Ухвала
від 24.05.2023 по справі 420/12/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/12/23

У Х В А Л А

24 травня 2023 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Дубровної В.А., розглянувши в порядку письмового провадження питання щодо витребування додаткових доказів в адміністративній справі за позовною заявою Заступника керівника Приморської окружної прокуратури м. Одеси в інтересах держави, в особі Державно-екологічної інспекції Південно-західного округу (Миколаївська та Одеська області), Одеської міської ради, до Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма " Катрал"" про припинення діяльності із зберігання скрапленого газу та продуктів переробки викопного палива,

встановив:

Заступник керівника Приморської окружної прокуратури м. Одеси в інтересах держави, в особі Державно-екологічної інспекції Південно-західного округу (Миколаївська та Одеська області), Одеської міської ради звернувся до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю " Фірма " Катрал"", в якому просить припинити діяльність товариства з обмеженою відповідальністю " Фірма " Катрал"" із зберігання скрапленого газу та зберігання викопного палива, продуктів його переробки об`ємом (для рідких або газоподібних) 15 кубічних метрів і більше у резервуарах для скрапленого газу обсягом 10 м3, паливних резервуарах обсягом 70 м3, паливному резервуарі обсягом 25 м3 по вул. Балківська 54/1 м. Одеса, до отримання висновку з оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планової діяльності.

Ухвалою суду від 09.02.2023 року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, розпочато підготовку справи до судового розгляду, призначено підготовче засідання на 16 лютого 2023 року о 11:00 год.

Протокольною ухвалою суду від 16.02.2023 року закрито підготовче провадження, призначено розгляд справи по суті на 17.03.2023 року.

Протокольною ухвалою суду від 17.03.2023 року у зв`язку з поданням представником позивача клопотання від 15.03.2023 р. про зупинення провадження у справі для врегулювання спору судове засідання відкладено на 24.03.2023 р.

Протокольною ухвалою суду від 24.03.2023 року відкладено судове засідання у зв`язку з тривалою повітряною тривогою, наступне судове засідання призначено на 20.04.2023 р.

Протокольною ухвалою суду від 20.04.2023 року відмовлено у задоволені клопотання представника позивача від 15.03.2023 року про зупинення провадження у справі, оголошено перерву в судовому засіданні до 11.05.2023 року.

Протокольною ухвалою суду від 11.05.2023 року відмовлено у задоволені клопотання представника позивача від 20.04.2023 року про зупинення провадження у справі для надання часу для примирення, та у зв`язку з витребуванням у позивача та відповідача додаткових доказів оголошено перерву в судовому засіданні до 23.06.2023 року.

Відповідно до пункту 10 частини 1 статті 4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Частиною 4 статті 9 КАС України визначено, що суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Оскільки позивачем використано право щодо розгляду даної справи без його участі, тому питання щодо витребування у нього додаткових доказів вирішується в порядку письмового провадження.

Відповідно до частин 2, 3 ст. 73 КАС України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.

Так, перебуваючи на стадії розгляду справи по суті, суд вважає за необхідне витребувати у позивача додаткові докази, які мають значення при вирішенні справи по суті, з огляду на таке.

Як вбачається з матеріалів справи, предметом судового контролю у даній справі є наявність законних підстав для застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду внаслідок здійснення господарської діяльності ТОВ ФІРМА «КАТРАЛ» із зберігання скрапленого газу та зберігання викопного палива, продуктів його переробки об`ємом (для рідких або газоподібних) 15 кубічних метрів і більше у резервуарах для скрапленого газу обсягом 10 м3, паливних резервуарах обсягом 70 м3, паливному резервуарі обсягом 25 м3 по вул. Балківська 54/1 м. Одеса без висновку з оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планової діяльності.

Правові та організаційні засади оцінки впливу на довкілля, спрямованої на запобігання шкоді довкіллю, забезпечення екологічної безпеки, охорони довкілля, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, у процесі прийняття рішень про провадження господарської діяльності, яка може мати значний вплив на довкілля, з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів встановлює Закон України "Про оцінку впливу на довкілля" від 23.05.2017 року №2059-VIII (далі - Закон №2059-VIII).

Згідно з пунктом 3 частини 1 статті 1 Закону №2059-VIII планована діяльність - планована господарська діяльність, що включає будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення, розширення, перепрофілювання, ліквідацію (демонтаж) об`єктів, інше втручання в природне середовище; планована діяльність не включає реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, розширення, перепрофілювання об`єктів, інші втручання в природне середовище, які не справляють значного впливу на довкілля відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Частиною 1 статті 3 Закону № 2059-VIII передбачено, що здійснення оцінки впливу на довкілля є обов`язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.

Оцінці впливу на довкілля не підлягає планована діяльність, спрямована виключно на забезпечення оборони держави, ліквідацію наслідків надзвичайних ситуацій, наслідків антитерористичної операції на території проведення антитерористичної операції на період її проведення, відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з частиною 3 статті 16 Закону №2059-VIII підставою для припинення діяльності підприємства чи окремих його цехів (дільниць) і одиниць обладнання є провадження планованої діяльності, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, без здійснення такої оцінки та отримання рішення про провадження планованої діяльності або систематичні порушення у сфері оцінки впливу на довкілля, що не можуть бути усунені з технічних, економічних або інших причин.

Рішення про тимчасову заборону (зупинення) або припинення діяльності підприємств у разі порушення ними законодавства про оцінку впливу на довкілля приймається виключно судом за позовом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, його територіальних органів або за позовом інших осіб, права та інтереси яких порушено (частина 4 статті 16 Закону №2059-VIII).

З огляду на завдання адміністративного судочинства такий механізм реалізації владних повноважень покладає на адміністративний суд обов`язок, окрім іншого, запобігти неправомірному обмеженню прав та інтересів конкретних суб`єктів господарювання суб`єктами владних повноважень; з іншого боку суд повинен зважати на підстави, які змушують контролюючий орган звертатися з позовом про застосування таких заходів реагування, як-от зупинення роботи підприємств чи їхніх окремих об`єктів. З урахуванням наведених контролюючим органом обставин у зіставленні з наслідками застосування заходів реагування адміністративний суд і повинен ухвалити рішення по суті і в межах позовних вимог.

Суд також вказує, що захід реагування у вигляді припинення діяльності суб`єкта господарювання є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей. При обранні такого заходу реагування позивачем як суб`єктом владних повноважень, і судом, відповідно, мають враховуватися принцип співмірності обраного заходу реагування тим порушенням, які виникли та тим, які залишилися не усунутими на час розгляду справи, а також дотримання справедливого балансу між інтересами відповідача і публічними інтересами.

Отже, застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) є необхідним оперативним та превентивним способом впливу на порушника з метою усунення існування загрози життю та здоров`ю людей. Застосування таких заходів обумовлюється виключно наявністю підстав, які свідчать про наявність для життя і здоров`я людей загрози внаслідок забруднення довкілля.

Під час розгляд справи судом було встановлено, що 20.03.2023 року між ТОВ ФІРМА «КАТРАЛ» (Замовник) та товариством з обмеженою відповідальністю «НАУКОВЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЕКСПЕРТНИЙ ЦЕНТР» (Виконавець) було укладено договір № 44-03/23 (копія якого наявна в матеріалах справи) про надання послуг, по якому Виконавець зобов`язався надати Замовнику комплекс послуг по розробці, збору необхідних документів для проведення процедури оцінки впливу на довкілля (далі - ОВД) відносно обладнання вищезгаданої АЗС, на всіх етапах до кінцевого результату, розміщення в Єдиному реєстрі оцінки впливу на довкілля Висновку з ОВД та Звіту з громадських обговорень, а Замовник зобов`язався прийняти та оплатити надані послуги на умовах визначених цим Договором.

З огляду на вказане, суд зобов`язує відповідача надати суду документи, розроблені товариством з обмеженою відповідальністю «НАУКОВЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЕКСПЕРТНИЙ ЦЕНТР» на виконання умов вказаного договору.

Процедурні питання, пов`язані з рухом справи в суді першої інстанції, клопотання та заяви осіб, які беруть участь у справі, питання про відкладення розгляду справи, оголошення перерви, зупинення або закриття провадження у справі, залишення заяви без розгляду, а також в інших випадках, передбачених цим Кодексом, вирішуються судом шляхом постановлення ухвал (ч. 2 ст. 241 КАС України).

Керуючись ст. ст. 241, 257, 262 КАС України, суд -

ухвалив:

Зобов`язати Товариство з обмеженою відповідальністю Фірма " Катрал"" надати до суду належним чином засвідчені копії документів, розроблені товариством з обмеженою відповідальністю «НАУКОВЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЕКСПЕРТНИЙ ЦЕНТР» на виконання умов договору від 20.03.2023 року за № 44-03/23.

Витребувані документи надати суду до 15 червня 2023 року, в тому числі шляхом направлення їх на електронну адресу суду (inbox@adm.od.court.gov.ua.).

Копію ухвали направити сторонам у справі.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення на неї можуть бути викладені в апеляційній скарзі на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Суддя В.А. Дубровна

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.05.2023
Оприлюднено29.05.2023
Номер документу111104607
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —420/12/23

Ухвала від 06.10.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 06.10.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 24.05.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 09.01.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні