Рішення
від 18.05.2023 по справі 420/5244/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/5244/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 травня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі судді Бутенка А.В., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ТОВ «ДОРАДО-ТРАНС» до Головного управління ДПС в Одеській області, ДПС України про визнання протиправним та скасування рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних, -

ВСТАНОВИВ:

Стислий зміст позовних вимог.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОРАДО-ТРАНС» звернулося до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, в якій просило:

- визнати протиправним та скасувати Рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Одеській області (на правах відокремленого підрозділу ДПС) 7842512/44262562 від 13.12.2022 року;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 4 від 14.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання;

- визнати протиправним та скасувати Рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Одеській області (на правах відокремленого підрозділу ДПС) 7842514/44262562 від 13.12.2022 року;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 5 від 17.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання;

- визнати протиправним та скасувати Рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Одеській області (на правах відокремленого підрозділу ДПС) 7842513/44262562 від 13.12.2022 року;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 6 від 17.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

Виклад позиції позивача та заперечень відповідача.

В обґрунтування своїх позовних вимог зазначено, що Позивач, діючи в якості експедитора, уклав з ТОВ «КАУНАС», в якості замовника Договір транспортного експедирування з метою надання замовнику ТОВ «КАУНАС» послуг з організації транспортно-експедиторського обслуговування при перевезенні залізницями України внутрішніх та експортних вантажів Замовника. На виконання умов Договору транспортного експедирування сторонами експедитором (Позивачем) та замовником ТОВ «КАУНАС» була укладена Заявка на організацію транспортного перевезення насіння соняшнику 2021 року. Загальна вартість замовлених за Заявкою №2 послуг складає 2 179 061,40 з ПДВ 0%, 2 500 836,36 з ПДВ 20% Позивачем було надано Замовнику рахунок на оплату замовлених послуг: Рахунок на оплату № 18 від 13.10.2022р. на загальну суму 1 000 000,00 грн. Оплата рахунку підтверджується платіжним дорученням № 91 від 14.10.2022р. на суму 1 000 000,00 грн. За наслідками першої події отримання передплати Позивачем, у відповідності до приписів пункту 201.10 ст. 201 та пункту 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України Позивачем було складено та подано на реєстрацію до ЄРПН Податкові накладні №3 від 14 жовтня 2022 року та № 4 від 14.10.2022р. Податкова накладна №3 від 14 жовтня 2022 року на суму 219 796,21 за ставкою ПДВ 0% була зареєстрована. Реєстрація податкової накладної № 4 від 14.10.2022р. на суму 780 203,79 грн. зі ставкою ПДВ 20 % була зупинена. Загальна вартість послуг наданих за заявкою №2 дорівнює 2 474 545,82 грн. разом з ПДВ в сумі 321 775,00 грн., що підтверджується Актом надання послуг №12 від 17.10.2022р. Акт підписано сторонами, претензій щодо обсягу, якості та строкам виконання робіт (надання послуг) у замовника ТОВ «КАУНАС» немає. Різниця між сумою передплати, отриманої за Заявкою №2 від 05.10.2022р. згідно платіжного доручення № 91 від 14.10.2022р. на суму 1 000 000,00грн. та вартістю фактично наданих послуг склала: -вартість наданих послуг 2 474 545,82 грн. мінус 1000 000,00 грн. сума передплати різниця 1 474 545,82 грн. На суму перевищення - 1 474 545,82 грн. за наслідками першої події надання послуг - у відповідності до приписів пункту 201.10 ст. 201 та пункту 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України з урахуванням «е» п. 185.1 ПКУ, п.п. «а» п.п. 186.2.1, вимог п.п. «ж» п. 186.3, пп. «а» пп. 195.1.3. ПКУ, узагальнюючої податкової консультації щодо порядку оподаткування податком на додану вартість транспортноекспедиторської діяльності, затвердженої наказом ДПС України 06.07.2012 № 610, листа ДПСУ від 23.12.2021 № 4774/ІПК/99-00-21-03-02-06; БЗ 101.21. Позивачем були складені та подані на реєстрацію податкові накладні: - податкова накладна №5 від 17.10.2022р. на суму 324 099,59 грн.(ставка ПДВ 0%) ( на вартість послуг з міжнародного перевезення з нарахуванням податку на додану вартість за нульовою ставкою) - податкова накладна №6 від 17.10.2022р. на суму 1 150 446,23 (у т.ч. ПДВ 20% 191 741,04 грн. (вартість експедиторських послуг та транспортно-допоміжних послуги за основною ставкою 20%.) Реєстрація податкової накладної №5 від 17.10.2022р. на суму 324 099,59 грн. (ставка ПДВ 0%) була зупинена. Реєстрація податкової накладної №6 від 17.10.2022р. на суму 1 150 446,23 (у т.ч. ПДВ 20% 191 741,04 грн.) була зупинена. Позивачем до контролюючого органу надані пояснення з документами щодо підтвердження інформації, зазначеної в поданих на реєстрацію податкових накладних, котрі не були враховані податковим органом. У реєстрації податкової накладної №4 від 14.10.2022р, податкової накладної № 5 від 17.10.2022р. та податкової накладної № 6 від 17.10.2022р. було відмовлено та прийнято: Рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 7842512/44262562 від 13.12.2022 р. Рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 7842514/44262562 від 13.12.2022 р. Рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 7842513/44262562 від 13.12.2022 р.

Позивач вважає, що рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН про відмову в реєстрації податкових накладних є необґрунтованими та протиправними, у зв`язку з чим звернувся до суду з даним позовом.

03.04.2023 року від Головного управління ДПС в Одеській області та Державної податкової служби України надійшов відзив на позовну заяву, в обґрунтування якого зазначено, що рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН про відмову в реєстрації податкової накладної у відношенні ТОВ «ДОРАДО-ТРАНС» прийняті відповідно до пункту 5 Порядку у зв`язку з ненадання платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні. Проаналізувавши пояснення та копії первинних документів, що були надані разом з повідомленнями, контролюючий орган зазначає, що надані пояснення та копії первинних документів не можуть бути підтвердженням інформації, зазначеної в ПН/РК. Головне управління ДПС в Одеській області зазначає, що позивачем не надано інформації та підтвердження ведення зазначеної діяльності наявною достатньою матеріальною базою, засобами/факторами виробництва: відсутня/недостатня чисельність трудових ресурсів та нарахована заробітна плата є нижчою за законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати. Позивачем, не підтверджена інформація, зазначена в ПН, а саме не підтверджена підства для складання податкової накладної № 5 від 17.10.2022р., та № 6 від 17.10.2022р. Акт надання послуг № 12 від 17.10.2022р.,, складений на адресу ТОВ «КАУНАС» складався за результатами фактично наданих послуг протягом 14.10.2022 16.10.2022 року від ФО-П ОСОБА_1 (Акт приймання передачі виконаних робіт № 5 від 31.10.2022 року) та ТОВ «ВІВА ТРАНС ГРУП» (Акт виконаних робіт № 12/10-2022 від 31.10.2022 року, додаток №2 до зазначеного акту, в частині 10 вагонів за період 14.10.2022 16.10.2022 року). З урахуванням зазначеного надані пояснення та копії первинних документів, щодо підстав складання податкових накладних, не можуть бути підтвердженням інформації, зазначеної в ПН. Згідно даних ДПС України станом на дату реєстрації податкової накладної та прийняття рішення про відмову в реєстрації ПН в ЄРПН, відсутній факт врахування таблиці даних платника податку ТОВ «ДОРАДО-ТРАНС». Рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 28.12.2022 № 7972858/44262562, з гідно якого: «наявність у контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій: відсутність (недостатня кількість) найманих працівників». Рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 03.01.2023 року №8007678/44262562, з гідно якого: «Виявлено невідповідність визначеним платником податків у Таблиці даних видів діяльності наявним у платника податків засобів/факторів виробництва: відсутня/недостатня чисельність трудових ресурсів та нарахована заробітна плата є нижчоюза законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати». З огляду на не надання ТОВ «ДОРАДО-ТРАНС» разом із повідомленням всіх необхідних пояснень та документів для підтвердження інформації, зазначеної в ПН, комісією Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН прийнято оскаржувані рішення про відмову в реєстрації вищезазначених податкових накладних. Відповідачі вважають, що оскаржувані рішення є повністю обґрунтованим.

11.04.2023 року від представника позивача надійшла відповідь на відзив в якій представник підтримав позицію викладену в позовній заяві та просив позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Заяви чи клопотання від сторін не надходили.

Процесуальні дії, вчинені судом.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 20.03.2023 року позовну заяву ТОВ «ДОРАДО-ТРАНС» до Головного управління ДПС в Одеській області, ДПС України про визнання протиправним та скасування рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі.

Обставини справи.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОРАДО-ТРАНС» зареєстроване та перебувало на обліку в Головному управлінні ДПС в Одеській області як платник податків.

Основні види діяльності КВЕД:

52.29 - Iнша допомiжна дiяльнiсть у сферi транспорту;

49.20 - Перевезення вантажів залізничним транспортом;

49.41 - Вантажний автомобiльний транспорт.

Юридична адреса: 65074, Одеська обл., м. Одеса, вул. Бреуса, буд. № 24, кв. 16.

13.09.2021 року між АТ «Укрзалізниця» (далі Перевізник) та ТОВ "ДОРАДО-ТРАНС" (далі Замовник) укладено Договір про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом № 40-44262562/2021-0003.

04.01.2022 року між ТОВ «ДОРАДО-ТРАНС» (Довіритель) та ФОП ОСОБА_1 (Повірений) укладено Договір доручення №01/01-2022, відповідно до якого Повірений зобов`язується від імені і за рахунок Довірителя проводити організацію транспортно-експедиційного обслуговування по перевезенню зернових вантажів Довірителя залізничним транспортом та автотранспортом.

Відповідно до Додаткової угоди №5 від 01.10.2022 року до Договору № 01/01-2022 від 04.01.2022 року, Повірений зобов`язується у жовтні 2022 року виконати по станції, Знам`янка, наступні послуги:

1. підготовка і здача проб на аналізи в лабораторію на ГМО та показники безпеки з подальшим оформленням, сертифікатів якості;

2. доставка ЗПУ та їх установка на вагони;

3. Забезпечити виділення плану і подачу рухомого ж/д складу для здійснення навантаження вантажів, що належить Довірителю, на станціях відправлення, а також переадресування на станціях відправлення, переадресування Довірителем ж/д вагонів і вантажів відповідно до наданих рознарядкам;

4. Контролювати зважування тари, брутто та Нетто вагонів на залізничних вагах;

5. Оформити транспортні документи на перевезення вантажу відповідно до «Правил перевезень і тарифів залізничного транспорту України».

Загальна сума становить 110 000,00 грн.

31.10.2022 року Сторонами підписано Акт №5 приймання-передачі виконаних робіт з надання транспортно-експедиційних послуг на загальну суму 110 000,00 грн.

24.10.2022 року за фактом наданих ФОП ОСОБА_1 послуг ТОВ «ДОРАДО-ТРАНС» сплатило 110 000,00 грн. на підставі рахунку-фактури від 24.10.2022 року, що підтверджується платіжним дорученням № 115 від 24.10.2022 року.

01.09.2022 року між ТОВ «ДОРАДО-ТРАНС» (Експедитор) та ТОВ «КАУНАС» (Замовник) укладено Договір транспортного експедирування № 7-2022-ТЕО, предметом якого є послуги з транспортно-експедиційного обслуговування перевезення вантажу/продукції/товару: зернових вантажів замовника залізничним транспортом. Експедитор організовує виконання усіх робіт і послуг, пов`язаних з завантаженням вагонів на станції відправлення та їх перевезення залізницями за місцем призначення, у тому числі до портів/станцій призначень, а також надання послуг Замовнику із відправкою зернових, олійних та інших вантажів з усіх станцій ПАТ «Укрзалізниця».

Відповідно до Додатку №2 від 05.10.2022 року до Договору транспортного експедирування № 7-2022-ТЕО від 01.09.2022 року, загальна вартість транспортно-експедиторських послуг складає за перевезення 460 метричних тонн насіння соняшнику складає з урахуванням ПДВ 2 500 836,36 грн.

Пунктом 3 Додатку №2 від 05.10.2022 року передбачено, що Замовник здійснює попередню оплату у розмірі 1 000 000,00 грн. по заяві протягом 2 банківських днів, після дати отримання Замовником рахунку Експедитора на оплату. Остаточний розрахунок здійснюється протягом 10 банківських днів після дати підписання обома сторонами акту надання послуг з організації Експедитором транспортно-експедиційного обслуговування.

26.09.2022 року між ТОВ «ВІВА ТРАНС ГРУП» (Експедитор) та TOB «ДОРАДО-ТРАНС» (Клієнт) укладено Договір №29 транспортного експедирування, відповідно до якого Клієнт доручає, а Експедитор за плату, за дорученням Клієнта і за його рахунок організовує транспортно-експедиційне обслуговування внутрішньоукраїнських, експортно-імпортних і транзитних вантажів Клієнта і порожнього транспорту при їх перевезення по території України та інших країн.

Відповідно до Додаткової угоди №1 від 26.09.2022 року до Договору №29 від 29.09.2022 року, Сторонами встановлена наступна вартість здійснення перевезення:

Маршрут: Знам`янка Батьове експ.

Вантаж: ЄТСНВ 021098, ГНВ 1206 насіння соняшника

Завантаження вагону: 50 т.

Ціна: 4380,00 грн./тону

До ціни включено: 2 доби на завантаження та 6 діб на перебування за територією України.

На підтвердження наданих послуг TOB «ДОРАДО-ТРАНС» сплачено 4 380 000,00 грн., що підтверджено платіжними дорученнями № 102 від 26.09.2022 року на суму 1 095 000,00 грн., № 103 від 28.09.2022 року на суму 1 095 000,00 грн., № 109 від 13.10.2022 року на суму 1 095 000,00 грн., №110 від 14.10.2022 року на суму 1 095 000,00 грн.

31.10.2022 року за фактом надання ТОВ «ВІВА ТРАНС ГРУП» послуг з організації перевезень у міжнародному сполученні вантаж «насіння соняшника», користування власними вагонами, додаткові збори та винагороди експедитору складено та підписано Акт виконаних робіт №12/10-2022 по Договору №29 від 26.09.2022 року за період з 01.10.20022 року по 31.10.2022 року на загальну суму 4 380 000,00 грн.

14.10.2022 року ТОВ «КАУНАС» було сплачено передоплату за надані ТОВ «ДОРАДО-ТРАНС» послуги з транспортно-експедиційного обслуговування на підставі наданого рахунку №18 від 13.10.2022 року в розмірі 1 000 000,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 91 від 14.10.2022 року.

За фактом надання послуг з перевезення залізничним транспортом вантажу за Договором № 7-2022-ТЕО від 01.09.2022 року, Сторонами підписано Акт надання послуг № 12 від 17.10.2022 року на суму 2 474 545,82 грн., в т. ч. ПДВ 321 775,00 грн., загальна вага вантажу «насіння соняшнику» склала 454,45 тонн.

За фактом надання послуг з перевезення залізничним транспортом вантажу: «Насіння соняшнику» ТОВ «ДОРАДО-ТРАНС» сформовано податкові накладні № 3 від 14.10.2022 року на загальну суму з ПДВ 219 796,21 грн. та № 4 від 14.10.2022 року на загальну суму з ПДВ 780 203,79 грн. та направлено її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до Квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 31.10.2022 року податкову накладну № 3 від 14.10.2022 року прийнято.

Відповідно до Квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 31.10.2022 року реєстрацію податкової накладної № 4 від 14.10.2022 року було зупинено, оскільки коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За фактом надання послуг з перевезення залізничним транспортом вантажу: «Насіння соняшнику» ТОВ «ДОРАДО-ТРАНС» сформовано податкові накладні № 5 від 17.10.2022 року на загальну суму з ПДВ 324 0099,59 грн. та № 6 від 17.10.2022 року на загальну суму з ПДВ 1 150 446,23 грн. та направлено її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до Квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.11.2022 року реєстрацію податкової накладної № 5 від 17.10.2022 року було зупинено, оскільки коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до Квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.11.2022 року реєстрацію податкової накладної № 6 від 17.10.2022 року було зупинено, оскільки коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

09.12.2022 року ТОВ «ДОРАДО-ТРАНС» направило до Головного управління ДПС в Одеській області засобами телекомунікаційного зв`язку подало Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 4, 5, 6, до якого було додано відповідні пояснення та копії документів на підтвердження здійснення господарських операцій, а саме: в поясненнях зазначило, що ТОВ "ДОРАДО-ТРАНС" (надає послуги з транспортно-експедиторського обслуговування) отримало аванс від ТОВ «КАУНАС» згідно Договору транспортного експедирування № 7-2022-ТЕО від 01.09.2022р., Додатку № 2 (Заявка № 2) від 05.10.2022р. до Договору транспортного експедирування № 7-2022-ТЕО від 01.09.2022р., Рахунку на оплату № 18 від 13.10.2022р. за Платіжними дорученнями вхідними № 91 від 14.10.2022р. на суму 1000000,00 грн. з ПДВ 0% та 20%, внаслідок чого за першою подією (оплата) ТОВ «ДОРАДО-ТРАНС» виписало податкові накладні № 3 від 14.10.2022р. (реєстраційний № 9226598478) та № 4 від 14.10.2022р. (реєстраційний № 9226406801), далі підписується Акт надання послуг № 12 від 17.10.2022р., внаслідок останнього виписуються податкові накладні за правилом першої події на суму, що перевищує передоплату № 5 від 17.10.2022р. 0% ПДВ (реєстраційний № 9230519410) та № 6 від 17.10.2022р. 20% ПДВ (реєстраційний № 9230534644), останні три податкові відправлено на реєстрацію в ЄРПН, але реєстрація була зупинена, через відсутність кодів УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 52.29, в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. В підтвердження реальності здійснення операцій надаємо наступні пояснення та документи: - ТОВ «ДОРАДО-ТРАНС» має договірні відносини з АТ «УКРЗАЛІЗНИЦЯ» (код за ЄДРПОУ 40075815) про що свідчить Повідомлення про укладення Договору про надання послуг та Публічний договір з надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом, для виконання послуг для ТОВ «КАУНАС» замовлялися наступні послуги (документи підписанні в електронній формі): Відомість плати за користування вагонами № 14100030 від 14.10.2022р., Відомість плати за користування вагонами № 16100032 від 16.10.2022р., Відомість плати за користування вагонами № 17100034 від 17.10.2022р., Відомість плати за користування вагонами № 20100036 від 20.10.2022р., Відомість плати за подавання, забирання вагонів та маневрену роботу № 20100037 від 20.10.2022р., Відомість плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу № 11100028 від 11.10.2022р., Відомість плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу № 13100029 від 13.10.2022р., Відомість плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу № 14100031 від 14.10.2022р., Відомість плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу № 16100033 від 16.10.2022р., Відомість плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу № 17100035 від 17.10.2022р., Накопичувальна картка № 14101797 від 14.10.2022р., Накопичувальна картка № 15101804 від 15.10.2022р., Накопичувальна картка № 16101814 від 16.10.2022р., Накопичувальна картка № 17101821 від 17.10.2022р., Накопичувальна картка № 17101825 від 17.10.2022р., Накладна № 41654849 від 20.10.2022р. про повернення вагону; дані послуги сплачені Платіжне доручення вихідне № 77 від 26.07.2022р.; - Перевезення та оренду вагонів для надання послуг замовлено у ТОВ «ВІВА ТРАНС ГРУП» (код за ЄДРПОУ 42324160): Рахунок № 352 від 10.10.2022р., Платіжне доручення вихідне № 109 від 13.10.2022р., Платіжне доручення вихідне № 110 від 14.10.2022р., Акт виконаних робіт № 12/10 -2022 від 31.10.2022р. за жовтень 2022р., Договір транспортного експедирування № 29 від 26.09.2022р.; - Допомогу в організації транспортно-експедиторських послугах було надано за Договором доручення № 01/01-22 від 04.01.2022р. ФОП ОСОБА_2 (код за ДРФО НОМЕР_1 ): Додаткова угода № 5 від 31.10.2022р., Платіжне доручення вихідне № 115 від 24.10.2022р., Акт № 5 від 31.10.2022р.; - На вагони були встановлені пломби, що закуплені у ТОВ «ЦЕНТРАЛ-АЛЬЯНС» (код ЄДРПОУ 41442149) за Договір поставки № 0244 від 21.12.2021р.: Рахунок на оплату № 313 від 01.07.2022р., Платіжне доручення вихідне № 67 від 04.07.2022р., Видаткова накладна № 349 від 04.07.2022р. Отримано дані запірно-пломбувальні пристрої (ЗПП) через перевізника ТОВ «НОВА-ПОШТА» за Експрес-накладна № 20450557675051 від 04.07.2022р..Списано ЗПП з балансу ТОВ «ДОРАДО-ТРАНС» на перевезення за Вимогою-накладною № 15 від 14.10.2022р. та № 16 від 16.10.2022р.; - За результатами перевезення сформовані наступні перевізні документи: СМГС № 41564881 від 14.10.2022р. та СМГС № 41599580 від 16.10.2022р.; - За результатами проходження митного контролю сформовані електронні документи: Митна декларація № UA9010202022008412 від 17.10.2022р.; - Для зв`язку ТОВ «ДОРАДО-ТРАНС» використовує мобільний зв`язок ПрАТ «КИЇВСТАР»: Платіжне доручення вихідне № 123 від 22.11.2022р., Рахунок № 200103418517 від 31.10.2022р.; - Для пересилання документів та ЗПП ТОВ «ДОРАДО-ТРАНС» користується послугами перевізника ТОВ «НОВА ПОШТА» з яким укладений публічний договір згідно Заява приєднання до Договору № 730401 від 27.01.2022р.; - ТОВ «КАУНАС» повністю розрахувалося за надані та перезамовлені ТОВ «ДОРАДО-ТРАНС» послуги згідно Рахунок на оплату № 19 від 28.10.2022р. та Платіжне доручення вхідне № 5772 від 31.10.2022р. Перевищення обсягу постачання (дорівнює або перевищує величину залишку) над придбанням послуги коду ДКПП 52.29 обумовлена тим, що постачальники даних послуг виставляють її як одну (1) послугу за весь вантаж, а ТОВ «ДОРАДО-ТРАНС» перевиставляє ці послуги за тонну перевезеного вантажу.

28.10.2022 року ТОВ «КАУНАС» було сплачено за надані ТОВ «ДОРАДО-ТРАНС» послуги з транспортно-експедиційного обслуговування, відповідно до Акту надання послуг № 12 від 17.10.2022 року, на підставі наданого рахунку №19 від 28.10.2022 року в розмірі 1 474 545,82 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 5772 від 31.10.2022 року.

Рішеннями комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 13.12.2022 року № 7842512/44262562, № 7842514/44262562 та № 7842513/44262562 відмовлено у реєстрації податкової накладної № 4 від 14.10.2022 року, № 5 та № 6 від 17.10.2022 року в зв`язку з тим, що: ненадання платником податку копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити).

22.12.2022 року ТОВ «ДОРАДО-ТРАНС» подало скарги на рішення від 13.12.2022 року №7842512/44262562, №7842513/44262562 та № 7842514/44262562 про відмову у реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

29.12.2022 року за результатами розгляду скарги прийнято рішення № 80961/44262562/2, № 80991/44262562/2 та № 80966/44262562/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Джерела права й акти їх застосування.

Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно з п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п.12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п.13 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Згідно з п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року № 1165, відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Відповідно до п.8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року № 1165, у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно з п.3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року № 1165, податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації): 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно виконуються такі умови: загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень; значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою: D= S/T, де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування; значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою: P = Pм х 1,4, де P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування; Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування. Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платнику податку; 4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.

Відповідно до п.6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Згідно з п.7 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до п.п.10-11 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року № 1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Згідно з ч.1 ст.1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Відповідно до ч.ч.1-2 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Згідно з пп.14.1.36 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Відповідно до п.44.1 ст.44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Згідно з пп.пп.2.1-2.2 п.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року № 88, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 року за № 168/704, первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов`язань і фінансових результатів. Первинні документи повинні бути складені у момент проведення кожної господарської операції або, якщо це неможливо, безпосередньо після її завершення. При реалізації товарів за готівку допускається складання первинного документа не рідше одного разу на день на підставі даних касових апаратів, чеків тощо. Для контролю та впорядкування обробки інформації на основі первинних документів можуть складатися зведені документи (далі - первинні документи).

Відповідно до п.3 Порядку прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року № 520 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 року за № 1245/34216, комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Згідно з п.4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року № 520 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 року за № 1245/34216, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до п.5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року № 520 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 року за № 1245/34216, перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з п.11 Порядку прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року № 520 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 року за № 1245/34216, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Відповідно до п.25 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року № 1165, комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Згідно з п.12 Порядку розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року № 1165, за результатами розгляду скарги комісія центрального рівня у строк, визначений пунктом 56.23 статті 56 Кодексу, приймає одне з таких рішень: задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; залишає скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі без змін.

Згідно з п.п.19-20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Висновки суду.

Судом встановлено, що в оскаржуваних рішеннях від 13.12.2022 року № 7842512/44262562, № 7842514/44262562 та № 7842513/44262562 причиною відмови в реєстрації податкової накладної позивача стало ненадання платником податку копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Разом з цим, в оскаржуваних рішеннях про відмову в реєстрації податкової накладної відповідачем чітко не зазначено підставу для відмови в реєстрації податкової накладної позивача в Єдиному реєстрі податкових накладних, як і не зазначено конкретно документів, відсутність яких не дала можливості прийняти рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Суд зазначає, що на розгляд відповідачу позивачем були надані всі необхідні первинні документи, які стосуються даних операцій, що не мали дефекту форми, змісту або походження, та які в силу вимог Податкового кодексу України, Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року № 88, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 року за № 168/704, підтверджують здійснення фінансово-господарських відносин позивача з контрагентом.

Тобто, суд прийшов до висновку, що надані первинні документи на підтвердження здійснення операцій по податковим накладним № 4 від 14.10.2022 року, № 5 та № 6 від 17.10.2022 року засвідчують факт виконання позивачем та його контрагентом господарських зобов`язань за договором транспортного експедирування № 7-2022-ТЕО від 01.09.2022 року.

З урахуванням зазначеного, суд дійшов висновку, що у Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області були відсутні встановлені законом підстави для відмови у реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОРАДО-ТРАНС» № 4 від 14.10.2022 року, № 5 та № 6 від 17.10.2022 року.

Відповідно до ч.2 ст.9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Таким чином, рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 13.12.2022 року № 7842512/44262562, № 7842514/44262562 та № 7842513/44262562 про відмову у реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОРАДО-ТРАНС» № 4 від 14.10.2022 року, № 5 та № 6 від 17.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних є протиправним та належить до скасування.

При обранні способу відновлення порушеного права позивача суд виходить з принципу верховенства права щодо гарантування цього права ст.1 Протоколу № 1 до Європейської Конвенції з прав людини, як складової частини змісту і спрямованості діяльності держави, та виходячи з принципу ефективності такого захисту, що обумовлює безпосереднє поновлення судовим рішенням прав особи, що звернулась за судовим захистом без необхідності додаткових її звернень та виконання будь-яких інших умов для цього.

Рішенням Конституційного Суду України у справі № 3-рп/2003р від 30.01.2003 року визначено, що правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах.

З урахуванням зазначеного, суд вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОРАДО-ТРАНС» № 4 від 14.10.2022 року, № 5 та № 6 від 17.10.2022 року датою її фактичного подання на реєстрацію.

Суд вважає, що такий спосіб захисту порушеного права позивача є належним та достатнім в даному випадку.

Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

Розподіл судових витрат.

Відповідно до ст. 132 КАС України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать, зокрема, витрати на професійну правничу допомогу.

Питання, що стосуються витрат на професійну правничу допомогу, регулюються ст.134 КАС України. Відповідно до ч. 2 цієї статті за результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.

За приписами ч.ч. 3, 4 ст. 134 КАС України розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.

Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

Частиною 7 ст. 139 КАС України встановлено, що розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо).Такі докази подаються до закінчення судових дебатів у справі або протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду за умови, що до закінчення судових дебатів у справі сторона зробила про це відповідну заяву. За відсутності відповідної заяви або неподання відповідних доказів протягом встановленого строку така заява залишається без розгляду.

Судом встановлено, що 27.01.2023 року між адвокатом Босонченко О.М. та ТОВ «ДОРАДО-ТРАНС» в особі директора Іванова Р.В. укладено Договір про надання правової допомоги № 27/01/2023.

Відповідно до умов Договору № 27/01/2023 від 27.01.2023 року вартість витрат Позивача на професійну правову допомогу є фіксованою і становить 21 000,00 грн. з розрахунку 7 000,00 грн. щодо оскарження одного рішення податкового органу.

За умовами Договору про надання правової допомоги оплата за послуги буде здійснена на підставі виставленого рахунку протягом 30 банківських днів з дня повідомлення клієнта про отримання судового рішення про задоволення позовних вимог або протягом 30 банківських днів з моменту набрання рішенням суду законної сили.

При визначенні суми відшкодування суд повинен виходити з критерію реальності адвокатських витрат (встановлення їхньої дійсності та необхідності), а також критерію розумності їхнього розміру, виходячи з конкретних обставин справи та фінансового стану обох сторін. Ті самі критерії застосовує Європейський суд з прав людини (далі - ЄСПЛ), присуджуючи судові витрати на підставі ст. 41 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року. Так у справі «Схід/Захід Альянс Лімітед» проти України» (заява № 19336/04) зазначено, що заявник має право на компенсацію судових та інших витрат, лише якщо буде доведено, що такі витрати були фактичними і неминучими, а їхній розмір - обґрунтованим (п. 268).

Вказаний правовий висновок викладено в постанові Великої Палати Верховного Суду від 19.02.2020 у справі №755/9215/15-ц.

Верховний Суд неодноразово викладав позицію про те, що можуть бути відшкодовані судові витрати на професійну правову допомогу після розгляду справи судом та подання відповідних доказів у строки, встановлені процесуальним законодавством.

Таким чином, суд дійшов висновку, що вимога про стягнення судових витрат на професійну правничу допомогу на користь позивача підлягає задоволенню.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З урахуванням зазначеного, суд вважає за необхідне стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОРАДО-ТРАНС» судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 8052,00 грн.

Керуючись Конституцією України, ст.ст.2, 77, 90, 139, 242-246, 250 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов ТОВ «ДОРАДО-ТРАНС» (вул. Михайла Грушевського, буд. 10-А, Кіровоградська обл., Кропивницький р-н., м. Знам`янка, 27400, код ЄДРПОУ 44262562) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166), ДПС України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393), про визнання протиправним та скасування рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних - задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Одеській області (на правах відокремленого підрозділу ДПС) 7842512/44262562 від 13.12.2022 року.

3. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 4 від 14.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання

4. Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Одеській області (на правах відокремленого підрозділу ДПС) 7842514/44262562 від 13.12.2022 року.

5. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 5 від 17.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

6. Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Одеській області (на правах відокремленого підрозділу ДПС) 7842513/44262562 від 13.12.2022 року.

7. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 6 від 17.10.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

8. Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОРАДО-ТРАНС» (код ЄДРПОУ 44262562) судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 8052,00 грн.

9. Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОРАДО-ТРАНС» (код ЄДРПОУ 44262562) витрати на правову допомогу у розмірі 21 000,00 грн.

Порядок і строки оскарження рішення визначаються ст.ст.293, 295 КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.255 КАС України.

СуддяА.В. Бутенко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.05.2023
Оприлюднено22.05.2023
Номер документу110947547
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/5244/23

Ухвала від 20.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 14.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 26.06.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 26.06.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 20.06.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Рішення від 18.05.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А.В.

Ухвала від 20.03.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні