Справа №295/2077/22
3/295/502/23
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16.05.2023 року м. Житомир
Богунський районний суд м. Житомира в складі:
головуючої судді Зіневич І. В.
секретаря судового засідання Таран В.О.
з участю представника митниці Кондратюка А.В.
розглянув у відкритому судовому засіданні в м.Житомирі матеріали справи, які надійшли з Житомирської митниці ДМС України про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина Республіки Азербайджан, проживаючого: АДРЕСА_1
за порушення митних правил, передбачених ч.6 ст.481Митного кодексу України,-
В С Т А Н О В И В:
05 листопада 2021 до відділу митного оформлення «Оліївка» митного поста «Житомир-центральний» Житомирської митниці декларантом ТОВ «Поліссяброксервіс» (м. Житомир, код ЄДРПОУ: 39636454) ОСОБА_2 до митного оформлення в митному режимі «Імпорт 40 АА» подано електронну митну декларацію типу ІМ40АА від 05.11.2021, якій присвоєно номер UA101020/2021/021516 (далі ЕМД), на товар (графа 31 ЕМД): «легковий автомобіль марки AUDI, модель A6, кузов НОМЕР_1 , тип двигуна дизель, номер двигуна - нема даних, загальна кількість місць - 5, робочий об`єм циліндрів двигуна - 2496 см3, колісна формула - 4х2, тип кузова - СЕДАН, призначення - для перевезення пасажирів, такий що був у використанні, країна виготовлення - DE, країна походження - DE, календарний рік виготовлення - 2000, модельний рік виготовлення - 2001, дата першої реєстрації - 18.10.2000 р.»; заявлений код згідно УКТ ЗЕД: 8703329030. До вказаної ЕМД також подано наступні товаросупровідні документи: свідоцтво про реєстрацію на даний транспортний засіб № НОМЕР_2 , видане 27.11.2017 року на ім`я UAB «LUCSANA» автомобіль, купчий документ від 11.08.2018 № б/н від UAB «LUCSANA» на даний транспортний засіб, документ про зняття автомобіля з реєстраційних обліків у Республіці Литві від 27.11.2017, копії аркушів паспорта та ідентифікаційного коду громадянина України ОСОБА_3 (власник транспортного засобу на даний час).
Згідно товарно-супровідних документів у графу 8 ЕМД «одержувач/імпортер» декларантом помилково вказано: « ОСОБА_4 , АДРЕСА_2 , паспорт № НОМЕР_3 », у той час як повинно бути зазначено: «громадянин Республіки Азербайджан ОСОБА_5 ( ОСОБА_6 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце проживання та реєстрації: АДРЕСА_1 ; паспорт № НОМЕР_4 ); особа, відповідальна за фінансове врегулювання, (графа 9): громадянин України ОСОБА_3 , зареєстрований та проживаючий за адресою: АДРЕСА_3 (паспорт № НОМЕР_5 , виданий 28.12.2001 Бердичівським МРВ УМВС України в Житомирській області); країна відправлення/експорту (гр. 15): Литва; преференція (гр. 36) код 310: транспортні засоби особистого користування (у кількості не більше однієї одиниці на кожну товарну позицію), що були у використанні та з року випуску яких минуло більше п`яти років, які класифікуються за товарними позиціями 8703, 8704 (загальною масою до 3,5 тонни) згідно з УКТ ЗЕД та станом на 31 грудня 2020 року перебували у митному режимі тимчасового ввезення або транзиту. Заявлена вартість транспортного засобу (графи 22, 42 ЕМД, купчий документ від 11.08.2018 №б/н) 1250 євро, статистична вартість (графи 45, 46 ЕМД) 37856,00 грн.
У графі 47 (нарахування платежів) ЕМД декларантом зазначено вид, основу нарахування, ставки та суми платежів у відповідності до законів України від 15.04.2021 №1402-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо справляння податків і зборів, інших обов`язкових платежів, об`єктом оподаткування якими є транспортні засоби» та від 15.04.2021 № 1403-IX «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо тимчасового спрощення митного оформлення транспортних засобів, ввезених на митну територію України».
Під час проведення митного контролю було встановлено, що згідно баз даних АСМО «Інспектор» за даними Диспетчера ЗМК та Пасажирського пункту пропуску легковий автомобіль марки AUDI, модель A6, кузов НОМЕР_1 , литовський реєстраційний транзитний номерний знак НОМЕР_6 було ввезено на митну територію України по каналу митного контролю «зелений коридор» 03.12.2017 для особистого користування у митному режимі «тимчасове ввезення до 1 року» громадянином Республіки Азербайджан ОСОБА_7 ( ОСОБА_6 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючим за адресою: АДРЕСА_1 ; паспорт № НОМЕР_4 , через автомобільний пункт пропуску для міжнародного сполучення «Гоптівка-Нехотєєвка» Харківської митниці, що межував станом на 03.12.2017 (дата ввезення транспортного засобу на митну територію України) та межує і на даний час з автомобільним пунктом пропуску для міжнародного сполучення Російської Федерації «Нехотеевка», тобто автомобіль ввезено з території Російської Федерації згідно законодавства України держави-окупанта (агресора). Відповідно до обліків, що містяться у ЦБД ЄАІС Держмитслужби, інших фактів перетину державного кордону вказаним транспортним засобом (крім ввезення 03.12.2017), або його поміщення в інший митний режим станом на 05-08.11.2021 не встановлено.
Таким чином, громадянин РеспублікиАзербайджан ОСОБА_5 перевищив встановлений ст.380 МК України строк тимчасового ввезення транспортного засобу особистого користування марки AUDI,модель A6,кузов НОМЕР_1 більше ніж як на тридцять діб, чим вчинив порушення митних правил, передбачене ч.6 ст.481МК України.
В судове засідання ОСОБА_5 не з`явився.
Представник Житомирської митниці просив визнати ОСОБА_5 а винним у порушенні митних правил, передбачених ч.6 ст.481 МК України та накласти на нього адміністративне стягнення у виді конфіскації автомобіля.
Заслухавши думу представника митниці, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
Перевищення строку тимчасового ввезення транспортних засобів особистого користування та транспортних засобів комерційного призначення на митну територію України більше ніж на тридцять діб, а так само втрата цих транспортних засобів, у тому числі їх розкомплектування, є порушенням ч.6 ст. 481 МК України.
Обставини порушення ОСОБА_8 митних правил підтверджуються: протоколом про порушення митних правил від 08.11.2021 №0802\101000\21, доповідною запискою в.о.заступника начальника управління начальника оперативного відділу управління боротьби з контробандою та порушеннями митних правил Житомирської митниці ОСОБА_9 від 09.11.2021 (а.с.6-10), даними електронної митної декларації типу ІМ 40 АА №UA101020/2021/0211516 від 05.11.2021, доданими товаро-супровідними документами (а.с.15-20), згідно даних Диспетчера ЗМК та Пасажирського пункту пропуску 03.12.2017 ОСОБА_8 ввезено на митну територію України в режимі «тимчасового ввезення до 1 року» по «зеленому коридору» через автомобільний пунктпропуску дляміжнародного сполучення«Гоптівка-Нехотєєвка»Харківської митниці легковийавтомобіль марки AUDI,модель A6,кузов НОМЕР_1 (а.с.21).
Із пояснень ОСОБА_3 від 08.11.2021вбачається,що 11.08.2018у представникалитовської компанійUABLUCSANAза 1250євро вінпридбав легковийавтомобіль маркиAUDI,модель A6,кузов НОМЕР_1 .Тоді жпредставник литовськоїкомпанії надавйому данийавтомобіль зключем запаленнядвигуна,свідоцтво прореєстрацію наданий транспортнийзасіб такупчий документвід 11.08.2018№ б/н.З датипокупки поданий часвін автомобілемне користувався.Від знайомихлюдей післяпокупки автомобілявже у2021році дізнався,що зурахуванням того,що автомобільввезено вУкраїну до31.12.2020,його можливорозмитнити упільговому порядкувідповідно дозаконів Українищодо пільговогорозмитнення такзваних «євроблях».Тільки підчас розмитненняавтомобіля відспівробітників Житомирськоїмитниці вінотримав інформацію,що автомобільне підлягаєрозмитненню вбудь-якомупорядку,так якйого у2017році буловвезено зРосійської Федераціїчерез зонудіяльності Харківськоїмитниці. ОСОБА_5 йому невідомий, з ним ніколи не зустрічався (а.с.35).
Із пояснень ОСОБА_2 від 08.11.2021 вбачається, що до нього звернувся громадянин ОСОБА_3 з проханням надати йому митно-брокерські послуги при розмитненні легкового автомобіля, що був у використанні, литовської реєстрації, марки AUDI, модель A6, кузов НОМЕР_1 . 05.11.2021 ним було підготовлено на направлено до відділу митного оформлення «Оліївка» митного поста «Житомир-центральний» Житомирської митниці до митного оформлення в митному режимі «Імпорт 40 АА» електронну митну декларацію типу ІМ40АА №UA101020/2021/0211516 від 05.11.2021 на згаданий товар. Через який саме пункт пропуску та з якої країни автомобіль було ввезено в Україну йому не відомо і перевірити чи отримати таку інформацію він не в змозі як декларант. Додатково пояснив, що власник автомобіля йому повідомив, що він має право на пільгове розмитнення автомобіля у відповідності до ЗУ від 15.04.2021р. №1402-IX та №1403-IX. Підстав для сумнівів чи для перевірки даної інформації у нього не було, так як відповідальність за достовірність такої інформації у відповідності до митного законодавства несе особа-власник товару (транспортного засобу)» (а.с.41).
Дія законів України від 15.04.2021 №1402-IX, від 15.04.2021 №1403-IX поширюється на транспортні засоби особистого користування (у кількості не більше однієї одиниці на кожну товарну позицію), що були у використанні та з року випуску яких минуло більше п`яти років, які класифікуються за товарними позиціями 8703, 8704 (загальною масою до 3,5 тонни) згідно з УКТ ЗЕД та станом на 31 грудня 2020 року перебували у митному режимі тимчасового ввезення або транзиту. Однак не поширюється на транспортні засоби, якщо вони не відповідають екологічним нормам "ЄВРО-2" і вище та/або мають походження з країни, визнаної державою-окупантом згідно із законом України або визнаної державою-агресором по відношенню до України згідно із законодавством, та/або ввозяться з території такої держави-окупанта (агресора) та/або з тимчасово окупованої території України, визначеної такою згідно із законом України.
Таким чином відповідно до законів України від 15.04.2021 №1402-IX, від 15.04.2021 №1403-IX та окремих актів Кабінету Міністрів України, у т.ч. ПКМУ від 30.12.2015 № 1147 (із змінами і доповненнями), транспортний засіб марки AUDI, модель A6, кузов НОМЕР_1 ) не може бути оформлений у митному режимі імпорту в пільговому (спрощеному), або в будь-якому іншому порядку.
Відповідно до відомостей ЦБД ЄАІС Держмитслужби станом на 05-08.11.2021 встановлено, що протоколи про порушення митних правил, де об`єктом є легковий автомобіль марки AUDI, модель A6, кузов НОМЕР_1 , литовський реєстраційний транзитний номерний знак НОМЕР_6 , не складались. Станом на 05-08.11.2021 строк тимчасового ввезення вказаного транспортного засобу не продовжено (не призупинено) і не поміщено його в інший митний режим.
Пунктом 60 частини 1 статті 4 Митного кодексу України визначено, що транспортні засоби особистого користування це наземні транспортні засоби товарних позицій 8702, 8703, 8704 (загальною масою до 3,5 тонни), 8711 згідно з УКТ ЗЕД та причепи до них товарної позиції 8716 згідно з УКТ ЗЕД, плавучі засоби та повітряні судна, що зареєстровані на території відповідної країни, перебувають у власності або тимчасовому користуванні відповідного громадянина та ввозяться або вивозяться цим громадянином у кількості не більше однієї одиниці на кожну товарну позицію виключно для особистого користування, а не для промислового або комерційного транспортування товарів чи пасажирів за плату або безоплатно.
Пунктом 50, підпунктом в), частини 1 статті 4 Митного кодексу України встановлено, що фізичні особи це громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які мають постійне місце проживання в Україні, у тому числі ті, які тимчасово перебувають за кордоном.
Пунктом 33 частини 1 статті 4 Митного кодексу України встановлено, що нерезидентами є фізичні особи: іноземці та особи без громадянства, громадяни України, які мають постійне місце проживання за межами України, у тому числі ті, які тимчасово перебувають на території України (згідно наявних матеріалів громадянин Республіки Азербайджан ОСОБА_5 ( ОСОБА_6 ) станом на дату ввезення автомобіля являвся нерезидентом).
Статтею 380 Митного кодексу України визначено, що тимчасове ввезення громадянами-нерезидентами на митну територію України транспортних засобів особистого користування дозволяється на строк до одного року. Цей строк може бути продовжено митними органами з урахуванням дії обставин непереборної сили та особистих обставин громадян, які ввезли такі транспортні засоби, за умови документального підтвердження цих обставин, але не більш як на 60 днів. Обов`язковою умовою допуску зазначених транспортних засобів до тимчасового ввезення на митну територію України є реєстрація цих транспортних засобів в уповноважених органах іноземних держав, що підтверджується відповідним документом.Транспортні засоби особистого користування, що тимчасово ввозяться на митну територію України громадянами-нерезидентами, не підлягають письмовому декларуванню та звільняються від проведення заходів офіційного контролю, а також від подання документів та/або відомостей, що підтверджують дотримання встановлених заборон та/або обмежень щодо переміщення транспортних засобів особистого користування через митний кордон України. Пропуск таких транспортних засобів через митний кордон України здійснюється без застосування до них заходів гарантування, передбачених розділом X Митного кодексу України. Тимчасово ввезені транспортні засоби особистого користування можуть використовуватися на митній території України виключно громадянами, які ввезли зазначені транспортні засоби в Україну, для їхніх особистих потреб. Такі транспортні засоби не можуть використовуватися для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні, бути розкомплектовані чи передані у володіння, користування або розпорядження іншим особам. Тимчасово ввезені транспортні засоби особистого користування повинні бути вивезені за межі митної території України з дотриманням строків, установлених відповідно до вимог цього Кодексу, або поміщені у митні режими відмови на користь держави, знищення або руйнування чи можуть бути оформлені для вільного обігу на митній території України за умови сплати митних платежів, які відповідно до закону підлягають сплаті при імпорті таких транспортних засобів. У разі втрати чи повного зіпсування тимчасово ввезених транспортних засобів особистого користування внаслідок аварії або дії обставин непереборної сили перебіг строку тимчасового ввезення зупиняється за умови надання митним органам власниками таких транспортних засобів достатніх доказів їх втрати чи зіпсування. Дозволяється поміщення таких транспортних засобів у митний режим знищення або руйнування.
Статтею 460 Митного кодексу України визначено, що вчинення порушення митних правил, передбачених, в тому числі статтею 481 Митного кодексу України, внаслідок аварії, дії обставин непереборної сили або протиправних дій третіх осіб, що підтверджується відповідними документами, не тягне за собою адміністративної відповідальності, передбаченої Митним кодексом України.Відповідно до розділу VIII Наказу Міністерства фінансів України від 31.05.2012 № 657 «Про виконання митних формальностей відповідно до заявленого митного режиму», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02.10.2012 за № 1669/21981, аварія це небезпечна подія техногенного характеру, у зв`язку з якою товари, транспортні засоби, що перебувають під митним контролем, були пошкоджені (зіпсовані, знищені, втрачені тощо) або потребували певного часу для відновлення можливості їх переміщення з метою, забезпечення виконання вимог законодавства України з питань державної митної справи; документальне підтвердження надання митному органу відповідних документів, що підтверджують факт аварії чи дії обставин непереборної сили; обставини непереборної сили надзвичайні та невідворотні події, що виникли незалежно від волі особи, зокрема стихійне лихо (землетрус, пожежа, повінь, зсув тощо), сезонне природне явище (замерзання моря, проток, портів, ожеледиця тощо), введення воєнного чи надзвичайного стану, страйк, громадянські безпорядки, злочинні дії третіх осіб, прийняття рішень законодавчого або нормативно правового характеру, обов`язкових для особи, закриття шляхів, проток, каналів, перевалів та інші надзвичайні та невідворотні за таких умов події; факт аварії чи дії обставин непереборної сили часткове чи повне пошкодження (зіпсуття, знищення, втрата тощо) товарів чи транспортних засобів, що перебувають під митним контролем, або позбавлення можливості виконання відповідною особою передбачених законодавством України з питань державної митної справи або встановлених відповідним митним органом України вимог щодо вчинення відповідних дій з товарами, транспортними засобами, що перебувають під митним контролем. Якщо факт аварії чи дії обставин непереборної сили має місце на митній території України, особа, відповідальна за виконання вимог законодавства України з питань державної митної справи щодо товарів чи транспортних засобів, що перебувають під митним контролем (власник товару або уповноважена ним особа, перевізник чи особа, відповідальна за дотримання митного режиму), повинна звернутися до митного органу, в зоні діяльності якого перебувають ці товари, транспортні засоби, із письмовою заявою, яка повинна містити відомості, що надають можливість ідентифікувати товари, транспортні засоби як такі, що перебувають під митним контролем, а також інформацію про час, місце, обставини та наслідки аварії чи дії обставин непереборної сили.
Будь-якої інформації щодо форсмажорних обставин або обставин непереборної сили, відповідно до існуючих у митниці баз даних, від будь-яких осіб з дати ввезення автомобіля в Україну по даний час не поступало.
Факт придбання ОСОБА_3 легкового автомобіля марки AUDI, модель A6, кузов НОМЕР_1 , ринкова вартість якого відповідно до висновку експерта №1420003301-0990 від 08.12.2021 становить 130850,99 грн (а.с.52-55), який був ввезений 03.12.2017 ОСОБА_8 на митну територію України в режимі «тимчасового ввезення до 1 року» по «зеленому коридору» через автомобільний пунктпропуску дляміжнародного сполучення«Гоптівка-Нехотєєвка»Харківської митниці з території Російської Федерації держави-окупанта (агресора) та не вивезеного з митної території України в строк до 03.12.2018, не звільняє ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності, передбаченої ч.6 ст.481 МК України.
Своїми діями, що виразилися у перевищенні строку тимчасового ввезення транспортного засобу особистого користування на митну територію України більше ніж на тридцять діб ОСОБА_5 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч.6 ст.481 МК України.
Враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу яка притягається до адміністративної відповідальності, ступінь вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, та з урахуванням відсутності інформації про місцезнаходження транспортного засобу, суд приходить до висновку про накладення на особу, яка притягається до адміністративної відповідальності адміністративного стягнення у виді конфіскації транспортного засобу.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення суддею постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладене таке стягнення.
Керуючись ст.ст.481, 527, 528 Митного кодексу України, ст.40-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 ( ОСОБА_6 ) визнати винним у вчиненні правопорушення передбаченого ч.6 ст. 481 Митного кодексу України та застосувати до нього адміністративне стягнення у виді конфіскації транспортного засобу легкового автомобіля марки AUDI, модель A6, кузов НОМЕР_1 .
Стягнути з ОСОБА_1 ( ОСОБА_6 ) на користь держави в особі ДСА України судовий збір в розмірі 454 грн.
Постанова може бути оскаржена до Житомирського апеляційного суду через Богунський районний суд м.Житомира протягом 10 днів з дня її винесення.
Суддя І.В.Зіневич
Суд | Богунський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2023 |
Оприлюднено | 22.05.2023 |
Номер документу | 110938518 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Перевищення строку тимчасового ввезення або тимчасового вивезення товарів |
Адмінправопорушення
Богунський районний суд м. Житомира
Зіневич І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні