Постанова
від 18.05.2023 по справі 520/7327/22
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 травня 2023 р. Справа № 520/7327/22Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Кононенко З.О.,

Суддів: Калиновського В.А. , Мінаєвої О.М. ,

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Рівненській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 23.11.2022, головуючий суддя І інстанції: Бідонько А.В., майдан Свободи, 6, м. Харків, 61022, повний текст складено 23.11.22 по справі № 520/7327/22

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРІНТПОЛІМЕР"

до Головного управління ДПС у Рівненській області , Державної податкової служби України

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "ПРІНТПОЛІМЕР", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом та просить суд:

1. Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України №7283330/44010919 від 01.09.2022р. про відмову в реєстрації податкової накладної №50 від 18.07.2022р.; №7283334/44010919 від 01.09.2022р. про відмову в реєстрації податкової накладної №51 від 18.07.2022р.; №7283335/44010919 від 01.09.2022р. про відмову в реєстрації податкової накладної №52 від 18.07.2022р.; №7283331/44010919 від 01.09.2022р. про відмову в реєстрації податкової накладної №53 від 18.07.2022 р.; №7283332/44010919 від 01.09.2022р. про відмову в реєстрації податкової накладної №54 від 18.07.2022 р.; №7283336/44010919 від 01.09.2022р. про відмову в реєстрації податкової накладної №55 від 18.07.2022 р.; № 7283333/44010919 від 01.09.2022р. про відмову в реєстрації податкової накладної №56 від 18.07.2022р.

2. Зобов`язати Державну податкову службу України (Код ЄДРПОУ: 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені ТОВ "ПРІНТПОЛІМЕР" податкові накладні: №50 від 18.07.2022р., №51 від 18.07.2022р., №52 від 18.07.2022р., №53 від 18.07.2022р., №54 від 18.07.2022р., №55 від 18.07.2022р., №56 від 18.07.2022р., по операціях з контрагентом ТОВ «РУБІНЕТТО» (Код ЄДРПОУ: 42369882) датою їх фактичного подання.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що позивачем за результатами господарської діяльності складено податкові накладні, які, в свою чергу, було направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних. Рішеннями Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України №7283330/44010919 від 01.09.2022р., №7283334/44010919 від 01.09.2022р., № 7283335/44010919 від 01.09.2022р., № 7283331/44010919 від 01.09.2022р., №7283332/44010919 від 01.09.2022р., №7283336/44010919 від 01.09.2022р., № 7283333/44010919 від 01.09.2022р. позивачу було відмовлено у реєстрації податкових накладних в ЄРПН з підстави ненадання платником податку копій документів, зокрема, зовнішньоекономічних контрактів з додатками до них, первинних документів щодо постачання придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків, а саме: не надно документів про наявність складських приміщень (власність, договора оренди), по 20-ОПП склад відсутній, відсутні відомості 28 рах "Товари" про наявність та рух товарів на складі, відсутні акти звірки щодо взаєморозрахунків. Позивач вважає вищезазначені рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН незаконними, винесеним неправомірно і з порушенням чинного податкового законодавства, а тому таким, що підлягає скасуванню.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 23.11.2022 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРІНТПОЛІМЕР" до Головного управління ДПС у Рівненській області утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задоволено.

Визнано протиправним та скасовано Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України №7283330/44010919 від 01.09.2022р. про відмову в реєстрації податкової накладної №50 від 18.07.2022р., №7283334/44010919 від 01.09.2022р. про відмову в реєстрації податкової накладної №51 від 18.07.2022р., №7283335/44010919 від 01.09.2022р. про відмову в реєстрації податкової накладної №52 від 18.07.2022р., №7283331/44010919 від 01.09.2022р. про відмову в реєстрації податкової накладної №53 від 18.07.2022р., №7283332/44010919 від 01.09.2022р. про відмову в реєстрації податкової накладної №54 від 18.07.2022р., №7283336/44010919 від 01.09.2022р. про відмову в реєстрації податкової накладної №55 від 22.07.2022р., №7283333/44010919 від 01.09.2022р. про відмову в реєстрації податкової накладної №56 від 18.07.2022р.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені ТОВ "ПРІНТПОЛІМЕР" податкові накладні: №50 від 18.07.2022р., №51 від 18.07.2022р., №52 від 18.07.2022р., №53 від 18.07.2022р., №54 від 18.07.2022р., №55 від 22.07.2022р., №56 від 18.07.2022р., по операціях з контрагентом ТОВ «РУБІНЕТТО» (Код ЄДРПОУ: 42369882) датою їх фактичного подання.

Стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРІНТПОЛІМЕР" за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України судовий збір у сумі 6946,80.

Стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРІНТПОЛІМЕР" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Рівненській області утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України судовий збір у сумі 6946,80.

Відповідач, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказане рішення та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції при прийнятті рішення норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного, на його думку, вирішення спору судом першої інстанції.

Так, відповідач в апеляційній скарзі зазначає, що зупинення реєстрації податкової накладної як і Формування квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної відбувається в автоматичному режимі та виключає будь-яке втручання контролюючого органу в процедуру зупинення реєстрації податкової накладної та генерування, надіслання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 4 Порядку №520). Отже, відповідність критеріям ризиковості здійснення операцій має бути спростовано платником податків шляхом подання на вимогу контролюючого органу переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, і лише ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 Порядку №520 або надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, є підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Факт ненадання документів не заперечується позивачем та підтверджується долученим скріншотами переліку документів, які додані позивачем до повідомлень.

Представник відповідача наголошує, що судом при дослідженні правомірності оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації податкової накладної підлягають врахуванню лише документи, що подавались платником податків безпосередньо суб`єкту владних повноважень, який приймав відповідні рішення. Адже, відповідно до норм чинного законодавства судом надається оцінка відповідності рішення контролюючого органу нормам чинного законодавства на момент його прийняття, то надання таких документів до позовної заяви не спростує правомірності рішення контролюючого органу про відмову в реєстрації податкової накладної.

Крім того, представник відповідача зазначає, що зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначені податкові накладні є передчасним, в той час як належним способом захисту порушеного права є зобов`язання повторно розглянути питання щодо реєстрації податкової накладної у порядку, з урахуванням висновків суду у цьому рішенні.

Позивач не скористався своїм правом та не надав до Другого апеляційного адміністративного суду відзив на апеляційну скаргу відповідача.

На підставі положень п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) справа розглянута в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що Товариство з обмеженою відповідальністю "ПРІНТПОЛІМЕР" (далі - Позивач) згідно з даними ЄДРПОУ зареєстрований, як суб`єкт господарювання - юридична особа з 11.03.2021, код ЄДРПОУ- 44010919, види діяльності зазначені у виписці з ЄДРПОУ (а.с. 23-27).

Позивачем було укладено договір поставки № 07/05 від 07 травня 2021 року про поставку товару для використання у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням з ТОВ "РУБІНЕТТО".

Позивач склав податкову накладну № 50 від 18.07.2022 на загальну суму 281970,56 грн., № 51 від 18.07.2022, № 52 від 18.07.2022, № 53 від 18.07.2022, № 54 від 18.07.2022, № 55 від 22.07.2022, № 56 від 18.07.2022 щодо поставок Товариству з обмеженою відповідальністю "РУБІНЕТТО" товару, який визначений в видаткових накладних, намагався зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Податкова накладна № 50 від 18.07.2022 була подана платником податків для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр) та прийнята до Реєстру 11.08.2022, але із зупиненням процедури реєстрації.

Позивачем подано пояснення та копії документів щодо податкової накладної № 50 від 18.07.2022 до контролюючого органу, що підтверджено повідомленням № 1 від 26.08.2022 року (а.с. 58, 61-63).

01.09.2022 Головним управлінням у Рівненській області утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (в особі Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації) прийнято рішення № 7283330/44010919 про відмову в реєстрації податкової накладної № 50 від 18.07.2022 р.

Підставою відмови зазначено: ненадання платником податку копій документів, зокрема, зовнішньоекономічних контрактів з додатками до них, первинних документів щодо постачання придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків, а саме: не надано документів про наявність складських приміщень (власність, договора оренди), по 20-ОПП склад відсутній, відсутні відомості 28 рах "Товари" про наявність та рух товарів на складі, відсутні акти звірки щодо взаєморозрахунків.

Податкова накладна № 51 від 18.07.2022 була подана платником податків для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр) та прийнята до Реєстру 16.08.2022, але із зупиненням процедури реєстрації.

Позивачем подано пояснення та копії документів щодо податкової накладної № 51 від 18.07.2022 до контролюючого органу, що підтверджено повідомленням № 2 від 26.08.2022 року (а.с. 68, 74-76).

01.09.2022 Головним управлінням у Рівненській області утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (в особі Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації) прийнято рішення № 7283334/44010919 про відмову в реєстрації податкової накладної № 51 від 18.07.2022 р.

Підставою відмови зазначено: ненадання платником податку копій документів, зокрема, зовнішньоекономічних контрактів з додатками до них, первинних документів щодо постачання придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків, а саме: не надно документів про наявність складських приміщень (власність, договора оренди), по 20-ОПП склад відсутній, відсутні відомості 28 рах "Товари" про наявність та рух товарів на складі, відсутні акти звірки щодо взаєморозрахунків.

Податкова накладна № 52 від 18.07.2022 була подана платником податків для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр) та прийнята до Реєстру 16.08.2022, але із зупиненням процедури реєстрації.

Позивачем подано пояснення та копії документів щодо податкової накладної № 52 від 18.07.2022 до контролюючого органу, що підтверджено повідомленням № 3 від 26.08.2022 року (а.с. 81, 86-88).

01.09.2022 Головним управлінням у Рівненській області утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (в особі Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації) прийнято рішення № 7283335/44010919 про відмову в реєстрації податкової накладної № 52 від 18.07.2022 р.

Підставою відмови зазначено: ненадання платником податку копій документів, зокрема, зовнішньоекономічних контрактів з додатками до них, первинних документів щодо постачання придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків, а саме: не надано документів про наявність складських приміщень (власність, договора оренди), по 20-ОПП склад відсутній, відсутні відомості 28 рах "Товари" про наявність та рух товарів на складі, відсутні акти звірки щодо взаєморозрахунків.

Податкова накладна № 53 від 18.07.2022 була подана платником податків для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр) та прийнята до Реєстру 16.08.2022, але із зупиненням процедури реєстрації.

Позивачем подано пояснення та копії документів щодо податкової накладної № 53 від 18.07.2022 до контролюючого органу, що підтверджено повідомленням № 6 від 26.08.2022 року (а.с. 96, 100-102).

01.09.2022 Головним управлінням у Рівненській області утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (в особі Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації) прийнято рішення № 7283331/44010919 про відмову в реєстрації податкової накладної № 53 від 18.07.2022 р.

Підставою відмови зазначено: ненадання платником податку копій документів, зокрема, зовнішньоекономічних контрактів з додатками до них, первинних документів щодо постачання придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків, а саме: не надано документів про наявність складських приміщень (власність, договора оренди), по 20-ОПП склад відсутній, відсутні відомості 28 рах "Товари" про наявність та рух товарів на складі, відсутні акти звірки щодо взаєморозрахунків.

Податкова накладна № 54 від 18.07.2022 була подана платником податків для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр) та прийнята до Реєстру 16.08.2022, але із зупиненням процедури реєстрації.

Позивачем подано пояснення та копії документів щодо податкової накладної № 54 від 18.07.2022 до контролюючого органу, що підтверджено повідомленням № 7 від 26.08.2022 року (а.с. 106, 113-115).

01.09.2022 Головним управлінням у Рівненській області утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (в особі Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації) прийнято рішення № 7283332/44010919 про відмову в реєстрації податкової накладної № 54 від 18.07.2022 р.

Підставою відмови зазначено: ненадання платником податку копій документів, зокрема, зовнішньоекономічних контрактів з додатками до них, первинних документів щодо постачання придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків, а саме: не надано документів про наявність складських приміщень (власність, договора оренди), по 20-ОПП склад відсутній, відсутні відомості 28 рах "Товари" про наявність та рух товарів на складі, відсутні акти звірки щодо взаєморозрахунків.

Податкова накладна № 55 від 22.07.2022 була подана платником податків для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр) та прийнята до Реєстру 11.08.2022, але із зупиненням процедури реєстрації.

Позивачем подано пояснення та копії документів щодо податкової накладної № 55 від 22.07.2022 до контролюючого органу, що підтверджено повідомленням № 4 від 26.08.2022 року (а.с. 121, 124-126).

01.09.2022 Головним управлінням у Рівненській області утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (в особі Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації) прийнято рішення № 7283336/44010919 про відмову в реєстрації податкової накладної № 55 від 22.07.2022 р.

Підставою відмови зазначено: ненадання платником податку копій документів, зокрема, зовнішньоекономічних контрактів з додатками до них, первинних документів щодо постачання придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків, а саме: не надано документів про наявність складських приміщень (власність, договора оренди), по 20-ОПП склад відсутній, відсутні відомості 28 рах "Товари" про наявність та рух товарів на складі, відсутні акти звірки щодо взаєморозрахунків.

Податкова накладна № 56 від 18.07.2022 була подана платником податків для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр) та прийнята до Реєстру 16.08.2022, але із зупиненням процедури реєстрації.

Позивачем подано пояснення та копії документів щодо податкової накладної № 56 від 18.07.2022 до контролюючого органу, що підтверджено повідомленням № 5 від 26.08.2022 року (а.с. 121, 138-140).

01.09.2022 Головним управлінням у Рівненській області утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (в особі Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації) прийнято рішення № 7283333/44010919 про відмову в реєстрації податкової накладної № 56 від 18.07.2022 р.

Підставою відмови зазначено: ненадання платником податку копій документів, зокрема, зовнішньоекономічних контрактів з додатками до них, первинних документів щодо постачання придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків, а саме: не надано документів про наявність складських приміщень (власність, договора оренди), по 20-ОПП склад відсутній, відсутні відомості 28 рах "Товари" про наявність та рух товарів на складі, відсутні акти звірки щодо взаєморозрахунків.

Не погодившись з рішеннями про відмову в реєстрації податкових накладних, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції дійшов висновку про відсутність правових підстав для відмови у реєстрації податкових накладних, невідповідність оскаржуваних рішень критеріям, встановленим частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення позову з наступних підстав.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок сплати податкових зобов`язань, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Вимоги щодо оформлення податкових накладних, їх видачі та внесення до ЄРПН встановленіст.201 Податкового Кодексу України.

Відповідно до п. 201.1 ст.201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Згідно п.201.16 ст.201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до п.п.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПК України - письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Згідно з п.п.201.16.3 п.201.16 ст.201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Відповідно до п.п.201.16.4 п.201.16 ст.201 ПК України, податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Пунктом 74.2 ст.74 ПК України передбачено, що в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165(далі - Порядок № 1165), у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Відповідно до п. 11 Порядку № 1165. у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1)номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2)критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3)пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації..

Відповідно до п. 4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520. зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 р. за № 1245/34216) (далі - Порядок № 520), у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до п. 5 Порядку № 520. прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них: договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції:первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Відповідно до п. 6 Порядку № 520, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Відповідно до п. 7 Порядку № 520, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Щодо аналізу господарських операцій між позивачем та його контрагентом, то в даній справі суд не надає оцінку реальності їх здійснення, оскільки це питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цьогоКодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

В даних спірних правовідносинах, підставами для прийняття комісією рішень про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку копій документів, зокрема, зовнішньоекономічних контрактів з додатками до них, первинних документів щодо постачання придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків, а саме: не надано документів про наявність складських приміщень (власність, договора оренди), по 20-ОПП склад відсутній, відсутні відомості 28 рах "Товари" про наявність та рух товарів на складі, відсутні акти звірки щодо взаєморозрахунків.

Колегією суддів з матеріалів справи встановлено, що податкові накладні №50 від 18.07.2022р., №51 від 18.07.2022р., №52 від 18.07.2022р., №53 від 18.07.2022р., №54 від 18.07.2022р., №55 від 22.07.2022р., №56 від 18.07.2022р., в реєстрації яких було відмовлено, були виписані на виконання умов договору поставки № 07/05 від 07 травня 2021 року про поставку товару для використання у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням з ТОВ "РУБІНЕТТО".

Відповідно до п. 1.1 вищевказаного договору постачальник зобов`язується в порядках та на умовах, визначених цим Договором, передати у власність Покупцеві (поставити) Товар, а саме Товари для використання у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням (далі - Товар), в кількості та асортименті та за ціною, що вказані у Замовленнях покупця та Видаткових накладних до даного Договору, а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити Товар на умовах, визначених цим Договором.

Відповідно до п. 2.1. вищевказаного договору загальна ціна Договору дорівнює загальній вартості Товару за Договором, вказаній в Видаткових накладних, підписаних Сторонами в якості додатків до Договору.

Згідно п. 2.3. вищевказаного договору оплата вартості поставленого Товару здійснюється у національній валюті України у безготівковій формі шляхом перерахування належних до сплати сум на відповідний поточний рахунок Постачальника, вказаний в Договорі, або в інший спосіб, не заборонений законодавством України за взаємною згодою Сторін.

Відповідно до п. 3.1. вищевказаного договору Товар поставляється Покупцю протягом 30 (тридцяти) календарних днів від дати замовлення Покупця до цього Договору, в якому зазначається асортимент, кількість та ціна Товару.

Так, ТОВ "ПРІНТПОЛІМЕР" здійснило поставку товару відповідно до видаткових накладних № 80 від 18 липня 2022 року, № 82 від 18 липня 2022 року, № 83 від 18 липня 2022 року, № 84 від 18 липня 2022 року, № 85 від 18 липня 2022 року, № 86 від 22 липня 2022 року, № 81 від 18 липня 2022 року, за товар було сплачено, що підтверджується платіжними дорученнями № 377 від 18 липня 2022 року, № 378 від 18 липня 2022 року, № 379 від 18 липня 2022 року, № 380 від 18 липня 2022 року, № 381 від 18 липня 2022 року, № 388 від 22 липня 2022 року, № 382 від 18 липня 2022 року (а.с. 64, 65, 77, 78, 89, 90, 99, 103, 112, 116, 127, 128, 141, 142).

Так, копії первинних документів позивачем були долучені до матеріалів справи.

Слід зазначити, що факт зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарських операцій, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (постачання товарів/послуг, або отримання коштів), що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна / розрахунок коригування.

Як вбачається з рішень №7283330/44010919 від 01.09.2022р., №7283334/44010919 від 01.09.2022р., № 7283335/44010919 від 01.09.2022р., № 7283331/44010919 від 01.09.2022р., №7283332/44010919 від 01.09.2022р., №7283336/44010919 від 01.09.2022р., № 7283333/44010919 від 01.09.2022р. підставою для відмови у реєстрації податкових накладних слугувало ненадання платником податку копій документів, зокрема, зовнішньоекономічних контрактів з додатками до них, первинних документів щодо постачання придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків, а саме: не надано документів про наявність складських приміщень (власність, договора оренди), по 20-ОПП склад відсутній, відсутні відомості 28 рах "Товари" про наявність та рух товарів на складі, відсутні акти звірки щодо взаєморозрахунків.

Проте, позивачем надано документи на підтвердження факту поставки товару Товариству з обмеженою відповідальністю "РУБІНЕТТО".

Крім того, колегія суддів звертає увагу, що позивачем надано суду договори, вантажні митні декларації, видаткові накладні, платіжні доручення, що свідчить про відсутність підстав для відмови у реєстрації податкових накладних за цих обставин.

Також, слід зазначити, що у випадку не конкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

Також, колегія суддів звертає увагу, що Верховний Суд неодноразово у постановах від 23.10.2018 у справі № 822/1817/18, від 24.09.2019 у справі № 940/1693/18 зазначав, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт відповідних Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд. Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Крім того, колегія суддів звертає увагу на той факт, що дослідження факту здійснення господарської операції, на виконання яких складено податкову накладну, є предметом документальних перевірок, а обов`язком контролюючого органу при реєстрації податкових накладних є перевірка відповідності вказаних документів формі, встановленій чинним законодавством.

Слід зазначити, що при вирішенні питання про реєстрацію податкових накладних адміністративний суд не досліджує зміст господарських правовідносин. Завдання суду полягає у дослідженні документів первинного бухгалтерського обліку в аспекті їх належності для цілей підтвердження реальності господарських операцій. Необхідність підтвердження реальності господарських операцій переслідує публічно-правові цілі - встановлення належності виконання платниками податків визначених законодавством податкових обов`язків.

Так, колегія суддів враховує позицію Верховного Суду в постанові від 07.12.2022 року по справі № 500/2237/20, в якій зазначено, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

Відповідно до ч.5 ст.242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про необґрунтованість прийнятихрішень комісії Головного управління ДПС у Харківській області №7283330/44010919 від 01.09.2022р., №7283334/44010919 від 01.09.2022р., № 7283335/44010919 від 01.09.2022р., № 7283331/44010919 від 01.09.2022р., №7283332/44010919 від 01.09.2022р., №7283336/44010919 від 01.09.2022р., № 7283333/44010919 від 01.09.2022р. про відмову в реєстрації податкових накладних №50 від 18.07.2022р., №51 від 18.07.2022р., №52 від 18.07.2022р., №53 від 18.07.2022р., №54 від 18.07.2022р., №55 від 22.07.2022р., №56 від 18.07.2022р. в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, тому відповідач не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних №50 від 18.07.2022р., №51 від 18.07.2022р., №52 від 18.07.2022р., №53 від 18.07.2022р., №54 від 18.07.2022р., №55 від 22.07.2022р., №56 від 18.07.2022р.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні №50 від 18.07.2022р., №51 від 18.07.2022р., №52 від 18.07.2022р., №53 від 18.07.2022р., №54 від 18.07.2022р., №55 від 22.07.2022р., №56 від 18.07.2022р. в Єдиному реєстрі податкових накладних датами їх подання, колегія суддів зазначає наступне.

Дискреційні повноваження - це комплекс прав і зобов`язань представників влади як на державному, так і на регіональному рівнях, у тому числі представників суспільства, яких уповноважили діяти від імені держави чи будь-якого органу місцевого самоврядування, що мають можливість надати повного або часткового визначення і змісту, і виду прийнятого управлінського рішення.

Тобто дискреційні повноваження - це законодавчо встановлена компетенція владних суб`єктів, яка визначає ступінь самостійності її реалізації з урахуванням принципу верховенства права; ці повноваження полягають в застосуванні суб`єктами адміністративного розсуду при здійсненні дій і прийнятті рішень.

Отже, у разі відсутності у суб`єкта владних повноважень законодавчо закріпленого права адміністративного розсуду при вчиненні дій/прийнятті рішення, та встановлення у судовому порядку факту протиправної поведінки відповідача, зобов`язання судом суб`єкта прийняти рішення конкретного змісту не можна вважати втручанням у дискреційні повноваження, адже саме такий спосіб захисту порушеного права є найбільш ефективним та направлений на недопущення свавілля в органах влади.

Відповідно до Рекомендацій Ради Європи № R(80)2 щодо здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятих Кабінетом Міністрів 11.03.1980 на 316-й нараді, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він уважає найкращим за конкретних обставин, та яке захистить або відновить порушене право.

Водночас, адміністративний суд під час розгляду та вирішення публічно-правових спорів перевіряє, чи рішення суб`єкта владних повноважень прийняте у межах законної дискреції.

Відповідно до правил правозастосування практики Європейського суду з прав людини, суд не може своїм рішенням підмінити рішення суб`єкта владних повноважень.

Крім того, колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

Пунктами 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010, передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Отже, обов`язок щодо реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних поданих платником податків покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику - ДПС України.

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що для ефективного та належного захисту порушених прав позивача необхідно зобов`язати ДПС України зареєструвати податкові накладні №50 від 18.07.2022р., №51 від 18.07.2022р., №52 від 18.07.2022р., №53 від 18.07.2022р., №54 від 18.07.2022р., №55 від 22.07.2022р., №56 від 18.07.2022р в Єдиному реєстрі податкових накладних, підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Як вбачається з ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції належним чином оцінив надані докази і на підставі встановленого, обґрунтовано задовольнив адміністративний позов.

Відповідно до ч.1 ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Колегія суддів вважає, що рішення Харківського окружного адміністративного суду від 23.11.2022 року по справі № 520/7327/22 відповідає вимогам ст. 242 КАС України, а тому відсутні підстави для його скасування та задоволення апеляційних вимог відповідача.

Згідно ч. 1 ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі викладеного, колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення фактичних обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.

Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують.

Керуючись ст. ст. 311, 315, 321, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Рівненській області - залишити без задоволення.

Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 23.11.2022 по справі № 520/7327/22 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Головуючий суддя (підпис)З.О. Кононенко Судді(підпис) (підпис) В.А. Калиновський О.М. Мінаєва

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.05.2023
Оприлюднено22.05.2023
Номер документу110949300
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —520/7327/22

Ухвала від 29.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 18.05.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 30.03.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 30.03.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 30.03.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 18.01.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Рішення від 23.11.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

Ухвала від 18.09.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні