Рішення
від 18.05.2023 по справі 460/46685/22
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

18 травня 2023 року м. Рівне№460/46685/22

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді С.М. Дуляницька, розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, адміністративну справу за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрінстал Рівне" доДержавної податкової служби України, Головного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинення певних дій, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Укрінстал Рівне" звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Рівненській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області №7029705/40729667 від 08.07.2022, №7029706/40729667 від 08.07.2022, №7029707/40729667 від 08.07.2022, №7029704/40729667 від 08.07.2022 про відмову в реєстрації розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних; зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунки коригування від 05.04.2022 №18 до податкової накладної від 18.02.2022 №119, від 05.04.2022 №19 до податкової накладної від 21.02.2022 №136, від 05.04.2022 №20 до податкової накладної від 21.02.2022 №137, від 05.04.2022 №21 до податкової накладної від 21.02.2022 №138 фактичною датою їх подання.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що за результатами виконання господарського договору позивачем сформовано та подано до контролюючого органу на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні. В подальшому у зв`язку з перезарахуванням коштів з одних рахунків на інші товариством були подані розрахунки коригування по податкових накладних. Проте, контролюючим органом зупинено реєстрацію вказаних розрахунків коригування у зв`язку із складенням та поданням на реєстрацію РК із перевищенням 14-денного строку з дня складення ПН, що відповідає п.6 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Контролюючим органом запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації розрахунку коригування в ЄРПН. Позивач подав до Комісії регіонального рівня вичерпні пояснення та перелік документів щодо господарської операції, на підставі якої було складено та відправлено на реєстрацію розрахунок коригування до податкової накладної, які на думку позивача були достатніми для прийняття рішення про реєстрацію РК. Проте, такі документи не взяті до уваги контролюючим органом та прийнято рішення про відмову в реєстрації РК в ЄРПН. Позивач вважає, що такі рішення контролюючого органу є протиправними та такими, що підлягають скасуванню. На підставі викладеного, позивач просить позов задовольнити повністю.

Ухвалою суду від 17.11.2022 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі; розгляд справи ухвалено провести за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Відповідачі подали відзив на позовну заяву, де вказали, що під час перевірки реєстрації поданих позивачем розрахунків коригування до податкових накладних контролюючим органом встановлено відсутність первинних документів, а саме: не надано документів на підтвердження причин складання розрахунків коригування. Відповідачами наголошено, що обсяг поданих позивачем документів не відповідає вичерпному переліку, а зміст вказаних документів не дозволяє однозначно з`ясувати фактичні обставини здійснення фінансово-господарських операцій, з огляду на що оскаржувані рішення є обґрунтованими та не підлягають скасуванню. Відповідачі зазначають, що позовні вимоги щодо зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН розрахунки коригування слід розцінювати як вимогу про втручання в дискреційні повноваження відповідача та, яка виходить за межі завдань адміністративного судочинства. З огляду на наведене вважають, що відповідач-1 при прийнятті оскаржуваних рішень діяв виключно на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Зважаючи на це, відповідачі просили у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Позивач подав відповідь на відзив і вказав, що у квитанціях про зупинення реєстрації РК не було вказано, які саме документи слід подати товариству, тому позивачем були подані документи, що підтверджують перезарахування сплачених коштів. При цьому, у спірних рішеннях також не вказано, які саме первинні документи складені з порушенням законодавства, в чому полягає порушення, що ставить під сумнів обґрунтованість висновків відповідача про подання первинних документів. Розрахунок коригування до податкової накладної може бути зареєстрований в ЄРПН не пізніше 1095 календарних днів з дати складання податкової накладної. Лише відповідність розрахунку критерію ризиковості здійснення операцій не може слугувати самостійною підставою для відмови у реєстрації РК у ЄРПН. Тому, на думку позивача, спірні рішення не відповідають критерію чіткості та обґрунтованості, що свідчить про їх протиправність. Позивач просить суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Відповідно до вимог частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Укрінстал Рівне" є платником податку на додану вартість, основним видом діяльності товариство є оптова торгівля залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткуванням і приладдям до нього (46.74).

Між Товариством з обмеженою відповідальністю "Укрінстал Рівне" (надалі Постачальник) та Обслуговуючим кооперативом "Житлово-будівельним кооперативом "Синергія-3" (не є платником ПДВ) (далі - Покупець) було укладено договір у спрощений спосіб, шляхом надання Постачальником рахунків на оплату по замовленню Покупцю для здійснення оплати товару: обладнання, залізні зароби, водопровідне і опалювальне устаткування, матеріали та інструменти для монтажу системи опалення, водопостачання, водовідведення, каналізації.

ТОВ "Укрінстал Рівне" виставлено Рахунок на оплату по замовленню № 196 від 18 лютого 2022 року, Рахунок на оплату по замовленню № 198 від 21 лютого 2022 року, Рахунок на оплату по замовленню № 205 від 21 лютого 2022 року та Рахунок на оплату по замовленню № 215 від 21 лютого 2022 року (а.с.13-16).

ОК "ЖБК "СИНЕРГІЯ-3" частково оплачені вищезазначені рахунки, що підтверджується платіжними дорученнями: № 828 від 18.02.2022 року, № 833 від 21.02.2022 року, № 831 від 21.02.2022 року та № 832 від 21.02.2022 року (а.с.21-24).

ТОВ "Укрінстал Рівне" від ОК "ЖБК "СИНЕРГ1Я-3" отримано листи № 6 від 22 липня 2022 року та № 7 від 22 липня 2022 року з проханням вважати правильним призначення платежу у вищезазначених платіжних дорученнях (а.с.25-26).

ТОВ "Укрінстал Рівне" виставлено Рахунок на оплату по замовленню № 502 від 05 квітня 2022 року, Рахунок на оплату по замовленню № 503 від 05 квітня 2022 року, Рахунок на оплату по замовленню № 504 від 05 квітня 2022 року та Рахунок на оплату по замовленню № 505 від 05 квітня 2022 року (а.с.17-20).

На підставі листа ОК "ЖБК "СИНЕРГІЯ-3" № 03 від 05.04.2022 року ТОВ "Укрінстал Рівне" було здійснено перезарахування коштів з одних рахунків на інші, а саме:

Кошти в сумі 78 082,74 грн. з Рахунку на оплату по замовленню № 196 від 18 лютого 2022 року на Рахунок на оплату по замовленню № 502 від 05 квітня 2022 року;

Кошти в сумі 212 765,52 грн. з Рахунку на оплату по замовленню № 198 від 21 лютого 2022 року на Рахунок на оплату по замовленню № 503 від 05 квітня 2022 року;

Кошти в сумі 219 266,13 грн. з Рахунку на оплату по замовленню № 205 від 21 лютого 2022 року на Рахунок на оплату по замовленню № 504 від 05 квітня;

Кошти в сумі 80645,52 грн з Рахунку на оплату по замовленню №215 від 21 лютого 2022 року на Рахунок на оплату по замовленню №505 віл 05 квітня 2022 року (а.с.27).

Таким чином, був проведений взаєморозрахунок між сторонами по виставленим рахункам, що підтверджується Бухгалтерською довідкою № 1 від 05.04.2022 року (а.с.28).

За Рахунком на оплату по замовленню № 502 від 05 квітня 2022 року, Рахунком на оплату по замовленню № 503 від 05 квітня 2022 року, Рахунком на оплату по замовленню № 504 від 05 квітня 2022 року та Рахунком на оплату по замовленню № 505 від 05 квітня 2022 року Позивачем було відвантажено ОК "ЖБК "СИНЕРГІЯ-3" Товар, що підтверджується:

Видатковою накладною № 322 від 06 квітня 2022 року, Видатковою накладною № 323 від 06 квітня 2022 року, Видатковою накладною № 324 від 06 квітня 2022 року, Видатковою накладною № 325 від 06 квітня 2022 року, Видатковою накладною № 326 від 06 квітня 2022 року, Видатковою накладною № 327 від 06 квітня 2022 року, Видатковою накладною № 347 від 12 квітня 2022 року, Видатковою накладною № 348 від 12 квітня 2022 року, Видатковою накладною № 368 від 18 квітня 2022 року, Видатковою накладною № 369 від 18 квітня 2022 року, Видатковою накладною № 370 від 18 квітня 2022 року, Видатковою накладною № 371 від 18 квітня 2022 року, Видатковою накладною № 372 від 18 квітня 2022 року, Видатковою накладною № 476 від 16 травня 2022 року, Видатковою накладною № 477 від 16 травня 2022 року, Видатковою накладною № 478 від 16 травня 2022 року, Видатковою накладною № 530 від 30 травня 2022 року, Видатковою накладною № 750 від 07 липня 2022 року, Видатковою накладною № 751 від 07 липня 2022 року (а.с.29-47).

На підставі здійснення вищезазначених господарських операцій було виписано податкові накладні: № 23 від 05.04.2022 року, № 24 від 06.04.2022 року, № 25 від 05.04.2022 року, № 26 від 12.04.2022 року, № 27 від 05.04.2022 року, №28 від 12.04.2022 року, № 55 від 07.07.2022 року, № 56 від 23.05.2022 року, № 64 від 05.04.2022 року, № 91 від 18.04.2022 року, № 92 від 18.04.2022 року, № 93 від 18.04.2022 року, № 94 від і -.2022 року, № 95 від 18.04.2022 року, № 115 від 16.05.2022 року, № 116 від 30.05.2022 року, № 117 від 30.05.2022 року, № 122 від 16.05.2022 року, які було зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.48-101).

Відвантажений товар оплачено Обслуговуючим кооперативом "Житлово-будівельним кооперативом "Синергія-3" в повному обсязі відповідно до Платіжних доручень № 884 від 21 квітня 2022 року, № 885 від 21 квітня 2022 року, № 927 від 06 травня 2022 року, № 941 від 13 травня 2022 року, № 965 від 01 червня 2022 року, № 1081 від 05 серпня 2022 року, № 1138 від 05 вересня 2022 року, № 1143 від 07 вересня 2022 року (а.с.102-109).

За фактом здійснення попередньої оплати Обслуговуючим кооперативом "Житлово-будівельним кооперативом "Синергія-3" (Покупцем) відповідно до платіжного доручення № 828 від 18.02.2022 року, позивачем складено податкову накладну № 119 від 18.02.2022 на загальну суму 78 082.74 грн. в т. ч. ПДВ, яка була зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.110-111).

На підставі листа ОК "ЖБК "СИНЕРГІЯ-З" № 03 від 05.04.2022 року ТОВ "Укрінстал Рівне" було здійснено перезарахування коштів з одних рахунків на інші і, відповідно, проведений взаєморозрахунок між сторонами по виставленим рахункам, що підтверджується Бухгалтерською довідкою № 1 від 05.04.2022 року.

Позивачем сформований розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №18 від 05.04.2022 до податкової накладної №119 від 18.02.2022 (а.с.122-123).

За фактом здійснення попередньої оплати Покупцем (перша подія), що підтверджується Платіжним дорученням № 833 від 21.02.2022 року, Позивачем було складено податкову накладну № 136 від 21.02.2022 р. на загальну суму 212 765,52 грн. в т. ч. ПДВ, яка була зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.113-114).

На підставі листа ОК "ЖБК "СИНЕРГІЯ-3" № 03 від 05.04.2022 року ТОВ "Укрінстал Рівне" було здійснено перезарахування коштів з одних рахунків на інші і, відповідно, проведений взаєморозрахунок між сторонами по виставленим рахункам, що підтверджується Бухгалтерською довідкою № 1 від 05.04.2022 року.

Товариством сформований розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №19 від 05.04.2022 року до податкової накладної № 136 від 21.02.2022 (а.с.126-127).

За фактом здійснення попередньої оплати Покупцем (перша подія), що підтверджується Платіжним дорученням № 831 від 21.02.2022 року, Позивачем було складено податкову накладну № 137 від 21.02.2022 р. на загальну суму 219 266.13 грн. в т. ч. ПДВ, яка була зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.116-117).

На підставі листа ОК "ЖБК "СИНЕРГІЯ-3" № 03 від 05.04.2022 року ТОВ "Укрінстал Рівне" було здійснено перезарахування коштів з одних рахунків на інші і, відповідно, проведений взаєморозрахунок між сторонами по виставленим рахункам, що підтверджується Бухгалтерською довідкою № 1 від 05.04.2022 року.

Позивачем сформований розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 20 від 05.04.2022 року до податкової накладної № 137 від 21.02.2022 (а.с.129-130).

За фактом здійснення попередньої оплати Покупцем (перша подія), що підтверджується Платіжним дорученням № 832 від 21.02.2022 року, Позивачем було складено податкову накладну № 138 від 21.02.2022 р. на загальну суму 80 645.52 грн. в т. ч. ПДВ, яка була зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.119-120).

На підставі листа ОК "ЖБК "СИНЕРГІЯ-3" № 03 від 05.04.2022 року ТОВ "Укрінстал Рівне" було здійснено перезарахування коштів з одних рахунків на інші і, відповідно, проведений взаєморозрахунок між сторонами по виставленим рахункам, що підтверджується Бухгалтерською довідкою № 1 від 05.04.2022 року.

Товариством сформований розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 21 від 05.04.2022 року до податкової накладної № 138 від 21.02.2022 року (а.с.132-133).

Вказані розрахунки коригування кількісних і вартісних показників були подані на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, однак отримані квитанції від 28.06.2022, відповідно до змісту яких: «Відповідно до п.201.16 cm.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 05.04.2022 №№18, 19, 20, 21 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Розрахунок коригування на зменшення податкових зобов`язань до податкової накладної, складеної та зареєстрованої постачальником товарів/послуг на неплатника податку на додану вартість, складений та поданий на реєстрацію у термін, що перевищує 14 календарних днів з дня складання податкової накладної, зареєстрованої в Єдиному реєстрі податкових накладних без порушення граничних строків реєстрації, що відповідає п. б Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про . реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних…».

Позивачем було надіслано повідомлення про подання пояснень та копій документів від 30.06.2022 № 1 щодо заблокованих розрахунків коригування кількісних і вартісних показників (а.с.135-137).

Рішенням про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08.07.2022 № 7029705/40729667 було відмовлено в реєстрації розрахунку коригування від 05.04.2022 року № 18 (а.с.140-141).

Відповідно до Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08.07.2022 № 7029706/40729667 було відмовлено в реєстрації розрахунку коригування від 05.04.2022 року № 19 (а.с.142-143).

Рішенням про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08.07.2022 № 7029707/40729667 було відмовлено в реєстрації розрахунку коригування від 05.04.2022 року № 20 (а.с.144-145).

Відповідно до Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08.07.2022 № 7029704/40729667 було відмовлено в реєстрації розрахунку коригування від 05.04.2022 року № 21 (а.с.138-139).

Підставою для прийняття рішень зазначено: у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Додаткова інформація: Не надано документи на підтвердження причин складання розрахунків коригування.

Позивачем надіслані скарги на рішення від 08.07.2022 про відмову в реєстрації розрахунків коригування від 05.04.2022 року, за результатами розгляду яких ДПС України прийняті Рішення від 27.07.2022 №27210/40729667/2, №27176/40729667/2, №27200/40729667/2, №27198/40729667/2 про залишення скарг без задоволення, а рішень комісії регіонального рівня про відмову у реєстрацїї ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін, підстави: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (а.с.146-157).

Вважаючи рішення про відмову в реєстрації розрахунків коригування протиправними, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом про їх скасування.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює ПК України.

Відповідно до абзацу 1 пункту 201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

ТОВ "Укрінстал Рівне" на підставі попередньої оплати, що надійшла від ОК "ЖБК "Синергія-3" на рахунок позивача на виконання договірних відносин, складено податкові накладні №119 від 18.02.2022, №136 від 21.02.2022, №137 від 21.02.2022, №138 від 21.02.2022, які зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Разом з тим, на підставі листа покупця від 05.04.2022 №03 ТОВ "Укрінстал Рівне" здійснило перезарахування коштів з одних рахунків на інші рахунки, що стало підставою для складання розрахунків коригування до податкової накладної від 05.04.2022 №18, №19, №20 та №21.

Згідно з пунктом192.1 статті 192 ПК України, якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Розрахунок коригування до податкової накладної не може бути зареєстрований в Єдиному реєстрі податкових накладних пізніше 1095 календарних днів з дати складання податкової накладної, до якої складений такий розрахунок коригування.

Розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.

Так, з огляду на перенесення грошових коштів в загальній сумі 590759,91 грн, які покупець сплатив позивачу в якості передоплати, на виконання вищезазначених імперативних положеньПК Українипозивачем правомірно складено розрахунки коригування до вищевказаних податкових накладних.

За приписами пункту201.10 статті 201 ПК України, якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цьогоКодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з підпунктом 201.16.1 пункту201.16 статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, серед іншого, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.

Відповідно до пункту 5 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Пунктом 7 Порядку №1165 визначено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет (пункт 8 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Як зазначено у квитанціях від 28.06.2022 про зупинення реєстрації розрахунків коригування від 05.04.2022 №18, №19, №20 та №21 до податкових накладних, господарська операція відповідає пунктам 6 Критеріїв ризикованості здійснення операцій.

Критерії ризиковості здійснення операцій оформлені у вигляді Додатку №3 до Порядку №1165.

Відповідно до пункту 6 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, складення розрахунку коригування на зменшення податкових зобов`язань до податкової накладної, складеної та зареєстрованої постачальником товарів/послуг на неплатника податку на додану вартість, та подання для реєстрації в Реєстрі у строк, що перевищує 14 календарних днів з дня складення податкової накладної, зареєстрованої в Реєстрі без порушення граничних строків реєстрації, встановлених Кодексом.

Так, в отриманих позивачем квитанціях контролюючий орган вказав на те, що розрахунок коригування на зменшення податкових зобов`язань до податкової накладної, складеної та зареєстрованої постачальником товарів/послуг на неплатника податку на додану вартість, складений та поданий на реєстрацію у термін, що перевищує 14 календарних днів з дня складання податкової накладної, зареєстрованої в Єдиному реєстрі податкових накладних без порушення граничних строків реєстрації, що відповідає пункту 6 Критеріїв ризиковості здійснення операцій Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Аналіз пункту 6 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, чого вимагає пункт 11 Порядку №1165.

Однак, відсутність у квитанціях від 28.06.2022 про зупинення реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної зазначення конкретного критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у пункт 6 додатку 3 до Порядку №1165, із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 6 Критеріїв ризиковості господарських операцій.

Отже, квитанціях від 28.06.2022 про зупинення реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних не відповідають вимогам, що встановлені до неї пунктом 11 Порядку №1165 в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкової накладної в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.

Суд зазначає, що у квитанціях про зупинення реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних було запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Разом з тим, у квитанціях про зупинення реєстрації спірних розрахунків коригування не було вказано конкретного переліку документів, яких було б достатньо для прийняття рішення про реєстрацію вказаних розрахунків коригування до податкових накладних, що свідчить про невідповідність сформованих квитанцій вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку №1165.

У квитанціях про зупинення реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація розрахунку коригування до податкової накладної стала можливою. Контролюючий орган має конкретизувати перелік документів, необхідних для виконання покладених на нього функцій, для того, щоб платник податку чітко розумів адресовану йому вимогу. Пред`явлення контролюючим органом до платника податків загальної вимоги про надання документів без їх конкретизації та без посилання на відповідну норму права виключає можливість такого органу в подальшому застосовувати до такого платника податків негативні наслідки, пов`язані із ненаданням певного документу.

Сформовані у такий спосіб комісією регіонального рівня пропозиції щодо надання документів є загальними та формальними, вони за своїм змістом дублюють припис підпункту 3 пункту 11 Порядку №1165. Такі пропозиції щодо надання документів не є конкретизованими, що може свідчити про наявність у платника податків вільного розсуду щодо переліку документів, які слід надати.

Суд зауважує, що у випадку не конкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування до податкової накладної.

Аналогічний правовий висновок викладений у постанові Верховного Суду від 22.07.2019 по справі №815/2985/18.

Не конкретизування податковим органом переліку документів, які необхідно надати позивачу, фактично в кінцевому результаті призвело до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до того критерію, на підставі якого зупинено реєстрацію, а не будь-яких на власний розсуд.

Відтак невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності. При цьому, допущені державним органом помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються, як і не можуть покладати на таких осіб тягар відповідальності.

Слід зазначити, що конкретний перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначено пунктом 5 Порядку №520, може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.

В той же час, недотримання принципу правової визначеності під час зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування до податкової накладної призвело до необізнаності платника податків щодо вичерпного переліку необхідних документів, які він повинен був надати контролюючому органу.

При цьому суд виходить з того, що Порядок №1165 не передбачає можливості проведення контролюючим органом консультацій, листування з платником податку на етапі прийняття рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН чи залучення платника податку до процесу прийняття цього рішення в інший спосіб. Тобто, у такому випадку платник податку фактично позбавлений можливості на участь у процесі прийняття суб`єктом владних повноважень відповідного рішення. Як наслідок, визначальне значення для дотримання законності цієї процедури і забезпечення прав платника податку під час її проведення має конкретизація контролюючим органом підстав для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН та зазначення у квитанції про зупинення чітких і зрозумілих вказівок такому платнику щодо того, які саме пояснення та копії документів має надати цей платник задля розгляду питання про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

У свою чергу, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту201.16 статті 201 ПК Українизупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженийНаказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520(далі - Порядок №520).

Відповідно до пункту 5 Порядку №520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення Комісії державної податкової служби повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Як вбачається з оскаржуваних рішень №7029705/40729667 від 08.07.2022, №7029706/40729667 від 08.07.2022, №7029707/40729667 від 08.07.2022, №7029704/40729667 від 08.07.2022 підставою для їх прийняття стало ненадання платником податку копій документів, зокрема: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Додаткова інформація: Не надано документи на підтвердження причин складання розрахунків коригування.

Разом з тим, суд звертає увагу, що форма рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН встановлена додатком до Порядку №520 та передбачає необхідність підкреслити первинні документи, які не надані платником, та у вказаній формі наявна графа додаткова інформація.

Проте в порушення вимог щодо форми рішення, встановленої додатком до Порядку №520, спірні рішення Комісії ГУ ДПС у Рівненській області №7029705/40729667 від 08.07.2022, №7029706/40729667 від 08.07.2022, №7029707/40729667 від 08.07.2022, №7029704/40729667 від 08.07.2022 не містять підкреслень за найменуваннями документів, яких не надав платник. Відповідна позначка «х» про ненадання документів стосується однієї групи документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити). Водночас у рядку додаткова інформація вказано: Не надано документи на підтвердження причин складання розрахунків коригування.

Наведене дає підстави для неоднозначного розуміння прийнятого суб`єктом владних повноважень рішення та позбавляє можливості встановити, неподання яких саме документів не дало можливості прийняти рішення про реєстрацію розрахунків коригування в ЄРПН.

Крім того, не зрозуміло, які саме документи необхідні для підтвердження причин складання розрахунків коригування.

Також суд звертає увагу, що на підтвердження підстав для складання та подання на реєстрацію в ЄРПН розрахунків коригування від 05.04.2022 до податкових накладних позивач надав повідомлення від 30.06.2022 №1 з поясненнями та копіями документів на підтвердження здійснення господарської операції, а саме: рахунки №205 від 21.02.2022 та №215 від 21.02.2022, договір №5 від 01.06.2021 оренди нежитлового приміщення, платіжні доручення №831, №832, №833, №828 рахунки №196 від 18.02.2022та №198 від 21.02.2022, наказ (а.с.135-137, 178).

У письмовому поясненні позивач вказував про те, що ТОВ "Укрінстал Рівне" виставлені Рахунки на оплату по замовленню № 196 від 18 лютого 2022 року, № 198 від 21 лютого 2022 року, № 205 від 21 лютого 2022 року та № 215 від 21 лютого 2022 року. ОК "ЖБК "СИНЕРГІЯ-32 частково оплачені вищезазначені рахунки, що підтверджується платіжними дорученнями: № 828 від 18.02.2022 року, № 833 від 21.02.2022 року, № 831 від 21.02.2022 року та № 832 від 21.02.2022 року. Відповідно і сформовані податкові накладні: №119 від 18.02.2022, №136, №137, №138 від 21.02.2022. ТОВ "Укрінстал Рівне" виставлені Рахунки на оплату по замовленню № 502 від 05 квітня 2022 року, № 503 від 05 квітня 2022 року, № 504 від 05 квітня 2022 року та № 505 від 05 квітня 2022 року. На підставі листа ОК "ЖБК "СИНЕРГІЯ-3" № 03 від 05.04.2022 року ТОВ "Укрінстал Рівне" було здійснено перезарахування коштів з одних рахунків на інші. Тому, товариством подано на реєстрацію розрахунки коригування кількісних і якісних показників №18, №19, №20, №21 від 05.04.2022.

При цьому, відповідачем-1 не підтверджено факт виявлення під час перевірки наданих пояснень та документів об`єктивних ознак неможливості здійснення товариством операції з постачання товару, дані про яку зазначено у податкових накладних та розрахунках коригування, та/або ймовірності уникнення товариством виконання свого податкового обов`язку, які б свідчили про ризик порушення ним норм податкового законодавства.

Тому відповідачем-1 не виконано законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості рішення щодо зупинення реєстрації розрахунків коригування, поданих позивачем.

На думку суду, подані позивачем документи відповідають встановленим вимогам щодо форми та змісту та були достатніми для реєстрації розрахунку коригування від 05.04.2022 до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних і в суду відсутні підстави ставити під сумнів достовірність відображених у цих документах даних про господарську операцію.

Крім того, суд звертає увагу, що жодних сумнівів щодо вказаної господарської операції у відповідача-1 на стадії реєстрації самих податкових накладних №119 від 18.02.2022, №№136, 137, 138 від 21.02.2022 не виникало, а розрахунки коригування від 05.04.2022 №№18, 19, 20, 21 до цих податкових накладних позивач склав у зв`язку з перенесенням передплати на інші рахунки.

Окрім того суд зазначає, що всі сумніви та протиріччя контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначенихПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних.

Суд зазначає, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет її реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормамиПодаткового кодексу України. У свою чергу, при реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями.

Здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Така правова позиція вже неодноразово викладалась Верховним Судом, зокрема у постановах від 28.11.2019 у справі №1640/2650/18, від 23.10.2018 у справі №822/1817/18, від 21.05.2019 у справі №0940/1240/18.

З огляду на наведене, суд зазначає, що всі сумніви та протиріччя контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначенихПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних чи розрахунку коригування.

Водночас суд зазначає, що відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПКУ датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) у встановлений ПК України термін.

Пунктом 201.7 статті 201 ПК України визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

У разі якщо частка товарів/послуг, послуг не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів/послуг зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, та враховується при визначенні загальних податкових зобов`язань.

Отже, на підставі попередньої оплати у позивача виникло визначене законом право на складання податкових накладних, реєстрацію розрахунку коригування до яких від 05.04.2022 було зупинено контролюючим органом.

Враховуючи вищезазначене, встановлені контролюючим органом підстави повністю спростовуються наявними в матеріалах справи документами, які, у свою чергу, також надавались відповідачу під час розгляду питання реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних.

При цьому, суд зазначає, що у зв`язку з не зазначенням відповідачем у квитанції про зупинення реєстрації розрахунку коригування від 28.06.2022 конкретного переліку документів, які необхідно було подати позивачу для того, аби реєстрація розрахунку коригування стала можливою, позивачем були подані документи на власний розсуд.

З огляду на встановлені судом обставини підстави для прийняття комісією ГУ ДПС у Рівненській області рішення про відмову у реєстрації розрахунків коригування в ЄРПН відсутні.

Відповідно до частин першої та другоїстатті 77 КАС Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На думку суду, відповідач-1 не довів правомірності рішень комісії ГУ ДПС у Рівненській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7029705/40729667 від 08.07.2022, №7029706/40729667 від 08.07.2022, №7029707/40729667 від 08.07.2022, №7029704/40729667 від 08.07.2022, якими було відмовлено у реєстрації розрахунку коригування від 05.04.2022 №№18, 19, 20, 21, поданих ТОВ "Укрінстал Рівне", а тому позовні вимоги в цій частині є обгрунтованими та підлягають задоволенню.

Щодо позовної вимоги в частині зобов`язання ДПС України зареєструвати подані товариством розрахунки коригування до податкових накладних датою їх подання, суд зазначає наступне.

Відповідно до вимог пунктів 201.1, 201.10 статті 201 ПК України реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.

У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, оскільки у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.

Згідно із пунктами 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженогоПостановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи і не спростовано відповідачами, надані позивачем документи підтверджували реальність здійснення господарської операції по поданих податкових накладних. Документи складені з дотриманням вимог законодавства і були достатніми для реєстрації розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому, обставин, які б унеможливлювали реєстрацію розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.

Відтак, суд дійшов висновку про зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН розрахунки коригування.

Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частинами першою та другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За сукупності викладених обставин, позов підлягає задоволенню повністю.

За правилами частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цьогоКодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як встановлено з матеріалів справи, позивачем за подання даного адміністративного позову сплачено відповідно до платіжного доручення №2924 від 25.10.2022 судовий збір в сумі 9924 грн, а тому судові витрати позивача в частині сплаченого судового збору підлягають стягненню з відповідача 1, який прийняв спірні рішення.

Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрінстал Рівне" до Головного управління ДПС у Рівненській області та Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинення певних дій - задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області №7029705/40729667 від 08.07.2022, №7029706/40729667 від 08.07.2022, №7029707/40729667 від 08.07.2022, №7029704/40729667 від 08.07.2022 про відмову в реєстрації розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунки коригування від 05.04.2022 №18 до податкової накладної від 18.02.2022 №119, від 05.04.2022 №19 до податкової накладної від 21.02.2022 №136, від 05.04.2022 №20 до податкової накладної від 21.02.2022 №137, від 05.04.2022 №21 до податкової накладної від 21.02.2022 №138 фактичною датою їх подання.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрінстал Рівне" судовий збір в розмірі 9924 грн 00 коп за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Головного управління ДПС у Рівненській області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складений 18 травня 2023 року

Учасники справи:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю " УКРІНСТАЛ РІВНЕ" (вул.Петра Могили,28,м.Рівне,33024, ЄДРПОУ/РНОКПП 40729667)

Відповідач - Державна податкова служба України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053, ЄДРПОУ/РНОКПП 43005393) Відповідач - Головне управління ДПС у Рівненській області (вул. Відінська, буд. 8,м. Рівне,Рівненська обл.,33023, ЄДРПОУ/РНОКПП 44070166)

Суддя С.М. Дуляницька

Дата ухвалення рішення18.05.2023
Оприлюднено22.05.2023
Номер документу110948061
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинення певних дій

Судовий реєстр по справі —460/46685/22

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 07.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 02.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 14.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 03.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Рішення від 18.05.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

С.М. Дуляницька

Ухвала від 17.11.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

С.М. Дуляницька

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні