Постанова
від 11.05.2023 по справі 125/830/23
БАРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

125/830/23

3/125/434/2023

ПОСТАНОВА

Іменем України

11.05.2023 року м. Бар Вінницька область

Суддя Барського районного суду Вінницької області Хитрук В.М. розглянувши справу про адміністративне правопорушення, що надійшла від Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , громадянки України, працюючої на посаді фахівця з публічних закупівель централізованої бухгалтерії відділу освіти Барської міської ради, яка зареєстрована та проживає за адресою: АДРЕСА_1 , раніше до адміністративної відповідальності не притягувалася

- за ч. 3 ст. 164-14 КУпАП, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 обвинувачується у порушенні законодавства про закупівлі в частині невідхилення тендерної пропозиції, яка підлягала відхиленню відповідно до Закону, що відображене у висновку про результати моніторингу закупівлі.

Так, моніторингом установлено, що замовником у пункті 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» установлено вимоги щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі відповідної технічної специфікації (копії сертифікату якості на паливо і документів, які підтверджують відповідність вимогам ДСТУ).

Проте, учасником ПП «Агронафтасервіс» у складі тендерної пропозиції надано файл «Сертифікат A-95.pdf», який складений іншою мовою ніж передбачено умовами тендерної документації, без обов`язкового перекладу українською мовою, чим порушено вимоги п. 7 Розділу «Загальні положення» тендерної документації.

Крім того, тендерна пропозиція учасника ПП «Агронафтасервіс» не містить у своєму складі копії сертифікату якості на дизельне паливо, та документів, які підтверджують відповідність вимогам ДСТУ бензину А-95, чим порушено вимоги п.1 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції».

Проте, Замовник на порушення вимог абзаців 2 та 3 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 не відхилив тендерну пропозицію учасника ПП «Агронафтасервіс», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації, та викладена іншою мовою, а визнав його переможцем та уклав з ним договір від 13 лютого 2023 року № 81.

Згідно п. 2.13 Положення про уповноважену особу, затвердженого наказом начальника відділу освіти Барської міської ради від 14 січня 2021 року №6, визначено, що уповноважена особа несе персональну відповідальність за прийняті нею рішення і вчиненні дії (бездіяльність) відповідно до законів України.

Відтак, перебуваючи на посаді фахівця з публічних закупівель центру фінансово-господарського обслуговування закладів освіти та будучи уповноваженою особою ОСОБА_1 не відхилено тендерну пропозицію учасника ПП «Агронафтасервіс», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

У судовому засіданні особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 свою вину у вчиненні адміністративного правопорушення визнала повністю, щиро розкаялася.

Суду пояснила, що не погоджуються із складеним протоколом з огляду на таке.

Так, замовником Відділом освіти Барської міської ради через систему закупівель Prozorro 26 січня 2023 року було оголошено процедуру відкритих торгів у порядку визначеному Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, та Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 за предметом закупівлі: Бензин А-95, дизельне паливо (код ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти) з очікуваною вартістю 580 000 грн. 00 коп. (тендерна документація на проведення закупівлі додається в 1 прим. на 34 арк.)

У закупівлі за предметом Бензин А-95, дизельне паливо (код ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти) прийняв участь один учасник ПП «Агронафтасервіс» (код ЄДРПОУ 31905754) з тендерною пропозицією 536 000 грн. 00 коп.

За результатами проведення закупівлі відповідно до протоколу розгляду тендерної пропозиції № 17 від 06 лютого 2023 року уповноваженою особою визначено переможцем закупівлі ПП «Агронафтасервіс як учасника, що запропонував найбільш економічно вигідну пропозицію та ухвалено рішення про намір укласти договір.

Відділом освіти Барської міської ради та ПП «Агронафтасервіс» укладено договір про закупівлю № 81 від 13 лютого 2023 року за предметом: Бензин А-95, дизельне паливо на суму 536 000 грн. 00 коп. За результатами проведення даної закупівлі економія коштів місцевого бюджету склала 44 000 грн. 00 коп.

На підставі наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Вінницькій області № 23-з від 14 березня 2023 року було прийнято рішення про початок моніторингу закупівлі за предметом: Бензин А-95, дизельне паливо (UA-2023-01-26-013943-a).

За результатами проведеного моніторингу Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Вінницькій області складено та підписано висновок від 21 березня 2023 року з інформацією про встановлені порушення у сфері публічних закупівель, а саме:

- надання учасником ПП «Агронафтасервіс» у складі тендерної пропозиції файлу «Сертифікат А-95.pdf», який складений іншою мовою ніж передбачено умовами тендерної документації, без обов`язкового перекладу українською мовою, чим порушено вимоги пункту 7 розділу «Загальні положення» тендерної документації;

- відсутності у складі тендерної пропозиції ПП «Агронафтасервіс» сертифікату якості на дизельне паливо, та документів, які підтверджують відповідність вимогам ДСТУ бензину А-95, чим порушено вимоги пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.

З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель» Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов`язано Відділ освіти Барської міської ради здійснити заходи щодо, усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов`язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.

На виконання висновку Відділом освіти Барської міської ради розірвано та достроково припинено дію договору про закупівлю № 81 від 13 лютого 2023 року шляхом підписання та оприлюднення в системі закупівель Prozorro додаткової угоди № 1 від 27 березня 2023 року.

У протоколі про адміністративне правопорушення зазначено, що учасником ПП «Агронафтасервіс» у складі пропозиції надано файл «Сертифікат А-95.pdf», який складений іншою мовою, ніж передбачено умовами тендерної документації, без обов`язкового перекладу українською мовою, чим порушено вимоги пункту 7 розділу «Загальні положення» тендерної документації.

Пунктом 7 розділу «Загальні положення» тендерної документації встановлено, що якщо документ або інформація, надання яких передбачено цією тендерною документацією, складені іншою мовою, ніж передбачено умовами цієї тендерної документації, у складі тендерної пропозиції надається документ мовою оригіналу з обов`язковим перекладом українською мовою.

Також у протоколі про адміністративне правопорушення зазначено що, Замовником у пункті 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації установлено вимогу, щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі відповідної технічної специфікації (копії сертифікатів якості на паливо і документи, які підтверджують відповідність вимогам ДСТУ).

Однак у пункті 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником установлено вимогу, щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі відповідної технічної специфікації (копії сертифікатів якості на дизельне паливо і документи, які підтверджують відповідність вимогам ДСТУ).

Таким чином, пунктом 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», не передбачено завантаження в складі тендерної пропозиції сертифікату якості та документів, які підтверджують відповідність вимогам ДСТУ на бензин А-95.

Оскільки тендерною документацією не передбачено надання сертифікату якості на бензин А-95 учасником ПП «Агронафтасервіс» не порушено вимоги п.7 розділу «Загальні положення».

Щодо відсутності сертифікату якості на дизельне паливо, то що у складі тендерної пропозиції учасника-переможця процедури закупівлі ПП «Агронафтасервіс» наявний паспорт якості на дизельна паливо № 706/1 від 20 грудня 2022 року.

Відповідно до постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 28 лютого 2023 року по справі № 140/4906/22, колегією суддів встановлено, що поняття сертифікат якості (виробника) тотожний поняттю паспорт якості (виробника) - це документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості продукції виробника, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів.

Аналогічна правова позиція міститься також в Постанові Шостого апеляційного адміністративного суду від 16 грудня 2021 року по справі № 640/5013/19.

Відповідно до «Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив» № 927 від 01 серпня 2013 року, документ про якість (паспорт якості) палива - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів;

Наданий паспорт якості на дизельне паливо ПП «Агронафтасервіс» № 706 /1 від 20 грудня 2022 року, що виданий ТОВ «Глобус-Петролеум» випробувальною лабораторією нафтопродуктів в Житомирській області містить інформацію про фактичні значення показників якості дизельного палива.

Паспорт якості містить числові характеристики якості товару, отримані за підсумками лабораторних випробувань, а також підтверджує факт відповідності встановленим стандартам.

Тому, було прийнято рішення, визначити переможцем ПП «Агронафтасервіс», оскільки учасником надано паспорт якості на дизельне паливо що є тотожним сертифікату якості.

Як випливає зі змісту ст. 164 14 КУпАП України, адміністративна відповідальність за цією статтею можлива лише у випадку встановлення в діях особи умисної форми вини, що направлена на недотримання умов та порядку проведення процедур закупівель за державні кошти.

У зв`язку з обранням переможцем закупівлі ПП «Агронафтасервіс» жодним чином не порушено суспільний інтерес, не завдано шкоди Замовнику, не призведено до штучного завищення ціни тендерної пропозиції, а надано можливість Замовнику закупити бензин та дизельне паливо за найвигіднішою ціною та зекономлено кошти місцевого бюджету на 44 000 грн. 00 коп.

Обрання переможцем закупівлі ПП «Агронафтасервіс» та укладання з ним договору, не потягнуло за собою будь-яких наслідків, що могли негативно вплинути на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління. При цьому, будь-яких негативних наслідків також не було виявлено органом фінансового контролю і в протоколі про притягнення до адміністративної відповідальності від 25 квітня 2023 року.

Такі дії, які викладені в протоколі, не були направлені на заподіяння шкоди суспільним інтересам, юридичним та фізичним особам. Дане порушення не потягло за собою будь-яких наслідків, що негативно вплинуло на громадський порядок, власність, права і свободи громадян. Наслідки даного правопорушення не представляють суспільної небезпечності.

За вказаних обставин, ОСОБА_1 просила суд звільнити її від адміністративної відповідальності на підставі ст. 22 КУпАП у зв`язку з малозначністю адміністративного порушення та обмежитись усним зауваженням.

Розглянувши протокол про адміністративне правопорушення, дослідивши матеріали справ, суд вважає, що ОСОБА_1 своїми діями вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 164-14 КУпАП.

Відповідно до ч. 2 ст. 7 КУпАП провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

З системного аналізу норм КУпАП встановлено, що його завдання полягає у встановлені винних і забезпеченні правильного застосування законодавства з тим, щоб до кожного правопорушника були застосовані справедливі заходи адміністративного примусу.

Відповідно до ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно зі ст. 11 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим з необережності, коли особа, яка його вчинила, передбачала можливість настання шкідливих наслідків своєї дії чи бездіяльності, але легковажно розраховувала на їх відвернення або не передбачала можливості настання таких наслідків, хоч повинна була і могла їх передбачити.

Згідно ч. 1 ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Протокол у справі про адміністративне правопорушення є основним джерелом доказів, на підставі якого суд встановлює наявність чи відсутність у діянні особи правопорушення. Лише належно оформлений протокол дозволяє всебічно розглянути справу по суті.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. У тому числі, відповідно до вимог ст. 68 Конституції України, кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей, незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Суд зазначає, що при розгляді справи про адміністративне правопорушення суддя, відповідно до вимог ст. 280 КУпАП, зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Вина ОСОБА_1 підтверджується матеріалами справи, а саме: протоколом про адміністративне правопорушення № 02/042/2023ПР від 25.04.2023 року; висновком про результати моніторингу процедури закупівлі від 21.03.2023 та доданою до нього документацією; звітом про виконання договору про закупівлю UA-2023-01-26-013943-a; тендерною документацією; договором про закупівлю № 81 від 13 лютого 2023 року.

Ці докази є достатніми, оскільки, як окремо, так і в сукупності, у повній мірі доводять її вину у вчинені адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 164-14 КУпАП.

Таким чином, суддя вважає, що в діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 164-14 КУпАП - порушення законодавства про закупівлі, а саме невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону.

Положення КУпАП відображають принцип індивідуалізації адміністративної відповідальності, який означає відповідність заходу впливу, який обирається для порушника, меті адміністративної відповідальності.

Відповідно до ст. 33 КУпАП при накладенні стягнення враховується характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Відповідно до ст. 34 КУпАП обставиною, що пом`якшує відповідальність правопорушника є щире розкаяння винного.

Обтяжуючих відповідальність обставин, передбачених ст. 35 КУпАП, не встановлено.

Відповідно до ст. 22 КУпАП, при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа) уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності та обмежитись усним зауваженням.

Враховуючи обставини справ, суд вважає можливим застосувати ст. 22 КУпАП, зважаючи на наступне.

Так, ОСОБА_1 раніше до адміністративної відповідальності не притягувалася; визнала вину у вчиненні адміністративного правопорушення; шкода суспільству, інтересам держави, правам чи свободам приватних осіб, не завдана; відсутність потерпілих від правопорушення; не завдано шкоди замовнику, не призведено до штучного завищення ціни тендерної пропозиції, а було надано можливість замовнику закупити бензин та дизельне паливо за найвигіднішою ціною та зекономлено кошти місцевого бюджету на 44 000 грн. 00 коп.; будь-яких негативних наслідків також не було виявлено органом фінансового контролю; усунено виявлене порушення шляхом припинення зобов`язань за договором; розірвано та достроково припинено дію договору про закупівлю № 81 від 13 лютого 2023 року; відсутні обставин, що обтяжують відповідальність.

Діяння, вчинені ОСОБА_1 містять в собі усі юридичні і суб`єктивні ознаки, що характеризують правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 164-14 КУпАП, але внаслідок конкретних обставин вони не відповідають тій суспільній небезпеці, яка є типовою для цього виду правопорушень, зокрема, її дії суб`єктивно не були направлені на заподіяння шкоди суспільним інтересам, юридичним та фізичним особам і така шкода фактично не була заподіяна, негативних наслідків не настало і не завдало істотної шкоди суспільним та державним інтересам, а також правам та свободам інших осіб.

На підставі вище зазначеного, виходячи із принципу справедливості, який є одним із основних принципів правосуддя, вирішальним у визначенні як регулятора суспільних відносин, одним із загальнолюдських вимірів права є пропорційність відповідальності вчиненому правопорушенню, суддя приходить до висновку про те, що ОСОБА_1 необхідно звільнити від адміністративної відповідальності за вчинення нею адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 164-14 КУпАП, у зв`язку із малозначністю вчиненого правопорушення на підставі ст. 22 КУпАП України, і обмежитись усним зауваженням.

На підставі викладеного та керуючись ст. 7, 9, 22, 34, 36, 38, 172-7, 245, 247, 251, 252, 280, 283-285, 294 КУпАП, -

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 визнати винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 164-14 КУпАП.

Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, передбаченої ч. 3 ст. 164-14 КУпАП - закрити за малозначністю вчиненого правопорушення, обмежившись усним зауваженням.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня винесення постанови апеляційної скарги до Барського районного суду Вінницької області.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Суддя:

СудБарський районний суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення11.05.2023
Оприлюднено22.05.2023
Номер документу110953744
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення законодавства про закупівлі

Судовий реєстр по справі —125/830/23

Постанова від 11.05.2023

Адмінправопорушення

Барський районний суд Вінницької області

Хитрук В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні