Герб України

Рішення від 10.05.2023 по справі 369/16138/21

Києво-святошинський районний суд київської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 369/16138/21

Провадження № 2/369/1059/23

РІШЕННЯ

Іменем України

10.05.2023 року м. Київ

Києво-Святошинський районний суд Київської області в складі:

головуючої судді Янченка А.В.,

при секретарі судового засідання Безкоровайній М.Л.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві в порядку загального позовного провадження цивільну справу № 369/16138/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАРАЗ-8» до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за оплату житлово-комунальних послуг, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАРАЗ-8» звернулось до Києво-Святошинського районного суду Київської області із позовом до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за оплату житлово-комунальних послуг, в якій просило суд (з урахуванням уточненої позовної заяви) стягнути з ОСОБА_1 на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАРАЗ-8» заборгованість у загальній сумі 80817,28 гривень, що складається з заборгованості за послуги з управління багатоквартирним будинком у розмірі 25014,47 гривень, за послуги з постачання теплової енергії в розмірі 38891,21 гривень, заборгованість за послуги із забезпеченням контрольно-пропускного режиму та режиму охорони території в розмірі 16911,60 гривень та понесені судові витрати.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач ОСОБА_1 є власником квартир за адресою: АДРЕСА_1 та АДРЕСА_2 .

Позивач з 01.03.2016 року є виконавцем житлово-комунальних послуг в селі Чайки Києво-Святошинського району Київської області, що підтверджується рішенням виконавчого комітету Петропавлівсько-Борщагівської сільради Києво-Святошинського району Київської області № 40 від 24.02.2016 року.

За період з 01.03.2016 року позивач постійно надає житлово-комунальні послуги по буд. АДРЕСА_3 та буд. АДРЕСА_4 .

Між боржником і заявником було укладено письмовий договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком від 13.11.2008 року.

Заявник є управителем багатоквартирного будинку на підставі протоколів зборів співвласників багатоквартирного будинку АДРЕСА_4 від 14.06.2016 року та АДРЕСА_3 від 14.06.2016 року, тому боржник зобов`язаний виконувати рішення зборів, оплачувати надані послуги у повному обсязі.

Рішенням виконкому Петропавлівсько-Борщагівської сільської ради від 24.02.2016 року № 48 заявнику було затверджено тарифи на утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, а рішенням від 26.04.2017 року № 138 були узгодженні та введені в дію з 07.05.2017 року відкориговані тарифи.

За період з 01.01.2020 року до боржника застосовувалися тарифи, які були затвердженні рішенням від 26.04.2017 року № 138 у розмірі 7,99 гривень за 1 кв.м. загальної площі в будинках.

Також пунктом 1 рішення виконкому Петропавлівсько-Борщагівської сільської ради від 24.02.2016 року № 48 заявника було визнано виконавцем житлово-комунальних послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, в тому числі багатоквартирного будинку, де знаходяться квартири боржника.

Пунктом 3 цього ж рішення було погоджено введення в дію з 01.03.2016 року тарифи заявнику на послуги з централізованого гарячого водопостачання та водовідведення (при наявності будинкових та квартирних засобів обліку) для споживачів за адресою: АДРЕСА_5 .

Товариство з обмеженою відповідальністю «КК «РЕФОРМА» отримало та здійснює свою господарську діяльність на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності з виробництва, постачання та транспортування теплової енергії, видану за розпорядженням від 15.08.2019 року № 470 Київської обласної державної адміністрації «Про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з виробництва, постачання та транспортування теплової енергії у Київській області».

Відповідно до агентського договору № 01/10/19 АД38 від 24.10.2019 року укладеного між Товариством з обмеженою відповідальністю «КК «РЕФОРМА» та заявником, першим, як суб`єктом господарської діяльності, що здійснює виробництво та постачання споживачам ЖК «Чайка» теплової енергії (теплопостачальною організацією), доручено заявнику, в тому числі щомісяця приймати від споживача плату за фактично спожиту теплову енергію згідно з встановлених рахунків та перераховувати дані кошти довірителю у строк не пізніше 5 робочих днів з моменту їх зарахування на поточний рахунок заявника.

Рішенням виконкому Петропавлівсько-Борщагівської сільської ради від 30.09.2019 року № 317 було визнано Товариство з обмеженою відповідальністю «КК «РЕФОРМА» виконавцем послуг з теплопостачання і погоджено Товариству з обмеженою відповідальністю «КК «РЕФОРМА» тарифи на послуги з виробництва теплової енергії, її транспортування та постачання для споживачів за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Чайки, вул. Лобановського.

29.11.2019 року рішенням виконкому Петропавлівсько-Борщагівської сільської ради № 406 було погоджено Товариству з обмеженою відповідальністю «КК «РЕФОРМА» відкориговані тарифи на послуги з виробництва теплової енергії, її транспортування та постачання для споживачів за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Чайки, вул. Лобановського.

Рішенням виконкому Петропавлівсько-Борщагівської сільської ради від 08.10.2020 року № 235 було погоджено Товариству з обмеженою відповідальністю «КК «РЕФОРМА» тарифи на послуги з виробництва теплової енергії, її транспортування та постачання для споживачів за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Чайки, вул. Лобановського.

24.12.2020 року рішенням виконкому Борщагівської сільської ради № 14-3-VІІІ було погоджено Товариству з обмеженою відповідальністю «КК «РЕФОРМА» відкориговані тарифи на послуги з виробництва теплової енергії, її транспортування та постачання для споживачів за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Чайки, вул. Лобановського.

02.02.2021 року рішенням виконкому Борщагівської сільської ради № 10 було погоджено Товариству з обмеженою відповідальністю «КК «РЕФОРМА» відкориговані тарифи на послуги з виробництва теплової енергії, її транспортування та постачання для споживачів за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Чайки, вул. Лобановського.

За період заборгованості (01.01.2020 року 02.11.2021 року) до боржника за користування послуг з теплопостачання застосовувалися наступні тарифи за вище наведеними рішеннями.

Забезпечення контрольно-пропускного режиму на території ЖК «Чайка» здійснюється силами Товариства з обмеженою відповідальністю «НАО СІСТЕМ», на підставі укладених із заявником, як колективним споживачем договорів. так, було укладено відповідні договори з надавачем охоронних послуг, а саме з Товариством з обмеженою відповідальністю «НАО СІСТЕМ», договір № 01/12/19-08 від 29.11.2019 року, договір доручення № 9 від 01.10.2018 року, згідно з яким боржник споживає ці послуги, а заявник веде абонентський облік, формує та розсилає рахунки за спожиті боржником послуги, приймає оплату за дані послуги, а послуги надає охоронна компанія, яка здійснює цю діяльність.

Про вчинення наведених вище правочинів було повідомлено усіх власників квартир будинку АДРЕСА_5 та власники квартир, були добре обізнані в наданні таких послуг та споживали їх без зауважень.

Позивач вказує, що боржник фактично користувався та користується вище зазначеними послугами відповідно до рішення зборів співвласників і фактично перебувала у договірних відносинах із заявником з моменту надання заявником та прийняття боржником послуг, не відмовлялася від них, частково оплачувала, у зв`язку з чим у боржника виник обов`язок сплатити кошти за спожиті послуги відповідно до встановлених тарифів.

14.01.2022 року ухвалою Києво-Святошинського районного суду Київської області відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче засідання у справі.

01.12.2022 року представником позивача Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАРАЗ-8» Гуріною Г.В. через канцелярію суду зареєстровано заяву про уточнення та зменшення позовних вимог, в якій остання зазначила, що під час підготовчого засідання у даній справі представнику позивача, стало відомо, що іншим представником Товариства з обмеженою відповідальністю «Зараз-8» у справі № 369/3631/21, що знаходиться також у провадженні Києво-Святошинського районного суду заявлений зустрічнийпозов Товариства зобмеженою відповідальністю «Зараз-8»доОСОБА_1 про стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги по квартирі АДРЕСА_6 , по якій Товариство зобмеженою відповідальністю «Зараз-8» і в даній справі заявляв позовні вимоги про стягнення заборгованості за аналогічний період. Так, з метою ефективного захисту прав позивача, реального виконання судового рішення у справі та забезпечення реальної можливості відновлення порушених прав, позивач вважає за необхідне змінити предмет позову, доповнивши позовні вимоги та виклавши їх у новій редакції, а саме: стягнути з ОСОБА_1 на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАРАЗ-8» заборгованість у загальній сумі 80817,28 гривень, що складається з заборгованості за послуги з управління багатоквартирним будинком у розмірі 25014,47 гривень; за послуги з постачання теплової енергії в розмірі 38891,21 гривень та заборгованість за послуги із забезпеченням контрольно-пропускного режиму та режиму охорони території в розмірі 16911,60 гривень.

02.02.2023 року ухвалою Києво-Святошинського районного суду Київської області закрито підготовче провадження у справі. Справу призначено до розгляду по суті.

10.05.2023 року представник позивача в судове засідання не з`явилася, через канцелярію суду подала заяву, в якій просила суд здійснювати розгляд справи у її відсутності, позовні вимоги підтримала повністю (з урахуванням уточнених позовних вимог), просила позов задовольнити.

10.05.2023 року відповідач в судове засідання не з`явилася, про дату, час та місце проведення судового засідання була повідомлена належним чином. Відзив на позовну заяву до суду не подала.

Згідно ч. 1 ст.223ЦПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

У разінеявки всіхучасників справиу судовезасідання,яким завершуєтьсярозгляд справи,або розглядусправи безповідомлення (виклику)учасників справи,суд підписуєрішення безйого проголошення. Датою ухвалення рішення є дата його проголошення (незалежно від того, яке рішення проголошено - повне чи скорочене). Датою ухвалення рішення, ухваленого за відсутності учасників справи, є дата складення повного судового рішення (ч. ч. 4, 5 ст. 268 Цивільного процесуального кодексу України).

У зв`язку з неявкою сторін в силу ч. 2 ст. 247 ЦПК України фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Повно та всебічно дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню за наведених нижче підстав.

Відповідно до ст.ст. 15, 16 ЦК України, кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способом захисту цивільних прав та інтересів може, зокрема, бути припинення дії, яка порушує право.

Відповідно до ст. 11 ЦПК України, суд розглядає цивільні справи не інакше як за зверненням фізичних чи юридичних осіб, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених ними вимог і на підставі доказів сторін та інших осіб, які беруть участь у справі.

У справі Bellet v. France Суд зазначив, що стаття 6 § 1 Конвенції містить гарантії справедливого судочинства, одним з аспектів яких є доступ до суду. Рівень доступу, наданий національним законодавством, має бути достатнім для забезпечення права особи на суд з огляду на принцип верховенства права в демократичному суспільстві. Для того, щоб доступ був ефективним, особа повинна мати чітку практичну можливість оскаржити дії, які становлять втручання у її права. Цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, мають рівні права щодо подання доказів, їх дослідження та доведення перед судом їх переконливості. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Суд сприяє всебічному і повному з`ясуванню обставин справи: роз`яснює особам, які беруть участь у справі, їх права та обов`язки, попереджує про наслідки вчинення або не вчинення процесуальних дій і сприяє здійсненню їхніх прав у випадках, встановлених цим Кодексом.

При розгляді справи судом встановлено, що ОСОБА_1 є власником квартир за адресою: АДРЕСА_1 та АДРЕСА_2 .

Позивач з 01.03.2016 року є виконавцем житлово-комунальних послуг в селі Чайки Києво-Святошинського району Київської області, що підтверджується рішенням виконавчого комітету Петропавлівсько-Борщагівської сільради Києво-Святошинського району Київської області № 40 від 24.02.2016 року.

За період з 01.03.2016 року позивач постійно надає житлово-комунальні послуги по буд. АДРЕСА_3 та буд. АДРЕСА_4 .

Рішенням виконкому Петропавлівсько-Борщагівської сільської ради від 24.02.2016 року № 48 заявнику було затверджено тарифи на утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, а рішенням від 26.04.2017 року № 138 були узгодженні та введені в дію з 07.05.2017 року відкориговані тарифи.

За період з 01.01.2020 року до боржника застосовувалися тарифи, які були затвердженні рішенням від 26.04.2017 року № 138 у розмірі 7,99 гривень за 1 кв.м. загальної площі в будинках.

Також пунктом 1 рішення виконкому Петропавлівсько-Борщагівської сільської ради від 24.02.2016 року № 48 заявника було визнано виконавцем житлово-комунальних послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, в тому числі багатоквартирного будинку, де знаходяться квартири боржника.

Пунктом 3 цього ж рішення було погоджено введення в дію з 01.03.2016 року тарифи заявнику на послуги з централізованого гарячого водопостачання та водовідведення (при наявності будинкових та квартирних засобів обліку) для споживачів за адресою: АДРЕСА_5 .

Товариство з обмеженою відповідальністю «КК «РЕФОРМА» отримало та здійснює свою господарську діяльність на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності з виробництва, постачання та транспортування теплової енергії, видану за розпорядженням від 15.08.2019 року № 470 Київської обласної державної адміністрації «Про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з виробництва, постачання та транспортування теплової енергії у Київській області».

Відповідно до агентського договору № 01/10/19 АД38 від 24.10.2019 року укладеного між Товариством з обмеженою відповідальністю «КК «РЕФОРМА» та заявником, першим, як суб`єктом господарської діяльності, що здійснює виробництво та постачання споживачам ЖК «Чайка» теплової енергії (теплопостачальною організацією), доручено заявнику, в тому числі щомісяця приймати від споживача плату за фактично спожиту теплову енергію згідно з встановлених рахунків та перераховувати дані кошти довірителю у строк не пізніше 5 робочих днів з моменту їх зарахування на поточний рахунок заявника.

Рішенням виконкому Петропавлівсько-Борщагівської сільської ради від 30.09.2019 року № 317 було визнано Товариство з обмеженою відповідальністю «КК «РЕФОРМА» виконавцем послуг з теплопостачання і погоджено Товариству з обмеженою відповідальністю «КК «РЕФОРМА» тарифи на послуги з виробництва теплової енергії, її транспортування та постачання для споживачів за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Чайки, вул. Лобановського.

29.11.2019 року рішенням виконкому Петропавлівсько-Борщагівської сільської ради № 406 було погоджено Товариству з обмеженою відповідальністю «КК «РЕФОРМА» відкориговані тарифи на послуги з виробництва теплової енергії, її транспортування та постачання для споживачів за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Чайки, вул. Лобановського.

Рішенням виконкому Петропавлівсько-Борщагівської сільської ради від 08.10.2020 року № 235 було погоджено Товариству з обмеженою відповідальністю «КК «РЕФОРМА» тарифи на послуги з виробництва теплової енергії, її транспортування та постачання для споживачів за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Чайки, вул. Лобановського.

24.12.2020 року рішенням виконкому Борщагівської сільської ради № 14-3-VІІІ було погоджено Товариству з обмеженою відповідальністю «КК «РЕФОРМА» відкориговані тарифи на послуги з виробництва теплової енергії. її транспортування та постачання для споживачів за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Чайки, вул. Лобановського.

02.02.2021 року рішенням виконкому Борщагівської сільської ради № 10 було погоджено Товариству з обмеженою відповідальністю «КК «РЕФОРМА» відкориговані тарифи на послуги з виробництва теплової енергії. її транспортування та постачання для споживачів за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Чайки, вул. Лобановського.

Забезпечення контрольно-пропускного режиму на території ЖК «Чайка» здійснюється силами Товариства з обмеженою відповідальністю «НАО СІСТЕМ», на підставі укладених із заявником, як колективним споживачем договорів. так, було укладено відповідні договори з надавачем охоронних послуг, а саме з Товариством з обмеженою відповідальністю «НАО СІСТЕМ», договір № 01/12/19-08 від 29.11.2019 року, договір доручення № 9 від 01.10.2018 року, згідно з яким боржник споживає ці послуги, а заявник веде абонентський облік, формує та розсилає рахунки за спожиті боржником послуги, приймає оплату за дані послуги, а послуги надає охоронна компанія, яка здійснює цю діяльність.

Позивач належним чином виконує свої зобов`язання щодо надання житлово-комунальних послуг, надає послуги своєчасно та у повному обсязі відповідно до затверджених тарифів та укладених договорів.

Із матеріалів справи вбачається що між позивачем та відповідачем укладено договір № 336 про управління будинком, надання комунальних послуг та послуг з утримання будинку, споруд та прибудинкової території від 13.11.2008 року.

Відповідно до п. 2.8 вказаного договору власники несуть персональну відповідальність за повну та своєчасну оплату платежів за цим договором.

З матеріалів справи вбачається, що відповідач користується наданими позивачем житлово-комунальними послугами, однак належним чином не виконує свої зобов`язання по оплаті житлово-комунальних послуг, що і стало підставою для подання позову до суду.

Згідно даних бухгалтерського обліку та інформації по особовому рахунку відповідача, що підтверджується довідкою про нарахування та оплату житлово-комунальних послуг встановлено, що за період з 01.01.2020 року до 31.10.2022 року відповідачу постійно надавалися та надаються послуги з управління багатоповерховим будинком, за цей період було надано позивачем і спожито відповідачами послуги на загальну суму 45041,16 гривень, натомість зобов`язання відповідача щодо оплати спожитих послуг виконано частково на суму 20026,69 гривень. Таким чином, відповідачем не сплачено 25014,47 гривень за фактично спожиті послуги з управління багатоквартирним будинком.

За період з 01.01.2020 року до 30.04.2021 року відповідачу постійно надавались послуги з постачання теплової енергії. За цей період було надано позивачем і спожито відповідачем послуги на загальну суму 38891,21 гривень. Проте, свої зустрічні зобов`язання у вигляді сплати за спожиті послуги відповідач не виконала, внаслідок чого у відповідача виникла заборгованість перед позивачем в сумі 38891,21 гривня.

За період з 01.01.2020 року до 31.10.2022 року відповідачу постійно надавались та надаються послуги із забезпечення контрольно-пропускного режиму та охорони території, що входить до складу комплексної забудови ЖК «Чайка» За цей період було надано позивачем і спожито відповідачем послуги на загальну суму 16911,60 гривень. Проте, свої зустрічні зобов`язання у вигляді сплати за спожиті послуги відповідач не виконала, внаслідок чого у відповідача виникла заборгованість перед позивачем в сумі 16911,60 гривень.

За правилами ст. 526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Відповідно до ст. 67 Житлового кодексу УРСР, плата за комунальні послуги береться за затвердженими в установленому порядку тарифами.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» предметом регулювання цього Закону є відносини, що виникають у процесі надання споживачам послуг з управління багатоквартирним будинком, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення та поводження з побутовими відходами, а також відносини, що виникають у процесі надання послуг з постачання та розподілу електричної енергії і природного газу споживачам у житлових, садибних, садових, дачних будинках.

Згідно п. 5 ч. 2 ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» індивідуальний споживач зобов`язаний оплачувати надані житлово-комунальні послуги за цінами/тарифами, встановленими відповідно до законодавства, у строки, встановлені відповідними договорами;

Згідно статті 9 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживач здійснює оплату за спожиті житлово-комунальні послуги щомісяця, якщо інший порядок та строки не визначені відповідним договором. Споживач не звільняється від оплати житлово-комунальних послуг, отриманих ним до укладення відповідного договору.

Статтею 322 Цивільного кодексу України визначено, що власник зобов`язаний утримувати майно, що йому належить, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно ч. 2 ст. 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

З огляду на викладене правовідносини, які виникли між сторонами, є грошовим зобов`язанням, в якому, серед інших прав і обов`язків сторін, на боржника покладено виключно певний цивільно-правовий обов`язок з оплати отриманих житлово-комунальних послуг, якому кореспондує право вимоги кредитора (частина перша статті 509 ЦК України) вимагати сплати грошей за надані послуги.

Крім того, обов`язок сплатити за надані й спожиті послуги випливає також з положення частини першої статті 11 ЦК України про те, що цивільні права та обов`язки випливають із дій осіб, що передбачені актом цивільного законодавства.

Відповідно до ст. 12 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» визначалось що житлово-комунальні послуги поділяються за: 1) функціональним призначенням; 2) порядком затвердження цін/тарифів.

Відповідно до статті 13 Закону № 1875-IV залежно від функціонального призначення житлово-комунальні послуги поділяються на: 1) комунальні послуги (централізоване постачання холодної води, централізоване постачання гарячої води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), газопостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів тощо); 2) послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування, обслуговування внутрішньобудинкових мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів тощо); 3) послуги з управління будинком, спорудою або групою будинків (балансоутримання, укладання договорів на виконання послуг, контроль виконання умов договору тощо); 4) послуги з ремонту приміщень, будинків, споруд (заміна та підсилення елементів конструкцій та мереж, їх реконструкція, відновлення несучої спроможності несучих елементів конструкцій тощо).

Примірні переліки житлово-комунальних послуг та їх склад залежно від функціонального призначення визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

Згідно ст. 5 Закон України «Про житлово-комунальні послуги» визначено, що до житлово-комунальних послуг належать: 1) житлова послуга - послуга з управління багатоквартирним будинком. Послуга з управління багатоквартирним будинком включає: утримання спільного майна багатоквартирного будинку, зокрема прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, виконання санітарно-технічних робіт, обслуговування внутрішньобудинкових систем (крім обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги у разі укладення індивідуальних договорів про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем), утримання ліфтів тощо; купівлю електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку; поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку; 2) комунальні послуги - послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами.

Частиною 1 ст. 12 Закону Закон України «Про житлово-комунальні послуги» визначено, що надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах.

Договори про надання житлово-комунальних послуг укладаються відповідно до типових або примірних договорів, затверджених Кабінетом Міністрів України або іншими уповноваженими законом державними органами відповідно до закону. Такі договори можуть затверджуватися окремо для різних моделей організації договірних відносин (індивідуальний договір та колективний договір про надання комунальних послуг) та для різних категорій споживачів (індивідуальний споживач, колективний споживач).

Відповідно до Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про житлово-комунальні послуги» визначено що договори про надання комунальних послуг, укладені до введення в дію цього Закону, зберігають чинність на умовах, визначених такими договорами, до дати набрання чинності договорами про надання відповідних комунальних послуг, укладеними за правилами, визначеними цим Законом.

Договори про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, укладені з виконавцями таких послуг або з управителями, визначеними згідно із цим Законом, до введення в дію норм цього Закону, що регулюють надання послуги з управління багатоквартирним будинком, зберігають чинність на умовах, визначених такими договорами (у тому числі щодо вивезення побутових відходів - за наявності), до дати набрання чинності договорами про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, укладеними за правилами, визначеними цим Законом.

До затвердження Кабінетом Міністрів України Типового договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком сторони укладають договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком за формою та на умовах, погоджених між управителем та співвласниками, а в разі визначення управителя органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах - виконавчим органом місцевої ради (або іншим органом - суб`єктом владних повноважень, якому делеговані функції із здійснення управління об`єктами житлово-комунального господарства, забезпечення їх утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг). Умови таких договорів, що суперечать положенням Типового договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком після його затвердження Кабінетом Міністрів України, не застосовуються, а регулювання відносин сторін договору в цій частині здійснюється згідно з відповідними нормами Типового договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком.

Постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.2018 року № 712 затверджено Правила надання послуги з управління багатоквартирним будинком та Типового договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком.

Пунктом 35 Правил надання послуги з управління багатоквартирним будинком визначено що за погодженням співвласників та управителя до договору управління можуть бути включені умови про зміну ціни у порядку та на умовах, визначених відповідним договором управління.

Матеріали справи не містять доказів того, що про вчиненні наведених вище правочинів не було повідомлено відповідача або вона як власник квартири не була добре обізнаною в наданні таких послуг, враховуючи специфіку таких послуг, наявність контрольно-пропускного режиму. Тому суд приходить до висновку, що відповідач споживала такі послуги без зауважень та будь-яких претензій.

Стаття 76 ЦПК України визначає, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Стаття 81 ЦПК Українивизначає що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

У встановленому законом порядку ОСОБА_1 не відмовлялася від надання послуг Товариства з обмеженою відповідальністю «Зараз-8», доказів ненадання їй послуг позивачем або надання послуг неналежної якості, що б давало підстави для звільнення від їх оплати, матеріали справи не містять. Отже, відповідачка має обов`язок оплатити вартість отриманих нею послуг.

На підставі належним чином оцінених доказів поданих позивачем, встановивши наявність у відповідача заборгованості за спожиті житлово-комунальні послуги, суд приходить до висновку про наявність підстав для стягнення з відповідача ОСОБА_1 на користь позивача Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАРАЗ-8» суми заборгованості по оплаті житлово-комунальних послуг. Жодних заперечень, свого контр розрахунку відповідач суду не надав. Тому позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення.

Обґрунтовуючи судове рішення, суд приймає до уваги вимоги ст. 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» відповідно до якої суди застосовують при розгляді справи Конвенцію та практику Суду як джерело права та висновки Європейського суду з прав людини, зазначені в рішенні у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) від 09.12.1994 року, серія А, № 303А, п. 2958, згідно з яким суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення.

Відповідно до вимог ст.141Цивільного процесуальногокодексу України судові витрати, понесені позивачем по оплаті судового збору в сумі 2270,00 гривень, підлягають стягненню на його користь з відповідача.

Керуючись ст. ст. 12, 81, 141, 200, 206, 263-265 ЦПК України, суд, -

УХВАЛИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАРАЗ-8» до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за оплату житлово-комунальних послуг задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 (РНОКП НОМЕР_1 ; АДРЕСА_7 ) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАРАЗ-8» (код ЄДРПОУ 40253816, 08135, Київська область, Бучанський район, с. Чайки, вул. Лобановського Валерія, буд. 23) заборгованість у загальній сумі 80817 (вісімдесят тисяч вісімсот сімнадцять) гривень 28 копійок, що складається з заборгованості за послуги з управління багатоквартирним будинком у розмірі 25014 (двадцять п`ять тисяч чотирнаднять) гривень 47 копійок; за послуги з постачання теплової енергії в розмірі 38891 (тридцять вісім тисяч вісімсот дев`яносто одна) гривня 21 копійка та заборгованість за послуги із забезпеченням контрольно-пропускного режиму та режиму охорони території в розмірі 16911 (шістнадцять тисяч дев`ятсот одинадцять) гривень 60 копійок.

Стягнути з ОСОБА_1 (РНОКП НОМЕР_1 ; АДРЕСА_7 ) на користьТовариства зобмеженою відповідальністю«ЗАРАЗ-8»(кодЄДРПОУ 40253816,08135,Київська область,Бучанський район,с.Чайки,вул.Лобановського Валерія,буд.23) судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 2270 (дві тисячі двісті сімдесят) гривень 00 копійок.

Інформація про позивача: Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАРАЗ-8», адреса: Київська область, Бучанський район, с. Чайки, вул. Лобановського, буд. 23, код ЄДРПОУ 40253816.

Інформація про відповідача: ОСОБА_1 , РНОКП НОМЕР_1 ; адреса: АДРЕСА_7 .

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення, до Київського апеляційного суду через Києво-Святошинський районний суд Київської області.

Учасник справи,якому повнерішення судуне буловручено удень йогоскладення,має правона поновленняпропущеного строкуна апеляційнеоскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Повний текст рішення виготовлено 24.05.2023 року.

Суддя А.В. Янченко

СудКиєво-Святошинський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення10.05.2023
Оприлюднено26.05.2023
Номер документу111061464
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг

Судовий реєстр по справі —369/16138/21

Постанова від 13.01.2025

Цивільне

Київський апеляційний суд

Слюсар Тетяна Андріївна

Ухвала від 10.07.2024

Цивільне

Київський апеляційний суд

Слюсар Тетяна Андріївна

Рішення від 10.05.2023

Цивільне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Янченко А. В.

Ухвала від 02.02.2023

Цивільне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Янченко А. В.

Ухвала від 14.01.2022

Цивільне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Янченко А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні