ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"25" травня 2023 р. справа № 300/1094/23
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Боршовського Т.І., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до Кредитної спілки «Галицька`про стягнення податкового боргу в сумі 4014,04грн., -
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДПС в Івано-Франківській області (далі - позивач, контролюючий орган) звернулось до суду з адміністративним позовом до Кредитної спілки «Галицька» (далі - відповідач, КС «Галицька») про стягнення податкового боргу в сумі 4014,04 грн.
Позовні вимоги мотивовано тим, що відповідачем добровільно не погашено грошові зобов`язання на загальну суму 4014,04 грн., з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що сплачується юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості.
Ухвалою від 20.03.2023 Івано-Франківським окружним адміністративним судом відкрито провадження в справі, ухвалено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами (у письмовому провадженні).
Ухвала про відкриття провадження від 20.03.2023 отримана відповідачем 28.03.2023, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
Відповідач скористався правом на подання відзиву. 30.03.2023 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшов відзив від 27.03.2023 за №1/1 (а.с. 26-29). Відповідач позов заперечив та просив відмовити в його задоволенні. Представник відповідача вказала на те, що їй, як голові правління КС «Галицька», не було відомо про наявність податкового боргу, оскільки податкова вимога форми «Ю» від 09.12.2021 № 0042241-1305-0903 не була вручена представнику відповідача. Вказала на те, що відмітка про вручення поштового відправлення не відповідає даті подання, а також достовірності її підпису та дати вручення, як представника КС «Галицька». До відзиву було долучено витяг з протоколу Спостережної ради Кредитної спілки «Галицька» №6 від 01.08.2022 (а.с. 28-28), де вирішувалось питання про тимчасове зупинення діяльності КС «Галицька», відтак рішенням Спостережної ради тимчасово зупинена діяльність КС «Галицька» з 02.08.2022 до 90 календарних днів після припинення або скасування дії воєнного стану в Україні. Отже, оплата податкового боргу буде здійснена після відновлення операційної роботи Кредитної спілки «Галицька».
Встановлені судом обставини справи:
04.06.2004 було проведено державну реєстрацію кредитної спілки Кредитна спілка «Галицька», що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Податкова адреса відповідача: ідентифікаційний код - 25825186, майдан Різдва, будинок 30, місто Галич, Івано-Франківська область, 77100.
Кредитна спілка «Галицька» перебуває на обліку в Головного управління ДПС в Івано-Франківській області як платник податків, зокрема з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що сплачується юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості.
КС «Галицька» 13.02.2020 подала до контролюючого органу звітну податкову декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за звітній період 2020, в якій самостійно задекларувала податкове зобов`язання в сумі 660,04 грн. щоквартально, разом за рік - 2640,16 грн. (а.с. 9-10).
КС «Галицька» 22.02.2021 подала до контролюючого органу звітну податкову декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за звітній період 2021, в якій самостійно задекларувала податкове зобов`язання в сумі 3354,00 грн. (а.с. 7-8).
Вказані обставини визнаються сторонами.
09.12.2021 Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області прийнято податкову вимогу форми Ф за № 0042241-1305-0903 на суму 3178,14 грн., яку направлено на податкову адресу відповідача. Вказана податкова вимога отримана відповідачем 14.12.2021, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.6, зворотній бік).
Вирішуючи цей спір суд виходив з таких норм права та мотивів їх застосування. Висновок суду:
Згідно з частиною першою статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до статті 1 Податкового кодексу України, Податковий кодекс України (надалі ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Статтею 36 ПК України встановлено, що податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Згідно з статтею 38 ПК України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
Пунктом 31.1 статті 31 ПК України визначено, що строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Момент виникнення податкового обов`язку платника податків визначається календарною датою.
Відповідно до пункту 15.1 статті 15 ПК України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Відповідно до підпункту14.1.156 статті 14 ПК України, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин, податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Згідно з підпунктом 14.1.175 статті 14 ПК України податковий борг сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Пунктом 57.1 статті 57 ПК України визначено, що платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України визначено, що платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до підпункту 20.1.18 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право визначати у порядку, встановленому цим Кодексом, суми податкових та грошових зобов`язань платників податків.
За визначенням підпункту 14.1.157 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов`язок платника податків сплатити суму грошового зобов`язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.
Пунктами 42.1, 42.2 статті 42 Податкового кодексу України передбачено, що податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу.
Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Статтею 56 Податкового кодексу України встановлено порядок оскарження рішень контролюючих органів.
За положенням пункту 56.15 статті 56 Податкового кодексу України, скарга, подана із дотриманням строків, визначених пунктом 56.3 цієї статті, зупиняє виконання платником податків грошових зобов`язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні (рішенні), на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження. Протягом зазначеного строку податкові вимоги з податку, що оскаржується, не надсилаються, а сума грошового зобов`язання, що оскаржується, вважається неузгодженою.
Згідно з пунктами 54.1, 54.5 статті 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов`язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов`язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом.
Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Кодексу у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначену для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога надсилається платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Пунктом 38.1 статті 38 ПК України передбачено, що виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
Згідно з пунктом 38.2 статті 38 ПК України передбачено, що сплата податку та збору здійснюється платником податку безпосередньо, а у випадках, передбачених податковим законодавством, - податковим агентом, або представником платника податку.
Відповідно до пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право:
20.1.18. Застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України;
20.1.34. Звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Пунктом 95.1 статті 95 ПК України встановлено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.2 статті 95 ПК України передбачено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Згідно з пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до пункту 95.4 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.
Щодо податкового боргу з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що сплачується юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості, то суд вказує таке:
Згідно з підпунктом 266.1.1 пункту 266.1 статті 266 ПК України платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
Згідно 266.7.5. ПК України платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і не пізніше 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об`єкта/об`єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
Згідно з підпунктом 266.10.1 пункту 266.10 статті 266 ПК України строки сплати податку юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації. Фізичні особи можуть сплачувати податок у сільській та селищній місцевості через каси сільських (селищних) рад або рад об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за квитанцією про прийняття податків.
09.12.2021 Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області прийнято податкову вимогу форми Ф за № 0042241-1305-0903 на суму 3178,14 грн., яку направлено на податкову адресу відповідача. Вказана податкова вимога отримана відповідачем 14.12.2021, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.6, зворотній бік).
Щодо доводів відповідача викладених у відзиві, то суд зазначає таке.
Податкова вимога датована 09.12.2021, а не 14.12.2021, як помилково вказав відповідач. Згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, дата подання на відправлення - 13.12.2021, дата вручення - 14.12.2021 (а.с. 6, зворотній бік). Отже, доводи відповідача щодо недостовірності дати, є помилковими.
Суд відхиляє доводи відповідача стосовно підроблення підпису представника відповідача, оскільки згідно пункту 106 Правил надання послуг поштового зв`язку затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 5 березня 2009 р. № 270 (далі Правила) під час вручення фізичній особі реєстрованого поштового відправлення, виплати коштів за поштовим переказом з повідомленням про вручення працівник поштового зв`язку на підставі пред`явленого одержувачем документа, що посвідчує особу, зазначає на бланку повідомлення про вручення його прізвище. На бланку повідомлення про вручення поштового відправлення з позначкою "Вручити особисто", внутрішнього рекомендованого листа з позначкою "Судова повістка" одержувач розписується та зазначає прізвище та ініціали або ім`я та прізвище. (підпис, що проставляється в рекомендованому повідомлення про вручення поштового відправлення в графі «розписка про одержання» може зазначатися працівником поштового зв`язку із зазначенням прізвища особи отримувача.) .
Суд важає доречним звернути увагу на те, що згідно правил надання послуг поштового зв`язку саме працівник установи зв`язку несе відповідальність за достовірність вручення поштової кореспонденції адресату. За відсутності доказів протилежного, в суду немає правових підстав ставити під сумнів факт вручення поштової кореспонденції адресату. Таких доказів суду відповідачем не подано.
Отже, наявні докази у справі підтверджують факт належного вручення відповідачу як платнику податків податкової вимоги форми Ф за № 0042241-1305-0903 від 09.12.2021.
Відповідач податкову вимогу форми Ф № 0042241-1305-0903 від 09.12.2021 не оскаржив. Доказів протилежного суду не подано. Податкова вимога є узгодженою. З вказаного періоду з дати виставлення податкового вимоги, податковий борг відповідача не переривався. Отже, немає підстав для виставлення нової податкової вимоги на збільшену суму податкового боргу.
Сума податкового боргу в розмірі 4014,04 грн. підтверджено позивачем довідкою про борг від 28.02.2023 за платежем, код бюджетної класифікації 18010400, витягом з облікової картки платника за вказаним платежем, поданих позивачем.
Відповідач не заперечив щодо розміру та підстав виникнення податкового боргу, який виник з самостійно узгоджених відповідачем податкових зобов`язань.
Щодо доводів відповідача про те, що згідно рішення спостережної ради КС «Галицька» тимчасово зупинена його діяльність з 02.08.2022 до 90 календарних днів після припинення або скасування дії воєнного стану в Україні, то вказані обставини не можуть бути підставою для відмови в задоволенні цього позову, оскільки з введенням в Державі воєнного стану податковий борг, який виник ще до його введення, відповідачу не прощений, строк його сплати не відстрочений. Натомість відповідач самостійно може звернутися до контролюючого органу із заявою про його розстрочення (відстрочення) сплати.
Таким чином, враховуючи те, що відповідачем не сплачено самостійно податковий борг в розмірі 4014,04 грн., суд вважає підставним звернення контролюючого органу до суду із цим позовом.
Підсумовуючи, адміністративний позов Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до Кредитної спілки «Галицька» про стягнення податкового боргу в сумі 4014,04 грн., є обґрунтованим, а тому його належить задовольнити.
Щодо судових витрат у справі:
Сторони не понесли судових витрат у справі.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250, 255, 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Кредитної спілки «Галицька» (ідентифікаційний код 25825186, майдан Різдва, будинок 30, місто Галич, Івано-Франківська область, 77100) в дохід місцевого бюджету органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням нерухомого майна, податковий борг в розмірі 4014 (чотири тисячі чотирнадцять) гривень 04 копійки.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Учасники справи:
Позивач: Головне управління ДПС в Івано-Франківській області, ідентифікаційний код 43968084, вулиця Незалежності, 20, місто Івано-Франківськ, 76018.
Відповідач: Кредитна спілка «Галицька», ідентифікаційний код -25825186, майдан Різдва, будинок 30, місто Галич, Івано-Франківська область, 77100.
Суддя /підпис/ Боршовський Т.І.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.05.2023 |
Оприлюднено | 29.05.2023 |
Номер документу | 111103448 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на майно, з них податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні