Рішення
від 09.09.2010 по справі 2-3030-2010
ЛОЗІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

№2-3030-2010

РІШЕННЯ

іменем України

09 вересня 2010 року Лозівс ький міськрайонний суд Харкі вської області в складі голо вуючого судді Ткаченко О.А., за участю секретаря Шиліна А.С., цивільну справу за заявою О СОБА_1 до управління Пенсій ного фонду України в Лозівсь кому районі Харківської обла сті про зобов' язання здійсн ити перерахунок, нарахування , здійснити виплати недоплач еної щомісячної державної со ціальної допомоги «дітям вій ни» за період з 22.05.2008 року по 31.12.2009 року, -

встановив:

Позивач звернувся до с уду з позовом до відповідача про зобов' язання вчинити п евні дії, в якому просить суд в ідновити строк для звернення суду за захистом порушених п рав, свобод та інтересів, визн ати дії відповідача щодо нев иплати йому надбавки 30% мініма льної пенсії незаконними, ст ягнути з відповідача на його користь недоплачену йому, як дитині війни, щомісячну держ авну соціальну допомогу з 22.05.20 08 року по 31.12.2009 року, справу слуха ти за його відсутності.

Позовні вимоги позивач об ґрунтовувала наступним.

Позивач є пенсіонером за в іком, має статус «Дитина війн и». Всупереч діючого законод авства відповідачем з 22.05.2008 рок у по 31.12.2009 року не виплачувалася доплата до пенсії в розмірі 30 відсотків від мінімальної п енсії за віком.

В судове засідання позива ч не з' явився, до суду надав з аяву про розгляд справи за йо го відсутності.

Представник відповідача позов не визнав, просив суд в з адоволенні позову відмовити в повному обсязі. В обґрунтув ання своїх доводів зазначив наступне.

Відповідач вважає дії Упр авління Пенсійного фонду щод о невиплати позивачу доплати до пенсії, передбаченої ст.6 З акону України «Про соціальни й захист дітей війни» правом ірними, оскільки відповідач діяв лише в межах чинного зак онодавства та не мав правови х підстав для нарахування що місячної державної соціальн ої допомоги, так як такі нарах ування не входять до функцій Пенсійного фонду України. Та кож відповідач зазначив, що з 1 січня 2006 року набув чинності закон України «Про соціальни й захист дітей війни», статте ю 6 вищезазначеного закону пе редбачено виплачувати дітям війни підвищення у розмірі 3О відсотків мінімальної пенсі ї за віком, а мінімальний розм ір пенсії за віком, який визна чається відповідно до статті 28 Закону України «Про загальн ообов' язкове державне пенс ійне страхування», у розмірі прожиткового мінімум для ос іб, які втратили працездатні сть, визначеного законом (за н аявності у чоловіків - 25, а у жін ок -20 років страхового стажу), у випадку підвищення до пенсі ї відповідно до статті 6 Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни» застосовув атись не може, оскільки засто совується виключно для визна чення розмірів пенсій, призн ачених згідно з вищезазначен им законом. Згідно зі статтею 95 Конституції України виключ но Законом про Державний бюд жет України визначаються буд ь-які видатки держави на зага льносуспільні потреби, розмі р і цільове спрямування цих в идатків. Частиною другою ста тті 4 Бюджетного кодексу Укра їни встановлено, що при здійс ненні бюджетного процесу в У країні положення нормативно -правових актів застосовують ся лише в частині, в якій вони не суперечать положенням Кон ституції України, цього Коде ксу та закону про державний б юджет України. Відповідно до частини першої та другої ста тті 23 Бюджетного кодексу Укра їни будь-які бюджетні зобов' язання та платежі з бюджету з дійснюються лише за наявност і відповідного бюджетного пр изначення. Бюджетні призначе ння встановлюються законом п ро Державний бюджет України чи рішенням про місцевий бюд жет у порядку, визначеному ци м Кодексом. Згідно з пунктом 5 статті 51 Бюджетного кодексу У країни, розпорядники бюджетн их коштів беруть бюджетні зо бов' язання та провадять вид атки тільки в межах бюджетни х асигнувань. Відповідно до З акону України «Про державний бюджет України на 2007 рік» у 2007 р оці підвищення до пенсії від повідно до статті 6 Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни» виплачувалось о собам, які є інвалідами (крім т их, на яких поширюється дія За кону України «Про статус вет еранів війни, гарантії їх соц іального захисту») у розмірі 50% надбавки, встановленої для учасників війни. В 2008 році, впе рше усі діти війни отримали п раво на підвищення до пенсії . Згідно з Законом України «Пр о Державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких з аконодавчих актів України» т а постановою Кабінету Мініст рів України від 28.05.08 № 530 «Деякі п итання соціального захисту о кремих категорій громадян» д ітям війни виплачується підв ищення до пенсії у розмірі на дбавки, встановленої для уча сників війни. Згідно ст.54 Зако ну України "Про державний бюд жет на 2009 рік" передбачено прож итковий мінімум на одну особ у та для тих хто відноситься д о основних соціальних і демо графічних груп населення, в р озмірах, що діяли у грудні 2008 ро ку. Закон «Про Державний бюдж ет України на 2006 рік» № 3235-IV від 20.12 .2005 року та Закон «Про Державни й бюджет України на 2007 рік» № 489-V від 19.12.2006 року були належним чи ном опубліковані у офіційних органах засобів масової інф ормації, наприклад Закон «Пр о Державний бюджет України н а 2007 рік» № 489-V від 19.12.2006 року був оп ублікований у газеті «Голос України» № 246 від 27.12.2006 р., у газеті «Урядовий кур'єр» № 243 від 23.12.2006 р . та в інших офіційних видання х України, також пункти та ста тті законів України про Держ авний бюджет України на 2006 та 20 08 роки неодноразово висвітлю вались у пресі та засобах мас ової інформації.

Також, відповідач зазнача є, що відсутні підстави для ві дновлення пропущеного строк у для звернення до суду за зах истом своїх порушених прав, с вобод та інтересів за період з 01.01.2008 року по 31.12.2009 року.

Представник відповідача в судове засіданні не з' яви вся, але надіслав на адресу су ду свої заперечення в яких по зовні вимоги не визнав, проси в суд в задоволенні позову ві дмовити в повному обсязі та р озглянути справу за його від сутності.

Суд дослідивши матеріали справи, проаналізувавши док ази у їх сукупності, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Позивач ОСОБА_1 ІНФОР МАЦІЯ_1.

Згідно із ст.1 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни» дитиною війни є ос оба, яка є громадянином Украї ни та якій на час закінчення (2 вересня 1945 року) Другої світов ої війни було менше 18 років. Ві дповідно, позивач є дитиною в ійни в розумінні Закону Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни». Даний факт підтв ерджується копією посвідчен ня позивача НОМЕР_2 з прос тавленим в ньому штампом «Ди тини війни».

Відповідач не заперечує т ого факту, що Позивач є дитино ю війни в розумінні Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни».

Враховуючи зазначений ст атус позивача, суд зазначає, щ о його соціальний захист рег улюється Законом України «Пр о соціальний захист дітей ві йни».

Відповідно до ст.6 Закону У країни «Про соціальний захис т дітей війни» дітям війни пе нсії або щомісячне довічне г рошове утримання чи державна соціальна допомога, що випла чується замість пенсії, підв ищуються на 30 відсотків мінім альної пенсії за віком.

Виходячи з того, що позивач є дитиною війни в розумінні З акону України «Про соціальни й захист дітей війни», суд вва жає, що на нього повністю розп овсюджуються всі пільги та с оціальні гарантії, передбаче ні Законом України «Про соці альний захист дітей війни», в тому числі й право на підвище ння пенсії на 30% мінімальної п енсії за віком, як передбачен о статтею 6 зазначеного Закон у.

Згідно зі ст.7 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни», фінансове забезп ечення державних соціальних гарантій, передбачених цим З аконом, здійснюється за раху нок коштів Державного бюджет у України.

Відповідно до п.п.41 розділу 2 Закону України «Про Державн ий бюджет на 2008 рік та про внесе ння змін до деяких законодав чих актів України» текст ста тті 6 Закону України «Про соці альний захист дітей війни» в икладено в наступній редакці ї. Дітям війни (крім тих, на яки х поширюється дія Закону Укр аїни «Про статус ветеранів в ійни, гарантії їх соціальног о захисту») до пенсії або щомі сячного довічного грошового утримання чи державної соці альної допомоги, що виплачує ться замість пенсії, виплачу ється підвищення у розмірі н адбавки, встановленої для уч асників війни. Ветеранам вій ни, які мають право на отриман ня підвищення до пенсії або щ омісячного довічного грошов ого утримання чи державної с оціальної допомоги, що випла чується замість пенсії, відп овідно до цього Закону та Зак ону України «Про статус вете ранів війни, гарантії їх соці ального захисту» дане підвищ ення провадиться за їх вибор ом згідно з одним із законів.

Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року за № 10-рп/2008 року, у справі за констит уційним поданням Верховного Суду України щодо відповідн ості Конституції України (ко нституційності) окремих поло жень ст.65 розділу 1, пунктів 61,62,63,6 6 розділу 2, п.3 розділу 3 Закону У країни «Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесен ня змін до деяких законодавч их актів України» і 101 народни х депутатів України щодо від повідності Конституції Укра їни (конституційності) полож ень ст.67 розділу 1, п.п.1-4, 6-22, 24-100 розд ілу 2 Закону України «Про Держ авний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяки х законодавчих актів України » (справа щодо предмета та змі сту закону про Державний бюд жет України), визнано таким, що не відповідає Конституції У країни (є неконституційними) положення п.п. 41 розділу 2 Закон у України «Про Державний бюд жет України на 2008 рік та про вне сення змін до деяких законод авчих актів України».

Рішення Конституційного Суду України у цій справі має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції п ри розгляді позовів у зв' яз ку з правовідносинами, які ви никли внаслідок дії положень статей закону, що визнані нек онституційними. Рішення Конс титуційного Суду України є о бов' язковим до виконання на території України, остаточн і і не може бути оскаржене.

Виходячи із системного ан алізу зазначених норм законо давства, рішення Конституцій ного Суду України від 22.05.2008 року та приписів ч.2 ст.152 Конституці ї України, суд дійшов висновк у, що з 22.05.2008 року відповідач пов инен був нарахувати та сплач увати позивачу доплату до пе нсії, передбачену ст.6 Закону У країни «Про соціальний захис т дітей війни» в редакції, яка діяла до 01.01.2008 року, оскільки з м оменту ухвалення Конституці йним Судом України рішення щ одо неконституційності п.п. 41 розділу 2 Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів Ук раїни» ця норма втратила чин ність та не підлягала застос уванню.

Отже, відповідач з 22.05.2008 року мав діяти у відповідності з п риписами чинної норми ст.6 Зак ону України «Про соціальний захист дітей війни», нарахув ати та здійснити позивачу до плату до пенсії в розмірі 30% мі німальної пенсії за віком.

Між тим, до 22.05.2008 року, тобто д о ухвалення зазначеного ріше ння Конституційним судом Укр аїни, відповідач, здійснюючи позивачу доплати, передбаче ні ст.6 Закону України «Про соц іальний захист дітей війни» в редакції від 01.01.2008 року, з урах уванням п.п.41 розділу 2 Закону У країни «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесен ня змін до деяких законодавч их актів України», діяв на під ставі та у відповідності з ді ючою нормою зазначених закон ів, а тому позовні вимоги щодо стягнення доплати до пенсії у розмірі 30% мінімальної пенс ії за віком з 01.01.2008 року по 21.05.2008 ро ку задоволенню не підлягають .

Що стосується вимог позив ача про зобов' язання відпов ідача виплачувати у 2009 році що місячну надбавку до пенсії в розмірі 30 % мінімальної пенсі ї за віком, то суд вважає такі вимоги обґрунтованими, виход ячи з наступного.

Статтею 54 Закону України « Про Державний бюджет на 2009 рік » передбачено, що в 2009 році прож итковий мінімум на одну особ у та для тих, хто відноситься д о основних соціальних і демо графічних груп населення вст ановлено у розмірах, які діял и у грудні 2008 року.

Рішення Кабінетом Мініст рів України в 2009 році щодо обме жень виплати соціальної допо моги відповідно до ст.6 Закону України «Про соціальний зах ист дітей війни», а також ріше ння Конституційним Судом Укр аїни щодо відповідності Конс титуції України (конституцій ності) окремих положень не пр иймалося.

Статтею 71 Закону України « Про Державний бюджет України на 2009 рік» Кабінету Міністрів України надано право у 2009 році встановлювати розміри соціа льних виплат, які відповідно до законодавства визначають ся залежно від розміру мінім альної заробітної плати, в аб солютних сумах у межах асигн увань, передбачених за відпо відними бюджетними програма ми.

Названа норма передбачає встановлення в абсолютних с умах розмірів лише тих випла т, вихідним критерієм розрах унку яких є розмір мінімальн ої заробітної плати. Відпові дно її дія не поширюється на с пірні відносини, оскільки ро змір зазначених соціальних в иплат згідно із Законом Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни» залежить від роз міру мінімальної пенсії за в іком.

Отже, нарахування та випла та у 2009 році дітям війни підвищ ення до пенсії або щомісячно го грошового довічного утрим ання чи державної соціальної допомоги, що виплачується за мість пенсії, повинні здійсн юватися відповідно до норм З акону України «Про соціальни й захист дітей війни».

Рішення Кабінету Міністр ів України в 2009 році щодо обмеж ень виплати соціальної допом оги відповідно до ст.6 Закону У країни «Про соціальний захис т дітей війни», а також рішенн я Конституційного Суду Украї ни щодо відповідності Консти туції України (конституційно сті) окремих положень не прий малося.

Виходячи із системного ан алізу зазначених норм законо давства, суд дійшов висновку , що в 2009 році УПФУ в Лозівськом у районі Харківської області повинно було нарахувати та с плачувати позивачу доплату д о пенсії, передбачену ст.6 Зако ну України «Про соціальний з ахист дітей війни» в редакці ї, яка діяла до 01.01.2009 року, оскіль ки згідно ст.54 Закону України «Про державний бюджет на 2009 рі к» прожитковий мінімум на од ну особу, та для тих, хто відно ситься до основних соціальни х і демографічних груп насел ення у розмірах, які діяли у гр удні 2008 року.

Отже, відповідач з 01.01.2009 року по 31.12.2009 року мав діяти у відпов ідності з приписами діючої н орми ст.6 Закону України «Про с оціальний захист дітей війни », нарахувати та здійснити по зивачу доплату до пенсії в ро змірі 30% мінімальної пенсії за віком, тому позовні вимоги що до стягнення доплати до пенс ії у розмірі 30% мінімальної пе нсії за віком з 01.01.2009 року по 31.12.2009 року підлягають задоволенню .

Щодо доводів стосовно від сутності підстав для застосу вання до спірних правовіднос ин ст.28 Закону України «Про за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування», суд зазначає наступне.

Сторонами по справі не зап еречується, що позивач, відпо відно до ст.6 Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни» має право на отримання доплати до пенсії у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком .

За чинним законодавством розмір мінімальної пенсії з а віком визначається лише за правилами, передбаченими ст .28 Закону України «Про загальн ообов' язкове державне пенс ійне страхування», іншого но рмативно-правового акта, яки й би визначав цей розмір або в становлював інший розмір, не має.

Відповідно до ч.1 ст.28 Закону України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування» мінімальний розмі р пенсії за віком встановлює ться в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втрати ли працездатність, визначено го законом.

З огляду на викладене, суд вважає необґрунтованими дов оди відповідача щодо застосу вання положення ч.3 ст.28 зазнач еного Закону, з якої випливає , що мінімальний розмір пенсі ї за віком, встановлений абза цом 1 частини 1 цієї статті, зас тосовується виключно для виз начення розмірів пенсії, при значених згідно з цим Законо м, оскільки наявність такої н орми та відсутність іншого м інімального розміру пенсії з а віком не є підставою для від мови в реалізації позивачем конституційної гарантії, вст ановленої ст.46 Конституції Ук раїни та права на отримання д оплати до пенсії, передбачен ої ст.6 Закону України «Про соц іальний захист дітей війни».

Суд вважає за можливе заст осувати саме ч.1 ст.28 Закону Укр аїни «Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання», оскільки в даному вип адку мінімальний розмір пенс ії за віком використовується не для визначення розміру бу дь-якої пенсії, а лише як коефі цієнт для визначення розміру щомісячної доплати до пенсі ї, передбаченої Законом Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни», оскільки цей зак он передбачає в якості крите рію визначення розміру щоміс ячної доплати до пенсії, що на думку суду, не суперечить вим огам ч.3 ст.28 Закону України «Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування».

Пенсійний фонд України ді є у відповідності до Положен ня про Пенсійний фонд Україн и, затвердженого Указом През идента України від 01.03.2002 року за №121/2001 і здійснює свої повноваж ення на підставі п.15 зазначено го положення через створені в установленому порядку його територіальні управління. В ідповідно до Закону України «Про загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я» рішення про призначення т а перерахунок пенсій приймаю ться районними управліннями Пенсійного фонду України за місцем проживання пенсіонер ів.

Відповідно до ч.2 ст.6 Консти туції України органи законод авчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повно важення у встановлених Конст итуцією межах і відповідно д о законів України.

Згідно абзацу 1 п.1 Положенн я про Пенсійний фонд України , затвердженого Указом Прези дента України від 01.03.2002 року за №12/2001 Пенсійний фонд України є центральним органом виконав чої влади.

Відповідно до зазначеног о Положення на Пенсійний фон д України покладено обов' яз ок щодо: призначення пенсії; п ідготовки документів для її виплати; забезпечення своєча сного і в повному обсязі фіна нсування та виплату пенсій.

Пунктом 1.1 Положення про уп равління Пенсійного фонду Ук раїни в районах, містах і райо нах у містах, затвердженого п остановою правління Пенсійн ого фонду України від 30.04.2002 року за №8-2 управління Пенсійного фонду України у районах, міст ах і районах у містах є органа ми Пенсійного фонду України, підвідомчими відповідно гол овним управлінням цього фонд у в Автономній Республіці Кр им, областях, містах Києві та С евастополі, що разом з цими уп равліннями утворюють систем у органів Пенсійного фонду У країни та мають завданням - забезпечення призначення та виплати пенсії.

Отже, обов' язок по нараху ванню та виплати доплати до п енсії, яка передбачена Закон ом України «Про соціальний з ахист дітей війни», покладен о саме на органи Пенсійного ф онду України.

Суд вважає безпідставним и заперечення відповідача що до не визначеності на законо давчому рівні питання віднос но органу, на який покладено о бов' язок здійснення виплат підвищення до пенсії особам , які мають статус дитини війн и.

Враховуючи викладене вищ е, суд прийшов до висновку, що обов' язок по нарахуванню та виплаті доплати до пенсії по зивача, передбаченої ст.6 Зако ну України «Про соціальний з ахист дітей війни» покладено на Управління Пенсійного фо нду України в Лозівському ра йоні Харківської області, за місцем проживання позивача.

Відповідачем надана суду інформація про те, що позивач у за 2006-2007 роки грошові суми згід но Закону України «Про соціа льний статус дітей війни» не нараховувалися та не виплач увалися, а в 2008-2009 роках грошові суми згідно Закону України « Про соціальний статус дітей війни» не нараховувалися та не виплачувалися у повному о бсязі, хоча згідно з вимогами ст.62 Закону України «Про Держ авний бюджет України на 2007 рік », ст.58 Закону України «Про Дер жавний бюджет України на 2008 рі к та про внесення змін до деяк их законодавчих актів Україн и» та ст.71 Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» позивачу, як «дитині ві йни» підлягають дані виплати за вказаний період, які відпо відач повинен нарахувати поз ивачеві.

Крім того, суд вважає безпі дставними посилання відпові дача на відсутність коштів щ одо забезпечення виплат зазн аченої доплати до пенсії.

Статтею 22 Конституції Укра їни визначено, що конституці йні права і свободи гарантую ться. Таким чином, держава взя ла на себе зобов' язання заб езпечити реалізацію громадя нами своїх конституційних пр ав.

За змістом ч.1 ст.46 Конституц ії України громадяни мають п раво на соціальний захист, що включає право на забезпечен ня їх у старості та в інших вип адках, передбачених законом.

Законом України «Про соці альний захист дітей війни» р еалізовано конституційне пр аво на соціальний захист гро мадян, які мають статус «дити ни війни», серед яких їм надан о право на отримання 30% доплат и до пенсії.

Суд звертає увагу сторін н а те, що реалізація особою пра ва, що пов' язане з отримання м бюджетних коштів, яке базує ться на спеціальних та чинни х на час виникнення спірних п равовідносин нормативно-пра вових актів національного за конодавства, не може бути пос тавлена у залежність від бюд жетних асигнувань, тобто пос илання органами державної вл ади на відсутність коштів як на причину невиконання свої х зобов' язань судом не прий мається до уваги. Так, у справі «Кечко проти України» Європ ейський Суд з прав людини кон статував, що не приймає аргум ент Уряду щодо бюджетних аси гнувань, оскільки органи дер жавної влади не можуть посил атись на відсутність коштів як на причину невиконання св оїх зобов' язань.

Правовідносини, що виника ють в процесі реалізації пра ва на отримання надбавки до п енсії основані на принципі ю ридичної визначеності. Зазна чений принцип не дозволяє де ржаві посилатися на відсутні сть певного нормативного акт а, який визначає механізм реа лізації прав та свобод грома дян, закріплених у конституц ійних та інших актах. Як свідч ить позиція Суду ЄС у справі Yv onne van Duyn v. Home Office (Case 41/74 van Duyn v. Home Office) принцип юр идичної визначеності означа є, що зацікавлені особи повин ні мати змогу покладатися на зобов' язання, взяті держав ою, навіть якщо такі зобов' я зання містяться в законодавч ому акті, який загалом не має а втоматичної прямої дії. Така дія зазначеного принципу по в' язана з іншим принципом - в ідповідальності держави, яки й полягає у тому, що держава не може посилатися на власне по рушення зобов' язань для зап обігання відповідальності. П ри цьому, якщо держава чи орга н публічної влади схвалили п евну концепцію, в даному випа дку це надання дітям війни на дбавок до пенсії, така держав а чи орган вважатимуться так ими, що діють протиправно, якщ о вони відступлять від такої політики чи поведінки, зокре ма, щодо фізичних осіб без зав часного повідомлення про змі ни в такій політиці чи поведі нці, оскільки схвалення тако ї політики чи поведінки дало підстави для виникнення обґ рунтованих сподівань у фізич них осіб стосовно додержання державою чи органом публічн ої влади такої політики чи по ведінки.

Враховуючи, що держава взя ла на себе обов' язок щодо ви плати позивачу 30% доплати до п енсії та поклала виконання ц ього обов' язку на центральн ий орган виконавчої влади - Пе нсійний фонд України, який ді є через свої місцеві органи, щ о входять в систему його орга нів, але вони не вчинили жодно ї дії для нарахування цих кош тів та їх виплати, суд вважає, що вони не виконали свої повн оваження без поважних причин .

Крім того, відповідачем, в порушення ст.60 ЦПК України не доведено та не надано суду до казів щодо вчинення будь-яки х дій для забезпечення викон ання покладеного на нього об ов' язку щодо нарахування та виплати позивачу доплати до пенсії у розмірі 30% від мініма льної пенсії за віком.

Суд вважає необхідним, на п ідставі ст.ст.10,11 ЦПК України, в изнати протиправною бездіял ьність УПФУ в Лозівському ра йоні, по не виконанню з 22.05.2008 рок у по 31.12.2008 року та з 01.01.2009 року по 31.12.2 009 року приписів ст.6 Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни», яка призвела до порушення прав позивача на с воєчасне нарахування та отри мання доплати до пенсії.

Згідно до п.6 ч.1 ст.214 ЦПК Укра їни під час ухвалення рішенн я суд вирішує питання як розп оділити між сторонами судові витрати.

Статтею 79 ЦПК України вста новлено, що судові витрати ск ладаються з судового збору т а витрат пов' язаних з розгл ядом справи.

Частиною 5 Розділу 11 Прикін цевих та перехідних положень ЦПК України встановлено, що д о набрання чинності законом, який регулює порядок сплати і розміри судового збору, суд овий збір при зверненні до су ду сплачується у порядку і ро змірах, встановлених законод авством для державного мита.

Положенням ч.1 ст.11 ЦПК Украї ни встановлено, що суд розгля дає цивільні справи не інакш е як за зверненням фізичних ч и юридичних осіб, поданим від повідно до цього Кодексу, в ме жах заявлених ними позовних вимог, і на підставі доказів с торін та інших осіб, які берут ь участь у справі.

У позовній заяві, позивач п росить суд стягнути на її кор исть, з відповідача витрати, п онесені нею при зверненні до суду за інформаційно-техніч не забезпечення розгляду цив ільної справи в сумі 37 грн. і су довий збір в сумі 8,50 грн.

Відповідно до ч.1 ст.88 ЦПК Ук раїни, стороні, на користь яко ї ухвалено рішення, суд прису джує з другої сторони понесе ні нею і документально підтв ерджені судові витрати. В зв' язку з викладеним, суд стягує з відповідача на користь О СОБА_1 витрати на інформаці йно-технічне забезпечення ро згляду цивільної справи в су мі 37,00 гривень, які позивач поне сла при зверненні до суду з да ною позовною заявою, та судов ий збір в сумі 8,50 гривень (а.с.1,2).

На підставі викладеного, к еруючись ст.ст.22,46,ч.2 ст.152 Консти туції України, ст.ст.6,7 Закону У країни «Про соціальний захис т дітей війни», Законом Украї ни «Про Державний бюджет на 200 8 рік та про внесення змін до д еяких законодавчих актів Укр аїни» №107-УІ від 28.12.2007 року, Закон ом України «Про державний бю джет України на 2009 рік» №835-IV від 26.12.2008 року, Рішенням Конституці йного Суду України від 22.05.2008 рок у за №10-рп/2008 року, ст.28 Закону Укр аїни «Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання», Законом України «Про виконання рішень та застосу вання практики Європейськог о суду з прав людини», Положен ням про Пенсійний фонд Украї ни, затвердженого Указом Пре зидента України від 01.03.2001 року з а №121/2001, ст.ст.7,10,11,15,31,57,60,79,88,169,213-215,218,223,224-226 ЦПК України, суд, -

постановив:

Позов ОСОБА_1 до Управління Пенсійн ого фонду України в Лозівськ ому районі Харківської облас ті про зобов' язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправною без діяльність Управління Пенсі йного фонду України в Лозівс ькому районі Харківської обл асті по ненарахуванню ОСОБА_1 щомісячної державної соціальної допомо ги як «дитині війни» за 2008 рік, з 22.05.2008 року по 31.12.2008 року та за 2009 рі к з 01.01.2009 року по 31.12.2009 року.

Зобов' язати Управління Пенсійного фонду України в Л озівському районі Харківськ ої області здійснити перерах унок пенсії ОСОБА_1 (місце проживання: АДР ЕСА_1), з підвищенням її на 30% м інімальної пенсії за віком з розміру, встановленого ч.1 ст. 28 Закону України «Про загальн ообов' язкове державне пенс ійне страхування» та провест и відповідні виплати за 2008 рік , з 22.05.2008 року по 31.12.2008 року та за 2009 рі к з 01.01.2009 року по 31.12.2009 року.

Стягнути з Управління Пен сійного фонду України в Лозі вському районі Харківської о бласті судові витрати на інф ормаційно-технічне забезпеч ення розгляду цивільної спра ви в Лозівському міськрайонн ому суді Харківської області у розмірі 37 (тридцять сім) грив ень та державне мито у розмір і 8 (вісім) гривень 50 копійок на користь ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕС А_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1).

Рішення може бути оскарже не в апеляційному порядку до судової палати по цивільним справам Апеляційного суду Х арківської області через Лоз івський міськрайонний суд Ха рківської області шляхом под ачі апеляційної скарги протя гом десяти днів з дня його про голошення. Особи, які брали уч асть у справі, але не були прис утні у судовому засіданні пі д час проголошення судового рішення, можуть подати апеля ційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії ць ого рішення.

Рішення суду набирає зако нної сили після закінчення с троку для подання апеляційно ї скарги, якщо апеляційну ска ргу не було подано. У разі пода ння апеляційної скарги рішен ня, якщо його не скасовано, наб ирає законної сили після роз гляду справи апеляційним суд ом.

Суддя О.А.Ткаченко

СудЛозівський міськрайонний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення09.09.2010
Оприлюднено17.09.2010
Номер документу11095564
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-3030-2010

Рішення від 26.05.2010

Цивільне

Слов'янський міськрайонний суд Донецької області

Неминущій Геннадій Леонідович

Ухвала від 28.04.2010

Цивільне

Амур-Нижньодніпровський районний суд м.Дніпропетровська

Лисенко Вадим Олександрович

Рішення від 09.09.2010

Цивільне

Лозівський міськрайонний суд Харківської області

Ткаченко Олександр Анатолійович

Ухвала від 25.08.2010

Цивільне

Лозівський міськрайонний суд Харківської області

Ткаченко Олександр Анатолійович

Рішення від 17.06.2010

Цивільне

Орджонікідзевський районний суд м.Маріуполя

Лагода Володимир Олексійович

Ухвала від 31.05.2010

Цивільне

Ровеньківський міський суд Луганської області

Жадан Олексій Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні