Справа № 163/696/23
Провадження № 3/163/305/23
ЛЮБОМЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 травня 2023 року місто Любомль
Суддя Любомльського районного суду Волинської області Шеремета С.А.
з участю секретаря Голядинець О.В.,
представника Волинської митниці Держмитслужби Крижановської О.В.,
захисника Ульчака Б.І.,
представника заінтересованої особи Кривошея А.М.,
розглянувши в приміщенні суду направлені Волинською митницею матеріали справи за протоколом №0083/20500/23 про притягнення до відповідальності за ч.1 ст.483 МК України
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,громадянки України,що проживаєпо АДРЕСА_1 ,керівника ПП«МВП-БУД», код ЄДРПОУ 41854235), РНОКПП НОМЕР_1 ,
в с т а н о в и в :
Головним державним інспектором Волинської митниці складено протокол про те, що ОСОБА_1 , вчинила дії спрямовані на переміщення через митний кордон України з приховуванням від митного контролю товару: «Автобус пасажирський, призначений для перевезення пасажирів по дорогах загального користування, вживаний» за таких обставин.
01.02.2023 від Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Держмитслужби України листом від 01.02.2023 № 20/20-01-01/7.3/102, до Волинської митниці надійшло Звернення Громадської організації «Ліга захисту прав споживачів та платників податків» стосовно можливого вчинення порушень митних правил при ввезенні на митну територію України пасажирського автобуса марки «SCANIA».
В процесі здійснення перевірочних заходів отримано інформацію з АСМО «Інспектор», відповідно до якої, зазначений транспортний засіб ввезено на митну територію України 21.06.2018, через митний пост «Ягодин» Волинської митниці ДФС, громадянином України ОСОБА_2 , пасп. АДРЕСА_2 . Згідно поданих до митного контролю товаросупровідних документів та МД типу IM40EE № UA205000/8/909441 від 20.06.2018, відправником (експортером) даного транспортного засобу являється компанія «Promfield Merchants L.P.» Suite 260, 2323-32 Ave. N.E., Calgary, Alberta, Canada, отримувачем (імпортером) є ПП "МВП-БУД" (код ЄДРПОУ 41854235) 35312, смт. Клевань, вул. Центральна, буд. 9а, Рівненський р-н, Рівненська обл., Україна.
Після завершення митних формальностей на м/п «Ягодин», зазначений транспортний засіб, за документом контролю доставки МД типу IM40EE №А205000/8/909441, прослідував до м/п «Ковель» Волинської митниці ДФС для завершення митного контролю.
21.06.2018 декларантом (митним брокером) ГПП "МВП-БУД" (код ЄДРПОУ 41854235), 35312, смт. Клевань, вул. Центральна, буд. 9а, Рівненський р-н, Рівненська обл., Україна, ОСОБА_1 до митного оформлення, в електронному вигляді подано, МД типу ІМ40ДЕ, якій присвоєно номер UA205040/2018/016491, та товаросупровідні документи до неї, а саме:
- технічний паспорт № 019181020; -INVOICE Nr.63 від 20.06.18;
- висновок експертного дослідження №472-1 від 21.06.2018;
- довідку випробувальної лабораторії ТОВ «Експерт Модуль» (ООВ ВЛ ТОВ «Експерт Модуль») від 21.06.2018 «Щодо підтвердження екологічної норми відповідного рівня «ЄВРО-5» транспортного засобу «Автобус пасажирський, призначений для перевезення пасажирів по дорогах загального користування, вживаний: - марка: SCANIA, модель: РВ, № кузова: YS2K6X20001856355»;
- сертифікат «EURO V engine»;
- МД типу ІМ40EE № UA205000/8/909441 від 20.06.2018.
21.06.2018 за вказаною МД № UA205040/2018/016491 посадовою особою підрозділу митного оформлення м/п «Ковель» Волинської митниці ДФС, оформлено цей «Автобус пасажирський» марки "SCANIA", та випущено у вільний обіг. Митна вартість зазначеного транспортного засобу станом на 21.06.2018, тобто на момент митного оформлення, становить 484 959, 88 грн.
В процесі здійснення перевірочних заходів отримано інформацію від офіційного представника «SCANIA» в Україні ТОВ «Сканія Україна» (лист від 14.02.2023 № 111) про те, що рівень відповідності екологічним нормам даного транспортного засобу відповідає рівню токсичності Euro 4.
Також отримано інформацію від ВЛ ТОВ «ЕКСПЕРТ МОДУЛЬ» (лист від 07.02.2023 № 1-23) про те, що довідка Випробувальної лабораторії ТОВ «Експерт Модуль» (ООВ ВЛ ТОВ «Експерт Модуль») від 21.06.2018 «Щодо підтвердження екологічної норми відповідного рівня «ЄВРО-5» та Сертифікат «EURO V engine» на автобус «SCANIA», VIN: НОМЕР_2 , не видавались.
Таким чином, громадянці України ОСОБА_1 , як керівнику та декларанту, за протоколом ставиться в звинувачення вчинення нею дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України з приховуванням від митного контролю товару: «Автобус пасажирський, призначений для перевезення пасажирів по дорогах загального користування, вживаний: марка: SCANIA, модель: РВ, № кузова: YЅ2К6Х20001856355», вартістю 484959, 88 грн. (чотириста вісімдесят чотири тисячі дев`ятсот п`ятдесят дев`ять грн., 88 коп.), який відповідно до Закону України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів» від 06.07.2002 № 2739-IV, не підлягає пропуску на митну територію України, шляхом подання митному органу, як підставу для його митного оформлення з метою вільного обігу та першої державної реєстрації в Україні, документів, одержаних незаконним шляхом, а саме: довідки Випробувальної лабораторії ТОВ «Експерт Модуль» (ООВ ВЛ ТОВ «Експерт Модуль») від 21.06.2018 «Щодо підтвердження екологічної норми відповідного рівня «ЄВРО-5» та Сертифіката «EURO V engines.
Зазначені дії кваліфіковані за ч.1 ст. 483 Митного кодексу України.
ОСОБА_1 на розгляд справи в суді не з`явилась; заяв чи клопотань щодо суті протоколу та процедури його розгляду не подала, свої права та інтереси доручила представляти захиснику.
Захисник адвокат Ульчак Б.І. надав пояснення і висловив правову позицію про відсутність в діях ОСОБА_1 складу правопорушення. Подав клопотання про закриття провадження, яке підтримав з наведених у ньому підстав.
Представника заінтересованої особи Кривошей А.М., надав пояснення і висловив правову позицію про відсутність в діях ОСОБА_1 складу правопорушення. Подав клопотання про закриття провадження, яке підтримав з наведених у ньому підстав.
Представник Волинської митниці під час розгляду протоколу заявила, що вважає доведеною винуватість ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, просила накласти стягнення в межах санкції ст.485 МК України, стягнути судовий збір.
Дослідженням доказів по справі установлено таке.
Факт переміщеннячерез митнийкордон тавипуску увільний обігтовару «Автобуспасажирський,призначений дляперевезення пасажирівпо дорогахзагального користування,вживаний:марка:SCANIA,модель:РВ,№ кузова:YЅ2К6Х20001856355»,вартістю 484959,88грн.стверджено протоколомпро порушеннямитних правил,актом пропроведення митногоогляду транспортногозасобу,товарно-супровіднимидокументами натовари,митною декларацієютипу ІМ40ДЕ№UAUA205040/2018/016491 і по справі не оспорюється.
За змістом протоколу про порушення митних правил об`єктивна сторона приховування від митного контролю товару: «Автобус пасажирський» стосується -подання митному органу, як підставу для його митного оформлення з метою вільного обігу та першої державної реєстрації в Україні, документів, одержаних незаконним шляхом, а саме: довідки Випробувальної лабораторії ТОВ «Експерт Модуль» «Щодо підтвердження екологічної норми відповідного рівня «ЄВРО-5» та Сертифіката «EURO V engines».
Аналіз доказів по справі на підставі яких установлені фактичні обставини в сукупності з відповідним законодавством дає підстави для такого висновку.
Довідкою Випробувальної лабораторії ТОВ «Експерт Модуль» (ООВ ВЛ ТОВ «Експерт Модуль») за номером відповідності UA2H1464.4409-18 від 21.06.2018 року підтверджено екологічну норму рівня «ЄВРО-5» колісного транспортного засобу «Автобус пасажирський, призначений для перевезення пасажирів по дорогах загального користування, вживаний: марка: SCANIA, модель: РВ, № кузова: YЅ2К6Х20001856355». Ця довідка посвідчена начальником Випробувальної лабораторії ТОВ «Експерт Модуль» ОСОБА_3 та скріплена печаткою.
У відповідь на лист митного органу ТОВ «Експерт Модуль» повідомило листом №7.3-20/1357 від 07.02.2023 року, що довідка та Сертифікат ««EURO V engines» ВЛ ТОВ «Експерт Модуль» не видавались. Цей лист засвідчений підписом іншого директора ОСОБА_4 і направлений митному органу у звичайному сканованому виді засобами електронного поштового зв`язку без скріплення електронно цифровим підписом.
Даючи оцінку таким взаємосуперечливим документам суд прийшов такого висновку.
Із належним чином засвідченого перекладу Сертифіката «EURO V engines», що був поданий представником заінтересованої особи установлено, що сертифікат «EURO V engines» на «Автобус» SCANIA, № кузова: YЅ2К6Х20001856355 видавався 06.07.2014 року ТОВ «Автобуси Сканія у Бельгії» (SCANIA BUS BELGIUM NV-SA), імпортер і дистриб`ютор туристичних автобусів Сканія/Іізар для Бельгії та Великого герцогства Люксембург. Цим сертифікатом ствердженого, що туристичний автобус, SCANIA, № кузова: НОМЕР_3 , відповідає чинним стандартам ЄВРО 5 відповідно до омологації ЕСЕ директива 87/77/ЄС з поправками.
Отже, ТОВ «Експерт Модуль» не є видавником такого сертифіката, а відтак і не може стверджувати, що такий сертифікат ними не видавався.
Тому, суд критично ставиться до відповіді ТОВ «Експерт Модуль» про те, що останнє не видавало довідку «Щодо підтвердження екологічної норми відповідного рівня «ЄВРО-5» за номером відповідності UA2H1464.4409-18 від 21.06.2018 року та Сертифікат ««EURO V engines».
Судом зазначалось, що довідка «Щодо підтвердження екологічної норми відповідного рівня «ЄВРО-5» за номером відповідності UA2H1464.4409-18 від 21.06.2018 року має усі необхідні реквізити, підписи і печатки, складена на відповідному бланку. Митним органом не надано доказів на підтвердження обґрунтованих сумнівів на предмет її підроблення.
Навпаки, зважаючи на той факт, що відповідь ТОВ «Експерт Модуль» за №7.3-20/1357 від 07.02.2023 року направлена митному органу у звичайному сканованому виді засобами електронного поштового зв`язку без скріплення електронно цифровим підписом, без долучення його оригіналу, що було предметом розгляду в судовому засіданні, дає обґрунтовані сумніви дійсності такої відповіді, а тому така відповідь є неприйнятною.
Щодо Сертифікату ««EURO V engines».
На запит Волинської митниці ТОВ "Сканія Україна" листом №111 від 14.02.2023 року повідомило, що при виготовленні в 2006 році автобуса SCANIA номер кузова ?Ѕ НОМЕР_4 екологічний рівень його двигуна відповідав нормам EURO IV.
Разом з тим, ТОВ "Сканія Україна" повідомило, що ТОВ "Сканія Україна" не має відомостей стосовно відповідності вказаного транспортного засобу зазначеним характеристикам на даний момент, а також не має можливості підтвердити чи спростувати легітимність наданої копії сертифікату відповідності.
Таким чином офіційний представник компанії SCANIA в Україні не спростував відомості Сертифіката EURO-V engine поданого під час оформлення митної декларації IM40UA205040/2018/016491, а саме відповідність під час ввезення в Україну автобуса SCANIA номер кузова ?Ѕ НОМЕР_4 нормам екологічності EURO 5.
Досліджений сертифікат видавався 06.07.2014 року ТОВ «Автобуси Сканія у Бельгії» (SCANIA BUS BELGIUM NV-SA), тобто через вісім років з моменту випуску транспортного засобу, тому на дату його видачі цей автобус міг відповідати нормам екологічності EURO 5. Доводів про недійсність цього сертифікату матеріали не місять, до компанії видавника не було подано жодних запитів, а лише до ТОВ «Експерт Модуль», яка не могла видавати такий сертифікат.
Отже, Сертифікат ««EURO V engines» від 06.07.2014 року на автобус SCANIA номер кузова НОМЕР_3 не є неприйнятним з будь-яких підстав, а тому він має бути визнаний прийнятним і таким, що обґрунтовує відповідність цього автобуса вимогам нормам екологічності EURO 5.
Згідно з ч.1 ст.458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відповідно до ч.1 ст.486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
В рішенні "Надточій проти України" Європейський Суд з прав людини у справі зазначив, що "положення Митного кодексу безпосередньо поширюються на всіх громадян, які перетинають кордон та регулюють їх поведінку шляхом застосування стягнень (штраф та конфіскація), які є як покаранням, так і стримуванням від порушення. Таким чином, митні правопорушення, які розглядаються, мають ознаки, притаманні "кримінальному обвинуваченню" у значенні статті 6 Конвенції".
Згідно з рішенням Європейського Суду з прав людини у справі "Авшар проти Туреччини" в оцінці доказів Суд встановив стандарт доказування "поза розумним сумнівом". Таке доказування передбачає співіснування досить вагомих, чітких та узгоджених між собою висновків або подібних неспростованих презумпцій факту, а за відсутності таких ознак не можна констатувати, що винуватість особи доведено поза розумним сумнівом.
Отже, в справі про порушення митних правил винуватість особи має бути також доведена поза розумним сумнівом.
Частиною 1 ст.483 МК України встановлена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, в тому числі, шляхом надання одним товарам вигляду інших або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, країни походження, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів.
Аналіз вказаної норми свідчить, що таке порушення митних правил вчиняється лише з прямим умислом.
Повертаючись до обставин цієї справи, судом встановлено, що господарська операція щодо купівлі автобуса оформлена інвойсом Компанії продавця №63 від 20.06.2018 року. Умовою купівлі товару автобуса марки SCANIA, номер кузова НОМЕР_2 , була його відповідність стандартам екологічної норми EURO 5. В гарантуванні такої відповідності Продавець надав сертифікат EURO-V engin виданий компанією ТОВ «Автобуси Сканія у Бельгії» (SCANIA BUS BELGIUM NV-SA).
Цей сертифікат разом із довідкою ВЛ ТОВ "ЕКСПЕРТ МОДУЛЬ" від 21.06.2018 р., що також отримана у законний спосіб, ОСОБА_1 без жодних сумнівів в тому, що ввезений на митну територію автобус відповідає нормам екологічної безпеки подала до митного контролю, що не може свідчити про наявність умислу приховати дійсне значення екологічної норми автобуса від митниці.
Окрім того, даючи оцінку обставинам справи в контексті засади «поза розумним сумнівом», суд бере до уваги інформацію від третьої особи ОСОБА_5 який є володільцем автобуса про те, що останній є перевізником, в тому числі з міжнародних перевезень пасажирів автобусом SCANIA номер кузова ?Ѕ НОМЕР_4 .
Стороною заінтересованої особи долучено до матеріалів справи: реєстраційні документи фізичної-особи підприємця, свідоцтва платника податку на додану вартість, ліцензію Укртранінспекції, дозвіл на міжнародні регулярні перевезення пасажирів, розклад руху автобусів міжнародного маршруту, дорожній лист, міжнародний дозвіл; довідку ТОВ "Бус К" (директор Бринцов) про пошкоджене майно в результаті обстрілу; Довідка ФОП ОСОБА_5 про пошкоджене майно в результаті обстрілу; копію сертифікату про форс-мажорні обставини 6300-23-0608; фототаблиці майна ОСОБА_6 до обстрілу та після обстрілу.
Вивчені документи свідчать про реальну комерційну діяльність перевізника ОСОБА_5 щодо міжнародних перевезень пасажирів автобусним транспортом.
Згідно листа компанії GO (системи оплати за проїзд вантажних автомобілів, автобусів Німеччини), що належним чином засвідченим перекладом, поданий третьою особою, автобус SCANIA номер кузова ?Ѕ НОМЕР_4 відповідає екологічним нормам рівня EURO 5.
Також вбачається, що російська агресія завдала бізнесу ОСОБА_5 значних збитків, під час обстрілу росіяни знищила більшу частину належного йому автопарку. Зокрема повністю знищені 11 автобусів, пошкоджені -13, загалом, як власні так і орендовані.
Сукупність вищезазначених обставин, що встановлена під час судового розгляду, дають підстави для висновку про відсутність в діях ОСОБА_1 передбаченого ч.1 ст.483 МК України складу правопорушення.
Згідно з п.1 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю в разі відсутності складу адміністративного правопорушення.
Вилучений за протоколом про тимчасове вилучення в провадженні за протоколом про порушення митних правил №0083/20500/23 «Автобус пасажирський, призначений для перевезення пасажирів по дорогах загального користування, вживаний: - марка: SCANIA, № кузова: НОМЕР_2 » та Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_5 , що містяться в матеріалах справи - підлягають поверненню в порядку ч.3 ст. 243 МК України.
Понесені по справі витрати на зберігання товарів відшкодуванню не підлягають згідно із ст.520 МК України, судовий збір не справляється на підставі ст.401 КУпАП.
Керуючись ст.ст.522, 527, 528 МК України,
п о с т а н о в и в :
Провадження в справі за протоколом про порушення митних правил №0083/20500/23 щодо ОСОБА_1 за ознаками ч.1 ст.483 МК України закрити за відсутністю в її діях складу правопорушення.
Вилучений за протоколом про тимчасове вилучення в провадженні за протоколом про порушення митних правил №0083/20500/23 «Автобус пасажирський, призначений для перевезення пасажирів по дорогах загального користування, вживаний: - марка: SCANIA, № кузова: НОМЕР_2 » повернути власнику, законному володільцю, або іншій уповноваженій ними особі.
Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_5 , що містяться в матеріалах справи повернути власнику, законному володільцю, або іншій уповноваженій ними особі.
Постанова протягом десяти днів з дня її винесення може бути оскаржена в апеляційному порядку до Волинського апеляційного суду через Любомльський районний суд.
Дата складення повного тексту постанови 15.05.2023 року.
Суддя Любомльського районного суду
Волинської області С.А.Шеремета
Суд | Любомльський районний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 11.05.2023 |
Оприлюднено | 29.05.2023 |
Номер документу | 111092194 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Любомльський районний суд Волинської області
Павлусь О. С.
Адмінправопорушення
Любомльський районний суд Волинської області
Шеремета С. А.
Адмінправопорушення
Любомльський районний суд Волинської області
Шеремета С. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні