справа № 563/197/23
провадження № 1-кп/563/48/23
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 травня 2023 року м. Корець
Корецький районний суд Рівненської області
у складі: головуючого судді ОСОБА_1
секретар судового засідання ОСОБА_2
за участю:
прокурора ОСОБА_3
обвинуваченої ОСОБА_4
захисника -адвоката ОСОБА_5
розглянувши у підготовчому відкритому судовому засіданні в м.Корці кримінальне провадження про обвинувачення ОСОБА_4 , обвинуваченої у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 367 КК України, -
встановив:
ОСОБА_4 органом досудового розслідування обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.
На підставі контракту від 31.10.2019, укладеного між Корецькою районною радою, в особі голови районної ради ОСОБА_6 та ОСОБА_4 , останню призначено на посаду директора Сторожівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» Корецької районної ради Рівненської області (з 21.01.2021 по 19.07.2021 - Сторожівський навчально-виховного комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - заклад дошкільної освіти» Корецької міської ради, з 19.07.2021 по теперішній час - Заклад загальної середньої освіти «Сторожівська гімназія» Корецької міської ради) з 01.11.2019 по 31.10.2021, строк дії якого продовжено на 4 роки.
Відповідно до п. п. 1.3, 1.4 статуту зі змінами Сторожівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» Корецької районної ради Рівненської області (далі - НВК), затвердженого рішенням сесії Корецької районної ради № 139 від 25.10.2011 та погодженого начальником відділу освіти ОСОБА_7 , НВК є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунок в установі банку, печатку, штамп, ідентифікаційний номер. Власником НВК є Корецька районна рада Рівненської області, яка представляє спільні інтереси територіальних громад району. Галузеве управління НВК здійснює відділ освіти Корецької районної державної адміністрації.
Відповідно до п. 4.1 Статуту, безпосереднє керівництво НВК здійснюється його директором.
У відповідності до розділу VI Статуту, фінансово-господарська діяльність НВК провадиться відповідно до законодавчих та інших нормативно-правових актів на основі його кошторису. Джерелами фінансування закладу є: кошти районного бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення навчального процесу в обсязі Державних стандартів освіти; кошти фізичних та юридичних осіб; кошти, отримані за надання платних послуг; доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, навчально-дослідних ділянок, від здачі в оренду приміщень, споруд, обладнання; благодійні внески юридичних і фізичних осіб, інші джерела незаборонені Законом.
Порядок діловодства й бухгалтерського обліку в НВК визначається законодавством та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України, інших центральних органів виконавчої влади. Бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно або через централізовану бухгалтерію відділу освіти.
Відповідно до п. 1 Контракту, керівник зобов`язується безпосередньо та через органи управління закладу освіти, на підставі засад єдиноначальності, здійснювати поточне управління (керівництво) закладом освіти, забезпечувати його високоефективну діяльність, ефективне використання і збереження закріпленого за закладом освіти майна.
Також, відповідно до п. 6 Контракту, керівник здійснює поточне (оперативне) керівництво закладом освіти, організовує його освітню, господарську, соціально-побутову та іншу діяльність, забезпечує виконання завдань, передбачених законодавством України, Статутом закладу та Контрактом.
В силу п. 7 Контракту, Керівник організовує діяльність закладу освіти, вирішує питання фінансово-господарської діяльністі закладу освіти.
Крім того, відповідно до п. 8 Контракту, Керівник має право без доручення діяти від імені закладу освіти, представляти його інтереси в органах державної влади та органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами; розпоряджатися коштами у межах та у спосіб, що передбачені цим Контактом, Статутом закладу освіти та чинним законодавством України, укладати договори, та інші угоди.
В ході досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_4 , будучи службовою особою - директором Сторожівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» Корецької районної ради Рівненської області та наділеною у зв`язку з цим організаційно-розпорядчими та адміністративно- господарськими функціями, неналежно виконала своїх службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, чим завдала істотної шкоди державним інтересам, за наступних фактичних обставин.
Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 7 Бюджетного кодексу України, що закріплює принцип ефективності та результативності, при складанні та виконанні бюджетів усі учасники бюджетного процесу мають прагнути досягнення цілей, запланованих на основі національної системи цінностей і завдань інноваційного розвитку економіки, шляхом забезпечення якісного надання публічних послуг при залученні мінімального обсягу бюджетних коштів та досягнення максимального результату при використанні визначеного бюджетом обсягу коштів.
Згідно з ч. 1 ст. 26 Бюджетного кодексу України, контроль за дотриманням бюджетного законодавства спрямований на забезпечення ефективного і результативного управління бюджетними коштами, здійснюється на всіх стадіях бюджетного процесу його учасниками відповідно до цього Кодексу та іншого законодавства, а також забезпечує досягнення економії бюджетних коштів, їх цільового використання, ефективності і результативності в діяльності розпорядників бюджетних коштів шляхом прийняття обґрунтованих управлінських рішень.
Згідно з ч. 1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (в редакції від 01.12.2021), із змінами (далі - Закон № 922-VIII), цей Закон застосовується: до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень; до замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень.
Під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору.
Відповідно до ст. З Закону № 922-VIII закупівлі здійснюються за такими принципами: максимальна економія та ефективність; об`єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення якості освіти, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України про «Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення якості освіти» № 319 від 03.04.2019, із змінами (далі - Постанова № 319).
Відповідно до пп. 4 п. 4 Порядку № 319 субвенція спрямовується на придбання для закладів загальної середньої освіти комунальної власності та їх філій послуг з доступу до Інтернету закладів освіти.
Згідно з додатком до Постанови № 319 «Розподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення якості освіти, у 2019 році» обласному бюджету Рівненської області на придбання персональних комп`ютерів (видатки розвитку) передбачено 13 209,8 тис. грн та на придбання послуг з доступу до Інтернету закладів загальної середньої освіти (видатки розвитку) передбачено 32 252,8 тис. гривень.
Рішенням Рівненської обласної ради сьомого скликання (двадцять шоста сесія) № 1378 від 14.06.2019 «Про внесення змін до обласного бюджету Рівненської області на 2019 рік» внесено зміни до доходів обласного бюджету на 2019 рік (Додаток 1 до рішення) в сумі 68 084 900,00 гривень - Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на підвищення якості освіти (код класифікації 41030300).
Окрім того, зазначеним рішенням сесії Рівненської обласної ради для районного бюджету Корецького району передбачено видатки - трансферт в сумі 729 430,00 грн. на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення якості освіти за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету (додаток 4), зокрема 449 000 грн. на придбання послуг з доступу до Інтернету закладів загальної середньої освіти (видатки розвитку).
На підставі рішення Рівненської обласної ради сьомого скликання (двадцять шоста сесія) № 1378 від 14.06.2019 платіжним дорученням № 13 від 27.06.2019 управлінням освіти і науки Рівненської ОДА перераховано до Управління Державної казначейської служби України у Корецькому районі Рівненської області кошти в сумі 729 430 грн. з призначенням платежу субвенція місцевих бюджетів на реалізацію заходів на підвищення якості освіти за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету, у тому числі 449 000 грн. на придбання послуг з доступу до Інтернету закладів загальної середньої освіти.
В подальшому, Рівненською обласною радою сьомого скликання (двадцять дев`ята сесія) на сесії прийнято рішення № 1517 від 29.11.2019 «Про внесення змін до обласного бюджету Рівненської області на 2019 рік», згідно пункту 11 якого внесено зміни до обсягів міжбюджетних трансфертів (додаток 5) та районному бюджету Корецького району Рівненської області передбачено трансферт на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення якості освіти за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету (придбання послуг з доступу до Інтернету закладів загальної середньої освіти (видатки розвитку)) в розмірі 6 206 450,00 гривень.
На підставі рішення Рівненської обласної ради № 1517 від 29.11.2019 управлінням освіти і науки Рівненської ОДА платіжним дорученням № 1 від 23.12.2019 перераховано до Управління Державної казначейської служби України у Корецькому районі Рівненської області кошти в сумі 6 206 450,00 грн з призначенням платежу - субвенція місцевим бюджетам на реалізацію заходів на підвищення якості освіти за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету, управління ОМС Корецької РДА визначено головним розпорядником коштів в особі керівника ОСОБА_8 по вищевказаній державній субвенції на загальну суму 6 655 450,00 грн.
Начальником управлінням ОМС Корецької РДА ОСОБА_8 16.12.2019 затверджений Реєстр змін № 146 від 13.12.2019 розподілу показників зведених кошторисів на 2019 рік, який підписаний головним бухгалтером управлінням ОМС Корецької РДА ОСОБА_9 по КПКВК 0611020 в частині розподілу по КЕКВ 2210 на 500 000,00 грн та по КЕКВ 2240 на 5 706 450,00 грн., зокрема Сторожівському навчально-виховному комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» Корецької районної ради Рівненської області збільшено видатки на суму 750 000 грн - на послуги (КЕКВ 2240).
В подальшому, начальником управлінням ОМС Корецької РДА ОСОБА_8 26.12.2019 затверджений Реєстр змін № 166 від 12.12.2019 розподілу показників зведених кошторисів на 2019 рік, який підписаний головним бухгалтером управлінням ОМС Корецької РДА ОСОБА_9 по КПКВК 0611020 в частині розподілу по КЕКВ 2210 на 2 020 000,00 грн та по КЕКВ 2240 на - 2 020 000,00 грн., зокрема Сторожівському навчально- виховному комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» Корецької районної ради Рівненської області зменшено видатки на суму 573 000 грн - на послуги (КЕКВ 2240) та збільшено видатки на суму 153 273 грн - на предмети, матеріали, обладнання (КЕКВ 2210).
Так, ОСОБА_4 , перебуваючи в службовому приміщенні за місцем знаходження управління ОМС Корецької РДА за адресою: Рівненська область, м. Корець, вул. Київська, буд. 75, 26.12.2019, після 18 год. 00 хв., будучи службовою особою - директором Сторожівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» Корецької районної ради Рівненської області та розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня (головний розпорядник - управління ОМС Корецької РДА), а саме коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення якості освіти, виділених згідно із Постановою № 319 (придбання послуг з доступу до Інтернету закладів загальної середньої освіти (видатки розвитку), всупереч інтересам служби, діючи із злочинною недбалістю, не передбачаючи можливості настання суспільно-небезпечних наслідків свого діяння, хоча повинна була та могла їх передбачати, маючи реальну можливість виконати належним чином, проте, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, всупереч вимогам п. 6 ч.І ст. 7, ч. 1 ст. 26 Бюджетного кодексу України та всупереч ч. 1 ст. 2, ст. З Закону України «Про публічні закупівлі», при укладанні договору поставки мережевого обладнання № 55 від 26.12.2019 з Приватним підприємством «Фірма «ДАН» про поставку мережевого обладнання не вивчила цінову пропозицію вказаного товару на предмет відповідності принципам максимальної економії та ефективності, об`єктивності та неупередженості оцінки пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням, не з`ясувала середню ринкову вартість мережевого обладнання та уклала вказаний договір про постачання кабелю ОКТ-Д( 1.0)П-ІБІСІ,36ФЗ,5/0,22Н18-1 в кількості 91 м на суму 143 707,20 грн. з ПДВ, по ціні 1316 грн./м без ПДВ, при ринковій вартості 4,35 грн./м з ПДВ, та оптичного мережевого терміналу GEPON NGpon El04 в кількості 1 шт. по ціні 6000,00 грн./шт. без ПДВ (7200,00 грн./шт. з ПДВ) при ринковій вартості 412,20 грн./шт. з ПДВ, тим самим навчальним закладом взято економічно необгрунтовані завищенні бюджетні зобов`язання за завищеними цінами на кабель ОКТ-Д(1.0)П-1Е1-0,36ФЗ,5/0,22Н18-1 - в кількості 91 м на суму 143 311,35 грн з ПДВ та оптичний мережевий термінал GEPON NGpon Е104 в кількості 1 шт. на суму 6 787,80 грн. з ПДВ, що загалом становить 150 099,15 гривень.
Згідно з даним договором ПП «Фірма «ДАН»» зобов`язується забезпечити постачання відповідно до умов Договору ДК 021:2015 - 32420000-3 Мережеве обладнання Сторожівському навчально-виховному комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» Корецької районної ради Рівненської області. Загальна ціна (сума) Договору становить 153 273,00 грн. з ПДВ. Товар поставляється відповідно до специфікації в якій зазначається найменування (номенклатура, асортимент) товару, кількість товару, ціна за одиницю. Вид розрахунків - безготівковий. Замовник здійснює оплату товару на підставі накладної на товар, шляхом перерахування коштів на рахунок Постачальника. 26.12.2019 договір зареєстровано та взято на облік в управлінні Державної казначейської служби України у Корецькому районі Рівненської області.
Відповідно до видаткової накладної № РН-000026 від 26.12.2019 ПП «Фірма «ДАН» здійснило постачання для Сторожівського навчально- виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» Корецької районної ради Рівненської області мережевого обладнання на загальну суму 153 273,00 грн. з ПДВ.
В подальшому, 26.12.2019 Сторожівським навчально-виховним комплексом «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» Корецької районної ради Рівненської області на підставі видаткової накладної № РН-000026 від 26.12.2019, підписаної ОСОБА_4 своїм особистим підписом, здійснена оплата за придбання мережевого обладнання, відповідно до платіжного доручення № 3 з призначенням платежу «0611020;2010;За мережеве обладнання; зг. з дог. №55 від 26.12.2019 р. та вид. наклад. № РН-000026 від 26.12.2019 р.; пдв-25545,50», шляхом перерахування бюджетних коштів на розрахунковий рахунок ПП «Фірма «ДАН» № НОМЕР_1 , НОМЕР_2 (відкритий в філії - Рівненське обласне управління AT «Ощадбанк») на загальну суму 153 273,00 грн. з ПДВ., в тому числі за завищеними цінами на кабель ОКТ-Д(1.0)П-1Е1-0,36ФЗ,5/0,22Н18-1 - в кількості 91 м на суму 143 311,35 грн з ПДВ та оптичний мережевий термінал GEPON NGpon El04 в кількості 1 шт. на суму 6 787,80 грн. з ПДВ.
Внаслідок чого, в результаті неналежного виконання ОСОБА_4 своїх службових обов`язків, державному бюджету спричинено збитки на загальну суму 150 099,15 грн, що згідно з п. 3 примітки до ст. 364 КК України є істотною шкодою.
Таким чином, ОСОБА_4 обвинувачується у вчиненні службової недбалості, тобто неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди державним інтересам, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.367 КК України.
В судовому засіданні обвинувачена ОСОБА_4 заявила клопотання про звільнення її від кримінальної відповідальності на підставі п. 2 ч.1 ст.49 КК України, у зв`язку із закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності та про закриття у зв`язку з цим кримінального провадження. Захисник-адвокат ОСОБА_5 підтримав дане клопотання.
Прокурор ОСОБА_3 судовому засіданні не заперечила проти закриття кримінального провадження у зв`язку із закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності.
Потерпіла особа в судове засідання не з"явилась, але до суду подано клопотання про розгляд кримінального провадження без участі представника Рівненської районної ради.
Заслухавши думку сторін кримінального провадження, суд вважає можливим звільнити ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності та закрити вказане кримінальне провадження.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 49 КК України, особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею кримінального правопорушення і до дня набрання вироком законної сили минуло три роки - у разі вчинення кримінального проступку, за який передбачено покарання у виді обмеження волі, чи у разі вчинення нетяжкого злочину, за який передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк не більше двох років.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 49 КК України, особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею кримінального правопорушення і до дня набрання вироком законної сили минуло п`ять років - у разі вчинення нетяжкого злочину, крім випадку, передбаченого у п. 2 цієї частини.
Відповідно до ч.4 ст.286 КПК України, якщо під час здійснення судового провадження щодо провадження, яке надійшло до суду з обвинувальним актом, сторона кримінального провадження звернеться до суду з клопотанням про звільнення від кримінальної відповідальності обвинуваченого, суд має невідкладно розглянути таке клопотання.
Згідно з ч.3 ст.288 КПК України, суд своєю ухвалою закриває кримінальне провадження та звільняє підозрюваного, обвинуваченого від кримінальної відповідальності у випадку встановлення підстав, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.
Ч.1 ст. 285 КПК України визначено, що особа звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.
Відповідно до п.2 ч.3 ст.314 КПК України у підготовчому судовому засіданні суд має право закрити провадження у випадку встановлення підстав, передбачених п.7 ч.1 ст.284 КПК України.
Відповідно до п.1 ч.2 ст.284 КПК України кримінальне провадження закривається судом у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності.
Кримінальне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 367 КК України, у вчиненні якого обвинувачується ОСОБА_4 відповідно до ст.12 КК України, віднесене до категорії нетяжких злочинів, за яке передбачене основне покарання у виді позбавлення волі на строк не більше двох років, або інше, більш м`яке покарання за винятком основного покарання у виді штрафу в розмірі понад три тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
З обвинувального акту встановлено, що з моменту вчинення інкримінованого обвинуваченій кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України, минуло більше трьох років.
Згідно з п.8 постанови Пленуму Верховного суду України «Про практику застосування судами України законодавства про звільнення особи від кримінальної відповідальності» від 23.12.2005 р. № 12, особа підлягає звільненню від кримінальної відповідальності за ст.49 КК України, якщо з дня вчинення нею злочину до набрання вироком законної сили минули певні строки давності і вона не ухилялася від слідства або суду та не вчинила нового злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого. Відповідно до ст.11-1 КПК України таке звільнення є обов`язковим, за винятком випадку застосування давності, передбаченого ч.4 ст.49 КК України.
На час розгляду клопотання, судом не встановлено та сторонами провадження не надано доказів про ухилення обвинуваченої від слідства, вчинення нею інших злочинів, а так само відомостей про переривання чи зупинення строків давності притягнення до кримінальної відповідальності, згідно з вимогами ч.2 ст.49 КК України.
Таким чином, є всі законні підстави для звільнення обвинуваченої ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності та для закриття кримінального провадження з цих підстав.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 174, 284-286, 288, 314, 372, 376 КПК України, ст. ст. 11, 12, 49, 367 КК України, суд -
у х в а л и в :
Клопотання обвинуваченої про її звільнення від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності задоволити.
Звільнити обвинувачену ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності притягнення її до кримінальної відповідальності на підставі ст. 49 КК України.
Закрити кримінальне провадження за обвинуваченням ОСОБА_4 у вчиненні нею кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України, у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності на підставі п. 1 ч. 2 ст. 284 КПК України.
Скасувати арешт майна накладений ухвалою Рівненського міського суду Рівненської області від 26 травня 2020 року, а саме на вилучені речі, оригінали та копії документів, які були виявлені та вилучені 14.05.2020 року в ході проведення обшуку у відділі освіти Корецької РДА (відділ освіти райдержадміністрації) (код ЄДРПОУ 41066775), за адресою Рівненська область м.Корець вул.Київська, 75 А, залишивши дані документи при матеріалах кримінального провадження.
Ухвала суду про закриття кримінального провадження може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги до Рівненського апеляційного суду через суд, який ухвалив судове рішення, Корецький районний суд Рівненської області протягом семи днів з дня її оголошення.
Суддя
Суд | Корецький районний суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2023 |
Оприлюднено | 01.06.2023 |
Номер документу | 111188276 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Службова недбалість |
Кримінальне
Корецький районний суд Рівненської області
Загородько Н. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні