Ухвала
від 18.05.2023 по справі 127/9081/23
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа 127/9081/23

Провадження 1-кс/127/3590/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 травня 2023 року м. Вінниця

Слідчий суддя Вінницького міського суду Вінницької області ОСОБА_1 , розглянувши в залі Вінницького міського суду Вінницької області клопотання старшого слідчого СУ Головного управління Національної поліції у Вінницькій області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_2 , про тимчасовий доступ до речей і документів, які знаходяться у ІНФОРМАЦІЯ_1 , АДРЕСА_1 , за відсутності фіксації судового розгляду технічними засобами,-

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий ОСОБА_2 звернулася до суду з вищевказаним клопотанням, яке погоджено з прокурором про тимчасовий доступ до речей та документів.

Клопотання мотивовано тим, що у слідчого в провадженні знаходяться матеріали досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021022240000069 від 02.09.2021 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 197-2, ч. 2 ст. 364 КК України, у зв`язку із чим у органу досудового розслідування постала необхідність у отриманні дозволу на тимчасовий доступ до речей та документів.

Під час судового розгляду, з матеріалів клопотання встановлено, що голова земельної комісії, ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_3 , є керівником СФГ " ОСОБА_4 ", код ЄДРПОУ НОМЕР_1 та на території села Гопчиця ним самовільно, без відповідних дозвільних документів, для вирощування сільгоспкультур використовуються землі природо-заповідного фонду, прибережно-захисної смуги та історико-культурного призначення всього орієнтовною загальною площею близько 80 га.

Так, вказана особа здійснила самозахоплення не внесених до кадастру земель природо-заповідного заказника « ІНФОРМАЦІЯ_3 » суміжних із орендованою ним ділянкою 0523481600:01:004:0033 орієнтовною площею 12 га.

Також, без право установчих документів вказана особа використовує земельну ділянку 0523481600:02:000:0086, площею 31.11 га частина якої площею 5,1 га є землями прибережно-захисної смуги, а частина, відповідно до висновку ІНФОРМАЦІЯ_4 від 18.10.2002 року №1111/03-06 містить поселення черняхівської культури 3-4 ст. н.е., яка є прилеглою до орендованих ним площ земельних паїв 0523481600:02:000:0014 на яких одним масивом здійснено посів кукурудзи.

Також, вказаний депутат самовільно використовує земельні ділянки 0523481600:01:001:0075 площею 7,33 га та 0523481600:01:001:0074, площею 16, 45 га для вирощування кукурудзи. Крім того, ОСОБА_3 здійснено самозахват не інвентаризованих земельних ділянок: суміжних з ділянками 0523481600:01:003:0005 та 0523481600:01:003:0027, які перебувають в його оренді, орієнтовною площею 10 га, суміжних з 0523481600:01:003:0070 та 0523481600:01:003:0054, які перебувають в нього в оренді і прилеглу до них безгосподарську ділянку 0523481600:01:003:0101, орієнтовною сумарною площею 10 га.

Так, в ході проведення оглядів земельних ділянок, які розташовані за межами с.Гопчиця Погребищанської територіальної громади, встановлено площу самовільно зайнятих ймовірно СФГ « ОСОБА_5 » земельних ділянок становить 76,1498 га.

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно в користування вказані ділянки не надавалась, орендна плата не сплачувалась. Зазначені обставини свідчать про самовільне зайняття та використання вищевказаних земельних ділянок.

Основоположними законодавчими актами на території України, який визначає статус та повноваження розпорядників земель на адміністративних територіях об`єднаних територіальних громад є Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Земельний кодекс України.

Зокрема, підпунктом 10 пункту «б» частини першої статті 33 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» визначені повноваження виконавчих комітетів сільських, селищних та міських рад у сфері регулювання земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища, а саме: здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у межах та порядку, встановлених законом;

Пунктом «ж» частини 1 статті 12Земельного кодексу України закріплено повноваження сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів у галузі земельних відносин обмеження, - тимчасова заборона (зупинення) використання земель громадянами і юридичними особами у разі порушення ними вимог земельного законодавства. Також, пунктом «б» частини 2 цієї ж статті продубльовано повноваження щодо здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у межах та порядку, встановлених законом.

Відповідно до підпункту 4 пункту 1 статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» міський голова забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержанняКонституціїта законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади.

Таким чином, вказані вище особи в порушення Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану», який спрямований на швидке залучення сільськогосподарських земель країни у виробництво сільськогосподарської продукції в умовах воєнного стану, здійснили самовільне захоплення земельних ділянок сільськогосподарського призначення чим завдали збитки місцевому бюджету.

З огляду на викладене, з метою підтвердження чи спростування зазначених відомостей виникла необхідність в отриманні доступу до речей та документів з можливістю вилучення їх копій, які знаходяться у ІНФОРМАЦІЯ_1 ЄДРПОУ ВП НОМЕР_2 , та стосуються поданої податкової звітності з усіма додатками за період з 01.01.2021 по день винесення ухвали наступними: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ЄРДПОУ НОМЕР_3 , адреса: АДРЕСА_2 , СФГ « ОСОБА_6 », ЄРДПОУ НОМЕР_4 , адреса: Погребищенський район, село Білашки та СФГ « ОСОБА_5 », ЄРДПОУ НОМЕР_1 , адреса: Вінницька область, Погребищенський район, село Гопчиця, що стосується загальної кількості земель, що перебувають у користуванні, оренді, власності, посівні площі під сільськогосподарські культури, площі земель обробіток яких не здійснюється, площі та валові збори сільськогосподарської продукції, обсяги зібраного врожаю в розрізі культур, податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку за формою 1ДФ, податкові накладні з Єдиного реєстру податкових накладних, баланси підприємств (Форма № 1), звіти про фінансовий результат (форма № 2), звіт про рух грошових коштів (форма № 3), наявні банківські рахунки, розшифровки податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (додаток 5 до декларації), податкові накладні, реєстр виданих та отриманих податкових накладних.

Адреса ІНФОРМАЦІЯ_1 : АДРЕСА_1 .

Зазначені вище документи мають важливе значення для швидкого, повного та неупередженого дослідження усіх обставин кримінального провадження, оскільки відомості, що в них містяться необхідні для встановлення осіб винних у вчиненні кримінального правопорушення, а також за їх допомогою можна встановити наявність або відсутність обставин, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні.

Такі документи підлягають вилученню, оскільки зберегли на собі сліди кримінального правопорушення і отримати вказані документи в інший спосіб не можливо.

На підставі вище викладеного, слідчий просила слідчого суддю клопотання задовольнити.

Слідчий в судове засідання не з`явилася, завчасно подала заяву про розгляд клопотання у її відсутність.

Дослідивши матеріали клопотання, оцінивши докази в їх сукупності, слідчий суддя дійшов наступного висновку.

Відповідно до ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Враховуючи наведене, судовий розгляд клопотання здійснювався за відсутності фіксації судового процесу технічними засобами.

Згідно ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку здійснюється шляхом зняття копії інформації, що міститься в таких електронних інформаційних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв`язку, без їх вилучення.

Згідно ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної юридичної особи, самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з якими подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Матеріалами кримінального провадження та клопотанням слідчого підтверджено те, що речі та документи про доступ до яких клопоче слідчий мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні та проведення експертиз.

Враховуючи те, що вказані обставини є доведеними матеріалами кримінального провадження, оскільки сукупність інших заходів, застосованих слідчим підтверджує неможливість отримання вказаних відомостей іншими способами, а в подальшому відомості, що містяться в речах та документах можуть бути використані як докази у кримінальному провадженні, тому слідчий суддя дійшов висновку, що дане клопотання слід задовольнити.

Враховуючи викладене, керуючись ст. 159, 162, 163, 164, 165 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Клопотання старшого слідчого СУ Головного управління Національної поліції у Вінницькій області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_2 задовольнити.

Надати дозвіл старшому слідчому СУ Головного управління Національної поліції у Вінницькій області старшому лейтенанту поліції ОСОБА_2 , на тимчасовий доступ, виїмку належним чином завірених копій документів, які знаходяться у ІНФОРМАЦІЯ_1 , АДРЕСА_1 , а саме: документів, що стосуються поданої податкової звітності з усіма додатками за період з 01.01.2021 по 18.05.2023 наступними: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ЄРДПОУ НОМЕР_3 , адреса: АДРЕСА_2 , СФГ « ОСОБА_6 », ЄРДПОУ НОМЕР_4 , адреса: Погребищенський район, село Білашки та СФГ « ОСОБА_5 », ЄРДПОУ НОМЕР_1 , адреса: Вінницька область, Погребищенський район, село Гопчиця, що стосується загальної кількості земель, що перебувають у користуванні, оренді, власності, посівні площі під сільськогосподарські культури, площі земель обробіток яких не здійснюється, площі та валові збори сільськогосподарської продукції, обсяги зібраного врожаю в розрізі культур, податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку за формою 1ДФ, податкові накладні з Єдиного реєстру податкових накладних, баланси підприємств (Форма № 1), звіти про фінансовий результат (форма № 2), звіт про рух грошових коштів (форма № 3), наявні банківські рахунки, розшифровки податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (додаток 5 до декларації), податкові накладні, реєстр виданих та отриманих податкових накладних.

У разі невиконання даної ухвали, за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів, суд має право постановити ухвалу про проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала слідчого судді є остаточною та оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

СудВінницький міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення18.05.2023
Оприлюднено07.05.2024
Номер документу111057286
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —127/9081/23

Ухвала від 18.05.2023

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Ковбаса Ю. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні