Рішення
від 23.05.2023 по справі 400/3317/22
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 травня 2023 р. № 400/3317/22 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Мороз А. О. у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, в письмовому провадженні, розглянув адміністративну справу

за позовом:Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, вул. Потьомкінська, 17,Миколаїв,54005,

до відповідача:Фермерського господарства " НОМИРОВСЬКИЙ ", Поляна,Снігурівський район, Миколаївська область,57320,

про:стягнення заборгованості в сумі 13 373,20 грн.,

ВСТАНОВИВ:

Миколаївське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (надалі - позивач або Фонд) звернулось з позовом до фермерського господарства «Номировський» (надалі - відповідач або ФГ «Номировський»), в якому просить суд (з урахуванням уточнених позовних вимог) стягнути з відповідача пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій в розмірі 13 373,20 грн.

Позов обґрунтовано тим, що протягом 2021 року відповідач не працевлаштував інвалідів відповідно до нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, у зв`язку з чим до нього застосована адміністративно-господарська санкція, а в результаті її несвоєчасної сплати - нарахована пеня.

Позовна заява залишалась без руху ухвалою від 12.07.2022 року.

Ухвалою від 17.02.2023 судом відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Від відповідача до суду надійшов відзив, в якому зазначив, що ним було сплачено адміністративно господарські санкції в розмірі 262 870,08 грн 05.07.2022 року, але відповідач не погоджується із нарахуванням пені під час дії воєнного стану. На думку відповідача у позивача були відсутні підстави для нарахування пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій в розмірі 13 373,20 грн через введення в Україні воєнного стану з 24.02.2022 року, який дії по теперішній час та через окупацію м. Снігурівка з 19.03.2022 року, на території якої знаходиться ФГ «Номировський».

Суд розглянув справу відповідно до вимог ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) без проведення судового засідання, в порядку письмового провадження, на підставі матеріалів справи.

Вирішуючи спір, суд враховує наступне.

Відповідач подав до Фонду звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2021 рік форми № 10-ПІ, в якому зазначив, що середньооблікова кількість штатних працівників на підприємстві становила - 64 особи, середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 1 особа, кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" - 3 особи. Фонд оплати штатних працівників складає 7 983,90 грн, середньорічна заробітна плата штатного працівника складає 124 748,44 грн.

Позивач зазначає, що у січні 2021 року відповідач зобов`язаний був створити 3 робочі місця для осіб з інвалідністю, але зазначеного ним не зроблено.

Тому, позивач застосував до відповідача адміністративно - господарські санкції в сумі 249 496,88 грн. ((3-1)* 124 748,44 грн розмір середньорічної плати штатного працівника), у зв`язку із незайнятим 2 робочими місцями, які призначені для працевлаштування особи з інвалідністю, згідно із даними звіту за 2021 року. Також, за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій позивачем було нараховано пеню за період з 16.04.2022 по 21.06.2022 в розмірі 13 373,20 грн.

Після звернення позивача з даним позовом відповідач сплатив адміністративно господарські санкції в сумі 249 496,88 грн, що підтверджується випискою з рахунку.

Тому, сума заборгованості, яка залишається не сплаченою відповідачем становить 13 373,20 грн (пеня).

Відповідач не погоджується із нарахуванням пені, оскільки вважає, що у позивача були відсутні підстави для її нарахування через дію військового стану та знаходження його офісу на окупованій території (м. Снігурівка).

Отже, спірним у даному випадку у справі залишається нарахування пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій за період з 16.04.2022 по 21.06.2022 в розмірі 13 373,20 грн.

Відповідно до ст. 19 Закону України від 21.03.1991 року № 875-ХІІ "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" (надалі - Закон № 875), для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій, громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті і забезпечують працевлаштування осіб з інвалідністю.

Відповідно до ч. 9 ст. 19 Закону № 875, підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

Частиною 1 ст. 18 Закону № 875 передбачено, що забезпечення прав осіб з інвалідністю на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.

За змістом ст. 18-1 цього ж Закону пошук підходящої роботи для особи з інвалідністю здійснює державна служба зайнятості.

Згідно з п. 4 ч. 3 ст. 50 Закону України від 05.07.2012 року № 5067-VI "Про зайнятість населення" передбачено, що роботодавці зобов`язані своєчасно та в повному обсязі у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, за погодженням з центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у галузі статистики, подавати територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, інформацію про попит на робочу силу (вакансії).

Згідно із ст. 20 Закону № 875, підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації, громадські організації інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені, що обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Аналогічну норму щодо порушення термінів сплати адміністративно господарських санкцій містить Порядок нарахування пені та її сплати, затверджений Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15.05.2007 № 223 у п. 3.1.

З матеріалів справи вбачається, що пеню нараховано за несвоєчасну сплату відповідачем адміністративно-господарських санкцій в сумі 249 496,88 грн за період з 16.04.2022 по 21.06.2022 в розмірі 13 373,20 грн. З копії виписки по рахунку від 05.07.2022 (призначення платежу платежі до Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю за нестворені місця за 2021 рік) вбачається, що відповідач сплатив адміністративно - господарські санкції в сумі 249 496,88 грн. Відтак, не сплаченою на час розгляду справи залишається сума нарахованої пенсі 13 373,20 грн., яка підлягає сплаті.

Суд не погоджується з твердженням відповідача, що у позивача були відсутні підстави для нарахування йому пені.

Так, дійсно указом Президента України від 24.02.2022 № 64/22 «Про введення влєнного стану в Україні» із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 введено в Україні воєнний стан, який діє по теперішній час, однак ні Закон № 875, ні Порядок нарахування пені та її сплати не містять застережень щодо відсутності підстав для нарахування пені порушення термінів сплати адміністративно господарських санкцій в період дії воєнного стану. Також, відсутні нормативно правові акти щодо зупинення дії порядку нарахування пені та її сплати, а також відсутній Закон, яким вносились зміни до Закону № 875 щодо нарахування пені під час дії воєнного стану. Тому, через не своєчасну сплату адміністративно - господарських санкцій відповідач зобов`язаний сплатити пеню в сумі 13 373,20 грн. Несвоєчасна сплата адміністративно - господарських санкцій підтверджена матеріалами справи та не заперечується відповідачем.

Таким чином, позовні вимоги належить задовольнити.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

У даній справі відсутні витрати, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, а тому судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (вул. Потьомкінська, 17, м. Миколаїв, 54005 20917114) до Фермерського господарства "НОМИРОВСЬКИЙ" (Поляна,Снігурівський район, Миколаївська область,57320 31609397) задовольнити.

2. Стягнути з фермерського господарства "Номировський" (Поляна, Снігурівський район, Миколаївська область, 57320, ЄДРПОУ 31609397) на користь Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (вул. Потьомкінська, 17, м. Миколаїв, 54005, ЄДРПОУ 20917114) суму пені за порушення термінів сплати адміністративно - господарських санкцій в сумі 13 373,20 грн (тринадцять тисяч триста сімдесят три гривні двадцять копійок).

4. Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя А. О. Мороз

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.05.2023
Оприлюднено26.05.2023
Номер документу111066491
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо праці, зайнятості населення, у тому числі зайнятості населення, з них зайнятості осіб з інвалідністю

Судовий реєстр по справі —400/3317/22

Постанова від 06.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 12.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 12.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 26.07.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 04.07.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Рішення від 23.05.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мороз А. О.

Ухвала від 17.02.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мороз А. О.

Ухвала від 11.07.2022

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мороз А. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні