Рішення
від 22.05.2023 по справі 380/959/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 травня 2023 року

справа № 380/959/23

провадження № П/380/971/23

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого-судді Кедик М.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом приватного підприємства "ТЕПЛО-ТЕХНІЧНИЙ СЕРВІС" до Головного управління ДПС у Львівській області про скасування податкових повідомлень-рішень,-

в с т а н о в и в :

приватне підприємство "ТЕПЛО-ТЕХНІЧНИЙ СЕРВІС" (далі позивач, ПП "ТЕПЛО-ТЕХНІЧНИЙ СЕРВІС") звернулося до Львівського окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління ДПС у Львівській області, у якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 14.11.2022 № 11722/13-01-04-07/32819017.

Ухвалою від 23.01.2023 суддя відкрила провадження у справі та призначила справу до розгляду в порядку загального позовного провадження.

Ухвалою, постановленою в підготовчому засіданні 23.02.2023 суд закрив підготовче провадження у справі та призначив справу до судового розгляду по суті.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що на підставі акта винесено податкове повідомлення-рішення форми «Н» від 14.11.2022 № 11722/13-01-04-07/32819017 про нарахування штрафних санкцій на загальну суму 88 384, 27 грн, застосованих відповідно до ст.121-1 ПК України за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних.

Відповідно до пп. 69.1 та 69.11 п. 69 підрозділу 10 розділу XX ПКУ платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки, зобов`язані зареєструвати в ЄРПН податкові накладні / розрахунки коригування, складені за операціями з постачання товарів / послуг, здійсненими протягом лютого-травня 2022 року, до 15.07.2022. У разі дотримання зазначених термінів такі платники податку звільняються від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію в ЄРПН таких податкових накладних / розрахунків коригування.

Як вбачається з квитанцій податкові накладні № 2 від 17.03.2022, № 5 від 06.05.2022, №15 від 27.05.2022, № 6 від 29.03.2022, № 14 від 22.02.2022 подані у строк, що передбачений пп. 69.1 та 69.11 п. 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України, а саме 15 липня 2022 року. На кожній з зазначених податкових накладних проставлена відмітка податкового органу про реєстрацію цих податкових накладних. Датою реєстрації таких податкових накладних є 18.07.2022 - перший робочий день після операційного дня, в якому такі податкові накладні були надані до контролюючого органу. Належним доказом реєстрації податкової накладної (наміру її реєстрації), з урахуванням положень пункту 201.10 статті 201 ПК України та Порядку № 1246, є квитанція про прийняття податкової накладної, про неприйняття або про зупинення реєстрації такої із зазначенням причин, яка надсилається протягом операційного дня. Звертає увагу, що вказані накладні направлені позивачем на реєстрацію в ЄРПН 15.07.2022, тобто в межах та в строках, що передбачені ПК України.

Також вказує, що перелік порушень податкового законодавства, за які контролюючим органом нараховуються штрафні санкції в період дії карантину на території України є вичерпним та не включає застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних у період з 01.03.2020 і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину. Отже, штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних у період з 01.03.2020 і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину не застосовуються.

Представник відповідача подав відзив на позовну заяву від 08.02.2023 вх. № 8804, у якому зазначає, що згідно з квитанціями, які долучені позивачем до матеріалів справи, вбачається, що податкові накладні № 14 від 22.02.2022, № 2 від 17.03.2022, №6 від 29.03.2022, № 5 від 06.05.2022, № 15 від 27.05.2022 подані поза межами операційного дня, протягом якого здійснюється прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації. Отже,враховуючи те, що податкові накладнібулискерованіпоза межами операційного дня, тому, контролюючим органом здійснено автоматизовану перевірку накладних наступного робочого дня - 18.07.2022. Враховуючи що ПП «ТТС» реєстрацію податкових накладних № 14 від 22.02.2022, № 2 від 17.03.2022, №6 від 29.03.2022, № 5 від 06.05.2022, № 15 від 27.05.2022 здійснено із порушенням граничного терміну реєстрації податкових накладних, визначеного абзацом 3 пп.69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу, у зв`язку з чим контролюючим органом застосовано штрафні санкції у розмірі 10 % на підставі ст.1201 ПК України.

Представник позивача подав відповідь на відзив від 22.02.2023 (вх. № 12301). У поданій відповіді на відзив позивач повністю підтримав викладені у позовній заяві аргументи та доводи щодо протиправності податкового повідомлення-рішення.

У судовому засіданні 26.04.2023 суд заслухав вступну промову представника позивача, представника відповідача, дослідив письмові докази та перейшов до письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі факти, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини та надав їм правову оцінку.

ПП "ТЕПЛО-ТЕХНІЧНИЙ СЕРВІС" зареєстроване як юридична особа, основний вид економічної діяльності 43.22 монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування.

Головний державний інспектор Львівського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управлінням ДПС у Львівській області провів перевірку дотримання ПП "ТЕПЛО-ТЕХНІЧНИЙ СЕРВІС" вимог п. 201.10 ст.201 Податкового кодексу України, за результатами перевірки складено акт від 12.10.2022

№ 11147.13-01-04-07/32819017.

Перевіркою встановлено порушення позивачем вимог ст. 192, ст. 120-1, п. 201.10 ст. 201 та підпункту 69.1, 69.11 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідних положень» ПК України, а саме порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування до податкових накладних/ розрахунків коригування до податкових накладних, штрафна санкція становить 88 384,27 грн.

Згідно з актом перевірки за даними Єдиного реєстру податкових накладних встановлено порушення щодо граничних термінів реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування до податкових накладних/ розрахунків коригування до податкових накладних:

-податкова накладна від 08.06.2022 № 4, період 30.06.2022, зареєстрована 12.07.2022, 12 днів прострочення;

-податкова накладна від 09.06.2022 № 6, період 30.06.2022, зареєстрована 12.07.2022, 12 днів прострочення;

-податкова накладна від 07.06.2022 № 3, період 30.06.2022, зареєстрована 12.07.2022, 12 днів прострочення;

-податкова накладна від 09.06.2022 № 5, період 30.06.2022, зареєстрована 12.07.2022, 12 днів прострочення;

-податкова накладна від 09.06.2022 № 7, період 30.06.2022, зареєстрована 12.07.2022, 12 днів прострочення;

- податкова накладна від 17.03.2022 № 2, період 31.03.2022, зареєстрована 18.07.2022, 4 дні прострочення;

-податкова накладна від 06.05.2022 № 5, період 31.05.2022, зареєстрована 18.07.2022, 4 дні прострочення;

- податкова накладна від 27.05.2022 № 15, період 31.03.2022, зареєстрована 18.07.2022, 4 дні прострочення;

-податкова накладна від 29.03.2022 № 6, період 31.03.2022 , зареєстрована 18.07.2022, 4 дні прострочення;

- податкова накладна від 22.02.2022 № 14, період 28.02.2022, зареєстрована 18.07.2022, 4 дні прострочення;

-податкова накладна від 03.06.2022 № 2, період 30.06.2022, зареєстрована 19.07.2022, 19 днів прострочення;

- податкова накладна від 01.06.2022 № 1, період 30.06.2022, зареєстрована 19.07.2022, 19 днів прострочення;

-податкова накладна від 29.04.2022 № 15, період 30.04.2022, зареєстрована 01.08.2022, 28 днів прострочення.

За результатами перевірки та на підставі складеного акта, відповідач 14.11.2022 прийняв податкове повідомлення-рішення №11722/13-01-04-07/32819017, яким застосовано штраф на загальну суму 88 384, 27 грн.

Не погодившись із винесеним податковим повідомленням-рішенням позивач оскаржив його до суду.

При вирішенні спору суд керувався таким.

Спірні правовідносини регулюються Конституцією України, Податковим кодексом України, Кодексом адміністративного судочинства України.

Згідно з статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).

Відповідно до пп. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно з пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України Єдиний реєстр податкових накладних (ЄРПН) - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Відповідно до пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право, зокрема, проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків.

Згідно з п. 75.1 ст.75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Відповідно до абз. 2 пп. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 ПК України предметом камеральної перевірки також може бути, зокрема, своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Пунктом 76.1 статті 76 ПК України встановлено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення.

Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.

Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.

Згідно з п. 76.2 ст.76 ПК України порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу.

Пунктом 86.2 статті 86 ПК України встановлено, що за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

За приписами п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи а зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Так, згідно з п. 120-1.1 ст. 120 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Із аналізу вказаних правових норм вбачається, що на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в ЄРПН у строк встановлений податковим законодавством, а саме для податкових накладних складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Недотримання вказаних строків реєстрації податкових накладних свідчить про наявність порушення, за яке передбачена відповідальність згідно з п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України у вигляді штрафу залежно від терміну такого порушення.

Відповідно до положень пунктів 2, 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246, операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.

Операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Законом України від 12.05.2022 № 2260-ІХ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану", який набрав чинності 27.05.2022, внесено зміни до підпункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.

Так, відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо, зокрема, реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року.

Згідно з підпунктом 69.1-1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України визначено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.

Тобто, Законом № 2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022 відновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності.

При цьому, підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України скасовано дію мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-15).

Звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних передбачено лише для платників податків щодо реєстрації податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року.

Згідно з протоколами руху:

- податкова накладна від 22.02.2022 № 14 надіслана для реєстрації 15.07.2022 о 20 годині 21 хвилина;

- податкова накладна від 17.03.2022 № 2 надіслана для реєстрації 15.07.2022 о 20 годині 22 хвилини;

- податкова накладна № 6 від 29.03.2022 надіслана для реєстрації 15.07.2022 о 20 годині 22 хвилини;

- податкова накладна № 5 від 06.05.2022 надіслана для реєстрації 15.07.2022 о 20 годині 23 хвилини;

- податкова накладна № 15 від 27.05.2022 надіслана для реєстрації 15.07.2022 о 20 годині 23 хвилини.

Отже, наявними матеріалами справи, підтверджується, що позивач 15.07.2022 після закінчення операційного дня (тобто після 20 год 00 хв.) надіслав вказані накладні для реєстрації.

Враховуючи те, що податкові накладні були скеровані поза межами операційного дня, відповідно контролюючим органом здійснено автоматизовану перевірку накладних наступного робочого дня - 18.07.2022.

Суд звертає увагу, що вказані податкові накладні хоча і стосуються періоду виписки з 1 лютого по 31 травня 2022 року, але зареєстровані пізніше 15.07.2022 (після закінчення операційного дня, тобто після 20 год 00 хв.), тому, позивач не звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію цих податкових накладних.

Враховуючи наведене, ПП "ТЕПЛО-ТЕХНІЧНИЙ СЕРВІС" здійснило реєстрацію податкових накладних від 22.02.2022 № 14, від 17.03.2022 № 2, від 29.03.2022 № 6, від 06.05.2022 № 5, від 27.05.2022 № 15 із порушенням граничного терміну реєстрації податкових накладних, визначеного абзацом 3 пп. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу, у зв`язку з чим контролюючим органом правомірно застосовано штрафні санкції у розмірі 10 % на підставі ст.120-1 ПК України.

Щодо податкових накладних від 08.06.2022 № 4, від 09.06.2022 № 6, від 07.06.2022 № 3, від 09.06.2022 № 5, від 09.06.2022 № 7, то суд зазначає, що вказані накладні складені за операціями з постачання товарів/послуг здійсненими впродовж червня 2022 року та зареєстровані 12.07.2022.

Вказані податкові накладні не стосується періоду виписки з 1 лютого по 31 травня 2022 року, як це передбачено підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України, а тому позивач не звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію цих податкових накладних.

Тобто, дані податкові накладні зареєстровані з порушенням встановлених ПК України строків.

Суд наголошує, що позивач не заперечує факт несвоєчасної реєстрації вказаних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, а вказує про незастосування відповідно до п. 52-1 підрозділу 10 XX Перехідних положень ПК України штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних у період з 01.03.2020 і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.

Згідно з п. 52-1 підрозділу 10 XX Перехідних положень ПК України за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за:

порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії;

відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;

порушення вимог законодавства в частині:

обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;

цільового використання пального, спирту етилового платниками податків;

обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;

здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;

здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку;

порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

При цьому, суд звертає увагу, що нормами пп. 69.2 п. 69 10 розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України з 27.05.2022 скасовано дію карантинного мораторію, який діяв з 01.03.2020 відповідно до п. 52-1 підрозділу 10 XX Перехідних положень ПК України щодо зупинення застосування податковим органом штрафних санкцій за несвоєчасність реєстрації податкових накладних в ЄРПН при цьому зазначено, що звільняються від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних у відповідних реєстрах, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану" за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року.

Тобто, правомірним буде нарахування штрафних санкцій починаючи з 27.05.2022 по день реєстрації в ЄРПН податкової накладної.

З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку про правомірність прийняття відповідачем спірного податкового повідомлення-рішення від 14.11.2022 № 11722/13-01-04-07/32819017 та відсутність обґрунтованих підстав для його скасування.

Частиною першою статті 2 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з частинами першою та другою статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На підставі наведеного суд дійшов висновку, що відповідач довів правомірність оскарженого рішення, а тому в задоволенні позову слід відмовити повністю.

Відповідно до ст. 139 КАС України судові витрати позивачу не відшкодовуються.

Керуючись статтями 6, 14, 242, 243, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

вирішив:

1. У задоволенні позову приватного підприємства "ТЕПЛО-ТЕХНІЧНИЙ СЕРВІС" до Головного управління ДПС у Львівській області про скасування податкових повідомлень-рішень - відмовити.

2. Судові витрати покласти на позивача.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст судового рішення складений 22.05.2023.

Суддя Кедик М.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.05.2023
Оприлюднено25.05.2023
Номер документу111044353
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —380/959/23

Рішення від 22.05.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кедик Марія Василівна

Ухвала від 23.01.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кедик Марія Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні