Рішення
від 24.05.2023 по справі 902/304/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Пирогова, 29, м. Вінниця, 21018, тел./факс (0432)55-80-00, (0432)55-80-06 E-mail: inbox@vn.arbitr.gov.ua


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"24" травня 2023 р. м. Вінниця Cправа № 902/304/23

Господарський суд Вінницької області у складі:

головуючий суддя Міліціанов Р.В.,

при секретарі Московчук Є.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Житлово-експлуатаційне об`єднання", вул. Генерала Арабея, буд. 2-А, м. Вінниця, 21020, код - 38512116

до: Науково-виробничого товариства з обмеженою відповідальністю "ІНФОРМАТИКА", вул. Заболотного, буд. 11, прим. 107, м. Вінниця, 21037, код - 23101956

про стягнення 67 845,02 грн

за участю представників:

позивача: Мазай Віталій Миколайович, посвідчення № 21/2887 від 11.10.2021 року

відповідача: Паламарчук Ольга Анатоліївна, посвідчення № 000425 від 07.02.2019 року

ВСТАНОВИВ:

01.03.2023 року до Господарського суду Вінницької області надійшла позовна заява (№ 165 від 01.03.2023 року) Товариства з обмеженою відповідальністю "Житлово-експлуатаційне об`єднання" до Науково-виробничого товариства з обмеженою відповідальністю "ІНФОРМАТИКА" про стягнення 56 918,49 грн заборгованості, з яких 55 071,91 грн основного боргу, 245,65 грн інфляційних втрат, 1 600,93 грн 3 % річних за договором про надання послуг з управління багатоквартирним будинком № 197 від 01.04.2019 року.

Ухвалою суду від 06.03.2023 року відкрито провадження у справі № 902/304/23 за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 04.04.2023 року.

17.03.2023 року до суду від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву (б/н від 17.03.2023 року) (вх.канц. № 01-34/2536/23), в якому останній просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог повністю. Додатком до відзиву додано ряд документів.

27.03.2023 року від представника позивача до суду надійшла відповідь на відзив (вих. № 235 від 24.03.2023 року), в яких останній підтримує заявлені позовні вимоги повністю.

27.03.2023 року до суду від представника позивача надійшла заява (вих. № 234 від 24.03.2023 року) про збільшення розміру позовних вимог, в якій останній просить суд стягнути з відповідача на користь позивача 67 845,02 грн заборгованості.

У судовому засіданні 24.05.2023 року прийняли участь представники позивача та відповідача.

Розглянувши подані документи і матеріали даної справи, з`ясувавши фактичні обставини на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті судом встановлено наступне.

Стислий виклад процесуальних позицій сторін.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач посилається на укладення між Товариством з обмеженою відповідальністю "Житлово-експлуатаційне об`єднання" та співвласниками багатоквартирного будинку №11 по вул. Заболотного, що у м. Вінниця договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком № 197 від 01.04.2019 року.

Власником приміщення №107 в будинку 11 по вулиці Заболотного у місті Вінниця є Науково-виробничого товариства з обмеженою відповідальністю "ІНФОРМАТИКА".

Згідно ч.5 ст. 1 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", Науково-виробниче Товариство з обмеженою відповідальністю "ІНФОРМАТИКА" як власник нежитлового приміщення будинку №11 по вул. Заболотного, що у м. Вінниця є співвласником багатоквартирного будинку. та споживачем житлово-комунальних послуг у т.ч. послуги з управління багатоквартирним будинком.

За твердженнями позивача, в зв`язку з неналежним виконанням Науково-виробничим товариства з обмеженою відповідальністю "ІНФОРМАТИКА" договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком № 197 від 01.04.2019 року, в частині оплати послуг на утримання будинку та прибудинкової території утворилась заборгованість в сумі 56 918,49 грн.

Враховуючи викладене, Товариство з обмеженою відповідальністю "Житлово-експлуатаційне об`єднання" звернулось з позовом до суду про стягнення з Науково-виробничого товариства з обмеженою відповідальністю "ІНФОРМАТИКА" 55 071,91 грн основного боргу, 245,65 грн інфляційних втрат, 1 600,93 грн 3 % річних за договором про надання послуг з управління багатоквартирним будинком № 197 від 01.04.2019 року.

У відзиві на позовну заяву відповідач заперечує проти позову, вважає його необґрунтованим та просить суд відмовити в його задоволенні посилаючись на наступне.

Науково-виробничому товариству з обмеженою відповідальністю "ІНФОРМАТИКА" на праві власності належить нежиле приміщення, вбудовано-прибудовані адміністративні приміщення на першому поверсі в житловому будинку за адресою: Вінницька область, м. Вінниця, вул. Заболотного, будинок 11, прим. 107, загальною площею 248,6 кв.м., що підтверджується Витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно КП «ВМБТІ» від 02.09.2009 року, номер витягу 23739377, реєстраційний номер 28174954.

Належне відповідачу приміщення, що знаходиться на першому поверсі житлового будинку (вбудовано-прибудовані приміщення) є нежитловим і використовується ним під час здійснення підприємницької діяльності як офісні приміщення, яке має власний окремий вхід до свого приміщення, огороджену територію та не мас виходу до під`їзду, що унеможливлює користування працівниками підприємства сходовими клітинами будинку та ліфтами.

Прибирання прибудинкової території та приміщень товариства виконуються персоналом підприємства самостійно.

На послуги вивезення побутового сміття укладені власні договори з Комунальним унітарним підприємством "ЕкоВІН" та на території власні баки для відходів. Потреби у наданні з боку ТОВ "ЖЕО" послуг з освітлення місць загального користування та прибирання сходових клітин не має, ліфтами не користується і в їх обслуговуванні не потребує, а тому заявлення позивачем до стягнення з відповідача витрат на такі послуги є безпідставними.

Спірних питань між позивачем і відповідачем щодо нарахувань, розміру тарифу і його оплати до 2019 року не виникало.

Починаючи з квітня 2019 року від позивача почали надходити рахунки з суттєво більшими сумами за послуги, однак жодної інформації щодо причин і підстав зміни тарифу Відповідача повідомлено не було.

Відповідач звернувся до ТОВ "ЖЕО" від 27.06.2019 року з листом (вих. № ИНФ-025/19) про надання інформації про структуру тарифу, перелік та вартість конкретних складових послуг, що надаються, також зазначено, що в актах наданих послугзазначається узагальнено "Послуга з управління будинком" і не містить конкретного переліку, які саме послуги надавались позивачем у відповідному місяці.

За твердженнями відповідача відсутність у актах переліку (опису) наданих послуг опису наданої послуги, об`ємів та вартості, є підтвердженням відсутності факту надання зазначених послуг відповідачеві (а.с. 146-151, т. 1).

У відповіді на відзив позивач не погоджується з доводами відповідача викладеними у відзиві та зазначає, що 01.04.2019 року, відповідно до Рішення (Протоколу) співвласників багатоквартирного будинку № 11 по вул. Заболотного що у м. Вінниці, між Товариство з обмеженою відповідальністю "Житлово-експлуатаційне об`єднання" та співвласниками багатоквартирного будинку № 11 по вул. Заболотного, укладено договір №197 про надання послуги з управління багатоквартирним будинком відповідно до Типового договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2018 р. № 712 згідно якого позивач забезпечує надання послуги з управління багатоквартирним будинком.

25.09.2019 року листом (вих. № 1030) відповідачу було направлено вищезазначений договір з усіма додатками до нього.

Відповідно до пункту 10 Правил надання послуги з управління багатоквартирним будинком, затверджених Постановою КМУ №712 "Про затвердження Правил надання послуги з управління багатоквартирним будинком та Типового договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком" від 05.09.2018 року, під час надання послуги з управління управитель забезпечує виконання робіт та послуг з утримання і ремонту спільного майна Багатоквартирного будинку та прибудинкової території, що входять до кошторису витрат на утримання будинку та прибудинкової території.

Згідно з ч. 1 ст. 9 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", споживач здійснює оплату за спожиті житлово-комунальні послуги щомісяця, якщо інший порядок та строки не визначені відповідним договором (а.с.194-197, т. 1).

За заявою про збільшення розміру позовних вимог (вих. № 234 від 24.03.2023 року) позивач просить суд стягнути з відповідача на користь позивача 67 845,02 грн основної заборгованості за надані послуги (а.с. 221-224, т. 1).

У письмових поясненнях позивач підтримує заявлені позовні вимоги та просить суд задоволити позов повністю (а.с.9-16, т. 2).

У письмових поясненнях поданих до суду доводи відповідача зводяться до того, що останній не погоджується з сумою нарахування, так як позивачем не обґрунтовано застосовано різні тарифи за послуги з управління будинком за вказаний період та частину з послуг зазначених в Кошторисі (Додатку № 5) до Договору № 197 від 01.04.2019 року що підприємством взагалі не споживається, а частина послуг підприємство надає собі власними силами та за власні кошти (а.с. 30-33, т.2 ).

Із наявних у справі та досліджених судом доказів слідує, що Науково-виробниче товариство з обмеженою відповідальністю "ІНФОРМАТИКА" є з 02.09.2009 року власником нежитлового приміщення №107 (вбудовано-прибудовані адміністративні приміщення у житловому будинку) у м. Вінниця по вул. Заболотного, 11, яке розташовано на першому поверсі будинку, площа нежитлових приміщень складає 248,60 кв.м. (т. 1 а.с. 132-134, 137).

Загальними зборами співвласників багатоквартирного будинку №11 по вул. Заболотного, що у м. Вінниця прийнято рішення, оформлене протоколом №1 від 21.07.2016 року, визначено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Житлово-Експлуатаційне об`єднання" є управителем багатоквартирного будинку № 11 по вул. Заболотного, м. Вінниця та уповноваженим зборами за подання протоколу на зберігання до виконавчого комітету Вінницької міської ради.

Також, установлено, затвердження умов договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком з ТОВ "ЖЕО", визначення уповноваженої особи на його укладення та укладення договору буде здійснено після прийняття відповідних нормативно-правових актів, зокрема Типового договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком. До моменту укладення договору ТОВ "ЖЕО" продовжує надавати послуги з утримання будинків та споруд та прибудинкових територій на нині діючих умовах (а.с. 198-209, т. 1).

Загальними зборами співвласників багатоквартирного будинку №11 по вул. Заболотного, що у м. Вінниця прийнято рішення, оформлене протоколом №2 від 18.03.2018 року, про визначення та затвердження по буд. 11, вул. Заболотного, що у м. Вінниця розмір витрат на послугу з управління багатоквартирного будинку з урахуванням винагороди управителю, визначивши при цьому ціну та вартість послуги з управління багатоквартирним будинком на місяць з розрахунку 1 кв.м. загальної площі житлових та нежитлових приміщень будинку в розмірі 5,03 грн, за переліком витрат, визначених у кошторисі.

Крім того, співвласниками багатоквартирного будинку вирішено надати право управителю ТОВ "ЖЕО", у разі відсутності відповідного рішення співвласників щодо вартості послуг з управління багатоквартирним будинком на наступний рік збільшувати вищезазначені вартості на 15 % на кожний наступний рік дії Договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком (а.с. 210-217, т. 1).

01.04.2019 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Житлово-експлуатаційне об`єднання" (Управитель) та співвласниками багатоквартирного будинку №11 по вул. Заболотного, що у м. Вінниця (Співвласники) укладено Договір про надання послуги з управління багатоквартирним будинком № 197 (а.с. 11-19, т. 1).

Відповідно п. 1 Управитель зобов`язується надавати співвласникам послугу з багатоквартирним будинком (послуга з управління), що розташований за адресою: м. Вінниця, вул. Заболотного, буд. 11 (будинок), а Співвласники зобов`язуються оплачувати управителю послугу з управління згідно з вимогами законодавства та умовами цього договору.

Список співвласників і площа квартир та приміщень, що перебувають у їх власності, станом на дату укладення договору, зазначаються у Додатку 1 до договору, що є невід`ємною його частиною.

Загальні відомості про будинок зазначаються у Додатку 2 до договору і є невід частиною (п. 2 Договору).

Послуга з управління полягає у забезпеченні управителем належних умов проживання і задоволення господарсько-побутових потреб мешканців будинку шляхом утримання і ремонту спільного майна будинку та його прибудинкової території.

Послуга з управління включає:

- утримання спільного майна багатоквартирного будинку, зокрема прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, виконання санітарно-технічних робіт, обслуговування внутрішньобудинкових систем (крім внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної послуги у разі укладення індивідуальних договорів про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем), утримання ліфтів тощо;

- купівлю електричної енергії для забезпечення функціонавання спільного майна багатоквартирного будинку;

- поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку (п. 3 Договору).

Технічна документація на будинок передається управителю згідно з Актом приймання-передачі технічної документації відповідно до Додатку № 3 до договору не пізніше, ніж протягом 3-х днів з дня, наступного за днем набирання чинності цим договором (п. 4 Договору).

За змістом п. 6 Договору кожен Співвласник зобов`язаний серед іншого, власним коштом проводити ремонт та заміну санітарно-технічних приладів і пристроїв, обладнання, іншого спільного майна, пошкодженого з його вини, яка доведена в установленому законом порядку; оплачувати управителеві надані послуги з управління в порядку, за ціною та у строки, встановлені цим договором; дотримуватися правил безпеки, зокрема пожежної та газової, санітарних норм.

Управитель має право зокрема: вимагати від співвласників оплату наданої послуги з управління в порядку, за ціною та у строки, встановлені цим договором; вимагати від співвласника дотримання вимог правил експлуатації жилих приміщень та прибудинкової території, санітарно-гігієнічних правил і правил пожежної безпеки, інших нормативно-правових актів у сфері комунальних послуг (п. 7 Договору).

Згідно п. 10 Договору ціна послуги з управління становить 5,03 грн (в т.ч.ПДВ) на місяць за 1 кв.м загальної площі житлового або нежитлового приміщення у будинку та включає:

- витрати на утримання будинку та прибулинкової території і поточний ремонті спільного майна будинку в розмірі 4,85 грн (в т.ч.ПДВ) на місяць за 1 кв. метр загальної площі житлового або нежитлового приміщення у будинку, відповідно до кошторису витрат на утримання будинку та прибудинкової території (кошторис витрат), що міститься у додатку 5 до цього договору;

- винагороду управителю в розмірі 0,18 грн (в т.ч.ПДВ) на місяць за 1 кв. метр загальної площі житлового або нежитлового приміщення у будинку.

Плата за послугу з управління нараховується щомісяця управителем та вноситься кожним співвласником не пізніше 20 числа місяця, наступного за розрахунковим (п. 11 Договору).

Також, до договору № 197 від 01.04.2019 року між сторонами підписано ряд додатків, зокрема:

- Додаток № 1 "Список співвласників будинку і загальна площа квартир та приміщень, що перебувають у їх власності" (а.с.20-22, т. 1).

- Додаток № 2 "Загальні відомості про будинок" (а.с.23-25, т. 1).

- Додаток № 3 Акт приймання передачі технічної документації на будинок № 11 по вул. Заболотного м. Вінниця (а.с. 26, т. 1).

- Додаток № 4 "Вимоги до якості послуг з управління будинком № 11 по вул. Заболотного, м. Вінниця" (а.с. 27-28, т. 1).

- Додаток № 5 Кошторис витрат на утримання будинку та прибудинкової території по будинку № 11 по вул. Заболотного, м. Вінниця. Період дії кошторису з 01.04.2019 року по 31.03.2020 року (а.с.29, т. 1).

07.11.2022 року позивачем на адресу відповідача надіслано претензію № 787 з вимогою виконання зобов`язань з оплати послуг на утримання будинку та прибудинкової території в сумі 60 546,10 грн (а.с.53-54, т. 1).

З огляду на встановлені обставини справи, суд враховує наступне.

Особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, регулювання правових, організаційних та економічних відносини, пов`язаних з реалізацією прав та виконанням обов`язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління визначаються Законом України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку".

Предметом регулювання цього Закону є відносини, що виникають у процесі реалізації прав та виконання обов`язків власників квартир та нежитлових приміщень як співвласників багатоквартирного будинку.

Згідно з ч. 1, 2 ст. 12 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" витрати на управління багатоквартирним будинком включають: витрати на утримання, реконструкцію, реставрацію, проведення поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна у багатоквартирному будинку; витрати на оплату комунальних послуг стосовно спільного майна багатоквартирного будинку; витрати, пов`язані з виконанням зобов`язань за кредитним договором, укладеним за програмами Фонду енергоефективності; витрати на сплату винагороди управителю в разі його залучення; інші витрати, передбачені рішенням співвласників або законом. Витрати на управління багатоквартирним будинком розподіляються між співвласниками пропорційно до їхніх часток співвласника, якщо рішенням зборів співвласників або законодавством не передбачено іншого порядку розподілу витрат.

Відповідно до ст. 7 Закону. співвласники, з поміж іншого, зобов`язані: забезпечувати належне утримання та належний санітарний, протипожежний і технічний стан спільного майна багатоквартирного будинку; забезпечувати технічне обслуговування та у разі необхідності проведення поточного і капітального ремонту спільного майна багатоквартирного будинку; додержуватися вимог правил утримання багатоквартирного будинку і прибудинкової території, правил пожежної безпеки, санітарних норм; виконувати рішення зборів співвласників; своєчасно сплачувати за спожиті житлово-комунальні послуги.

Кожний співвласник несе зобов`язання щодо належного утримання, експлуатації, реконструкції, реставрації, поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна багатоквартирного будинку пропорційно до його частки співвласника.

Відповідно до ч. 4 ст. 1 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" до житлово-комунальних послуг належать: житлова послуга - послуга з управління багатоквартирним будинком.

Послуга з управління багатоквартирним будинком включає:

забезпечення утримання спільного майна багатоквартирного будинку, зокрема прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, якщо прибудинкова територія, за даними Державного земельного кадастру, знаходиться у власності або користуванні співвласників багатоквартирного будинку відповідно до вимог законодавства, виконання санітарно-технічних робіт, обслуговування внутрішньобудинкових систем (крім обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги у разі укладення індивідуальних договорів з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем), утримання ліфтів тощо.

Згідно ст. 10 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги встановлюються за домовленістю сторін, крім випадків, коли відповідно до закону ціни (тарифи) є регульованими. У такому разі ціни (тарифи) встановлюються уповноваженими законом державними органами або органами місцевого самоврядування відповідно до закону.

Вартість послуг з управління багатоквартирним будинком визначається за домовленістю сторін, крім випадку обрання управителя органом місцевого самоврядування.

Відповідно до статті 11 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», управління багатоквартирним будинком управителем здійснюється на підставі договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, що укладається згідно з типовим договором.

Вартість послуг з управління багатоквартирним будинком визначається за рішенням зборів співвласників (загальних зборів об`єднання співвласників багатоквартирного будинку) і згодою управителя та зазначається у договорі з управителем.

Умови договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком повинні відповідати умовам типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

Якщо зборами співвласників прийнято рішення про укладення договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, такий договір (зміни до нього) підписується співвласником (співвласниками), уповноваженим (уповноваженими) на це рішенням зборів співвласників. Такий договір підписується на умовах, затверджених зборами співвласників, та є обов`язковим для виконання всіма співвласниками.

Управитель протягом одного місяця після підписання з ним договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком (змін до нього) зобов`язаний надати або надіслати рекомендованим листом кожному співвласнику примірник такого договору (змін до нього), завірений підписом управителя.

Договір з управителем укладається строком на один рік. Якщо за один місяць до закінчення зазначеного строку жодна із сторін не повідомить письмово іншу сторону про відмову від договору, договір вважається продовженим на наступний однорічний строк.

За змістом ст. 12 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах.

Договори про надання житлово-комунальних послуг укладаються відповідно до типових або примірних договорів, затверджених Кабінетом Міністрів України або іншими уповноваженими законом державними органами відповідно до закону. Договори про надання комунальних послуг можуть затверджуватися окремо для різних моделей організації договірних відносин (індивідуальний договір, індивідуальний договір з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем, колективний договір) та для різних категорій споживачів (індивідуальний споживач (співвласник багатоквартирного будинку, власник будівлі, у тому числі власник індивідуального садибного житлового будинку), колективний споживач).

Факт відсутності договору про надання житлово-комунальних послуг та відсутність членства в ОСББ не можуть бути підставою для звільнення споживача від їх оплати (Постанова Верховного Суду від 13 листопада 2019 року у справі № 686/14833/15-ц).

Згідно зі статтею 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживач зобов`язаний оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.

Тобто, відсутність між сторонами договору не може слугувати підставою для звільнення споживача від оплати отриманих послуг.

Суд виходить з положень ст. 319 ЦК України, згідно якої усім власникам забезпечуються рівні умови здійснення своїх прав. Власність зобов`язує.

З наведених норм слідує, що утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території є обов`язковим в силу закону.

Отже, суд відхиляє доводи відповідача про відсутність підстав для оплати послуг управителя внаслідок не підписання сторонами письмового договору.

Згідно зі ст.526 Цивільного кодексу України, ст.193 Господарського кодексу України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цих Кодексів, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст. 525 Цивільного кодексу України, ч. 7 ст. 193 Господарського кодексу України).

Згідно із ч.ч. 1, 3 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

Відповідно до ст.ст. 76, 77, 78, 79 ГПК України, наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Матеріалами справи підтверджено, що Загальними зборами співвласників багатоквартирного будинку №11 по вул. Заболотного у м. Вінниця прийнято рішення, оформлене протоколом №2 від 18.03.2018 року, про визначення та затвердження по буд. 11, вул. Заболотного, що у м. Вінниця розмір витрат на послугу з управління багатоквартирного будинку з урахуванням винагороди управителю, визначивши при цьому ціну та вартість послуги з управління багатоквартирним будинком на місяць з розрахунку 1 кв.м. загальної площі житлових та нежитлових приміщень будинку в розмірі 5,03 грн, за переліком витрат, визначених у кошторисі.

Крім того, співвласниками багатоквартирного будинку вирішено надати право управителю ТОВ "ЖЕО", у разі відсутності відповідного рішення співвласників щодо вартості послуг з управління багатоквартирним будинком на наступний рік збільшувати вищезазначені вартості на 15 % на кожний наступний рік дії Договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком (а.с. 210-217, т. 1).

Відповідний протокол підписано від імені ТОВ "Інформатика" уповноваженим представником (№57 у списку підписантів) (т. 1 а.с. 216).

Відповідачем не надано заперечень з приводу даних обставин та доказів підпису протоколу не уповноваженою особою.

До загальних засад цивільного законодавства віднесено справедливість, добросовісність та розумність. (пункт 6 статті 3 Цивільного кодексу України), а відтак і дії учасників цивільних правовідносин мають бути добросовісними. Тобто відповідати певному стандарту поведінки, що характеризується чесністю, відкритістю і повагою інтересів іншої сторони договору або відповідного правовідношення.

Зазначений принцип лежить в основі доктрини venire contra factum proprium (заборони суперечливої поведінки), яка базується ще на римській максимі - "non concedit venire contra factum proprium" (ніхто не може діяти всупереч своїй попередній поведінці).

Поведінкою, яка суперечить добросовісності та чесній діловій практиці, є, зокрема, поведінка, що не відповідає попереднім заявам або поведінці сторони, за умови, що інша сторона, яка діє собі на шкоду, розумно покладається на них.

До таких висновків прийшов Верховний суд у складі Касаційного цивільного суду при розгляді справи № 390/34/17 у постанові від 10 квітня 2019 року.

Відтак, суд відхиляє доводи відповідача відносно не обізнаності щодо тарифу за послуги управителя в сумі 4,85 грн за 1 кв.м. та 0,18 грн - винагорода управителя за період з 01.04.2019 по 31.03.2020 рр.

Тому, судом встановлено дотримання вимог законодавства при встановленні тарифу за надання послуг з управління багатоквартирним будинком за період з 01.04.2019 по 31.03.2020 рр., який затверджено загальними зборами співвласників.

При цьому, суд критично оцінює позицію позивача щодо узгодження тарифів зборами співвласників у наступних періодах, оскільки вручення кошторисів уповноваженій особі співвласників будинку не може замінювати відповідного рішення співвласників багатоквартирного будинку.

Відносно розміру тарифів на послуги у наступних періодах суд зазначає наступне.

В силу ст. 10 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах у порядку, передбаченому цією статтею.

До повноважень зборів співвласників належить прийняття рішень з усіх питань управління багатоквартирним будинком, у тому числі про: визначення управителя та його відкликання, затвердження та зміну умов договору з управителем; обрання уповноваженої особи (осіб) співвласників під час укладання, внесення змін та розірвання договору з управителем, здійснення контролю за його виконанням; визначення повноважень управителя щодо управління багатоквартирним будинком (п.п. 2-4 ч. 2 ст. 10 Закону).

Суд констатує, що 18.03.2018 року згідно Протоколу №2 співвласниками багатоквартирного будинку №11 по вул. Заболотного у м. Вінниця, в тому числі Науково-виробничим товариством з обмеженою відповідальністю "ІНФОРМАТИКА" самостійно делеговано управителю ТОВ "Житлово-експлуатаційне об`єднання" можливість зміни тарифу у межах 15% на кожний наступний рік дії Договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком за відсутності відповідного рішення співвласників.

Відповідне рішення співвласників не суперечить умовам Типового договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2018 року № 712.

Згідно п. 12 Типового договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком, новий кошторис витрат погоджується співвласниками шляхом прийняття відповідного рішення у порядку, встановленому законом, з подальшим внесенням змін до цього договору.

У випадку, якщо новий кошторис витрат співвласниками не погоджено, продовжує діяти раніше погоджений кошторис витрат.

Однак, дане положення регулює питання щодо прийняття співвласниками рішення про не погодження нового кошторису на наступний рік.

Умовами Типового договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком не врегульовано правових наслідків бездіяльності співвласників, зокрема не проведення відповідних зборів узагалі, відсутності ініціативи щодо їх скликання, не винесення питань про погодження кошторису на розгляд загальних зборів співвласників.

В силу ст. 10 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку", загальні збори скликаються не рідше одного разу на рік.

Отже, не скликання загальних та їх не проведення не може обмежувати управителя у праві отримувати оплату за надані послуги, з урахуванням збільшеної вартості поточних витрат.

Відповідно до ч. 4 ст. 179 ГК України, при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі: типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим державним органом або органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови.

Тому, суд доходить висновку, що сторонами самостійно врегульовано питання зміни кошторисної вартості тарифу після прийняття рішення від 18.03.2018 року.

Отже, за відсутності відомостей про скликання та прийняття рішень зборами співвласників, позивач діяв у межах наданих повноважень, на основі Протоколу №2 від 18.03.2018 року.

Відповідачем також не надано відомостей з приводу самостійного скликання зборів співвласників, направлення претензій управителю відносно неналежної якості послуг або їх ненадання.

Обсяг та зміст наданих послуг підтверджено кошторисами витрат на утримання будинку, з переліком робіт за період з 01.04.2019 по 31.03.2023 рр. (т. 1 а.с. 29, т. 2 а.с. 22-26), відомостями використання кошторисних коштів (т. 1 а.с. 44-52), Актами здачі-приймання робіт (надання послуг), рахунками на оплату (т. 1 а.с. 55-127, т. 2 а.с. 225-243), які направлено засобами електронного документообігу.

У сукупності суд вважає докази позивача вірогідними відносно обставин належного надання послуг та їх споживання відповідачем.

Отже, відповідач, як співвласник багатоквартирного будинку, зобов`язаний здійснювати своєчасну оплату наданих послуг на основі погодженого тарифу в сумі 4,85 грн за 1 кв.м. та з урахуванням щорічного збільшення тарифу на основі скоригованих кошторисів у межах 15% тарифу попереднього року.

При цьому, частково заслуговують на увагу заперечення представника відповідача з приводу обсягу фактично наданих послуг, які підлягають сплаті.

Відповідно до ст. ст. 901- 903 ЦК України, за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. Виконавець повинен надати послугу особисто.

Якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.

Тобто, оплаті підлягають лише ті послуги, які фактично спожиті відповідачем.

Відповідно до Протоколу №2 від 18.03.2018 року, погоджено вартість послуги з управління багатоквартирним будинком на місяць з розрахунку 1 кв.м. загальної площі житлових та нежитлових приміщень будинку в розмірі 5,03 грн, за переліком витрат, визначених у кошторисі.

Таким чином, оплата тарифу не здійснюється автоматичного, лише з огляду на площу приміщення співвласника, а також має узгоджуватись з детальним розрахунком змісту та обсягу послуг, понесених витрат згідно сформованих управителем кошторисів.

Науково-виробниче товариство з обмеженою відповідальністю "ІНФОРМАТИКА" є власником нежитлового приміщення №107 у м. Вінниця по вул. Заболотного, 11, яке розташовано на першому поверсі будинку (т. 1 а.с. 132-134, 137).

Відповідно до Рішення Виконавчого комітету Вінницької міської ради №952 від 20.04.2017 року "Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій по житловому фонду" (який знаходиться на обслуговуванні, зокрема ТОВ "Житлово-експлуатаційне об`єднання"), мешканці, які проживають на 1-му поверсі, будинків обладнаних ліфтами, плату за користування ліфтами не сплачують (в тому числі обслуговування систем диспетчеризації) (т. 1 а.с. 178-180).

Суд враховує, що питання зниження тарифу до мешканців та власників нежитлових приміщень першого поверху багатоквартирних будинків у м. Вінниці є загально усталеною практикою та діловим звичаєм.

Відтак, позивачем не доведено споживання відповідачем, як власником нежитлового приміщення першого поверху, споживання послуг з користування ліфтами та обслуговування систем диспетчеризації.

Тому, вимоги позову про оплату тарифу у цій частині послуг управителя є безпідставними та необґрунтованими.

На основі вищенаведених висновків судом самостійно визначено обґрунтований розмір тарифу за період з 21.07.2019 по 01.02.2023 рр., який є предметом спору, з урахуванням:

- погодженого відповідачем тарифу в сумі 4,85 грн за 1 кв.м.;

- можливості щорічної зміни тарифу управителем у межах 15%;

- фіксованої суми винагороди управителя у розмірі 0,18 грн за 1 кв.м., який є незмінним;

- за вирахуванням ціни послуг за користування ліфтами та обслуговування систем диспетчеризації.

Судом встановлено, що за період з 01.04.2019 по 31.03.2020 рр. діяв тариф 4,85 грн за 1 кв.м., за вирахуванням плати за технічне обслуговування ліфтів та систем диспетчеризації (т. 1 а.с. 29), розмір тарифу відповідача становив 4,05 грн (4,85 - (4 425,00 + 435,00) / 6093,08 = 0,80 грн за 1 кв.м.).

Тому, обґрунтованою є вартість послуг у наступному розмірі:

з 21.07.2019 по 31.07.2019 - 4,23 (4,05+0,18 грн - послуги управителя) х 248,60 кв.м. (площа майна відповідача) / 31 х 11 = 373,14 грн

з 01.08.2019 по 31.03.2020 рр - 4,23 х 248,60 х 8 = 8 412,64 грн (1051,58 грн на місяць).

Період з 01.04.2020 по 31.03.2021 рр. діяв тариф 5,60 грн за 1 кв.м., однак обґрунтованим розміром тарифу, з урахуванням Протоколу №2 Зборів співвласників багатоквартирного будинку від 18.03.2018 року в частині надання права Управителю самостійно збільшувати вартість послуг у межах 15% на кожен наступний рік дії договору є тариф у розмірі 5,58 грн (4,85 + (4,85х15%).

За вирахуванням плати за технічне обслуговування ліфтів та систем диспетчеризації (т. 2 а.с. 22), розмір тарифу відповідача становив 4,64 грн (5,58 - (5 254,00 + 452,00) / 6093,08 = 0,94 грн за 1 кв.м.).

Тому, обґрунтованою є вартість послуг у наступному розмірі: 4,82 (4,64+0,18) х 248,60 Х 12 = 14 379,00 грн (1 198,25 грн на місяць).

Період з 01.04.2021 по 31.03.2022 рр. діяв тариф 6,47 грн за 1 кв.м., однак обґрунтованим розміром тарифу, з урахуванням Протоколу №2 Зборів співвласників багатоквартирного будинку від 18.03.2018 року в частині надання права Управителю самостійно збільшувати вартість послуг у межах 15% на кожен наступний рік дії договору є тариф у розмірі 6,42 грн (5,58 + (5,58х15%).

За вирахуванням плати за технічне обслуговування ліфтів та систем диспетчеризації (т. 2 а.с. 24), розмір тарифу відповідача становив 5,40 грн (6,42 - (5 736,00 + 452,00) / 6093,08 = 1,02 грн за 1 кв.м.).

Тому, обґрунтованою є вартість послуг у наступному розмірі: 5,58 (5,40+0,18) х 248,60 Х 12 = 16 646,28 грн (1 387,19 грн на місяць).

Період з 01.04.2022 по 31.03.2023 рр. діяв тариф 7,16 грн за 1 кв.м.

З урахуванням Протоколу №2 Зборів співвласників багатоквартирного будинку від 18.03.2018 року в частині надання права Управителю самостійно збільшувати вартість послуг у межах 15% на кожен наступний рік дії договору тариф міг становити 7,38 грн (6,42 + (6,42х15%).

Тому, визначений позивачем тариф у розмірі 7,16 грн за 1 кв.м. є обґрунтованим та відповідає вимогам Протоколу №2 Зборів співвласників багатоквартирного будинку від 18.03.2018 року

За вирахуванням плати за технічне обслуговування ліфтів та систем диспетчеризації (т. 2 а.с. 24), розмір тарифу відповідача становив 6,02 грн (7,16 - (6 482,00 + 452,00) / 6093,08 = 1,14 грн за 1 кв.м.).

Тому, за визначений у межах предмету спору період з 01.04.2022 по 01.02.2023 рр. обґрунтованою є вартість послуг у наступному розмірі: 6,20 (6,02+0,18) х 248,60 Х 10 = 15 413,20 грн (1 541,32 грн на місяць).

Підсумовуючи, судом встановлено, що загальний розмір основної заборгованості становить: 55 224,26 грн.

Тому, суд відмовляє у задоволенні позову в частині вимог про стягнення 12 620,76 грн.

Частиною першою статті 625 ЦК України передбачено, що боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов`язання.

Порушенням зобов`язання згідно зі ст. 610 ЦК України є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

За приписами ст. 611 Цивільного кодексу України у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом.

Відповідно до ч. 2 ст. 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Щодо нарахування інфляційних втрат, то у межах визначеного позивачем періоду з серпня 2019 по січень 2022 рр. (т. 1 а.с. 2, 3) їх слід обчислювати помісячно за кожним платежем, розмір якого судом визнано обґрунтованим.

З урахуванням п. 11 Договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком №197 від 01.04.2109 року та та п. 29 Типового договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2018 року № 712, період прострочення платежів слід обчислювати, починаючи з 21 числа наступного місяця або з наступного робочого дня з урахуванням вихідних та святкових днів (ст. 253 ЦК України).

Відтак, судом обчислено суми інфляційних втрат у наступних розмірах:

- серпень 2019 року: сума 1051,58 грн, період з 21.09.2019 по 30.01.2022 рр., інфляційні втрати 186,24 грн;

- вересень 2019 року: сума 1051,58 грн, період з 22.10.2019 по 30.01.2022 рр., інфляційні втрати 177,63 грн;

- жовтень 2019 року: сума 1051,58 грн, період з 21.11.2019 по 30.01.2022 рр., інфляційні втрати 176,41 грн;

- листопад 2019 року: сума 1051,58 грн, період з 21.12.2019 по 30.01.2022 рр., інфляційні втрати 178,87 грн;

- грудень 2019 року: сума 1051,58 грн, період з 21.01.2020 по 30.01.2022 рр., інфляційні втрати 176,41 грн;

- січень 2020 року: сума 1051,58 грн, період з 21.02.2020 по 30.01.2022 рр., інфляційні втрати 180,11 грн;

- лютий 2020 року: сума 1051,58 грн, період з 21.03.2020 по 30.01.2022 рр., інфляційні втрати 170,33 грн;

- березень 2020 року: сума 1051,58 грн, період з 21.04.2020 по 30.01.2022 рр., інфляційні втрати 160,63 грн;

- квітень 2020 року: сума 1198,25 грн, період з 21.05.2020 по 30.01.2022 рр., інфляційні втрати 178,90 грн;

- травень 2020 року: сума 1198,25 грн, період з 23.06.2020 по 30.01.2022 рр., інфляційні втрати 176,16 грн;

- червень 2020 року: сума 1198,25 грн, період з 21.07.2020 по 30.01.2022 рр., інфляційні втрати 184,45 грн;

- липень 2020 року: сума 1198,25 грн, період з 21.08.2020 по 30.01.2022 рр., інфляційні втрати 187,22 грн;

- серпень 2020 року: сума 1198,25 грн, період з 22.09.2020 по 30.01.2022 рр., інфляційні втрати 180,33 грн;

- вересень 2020 року: сума 1198,25 грн, період з 21.10.2020 по 30.01.2022 рр., інфляційні втрати 166,68 грн;

- жовтень 2020 року: сума 1198,25 грн, період з 21.11.2020 по 30.01.2022 рр., інфляційні втрати 149,16 грн;

- листопад 2020 року: сума 1198,25 грн, період з 22.12.2020 по 30.01.2022 рр., інфляційні втрати 137,15 грн;

- грудень 2020 року: сума 1198,25 грн, період з 21.01.2021 по 30.01.2022 рр., інфляційні втрати 120,01 грн;

- січень 2021 року: сума 1198,25 грн, період з 23.02.2021 по 30.01.2022 рр., інфляційні втрати 106,96 грн;

- лютий 2021 року: сума 1198,25 грн, період з 23.03.2021 по 30.01.2022 рр., інфляційні втрати 85,14 грн;

- березень 2021 року: сума 1198,25 грн, період з 21.04.2021 по 30.01.2022 рр., інфляційні втрати 76,22 грн;

- квітень 2021 року: сума 1387,19 грн, період з 21.05.2021 по 30.01.2022 рр., інфляційні втрати 69,30 грн;

- травень 2021 року: сума 1387,19 грн, період з 22.06.2021 по 30.01.2022 рр., інфляційні втрати 66,39 грн;

- червень 2021 року: сума 1387,19 грн, період з 21.07.2021 по 30.01.2022 рр., інфляційні втрати 64,94 грн;

- липень 2021 року: сума 1387,19 грн, період з 21.08.2021 по 30.01.2022 рр., інфляційні втрати 67,85 грн;

- серпень 2021 року: сума 1387,19 грн, період з 21.09.2021 по 30.01.2022 рр., інфляційні втрати 50,60 грн;

- вересень 2021 року: сума 1387,19 грн, період з 21.10.2021 по 30.01.2022 рр., інфляційні втрати 37,77 грн;

- жовтень 2021 року: сума 1387,19 грн, період з 23.11.2021 по 30.01.2022 рр., інфляційні втрати 26,46 грн;

- листопад 2021 року: сума 1387,19 грн, період з 21.12.2021 по 30.01.2022 рр., інфляційні втрати 18,03 грн;

- грудень 2021 року: сума 1387,19 грн, період з 21.01.2022 по 30.01.2022 рр., інфляційні втрати 0,00 грн.

- січень 2022 року: сума 1387,19 грн - нарахування інфляційних втрат починається з лютого 2022 року, тому виходить за межі визначеного у позові періоду нарахування.

Отже, вірними розміром інфляційних втрат є 3 556,35 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 14 ГПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи.

Оскільки, позивачем заявлено до стягнення 245,65 грн інфляційних втрат, суд не може самостійно виходити за межі позовних вимог, тому позов в частині стягнення інфляційних втрат підлягає задоволенню.

З приводу обґрунтованих сум 3% річних суд виходить з наступного.

Позивачем у позовній заяві зазначено кількість днів нарахування відсотків річних за кожен місяць прострочення за період з серпня 2019 по січень 2022 рр. (т. 1 а.с. 2, 3).

З урахуванням п. 11 Договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком №197 від 01.04.2109 року та п. 29 Типового договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2018 року № 712, період прострочення платежів слід обчислювати, починаючи з 21 числа наступного місяця або з наступного робочого дня з урахуванням вихідних та святкових днів (ст. 253 ЦК України).

Відтак, судом обчислено суми інфляційних втрат та 3% річних у наступних розмірах:

- серпень 2019 року: сума 1051,58 грн, період з 21.09.2019 по 22.03.2022 рр. (914 днів), 3% річних - 78,91 грн;

- вересень 2019 року: сума 1051,58 грн, період з 22.10.2019 по 23.03.2022 рр. (884 дні), 3% річних - 76,32 грн;

- жовтень 2019 року: сума 1051,58 грн, період з 21.11.2019 по 22.03.2022 рр. (853 дні), 3% річних - 73,64 грн;

- листопад 2019 року: сума 1051,58 грн, період з 21.12.2019 по 22.03.2022 рр. (823 дні), 3% річних - 71,05 грн;

- грудень 2019 року: сума 1051,58 грн, період з 21.01.2020 по 22.03.2022 рр. (792 дні), 3% річних - 68,37 грн;

- січень 2020 року: сума 1051,58 грн, період з 21.02.2020 по 22.03.2022 рр. (761 день), 3% річних - 65,70 грн;

- лютий 2020 року: сума 1051,58 грн, період з 21.03.2020 по 22.03.2022 рр. (732 дні), 3% річних - 63,20 грн;

- березень 2020 року: сума 1051,58 грн, період з 21.04.2020 по 22.03.2022 рр. (701 день), 3% річних - 60,53 грн;

- квітень 2020 року: сума 1198,25 грн, період з 21.05.2020 по 22.03.2022 рр. (671 день), 3% річних - 66,02 грн;

- травень 2020 року: сума 1198,25 грн, період з 23.06.2020 по 22.03.2022 рр. (640 днів), 3% річних - 62,78 грн;

- червень 2020 року: сума 1198,25 грн, період з 21.07.2020 по 22.03.2022 рр. (610 днів), 3% річних - 60,03 грн;

- липень 2020 року: сума 1198,25 грн, період з 21.08.2020 по 22.03.2022 рр. (579 днів), 3% річних - 56,99 грн;

- серпень 2020 року: сума 1198,25 грн, період з 22.09.2020 по 23.03.2022 рр. (548 днів), 3% річних - 53,94 грн;

- вересень 2020 року: сума 1198,25 грн, період з 21.10.2020 по 22.03.2022 рр. (518 днів), 3% річних - 51,00 грн;

- жовтень 2020 року: сума 1198,25 грн, період з 21.11.2020 по 22.03.2022 рр. (487 днів), 3% річних - 47,95 грн;

- листопад 2020 року: сума 1198,25 грн, період з 22.12.2020 по 22.03.2022 рр. (457 днів), 3% річних - 44,91 грн;

- грудень 2020 року: сума 1198,25 грн, період з 21.01.2021 по 22.03.2022 рр. (426 днів), 3% річних - 41,96 грн;

- січень 2021 року: сума 1198,25 грн, період з 23.02.2021 по 24.03.2022 рр. (395 днів), 3% річних - 38,90 грн;

- лютий 2021 року: сума 1198,25 грн, період з 23.03.2021 по 24.03.2022 рр. (367 днів), 3% річних - 36,14 грн;

- березень 2021 року: сума 1198,25 грн, період з 21.04.2021 по 22.03.2022 рр. (336 днів), 3% річних - 33,09 грн;

- квітень 2021 року: сума 1387,19 грн, період з 21.05.2021 по 22.03.2022 рр. (306 днів), 3% річних - 34,89 грн;

- травень 2021 року: сума 1387,19 грн, період з 22.06.2021 по 23.03.2022 рр. (275 днів), 3% річних - 31,35 грн;

- червень 2021 року: сума 1387,19 грн, період з 21.07.2021 по 22.03.2022 рр. (245 днів), 3% річних - 27,93 грн;

- липень 2021 року: сума 1387,19 грн, період з 21.08.2021 по 22.03.2022 рр. (214 днів), 3% річних - 24,40 грн;

- серпень 2021 року: сума 1387,19 грн, період з 21.09.2021 по 22.03.2022 рр. (183 дні), 3% річних - 20,86 грн;

- вересень 2021 року: сума 1387,19 грн, період з 21.10.2021 по 22.03.2022 рр. (153 дні), 3% річних - 17,44 грн;

- жовтень 2021 року: сума 1387,19 грн, період з 23.11.2021 по 24.03.2022 рр. (122 дні), 3% річних - 13,91 грн;

- листопад 2021 року: сума 1387,19 грн, період з 21.12.2021 по 22.03.2022 рр. (92 дні), 3% річних - 10,49 грн;

- грудень 2021 року: сума 1387,19 грн, період з 21.01.2022 по 22.03.2022 рр. (31 день), 3% річних - 6,95 грн.

- січень 2022 року: сума 1387,19 грн, період з 22.02.2022 по 23.03.2022 рр. (30 днів), 3% річних - 3,42 грн.

Отже, вірним розміром 3% річних є 1 343,07 грн.

Тому, вимоги про стягнення 3% річних підлягають задоволенню у розмірі 1 343,07 грн, котрий обчислено судом; одночасно суд відмовляє у задоволенні позову в частині вимог про стягнення 257,86 грн 3% річних.

Таким чином, позов підлягає частковому задоволенню.

Стосовно вирішення питання щодо розподілу судових витрат зі сплати судового збору, суд вважає за необхідне призначити окреме судове засідання, з урахуванням вимог ч. 8 ст. 129 ГПК України.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 2, 3, 7, 8, 10, 11, 13, 14, 15, 18, 42, 45, 46, 73, 74, 76, 77, 78, 79, 80, 86, 91, 113, 118, 123, 129, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241, 242, 326, 327 Господарського процесуального кодексу України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

1. Позов задовольнити частково.

2. Стягнути з Науково-виробничого товариства з обмеженою відповідальністю "ІНФОРМАТИКА" (вул. Заболотного, буд. 11, прим. 107, м. Вінниця, 21037, код - 23101956)9на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Житлово-експлуатаційне об`єднання" (вул. Генерала Арабея, буд. 2-А, м. Вінниця, 21020, код - 38512116) 55 224,26 грн заборгованості за надання послуг з управління багатоквартирним будинком за період з 21.07.2019 по 01.02.2023 рр., 1 343,07 грн - 3% річних та 245,65 грн - інфляційних втрат.

3. Відмовити у задоволенні позову в частині вимог про стягнення з Науково-виробничого товариства з обмеженою відповідальністю "ІНФОРМАТИКА" на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Житлово-експлуатаційне об`єднання" 12 620,76 грн заборгованості за надання послуг з управління багатоквартирним будинком та 257,86 грн - 3% річних.

5. Призначити судове засідання з приводу розподілу судових витрат на 06.06.2023 року о 09:30 год.

6. Встановити сторонам строк подачі доказів щодо розміру понесених судових витрат, заперечень щодо понесених стороною витрат, клопотань про зменшення розміру витрат на професійну правничу допомогу адвоката, які підлягають розподілу між сторонами протягом п`яти днів з дня складення повного тексту судового рішення.

7. Примірник рішення направити учасникам справи в електронній формі на офіційні електронні адреси; за їх відсутності - рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення та засобами електронного зв`язку: позивачу - tviy.dim@ukr.net, ІНФОРМАЦІЯ_2, представнику відповідача - ІНФОРМАЦІЯ_1.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи, особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити рішення суду протягом 20 днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі апеляційної скарги до Північно - західного апеляційного господарського суду.

Повне судове рішення складено 29 травня 2023 р.

Суддя Міліціанов Р.В.

віддрук. прим.:

1 - до справи

2 - позивачу (вул. Генерала Арабея, буд. 2-А, м. Вінниця, 21020)

3 - відповідачу (вул. Заболотного, буд. 11, прим. 107, м. Вінниця, 21037)

СудГосподарський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення24.05.2023
Оприлюднено31.05.2023
Номер документу111183412
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг

Судовий реєстр по справі —902/304/23

Судовий наказ від 18.10.2023

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Міліціанов Р.В.

Судовий наказ від 18.10.2023

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Міліціанов Р.В.

Постанова від 09.10.2023

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Філіпова Т.Л.

Ухвала від 01.08.2023

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Філіпова Т.Л.

Ухвала від 12.07.2023

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Філіпова Т.Л.

Рішення від 06.06.2023

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Міліціанов Р.В.

Рішення від 24.05.2023

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Міліціанов Р.В.

Ухвала від 06.03.2023

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Міліціанов Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні