Постанова
від 29.05.2023 по справі 127/8733/23
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 127/8733/23

Провадження 3/127/2553/23

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 травня 2023 року м. Вінниця

Суддя Вінницького міського суду Вінницької області Борисюк І. Е., розглянувши у відкритому судовому засіданні, за участю представника Вінницької митниці Державної митної служби України Самсонюка Д.М.,справу пропорушення митнихправил,передбачених ст.485МК України,громадянкою України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , -

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького міського суду Вінницької області від Вінницької митниці Державної митної служби України надійшла справа про порушення митних правил, передбачених ст. 485 МК України, ОСОБА_1 .

З матеріалів справи вбачається, що у період з 09.11.2022по 16.11.2022керівником ТОВ«АГРО ТРАНСТРЕЙДІНГ» (код ЄДРПОУ44285471,Україна,01024,м.Київ,вул.Круглоуніверситетська,буд.7,офіс 26) ОСОБА_1 доВінницької митниців митномурежимі експортподано митнідекларації (далі ЕМД)типу ЕК10АА:№ 22UA401030014817U4від 09.11.2022,№ 22UA401030014918U0від 10.11.2022,№ 22UA401030014919U0від 10.11.2022,№ 22UA401030014920U2від 10.11.2022,№ 22UA401030014923U0від 10.11.2022,№ 22UA401030014933U4від 10.11.2022,№ 22UA401030015009U3від 11.11.2022,№ 22UA401030015130U2від 14.11.2022,№ 22UA401030015273U5від 16.11.2022,№ 22UA401030015313U5від 16.11.2022,на товар«Насіння іплоди олійнихрослин:насіння соняшникучорного врожаю2022року ДСТУ7011:2009.Без ГМО.Торгівельна марка:нема даних.Виробник:ФГ «ВІВАТАГРОПЛЮС».Країна виробництва:UA.»загальною вагою(нетто)209330кг,вартістю 65938,95доларів США,що згіднокурсу НБУна деньздійснення митнихоформлень складає2411295,08гривень.Країна походженнятовару Україна,виробником товарузазначено Фë²ВАТ АГРОПЛЮС»(код ЄДРПОУ44331101),ставка мита:пільгова.Відправником товаруявляється підприємствоТОВ «АГРОТРАНС ТРЕЙДІНГ»(код ЄДРПОУ44285471,Україна,01024,м.Київ,вул.Круглоуніверситетська,буд.7,офіс 26),одержувачем єіноземне підприємство«VITERRAHUNGARYkft.»(1138,Budapest,Nepfurdo22,14/B,Угорщина).Згідно гр.9ЕМД особою,відповідальною зафінансове врегулюванняТОВ «АГРОТРАНС ТРЕЙДІНГ» (код ЄДРПОУ44285471,Україна,01024,м.Київ,вул.Круглоуніверситетська,буд.7,офіс 26).Відповідно дографи 36ЕМД заявленокод митноїпреференції «410»(товари,що вивозятьсяз Українивідповідно доУгоди проасоціацію міжУкраїною,з однієїсторони,та ЄвропейськимСоюзом,Європейським Співтовариствомз атомноїенергії іїхніми державами-членами,з іншоїсторони Угодапро асоціаціюміж Україною,з однієїсторони,та ЄвропейськимСоюзом,Європейським Співтовариствомз атомноїенергії іїхніми державами-членами,з іншоїсторони,стаття 31Угоди,додаток I-Cдо глави1розділу IV«Торгівля тапитання,пов`язані зторгівлею»),тобто застосованотарифну пільгупо сплатівивізного мита,що складає3,6%.Керівником ТОВ«АГРО ТРАНСТРЕЙДІНГ» гр. ОСОБА_1 як підставудля застосуваннятарифної пільгинадано сертифікатиз перевезення(походження)товару EUR.1№ A401.048877від 09.11.2022,A401.049007від 10.11.2022,A401.049008від 10.11.2022,A401.049009від 10.11.2022,A401.049010від 10.11.2022,A401.049044від 10.11.2022,A401.049259від 11.11.2022,A401.049477від 14.11.2022,A401.049843від 16.11.2022,A401.049910від 16.11.2022.Відповідно доп.ІІІ Порядкузаповнення тавидачі митницеюсертифіката зперевезення (походження)товару EUR.1,затвердженого наказомМінфіну від20.11.2017№ 950та зареєстрованогов МінюстіУкраїни 26.12.2017за №1563/31431,сертифікат видаєтьсяу разі,якщо йогопотрібно пред`явитияк доказ,що товар(и)відповідає(ють)вимогам правилвизначення преференційногопоходження,встановлених Угодами,при застосуванніпреференційних ставокввізного мита.Відповідно доч.8ст.264Митного кодексуУкраїни,з моментуприйняття митниморганом митноїдекларації вонає документом,що засвідчуєфакти,які маютьюридичне значення,а декларантабо уповноваженаним особанесе відповідальністьза поданнянедостовірних відомостейнаведених уцій декларації.За результатамианалізу відомостейдокументів,які поданідо митногооформлення підприємствомТОВ «АГРОТРАНС ТРЕЙДІНГ»встановлено,що виробникомта постачальникомвказаного товарузазначається Фë²ВАТ АГРОПЛЮС» (кодЄДРПОУ 44331101).Згідно відомостей,які підприємствоТОВ «АГРОТРАНС ТРЕЙДІНГ»надало доВінницької митницідля отриманнясертифікатів зперевезення (походження)товару EUR.1,а саме:довідки №37 сг«Звіт прозберігання врожаюсільськогосподарських культурстаном на01жовтня 2022року» тадовідки №4-сг«Звіт пропосівні площісільськогосподарських культурпід урожай2022року» підприємствоФГ «ВІВАТАГРОПЛЮС» (кодЄДРПОУ 44331101)зазначає наявністьземельних ділянок,які розташованіна територіїсела КудашівкаКам`янського району(колишняназва Криничанськогорайону)Дніпропетровської області.З метоюповної,всебічної танеупередженої перевіркидотримання вимогмитного законодавстваУкраїни підчас здійсненняекспорту товару«насіння соняшнику»підприємством ТОВ«АГРО ТРАНСТРЕЙДІНГ» та перевіркидостовірності наданихмитному органудокументів,які сталипідставою дляотримання сертифікатівз перевезеннятовару EUR.1та вподальшому дляпереміщення товару«насіння соняшника»через митнийкордон України,18.11.2022Департаментом боротьбиз контрабандоюта порушеннямимитних правилДержавної митноїслужби направленолист від28.11.2022до Божедарівськоїгромади Кам`янськогорайону Дніпропетровськоїобласті.01.12.2022отримано відповідьвід Божедарівськоїселищної радиДніпропетровської області,в якійзазначено наступне:відповідно доданих Державногореєстру речовихправ нанерухоме майнона територіїБожедарівської селищноїради,а самеКудашівського старостинськогоокругу (с.Кудашівка)у власностічи користуванніФГ «ВІВАТАГРОПЛЮС» земельніділянки незареєстровані тафінансово-господарськадіяльність вищезазначеногопідприємства,а самевирощування сільськогосподарськоїпродукції натериторії громадине здійснюється.Тобто,в результатіспівставлення відомостейщо містятьсяу відповідіотриманої відБожедарівської селищноїради Дніпропетровськоїобласті,яку надісланодо Державноїмитної службилистом від01.12.2022можна зробитивисновок проте,що документиякі поданідля отриманнясертифікатів зперевезення товаруEUR.1підприємством ТОВ«АГРО ТРАНСТРЕЙДІНГ» відповіднодо якихвиробником тапостачальником товарузазначається Фë²ВАТ АГРОПЛЮС»містять недостовірнівідомості.З метоювизначення сумизменшення митнихплатежів (вивізногомита),управлінням боротьбиз контрабандоюта порушеннямимитних правилВінницької митницінаправлено службовузаписку від07.12.2022до управлінняадміністрування митнихплатежів,контролю митноївартості тамитно-тарифногорегулювання ЗЕДВінницької митниці.Згідно службовоїзаписки управліннямитних платежів,контролю митноївартості тамитно-тарифногорегулювання ЗЕДВінницької митницівід 08.12.2022різниця сумимитних платежіввраховуючи необхідністьзастосування повноїставки вивізногомита (10%)та відсутністьпреференцій завказаними вищеЕМД складає154322,89гривень. Таким чином, керівник ТОВ «АГРО ТРАНС ТРЕЙДІНГ» ОСОБА_2 надала митному органу документи, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення його митної вартості, а саме надала документи про походження товару, які стали підставою для видачі сертифікату перевезення товару EUR.1, що призвело до несплати митних платежів у сумі 154 322, 89 гривень, тим самим вчинивши порушення митних правил, передбачене ст. 485 МК України.

У судове засідання ОСОБА_1 не з`явилась, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлялась завчасно та належним чином. Причини неявки суду не повідомлено. Водночас, захисником ОСОБА_1 адвокатом Н.Опольською 12.05.2023 до суду подано письмові пояснення із клопотанням про розгляд справи у відсутність ОСОБА_1 та її адвоката.

Представник Вінницької митниці не заперечував проти розгляд справи у відсутність ОСОБА_1 та її захисника.

Враховуючи клопотання захисника ОСОБА_1 адвоката Н.Опольської, думку представника Вінницької митниці та положення ст. 526 МК України, суд ухвалив провести розгляд справи у відсутність особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил ОСОБА_1 та її захисника.

Представник Вінницької митниці Самсонюк Д.М. в судовому засіданні підтримав позицію митного органу щодо притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 485 МК України в зв`язку із порушенням нею митних правил.

Із письмових пояснень захисника ОСОБА_1 адвоката Н.Опольської, наданих суду 12.05.2023, вбачається, що ОСОБА_1 в повному обсязі визнає свою вину у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України. Водночас, захисник просила суд при накладенні стягнення прийняти до уваги, що ОСОБА_1 раніше не притягалась ані до адміністративної, ані до кримінальної, ані до цивільної відповідальності; стосовно ОСОБА_1 не відкрито жодних виконавчих проваджень; у реєстрі боржників відсутні відомості щодо ОСОБА_1 .

Заслухавши пояснення представника митного органу, дослідивши матеріали справи, суд прийшов до наступного висновку.

Згідно із ч. 1 ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Відповідно до ч. 1 ст. 489 МК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

За змістом ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

З протоколу про порушення митних правил № 0647/401000/22 від 20.12.2022 вбачається, що у період з 09.11.2022 по 16.11.2022 керівником ТОВ «АГРО ТРАНС ТРЕЙДІНГ» (код ЄДРПОУ 44285471, Україна, 01024, м. Київ, вул. Круглоуніверситетська, буд. 7, офіс 26) ОСОБА_1 до Вінницької митниці в митному режимі експорт подано митні декларації (далі ЕМД) типу ЕК10АА: № 22UA401030014817U4 від 09.11.2022, № 22UA401030014918U0 від 10.11.2022, № 22UA401030014919U0 від 10.11.2022, № 22UA401030014920U2 від 10.11.2022, № 22UA401030014923U0 від 10.11.2022, № 22UA401030014933U4 від 10.11.2022, № 22UA401030015009U3 від 11.11.2022, № 22UA401030015130U2 від 14.11.2022, № 22UA401030015273U5 від 16.11.2022, № 22UA401030015313U5 від 16.11.2022, на товар «Насіння і плоди олійних рослин: насіння соняшнику чорного врожаю 2022 року ДСТУ 7011:2009. Без ГМО. Торгівельна марка: нема даних. Виробник: ФГ «ВІВАТ АГРОПЛЮС». Країна виробництва: UA.» загальною вагою (нетто) 209330 кг, вартістю 65 938, 95 доларів США, що згідно курсу НБУ на день здійснення митних оформлень складає 2 411 295, 08 гривень. Країна походження товару Україна, виробником товару зазначено ФГ «ВІВАТ АГРОПЛЮС» (код ЄДРПОУ 44331101), ставка мита: пільгова. Відправником товару являється підприємство ТОВ «АГРО ТРАНС ТРЕЙДІНГ» (код ЄДРПОУ 44285471, Україна, 01024, м. Київ, вул. Круглоуніверситетська, буд. 7, офіс 26), одержувачем є іноземне підприємство «VITERRA HUNGARY kft.» (1138, Budapest, Nepfurdo 22, 14/B, Угорщина). Згідно гр. 9 ЕМД особою, відповідальною за фінансове врегулювання ТОВ «АГРО ТРАНС ТРЕЙДІНГ» (код ЄДРПОУ 44285471, Україна, 01024, м. Київ, вул. Круглоуніверситетська, буд. 7, офіс 26). Відповідно до графи 36 ЕМД заявлено код митної преференції «410» (товари, що вивозяться з України відповідно до Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, стаття 31 Угоди, додаток I-C до глави 1 розділу IV «Торгівля та питання, пов`язані з торгівлею»), тобто застосовано тарифну пільгу по сплаті вивізного мита, що складає 3,6 %. Керівником ТОВ «АГРО ТРАНС ТРЕЙДІНГ» гр. ОСОБА_1 як підставу для застосування тарифної пільги надано сертифікати з перевезення (походження) товару EUR.1 № A401.048877 від 09.11.2022, A401.049007 від 10.11.2022, A401.049008 від 10.11.2022, A401.049009 від 10.11.2022, A401.049010 від 10.11.2022, A401.049044 від 10.11.2022, A401.049259 від 11.11.2022, A401.049477 від 14.11.2022, A401.049843 від 16.11.2022, A401.049910 від 16.11.2022.

Відповідно до ч. 1 ч. 3 ст. 36 МК України країна походження товару визначається з метою оподаткування товарів, що переміщуються через митний кордон України, застосування до них заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, заборон та/або обмежень щодо переміщення через митний кордон України, а також забезпечення обліку цих товарів у статистиці зовнішньої торгівлі; країною походження товару вважається країна, в якій товар був повністю вироблений або підданий достатній переробці відповідно до критеріїв, встановлених цим Кодексом; під країною походження товару можуть розумітися група країн, митні союзи країн, регіон чи частина країни, якщо є необхідність їх виділення з метою визначення походження товару.

Повністю вироблені або піддані достатній переробці товари преференційного походження визначаються на основі законів України, а також міжнародних договорів України, згоду на обов`язковість яких надано Верховною Радою України (ч. 7 ст. 36 МК України).

Товаром, повністю виробленим у даній країні, вважається, зокрема, продукція рослинного походження, вирощена або зібрана в цій країні (п. 2 ч. 1 ст. 38 МК України).

У відповідностідо ч.1і ч.2ст.43МК Українидокументами,що підтверджуютькраїну походженнятовару,є сертифікатпро походженнятовару,засвідчена деклараціяпро походженнятовару,декларація пропоходження товару,сертифікат прорегіональне найменуваннятовару; країна походження товару заявляється (декларується) митному органу шляхом зазначення назви країни походження товару та відомостей про документи, що підтверджують походження товару, у митній декларації.

Відповідно до п. ІІІ Порядку заповнення та видачі митницею сертифіката з перевезення (походження) товару EUR.1, затвердженого наказом Мінфіну від 20.11.2017 № 950 та зареєстрованого в Мінюсті України 26.12.2017 за № 1563/31431, сертифікат видається у разі, якщо його потрібно пред`явити як доказ, що товар(и) відповідає(-ють) вимогам правил визначення преференційного походження, встановлених Угодами, при застосуванні преференційних ставок ввізного мита.

В ході розгляду справи встановлено, що за результатами аналізу відомостей документів, які подані до митного оформлення підприємством ТОВ «АГРО ТРАНС ТРЕЙДІНГ» встановлено, що виробником та постачальником вказаного товару зазначається ФГ «ВІВАТ АГРОПЛЮС» (код ЄДРПОУ 44331101). Згідно відомостей, які підприємство ТОВ «АГРО ТРАНС ТРЕЙДІНГ» надало до Вінницької митниці для отримання сертифікатів з перевезення (походження) товару EUR.1, а саме: довідки № 37 сг «Звіт про зберігання врожаю сільськогосподарських культур станом на 01 жовтня 2022 року» та довідки № 4-сг «Звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2022 року» підприємство ФГ «ВІВАТ АГРОПЛЮС» (код ЄДРПОУ 44331101) зазначає наявність земельних ділянок, які розташовані на території села Кудашівка Кам`янського району (колишня назва Криничанського району) Дніпропетровської області.

З 01.01.2016 застосовується Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони від 27.06.2014 (далі - Угода), яка ратифікована Законом України від 16.09.2014 № 1678.

Відповідно до ч. 2 ст. 26 Угоди для цілей цієї глави «походження» означає, що товар підпадає під правила походження, викладені в Протоколі I до цієї Угоди («Щодо визначення концепції «походження товарів» і методів адміністративного співробітництва»).

У відповідності до вимог ст. 27 Угоди для цілей цієї глави «мито» включає будь-яке мито або інший платіж, пов`язаний з імпортом або експортом товару, зокрема, будь-який додатковий податок або додатковий платіж, пов`язаний з імпортом або експортом товару.

Відповідно до ч. 1 ст. 16 Протоколу 1 до Угоди товари, що походять з Європейського Союзу, і товари, що походять з України, після ввезення до України чи Європейського Союзу відповідно підпадають під дію цієї Угоди за умови подання одного з таких документів: (a) сертифікат з перевезення товару EUR.1, зразок якого наведений у Додатку до цього Протоколу; або (b) у випадках, вказаних у статті 22(1) цього Протоколу, декларація, що надалі іменуватиметься «декларацією інвойс», надана експортером до інвойса, повідомлення про доставку чи будь-якого іншого комерційного документа, який описує розглядувані товари достатньо детально для того, щоб їх можна було ідентифікувати; текст декларації інвойс наведений у Додатку до цього Протоколу.

Згідно ст. 17 Протоколу 1 до Угоди сертифікат з перевезення товару EUR.1 має бути виданий митними органами країни експорту на письмову заяву експортера або, під відповідальність експортера, його уповноваженим представником. Для цього експортер або його уповноважений представник має заповнити сертифікат з перевезення товару EUR.1, а також бланк заяви, зразок якої наведений у Додатку III. Ці бланки мають бути заповнені однією з мов, якими складено цю Угоду, і згідно з нормами законодавства країни експорту.

Сертифікат з перевезення товару EUR.1 це документ, що видається митними органами країни експорту для підтвердження відповідності товару вимогам правил визначення преференційного походження, встановлених в Угоді, при застосуванні преференційних ставок ввізного мита.

Частиною 1 статті 45 Митного кодексу України передбачено, що у разі виникнення сумнівів з приводу дійсності документів про походження товару чи достовірності відомостей, що в них містяться, включаючи відомості про країну походження товару, митний орган може звернутися до компетентного органу, що видав документ, або до компетентних організацій країни, зазначеної як країна походження товару, із запитом про проведення перевірки цих документів про походження товару чи надання додаткових відомостей.

З метоювстановлення достовірностіданих,зазначених усертифікаті пропоходження товаруз України,митні органиможуть затребуватита отримуватиу підприємств-виробників товарівабо підприємств,які одержаливід уповноваженогооргану сертифікатпро походженнятовару зУкраїни,документацію,необхідну дляперевірки даних,зазначених утакому сертифікаті,а такожздійснювати упорядку,встановленому законом,безпосередньо напідприємствах перевіркувиробництва товарівта первинноїдокументації,пов`язаної зтаким виробництвом(ч.3ст.47МК України).

З метою повної, всебічної та неупередженої перевірки дотримання вимог митного законодавства України під час здійснення експорту товару «насіння соняшнику» підприємством ТОВ «АГРО ТРАНС ТРЕЙДІНГ» та перевірки достовірності наданих митному органу документів, які стали підставою для отримання сертифікатів з перевезення товару EUR.1 та в подальшому для переміщення товару «насіння соняшника» через митний кордон України, 18.11.2022 Департаментом боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Державної митної служби направлено лист від 28.11.2022 до Божедарівської громади Кам`янського району Дніпропетровської області.

01.12.2022 отримано відповідь від Божедарівської селищної ради Дніпропетровської області, в якій зазначено наступне: відповідно до даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно на території Божедарівської селищної ради, а саме Кудашівського старостинського округу (с. Кудашівка) у власності чи користуванні ФГ «ВІВАТ АГРОПЛЮС» земельні ділянки не зареєстровані та фінансово-господарська діяльність вищезазначеного підприємства, а саме вирощування сільськогосподарської продукції на території громади не здійснюється.

За результатами перевірки встановлено, що ТОВ «АГРО ТРАНС ТРЕЙДІНГ» під час митного оформлення товару «насіння соняшнику» в рамках Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, а також інших міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку застосовано тарифну пільгу по сплаті вивізного мита «410».

З метою визначення суми зменшення митних платежів (вивізного мита), управлінням боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Вінницької митниці направлено службову записку від 07.12.2022 до управління адміністрування митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Вінницької митниці. Згідно службової записки управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Вінницької митниці від 08.12.2022 різниця суми митних платежів враховуючи необхідність застосування повної ставки вивізного мита (10%) та відсутність преференцій за вказаними вище ЕМД складає 154322, 89 гривень.

У відповідності до ст. 485 МК України заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.

Згідно з ч. 1 ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватись як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи.

Відповідно до п. 57 ч. 1 ст. 4 МК України товари це будь-які рухомі речі, у тому числі ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі.

У відповідності до ч. 1 ст. 318 МК України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.

Експорт (остаточне вивезення) - це митний режим, відповідно до якого українські товари випускаються для вільного обігу за межами митної території України без зобов`язань щодо їх зворотного ввезення (ст. 82 МК України).

Митний режимекспорту можебути застосованийдо товарів,що призначенідля вивезенняза межімитної територіїУкраїни,та дотоварів,що вжевивезені замежі цієїтериторії таперебувають підмитним контролем,за виняткомтоварів,заборонених допоміщення уцей митнийрежим відповіднодо законодавства. Дляпоміщення товаріву митнийрежим експортуособа,на якупокладається дотриманнявимог митногорежиму,повинна: 1)подати митномуоргану,що здійснюєвипуск товаріву митномурежимі експорту,документи натакі товари; 2)сплатити митніплатежі,якими відповіднодо законуобкладаються товарипід часвивезення замежі митноїтериторії Україниу митномурежимі експорту; 3)виконати вимогищодо застосуванняпередбачених закономзаходів нетарифногорегулювання зовнішньоекономічноїдіяльності; 4) у випадках, встановлених законодавством, подати митному органу дозвіл на проведення зовнішньоекономічної операції з вивезення товарів у третю країну (реекспорт) (ч. 1 і ч. 2 ст. 83 МК України).

Митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених МК України для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться визначені ч. 8 ст. 257 цього Кодексу відомості, у тому числі у вигляді кодів, зокрема відомості про застосування пільг зі сплати митних платежів (пп. «б» п. 6 ч. 8 ст. 257 МК України).

Згідно ізч.1ст.266МК УкраїниДекларант зобов`язаний: 1)здійснити декларуваннятоварів,транспортних засобівкомерційного призначеннявідповідно допорядку,встановленого цимКодексом; 2)на вимогумитного органупред`явити товари,транспортні засобикомерційного призначеннядля митногоконтролю імитного оформлення; 3)надати митномуоргану передбаченізаконодавством документиі відомості,необхідні длявиконання митнихформальностей; 4) у випадках, визначених цим Кодексом таПодатковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно дорозділу Xцього Кодексу; 5) у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на митні органи.

Порядком заповненнямитних деклараційза формою єдиного адміністративного документа, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України 30.05.2012 № 651 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 23.09.2022 № 296 і зареєстрованим в Міністерстві юстиції 14.08.2012 за № 1372/21684, визначено правила заповнення графмитних деклараційза формою єдиного адміністративного документа, додаткових аркушів до нього, порядок унесення відомостей до доповнення, а також порядок оформлення, розподілу та використання аркушів митної декларації.

Так, вищевказаним Порядком визначено, що відомості, заявлені у митній декларації декларантом або уповноваженою ним особою, є відомостями, необхідними для митних цілей; зокрема у графі 36 вказується інформація щодо наявності преференції, у графі 47 відомості про нарахування митних платежів.

З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації (ч. 8 ст. 264 МК України).

Судом встановлено, що ОСОБА_1 діяла умисно, цілеспрямовано чинила так, щоб уникнути сплати митних платежів (у тому числі й сплати їх у меншому розмірі), усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, передбачала їх шкідливі наслідки і свідомо допускала настання цих наслідків. При цьому зовнішній прояв (винного, протиправного) діяння, передбаченого ст. 485 МК України, у даному випадку, поєднується із умислом суб`єкта його вчинення на посягання на охоронювані законом суспільні відносин (встановлений законом порядок сплати податків та зборів).

Згідно із ч. 1 ст. 495 МК України, доказами усправі пропорушення митнихправил єбудь-якіфактичні дані,на основіяких увизначеному закономпорядку встановлюютьсянаявність абовідсутність порушеннямитних правил,винність особиу йоговчиненні таінші обставини,що маютьзначення дляправильного вирішеннясправи.Такі данівстановлюються: 1)протоколом пропорушення митнихправил,протоколами процесуальнихдій,додатками дозазначених протоколів; 2)поясненнями свідків; 3)поясненнями особи,яка притягуєтьсядо відповідальності; 4)висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Таким чином, враховуючи вищенаведені обставини суд приходить до висновку, що керівник ТОВ «АГРО ТРАНС ТРЕЙДІНГ» ОСОБА_1 надала митному органу документи що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення його митної вартості, а саме надала документи про походження товару, які стали підставою для видачі сертифікату перевезення товару EUR.1, що призвело до несплати митних платежів у сумі 154322, 89 гривень.

Отже, дії ОСОБА_1 охоплюються складом адміністративного правопорушення, передбаченим ст. 485 МК України.

Оцінивши наявні в матеріалах справи докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом та правосвідомістю, суд дійшов до переконання в тому, що ОСОБА_1 винна у скоєнні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 485 МК України.

Вирішуючи який саме вид адміністративного стягнення слід застосувати до правопорушника, суд виходить з наступного.

Відповідно до ст. 23 КУпАП адміністративне стягнення має на меті не тільки кару, а й виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, і запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами, а при його призначенні, згідно із ст. 33 КУпАП, суд повинен ураховувати характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Особі, яка вчинила адміністративне правопорушення, має бути призначено стягнення, необхідне й достатнє для її виправлення та попередження вчинення нових правопорушень. Відповідно до принципів співмірності та індивідуалізації покарання за своїм видом та розміром повинно бути адекватним (відповідним) характеру вчинених дій.

Судом враховано, що ОСОБА_1 раніше до адміністративної відповідальності не притягалася. Внаслідок вчиненого адміністративного правопорушення негативних наслідків для інших осіб не настало, а обставин, які обтяжували б відповідальність ОСОБА_1 , відсутні.

Виходячи з указаної мети й принципів справедливості, співмірності та індивідуалізації, покарання повинно бути адекватним характеру вчинених дій, їх небезпечності та даним про особу винного.

В свою чергу справедливість, як одна з основних засад права, є вирішальною у визначенні його як регулятора суспільних відносин, одним із загальнолюдських вимірів права. Зазвичай справедливість розглядають як властивість права, виражену, зокрема, в рівному юридичному масштабі поведінки й у пропорційності юридичної відповідальності вчиненому правопорушенню.

Отже, враховуючи вищевказане, характер скоєного правопорушення, особу порушника, ступінь її вини, майновий стан,обставини,що пом`якшуютьта обтяжуютьвідповідальність, а також те, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується для виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, з метою дотримання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами, забезпечуючи при цьому належну рівновагу, тобто пропорційність між метою судового рішення та його негативними наслідками для прав, свобод та інтересів осіб, суд прийшов до переконання за доцільне застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення, передбачене ст. 485 МК України, у виді штрафу в розмірі 50 відсотків несплаченої суми митних платежів. Суд прийшов до висновку, що у даній справі таке стягнення є необхідним та достатнім.

Відповідно до ч. 1 ст. 401 КУпАП і п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення з особи, на яку накладено стягнення, стягується судовий збір в розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Таким чином, з ОСОБА_1 на користь держави підлягає стягненню судовий збір в розмірі 536, 80 гривень.

На підставі вищевикладеного та керуючись, ст.ст. 9, 23, 24, 33-35, 38, ч. 1 ст. 401 КУпАП, ст.ст. 3, 4, 36, 38, 43, 45, 82, 83, 257, 266, 318, 458-462, 464, 466, 467, 485-489, 495, 497, 522, 524-529 МК України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Визнати винною ОСОБА_3 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України, та застосувати до неї адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 77 161 (сімдесят сім тисяч сто шістдесят одна) гривня 45 копійок, який стягнути на користь держави.

Стягнути з ОСОБА_4 судовий збір у розмірі 536 (п`ятсот тридцять шість) гривень 80 копійок на користь держави.

Постанова суду може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справі протягом десяти днів з дня її винесення до Вінницького апеляційного суду.

Штраф повинен бути сплачений особою, яка вчинила порушення митних правил, не пізніше 15 днів з дня вручення або надіслання їй копії постанови митного органу про накладення штрафу, а в разі оскарження постанови - не пізніше 15 днів з дня залишення скарги (адміністративного позову) без задоволення.

Сума штрафу вноситься особою, яка вчинила порушення митних правил, до державного бюджету у порядку, встановленому законодавством України.

У разі якщо штраф не буде сплачено у вищевказані строки, постанова суду (судді) надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання або роботи порушника або за місцезнаходженням його майна.

ОСОБА_2 : ІНФОРМАЦІЯ_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ; місце роботи: ТОВ «АГРО ТРАНС ТРЕЙДІНГ» (код ЄДРПОУ 44285471, Україна, 01024, м. Київ, вул. Круглоуніверситетська, буд. 7, офіс 26), посада директор.

Суддя:

СудВінницький міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення29.05.2023
Оприлюднено31.05.2023
Номер документу111151271
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —127/8733/23

Постанова від 29.05.2023

Адмінправопорушення

Вінницький міський суд Вінницької області

Борисюк І. Е.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні