ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
17.05.2023Справа № 910/2544/23
Господарський суд міста Києва у складі судді Сівакової В.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження матеріали справи
За позовом Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю
до Громадської спілки «Всеукраїнська спілка інвалідів Чорнобиля»
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача 1. Київське міське відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю
2. Головне управління державного казначейства України у м. Києві
про зобов`язання повернути кошти в сумі 35.166,67 грн
Представники сторін: не викликались
СУТЬ СПОРУ:
20.02.2022 до Господарського суду міста Києва надійшла позовна заява Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Громадської спілки «Всеукраїнська спілка інвалідів Чорнобиля» про зобов`язання останнього повернути до Державного бюджету України кошти фінансової підтримки у розмірі 35.166,67 грн.
Позовні вимоги мотивовані неналежним виконанням відповідачем своїх обов`язків за договором № 107 про виконання (реалізацію) програми (проекту, заходу) від 28.07.2021, в частині реалізації витрат проекту, затверджених Кошторисом. Умовами договору передбачено, що позивач у порядку та на умовах, визначених чинним законодавством та договором, забезпечує надання відповідачу фінансової підтримки для виконання (реалізації) заходу «Семінар «Юридичні аспекти національної системи прав людини в Україні і які існують засоби захисту прав осіб з інвалідністю» (далі - Проект), в тому числі на здійснення витрат на організаційне та матеріально-технічне забезпечення діяльності, організаційний розвиток громадського об`єднання, а відповідач здійснює реалізацію Проекту у відповідності до затвердженого кошторису витрат, складеного формою, затвердженою наказом № 111 від 10.12.2020. В порушення п. 2.5, 4.4.2 договору відповідач не забезпечив співфінансування Проекту у сумі 23.457,50 грн, але не менше 15% від загального обсягу фінансування за даним Проектом, що підтверджується наданим відповідачем фінансовим звітом. В порушення пунктів 1.3, 1.5 договору відповідач використав частину коштів фінансової підтримки на цілі, не передбачені Проектом, а саме Кошторисом витрат, що підтверджується наданим від відповідача фінансовим звітом. Враховуючи викладене, позивач звернувся до суду з вимогою зобов`язати відповідача повернути до Державного бюджету України кошти фінансової підтримки у розмірі 35.166,67 грн.
Ухвалою Господарського суду міста Києва № 910/2544/23 від 24.02.2022 вказану позовну заяву залишено без руху та встановлено п`ятиденний строк з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху для усунення недоліків позовної заяви шляхом подання відповідних документів.
07.03.2023 позивачем усунено недоліки позовної заяви шляхом подання до суду відповідних документів.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 14.03.2023 відкрито провадження у справі № 910/2544/23; розгляд справи вирішено здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи; залучено до участі у справі третіми особами, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Київське міське відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (третя особа-1) та Головне управління державного казначейства України у м. Києві (третя особа-2).
Даною ухвалою суду встановлено відповідачу строк у п`ятнадцять днів з дня вручення даної ухвали для подачі до суду відзиву на позов з урахуванням умов ст. 165 Господарського процесуального кодексу України з доданням доказів, що підтверджують обставини викладені в ньому, та докази направлення цих документів позивачу.
У відповідності до ст. 242 Господарського процесуального кодексу України ухвалу про відкриття провадження у справі від 14.03.2023 було направлено відповідачу рекомендованою кореспонденцією з повідомленням про вручення за № 0105493937240 за адресою, що зазначена в позовній заяві, а саме: 01196, м. Київ, площа Лесі Українки, 1, яка згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань є місцезнаходженням відповідача.
17.05.2023 судом отримано конверт разом з ухвалою від 14.03.2023 (номер відправлення 0105493937240), який повернуто поштовим відділенням зв`язку без вручення адресату з довідкою форми Ф-20 від 13.03.2023 з позначкою «за закінченням терміну зберігання».
Згідно з ч. 3 ст. 120 Господарського процесуального кодексу України виклики і повідомлення здійснюються шляхом вручення ухвали в порядку, передбаченому цим Кодексом для вручення судових рішень.
Відповідно до п. 5 ч. 6 ст. 242 Господарського процесуального кодексу України днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.
Відповідач вимог ухвали про відкриття провадження у справі від 14.03.2023 не виконав, письмовий відзив на позовну заяву не подав.
03.04.2023 від третьої особи-1 до суду надійшли пояснення щодо позову, відповідно до яких третя особа-1 заявлені позовні вимоги Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю підтримує в повному обсязі.
05.04.2023 на електронну адресу суду від третьої особи-2 до суду надійшли пояснення щодо заявлених Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю позовних вимог, відповідно до яких третьою особою-2 повідомлено, що до його компетенції не належить перевірка відповідності напрямів використання коштів з затвердженими в кошторисі витрат для виконання загальнодержавних програм. Оскільки постійний моніторинг виконання всіх програм громадських об`єднань, які отримують фінансову підтримку за рахунок бюджетних коштів проводить позивач, а тому у третьої особи-2 відсутня інформація щодо перерахування відповідачем коштів до державного бюджету
14.04.2023 від третьої особи-2 до суду (засобами поштового зв`язку) надійшли пояснення щодо позову аналогічного змісту.
14.04.2023 представником відповідача подано до суду клопотання про надання матеріалів справи для ознайомлення. Представник відповідача ознайомлений з матеріалами справи 14.04.2023 що підтверджується наявною у справі відповідною розпискою представника.
Відповідач вимог ухвали про відкриття провадження у справі від 14.03.2023 не виконав, письмовий відзив на позовну заяву не подав.
Згідно з ч. 2 ст. 178 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
Відповідно до ст. 248 Господарського процесуального кодексу України суд розглядає справи у порядку спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі.
Згідно з ч. 4 ст. 240 Господарського процесуального кодексу України у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи суд підписує рішення без його проголошення.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Рішенням № 2 конкурсної комісії для розгляду конкурсних пропозицій об`єднань осіб з інвалідністю, для надання фінансової підтримки за рахунок коштів державного бюджету у 2021 році, а також результатів моніторингу стану виконання (реалізації) програм (проектів, заходів) від 08.06.2021 конкурсна комісія вирішила визначити переможців конкурсу з визначення програм (проектів, заходів) громадських об`єднань осіб з інвалідністю, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка у 2021 році.
Пунктом 39 вказаного рішення одним із переможців конкурсу визначено Громадську спілку «Всеукраїнська спілка інвалідів Чорнобиля» з заходом: Семінар «Юридичні аспекти національної системи прав людини в Україні і які існують засоби захисту прав осіб з інвалідністю».
Наказом Міністерства соціальної політики України № 395 від 08.07.2021 затверджено розподіл коштів, передбачених у Державному бюджеті України на 2021 рік за програмою 2507020 «Фінансова підтримка громадських об`єднань осіб з інвалідністю» для виконання (реалізації) програм (проектів, заходів), розроблених громадськими об`єднаннями осіб з інвалідністю, відповідно до якого Громадській спілці «Всеукраїнська спілка інвалідів Чорнобиля» на проведення заходу: Семінар «Юридичні аспекти національної системи прав людини в Україні і які існують засоби захисту прав осіб з інвалідністю» виділено обсяг видатків у розмірі 129.000,00 грн.
28.07.2021 між Фондом соціального захисту інвалідів (сторона-1, позивач), Громадською спілкою «Всеукраїнська спілка інвалідів Чорнобиля» (сторона-2, відповідач) та Київським міським відділенням Фонду соціального захисту інвалідів (сторона-3) укладено трьохсторонній договір про виконання (реалізацію) програми (проекту, заходу) № 107 (далі - договір).
Відповідно до п. 1.1 договору сторона-1 у порядку та на умовах, визначених чинним законодавством та цим договором, забезпечує надання стороні-2 фінансової підтримки для виконання (реалізації) заходу «Семінар «Юридичні аспекти національної системи прав людини в Україні і які існують засоби захисту прав осіб з інвалідністю» (далі - проект), в тому числі на здійснення витрат на організаційне та матеріально-технічне забезпечення діяльності, організаційний розвиток громадського об`єднання (далі - організаційні витрати).
Додатком № 2 до договору сторонами затверджено кошторис витрат необхідних для виконання (реалізації) програм (проектів, заходів), на які надається фінансова підтримка за рахунок державного бюджету Громадській спілці «Всеукраїнська спілка інвалідів Чорнобиля» (далі - кошторис).
Спір виник у зв`язку з тим, що відповідачем не виконано умови договору в частині співфінансування проекту в розмірі, що становить не менше 15% від загального обсягу фінансування та здійснено витрати взагалі не передбачені кошторисом на загальну суму 35.166,67 грн.
Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню з наступних підстав.
Згідно ст. 73 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ст. 509 Цивільного кодексу України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.
Згідно з п. 2 ст. 11 Цивільного кодексу України підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.
Відповідно до ст. 626 Цивільного кодексу України, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків. Договір є двостороннім, якщо правами та обов`язками наділені обидві сторони договору.
Згідно ст. 627 Цивільного кодексу України встановлено, що відповідно до ст. 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.
Відповідно до п.п. 1, 2 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті на фінансову підтримку громадських об`єднань осіб з інвалідністю (далі - Порядок) затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 166 від 03.03.2020 (чинний на момент проведення конкурсу та укладення договору) цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою «Фінансова підтримка громадських об`єднань осіб з інвалідністю» (далі - бюджетні кошти). Головним розпорядником бюджетних коштів є Мінсоцполітики. Відповідальним виконавцем бюджетної програми та розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня є Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю (далі - Фонд). Одержувачами бюджетних коштів є громадські об`єднання осіб з інвалідністю, які внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, утворені з метою, визначеною статтею 12 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» (далі - громадські об`єднання).
Відповідно до п. 7-1 Порядку після затвердження Мінсоцполітики розподілу бюджетних коштів на фінансову підтримку громадських об`єднань Фонд не пізніше ніж через п`ять робочих днів розміщує на своєму офіційному веб-сайті плани заходів, договори, укладені з переможцями конкурсу, та іншу інформацію, пов`язану з виконанням (реалізацією) програм (проектів, заходів).
Відповідно до ч. 1 ст. 631 Цивільного кодексу України строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов`язки відповідно до договору.
Згідно з п. 7.1 договору він набуває чинності з дати його підписання та діє до 31.12.2021, але в будь-якому випадку до повного виконання сторонами своїх зобов`язань за цим договором.
Договір вважається виконаним у разі коли стороною-1 вивчено і позитивно оцінено результати виконання договору стороною-2 (п. 7.2 договору).
Відповідно до п. 2.1. договору загальна сума проекту та організаційних витрат визначається у відповідності до затвердженого кошторису витрат та становить 152.457,70 грн.
Згідно до п. 2.2 договору фінансова підтримка проекту та організаційних витрат із загального фонду Державного бюджету за бюджетною програмою КПКВК 2507020 «Фінансова підтримка громадських об`єднань осіб з інвалідністю» становить 129.000,00 грн.
Відповідно до п. 3.1 договору фінансування проекту проводиться відповідно до графіка надання фінансової підтримки.
Як свідчать матеріали справи сторонами договору затверджено графік (додаток № 3 до договору) надання фінансової підтримки ГС «Всеукраїнська спілка інвалідів Чорнобиля» за бюджетною програмою 2507020 «Фінансова підтримка громадських об`єднань осіб з інвалідністю» на 2021 рік, відповідно до якого фінансова підтримка надається наступним чином: серпень - 43.000,00 грн, вересень - 43.000,00 грн, жовтень - 43.000,00 грн, всього - 129.000,00 грн.
Абзацом 1 пункту 8 Порядку встановлено, що громадські об`єднання, які отримали фінансову підтримку за рахунок бюджетних коштів, подають Фонду звіти про виконання (реалізацію) програми (проекту, заходу) згідно з вимогами пункту 27 Порядку проведення конкурсу.
Відповідно до п. 4.4.5 договору після реалізації проекту, не пізніше п`ятнадцятого числа місяця, наступного за цим в якому відбувався захід, а у разі проведення заходу наприкінці року - не пізніше 30 січня року, наступного за звітним, надати стороні-1 фінансовий звіт про обсяг використаних бюджетних коштів, за формою, затвердженою наказом № 111 від 10.12.2020 та підсумковий звіт про виконання договору за формою затвердженою наказом № 111 від 10.12.2020.
З матеріалів справи вбачається, що відповідачем разом з супровідним листом № 83 від 29.06.2022 було надано позивачу фінансовий звіт про обсяг використаних бюджетних коштів (далі - фінансовий звіт) на загальну суму 143.000,00 грн, з яких: 99.266,00 грн з бюджетних асигнувань використано на реалізацію програми (проекту, заходу); 26.734,00 грн з бюджетних асигнувань використано на адміністративні витрати; 17.000,00 грн використані ресурси з позабюджетних джерел на реалізацію програми (проекту, заходу).
Відповідно до абзацу 3 пункту 8 Порядку фонд проводить постійний моніторинг виконання (реалізації) всіх програм (проектів, заходів) громадських об`єднань, які отримують фінансову підтримку за рахунок бюджетних коштів, шляхом відвідування представниками Фонду програм (проектів, заходів), аналізу звітів громадських об`єднань тощо.
Обґрунтовуючи заявлені позовні вимоги позивач посилається на те, що відповідач, в супереч умовам договору, самостійно зменшив розмір власного внеску, з 23.457,50 грн до 17.000,00 грн, а тому має повернути до Державного бюджету України надлишково профінансовані 32.666,67 грн.
Порядком проведення конкурсу з визначення програм (проектів, заходів), розроблених інститутами громадянського суспільства, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 1049 від 12.10.2011 встановлено, що переможець конкурсу, який отримав фінансову підтримку за рахунок бюджетних коштів, бере участь у співфінансуванні програми (проекту, заходу) в розмірі не менше 15 відсотків загальної суми коштів, необхідних для виконання (реалізації) програми (проекту, заходу).
Пунктом 2.5 договору передбачено, що співфінансування проекту стороною-2 становить 23.457,50 грн, але не менше ніж 15% від загального обсягу фінансування за даним проектом.
Відповідно до п. 4.4.2 договору сторона-2 зобов`язана забезпечити співфінансування проекту у розмірі не менше 15% від загального обсягу фінансування проекту з документальним підтвердженням зазначених витрат (внесків).
У рамках своїх зобов`язань за цим договором сторона-2 здійснює реалізацію проекту у відповідності до затвердженого кошторису витрат, складеного за формою, затвердженою наказом № 111 від 10.12.2020 (п. 1.5 договору).
Згідно із затвердженим сторонами кошторисом відповідач мав понести витрати на реалізацію програми на загальну суму 23.457,50 грн, з яких: 5.137,50 грн витрати на спікерів (доповідачі); 6.000,00 грн витрати на інформаційний плакат, формат А4, кольоровість 4+4, папір 90 гр/м.кв. (дизайн, верстка, друк); 3.320,00 грн витрати на буклети 15 см х 45 см, 4х4, 2 фальца, 150 гр/см.; 9.000,00 грн витрати на оплату харчування учасників заходу.
З наданого відповідачем фінансового звіту вбачається, що останнім використано ресурсів з позабюджетних джерел на реалізацію програми загальною сумою 17.000,00 грн, з яких: 2.450,00 грн витрати на придбання канцелярських та господарчих товарів; 3.000,00 грн витрати на бухгалтера проекту; 11.550,00 грн витрати на фотографа.
Пунктом 10.5 договору сторони погодили, що усі зміни та доповнення до цього договору вносяться за взаємною згодою сторін шляхом укладення письмової угоди про внесення змін до цього договору.
Суд відзначає, що в матеріалах справи відсутні будь-які письмові повідомлення відповідача про зміну сум визначених кошторисом та сторонами не надано підтверджень укладення між сторонами будь-яких письмових угод про зміни чи доповнення до договору.
Згідно з п. 4.1.3 договору сторона-1 має право вимагати повернення виділених коштів фінансової підтримки в тому числі у разі недотримання вимог щодо співфінансування проекту у розмірі не менше 15% від загального обсягу фінансування проекту.
Здійснюючи розрахунок суми, яка підлягає поверненню до Державного бюджету України, що становить 32.666,67 грн, позивач зазначає, що при розмірі власного внеску у сумі 17.000,00 грн, максимальна сума фінансування проекту становить 113.333,33 грн (17.000*100%/15%), а тому відповідач мав право отримати з Державного бюджету України 96.333,33 грн (113.333,33 грн - 17.000,00 грн).
Суд погоджується зі здійсненими позивачем розрахунками, а тому, враховуючи умови п. 4.1.3 договору, суд приходить до висновку, що сума у розмірі 32.666,67 грн (129.000,00 грн - 96.333,33 грн) позивачем обґрунтована та підлягає поверненню до Державного бюджету України.
Щодо заявленої позивачем позовної вимоги в частині зобов`язання відповідача повернути до Державного бюджету України 2.500,00 грн, суд відзначає наступне
Відповідно до п. 1.3 договору сторона-2 зобов`язується забезпечити реалізацію проекту, використати фінансову підтримку на визначені проектом цілі у порядку та на умовах, встановлених цим договором та чинним законодавством України.
Відповідно до п. 4.4.1 договору сторона-2 зобов`язана належним чином та в повному обсязі виконати свої зобов`язання за цим договором та реалізувати проект відповідно до опису програми (проекту, заходу).
Згідно з п. 4.4.4 договору сторона-2 зобов`язана вчасно та у повному обсязі подавати стороні-1 звіти про виконання проекту.
З наявного в матеріалах справи фінансового звіту вбачається, що відповідачем з виділених бюджетних асигнувань на реалізацію програми витрачено 2.500,00 грн на «кава-брейк» (пункт 7 розділу 1 фінансового звіту).
В підтвердження понесених витрат у розмірі 2.500,00 грн відповідачем надано договір про надання послуг з проведення семінару № 09/11-1 від 09.11.2021, укладений між відповідачем та ТОВ «Санаторій «Поляна».
Пунктом 1.1 договору про надання послуг з проведення семінару № 09/11-1 від 09.11.2021 встановлено, що на умовах і в порядку, визначних цим договором, виконавець (ТОВ «Санаторій «Поляна») зобов`язується за рахунок коштів замовника (відповідача) надати послуги з проведення навчального семінару, а замовник зобов`язується прийняти і оплатити ці послуги згідно умов даного договору.
Додатком № 1 до договору № 09/11-1 від 09.11.2021 ТОВ «Санаторій «Поляна» та відповідачем погоджено калькуляцію, відповідно до якої сума послуг з ПДВ становить 14.850,00 грн, з яких: 7.800,00 грн за харчування 10, 11 та 12 листопада 2021 року; 4.550,00 грн оренда конференц залу; 2.500,00 грн кава брейк.
Проте, як вже було встановлено судом, умовами договору визначено, що сторона-2 здійснює реалізацію проекту у відповідності до затвердженого кошторису, а матеріали справи не містять доказів укладення між сторонами будь-яких письмових угод про зміни чи доповнення до договору.
Судом підтверджено, що кошторисом не було передбачено статті витрат на оплату вартості «кава-брейк» (пункт 7 розділу 1 фінансового звіту) у розмірі 2.500,00 грн.
Відповідно до п. 4.1.3 договору сторона-1 має право вимагати повернення виділених коштів фінансової підтримки в тому числі у разі виявлення використання стороною-2 виділених бюджетних коштів (їх частини) на цілі не передбачені проектом.
Враховуючи викладене, судом встановлено, а відповідачем не спростовано, що останнім використано виділені бюджетні кошти у розмірі 2.500,00 грн на цілі не передбачені проектом, а тому вказані кошти підлягають поверненню до Державного бюджету України.
В матеріалах справи наявна претензія № 1 про повернення виділених коштів фінансової підтримки (вих. № 06-01/15-1235/08-02 від 27.07.2022), відповідно до якої позивач просить відповідача на підставі п. 4.1.3 договору звернутися до відповідного територіального органу Державної казначейської служби України щодо вирішення питання повернення коштів фінансової підтримки у розмірі 35.166,67 грн.
В підтвердження направлення вказаної претензії позивачем надано копію накладної № 0407141576626 від 29.07.2022, згідно з якою відправник є Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю, а одержувач - ГО «Всеукраїнська спілка інвалідів Чорнобиля».
Матеріали справи не містять заперечень відповідача щодо неотримання даної претензії.
Відповідачем доказів повернення коштів фінансової підтримки в повному обсязі не надано.
Згідно зі ст. 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).
Матеріали справи свідчать, що відповідачем в порушення умов договору недотримано вимог щодо співфінансування проекту у розмірі не менше 15% від загального обсягу фінансування проекту, а також до фінансового звіту про обсяг використаних бюджетних коштів на Семінар «Юридичні аспекти національної системи прав людини в Україні і які існують засоби захисту прав осіб з інвалідністю» віднесено не передбачені кошторисом витрати, а тому на підставі п. 4.1.3 договору у позивача виникло право вимагати повернення виділених коштів фінансової підтримки у загальному розмірі 35.166,67 грн (32.666,67 грн - 2.500,00 грн).
Згідно зі ст. 629 Цивільного кодексу України договір є обов`язковим до виконання сторонами.
Відповідно до ст. 525 Цивільного кодексу України одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Статтею 526 Цивільного кодексу України передбачено, що зобов`язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог Цивільного кодексу України, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Як визначено абзацом 1 ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України, суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Відповідно до ч. 2 ст. 193 Господарського кодексу України кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язань, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.
Відповідно до ст. 599 Цивільного кодексу України зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.
Доказів того, що відповідачем повернуто до Державного бюджету України кошти фінансової підтримки не подано.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про наявність передбачених чинним законодавством правових підстав для зобов`язання відповідача повернути до Державного бюджету України кошти фінансової підтримки у розмірі 35.166,67 грн.
Частинами 3, 4 статті 13 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.
Згідно з ст. 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Відповідачем не спростовано належними засобами доказування обставин на які посилається позивач в обґрунтування своїх позовних вимог.
Зважаючи на вищенаведене, позовні вимоги Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.
Витрати по сплаті судового збору, відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, підлягають стягненню з відповідача на користь позивача.
Керуючись ст. 129, ст.ст. 237, 238, 240 ГПК України, суд -
В И Р І Ш И В:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Зобов`язати Громадську спілку «Всеукраїнська спілка інвалідів Чорнобиля» (01196, м. Київ, пл. Лесі Українки, 1, код ЄДРПОУ 39691688) повернути до Державного бюджету України 35.166 (тридцять п`ять тисяч сто шістдесят шість) грн 67 коп. фінансової підтримки.
3. Стягнути з Громадської спілки «Всеукраїнська спілка інвалідів Чорнобиля» (01196, м. Київ, пл. Лесі Українки, 1, код ЄДРПОУ 39691688) на користь Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (04070, м. Київ, вул. Фролівська, 6/8, корп. 15-А, код ЄДРПОУ 00034163) 2.684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн 00 коп. витрат по сплаті судового збору.
Відповідно до частини 1 статті 241 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення (частина 1 статті 256 Господарського процесуального кодексу України).
Суддя В.В.Сівакова
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.05.2023 |
Оприлюднено | 22.05.2023 |
Номер документу | 110956359 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Сівакова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні