-9 Н=10) становить - 0,4385; перевищення обсягів робіт, передбачених кошторисною документацією, у пункті 38/41 з од.виміру 1кг Фібра поліпропіленова армувальна (С 1555-104) становить - 0,7300;

перевищення обсягів робіт передбачених кошторисною документацією, у пункті 39/42 з од.виміру 1кг Пластифікатор (СІ632-110) становить - 0,1200; перевищення обсягів робіт, передбачених кошторисною документацією, у пункті 42/45 з од.виміру м2 Сітка металева фЗВрІх100 (с 111-872 вар 1) становить - 1,1670; перевищення обсягів робіт, передбачених кошторисною документацією, у пункті 43/46 з од.віміру 100м2 Улаштування стяжок самовирівнювальних з сумішей Сеrezit СN-69 товщиною 5мм (ЕН11-11-13) становить - 0,0112; перевищення обсягів матеріалів, передбачених кошторисною документацією, у пункті 44/47 з од.виміру Церезіт СN-69кг (сі 11-1891-2 вар 1) становить - 8,1300; перевищення обсягів робіт, передбачених кошторисною документацією, у пункті 45/48 з од.виміру 100м2 Улаштування покриття з лінолеуму площею покриття понад 10м2 (РН7-26-2) становить - 0,02 75; перевищення обсягів матеріалів, передбачених кошторисною документацією, у пункті 46/49 з од.виміру м2 Лінолеум рентгенозахисний (СІ 11-562 варі) становить - 2,548;

перевищення обсягів робіт, передбачених кошторисною документацією, у пункті 50/53 з од.виміру 100м2 Суцільне вирівнювання бетонних поверхонь стель (одношарове штукатурення), товщина шару 10мм (рні 11-29-4) становить - 0,0112; перевищення обсягів робіт, передбачених кошторисною документацією, у пункті 51/54 з од.виміру м2 Улаштування екранування стелі листами свинцовими (Е34-65-15) становить - 1,1200: перевищення обсягів робіт, передбачених кошторисною документацією, у пункті 54/57 з од.виміру 100шт Ставлення високотривкіх болтів (Е9-49-2) становить - 5,2900; перевищення обсягів матеріалів, передбачених кошторисною документацією, у пункті 55/58з од.виміру шт Болти високоміцні (С 111-1846-1-17) становить - 529; перевищення обсягів робіт, передбачених кошторисною документацією, у пункті 97/63 з од.виміру 100м2 Розбирання цементних покриттів підлог (РН7-2-8) становить - 0,0881: перевищення обсягів робіт, передбачених кошторисною документацією, у пункті 98/64 з од.виміру 1т Навантаження сміття вручну (РН20-40-1) становить - 1.4700;

перевищення обсягів робіт, передбачених кошторисною документацією, у пункті 99/65 з од.виміру 1т Перевезення сміття до 30 км (С311-30-М) становить 1,4700 ; включення до акту недоцільної роботи, у пункті 100/6 з од.виміру 100м2 Насікання поверхні стін, перегородок прямокутних стовпів, колон, пілястр та криволінійних поверхонь великого радіусу по цеглі під штукатурку (РНІ 1-53-1) обсяг становить - 0,2940; перевищення обсягів робіт, передбачених кошторисною документацією, у пункті 114/23 з од.виміру 100м2 На кожні 5 мм, зміни товщини шару цементної стяжки додавати до 90мм (РН7-17-9 Н=18) становить - 0,0881; перевищення обсягів робіт, передбачених кошторисною документацією, у пункті 122/34 з од.виміру 100м2 Улаштування покриття з лінолеуму площею покриття понад 10м2 (РН7-26-2) становить - 0,0181; перевищення обсягів матеріалів, передбачених кошторисною документацією, у пункті 123/35 з од.виміру м2 Лінолеум ПВХ (СІ 11-562 варЗ) становить 1,7460;

перевищення обсягів робіт, передбачених кошторисною документацією, у пункті 141/59 з од.виміру 100м2 Установлення пластикових підвіконних дошок (ЕН10-25-3 к=1,15) становить - 0,0055; перевтілення обсягів робіт, передбачених кошторисною документацією, у пункті 142/60 з од.виміру м2 Підвіконна плита (СІ26-1-12 варі) становить - 0,5500; перевищення обсягів робіт, передбачених кошторисною документацією, у пункті 151/60 з од.виміру 100м2 Розбирання цементних покриттів підлог (РН7-2-8) становить - 0,1158; перевищення обсягів робіт, передбачених кошторисною документацією, у пункті 152/61 з од.виміру 100м2 Розбирання покриттів підлог з керамічних плиток (РН7-2-7) становить - 0,1158; включено до акту недоцільної роботи, передбачених кошторисною документацією, у пункті 153/6 з од.виміру І00м2 Насікання поверхні стін, перегородок прямокутних стовпів, колон, пілястр та криволінійних поверхонь великого радіусу по цеглі під штукатурку (РНІ 1-53-1) становить - 0,4019;

перевищення обсягів робіт, передбачених кошторисною документацією, у пункті 201/1 з од.виміру 1 шафа Монтаж увідно-розподільних пристроїв (РН17-13-І) становить - 1; перевищення обсягів матеріалів, передбачених кошторисною документацією, у пункті 203/59 з од.виміру шт. Щит розподільний (1517-1100 варі) становить - 1; перевищення обсягів робіт, передбачена кошторисною документацією, у пункті 206/5 з од.виміру шт Установлення приладів або апаратів, знятих перед транспортуванням (М8-575-1) становить-9; перевищення обсягів матеріалів, передбачених кошторисною документацією, у пункті 212/63 з од.виміру шт. Диф.автомат 2п 16А (1504-1002 вар5) становить - 3; перевищення обсягів матеріалів, передбачених кошторисною документацією, у пункті 213/64 з од.виміру шт. Авт. Вимикач 1п 16А (1504-1002 варб) становить - 4; перевищення обсягів матеріалів, передбачених кошторисною документацією, у пункті214/65 з од.виміру шт. Крос модуль (1504-1002 вар7) становить -1;

перевищення обсягів матеріалів, передбачених кошторисною документацією, у пункті 215/66 з од.виміру шт. Авт. х кошторисною документацією, у пункті 218/13 і од.виміру 100м Монтаж вінілпластикових труб для електропроводки діам. до 25мм, укладених в борознах під заливку (РНІ7-7-9) становить -1,24; перевищення обсягів матеріалів, передбачених кошторисною документацією, у пункті 219/14 з од.виміру м2 Труба гнучка гофрована легкоармована з самозатухаючого ПВХ пластику ду=20мм ДКС (с113-1391-1А вар1) становить - 124; перевищення обсягів робіт, передбачених кошторисною документацією, у пункті 220/69 з од.виміру 100м Прокладання коробів (Е2І-12-1) становить - 0,3900; перевищення обсягів матеріалів, передбачених кошторисною документацією, у пункті 221/70 з од.виміру м2 Лоток 50x50 у комплекті з підйомом та поворот (с1545-89-13-Р вар 1) становить - 39; перевищення обсягів матеріалів, передбачених кошторисною документацією, у пункті 222/71 з од.виміру м2 Кришка на лоток у комплекті з кутом (СІ545-89-13-Р вар2) становить -39;

перевищення обсягів матеріалів, передбачених кошторисною документацією, у пункті 223/72 з од.виміру шт Скоба CS для підвішування лотка оси 50 (С111 1-1867-3 вар1) становить - 50: перевищення обсягів матеріалів, передбачених кошторисною документацією, у пункті 224/73 з од.виміру шт Шпилька різьбова М8 з гайкою та шайбою (С111-1867-3 вар 2) становить - 20; перевищення обсягів матеріалів, передбачених кошторисною документацією, у пункті 228/74 з од.виміру 1000м Кабель з мідною жилою, 4х4мм2 ВВГнгд - LS (15093-35113 вар2) становить - 0,0400; перевищення обсягів робіт, передбачених кошторисною документацією, у пункті 234/45 з од.виміру 100 шт Монтаж світильників для люмінісцентних ламп, які встановлюються в підвісних стелях, кількість ламп понад 2 до 4 шт (РНІ 7-11-11) становить - 0,0800; перевищення обсягів матеріалів, передбачених кошторисною документацією, у пункті 235/46 з од.виміру шт. LED світильник (СІ547-7 вар4) становить - 8;

включено роботи, враховані ресурсною нормою Е20-42-1 (пункт 248/1 акту ф. кб-2в) у пункті 249/2 з од.виміру шт. Підготовлення до випробування, здавання під налагодження і пуску, приєднування до електричної мережі електричних машин з короткозамкненим ротором зі щитовими підшипниками, які надходять у зібраному вигляді, маса до 0,15т (М8-481-20) обсяг становить - 1; перевищення обсягів робіт, передбачених кошторисною документацією, у пункті 258/12 з од.виміру шт. Установлення анемостатів (Е16-18-3) становить -1; перевищення обсягів матеріалів, передбачених кошторисною документацією, у пункті 259/13 з од.виміру шт, Анемостат (С1630-1796 варі) становить -1; включено роботи, враховані ресурсною нормою Е20-42-Ї (пункт 303/67 акту ф. кб-2в) у пункті 304/68 з од.виміру шт. Підготовлення до випробування, здавання під полагодження і пуску, приєднування до електричної мережі електричних машин з короткозамкненим ротором зі щитовими підшипниками, які надходять у зібраному вигляді, маса до 0,15т (М8-481-20) обсяг становить - 1.

Враховуючи вищевикладене, загальна сума завищеної вартості будівельних робіт ТОВ "Центріно Груп" по об`єкту "Послуги з поточного ремонту рентген-діагностичного кабінету №6 в рентгенівському відділенні, розташованого на другому поверсі блоку Г КНП "Міська клінічна лікарня №4" Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Ближня, 31 складає 279064,00грн.

Виконуючи вимогу Головного державного аудитора відділу контролю у сфері будівництва Східного офісу Держаудитслужби про усунення виявлених порушень, КНП "Міська клінічна лікарня №4" Дніпровської міської ради направила позивачу вимогу про повернення коштів у сумі 279 064,00грн, які були сплачені раніше комунальним підприємством па користь ТОВ "Центріно Груп" за виконані будівельні роботи відповідно до зазначених вище Актів.

25.11.2022 ТОВ "Центріно Груп" було відшкодовано на користь КНП "Міська клінічна лікарня №4" Дніпровської міської ради грошові кошти в сумі 279 064,00грн (платіжне доручення №1452 від 25.11.2022, а.с.91).

14.12.2022 позивач направив на адресу відповідача вимогу про повернення безпідставно набутого майна та відшкодування вартості виконаних робіт та будівельних матеріалів у розмірі 279064,00грн.

У відповіді на вимогу ТОВ "Центріно Груп" від 27.12.2022 відповідач повідомив про неможливість відокремити від об`єкту нерухомого майна без завдання йому шкоди будівельні матеріали, які були використані під час надання послуг, що зазначені в акті.

Позивач просить стягнути вартість робіт та будівельних матеріалів, які неможливо відокремити від об`єкту нерухомого майна в сумі 279064,00грн, що і є причиною спору.

Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 11 ЦК України підставами виникнення цивільних прав та обов`язків є, зокрема, договори та інші правочини.

Частиною 1 ст. 14 ЦК України встановлено, що цивільні обов`язки виконуються у межах встановлених договором або актом цивільного законодавства.

Статтею 629 ЦК України передбачено, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Згідно зі ст. 509 ЦК України, ст. 173 ГК України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

Відповідно до ст.ст. 525, 526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Відповідно до приписів ст. 837 ЦК України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові.

Згідно з ст. 844 ЦК України ціна у договорі підряду може бути визначена у кошторисі. Кошторис на виконання робіт може бути приблизним або твердим. Кошторис є твердим, якщо інше не встановлено договором. Зміни до твердого кошторису можуть вноситися лише за погодженням сторін.

Згідно з ст. 843 ЦК України у договорі підряду визначається ціна роботи або способи її визначення. Якщо у договорі підряду не встановлено ціну роботи або способи її визначення, ціна встановлюється за рішенням суду на основі цін, що звичайно застосовуються за аналогічні роботи з урахуванням необхідних витрат, визначених сторонами. Ціна роботи у договорі підряду включає відшкодування витрат підрядника та плату за виконану ним роботу.

Відповідно до ч. 3 ст. 632 ЦК України зміна ціни договору після його виконання заборонена.

За приписами частин 1, 2 ст. 853 Цивільного кодексу України замовник зобов`язаний прийняти роботу, виконану підрядником відповідно до договору підряду, оглянути її і в разі виявлення допущених у роботі відступів від умов договору або інших недоліків негайно заявити про них підрядникові. Якщо замовник не зробить такої заяви, він втрачає право у подальшому посилатися на ці відступи від умов договору або недоліки у виконаній роботі.

Підрядник зобов`язаний здійснювати будівництво та пов`язані з ним будівельні роботи відповідно до проектної документації, що визначає обсяг і зміст робіт та інші вимоги, які ставляться до робіт та до кошторису, що визначає ціну робіт. Підрядник зобов`язаний виконати усі роботи, визначені у проектній документації та в кошторисі (проектно-кошторисній документації), якщо інше не встановлено договором будівельного підряду (ч.1 ст. 877 ЦК України).

Згідно Акту приймання-передачі виконаних будівельних робіт від 22.12.2021 вартість виконаних відповідачем робіт складає 1911178,46грн.

Разом з тим, під час проведення перевірки Головним державним аудитором відділу контролю у сфері будівництва Східного офісу Держаудитслужби встановлено завищення обсягів робіт з улаштування покриття з лінолеуму площею покриття понад 10м.кв (PH2-49-6, пункти 45/48, 46/49, 122/34 та 123/35 акту виконаних будівельних робіт № 1 від 22.12.2022).

Однак, окремих відомостей відносно обсягу та вартості додаткових робіт (послуг) в Акті від 29.11.2022 №04.04.-20/3 ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності комунального некомерційного підприємства "Міська клінічна лікарня №4" Дніпровської міської ради за період з 01.01.2020 по 31.07.2022 немає.

Листом від 27 грудня 2022 року №1475 на адресу позивача відповідач повідомив про неможливість відокремити від об`єкту нерухомості без завдання йому шкоди будівельні матеріли, які були використані під час надання послуг, що зазначені в акті, який укладено між ТОВ "Центріно Груп" та КНП "Міська клінічна лікарня №4" до Договору від 12.11.2021 № 463/21. Вказав, що дані матеріали є невід`ємними від об`єкту нерухомого майна та не можуть бути виділені як окрема частина.

У квітні 2023 року позивач звернувся до ВГО "Гільдія інженерів технічного нагляду за будівництвом об`єктів будівництва" з метою проведення контролю за якістю та обсягами робіт, виконаних під час будівництва об`єкта "Послуги з поточного ремонту рентген-діагностичного кабінету №6 в рентгенівському відділенні, розташованого на другому поверсі блоку Г КНП "Міська клінічна лікарня №4" Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Ближня, 31".

Згідно Висновку спеціаліста, інженера технічного нагляду Мазур А.І., Серія АТ № 009408 за результатами проведення контролю за дотриманням проектних рішень та вимог державних стандартів, будівельних норм і правил, а також контролю за якістю та обсягами робіт, виконаних під час будівництва вищенаведеного об`єкта від 18.04.2023:

- під час огляду приміщення та здійснення контрольних замірів в рентген-діагностичному кабінеті № 6 в рентгенівському відділенні встановлено, що роботи та матеріали, які вказані в Акті № 1 приймання виконання будівельних робіт за грудень 2021, який складено до договору № 463/21 про надання послуг з поточного ремонту, є фактично виконаними в повному обсязі;

- загальна ціна фактично виконаних будівельних робіт та використаних матеріалів в результаті ремонту рентген-діагностичного кабінету №6 в рентгенівському відділенні, розташованого на другому поверсі блоку Г КНП "Міська клінічна лікарня №4" Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Ближня, 31 становить 1 911 178,46грн;

- в результаті огляду приміщення та здійснення контрольних замірів встановлено, що наявний перелік фактично виконаних будівельних робіт та використаних матеріалів, який вказано в Акті № 1 приймання виконання будівельних робіт за грудень 2021 року, але не зазначено в договірній ціні договору № 463/21 про надання послуг з поточного ремонту від 12.11.2021 між КНП "Міська клінічна лікарня №4" Дніпровської міської ради та ТОВ "Центріно Груп". Вказаний перелік зазначено в Акті № 1 розбіжностей приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2023 року;

- Ціна фактично виконаних будівельних робіт та матеріалів, що вказано в Акті № 1 розбіжностей приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2023 складає 279051,24грн та включено в загальну ціну Акту № 1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2021 року (Форма КБ-2в), який складено до Договору № 463/21 про надання послуг з поточного ремонту від 12.11.2021.

З матеріалів справи убачається, що Акт №1 приймання-передачі виконаних за договором робіт від 22.12.2021 на суму 1911178,46грн підписано сторонами без зауважень, роботи, які не були передбачені проектно-кошторисною документацією та договірною ціною до договору № 463/21 виконані позивачем та прийняті відповідачем.

Вартість виконаних робіт та матеріалів, обсяги яких не передбачено кошторисною документацією та договірною ціною становить 279064,00грн.

Загальні підстави для виникнення зобов`язання у зв`язку з набуттям, збереженням майна без достатньої правової підстави визначені нормами 83 ЦК України.

За положенням статті 1213 ЦК України набувач зобов`язаний повернути потерпілому безпідставно набуте майно в натурі.

У разі неможливості повернути в натурі потерпілому безпідставно набуте майно відшкодовується його вартість, яка визначається на момент розгляду судом справи про повернення майна.

Предметом регулювання інституту безпідставного набуття чи збереження майна є відносини, які виникають у зв`язку з безпідставним отриманням чи збереженням майна і які не врегульовані спеціальними інститутами цивільного права.

Зобов`язання з безпідставного набуття, збереження майна виникають за наявності трьох умов: а) набуття або збереження майна; б) набуття або збереження за рахунок іншої особи; в) відсутність правової підстави для набуття або збереження майна (відсутність положень закону, адміністративного акта, правочину або інших підстав, передбачених статтею 11 ЦК України).

Об`єктивними умовами виникнення зобов`язань з набуття, збереження майна без достатньої правової підстави виступають: 1) набуття або збереження майна однією особою (набувачем) за рахунок іншої (потерпілого); 2) шкода у вигляді зменшення або незбільшення майна в іншої особи (потерпілого); 3) обумовленість збільшення або збереження майна з боку набувача шляхом зменшення або відсутності збільшення на стороні потерпілого; 4) відсутність правової підстави для вказаної зміни майнового стану цих осіб.

Загальна умова частини першої статті 1212 ЦК України звужує застосування інституту безпідставного збагачення у зобов`язальних (договірних) відносинах, бо отримане однією зі сторін у зобов`язанні підлягає поверненню іншій стороні на цій підставі тільки за наявності ознаки безпідставності такого виконання.

Набуття однією зі сторін зобов`язання майна за рахунок іншої сторони в порядку виконання договірного зобов`язання не вважається безпідставним.

Ураховуючи, що виконання робіт з поточного ремонту рентген-діагностичного кабінету № 6 в рентгенівському відділенні, які не передбачено динамічною кошторисною документацією до договору на загальну суму 279 064,00грн підтверджується Актом від 29.11.2022 №04.04.-20/3 ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності комунального некомерційного підприємства "Міська клінічна лікарня №4" Дніпровської міської ради за період з 01.01.2020 по 31.07.2022, складений Головним державним аудитором відділу контролю у сфері будівництва Східного офісу Держаудитслужби; Висновком спеціаліста від 18.04.2023, Серія АТ № 009408; Актом №1 приймання-передачі виконаних за договором робіт від 22.12.2021 на суму 1911178,46грн, неможливість відокремити роботи та будівельні матеріали від об`єкту нерухомості без завдання йому шкоди, підтвердження відповідачем виконання цих робіт позивачем, вимога про стягнення 279064,00грн є обгрунтованою та підлягає задоволенню.

Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір покладається на відповідача у сумі 4185,96грн.

Керуючись статтями 2, 73, 74, 76-79, 86, 91, 129, 233, 236, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Центріно Груп" до Комунального некомерційного підприємства "Міська клінічна лікарня №4"Дніпровської міської ради про стягнення 279 064,00грн. - задовольнити.

Стягнути з Комунального некомерційного підприємства "Міська клінічна лікарня №4"Дніпровської міської ради (вул. Ближня, 31, м. Дніпро, 49102, ідентифікаційний код 01280527) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Центріно Груп" (вул. Софіївська, буд. 10, офіс 315, м. Олександрія, Олександрійський район, Кіровоградська область, 28008, ідентифікаційний номер 43281191) грошові кошти у розмірі 279 064 (двісті сімдесят дев`ять тисяч шістдесят чотири) грн 00коп., витрати по сплаті судового збору у сумі 4 185 (чотири тисячі сто вісімдесят п`ять) грн 96коп, видати наказ.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Центрального апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 17.05.2023

Суддя Н.М. Євстигнеєва

Дата ухвалення рішення11.05.2023
Оприлюднено18.05.2023
Номер документу110906821
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 279 064,00грн

Судовий реєстр по справі —904/600/23

Судовий наказ від 07.06.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

Рішення від 11.05.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

Ухвала від 20.04.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

Ухвала від 04.04.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

Ухвала від 07.03.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

Ухвала від 06.02.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні