Ухвала
від 19.05.2023 по справі 302/948/23
МІЖГІРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 302/948/23

1-кс/302/117/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19.05.2023 смт. Міжгір`я Закарпатської області

Слідчий суддя Міжгірського районного суду Закарпатської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого СВ ВП №2 Хустського РУП ГУНП в Закарпатській області ОСОБА_3 , в кримінальному провадженні, відомості про яке 14.03.2023 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12023071110000065, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого частиною 2 статті 364 Кримінального кодексу України (далі КК України), про надання дозволу на проведення позапланового аудиту з питань перевірки окремих питань фінансово-господарської діяльності,

ВСТАНОВИВ:

Слідчий слідчого відділення ВП №2 Хустського РУП ГУНП в Закарпатській області ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням, погодженим із прокурором, про надання дозволу на проведення позапланового аудиту з питань перевірки окремих питань фінансово-господарської діяльності.

В клопотанні зазначає, що в провадженні СВ ВП №2 Хустського РУП ГУ НП у Закарпатській області перебуває кримінальне провадження №12023071110000065 від 14.03.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого частиною 2 статті 364 КК України про те, що моніторингом веб-ресурсу prozorro.gov.ua за проведених Державних закупівель товарів, робіт та послуг згідно оприлюднених оголошень здійснення Державних закупівель шляхом проведення тендерних процедур щодо закупівлі будівельних робіт зовнішніх споруд, берегоукріплень, приміщень та будівель Синевирської сільської ради за Державні кошти будівельних робіт було отримано інформацію про проведення будівельних робіт зовнішніх споруд, берегоукріплень, приміщень та будівель Синевирської сільської ради на території Міжгірського (на даний час Хустського) району Закарпатської області, де під час проведення тендерних процедур у вигляді державних закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти службові особи вказаної сільської ради зловживаючи своїм службовим становищем діючи умисно в інтересах третіх осіб, шляхом внесення неправдивих відомостей до офіційних документів, діючи умисно за попередньою змовою з одним і тим же учасником проведених торгів, якому надавали перевагу у визнанні його переможцем проведених торгів та виконання будівельних робіт підрядником в особі окремого підприємства щодо виконання будівельних робіт на території Синевирської сільської ради колишнього Міжгірського (на даний час Хустського) району Закарпатської області щодо проведених процедур закупівель робіт та проведених будівельних робіт таким підрядником за період з 2017 по 2022 роки з яким уклали відповідні договори на проведення будівельних робіт, чим своїми умисними діями завдали матеріальну шкоду.

Моніторингом вказаного веб-ресурсу державних закупівель товарів робіт та послуг отримано інформацію та відомості щодо основних виконавців будівельних підрядних робіт, які одноособово приймали участь в державних закупівлях проведення будівельних робіт за рахунок бюджетних коштів та які й були визнані переможцями таких торгів, а саме:

1. Поточний ремонт приміщень будівлі Синевирської сільської ради на загальну суму 192 248,00 грн. де одним учасником який же і визнаний переможцем проведених торгів 04.04.2019 із ціновою пропозицією 189309,00 грн. є ТзОВ «Арка» і «К» (код ЄДРПОУ 31002385 фактичне місцезнаходження смт. Міжгір`я).

Керівник підприємства є ОСОБА_4 мешканець смт. Міжгір?я, а основним наглядачем за виконанням робіт є його син ОСОБА_5 .

Будівельні роботи згідно умов договору підряду та наявних актів здачі-приймання виконаних будівельних робіт закінчені.

2. Капітальний ремонт мультифункціонального спортивного майданчика для ігрових видів спорту з улаштуванням огорожі, Синевирського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Синевирської сільської ради Закарпатської області на загальну суму 1291 298,00 грн., де єдиним учасником та переможцем проведених торгів 15.09.2021 з пропозицією 1287 000,00 грн. є ПП «Верховина Будсервіс» (код ЄДРПОУ 39950521 фактичне місцезнаходження с. Нижні Ворота Мукачівського (раніше Воловецького) району).

Будівельні роботи згідно умов договору підряду та наявних актів-приймання виконаних будівельних робіт закінчені.

3. Капітальний ремонт третього поверху будинку побуту за адресою: Закарпатська область, Хустський район, с. Синевир, буд. 1062, для облаштування місць тимчасового перебування внутрішньо переміщених осіб на загальну суму 1549074,00 грн., де переможцем і єдиним учасником торгів 05.10.2022 був ТОВ «Закарпатреконструкція» (код ЄДРПОУ 41748434). Засновник і керівник ОСОБА_6 фактичне місцезнаходження АДРЕСА_1 .

Будівельні роботи згідно умов договору підряду та наявних актів-приймання виконаних будівельних робіт закінчені.

4. Капітальний ремонт будівлі дитячого садка №3 Синевирської сільської ради для тимчасового перебування внутрішньо переміщених осіб за адресою: АДРЕСА_2 , де єдиним учасником і переможцем торгів 28.11.2022 був ФОП ОСОБА_7 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , із пропозицією 2 155 076,00 грн..

ФОП ОСОБА_7 є колишнім головою Колочавської сільської ради за період з 2015 по 2020 роки та заступником голови Колочавської сільської ради у період з 2020 по 2021 рік

Будівельні роботи згідно умов договору підряду та наявних актів здачі-приймання виконаних будівельних робіт не закінчені.

5. Капітальний ремонт приміщень санвузлів закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ст. Корпус №2 за адресою: с. Синевир, 983, Хустського району, Закарпатської області, де єдиним учасником і переможцем торгів 28.11.2022 було Товариство з обмеженою відповідальністю «Спецбудкомплект-Хуст» код ЄДРПОУ 22088515 із пропозицією 2 155 076,00 грн.

Будівельні роботи згідно умов договору підряду та наявної інформації закінчені.

В ході досудового розслідування на запит з Синевирської сільської ради надійшли підтверджуючі документи щодо виконання вищеописаних будівельних робіт вказаними підрядниками та платіжні доручення, в яких містяться відомості про оплату таких робіт бюджетними коштами.

На підставі викладеного, у відповідності до статті 40, частини 2 статті 71 та статті 93 Кримінального процесуального кодексу України (далі КПК України), у відповідності до Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», було надіслано лист-вимогу до Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області виділити спеціалістів з 01.07.2023 терміном на 10 днів для участі у перевірці законності дій службових осіб Синевирської сільської ради Хустського (раніше Міжгірського) району, Закарпатської області, під час використання бюджетних коштів на оплату проведених вищеописаних будівельних робіт зазначеними вище підрядниками, провести перевірку дій службових осіб, в тому числі підрядників, які виконували вищеописані будівельні роботи.

Однак, 16.05.2023 з Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області було отримано відповідь про неможливість виділення ними спеціаліста для проведення зазначеної перевірки.

Крім цього, додатковим моніторингом вказаного веб-ресурсу prozorro.gov.ua отримано інформацію та відомості про закупівлю Синевирською сільською радою товарів за рахунок бюджетних коштів у вигляді продуктів харчування в особі основних двох постачальників фізичними особами підприємцями ОСОБА_8 укладено 45 договір на суму 705158,70 грн. та ОСОБА_9 укладено 78 договір на суму 1627852,00 грн. та на запит з Синевирської сільської ради отримано копії відповідних підтверджуючих документів про поставку таких продуктів харчування та оплату за них за рахунок бюджетних коштів.

Як зазначено в клопотанні, з вищенаведеного можна припустити, що службові особи Синевирської сільської ради та підрядники, які виконували будівельні роботи і постачальники продуктів харчування можуть бути причетні до вчинення вищевказаного кримінального правопорушення, а для встановлення всіх обставин, законності і правил використання бюджетних коштів та з метою забезпечення розслідування даного кримінального провадження виникла необхідність у проведенні аудиту з питань перевірки окремих питань фінансово-господарської діяльності щодо законності дій службових осіб Синевирської сільської ради Хустського району Закарпатської області під час використання бюджетних коштів та раціональності їх використання на оплату продуктів харчування та на оплату проведених будівельних робіт підрядниками за період з 2017 по 2022 роки та перевірки дій службових осіб Синевирської сільської ради та підрядників, які виконували будівельні роботи і постачальників, які постачали продукти харчування за період з 01.01.2017 по 31.12.2022. Де зокрема при використанні бюджетних коштів службовими особами Синевирської сільської ради та підрядників виконання будівельних робіт і постачальників товарів могли бути здійсненні й інші порушення діючого законодавства України, в тому числі і бюджетного.

Таким чином, для всебічного, повного і неупередженого дослідження всіх обставин даного кримінального правопорушення, а також забезпечення, за потреби, проведення судової товарознавчої експертизи, виникла потреба в проведенні позапланового аудиту з питань перевірки окремих питань фінансово-господарської діяльності щодо законності дій службових осіб Синевирської сільської ради Хустського району Закарпатської області під час використання бюджетних коштів та раціональності їх використання на оплату продуктів харчування та на оплату проведених будівельних робіт підрядниками за період з 2017 по 2022 роки, а також перевірки дій службових осіб Синевирської сільської ради та підрядників, які виконували будівельні роботи і постачальників, які постачали продукти харчування за період з 01.01.2017 по 31.12.2022.

Прокурор подав заяву з проханням розгляду клопотання без його участі.

В силу частини 4 статті 107 та статті 108 КПК України фіксація судового засідання за допомогою технічних засобів не проводиться.

На підставі частини 2 статті 163 КПК України, з огляду на наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, розгляд даного клопотання необхідно проводити без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться, та з метою досягнення дієвості кримінального провадження.

Дослідивши клопотання, слідчий суддя дійшов наступного висновку.

На обґрунтування клопотання слідчим надані копії наступних документів: витяг з ЄРДР; дані по закупівлі та витратам на проведення ремонтних робіт по Синевирській сільській раді Хустського району Закарпатської області; запит начальнику управління західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області; відповідь на запит.

За змістом частини 2 статті 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до підпунктів «в», «б» пункту 12 Прикінцевих положень Закону України «Про прокуратуру» від 14.10.2014 у Кримінальному процесуальному кодексі України виключено пункт 4 частини 2 статті 40 та пункт 6 статті 36 КПК України щодо повноважень слідчого і прокурора призначати ревізії та перевірки в порядку, передбаченому законом.

Таким чином, згідно з положеннями чинного законодавства України, слідчий або прокурор у кримінальному провадженні не можуть самостійно ініціювати питання про призначення відповідної перевірки підприємств, установ, організацій та фізичних осіб-підприємців.

При цьому, відповідно до положень пункту 21 частини 2 статті 36, пункту 9 частини 2 статті 40 КПК України, прокурор, слідчий уповноважені здійснювати інші повноваження, передбачені КПК України.

Зокрема, статтями 91, 93 КПК України передбачено обставини, які підлягають доказуванню та порядок збирання доказів. Пунктом 3 розділу ІІ Закону України «Про внесення змін до Податкового Кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб підприємців контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб`єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України.

За змістом статті 3 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», державний фінансовий аудит є різновидом державного фінансового контролю і полягає у перевірці та аналізі органом державного фінансового контролю фактичного стану справ щодо законного та ефективного використання державних чи комунальних коштів і майна, інших активів держави, правильності ведення бухгалтерського обліку і достовірності фінансової звітності, функціонування системи внутрішнього контролю. Результати державного фінансового аудиту та їх оцінка викладаються у звіті.

Статтею 11 цього Закону передбачено, що тривалість позапланової виїзної ревізії не повинна перевищувати 15 робочих днів.

Згідно з Положенням «Про Державну аудиторську службу України», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2016 №43:

- п.1: Державна аудиторська служба України (Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів та який реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю;

-п.4:Держаудитслужба відповіднодо покладенихна неїзавдань:здійснює контрольу: міністерствах,інших органахвиконавчої влади,державних фондах,фондах загальнообов`язковогодержавного соціальногострахування,бюджетних установах,суб`єктах господарюваннядержавного секторуекономіки,а такожна підприємствах,в установахта організаціях,які отримують(отримувалиу періоді,який перевіряється)кошти збюджетів усіхрівнів,державних фондівта фондівзагальнообов`язкового державногосоціального страхуванняабо використовують(використовувалиу періоді,який перевіряється)державне чикомунальне майно(далі підконтрольніустанови);суб`єктах господарськоїдіяльності незалежновід формивласності,які невіднесені законодавствомдо підконтрольнихустанов,за судовимрішенням,ухваленим укримінальному провадженні;здійснює контрольза:цільовим,ефективним використаннямі збереженнямдержавних фінансовихресурсів,необоротних таінших активів; досягненнямекономії бюджетнихкоштів ірезультативності вдіяльності розпорядниківбюджетних коштів; цільовимвикористанням ісвоєчасним поверненнямкредитів (позик),отриманих піддержавні (місцеві)гарантії; достовірністювизначення потребив бюджетнихкоштах підчас складанняпланових бюджетнихпоказників тавідповідністю взятихрозпорядниками бюджетнихкоштів бюджетнихзобов`язань відповіднимбюджетним асигнуванням,паспорту бюджетноїпрограми (уразі застосуванняпрограмно-цільовогометоду вбюджетному процесі); відповідністювзятих розпорядникамибюджетних коштівдовгострокових зобов`язаньза енергосервісомзатвердженим вустановленому порядкуумовам закупівліенергосервісу; дотриманнямзаконодавства навсіх стадіяхбюджетного процесущодо державногоі місцевихбюджетів; дотриманням законодавства про закупівлі; веденням бухгалтерськогообліку,а такожскладенням фінансовоїі бюджетноїзвітності,паспортів бюджетнихпрограм тазвітів проїх виконання(уразі застосуванняпрограмно-цільовогометоду вбюджетному процесі),кошторисів таінших документів,що застосовуютьсяв процесівиконання бюджету; станомі достовірністюбухгалтерського облікуі фінансовоїзвітності; виконаннямфункцій зуправління об`єктамидержавної власності; станом внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту у розпорядників бюджетних коштів, станом внутрішнього контролю в інших підконтрольних установах.

З урахуванням вищенаведеного, слідчій суддя вважає, що є достатні підстави вважати, що проведення позапланового аудиту з питань перевірки окремих питань фінансово-господарської діяльності, надасть слідству можливість встановити законність дій службових осіб Синевирської сільради під час використання бюджетних коштів та раціональності їх використання на оплату продуктів харчування та на оплату проведених будівельних робіт підрядниками за період з 2017 по 2022 роки та перевірки дій службових осіб Синевирської сільської ради та підрядників, які виконували будівельні роботи і постачальників, які постачали продукти харчування за період з 01.01.2017 по 31.12.2022, що має суттєве значення для встановлення істини по кримінальному провадженню.

Тому слідчий суддя вважає, що клопотання обґрунтоване та підлягає задоволенню.

Керуючись положеннями частини 6 статті 9, частини 1 статті 7, статей 36, 40, 93, 110 КПК України, слідчий суддя,

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання слідчого СВ ВП №2 Хустського РУП ГУНП в Закарпатській області ОСОБА_3 задовольнити.

Дозволити проведення позапланового аудиту з питань перевірки окремих питань фінансово-господарської діяльності щодо законності дій службових осіб Синевирської сільської ради Хустського (раніше Міжгірського) району Закарпатської області (код ЄДРПОУ 04350889) під час використання бюджетних коштів та раціональності їх використання на оплату продуктів харчування та на оплату проведених будівельних робіт підрядниками за період з 2017 по 2022 роки та перевірки дій службових осіб Синевирської сільської ради та підрядників, які виконували будівельні роботи і постачальників, які постачали продукти харчування за період з 01.01.2017 по 31.12.2022.

В ході аудиту з`ясувати:

1. Загальні дані про об?єкт контролю: Синевирська сільська рада Хустського (раніше Міжгірського) району Закарпатської області, код ЄДРПОУ 04350889, (адреса місця знаходження: с. Синевир, 926, Хустський район, Закарпатської області, поштовий індекс 90041);

2. Аудит з питань перевірки окремих питань фінансово-господарської діяльності щодо законності дій службових осіб Синевирської сільської ради Хустського (раніше Міжгірського) району Закарпатської області, код ЄДРПОУ 04350889, під час використання бюджетних коштів та раціональності їх використання на оплату продуктів харчування та на оплату проведених будівельних робіт підрядниками за період з 2017 по 2022 роки та перевірки дій службових осіб Синевирської сільської ради та підрядників, які виконували будівельні роботи і постачальників, які постачали продукти харчування за період з 01.01.2017 по 31.12.2022.

3. Аудит провести із залучення необхідних до його належного проведення спеціалістів та провести на протязі 15 (п?ятнадцяти) робочих днів, починаючи за період з 01.07.2023 по 31.12.2023.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудМіжгірський районний суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення19.05.2023
Оприлюднено07.05.2024
Номер документу110962108
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —302/948/23

Ухвала від 19.05.2023

Кримінальне

Міжгірський районний суд Закарпатської області

Пухальський С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні