Постанова
від 19.07.2010 по справі 2а-3168/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

                                                                                                   № 2а-3168/10/2370

19.07.2010 р.                                                                                                        м. Черкаси  

08 год. 52 хв.                                                                                                                                                                                               

Черкаський окружний адміністративний суд  у складі:

головуючого-судді Гриньковської Н.Ю.,

при секретарі Ільченко С.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у Монастирищенському районі Черкаської області до приватного підприємства «Агротек-КВ»про стягнення податкового боргу, -

встановив:

До Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулась державна податкова інспекція у Монастирищенському районі Черкаської області (далі за текстом –ДПІ у Монастирищенському районі), в якому поставлено питання щодо стягнення з приватного підприємства «Агротек-КВ»податкового боргу по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності за квітень 2010р. в сумі 2878,09грн.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що у відповідача утворилася заборгованість перед бюджетом із сплати орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності за квітень 2010р. в сумі 2878,09грн., що самостійно задекларовані платником податку в податковій декларації від 01.02.2010р.

Податкові органи в силу закону від імені держави здійснюють функції з контролю за своєчасністю, правильністю нарахування та сплатою податків і зборів (обов’язкових платежів), а також стягнення з платників податків заборгованості перед бюджетами та державними цільовими фондами. Отже, оскільки відповідачем не сплачено самостійно обчислену суму з орендної плати за земельні ділянку державної і комунальної власності, позивач просив суд стягнути зазначену заборгованість з відповідача у судовому порядку.

Сторони були повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, однак у судове засідання не з’явились. Від позивача надійшло клопотання про розгляд справи без участі представника ДПІ у Монастирищенському районі. Відповідач не повідомив суду причини повторної неявки у судове засідання.

Неприбуття в судове засідання представників сторін без поважних причин або неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи. За таких обставин, суд вирішив провести розгляд справи за відсутності сторін на підставі наявних матеріалів справи.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Приватне підприємство «Агротек-КВ»(далі за текстом –ПП «Агротек-КВ») є юридичною особою, що зареєстрована 09.03.2004р. Монастирищенською районною державною адміністрацією Черкаської області (код ЄДРПОУ - 32860751), як платник податків перебуває на обліку в державній податковій інспекції у Монастирищенському районі Черкаської області з 22.03.2004р.

Відповідно до статті 14 Закону України «Про систему оподаткування»від  25.06.1991р. №1251-XII плата за землю (земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності) віднесена до загальнодержавних податків і зборів.

Спеціальним законом, який визначає розміри та порядок плати за використання земельних ресурсів, а також відповідальність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку є Закон України «Про плату за землю»від 03.07.1992р. №2535-XII (надалі за текстом –Закон №2535-XII).

Статтею 2 Закону №2535-XII визначено, що використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом.

Відповідно до статті 14 Закону №2535-XII платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. 

Згідно статті 17 Закону №2535-XII податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Відповідно до поданої відповідачем 01.02.2010р. податкової декларації з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності на 2010р., ПП «Агротек-КВ» мало сплатити в 2010р. орендну плату в розмірі 34537,02грн. (щомісячна плата –2878,09грн.). Разом з тим, як вбачається з облікової картки платника податків, станом на 06.07.2010р. за відповідачем рахується недоїмка з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності у 2010р. в сумі 47369,49грн. (у т.ч. і за квітень 2010р.).

Отже, відповідач неналежним чином виконував податкові зобов'язання по орендній платі за землі державної та комунальної власності, в результаті чого за квітень 2010р. утворилась недоїмка в сумі 2878,09грн.

Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21.12.2000р. №2181-III (надалі за текстом –Закон №2181-III) встановлено, що податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку (пп. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5).

Податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання

Пункт 10 статті 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»від 04.12.1990р. №509-XII встановлює, що державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Згідно пп.3.1.1 п.3.1 ст.3 Закону №2181-III за рішенням суду активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу.

Активами платника податків згідно з п. 1.7 ст. 1 Закону №2181-III є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній особі за правом власності або повного господарського відання.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об’єктивному дослідженні (стаття 86 КАС України).

Позивачем надано суду докази наявності у відповідача податкової заборгованості а також наявності у позивача компетенції відносно стягнення з відповідача податкового боргу у зв'язку з несвоєчасним погашенням податкового зобов'язання.

За таких обставин, суд вважає вимоги податкового органу правомірними і обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.

Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 86, 159, 160, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

постановив:

Адміністративний позов державної податкової інспекції у Монастирищенському районі Черкаської області до приватного підприємства «Агротек-КВ»про стягнення податкового боргу - задовольнити повністю.

Стягнути з приватного підприємства «Агротек-КВ»(19114, Черкаська область, Монастирищенський район, смт. Цибулів вул. Котовського, 2 ідентифікаційний код - 32860751) в доход бюджету  через державну податкову інспекцію у Монастирищенському районі Черкаської області (19100, Черкаська області, м.Монастирище, вул. Леніна, 103, ідентифікаційний код –34275465) податковий борг у сумі 2878 (дві тисячі вісімсот сімдесят вісім) гривень 09 копійок.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд шляхом подання заяви про апеляційне оскарження протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови.

Апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження, з дотриманням вимог, передбачених ст.187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя                                                                                                    Н.Ю. Гриньковська

Повний текст постанови виготовлений 19 липня 2010 року.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.07.2010
Оприлюднено13.09.2010
Номер документу11100357
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3168/10/2370

Ухвала від 24.06.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Гриньковська

Постанова від 19.07.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Гриньковська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні