Справа № 540/8765/21
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 травня 2023 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Білостоцького О.В., розглянувши в порядку спрощеного провадження, визначеного ч. 5 ст. 262 КАС України, адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі до товариства з обмеженою відповідальністю "Херсонське підприємство "Стріла" про стягнення суми податкового боргу,-
В С Т А Н О В И В:
До Херсонського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі до товариства з обмеженою відповідальністю "Херсонське підприємство "Стріла" про стягнення суми податкового боргу у загальному розмірі 15 903,60 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що товариство з обмеженою відповідальністю «Херсонське підприємство «Стріла»» має заборгованість зі сплати податку на додану вартість, що утворилась в наслідок несплати відповідачем суми узгоджених податкових зобов`язань, самостійно задекларованих ним в податкових деклараціях, а також визначеного підприємству головним управлінням податковими повідомленнями-рішеннями та нарахування пені.
Ухвалою Херсонського окружного адміністративного суду від 04.01.2022 року адміністративний позов Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі до товариства з обмеженою відповідальністю "Херсонське підприємство "Стріла" був прийнятий до розгляду, у справі було відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи.
Розпорядженням голови Верховного Суду від 18 березня 2022 року №11/0/9-22, враховуючи неможливість судами здійснювати правосуддя під час воєнного стану, змінено територіальну підсудність судових справ Херсонського окружного адміністративного суду на Одеський окружний адміністративний суд.
Відповідно до протоколу від 20.03.2023 року автоматизованого розподілу справи між суддями Одеського окружного адміністративного суду, адміністративна справа №540/8756/21 була передана судді Білостоцькому О.В.
Ухвалою суду від 27.03.2023 року позовну заяву Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі до товариства з обмеженою відповідальністю "Херсонське підприємство "Стріла" було запропоновано в 15-денний строк з дня отримання ухвали надати відзив на адміністративний позов.
Статтею 124 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що судові виклики і повідомлення здійснюються повістками про виклик і повістками-повідомленнями. Повістки про виклик у суд надсилаються учасникам справи, свідкам, експертам, спеціалістам, перекладачам, а повістки-повідомлення - учасникам справи з приводу вчинення процесуальних дій, у яких участь цих осіб не є обов`язковою. Судові виклики або судове повідомлення учасників справи здійснюється: юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Копію ухвали суду від 27.03.2023 року про відкриття спрощеного позовного провадження у справі було направлено відповідачу за адресою, зазначеною позивачем в адміністративному позові та в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та було доставлено за адресою підприємства.
Поштове відправлення було доставлено за адресою підприємства 06.05.2023 року, однак не було вручено відповідачу, про що свідчить довідка Укрпошти.
Відповідно до ч. 11 ст. 126 КАС України вважається врученим належним чином поштове відправлення, у разі не вручення його адресату з незалежних від суду причин.
Крім того, ухвалу суду від 27.03.2023 року по справі №540/8765/21 було також оприлюднено в Єдиному державному реєстрі судових рішень.
Однак, ні у визначений судом в ухвалі про відкриття провадження у справі строк, ні станом на час розгляду справи по суті від товариства з обмеженою відповідальністю "Херсонське підприємство "Стріла" відзиву на позовну заяву, будь-яких пояснень по суті спірних правовідносин або доказів на спростування заявлених контролюючим органом позовних вимог до суду не надходило.
З огляду на вищезазначене суд вважає, що ним було вжито всіх необхідних заходів, передбачених Кодексом адміністративного судочинства України для повідомлення відповідача про розгляд адміністративної справи та реалізації останнім права на судовий захист своїх прав та інтересів, що дає підстави суду розглядати справу за наявними в ній матеріалами та доказами.
Судом під час розгляду справи встановлено наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ХЕРСОНСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «СТРІЛА»» зареєстровано як юридична особа Херсонською міською радою Херсонської області 06.10.1994 року, та знаходиться на обліку в Головному управлінні ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі.
20.06.2019 року відповідачем було подано до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі податкову декларацію з податку на додану вартість №9131568604 за травень 2019 року, в якій товариством з обмеженою відповідальністю «ХЕРСОНСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «СТРІЛА»» було самостійно визначено суму податкових зобов`язань у розмірі 8 436,00 грн.
17.07.2019 року відповідачем було подано до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі податкову декларацію з податку на додану вартість №9155635585 за червень 2019 року, в якій товариством з обмеженою відповідальністю «ХЕРСОНСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «СТРІЛА»» було самостійно визначено суму податкових зобов`язань у розмірі 4 884,00 грн.
Також судом встановлено, що 01.08.2019 року головним державним ревізором-інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб Херсонського управління Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі було проведено камеральну перевірку дотримання термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН за червень 2019 року, за результатами якої контролюючим органом складено відповідний акт перевірки №2266/21-22-51-12-01/22736115.
На підставі вищезазначеного акту перевірки було винесено податкове повідомлення-рішення №0155585112 від 27.08.2019 року, яким до позивача було застосовано штрафні санкції у сумі 509,20 грн.
Зазначене податкове повідомлення-рішення та акт перевірки були направлені відповідачу засобами поштового зв`язку.
Відомостей щодо оскарження зазначеного податкового повідомлення-рішення в адміністративному або судовому порядку сторонами не надано, отже вказане грошове зобов`язання є узгодженим.
Також судом встановлено, що 01.08.2019 року головним державним ревізором-інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб Херсонського управління Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі було проведено камеральну перевірку своєчасності сплати податків до бюджету за травень, червень 2019 року, за результатами якої контролюючим органом складено відповідний акт перевірки №2281/21-22-51-12-01/22736115.
На підставі вищезазначеного акту перевірки були винесені податкові повідомлення-рішення №0155605112 від 27.08.2019 року, яким до позивача було застосовано штрафні санкції у сумі 131,50 грн. та №0155615112 від 27.08.2019 року, яким до позивача було застосовано штрафні санкції у сумі 1932,31 грн.
Зазначені податкові повідомлення-рішення та акт перевірки були направлені відповідачу засобами поштового зв`язку.
Відомостей щодо оскарження зазначених податкових повідомлень-рішень в адміністративному або судовому порядку сторонами не надано, отже вказане грошове зобов`язання є узгодженим.
Водночас відповідач вищезазначені суми штрафних санкцій своєчасно не сплатив, з огляду на що позивачем було також нараховано товариству з обмеженою відповідальністю «ХЕРСОНСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «СТРІЛА»» пеню у загальному розмірі 10,59 грн.
На підставі вищезазначеного за товариством з обмеженою відповідальністю «ХЕРСОНСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «СТРІЛА»» рахується податкова заборгованість у загальному розмірі 15 903,60 грн., що складається з сум: 13 320,00 грн. (яка виникла на підставі самостійно визначених відповідачем у податкових деклараціях з податку на прибуток грошових зобов`язань) + 2 573,01 грн. (штрафні санкції з податку на додану вартість, визначені податковими повідомленнями-рішеннями) + 10,59 грн. (пеня).
Дослідивши адміністративний позов позивача, інші письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному і об`єктивному дослідженні, проаналізувавши положення чинного законодавства, що регулює спірні правовідносини, суд доходить висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п. 15.1 ст. 15 Податкового кодексу України (далі - ПК України), платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Згідно з п. 16.1.4 ст. 16 ПК України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п. 54.1 ст. 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
У відповідності з п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до пункту 75.1 ст.75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Предметом камеральної перевірки може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Відповідно до п. 49.1 та 49.2 статті 49 ПК України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
Платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.
Згідно п. 49.18 статті 49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.
Відповідно до статті 203 ПК України податкова декларація з податку на додану вартість подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Згідно статті 202 ПК України звітним (податковим) періодом є один календарний місяць з урахуванням таких особливостей:
а) якщо особа реєструється як платник податку з іншого дня, ніж перший день календарного місяця, першим звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня такої реєстрації та закінчується останнім днем першого повного календарного місяця.
б) якщо податкова реєстрація особи анулюється в інший день, ніж останній день календарного місяця, то останнім звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається з першого дня такого місяця та закінчується днем такого анулювання.
Відповідно до статті 126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.
Відповідно до пп. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПК України нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом.
Відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податковий борг це сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України).
У зв`язку з несплатою узгодженої суми грошового зобов`язання та з метою вжиття заходів щодо її погашення позивачем на адресу товариства з обмеженою відповідальністю ТОВ «ХЕРСОНСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «СТРІЛА»» було направлено податкову вимогу форми «Ю» від 10 червня 2019 року №3207-17 на суму податкового боргу 9 661,54 грн., яка була отримана відповідачем 19.06.2019 року.
Згідно п. 59.5 ст. 59 ПК України у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податків, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилась, а податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
За приписами п. 41.2 ст. 41 Податкового кодексу України, органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.
Згідно з п.п. 95.1, 95.2, 95.3 ст. 95 ПК України орган ДПІ здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Як вбачається з матеріалів адміністративного позову у товариства з обмеженою відповідальністю «ХЕРСОНСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «СТРІЛА»» має відкриті розрахункові рахунки у банківських установах.
На підставі вищезазначеного та враховуючи те, що сума заборгованості відповідача зі сплати податку на додану вартість у загальному розмірі 15 903,60 грн. є узгодженою, зазначена заборгованість підприємства підлягає стягненню з банківських рахунків товариства з обмеженою відповідальністю «ХЕРСОНСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «СТРІЛА»».
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтується її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене та оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі до товариства з обмеженою відповідальністю «ХЕРСОНСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «СТРІЛА»» про стягнення суми податкового боргу у розмірі 15 903,60 грн. є обґрунтованими, документально підтвердженими, відповідають чинному законодавству, а отже підлягають задоволенню в повному обсязі.
Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Керуючись вимогами ст.ст. 2, 6-11, 77, 192-194, 205, 241-246, 251, 255, 257-258, 262, 293, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ :
Адміністративний позов Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (73022, м. Херсон, просп. Ушакова, 75) до товариства з обмеженою відповідальністю "ХЕРСОНСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "СТРІЛА" (73003, м. Херсон, Миколаївське шосе, 5 км) про стягнення податкового боргу задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з відкритих банківських рахунків товариства з обмеженою відповідальністю «ХЕРСОНСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «СТРІЛА»» (код ЄДРПОУ 22736115) суму податкової заборгованості зі сплати податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у загальному розмірі 15903,60 грн. на бюджетний рахунок UA338999980313020029000021447, отримувач коштів ГУК у Херсонській області/Херсон, МТГ/14060100, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код отримувача (ЄДРПОУ) 37959517, код бюджету 14060100.
Рішення суду може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, встановлені статтями 293, 295 та пп.15.5 п.15 ч.1 розділу VII «Перехідні положення» КАС України.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 КАС України.
Суддя О.В. Білостоцький
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.05.2023 |
Оприлюднено | 29.05.2023 |
Номер документу | 111133461 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Білостоцький О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні