КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 травня 2023 року м. Кропивницький Справа №340/5717/22
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Момонт Г.М., розглянув у порядку спрощеного провадження (письмового провадження) в м. Кропивницькому адміністративну справу
за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Агроліга»
до відповідача: Головного управління ДПС у Кіровоградській області
про визнання протиправним та скасування рішення.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Агроліга» звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Кіровоградській області про:
- визнання протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Кіровоградській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 20 жовтня 2022 року №37290;
- зобов`язання комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області виключити ТОВ «Торговий Дім «Агроліга» з переліку платників податку, що відповідають критеріям ризиковості платника податку на додану вартість.
В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що 20.10.2022 р. Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Кіровоградській області винесено рішення №37290 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, яким ТОВ «Торговий дім «Агроліга» визнано таким, що відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Підставою віднесення Товариства до переліку ризикових платників податку зазначено «Згідно відомостей інформаційно-аналітичних систем ДПС України, суб`єкт господарювання приймає участь у ймовірних схемах формування, використання та розповсюдження ризикового податкового кредиту. Наявна податкова інформація щодо ризикових операцій за ланцюгами руху ПДВ контрагентів: придбання товару походження якого не встановлено (добрива марки POLIFOSKA NPK 8-24-24 (9) та марки POLIFOSKA NPK 6-20-30 (7) у ТОВ «Такнос» (код ЄДРПОУ 43395384), ТОВ «Енергопостач-Центр» (код ЄДРПОУ 43696247), ТОВ «Теслабулдстрой» (код ЄДРПОУ 43697193), ТОВ «Мережа Едел» (код ЄДРПОУ 43398013), ТОВ «Тернопт Синтез» (код ЄДРПОУ 43339010), які включені до переліку ризикових територіальним органом податкової служби за місцем реєстрації СГД, згідно Постанови КМ України від 11.12.2019 р. №1165. Позивач вважає оскаржуване рішення таким, що порушує його права на вільне здійснення законної господарської діяльності. Позивач вважає оскаржуване рішення протиправним. В оскаржуваному рішенні не конкретизовано, яка саме податкова інформація стала підставою для віднесення позивача до переліку ризикових платників податку. Окрім того, в оскаржуваному рішенні не зазначено, яка ризикова операція та по якій податковій накладній досліджувалися господарські операції ТОВ «ТД «Агроліга». На думку позивача, відповідачем не доведено існування підстав для застосування до позивача пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, а тому рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 20.10.2022 р. №37290 винесено необґрунтовано, внаслідок чого підлягає визнанню протиправним та скасуванню. Відсутність конкретизації щодо податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування, з боку Комісії не тільки позбавляє позивача права на обґрунтоване та вмотивоване оскарження вказаних рішень, але і свідчить про недотримання суб`єктом владних повноважень вимог Конституції України щодо обов`язку діяти в межах повноважень, на підставі та у спосіб, встановлений законодавством.
Представником відповідача подано відзив на позовну заяву відповідно до якого відповідач не погоджується із заявленими позовними вимогами та заперечує проти адміністративного позову (а.с.46-54). Представник відповідача вказав, що Головним управлінням ДПС у Кіровоградській області виявлено факти, що свідчать про недостовірність визначення ТОВ «ТД «Агроліга» даних податкового кредиту по взаємовідносинах з контрагентами-постачальниками ТОВ «Грін Терра Україна» (код ЄДРПОУ 40636976), ТОВ «Такнос» (код ЄДРПОУ 43395384), ТОВ Енергопостач-Центр» (код ЄДРПОУ 43696247), ТОВ «Теслабудстрой» (код ЄДРПОУ 43697193), ТОВ «Мережа Едел» (код ЄДРПОУ 43398013), ТОВ «Тернопт Синтез» (код ЄДРПОУ 43339010) на загальну суму 6 998 812 грн, у тому числі ПДВ 1 399 762 грн. Проведеним аналізом встановлено, що джерело походження ідентифікованого товару із зазначеною номенклатурною групою за ланцюгами постачання відсутнє, а відповідні задекларовані показники у складі податкового кредиту по податкових накладних ставить під сумнів законність його формування та походження, а отже, включення до складу податкового кредиту сум ПДВ при придбанні добрив марки POLIFOSKA NPK 8-24-24 (9) та марки POLIFOSKA NPK 6-20-30 (7) є неправомірним. Також, в ході проведення аналізу встановлено, що зазначені контрагенти-постачальники рішенням комісії про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість, відповідають критеріям ризиковості платника податку, а саме: ТОВ «Теслабудстрой» (рішення від 18.05.2021 р. №59121), ТОВ «Такнос» (рішення від 20.05.2021 р. №17590), ТОВ Енергопостач-Центр» (рішення від 06.05.2021 р. №40854), ТОВ «Мережа Едел» (рішення від 05.03.2021 р. №2399), ТОВ «Тернопт Синтез» (рішення від 30.12.2020 р. №34231). Окрім того, різниця між реалізованими ТОВ «ТД «Агроліга» добривами (1923,434 т) та придбаними (357,4 т) складає 1566 т. Представник відповідача наголошує на тому, що зазначені операції є ознакою введення до первинного обліку відповідної номенклатурної групи добрив джерело походження яких невідоме, що фактично створює передумову для зменшення бази оподаткування податком на додану вартість у ланцюгах постачання контрагентам-покупцям.
Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 15.12.2022 р. заяву представника Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Агроліга» про забезпечення позову задоволено; вжито заходи забезпечення адміністративного шляхом зупинення дії рішення №37290 від 20.10.2022 року комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Кіровоградській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість овариства з обмеженою відповідальністю «Торговий Дім «Агроліга», критеріям ризиковості платника до набрання рішенням суду законної сили (а.с.36-37).
Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 15.12.2022 р. позовну заяву залишено без руху (а.с.38).
Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 26.12.2022 р. відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (а.с.42-43).
25.01.2023 р. проведено перше судове засідання та розпочато розгляд справи по суті (а.с.67).
Дослідивши подані позивачем та відповідачами документи і матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Агроліга» 31.07.2012 р. зареєстроване як юридична особа та взяте на облік як платник податків (а.с.9-16). Відповідно до відомостей Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань основним видом економічної діяльності ТОВ «Торговий дім «Агроліга» є оптова торгівля сільськогосподарськими машинами й устаткованням (46.61) (а.с.9-10). Окрім того, видами діяльності ТОВ «Торговий дім «Агроліга» є: діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами (46.11.); діяльність посередників у сфері торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами (46.12); діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту (46.19); оптова торгівля зерном, непереробленим тютюном, насінням і кормами для тварин (46.21); оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (46.73); оптова торгівля хімічними продуктами (46.75); неспеціалізована оптова торгівля (46.90); складське господарство (52.10); надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (68.20) (а.с.11-16).
Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Кіровоградській області прийнято рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 20.10.2022 р. №37290 відповідно до п.6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. №1165 встановлено відповідність платника податку ТОВ «Варта БК» критеріям ризиковості платника податку на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, згідно відомостей інформаційно-аналітичних систем ДПС України, суб`єкт господарювання приймає участь у ймовірних схемах формування, використання та розповсюдження ризикового податкового кредиту. Наявна податкова інформація щодо ризикових операцій за ланцюгами руху ПДВ контрагентів: придбання товару походження якого не встановлено (добрива марки POLIFOSKA NPK 8-24-24 (9) та марки POLIFOSKA NPK 6-20-30 (7) у ТОВ «Такнос» (код ЄДРПОУ 43395384), ТОВ «Енергопостач-Центр» (код ЄДРПОУ 43696247), ТОВ «Теслабулдстрой» (код ЄДРПОУ 43697193), ТОВ «Мережа Едел» (код ЄДРПОУ 43398013), ТОВ «Тернопт Синтез» (код ЄДРПОУ 43339010), які включені до переліку ризикових територіальним органом податкової служби за місцем реєстрації СГД, згідно Постанови КМ України від 11.12.2019 р. №1165 (а.с.7). У рішенні зазначено про можливість його оскарження в адміністративному або судовому порядку.
Згідно з п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
З огляду на п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Так, механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. №1165, чинному з 01.02.2020 р. (далі за текстом Порядок №1165).
У розумінні п.2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації; критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик; ризик порушення норм податкового законодавства ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту «а» або «б» пункту 185.1 статті 185, підпункту «а» або «б» пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі Кодекс) за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі платник податку) виконання свого податкового обов`язку.
Відповідно до п.5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Згідно з п.6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).
Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Пунктом 7 Порядку №1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Критерії ризиковості платника податку на додану вартість установлені у додатку №1 до Порядку №1165.
Так, пунктом 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість передбачено, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Із аналізу зазначених норм судом встановлено, що метою здійснення контролюючим органом моніторингу податкових накладних/розрахунків коригування шляхом аналізу наявної податкової інформації, що міститься в інформаційних ресурсах ДПС є виявлення ризиків порушення норм податкового законодавства. Проводячи моніторинг, контролюючий орган виявляє ризик порушення норм податкового законодавства, який проявляється у ймовірності складання та надання податкової накладної з порушенням Податкового кодексу та неможливості здійснення операцій з постачання товарів/послуг дані про які зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку виконання свого податкового обов`язку. Водночас, вирішенню питання щодо відповідності/невідповідності платника податків Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість має передувати складання та направлення таким платником податкової накладної/розрахунку коригування та моніторинг платника податку, податкової накладної/розрахунку коригування.
Форма рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку встановлена у Додатку №4 до Порядку №1165. Так, бланк рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку містить поле «Податкова інформація», яке заповнюється у разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку.
В оскаржуваному рішенні про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 20.10.2022 р. №37290 зазначено про відповідність платника податку ТОВ «Торговий дім «Агроліга» пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Разом з тим, у полі «податкова інформація» зазначено згідно відомостей інформаційно-аналітичних систем ДПС України, суб`єкт господарювання приймає участь у ймовірних схемах формування, використання та розповсюдження ризикового податкового кредиту. Наявна податкова інформація щодо ризикових операцій за ланцюгами руху ПДВ контрагентів: придбання товару походження якого не встановлено (добрива марки POLIFOSKA NPK 8-24-24 (9) та марки POLIFOSKA NPK 6-20-30 (7) у ТОВ «Такнос» (код ЄДРПОУ 43395384), ТОВ «Енергопостач-Центр» (код ЄДРПОУ 43696247), ТОВ «Теслабулдстрой» (код ЄДРПОУ 43697193), ТОВ «Мережа Едел» (код ЄДРПОУ 43398013), ТОВ «Тернопт Синтез» (код ЄДРПОУ 43339010), які включені до переліку ризикових територіальним органом податкової служби за місцем реєстрації СГД, згідно Постанови КМ України від 11.12.2019 р. №1165 (а.с.7).
Зазначене рішення прийнято за результатом розгляду доповідної записки відділу запобігання фінансовим операціям, пов`язаним з легалізацією доходів, одержаних злочинним шляхом ГУ ДПС у Кіровоградській області від 20.10.2022 р. №223/11-28-08-10 щодо доцільності включення ТОВ «ТД «Агроліга» (ЄДРПОУ 38268446) до переліку ризикових платників (а.с.55).
Із огляду на витяг з протоколу апаратної наради Головного управління ДПС у Кіровоградській області від 20.10.2022 р. №28 встановлено, що Головним управлінням ДПС у Кіровоградській області виявлено факти, що свідчать про недостовірність визначення ТОВ «ТД «Агроліга» даних податкового кредиту по взаємовідносинах з контрагентами-постачальниками ТОВ «Грін Терра Україна» (код ЄДРПОУ 40636976), ТОВ «Такнос» (код ЄДРПОУ 43395384), ТОВ Енергопостач-Центр» (код ЄДРПОУ 43696247), ТОВ «Теслабудстрой» (код ЄДРПОУ 43697193), ТОВ «Мережа Едел» (код ЄДРПОУ 43398013), ТОВ «Тернопт Синтез» (код ЄДРПОУ 43339010) на загальну суму 6 998 812 грн, у тому числі ПДВ 1 399 762 грн. Проведеним аналізом встановлено, що джерело походження ідентифікованого товару із зазначеною номенклатурною групою за ланцюгами постачання відсутнє, а відповідні задекларовані показники у складі податкового кредиту по податкових накладних ставить під сумнів законність його формування та походження, а отже, включення до складу податкового кредиту сум ПДВ при придбанні добрив марки POLIFOSKA NPK 8-24-24 (9) та марки POLIFOSKA NPK 6-20-30 (7) є неправомірним. Також, в ході проведення аналізу встановлено, що зазначені контрагенти-постачальники рішенням комісії про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість, відповідають критеріям ризиковості платника податку, а саме: ТОВ «Теслабудстрой» (рішення від 18.05.2021 р. №59121), ТОВ «Такнос» (рішення від 20.05.2021 р. №17590), ТОВ Енергопостач-Центр» (рішення від 06.05.2021 р. №40854), ТОВ «Мережа Едел» (рішення від 05.03.2021 р. №2399), ТОВ «Тернопт Синтез» (рішення від 30.12.2020 р. №34231). Крім того, за даними ЄРПН ТОВ «ТД «Агроліга» в період з 01.04.2021 р. по 12.09.2022 р. здійснювало операції з постачання добрив, зокрема добрива марки POLIFOSKA NPK 8-24-24 (9) та марки POLIFOSKA NPK 6-20-30 (7) на загальну суму 18 952 712,60 грн, у тому числі ПДВ 3 790 543 грн. Отже, різниця між добривами (реалізованою кількістю 1923,434 т та придбаною 357,4 т) складає в кількості 1566 т. Зазначені операції є ознакою введення до первинного обліку відповідної номенклатурної групи добрив джерело походження яких невідоме, що фактично створює передумову для зменшення бази оподаткування податком на додану вартість у ланцюгах постачання контрагентам покупцям (а.с.55-63).
Статтею 16 Закону України «Про інформацію» від 02.10.1992 р. №2657-ХІІ встановлено, що податкова інформація сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб`єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України.
Правовий режим податкової інформації визначається Податковим кодексом України та іншими законами.
Відповідно до п.61.1 ст.61 Податкового кодексу України податковий контроль система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Згідно з пп.62.1.2 п.62.1 ст.62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.
Статтею 71 Податкового кодексу України визначено, що інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів комплекс заходів, що координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.
За приписами пп.72.1.1 п.72.1 ст.72 Податкового кодексу України для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла: від платників податків та податкових агентів, зокрема інформація: що міститься в податкових деклараціях, розрахунках, звітах про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, інших звітних документах; що міститься у наданих великими платниками податків в електронній формі копіях документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов`язаних із визначенням об`єктів оподаткування (податкових зобов`язань), первинних документах, які ведуться в електронній формі, регістрах бухгалтерського обліку, фінансовій звітності, інших документах, пов`язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів; про фінансово-господарські операції платників податків; про застосування реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій, у тому числі електронні копії розрахункових документів та фіскальних звітних чеків, поданих до контролюючих органів.
Відповідно до п.74.1 ст.74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є державною власністю.
Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючим органом, визначеним підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, а також контролюючим органом, визначеним підпунктом 41.1.2 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, в порядку інформаційної взаємодії відповідно до пункту 41.2 статті 41 цього Кодексу.
Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Пунктом 74.3 статті 74 Податкового кодексу України передбачено, що зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової політики.
Таким чином, підставою для прийняття оскаржуваного рішення є податкова інформація, яка ставить під сумнів господарську діяльність позивача з контрагентами. Натомість, ТОВ «ТД «Агроліга» не надано жодних документів, що свідчать про невідповідність позивача критеріям ризиковості платника податку, тобто спростовували б податкову інформацію про яку зазначено у рішенні про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 20.10.2022 р. №37290.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Кіровоградській області встановлено ознаки ризиковості здійснення ТОВ «ТД «Агроліга» господарських операцій з ТОВ «Такнос» (код ЄДРПОУ 43395384), ТОВ «Енергопостач-Центр» (код ЄДРПОУ 43696247), ТОВ «Теслабулдстрой» (код ЄДРПОУ 43697193), ТОВ «Мережа Едел» (код ЄДРПОУ 43398013), ТОВ «Тернопт Синтез» (код ЄДРПОУ 43339010), а тому рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 20.10.2022 р. №37290 є правомірним, у зв`язку з чим, позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Оскільки у задоволенні позову відмовлено, то відповідно до ст.139 КАС України відсутні підстави для розподілу судових витрат понесених позивачем. Натомість відповідачем не надано доказів понесення судових витрат у даній справі.
Керуючись ст.ст.132, 139, 242-246, 255, 293, 295-297 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Агроліга» (м. Кропивницький, вул. Шевченка, 48, оф.4, ЄДРПОУ 38268446) до Головного управління ДПС у Кіровоградській області (м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 55, код ЄДРПОУ ВП 43995486) про визнання протиправним та скасування рішення відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня його проголошення.
Дата складання повного рішення суду 19 травня 2023 року.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду Г.М. МОМОНТ
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.05.2023 |
Оприлюднено | 22.05.2023 |
Номер документу | 110972876 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Г.М. МОМОНТ
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні