Рішення
від 17.05.2023 по справі 580/1197/23
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 травня 2023 року справа № 580/1197/23

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кульчицького С.О., розглянувши у письмовому порядку за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія Технопартс" до Головного управління ДПС у Черкаській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернулось товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія Технопартс" (далі - позивач) з позовом до Головного управління ДПС у Черкаській області (далі - відповідач), в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 26.10.2022 №0053810403.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що Головним управлінням ДПС у Черкаській області (далі - відповідач) винесено протиправне податкове повідомлення-рішення (далі - ППР) від 26.10.2022 № 0053810403, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість на суму 146768 грн та застосовано штрафні (фінансові) санкції в сумі 14676,80 грн. Оскаржуване ППР винесено на підставі Акту камеральної перевірки за квітень 2022 року від 20.09.2022 № 4149/23-00-04-03-04/39489921. Висновки акту перевірки грунтуються на тому, що товариство з обмеженою відповідальністю «Компанія Технопартс» (далі - позивач) неправомірно включило до складу податкового кредиту у декларації за квітень 2022 року: суму ПДВ у розмірі 1600,85 грн за податковою накладною складеною контрагентом-постачальником ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» (код ЄДРПОУ 41449359), при відсутності реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних; ПДВ в розмірі 220 грн за податковою накладною складеною контрагентом-постачальником ТОВ «ПРОМЗВЯЗОКМОНТАЖ» (код ЄДРПОУ 22803952), при відсутності реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних; ПДВ в розмірі 12206,50 грн за податковими накладними виписаними контрагентом-постачальником Олійником П.І. (код ЄДРПОУ 3031720778), реєстрацію яких зупинено; ПДВ в розмірі 133333,33 грн за податковими накладними виписаними контрагентом-постачальником ТОВ «Вітер+» (код ЄДРПОУ 43998669), реєстрацію яких зупинено; ПДВ в розмірі 1347,78 грн за податковими накладними виписаними контрагентом-постачальником ТОВ «АФРАКО» (код ЄДРПОУ 37645823), реєстрацію яких зупинено. Відповідно до акту перевірки, податковим органом вирішено притягнути до відповідальності позивача (шляхом зменшення суми податкового кредиту з ПДВ та збільшення податкових зобов`язань, які підлягають сплаті до бюджету), внаслідок відсутності реєстрації податкових накладних контрагентами-постачальниками: ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ», ФОП ОСОБА_1 , ТОВ «Вітер+», ТОВ «АФРАКО» та ТОВ «ПРОМЗВЯЗОКМОНТАЖ» за відсутності вини позивача. Позих накладних/розрахунків коригування. Позивач подав запер

щодо ППР від 26.10.2022 0053810403. Рішенням ДПС України про результати розгляду скарги від 09.01.2023 774/6/99-00-06-01-01-06 ППР залишено без змін, а скаргу позивача - без задоволення з підстав ненадання документів на підтвердження неможливості контрагентів-постачальників своєчаснУхвалою від 27.02.2023 позовну заяву прийнято до розгляду, розгляд справи вирішено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні).

Відповідач позов не визнав, 06.03.2023 надав до суду відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог повністю. Відповідач зазначає, що за результатами здійсненої камеральної перевірки податкової декларації з ПДВ від 20.05.2022 № 9053478196, поданої позивачем за квітень 2022 року, встановлено, що позивачем, у порушення пункту 198.6 статті 198 ПК України, неправомірно включено до складу податкового кредиту (ПДВ у сумі 148708,46 грн) податкові накладні ФОП ОСОБА_1 , ТОВ «Вітер+», ТОВ «АФРАКО», ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» та ТОВ «ПРОМЗВЯЗОКМОНТАЖ» статус, яких: «реєстрація зупинена» або взагалі не зареєстровані в ЄРПН. За результатом проведеної камеральної перевірки відповідачем складено акт від 20.09.2022 № 4149/23-00-04-03-04/39489921. На підставі акту камеральної перевірки контролюючим органом складено ППР від 26.10.2022 № 0053810403 щодо порушення п. 198.6 ст. 198 ПК України, збільшено податкове зобов`язання на суму 146768 грн та застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 14676,80 грн. Відповідач звернув увагу на той факт, що позивачем не надано документів, які б підтверджували неможливість контрагентів-постачальників виконати своєчасно податковий обов`язок щодо реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних/розрахунків коригування. Позивач подав заперечення до ДПС України щодо ППР від 26.10.2022 № 0053810403. Рішенням ДПС України про результати розгляду скарги від 09.01.2023 № 774/6/99-00-06-01-01-06 ППР залишено без змін, а скаргу позивача - без задоволення з підстав ненадання документів на підтвердження неможливості контрагентів-постачальників своєчасно виконати податковий обов`язок щодо реєстрації у ЄРПН ПН/РК. На переконання відповідача, проведеною камеральною перевіркою платника податків товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Технопартс», достовірно та в повному обсязі враховано обставини, які існували на момент її проведення, факти порушень доведені письмовими доказами, а ППР від 26.10.2022 № 0053810403 винесено у відповідності до вимог ПК Україх н

21.04.2023 на адресу суду від позивача надійшли додаткові пояснення, в яких він вказує, що відповідачем не враховано що підрозділ 2 розділу XX ПК України доповнено пунктом 32-2 згідно із Законом № 2120-ІХ від 15.03.2022, в редакції Закону № 2260-ІХ від 12.03.2022 відповідно до якого тимчасово, за податкові періоди лютий, березень, квітень, травень 2022 року за операціями з придбання товарів/послуг, за якими в Єдиному реєстрі податкових накладних постачальниками не зареєстровано податкові накладні та/або розрахунки коригування до них, платники податку включають до складу податкового кредиту звітного (податкового) періоду суми податку на додану вартість, сплачені (нараховані) у складі вартості придбаних товарів/послуг, на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, складених (отриманих) платником податку за операціями з придбання товарів/послуг відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». На підставі наведених норм Податкового кодексу України ТОВ «Компанія Технопартс» правомірно включило до складу податкового кредиту у декларації за квітень 2022 року суми ПДВ у розмірі 148708,46 грн за податковими накладними складеними ФОП ОСОБА_1 , ТОВ «Вітер+», ТОВ «АФРАКО», ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» та ТОВ «ПРОМЗВЯЗОКМОНТАЖ» на підставі наявних належним чином складених первинних бухгалтерських документів. Позивач звернув увагу, що йому не відомо чи мали ФОП ОСОБА_1 , ТОВ «Вітер+», ТОВ «АФРАКО», ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» та ТОВ «ПРОМЗВЯЗОКМОНТАЖ» можливість вчинити всі необхідні дії для виконання податкового обов`язку в контексті положень п.п. 69.1 та 69.1-1 Підрозділу 10 Розділу XX ПК України, а від цього залежить питання щодо граничних строків реєстрації таких податкових накладних для цих контрагентів, а отже і правомірність віднесення до складу податкового кредиту сум ПДВ. Дані обставини під час камеральної перевірки не досліджувались, а отже висновки акту перевірки є неповними та необ`єктивними, відповідно, не можуть слугувати підставою для винесення податкового повідх нх/розрахунків коригування. Позивач подав запер

щодо ППР від 26.10.2022 0053810403. Рішенням ДПС України про результати розгляду скарги від 09.01.2023 774/6/99-00-06-01-01-06 ППР залишено без змін, а скаргу позивача - без задоволення з підстав ненадання документів на підтвердження неможливості контрагентів-постачальників своєчасндатковий обов`язок щодо реєстрації у ЄРПН ПН/РК. На переконання відповідача, проведеною камеральною перевіркою платника податків товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Технопартс», достовірно та в повному обсязі враховано обставини, які існували на момент її проведення, факти порушень доведені письмовими доказами, а ППР від 26.10.2022 0053810403 винесено у відповідності до вимог ПК УкраїниРозглянувши подані документи і матеріали, повно і всебічно з`ясувавши обставини справи в їх сукупності, перевіривши їх дослідженими доказами, суд зазначає наступне.

Головним управлінням Державної податкової служби у Черкаській області (далі - ГУ ДПС у Черкаській області) проведено камеральну перевірку податкової декларації з податку на додану вартість ТОВ «Компанія Технопартс» за квітень 2022 року за результатами якої складено акт від 20.09.2022 № 4149/23-00-04-03-04/39489921, яким встановлено порушення вимог п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України (далі - ПК України), в результаті чого занижено р.18 декларації з податку на додану вартість за квітень 2022 року (позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (рядок 9 - рядок 17 декларації) (позитивне значення), яке сплачується до державного бюджету) на суму 148708,46 грн.

На підставі акта перевірки ГУ ДПС у Черкаській області винесено податкове повідомлення-рішення від 26.10.2022 № 0053810403 про збільшення суми грошового зобов`язання з ПДВ у розмірі 146768 грн та застосовано штрафні (фінансові ) санкції в сумі 14676,80 грн.

Позивачем податкове повідомлення-рішення від 26.10.2022 № 0053810403 оскаржене в адміністративному порядку до ДПС України. Згідно рішення ДПС України від 09.01.2023 № 774/6/99-00-06-01-01-06 податкове повідомлення-рішення від 26.10.2022 за № 0053810403 залишено без змін, а скарга - без задоволення.

Позивач звернувся до суду за захистом своїх прав та інтересів, оскільки не погоджується із рішенням контролюючого органу.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Органи державної податкової служби згідно п.75.1 ст.75 ПК України, мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.

Згідно з підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах, повнота нарахування та своєчасність сплати податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у разі невідповідності резидента Дія Сіті вимогам, визначеним пунктами 2, 3 частини першої та пунктом 10 частини другої статті 5 Закону України «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні».

Відповідно до пункту 76.1 статті 76 ПК України камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.

Згідно з пунктом 76.3 статті 73 ПК України камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.

Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу.

Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами (пункт 14.1.60 ст.14 ПК України).

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені строки скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в ЄРПН.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно).

Законом України від 12 травня 2022 року № 2260-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» (далі - Закон № 2260) внесено зміни до Податкового кодексу України, зокрема, абзацом 6 пункту 69.2 статті 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України визначено, що камеральні податкові перевірки податкових декларацій з податку на додану вартість та уточнюючих розрахунків до них за звітні податкові періоди: лютий, березень, квітень, травень 2022 року - розпочинаються на наступний день після 20 липня 2022 року та завершуються не пізніше 20 вересня 2022 року. Вказаний Закон № 2260 набрав чинності 27.05.2022.

З урахуванням внесених змін до ПК України відповідач мав право на проведення камеральної перевірки даних, зазначених у податковій декларації позивача за квітень 2022 року за відсутності будь-якого наказу керівника податкового органу та без згоди платника податку.

У відповідності до пункту 69.1 підрозділу 10 розділу XX ПК України (в редакції Закону № 2260) у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

У разі відсутності можливості у платника податків щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, такий платник податків звільняється від відповідальності, визначеної цим Кодексом, у межах діяльності, що провадиться через такі філії, представництва, відокремлені чи інші структурні підрозділи, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.

Платники податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, у яких відновилася можливість виконувати свої податкові обов`язки, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня відновлення можливості платника податків, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, передбачених цим Кодексом, за умови виконання ними таких податкових обов`язків, щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, сплати податків і зборів, протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платників податків.

Абзацом 3 п. 69.1 статті 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України визначено, що платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року.

Відповідно до положень п. 32-2 підрозділу 10 розділу XX ПК України тимчасово, за податкові періоди лютий, березень, квітень, травень 2022 року за операціями з придбання товарів/послуг, за якими в Єдиному реєстрі податкових накладних постачальниками не зареєстровано податкові накладні та/або розрахунки коригування до них, платники податку включають до складу податкового кредиту звітного (податкового) періоду суми податку на додану вартість, сплачені (нараховані) у складі вартості придбаних товарів/послуг, на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, складених (отриманих) платником податку за операціями з придбання товарів/послуг відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».

З аналізу наведених норм ПК України слідує висновок, що платники податку - продавці товару, поділяються на три категорії:

- які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки;

- в яких відновилась можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки;

- в яких відсутня можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки.

В залежності від того, до якої категорії віднесено платника податку, ПК України встановлює їм можливість без притягнення до відповідальності виконати свій обов`язок по реєстрації податкових накладних:

- до 15 липня 2022 року - які мають можливість;

- протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей - в яких відновилась можливість;

- протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні - в яких відсутня можливість.

Відповідно до абз. 8 п. 69.1 підрозділу 10 розділу XX ПК України (в редакції Закону № 2260) порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

06 вересня 2022 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 29.07.2022 за № 225, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 25.08.2022 за № 967/38303 «Про затвердження Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України, та переліків документів на підтвердження» (далі- Порядок).

Зазначений Порядок визначає процедуру підтвердження платниками податків можливості чи неможливості до припинення або скасування воєнного стану на території України своєчасного виконання податкового обов`язку щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у т. ч. звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 ПК України, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо.

З метою підтвердження можливості чи неможливості виконання податкового обов`язку платникам податків передбачено подання до 30 вересня заяву та підтверджуючі документи.

З огляду на викладене вище, право платника податку - покупця товарів на віднесення сум ПДВ до податкового кредиту за відсутності зареєстрованих в Реєстрі податкових накладних, поставлено в залежність від того, до якої з вищезазначених категорій віднесено його контрагента-продавця і лише після цього можливо визначити кінцеві часові межі реєстрації податкових накладних.

Суд зазначає, що відповідачем в акті перевірки не досліджувалось питання наявності чи відсутності у контрагентів позивача - ФОП ОСОБА_1 , ТОВ «Вітер+», ТОВ «АФРАКО», ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» та ТОВ «ПРОМЗВЯЗОКМОНТАЖ» можливості своєчасно виконувати податкові обов`язки.

Якщо така можливість взагалі відсутня, то строк реєстрації податкових накладних не настав, оскільки закінчується протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану.

Також акт перевірки не містить відомостей про притягнення вказаних контрагентів до відповідальності за відсутність чи несвоєчасну реєстрацію податкових накладних.

Натомість в акті перевірки здійснено виключно посилання на загальні норми ПК України, які дають право платнику податку на відображення у складі податкової декларації податкового кредиту за податковими накладними, які зареєстровані в Реєстрі, без урахування наведених положень, які встановлюють особливості правового регулювання даного питання на період воєнного стану.

Як наслідок, позивач який у податковій декларації з ПДВ за квітень 2022 року відобразив суму податкового кредиту не повинен нести відповідальність за дотримання податкової дисципліни своїми контрагентами - ФОП ОСОБА_1 , ТОВ «Вітер+», ТОВ «АФРАКО», ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» та ТОВ «ПРОМЗВЯЗОКМОНТАЖ».

Позивач вважається таким, що правомірно використав своє право на податковий кредит до встановлення наявності чи відсутності у контрагентів позивача можливості своєчасно виконувати податкові обов`язки.

Більш того, право на подання документів для підтвердження можливості своєчасно виконувати податкові обов`язки встановлене Порядком до 30 вересня 2022 року, тоді як акт перевірки складено 20 вересня 2022 року, тобто до закінчення встановленого строку, який надано для контрагентів позивача.

Згідно ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд вважає помилковими твердження відповідача, що позивач не надав документів для підтвердження наявності чи відсутності у його контрагентів можливості своєчасно виконувати податкові обов`язки, оскільки такий обов`язок не покладений на позивача.

Також суд відхиляє доводи відповідача щодо неприєднання позивачем до заперечень на акт перевірки первинних документів, які підтверджують його право на податковий кредит, оскільки камеральна перевірка проводиться виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО.

Отже, камеральна перевірка не передбачає дослідження первинних бухгалтерських документів для підтвердження права на податковий кредит, який відображений у декларації з ПДВ і позивач не зобов`язаний доводити його правомірність у межах даного виду перевірки.

З урахуванням встановлених фактичних обставин справи та норм чинного законодавства суд дійшов висновку, що відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не довів правомірності оскарженого податкового повідомлення-рішення, що є підставою для його скасування, тому позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України понесені позивачем судові витрати слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 14, 72, 76, 90, 139, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Черкаській області від 26.10.2022 № 0053810403.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Черкаській області (18002, м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235, код ЄДРПОУ 44131663) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Технопартс» (18029, м. Черкаси, вул. Руставі, 4, код ЄДРПОУ 39489921) судові витрати зі сплати судового збору в сумі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн.

Копію рішення направити особам, які беруть участь у справі.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо її не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційного суду за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня підписання судового рішення.

Суддя Сергій КУЛЬЧИЦЬКИЙ

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.05.2023
Оприлюднено22.05.2023
Номер документу110920841
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —580/1197/23

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 31.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 22.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 19.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 07.07.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 26.06.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Рішення від 17.05.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Сергій КУЛЬЧИЦЬКИЙ

Ухвала від 27.02.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Сергій КУЛЬЧИЦЬКИЙ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні