Справа №461/1057/23
Провадження №3/461/553/23
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 травня 2023 року суддя Галицького районного суду м. Львова Мироненко Л.Д., за участю представника митниці Лубоцького Б.І., представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , розглянувши матеріали, які надійшли з Львівської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил:
громадянина ОСОБА_2 ( ОСОБА_3 ), працюючого на посаді керівника компанії «Fundacja HUB SOS-UA» (Krasiczynska 13/165, 03-379 Warszawa, Polska, ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , НОМЕР_2 ,
за ч.1ст.483 Митного Кодексу України,-
встановив:
Згідно з протоколом про адміністративне правопорушення, 12.12.2022 в зону митного контролю пункт пропуску «Краківець - Корчова» митного поста «Яворів» Львівської митниці в`їхав транспортний засіб з реєстраційним номером RP86763/ НОМЕР_3 під керуванням громадянина України ОСОБА_4 з товаром: «вода, одяг, взуття різні, вживана мала побутова техніка», який переміщувався як гуманітарна допомога.
Як підставу для переміщення товару, водієм ОСОБА_5 до митного контролю подано наступні документи:
-міжнародну товарно-транспортну накладну (CMR) без номера від 10.12.2022 року;
-декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою підписана ОСОБА_5 ;
-лист звернення благодійної організація "«Благодійний Фонд «Доброго вечора, ми з України» №24/2056 від 10.12.2022 року.
Відповідно до поданих документів, на митну територію України транспортним засобом з реєстраційним номером RP86763/ НОМЕР_3 на адресу благодійної організації «Благодійний Фонд «Доброго вечора, ми з України» (вул. Івана Мазепи, 1, м. Київ, 01001, код ЄДРПОУ 38813073) переміщується як гуманітарна допомога товар: «вода вагою 17000,00 кг, одяг, взуття різні вагою 1800,00 кг, вживана мала побутова техніка вагою 1750,00 кілограм». Відправником Зазначеного товару є компанія «Fundacja HUB SOS-UA» (Krasiczynska 13/165, 03-379 Warszawa, Polska, ідентифікаційний номер NIP 5242939350, KRS 0000969085).
У ході проведення перевірки законності ввезення на митну територію України вказаного товару Львівською митницею скеровано лист від 12.12.2022 №7.4-04/20- 01/14/24465 до Благодійної організації «Благодійний Фонд «Доброго вечора, ми з України» з метою з`ясування фактів очікування вказаного товару, а також видачі відповідного листа звернення.
16.12.2022 на лист митниці від Благодійної організації «Благодійний Фонд «Доброго вечора, ми з України» отримано відповідь (лист від 16.12.2022) у якій зазначено, що вантаж на їхню адресу скеровано помилково, а фактичним одержувачем є Благодійна організація «Благодійний фонд ХАБ СОС-ЮА».
Також 16.12.2022 до Львівської митниці надійшов лист компанії «Fundacja HUB SOS- UA» №222/207 від 16.12.2022 за підписом керівника фонду ОСОБА_6 у якому стверджується, що вказаний товар відправлено на адресу Благодійної організації «Благодійний Фонд «Доброго вечора, ми з України» помилково, а фактичним одержувачем є Благодійна організація «Благодійний фонд ХАБ СОС-ЮА».
У ходіздійснення митногоконтролю переміщуваноговантажу,а самепід часпроведення митногоогляду (актмитного оглядувід 23.12.2022№ UA209030/2022/319365)встановлено,що утранспортному засобікрім заявленогоу товаросупровіднихдокументах товарупереміщується товарінформація проякий відсутняу поданихдо митногоконтролю документах,а саме:«сумки новів асортименті-591штука,бюстгальтери нові-478штук труси жіночі нові - 1770 штук, светри в асортименті нові - 1008 штук, джинси в асортименті нові - 190 штук, сукні нові - 105 штук». Тобто кількість заявленого у товаросупровідних документах товару не відповідає фактичній кількості.
У своїх поясненнях водій транспортного засобу ОСОБА_7 пояснив, що усі товаросупровідні документи (міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR); декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою; лист звернення Благодійної організації «Благодійний Фонд «Доброго вечора, ми з України») він одержав під час завантаження вантажу у Республіці Польща від відправника компанії «Fundacja HUB SOS- UA».
Для з`ясування обставин переміщення через митний кордон України вказаного товару, Львівською митницею 22.12.2022 листом №7.4-04/20-01/14/25351, викликався керівник компанії «Fundacja HUB SOS-UA» ОСОБА_2 ( ОСОБА_3 ). Однак, у визначений час керівник вказаного підприємства до Львівської митниці не прибув.
Таким чином, відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення, керівник компанії «Fundacja HUB SOS-UA» ОСОБА_2 ( ОСОБА_3 ) вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів їх кількості, та вартості, які необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
У судовому засіданні представник Львівської митниці Державної митної служби України Лубоцький Б.І. зазначив, що у діях ОСОБА_2 наявний склад правопорушення, яке йому інкриміноване, тому до останнього слід застосувати стягнення, передбачене санкцією ч. 1ст. 483 МК України.
Представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, адвокат Левченко І.С. подав до суду клопотання про закриття провадження у справі, відповідно до яких зазначає про відсутність у діях ОСОБА_2 складу цього правопорушення, а також належних і допустимих доказів, які підтверджують звинувачення у вчиненні адміністративного правопорушення, тому просив суд закрити провадження по справі про порушення митних правил, порушену за ознаками ч.1 ст.483 Митного кодексу України, у зв`язку з відсутністю події та складу адміністративного правопорушення, а вилучені предмети по протоколу про порушення митних правилповернути. ОСОБА_1 зокрема зазначив, що переміщуваний через кордон товар був гуманітарною допомогою. Згідно поданих документів, а саме декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, яка за своїм змістом та формою є вичерпною та містить у собі інформацію лише про категорії товарів, найменування товарів, кількість місць та орієнтовну вагу в кілограмах. Внесення даних стосовно кількості одиниць такого товару вказаною декларацією не передбачено. а отже подані документи до митного контролю містили правдиві дані.
Суд, заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши матеріали адміністративної справи, приходить до наступного висновку.
Порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність (ст. 458 МК України).
З об`єктивної сторони ч.1ст.483 МК Українипередбачає відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.
Отже, безпосереднім об`єктом вказаного правопорушення є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України, а об`єктивною стороною є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, активна поведінка (вчинок) особи.
Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення (ст. 251 КУпАП).
Практика Європейського Суду вказує на те, що обов`язок адміністративного органу нести тягар доведення є складовою презумпції невинності і звільняє особу від обов`язку доводити свою непричетність до скоєння порушення.
Згідно із ст.1 Закону України «Про гуманітарну допомогу» гуманітарна допомога - цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв`язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, виникненням надзвичайного стану, зокрема внаслідок стихійного лиха, аварій, епідемій і епізоотій, екологічних, техногенних та інших катастроф, які створюють загрозу для життя і здоров`я населення, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту. Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об`єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимогстатті 3Закону України "Про благодійну діяльність та благодійні організації".
У зв`язку з повномасштабною військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану", Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Верховною Радою України (Закон України № 2102-IX від 24.02.2022), в Україні введено воєнний стан з 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який в подальшому був неодноразово продовжений.
Відповідно до п.1 Постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» №174 від 01.03.2022 р. на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги (у тому числі таких товарів гуманітарної допомоги, як спеціальні засоби індивідуального захисту (каски, виготовлені відповідно до військових стандартів або технічних умов, чи їх еквіваленти та спеціально призначені для них компоненти (тобто підшоломи, амортизатори), що класифікуються у товарній підкатегорії згідно з УКТЗЕД 6506 10 80 00; бронежилети, що класифікуються у товарній підкатегорії згідно з УКТЗЕД 6211 43 90 00), виготовлені відповідно до військових стандартів, зокрема стандартів НАТО, або військових умов для потреб правоохоронних органів, Збройних Сил та інших військових формувань, утворених відповідно до законів України, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, інших суб`єктів, що здійснюють боротьбу з тероризмом відповідно до закону; нитки для виготовлення бронежилетів, що класифікуються у товарних підкатегоріях згідно з УКТЗЕД 5402 11 00 00 та 5407 10 00 00; тканини (матеріали) для виготовлення бронежилетів, що класифікуються у товарних підкатегоріях згідно з УКТЗЕД 3920 10 89 90, 3921 90 60 00, 5603 14 10 00, 6914 90 00 00) від донорів (у значенні Закону України Про гуманітарну допомогу) здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою згідно з додатком 1 без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
Товари, пропуск яких здійснюється відповідно до абзацу першого цього пункту, визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.
При цьому, форма декларації, що міститься у додатку № 1 вказаної постанови Кабінету Міністрів України містить у собі інформацію лише про категорії товарів, найменування товарів, кількість місць та орієнтовну вагу в кілограмах.
Із наведеного вбачається, що внесення у відповідну декларацію відомостей щодо кількості одиниць товару не передбачено чинним законодавством України.
-На підтвердження винуватості ОСОБА_2 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст.483МК України органоммитного оформленнянадано:протокол пропорушення митнихправил №1413/20900/22від 23.12.2022року,міжнародну товарно-транспортнунакладну (CMR)без номеравід 10.12.2022року; декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою підписана ОСОБА_5 .
Водночас, в матеріалах справи відсутні будь-які докази, які підтверджували б те, що заповнена в декларації інформація про вагу товару в кілограмах вказана неправильно.
Виходячи з вищевикладеного, та матеріалів справи, Львівською митницею не надано жодних належних та допустимих доказів наявності в діях ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1ст.483 МК України, а саме: об`єктивної сторони - неправомірного діяння, що виражається у здійсненні дій, направлених на переміщення товарів через митну територію України з приховуванням від митного контролю шляхом надання документів, що містять неправдиві дані щодо найменування та кількості товарів, суб`єктивної сторони - вини у формі умислу, спрямованого на вчинення дій направлених на порушення митних правил України.
Виходячи зі змісту ч.3ст.62 Конституції України, яка передбачає, що «обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях, усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь», відсутні підстави для притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч.1ст. 483 МК України.
Статтею 19 Конституції Українивизначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.
Згідно зіст.7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Відповідно дост.489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Відповідно до ч.3ст.243 МК України, у разі припинення провадження у справі про порушення митних правил за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення витрати органу доходів і зборів на зберігання зазначених вище товарів, транспортних засобів власником цих товарів, транспортних засобів або уповноваженою ним особою не відшкодовуються.
Згідност. 283 КУпАП України, постанова по справі повинна містити, зокрема, вирішення питання про вилучені речі і документи.
Враховуючи, що провадження по справі підлягає закриттю, товар, вилучений згідно протоколу про порушення митних правил, слід повернути уповноваженому представнику Благодійної організації «Благодійний фонд «Служба соціального захисту».
Керуючись ст.ст.247,251,252,255,283 КУпАП, ст.53, 54, 55,196,198, 243, 334, 458, 483, 527,528 МК України, суд, -
постановив:
Провадження у справі про порушення митних правил відносно ОСОБА_2 ( ОСОБА_3 ) за вчинення ним порушення митних правил, передбаченого ч. 1ст. 483 МК України, закрити у зв`язку з відсутністю в його діях складу зазначеного адміністративного правопорушення.
Вилучений, згідно протоколу про порушення митних правил №1413/20900/22 від 23.12.2022 р. товар, - повернути уповноваженому представнику компанії «Fundacja HUB SOS-UA».
Постанова судді у справі про порушення митних правил може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м.Львова, особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі, протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя Л.Д. Мироненко
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 18.05.2023 |
Оприлюднено | 24.05.2023 |
Номер документу | 111020601 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Галицький районний суд м.Львова
Мироненко Л. Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні