ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 травня 2023 року ЛуцькСправа № 140/7476/22
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Волдінера Ф.А.,
розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ТРАК СІСТЕМ» до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТРАК СІСТЕМ» (далі ТОВ «ТРАК СІСТЕМ», позивач) звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі ГУ ДПС у Волинській області, відповідач), в якому просить суд:
1) визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Волинській області від 04 листопада 2022 року №16768;
2) зобов`язати Комісію з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Волинській області виключити товариство з обмеженою відповідальністю «ТРАК СІСТЕМ» з переліку ризикових платників податків.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що підставою віднесення до критерію ризиковості ТОВ «ТРАК СІСТЕМ» у рішенні від 04 листопада 2022 року №16768 у розшифруванні податкової інформації, що стала підставою для прийняття рішення зазначено, що «у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що свідчить про ймовірність уникнення платником податку на додану вартість виконання свого податкового обов`язку. Співставленням інформації відображеної в складених та зареєстрованих податкових накладних ТОВ «ТРАК СІСТЕМ» на реалізацію контрагентам покупцям транспортних засобів в адресу різних юридичних та фізичних осіб та інформації щодо первинної реєстрації транспортних засобів, ввезених на митну територію Українинаданої сервісними центрами МВС встановлено, що ТОВ «ТРАК СІСТЕМ» не складені та не зареєстровані в ЄРПН податкові накладні на реалізацію 491 шт. загальною вартістю 79432,5 тис. грн. Транспортні засоби ТОВ «ТРАК СІСТЕМ» реалізовані кінцевим споживачам без відображення в обліку та в рядку 1 декларацій з ПДВ за звітні періоди лютий-серпень 2021 рр та не відображено обсяг з реалізації 491 транспортних засобів в сумі 79432,525 тис. грн та ПДВ в сумі 15886,5 тис. грн».
Позивач вважає рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 04 листопада 2022 року №16768 протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням вимог чинного податкового законодавства, не містить в собі достатньо відомостей, які б слугували обґрунтуванням прийняття даного рішення, а наведені в ньому обставини не відповідають дійсності.
З огляду на вказані підстави просить суд задовольнити позовні вимоги.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 18 листопада 2022 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у даній справі, ухвалено розгляд адміністративної справи проводити в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
У поданому до суду відзиві на позовну заяву представник відповідача позовні вимоги заперечує повністю з тих підстав, що підставою для включення позивача до переліку ризикових платників податків слугувала наявна контролюючих органах податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що свідчить про ймовірність уникнення платником податку на додану вартість виконання свого податкового обов`язку. Співставленням інформації відображеної в складених та зареєстрованих податкових накладних ТОВ «ТРАК СІСТЕМ» на реалізацію контрагентам - покупцям транспортних засобів в адресу різних юридичних та фізичних осіб та інформації щодо первинної реєстрації транспортних засобів, ввезених на митну територію України наданої сервісними центрами МВС встановлено, що ТОВ «ТРАК СІСТЕМ» не складені та не зареєстровані в ЄРПН податкові накладні на реалізацію 491 шт. загальною вартістю 79432,5 тис грн. Транспортні засоби ТОВ «ТРАК СІСТЕМ» реалізовані кінцевим споживачам без відображення в обліку та в рядку 1 декларацій з ПДВ за звітні періоди лютий-серпень 2021рр. та не відображено обсяг з реалізації 491 транспортних засобів в сумі 79432,525 тис грн та ПДВ в сумі 15886,5 тис.грн. Надані документи до повідомлення №1 від 01 листопада 2022 року є недостатніми для спростування ризиковості (зокрема, не надано первинні документи по даній операції).
Відділом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, проведено дослідження ряду платників податків щодо наявності ознак правопорушень, які можуть бути пов`язані з легалізацією (відмиванням доходів), одержаних злочинним шляхом та інших правопорушень у фінансово-господарській діяльності. Висновок аналітичного дослідження викладений у службовій записці №231/03-20-08-04 від 30 вересня 2021 року.
Відповідно до висновку аналітичного дослідження від 27 вересня 2021 року №78/03-20-08- 11/43743581 відносно фінансово-господарської діяльності ТОВ «ТРАК СІСТЕМ» (код ЄДРПОУ 43743581) за період 01 листопада 2020 31 серпня 2021 року, який скерований до Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Львові для прийняття рішення в порядку КПК України.
Згідно з документами податкового обліку, зареєстрованими в ЄРПН, відповідно до програмного забезпечення «Архів електронної звітності» за період з 01 лютого 2021 року по 31 серпня 2021 року ТОВ «ТРАК СІСТЕМ» складені та зареєстровані в ЄРПН податкові накладні, згідно яких відображено реалізацію контрагентам-покупцям автотранспортних засобів, сільськогосподарської-спецтехніки, а також різного виду послуг загальним обсягом постачання 64 269 826,34 грн, окрім того ПДВ 12 853 965 грн.
Відповідно до інформації ІС «ЄДР ТЗ МВС України» про первинну реєстрацію транспортних засобів, які були імпортовані ТОВ «ТРАК СІСТЕМ», проведено реєстрацію 876 одиниць транспортних засобів загальною вартістю 183 354 572 грн, ввезених ТОВ «ТРАК СІСТЕМ» з-за кордону, в т.ч. на юридичних осіб зареєстровано 141 транспортний засіб загальною вартістю 64 059 206 грн, на фізичних осіб - 735 одиниць загальною вартістю - 119 295 366 грн.
Аналізом вказаної інформації щодо реєстрації транспортних засобів, ввезених на митну територію України встановлено, що ТОВ «ТРАК СІСТЕМ» не складені та не зареєстровані в ЄРПН податкові накладні на реалізацію 663 транспортних засобів, ввезених з-за кордону, реєстрацію яких проведено на фізичних осіб.
З огляду на вказане комісією ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН було прийнято рішення від 04 листопада 2022 року №16768 про відповідність ТОВ «ТРАК СІСТЕМ» пункту 8 Критеріїв ризикованості платника податку.
Звертаємо увагу суду, що внесення контролюючим органом платника податку до переліку ризикових платників податків є лише діяльністю контролюючого органу з виконання своїх повноважень по збиранню та формуванню податкової інформації, яка сама по собі не створює для платника податків жодних правових наслідків у вигляді зміни або припинення його прав та не породжують для нього обов`язкових юридичних наслідків. Включення суб`єктом владних повноважень до бази даних певної інформації не створює жодних перешкод для діяльності платника податку.
Критерії ризиковості платника податків застосовані до фінансово - господарських операцій, здійснених до їх прийняття, оскільки віднесення платника податків до переліку ризикових не є формою юридичної відповідальності, а лише служить додатковим елементом контролю держави у сфері податків.
Дослідивши письмові докази по суті справи, суд дійшов висновку, що у задоволенні позову слід відмовити з таких мотивів та підстав.
Судом встановлено, що ТОВ «ТРАК СІСТЕМ» зареєстроване як юридична особа 23 січня 2021 року. Основний вид діяльності торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами (код за КВЕД 45.11).
04 листопада 2022 року Комісією ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №16768 про відповідність платника податків ТОВ «ТРАК СІСТЕМ» пункту 8 Критеріїв ризикованості платника податку прийнято рішення. У розшифруванні податкової інформації, що стала підставою для прийняття рішення зазначено, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що свідчить про ймовірність уникнення платником податку на додану вартість виконання свого податкового обов`язку. Співставленням інформації відображеної в складених та зареєстрованих податкових накладних ТОВ «ТРАК СІСТЕМ» на реалізацію контрагентам покупцям транспортних засобів в адресу різних юридичних та фізичних осіб та інформації щодо первинної реєстрації транспортних засобів, ввезених на митну територію Українинаданої сервісними центрами МВС встановлено, що ТОВ «ТРАК СІСТЕМ» не складені та не зареєстровані в ЄРПН податкові накладні на реалізацію 491 шт. загальною вартістю 79432,5 тис. грн. Транспортні засоби ТОВ «ТРАК СІСТЕМ» реалізовані кінцевим споживачам без відображення в обліку та в рядку 1 декларацій з ПДВ за звітні періоди лютий-серпень 2021 рр та не відображено обсяг з реалізації 491 транспортних засобів в сумі 79432,525 тис. грн та ПДВ в сумі 15886,5 тис. грн.
Не погоджуючи із вказаним рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).
Відповідно до підпунктів 16.1.2, 16.1.3 пункт 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з абзацами 1, 10 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок №1165).
Відповідно до пункту 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Додатком 1 до Порядку №1165 установлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість:
1. Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.
2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.
3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами.
4. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками.
5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ).
6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України.
7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України.
8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Пунктом 6 Порядку №1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У додатку 4 до Порядку №1165 зазначено, що рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Як встановлено судом, спірним рішенням про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника ТОВ «ТРАК СІСТЕМ» визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податку на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, тобто у контролюючого органу наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Так, у затвердженій формі рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку передбачено необхідність зазначення контролюючим органом однієї із двох підстав для прийняття такого рішення, а саме: у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності або з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від ..р. № -.
У формі рішенні вказано про необхідність зазначення пункту критерію ризиковості платника податку, а у разі відповідності суб`єкта пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку необхідно також зазначити, яка саме інформація була підставою для висновків про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
В оскаржуваному рішенні від 04 листопада 2022 року №16768 відповідачем в рядку «Податкова інформація» зазначено суть та характер наявної податкової інформації, що стала підставою для прийняття такого рішення, а саме: встановлено, що ТОВ «ТРАК СІСТЕМ» не складені та не зареєстровані в ЄРПН податкові накладні на реалізацію 491 шт. загальною вартістю 79432,5 тис. грн. Транспортні засоби ТОВ «ТРАК СІСТЕМ» реалізовані кінцевим споживачам без відображення в обліку та в рядку 1 декларацій з ПДВ за звітні періоди лютий-серпень 2021 рр та не відображено обсяг з реалізації 491 транспортних засобів в сумі 79432,525 тис. грн та ПДВ в сумі 15886,5 тис. грн.
Суд зазначає, що контролюючий орган здійснює моніторинг податкових накладних/розрахунків коригування шляхом аналізу наявної податкової інформації, що міститься в інформаційних ресурсах ДПС.
Здійснюючи такий моніторинг контролюючий орган виявляє ризик порушення норм податкового законодавства, який проявляється у ймовірності складання та надання податкової накладної з порушенням Податкового кодексу України та неможливості здійснення операцій з постачання товарів/послуг, дані про які зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку виконання свого податкового обов`язку (пункт 6 Порядку №1165).
При цьому, дії контролюючого органу щодо внесення до електронної бази даних ДПС податкової інформації, незалежно від джерела її отримання, є службовою діяльністю працівників податкового органу на виконання своїх професійних обов`язків в порядку, передбаченому Податковим кодексом України та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання вимог цього Кодексу. Одним зі способів здійснення таких дій є інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів. Інформація, зібрана відповідно до норм Податкового кодексу України, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів.
Отже, контролюючий орган уповноважений на збирання та використання під час виконання своїх функцій та завдань податкової інформації щодо платників податків. При цьому інформація, що надійшла за результатами податкового контролю, не може бути виключена з баз даних, якщо дії зі здійснення такого контролю не визнані протиправними в установленому порядку.
Матеріалами справи підтверджується та обставина, що на засіданні комісії №1 ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, оформленого протоколом №145 від 04 листопада 2022 року, прийнято рішення про відповідність ТОВ «ТРАК СІСТЕМ» пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість.
На засіданні комісії розглянута податкова інформація, яка отримана за результатами щоденного моніторингу.
За результатами проведеного аналізу виявлено, що діяльність ТОВ «ТРАК СІСТЕМ» свідчить про наявність ймовірних ризиків порушення норм податкового законодавства в розумінні постанови Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165, якою затверджено Порядок з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН (далі Постанова №1165).
Основний вид діяльності ТОВ «ТРАК СІСТЕМ» - 45.11 торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами.
Згідно даних звіту про суми нарахованого доходу за формою 4ДФ за IV квартал 2021 року у ТОВ «ТРАК СІСТЕМ» працювала 1 людина із заробітною платою 6500 грн. Звітність за I-II квартали 2022 за формою 4-DФ не подано, що ставить під сумнів наявність трудових ресурсів для здійснення господарської діяльності.
За результатами щоденного моніторингу встановлено, що за період з 01.02.2021 по 31.08.2021 ТОВ «ТРАК СІСТЕМ» складені та зареєстровані в ЄРПН податкові накладні, згідно яких відображено реалізацію контрагентам-покупцям автотранспортних засобів, сільськогосподарської спецтехніки, а також різного виду послуг загальним обсягом постачання 64 269 826,34 грн., окрім того ПДВ 12 853 965 грн.
Відповідно до інформації ІС «ЄДР ТЗ МВС України» про первинну реєстрацію транспортних засобів, які були імпортовані ТОВ «ТРАК СІСТЕМ», проведено реєстрацію 876 одиниць транспортних засобів загальною вартістю 183 354 572 грн, ввезених ТОВ «ТРАК СІСТЕМ» з-за кордону, в т.ч. на юридичних осіб зареєстровано 141 транспортний засіб загальною вартістю 64 059 206 грн, на фізичних осіб - 735 одиниць загальною вартістю - 119 295 366 грн.
Аналізом вказаної інформації щодо реєстрації транспортних засобів, ввезених на митну територію України встановлено, що ТОВ «ТРАК СІСТЕМ» не складені та не зареєстровані в ЄРПН податкові накладні на реалізацію 663 транспортних засобів, ввезених з-за кордону, реєстрацію яких проведено на фізичних осіб загальною вартістю 106279791 грн.
Вищезазначене вказує на ознаки неможливості здійснення операцій з постачання товарів/послуг зазначених в податкових накладних, що є ризиком порушення норм податкового законодавства згідно із Постановою №1165.
Суд зазначає, що позивачем не надано ні контролюючому органу, ні до суду при розгляді справи документів та пояснень, які були б підставою для виключення товариства з категорії ризикових платників.
Враховуючи наведене, суд вважає, що контролюючий орган дійшов правильного висновку, що позивачем не усунуто ризики, які стали підставою для віднесення його до переліку ризикових платників. Тобто, відповідні обставини не були спростовані позивачем та не надано до суду доказів, документальних підтверджень на спростування наведених контролюючим органом обставин.
Також суд звертає увагу, що пунктом 6 Порядку №1165 визначено алгоритм дій платника податку у разі незгоди з рішенням комісії регіонального рівня про визнання платника таким, що відповідає критеріям ризиковості шляхом надання контролюючому органу доказів на спростування наявної у базах ДПС податкової інформації.
Абзацами 7 - 10 Порядку №1165 передбачено, що Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Тобто, у випадку ініціювання платником процедури спростування відповідності платника податку критеріям ризиковості обов`язок такого спростування покладений на самого платника, який надсилає до контролюючого органу через електронний кабінет інформацію та копії відповідних документів на підтвердження реальності здійснення господарських операцій.
З врахуванням положень пункту 6 Порядку №1165 та частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі оскарження платником податку рішення Комісії регіонального рівня про визнання платника таким, що відповідає критеріям ризиковості в судовому порядку, саме на позивача покладено обов`язок спростування відповідності платника податку критеріям ризиковості, шляхом подання до суду документів, необхідних для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості.
Однак позивачем не надано доказів, які б спростовували наявну у контролюючого органу податкову інформацію в базах ДПС, з огляду на що підстави для виключення позивача з переліку ризикових платників податку відсутні.
На думку суду, при дослідженні правомірності оскаржуваного рішення про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку підлягають врахуванню лише ті документи, що подавались платником податків безпосередньо суб`єкту владних повноважень, який приймав відповідне рішення.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість спірного рішення комісії про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку від 04 листопада 2022 року №16768.
Частиною першою статті 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Відповідно до вимог частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З урахуванням встановлених обставин справи та наведених норм чинного законодавства України, суд дійшов висновку, що відповідач довів належними та допустимими доказами правомірність оскаржуваного рішення, а тому у задоволенні позовних вимог слід відмовити повністю.
Керуючись статтями 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю «ТРАК СІСТЕМ» до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя Ф. А. Волдінер
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.05.2023 |
Оприлюднено | 29.05.2023 |
Номер документу | 111130767 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Волдінер Фелікс Арнольдович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Пліш Михайло Антонович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні