Постанова
від 14.04.2023 по справі 760/31485/21
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

С О Л О М ' Я Н С Ь К И Й Р А Й О Н Н И Й С У Д М І С Т А К И Є В А

вул. Максима Кривоноса, 25, м. Київ, 03037; тел. (044) 249-79-26, факс:249-79-28;

вул. Грушецька, 1, м. Київ, 03113; тел.: (044) 456-51-65; факс: 456-93-08

e-mail:inbox@sl.ki.court.gov.ua, web: https://sl.ki.court.gov.ua

Код ЄДРПОУ: 02896762


Провадження № 3/760/2861/23

в справі 760/31485/21

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 квітня 2023 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Коробенко С.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Держмитслужбипро притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - керівника ТОВ «ОПТПОСТАЧ» (ЄДРПОУ 42380838, стара адреса : 08136, Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Крюківщина, вул. Європейська, 2-А; нова адреса: 65026, м. Одеса, Приморський р-н, вул. Дерибасівська, буд. 21), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 , за ознаками порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 МК України,

В С Т А Н О В И В :

24 листопада 2021 року до Солом`янського районного суду м. Києва надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 за ознаками порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 МК України.

Відповідно до протоколу № 3791/10000/21 про порушення митних правил установлено, що 14.02.2020, в зоні діяльності Одеської митниці Держмитслужби (п/п «Чорноморський морський торговельний порт») із території Туреччини через митний кордон України автомобільним транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_2 на адресу ТОВ «ОПТПОСТАЧ» (08136, Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Крюківщина, вул. Європейська, 2-А) переміщено товари «кондитерські вироби: цукерки льодяники на паличці у асортименті» у кількості - 1 000 пакувальних місць, вагою брутто 12 700 кг, нетто - 11 640 кг.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 13.02.2020 №UA100000/2020/816913 на підставі товаросупровідних документів: книжки МДП від 10.02.2020 № XK.83766314, CMR від 07.02.2020 № 007510 та інвойсу від 04.02.2020 №GIB2020000000031.

Відповідно до товаросупровідних документів відправником товарів виступала компанія «Aysultan Sekerleme Gida Amb. Teks. Ins. Tur. Pazr. Ith. Ihr. San. ve Tic. Ltd. Sti» (LOSB 3.Cad. Yesilyurt / Malatya / Turkey).

Після прибуття в зону діяльності Київської митниці Держмитслужби, зазначені товари, на підставі договору про надання послуг митного брокера від 03.12.2019 №ОПТ-12/19, були заявлені декларантом ПП «88» (ЄДРПОУ 35573375) гр. ОСОБА_2 на митному посту «Київ-східний» за електронною митною декларацією (далі - ЕМД) типу «ІМ/40/ДЕ» від 17.02.2020 №UA100110/2020/601327, як товар № 1 - «Кондитерські вироби з цукру, без вмісту какао. Цукерки льодяники на паличці: Цукерки льодяник на паличці "AYGUM" 22гр х100х6 - 400 кор. Цукерки льодяник на паличці "AYTOP Caramel" 16гр х100х6 - 100 кор. Цукерки льодяник на паличці "AYTOP MILK" 16гр х100х6 - 100 кор. Цукерки льодяник на паличці "AYTOP STRAWBERRY" 14гр х100х6 - 300 кор. Цукерки льодяник на паличці "AYTOP STRAWBERRY" 24гр х100х7 - 100 кор. Виробник - AYSULTAN SEKERLEME. Торгова марка - AYTOP. Країна виробництва - TR».

Разом із вказаною ЕМД до митниці був наданий контракт від 04.11.2019

№4112019, сертифікат про походження товару форми А від 05.02.2020 №С0999889, а також інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вищевказаної митної декларації.

Відповідно до інвойсу від 04.02.2020 №GIB2020000000031, виставленого компанією «Aysultan Sekerleme Gida Amb. Teks. Ins. Tur. Pazr. Ith. Ihr. San. ve Tic. Ltd. Sti» (Туреччина) до ТОВ «ОПТПОСТАЧ» (Україна), вартість товарів «цукерки льодяник на паличці у асортименті» вагою брутто - 12 700 кг, нетто - 11 640 кг, становить - 4 600 доларів США на умовах поставки CPТ КIEV.

З метою перевірки автентичності документів, на підставі яких здійснено митне оформлення товарів за ЕМД від 17.02.2020 №UA100110/2020/601327 Державною митною службою України направлено запит до митної адміністрації Республіки Туреччина від 15.01.2021 №08-15/15-03/11/672.

22.09.2021 до Київської митниці листом Департаменту митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Держмитслужби від 22.09.2021

№15/15-02/7.8/4017 надіслано відповідь митної адміністрації Республіки Туреччина (вхід. митниці № 11626/4).

Митні органи Республіки Туреччина до своєї відповіді №29980007-724.01.03/UA-61685060-61907645 надали копію митної декларації форми «EX 3» від 05.02.2020

№20341200ЕХ038357.

Згідно інформації, що міститься в отриманій копії митної декларації

від 05.02.2020 №20341200ЕХ038357, компанією «Aysultan Sekerleme Gida Ambalaj Tekstil Insaat Turzim Pazarlama Ithalat Ihracat Sanayi ve Ticaret Limited Sirketi» (1. Organize Sanayi Bolgesi 3.CD 44/ 052 - Turkey) на адресу «OPTPOSTACH LLC» (EDRPOU 42380838 UKRAINE 08136, KYIV REGION KYIV-SVYATOSHINSKY) / ТОВ «ОПТПОСТАЧ» (ЄДРПОУ 42380838, Україна, 08136, Київська обл., Києво-Святошинський р-н), із території Туреччини в транспортному засобі з р.н.з. НОМЕР_3 експортовано товари «цукрові кульки», у кількості 1 000 пакувань, вагою брутто - 12 700 кг, вагою нетто - 11 640 кг, на умовах поставки EXW MALATYA.

При цьому, у графі 22 «валюта та загальна сума за рахунком» експортної митної декларації від 05.02.2020 № 20341200ЕХ038357, складеної на підставі фактури (інвойс) від 04.02.2020 №GIB2020000000031, зазначена фактурна вартість товарів, яка становить

19 700 доларів США.

Отже, під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митною адміністрацією Туреччини, з даними, вказаними у матеріалах митного оформлення товарів за ЕМД № UA100110/2020/601327, встановлено, що співпадають відомості щодо найменування товарів, кількості пакувальних місць, ваги, відправника, одержувача, реєстраційних даних інвойсу, номерних знаків транспортного засобу, в якому товари переміщувались через митний кордон України. Відмінність встановлено у вартості товарів та умовах поставки.

Відповідно до інвойсу від 04.02.2020 №GIB2020000000031 та ЕМД

від 17.02.2020 №UA100110/2020/601327 вартість товарів «цукерки льодяники на паличці у асортименті» на умовах поставки CPТ КIEV становить 4 600 доларів США, але згідно з експортною декларацією від 05.02.2020 №20341200ЕХ038357 вартість цих же товарів на умовах поставки EXW MALATYA становить 19 700 доларів США.

Таким чином, відомості щодо вартості зазначених товарів в документах, отриманих від митної адміністрації Республіки Туреччина, не відповідають даним, зазначеним в документах, поданих ТОВ «ОПТПОСТАЧ» при митному оформленні в Україні.

Таким чином, за результатами вивчення всіх вищевказаних документів митний орган встановив, що товари «кондитерські вироби: цукерки льодяники на паличці у асортименті», вагою брутто 12 700 кг, вагою нетто - 11 640 кг та вартістю 19 700 доларів США, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (14.02.2020) (1 USD - 24,4795 грн.) складає 482 246,15 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Відповідно до ч. 2 ст. 459 МКУ - суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Відповідно до статті 65 Господарського кодексу України:

пункт 3 - для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства.

пункт 5 - керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.

На момент переміщення товарів через митний кордон України (14.02.2020) на посаді керівника ТОВ «ОПТПОСТАЧ» (ЄДРПОУ 42380838) перебував громадянин ОСОБА_1 .

Відповідно до відомостей ПІК «Провадження в справах про ПМП» АСМО «Інспектор», громадянин ОСОБА_1 протягом року не притягувався до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 483 або ст.482 Митного кодексу України.

09 вересня 2022 року представником особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, адвокатом Васильчук Світланою Станіславівною, подано письмові заперечення у справі про порушення митних правил №3791/0000/21, в яких вона заперечує проти наявності в діях ОСОБА_1 ознак порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України та вважає, що справа про порушення митних правил підлягає закриттю за відсутності складу адміністративного правопорушення. Адвокат зазначила, що контролюючий орган використовує документи з неофіційним перекладом в якості доказів, які нібито підтверджують недостовірно вказану керівником ТОВ «ОПТПОСТАЧ» митну вартість товарів у ЕМД «ІМ/40/ДЕ» від 17.02.2020 №UA100110/2020/601327. Надані» Турецькою митницею «товаросупровідні» документи взагалі не мають перекладу. Як стверджує адвокат, такі документи не можуть бути допустимими доказами у справах про порушення митних правил у зв`язку з недотриманням контролюючим органом вимог Митного кодексу України щодо перекладу документів.

30 вересня 2022 року постановою Солом`янського районного суду міста Києва матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , за ознаками порушення митних правил, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.483 МК України повернуті до Київської митниці Держмитслужби для проведення додаткової перевірки.

22 березня 2023 року матеріали протоколу №3791/10000/21 повернулися до суду з результатами додаткової перевірки, а саме здійснено переклад відповіді №29980007-724.01.03/UA-61685060-61907645 (а.с. 14) та переклад митної декларації форми «EX 3» від 05.02.2020 № 20341200ЕХ038357 (а.с.17).

Представник Київської митниці Держмитслужби у судовому засіданні пояснив, що ОСОБА_1 порушив митні правила, у зв`язку з чим щодо останнього складено протокол про порушення митних правил № 3791/10000/21 за ч. 1 ст. 483 МК України, підтримав позицію митного органу та обставини, викладені в протоколі, просив притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу з конфіскацією товарів.

Представник особи, яка притягається до адміністративної відповідальності в судовому засіданні заперечувала проти обставин викладених у протоколі про порушення митних правил №3791/10000/21 від 19.10.2021, посилаючись на те, що в діях ОСОБА_1 відсутні ознаки порушення митних правил, передбачених ч.1 ст.483 МК України, а також щодо надання неправдивих відомостей, які необхідні для визначення митної вартості товарів та умов поставки не можна погодитись, оскільки викладене в протоколі про порушення митних правил є припущеннями та не підтверджено належними та допустимими доказами.

Адвокат посилається, по-перше, на те, що ОСОБА_1 не здійснював декларування Товарів, а надання для митного оформлення всіх необхідних документів здійснював агент з митного оформлення ПП «88» ОСОБА_2 .. При цьому, ані ОСОБА_1 , ані агент з митного оформлення ПП «88» ОСОБА_2 не подавали митного органу, як підставу для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо митної декларації Товарів ЕМД «ІМ/40/ДЕ» від 17.02.2020 № UA100110/2020/601327 складена та оформлена агентом з митного оформлення на підставі реальних, достовірних документів, що були передані Товариству продавцем Товарів - фірмою «Sekerleme Gida Amb. Teks. Ins. Tur. Pazr. Ith. Ihr. San. ve Tic. Ltd. Sti». По-друге, надані митними органами Турецької Республіки документи не можуть виступати доказами у даній справі про порушення митних правил, оскільки взагалі не стосуються здійсненої між ТОВ «ОПТПОСТАЧ» та компанією «Sekerleme Gida Amb. Teks. Ins. Tur. Pazr. Ith. Ihr. San. ve Tic. Ltd. Sti» фінансово-господарської операції, мають розбіжності та суттєві недоліки з огляду на те, що експортна митна декларація форми EX 3 від 05.02.2020 №20341200ЕХ038357, на яку посилається контролюючий орган, як на доказ заниження митної вартості Товарів оформлені на якусь іншу партію товару, а не ту. яка була фактично поставлена за ЕМД «ІМ/40/ДЕ» від 17.02.2020 №UA100110/2020/601327.

Так всупереч вимогам ст. 256 КУпАП та ст. 494 МК України, в наданому Протоколі не зазначені конкретні дії чи бездіяльність, які мали місце були вчинені саме директором ТОВ «ОПТПОСТАЧ» ОСОБА_1 , спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом, або таких, шо містять неправдиві дані, тобто які б відповідали диспозиції ст. 483 МК України.

Крім того, також не надано будь-яких доказів, які б підтверджували, що при заповненні ЕМД типу «ІМ/40/ДЕ» від 17.02.2020 №UA100110/2020/601327 в діях ТОВ «ОПТПОСТАЧ», а саме ОСОБА_1 , був наявний умисел на подання неправдивих відомостей, необхідних для визначення митної вартості товару, або ж вчинення будь-яких інших і дій спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.

Представник особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, вважає, що в діях громадянина України ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення та справа про порушення митних правил №3791/1000/21 підлягає закриттю на підставі п.1 ч.1 ст.247 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Заслухавши пояснення представника митного органу, розглянувши отримані матеріали, вбачається наступне.

Встановлено, що 14.02.2020, в зоні діяльності Одеської митниці Держмитслужби (п/п «Чорноморський морський торговельний порт») із території Туреччини через митний кордон України автомобільним транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_2 на адресу ТОВ «ОПТПОСТАЧ» (08136, Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Крюківщина, вул. Європейська, 2-А) переміщено товари «кондитерські вироби: цукерки льодяники на паличці у асортименті» у кількості - 1 000 пакувальних місць, вагою брутто 12 700 кг, нетто - 11 640 кг.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 13.02.2020 №UA100000/2020/816913 на підставі товаросупровідних документів: книжки МДП від 10.02.2020 № XK.83766314, CMR від 07.02.2020 № 007510 та інвойсу від 04.02.2020 №GIB2020000000031.

Відповідно до товаросупровідних документів відправником товарів виступала компанія «Aysultan Sekerleme Gida Amb. Teks. Ins. Tur. Pazr. Ith. Ihr. San. ve Tic. Ltd. Sti» (LOSB 3.Cad. Yesilyurt / Malatya / Turkey).

Після прибуття в зону діяльності Київської митниці Держмитслужби, зазначені товари, на підставі договору про надання послуг митного брокера від 03.12.2019 №ОПТ-12/19, були заявлені декларантом ПП «88» (ЄДРПОУ 35573375) гр. ОСОБА_2 на митному посту «Київ-східний» за електронною митною декларацією (далі - ЕМД) типу «ІМ/40/ДЕ» від 17.02.2020 №UA100110/2020/601327, як товар № 1 - «Кондитерські вироби з цукру, без вмісту какао. Цукерки льодяники на паличці: Цукерки льодяник на паличці "AYGUM" 22гр х100х6 - 400 кор. Цукерки льодяник на паличці "AYTOP Caramel" 16гр х100х6 - 100 кор. Цукерки льодяник на паличці "AYTOP MILK" 16гр х100х6 - 100 кор. Цукерки льодяник на паличці "AYTOP STRAWBERRY" 14гр х100х6 - 300 кор. Цукерки льодяник на паличці "AYTOP STRAWBERRY" 24гр х100х7 - 100 кор. Виробник - AYSULTAN SEKERLEME. Торгова марка - AYTOP. Країна виробництва - TR».

Разом із вказаною ЕМД до митниці був наданий контракт від 04.11.2019

№4112019, сертифікат про походження товару форми А від 05.02.2020 №С0999889, а також інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вищевказаної митної декларації.

Відповідно до інвойсу від 04.02.2020 №GIB2020000000031, виставленого компанією «Aysultan Sekerleme Gida Amb. Teks. Ins. Tur. Pazr. Ith. Ihr. San. ve Tic. Ltd. Sti» (Туреччина) до ТОВ «ОПТПОСТАЧ» (Україна), вартість товарів «цукерки льодяник на паличці у асортименті» вагою брутто - 12 700 кг, нетто - 11 640 кг, становить - 4 600 доларів США на умовах поставки CPТ КIEV.

З метою перевірки автентичності документів, на підставі яких здійснено митне оформлення товарів за ЕМД від 17.02.2020 №UA100110/2020/601327 Державною митною службою України направлено запит до митної адміністрації Республіки Туреччина від 15.01.2021 №08-15/15-03/11/672.

22.09.2021 до Київської митниці листом Департаменту митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Держмитслужби від 22.09.2021

№15/15-02/7.8/4017 надіслано відповідь митної адміністрації Республіки Туреччина (вхід. митниці № 11626/4).

Митні органи Республіки Туреччина до своєї відповіді №29980007-724.01.03/UA-61685060-61907645 надали копію митної декларації форми «EX 3» від 05.02.2020

№20341200ЕХ038357.

Згідно інформації, що міститься в отриманій копії митної декларації

від 05.02.2020 №20341200ЕХ038357, компанією «Aysultan Sekerleme Gida Ambalaj Tekstil Insaat Turzim Pazarlama Ithalat Ihracat Sanayi ve Ticaret Limited Sirketi» (1. Organize Sanayi Bolgesi 3.CD 44/ 052 - Turkey) на адресу «OPTPOSTACH LLC» (EDRPOU 42380838 UKRAINE 08136, KYIV REGION KYIV-SVYATOSHINSKY) / ТОВ «ОПТПОСТАЧ» (ЄДРПОУ 42380838, Україна, 08136, Київська обл., Києво-Святошинський р-н), із території Туреччини в транспортному засобі з р.н.з. НОМЕР_3 експортовано товари «цукрові кульки», у кількості 1 000 пакувань, вагою брутто - 12 700 кг, вагою нетто - 11 640 кг, на умовах поставки EXW MALATYA.

При цьому, у графі 22 «валюта та загальна сума за рахунком» експортної митної декларації від 05.02.2020 № 20341200ЕХ038357, складеної на підставі фактури (інвойс) від 04.02.2020 №GIB2020000000031, зазначена фактурна вартість товарів, яка становить

19 700 доларів США.

Отже, під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митною адміністрацією Туреччини, з даними, вказаними у матеріалах митного оформлення товарів за ЕМД № UA100110/2020/601327, встановлено, що співпадають відомості щодо найменування товарів, кількості пакувальних місць, ваги, відправника, одержувача, реєстраційних даних інвойсу, номерних знаків транспортного засобу, в якому товари переміщувались через митний кордон України. Відмінність встановлено у вартості товарів та умовах поставки.

Відповідно до інвойсу від 04.02.2020 №GIB2020000000031 та ЕМД

від 17.02.2020 №UA100110/2020/601327 вартість товарів «цукерки льодяники на паличці у асортименті» на умовах поставки CPТ КIEV становить 4 600 доларів США, але згідно з експортною декларацією від 05.02.2020 №20341200ЕХ038357 вартість цих же товарів на умовах поставки EXW MALATYA становить 19 700 доларів США.

Таким чином, відомості щодо вартості зазначених товарів в документах, отриманих від митної адміністрації Республіки Туреччина, не відповідають даним, зазначеним в документах, поданих ТОВ «ОПТПОСТАЧ» при митному оформленні в Україні.

Таким чином, за результатами вивчення всіх вищевказаних документів митний орган встановив, що товари «кондитерські вироби: цукерки льодяники на паличці у асортименті», вагою брутто 12 700 кг, вагою нетто - 11 640 кг та вартістю 19 700 доларів США, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (14.02.2020) (1 USD - 24,4795 грн.) складає 482 246,15 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

З висновками митниці щодо наявності в діях громадянина ОСОБА_1 ознак порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 МК України не можна погодитись, оскільки викладене в протоколі про порушення митних правил є припущеннями та не підтверджено належними та допустимими доказами.

За змістом ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Статтею 483 МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Адміністративне правопорушення - це конкретне діяння (факт, явище, подія), що відбулося (мало місце) у реальній дійсності.

Склад адміністративного правопорушення - це передбачена нормами права сукупність об`єктивних і суб`єктивних ознак, за наявності яких діяння можна кваліфікувати як адміністративне правопорушення. Він включає в себе об`єкт, об`єктивну сторону, суб`єкт, суб`єктивну сторону.

Відсутність хоча б однієї з ознак означає відсутність складу в цілому.

Справа про порушення митних правил може бути заведена тільки в тому випадку, коли є достатні дані, які свідчать про наявність ознак правопорушення.

Наявність ознак складу правопорушення (об`єкт, об`єктивна сторона, суб`єкт та суб`єктивна сторона) є обов`язкова для кваліфікації конкретного діяння як порушення митних правил.

Провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю в разі відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Недопустимим є заведення справи про порушення митних правил на підставі припущень або відомостей про правопорушення, достовірність яких викликає сумніви.

Аналіз положень ст. 458 МК України і ст. 9 КУпАП у поєднанні із положеннями ст. 280 КУпАП дає підстави стверджувати, що під час провадження у справі про адміністративне правопорушення підлягає доведенню наявність у діях особи як об`єктивної, так і суб`єктивної сторони адміністративного правопорушення поставленого особі у вину.

Представник ОСОБА_1 у судовому засіданні пояснила, що в наданому Протоколі не зазначені конкретні дії чи бездіяльність, які мали місце були вчинені саме директором ТОВ «ОПТПОСТАЧ» ОСОБА_1 , спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом, або таких, шо містять неправдиві дані, тобто які б відповідали диспозиції ст. 483 МК України.

Крім того, також не надано будь-яких доказів, які б підтверджували, що при заповненні ЕМД типу «ІМ/40/ДЕ» від 17.02.2020 №UA100110/2020/601327в діях ТОВ «ОПТПОСТАЧ», а саме ОСОБА_1 , був наявний умисел на подання неправдивих відомостей, необхідних для визначення митної вартості товару, або ж вчинення будь-яких інших і дій спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.

Адвокат зазначила, що надані митними органами Турецької Республіки документи взагалі не стосуються здійсненої поставки Товарів за ЕМД «ІМ/40/ДЕ» від 17.02.2020 №UA100110/2020/601327. Крім цього ТОВ «ОПТПОСТАЧ» для митного оформлення було надано документи, отримані від продавця Товарів та інші документи, отримані Декларантом за самостійною ініціативою, перелік яких вказаний в графі 44 ЕМД від 17.02.2020 №UA100110/2020/601327. Водночас, КМ ДМС до матеріалів справи не було приєднано всіх документів, наданих та вказаних Декларантом у графі 44 ЕМД від 17.02.2020 №UA100110/2020/601327.

Водночас, інспектор в Протоколі жодним чином не обґрунтовує такі висновки, а також не спростовує те, що митне оформлення Товару здійснювалось на підставі документів наданих ТОВ «ОПТПОСТАЧ» компанією «Aysultan Sekerleme Gida Amb. Teks. Ins. Tur. Pazr. Ith. Ihr. San. ve Tic. Ltd. Sti», а тому відсутні підстави вважати, що відомості щодо вартості Товару, внесені до митної декларації, яку було подано при митному оформленні, є неправдивим, а відтак в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК Кодексу України.

При цьому жодних обставин на підтвердження того, що ОСОБА_1 як директору ТОВ «ОПТПОСТАЧ» могло бути відомо про іншу вартість Товару та наявність у нього прямого умислу на вчинення дій, відповідальність за які передачена ст.483 МК України ані встановлено, ані підстверджено належними доказами не було.

Вбачається, що протокол про порушення митних правил № 3791/10000/21 ґрунтується лише на припущеннях, які не підтверджені належними доказами.

Отже, будь-яких дій, ОСОБА_1 , які б були спрямовані на приховування від митного контролю та утворювали об`єктивну сторону правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, судом не встановлено.

У матеріалах справи відсутні та не надавались у судовому засіданні будь-які дані чи належні докази на підтвердження того, що ОСОБА_1 вчинив протиправні дії та має нести відповідальність за дані, що містяться у товаросупровідних документах на переміщення товарів на територію України. Тобто за дії, що були спрямовані на приховування від митного контролю та утворювали об`єктивну сторону правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Відповідно до п. 1 ст. 247 КпАП України провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути почато, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення, оскільки зазначена в поданому інвойсі сума є більшою, ніж вартість товару.

З огляду на відсутність достовірних і достатніх відомостей про вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення та враховуючи вимоги закону, що сумніви мають трактуватись на користь притягуваного до відповідальності, вбачається, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 483 МК України, а тому провадження у справі підлягає закриттю.

Керуючись статтями 458, 483, 527-529 МК України, статтями 9, 247, 283, 284, 294 КпАП України,

П О С Т А Н О В И В :

Закрити провадження в справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 у зв`язку із відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через районний суд, шляхом подання скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя:

Дата ухвалення рішення14.04.2023
Оприлюднено31.05.2023
Номер документу111156005
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/31485/21

Постанова від 31.07.2023

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Мосьондз Іван Анатолійович

Постанова від 14.04.2023

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Коробенко С. В.

Постанова від 30.09.2022

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Коробенко С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні