ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
19 травня 2023 рокуСправа №804/4511/18
Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Врона О.В., розглянувши в порядку письмового провадження клопотання Дніпропетровської обласної прокуратури про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення від 11.02.2020 у справі №804/4511/18 за позовною заявою першого заступника прокурора Дніпропетровської області в інтересах держави до Дніпровської міської ради, Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Комунальний заклад освіти «Середня загальноосвітня школа № 10 ім. І.І. Манжури» Дніпровської міської ради про визнання протиправною бездіяльність, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
№804/4511/18 позовну заяву першого заступника прокурора Дніпропетровської області в інтересах держави до Дніпровської міської ради, Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Комунальний заклад освіти «Середня загальноосвітня школа № 10 ім. І.І. Манжури» Дніпровської міської ради, про визнання протиправною бездіяльність, зобов`язання вчинити певні дії задоволено.
Визнано протиправною бездіяльність Дніпровської міської ради та Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради щодо не оформлення права власності на будівлі та споруди комунального закладу освіти «Середня загальноосвітня школа № 10 ім. І.І. Манжури» Дніпровської міської ради, загальною площею 2090,3 кв.м., та правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташовано заклад, загальною орієнтованою площею 1,0530 га, яку використовує комунальний заклад освіти «Середня загальноосвітня школа № 10 ім. І.І. Манжури» Дніпровської міської ради, з цільовим призначенням «для будівництва та обслуговування будівель закладів культурно-просвітницького обслуговування».
Зобов`язано Дніпровську міську раду та Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради вжити заходів щодо оформленняправовстановлюючих документів права власності на будівлі та споруди комунального закладу освіти «Середня загальноосвітня школа № 10 ім. І.І. Манжури» Дніпровської міської ради, загальною площею 2090,3 кв.м., та правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташовано заклад, загальною орієнтованою площею 1,0530 га, яку використовує комунальний заклад освіти «Середня загальноосвітня школа № 10 ім. І.І. Манжури» Дніпровської міської ради, з цільовим призначенням «для будівництва та обслуговування будівель закладів культурно-просвітницького обслуговування.
Ухвалою суду від 14.02.2020 виправлено описку в резолютивній частині рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.02.2020 у справі №804/4511/18 в другому та третьому абзацах резолютивної частини рішення зазначивши замість слів «загальною орієнтованою площею 1,0530 га», правильно «загальною орієнтованою площею 1,17 га».
Судове рішення набрало законної сили 17.03.2020 .
На виконання рішення судом видано виконавчі листи зі строком пред`явлення до виконання до 17.06.2020(включно).
09.05.2023 від Дніпропетровської обласної прокуратури до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшло клопотання про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду від 11.02.2020 у справі №804/4511/18.
Прокуратура просить зобов`язати Дніпровську міську раду подати у встановлений судом строк звіт про виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.02.2020 у справі №804/4511/18.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.05.2023 призначено до розгляду заяву Дніпропетровської обласної прокуратури про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення від 11.02.2020 у справі №804/4511/18 в порядку письмового провадження без виклику учасників справи.
Запропоновано Дніпровській міській раді і Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради надати пояснення з приводу поданої прокуратурою заяви із підтверджуючими доказами до 17.05.2023.
Відповідачі у визначений судом строк пояснень з приводу поданого прокуратурою клопотання до суду не надали.
Від Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради надійшла заява про продовження строку для надання пояснень.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18.05.2023 у задоволенні клопотання Департаменту про продовження строку для надання пояснень відмовлено.
В обґрунтування клопотання про встановлення судового контролю Дніпропетровська обласна прокуратура зазначила, що Дніпровською міською радою станом на цей час рішення суду у даній справі не виконано.
Державним виконавцем у виконавчому провадженні №62408660 при примусовому виконанні виконавчого листа №804/4511/18 постановою від 16.07.2020 в порядку ч. 2 ст. 63 Закону України «Про виконавче провадження» за невиконання рішення суду винесено постанову про накладення на боржника штрафу на користь держави у розмірі 5100,00 грн.
Державним виконавцем неодноразово направлялись вимоги Дніпровській міській раді щодо виконання виконавчого листа про зобов`язання Дніпровську міську раду вжити заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на будівлі, споруди та земельну ділянку Комунального закладу освіти «Середня загальноосвітня школа №10 ім. І.І. Манжури» Дніпровської міської ради, про що повідомити відділ примусового виконання рішень письмово.
До теперішнього часу рішення Дніпровською міською радою вжити заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку третьої особи залишається не виконаним, що підтверджується інформаційною довідкою №328492599 від 07.04.2023 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
При вирішенні заяви суд виходить з наступного.
Відповідно до вимог частини першоїстатті 382 Кодексу адміністративного судочинства Українисуд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, має право зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Згідно статті 124 Конституції Українисудові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов`язковими до виконання на всій території України. Суб`єктами, на яких поширюється обов`язковість судових рішень являються всі органи державної влади і органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, посадові чи службові особи та громадяни.
За приписами частин 2, 3 статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Аналогічні норми містить і стаття 370 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до якої судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Із наведеного слідує, що рішення суду, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи.
Матеріали справи не містять відповідної інформації щодо фактичного виконання рішення суду, що надає об`єктивні підстави для встановлення судового контролю за виконанням судового рішення.
Конституційний Суд України у Рішенні від 30.06.2009 №16-рп/2009 зазначив, що метою судового контролю є своєчасне забезпечення захисту та охорони прав і свобод людини і громадянина, та наголосив, що виконання всіма суб`єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, які набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової (абз. 1 пп. 3.2 п. 3, абз. 2 п. 4 мотивувальної частини).
Європейський суд з прав людини у своєму рішенні у справі «Шмалько проти України» від 20.07.2004 р. зазначив, що право на судовий захист, передбаченест. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, було б ілюзорним, якби правова система держави допускала, що остаточне судове рішення, яке має обов`язкову силу, не виконувалося. Одним з механізмів, спрямованих на забезпечення ефективності судового рішення, тобто на його виконання, є судовий контроль.
Держава несе відповідальність за виконання остаточних рішень, якщо чинники, які затримують чи перешкоджають їх повному й вчасному виконанню, перебувають у межах контролю органів влади (рішення у справі «Сокур проти України» (Sokur v. Ukraine), №29439/02, від 26 квітня 2005 року, та у справі «Крищук проти України» (Kryshchuk v. Ukraine), №1811/06, від 19 лютого 2009 року).
З огляду на викладене, суд вважає можливим задовольнити клопотання прокуратури про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення у справі.
Керуючись ст.ст. 14,44, 118, 119, 248,370,371,382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання Дніпропетровської обласної прокуратури про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення від 11.02.2020 у справі №804/4511/18 за позовною заявою першого заступника прокурора Дніпропетровської області в інтересах держави до Дніпровської міської ради, Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Комунальний заклад освіти «Середня загальноосвітня школа № 10 ім. І.І. Манжури» Дніпровської міської ради про визнання протиправною бездіяльність, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.
Встановити судовий контроль за виконанням рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.02.2020 у справі №804/4511/18.
Зобов`язати Дніпровську міську раду протягом 60 днів з дня отримання цієї ухвали подати звіт про виконання судового рішення від 11.02.2020 у справі №804/4511/18.
Ухвала суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржена в порядку та у строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.В. Врона
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.05.2023 |
Оприлюднено | 22.05.2023 |
Номер документу | 110966268 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні